Helpt dat tegen spreidstand ja!?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:19 schreef kelderfantoom het volgende:
Je moet wel je Adobe meuk updaten hee!
Geen ideequote:Op maandag 20 juni 2011 20:26 schreef Miendientje het volgende:
Wat een schatje. Ik duim er voor dat alles goed komt. Kun je eigenlijk al zien of het een jongetje of een meisje is?
De vorige kippen heetten Tokkel, Boet en Madeleinequote:Op maandag 20 juni 2011 20:32 schreef kelderfantoom het volgende:
[..]
Maar dan wel jammer als 'zij' peuk heet
Wel heel schattig hoor!
Een grote gekke meute dusquote:Op maandag 20 juni 2011 20:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De vorige kippen heetten Tokkel, Boet en Madeleine
Dus alles kan bij ons
Als er nieuwe kuikentjes bij komen zijn naamsuggesties welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Peukietopic![]()
![]()
Die spreidbroekfoto's had ik helemaal gemist![]()
![]()
Die heb ik ook net pas gemaaktquote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Peukietopic![]()
![]()
Die spreidbroekfoto's had ik helemaal gemist![]()
![]()
Ja, Erik's bed is zn therapie-bedquote:
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:56 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Go Peuk
Kan geen goede tips geven ben ik bang
Wie? Erik?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, Erik's bed is zn therapie-bed
En daar heeft ie al 3x op gepoept, mooi dat het matrasovertrek erop blijft
Oh, misschien was het Erik wel ja!quote:Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wie? Erik?![]()
Kuikentjes zijn schattig
quote:Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wie? Erik?![]()
Kuikentjes zijn schattig
Ja, zoiets zit er nu tussen, maar dan dus met elastiek/leukoplast omdat wol meer snijdt en ze dat meer stukpikkenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:54 schreef indaha het volgende:
Waarschijnlijk heb je dit allang gelezen maar hier heeft iemand het over een wollen draadje tussen de pootjes, misschien een tip![]()
Spreidpoten: Spreidpoten hebben niets met vochtigheid te maken.
Die spreidpoten kunnen : Een erfelijke aaanleg zijn of een gladde uitkomstlade van de broedmachine gebruik als er papier in ligt dan eventueel ruw papier op de uitkomstlade .
Ik heb dit zelf ooit aan de hand gehad toen ik eieren had uitgebroed in de broedmachine, toen die uitgekomen waren en opgedroogd in een opfokruimte gezet met op de bodem krantenpapier. Wat bleek tot mijn grote schrik toen enkele uren daarna in de opfokruimte kwam om te inspecteren lagen van de 20 kuikens er 4 met spreidpoten op de grond, ik wist toen niet wat ik daar mee aan moest ik dacht eerst dat het een ziekte of zo was en heb deze naar de kuikenhemel geholpen. Toen ik de volgende dag weer ging kijken waren er weer twee kuikens met die rare poten, na een onderzoek bleek dat de kuikens uitschoven op het gladde kranten papier en de botjes nog te soepel waren,dit heb ik inmiddels opgelost door over het krantenpapier een fijne vogelgaas op de bodem te leggen en meteen was het probleem opgelost. Maar spreidepoten zijn ook te behandelen doe dan het volgende je doet dan een wollen draadje tussen de poten van het kuikentje bevestigen, dit doe je dan zo laag mogelijk ( denk maar aan het boeien van een gevangene aan de benen/enkels ) dan is dit bij jonge kuikentjes na 3 à 4 dagen al hersteld. (bevestig dat de pootjes op de juiste maat maar niet verder uit elkaar kunnen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |