abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98508450
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:22 schreef Whuzz het volgende:

100% aflossingsvrij mocht niet in 2005? Dat was toen zo'n beetje de nórm... leg dat eens uit?
En waarom heb je in godsnaam een hypotheek genomen als je al wist dat je in een paar jaar genoeg geld zou krijgen om samen met wat spaargeld een huis cash te kopen?
Ik weet het wel, omdat dat geld niet bestaat... maar leg het toch maar even uit ;)

En weet je familie dat toen je hoorde dat je zoveel geld van ze ging krijgen je besloot om 10% daarvan te verkwisten aan een bankspaar boete :?

Xeno, lees je mee? Vrijwillige bankster-maffia-sponsoring hier man! Dat kán toch niet zomaar? :o
Whuzzie vriend :) dat zijn wel heel veel vragen in 1 post.

Kan het niet bijhouden. Wat wil je perse weten? 1 tegelijk graag?
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 14:27:53 #252
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98508474
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:27 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

De vragen staan al in die post. Die vragen kun je toch gewoon een voor een aftikken?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:27:58 #253
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98508480
Uiteraard. Er was in 2005 echt geen hypotheekverstrekker die niet aan 100% AV deed. Vraag dat maar aan Zuurtje, die kan je precies vertellen dat banken in die tijd niet anders deden dan proberen 100% AV aan te smeren.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98508575
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:26 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso is het raar dat meneer Pierre geen 100% AV kreeg gezien het kapitaal dat hij kon aantonen op zijn 'spaarrekening'. Dus of hij lult uit zijn nek of hij lult uit zijn nek. O wacht dat zijn 2 dezelfde dingen.
Dat spaardeel is slechts een klein deel van het bedrag, zoals ik eerder al aangaf. Svp eerst lezen wat ik post, dat scheelt me een hoop correctiewerk op jouw posts.
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 14:32:00 #255
16180 crew  CoolGuy
pi_98508640
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat spaardeel is slechts een klein deel van het bedrag, zoals ik eerder al aangaf. Svp eerst lezen wat ik post, dat scheelt me een hoop correctiewerk op jouw posts.
tuttuttut, nu even niet zo hoog van de toren blazen. your story doesn't add up en dat hebben ze heel goed door. Het is eerder dat zij correctiewerk aan het toepassen zijn op jouw posts.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:32:01 #256
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98508641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:27 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Waarom 1 tegelijk? Ben je bang dat als je er meer tegelijk beantwoord je jezelf tegenspreekt omdat je het ter plekke moet verzinnen? :')

1) Met wat voor financiele constructie gaat jouw familie jou 175K doneren? Dat is voor ons zeer leerzaam en ik denk dat wat financieel onderlegde mensen daar graag lering uit trekken. ;)
2) Waarom nam je een hypotheek rond 2005/6 terwijl je al wist dat je een boel geld ging krijgen, waarvan je bij aflossing van die hypotheek een boel geld zou verliezen? Wat is er mis met huren? ;)
3) Waarom wilde een bank jou geen 100% AV geven in een tijd dat ze niets liever deden?

Om mee te beginnen. Ik denk dat we na de uitleg nog wel wat vraagjes zullen hebben, maar ik snap dat het je wat teveel wordt. Zuig ze! :D
pi_98508682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:27 schreef Whuzz het volgende:
Uiteraard. Er was in 2005 echt geen hypotheekverstrekker die niet aan 100% AV deed. Vraag dat maar aan Zuurtje, die kan je precies vertellen dat banken in die tijd niet anders deden dan proberen 100% AV aan te smeren.
Argenta accepteerde dat niet. Dat is wat de De Hypotheker me vertelde, en waarom zou hij liegen.

Misschien had ik elders wel beter afgeweest met 100% AV tegen iets hogere rente, dat is dat een fout die ik gemaakt heb. Zou best kunnen, als dat zo is, geef ik dat gewoon toe. Geen probleem.
pi_98508788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:53 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

hoofdprijs betaald. Ik heb er voor de duidelijk wat jaartallen achter geplakt
Dan hoor ik ook bij de topkopers alhoewel de prijzen zonder korting van mijn appartement die door de wbv aangeboden worden tot nu toe al gestegen is van 162 naar 167. :D

Ow maar wel met 25% korting gekocht, eigen geld ingebracht en nu nog minder dan 50% van de wozwaarde nog maar aan hypotheek.
pi_98508806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:32 schreef Whuzz het volgende:

1) Met wat voor financiele constructie gaat jouw familie jou 175K doneren? Dat is voor ons zeer leerzaam en ik denk dat wat financieel onderlegde mensen daar graag lering uit trekken. ;)

Ik heb al verteld uit welke middelen dat komt. Helaas pakt de belasting nog een aanzienlijk deel weg, anders was het nog een stuk meer geweest.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:36:55 #260
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98508814
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:33 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Argenta accepteerde dat niet. Dat is wat de De Hypotheker me vertelde, en waarom zou hij liegen.
Waarom een hypotheektussenpersoon zou liegen? In 2005 toen er nog vrijwel geen controle was? Xeno, kom er maar in!

Maar waaróm wilde argenta dat niet? Of nam je genoegen met het antwoord "Tja, dat doen ze niet!" :?
Zo ja, dan begrijp je ondertussen natuurlijk wel dat argenta dat best wel deed, maar dat de hypotheker ergens anders meer comissie over ving en jou dat dus niet wilde laten nemen.

Waarom ben je niet naar een andere hypotheekverstrekker gegaan dan? Er zijn er maar zat en in 2005 waren er meeeeer dan genoeg die je met álle liefde een 100% AV hadden gegeven.
pi_98508840
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dan nog klopt het niet dat je geen 100% AV kreeg, aangezien je aantoonbaar kapitaal beschikbaar had om af te kunnen lossen, daarbij optellend een normaal salaris. Elke bank had in die tijd makkelijk 100% AV afgegeven, no problem.
pi_98508866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik heb al verteld uit welke middelen dat komt. Helaas pakt de belasting nog een aanzienlijk deel weg, anders was het nog een stuk meer geweest.
Dan is het geen enkel probleem om dat even te quoten.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:38:35 #263
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98508886
quote:
4s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan nog klopt het niet dat je geen 100% AV kreeg, aangezien je aantoonbaar kapitaal beschikbaar had om af te kunnen lossen, daarbij optellend een normaal salaris. Elke bank had in die tijd makkelijk 100% AV afgegeven, no problem.
Nou, ik geloof best dat Pierke is misleid door de hypotheker die hem *wijs maakte* dat argenta dat niet deed. Vraag blijft waarom pierre dan niet gewoon naar een andere bank is gegaan.
En waarom je uberhaupt een hypotheek gaat nemen als je weet dat er zoveel geld jouw kant op gaat komen natuurlijk ;)
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 14:39:34 #264
16180 crew  CoolGuy
pi_98508927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:38 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nou, ik geloof best dat Pierke is misleid door de hypotheker die hem *wijs maakte* dat argenta dat niet deed. Vraag blijft waarom pierre dan niet gewoon naar een andere bank is gegaan.
Omdat Pierke de meneer tegenover hem op z'n blauwe ogen geloofde, want hij was zo aardig, en verder geen navraag heeft gedaan.
pi_98508975
quote:

[..]

En waarom je uberhaupt een hypotheek gaat nemen als je weet dat er zoveel geld jouw kant op gaat komen natuurlijk ;)

Ik denk dat het te maken heeft met hun slogan:

'Een hypotheek voor iedereen: ook starters, zzp-ers ...'

En dat daarom Pierre niets beters kon krijgen. Hierbij ga ik ervanuit dat het hele 'sloot geld' gebeuren niet klopt natuurlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2011 14:41:31 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:41:26 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509003
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, zegmaar net als wat Rialto voor verzekeringen is? :D

Overigens, toen ik mijn hypotheek afsloot was ik ook nog ZZP-er... dat gelul dat banken geen zzp-ers willen is onzin. Ze willen geen slecht voorbereide ZZP-ers, da's wat anders. ZZP-er zonder pensioenregeling, arbeidsongeschiktheidsverzekering, spaargeld, enz... das te risicovol en voor de bank een "rode vlag".
pi_98509019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh, zegmaar net als wat Rialto voor verzekeringen is? :D
Precies :D
pi_98509044
quote:

[..]

Dat was achteraf gezien denk ik beter geweest ja. Daarom neig ik ook naar verhuren van deze tent en de hypotheek lekker laten lopen. Verkopen kan altijd nog.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:45:31 #269
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:42 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat was achteraf gezien denk ik beter geweest ja. Daarom neig ik ook naar verhuren van deze tent en de hypotheek lekker laten lopen. Verkopen kan altijd nog.
Wacht even hoor... Een hypotheek tussenpersoon raad jou één bank aan, die ook nog eens niet wil geven wat je eigenlijk nodig hebt, terwijl jij wéét dat je 175K gaat krijgen en deze regeling je minstens 10% boete gaat opleveren op je aflossing... en dat is goed genoeg voor jou?

Mijn god. Weet je familie daarvan en tóch gaan ze je geld geven :?
pi_98509178
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat daarom Pierre niets beters kon krijgen. Hierbij ga ik ervanuit dat het hele 'sloot geld' gebeuren niet klopt natuurlijk.
Je beseft nog steeds niet dat ik die middelen destijds niet kon gebruiken om de simpele reden dat het een toezegging was van ouders die binnenkort pas in cash vertaald wordt.
pi_98509189
Denk niet dat Argenta dat gaat pikken.
pi_98509217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:45 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je beseft nog steeds niet dat ik die middelen destijds niet kon gebruiken om de simpele reden dat het een toezegging was van ouders die binnenkort pas in cash vertaald wordt.
Dan hebben jij en je ouders echt lopen kutten in die tijd. No offense verder, maar dit is gewoon dom wat je nu gedaan hebt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:46:55 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:45 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

En je ouders wilden niet voor je garant staan zodat je een veel betere deal bij een bank kon krijgen, terwijl er zoveel geld zou vrijkomen :?
Het wordt met de post vreemder 8)7

Moet die 175K toevallig uit de verkoop van een huis komen en ben je dáárom zo verzuurd m.b.t. de huizenmarkt? Ofwel, je piept dat mijn huis minder waard wordt, waar ik geen last van heb, terwijl "jouw" geld momenteel beetje bij beetje verdampt? Dat zou een hoop verklaren...
Maar ik geloof nog steeds geen hol van die 175K ;)
pi_98509277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:45 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wacht even hoor... Een hypotheek tussenpersoon raad jou één bank aan, die ook nog eens niet wil geven wat je eigenlijk nodig hebt, terwijl jij wéét dat je 175K gaat krijgen en deze regeling je minstens 10% boete gaat opleveren op je aflossing... en dat is goed genoeg voor jou?

Mijn god. Weet je familie daarvan en tóch gaan ze je geld geven :?
Ik ga natuurlijk geen 10% boete betalen ovr mn hypotheek bedrag :) Ik kan het ook in 4-5 jaar tijd tot nagenoeg 0 aflossen door jaarlijks boetevrije aflossingen te doen.
pi_98509296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En je ouders wilden niet voor je garant staan zodat je een veel betere deal bij een bank kon krijgen, terwijl er zoveel geld zou vrijkomen :?
Het wordt met de post vreemder 8)7
Dat zeg ik, hij en zijn ouderrs hebben echt lopen kutten. Ook geen financieel adviseur gebruikt natuurlijk, want dat kost geld :')
Ik vermoed zo dat zijn ouders een keer de jackpot hebben gewonnen ofzo, het kan niet zo zijn dat ze door slimme doordachte constructies rijk zijn geworden, getuige de manier waarop ez met hun zoon de slechtst mogelijke deal hebben gemaakt.
pi_98509338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:48 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik ga natuurlijk geen 10% boete betalen ovr mn hypotheek bedrag :) Ik kan het ook in 4-5 jaar tijd tot nagenoeg 0 aflossen door jaarlijks boetevrije aflossingen te doen.
Dat kost je nog steeds 4-5 jaar rente, en dus is het een slechte constructie geweest in die tijd. Daarnaast denk ik dat geen enkele hypotheekadviseur met deze constructie op de proppen was gekomen, wetende dat je geld los zou peuteren van je ouders.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:22 #277
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:48 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je zei dat je over twee jaar de hele hypotheek ging aflossen en je droomhuis kopen. Ik begrijp dat je verhaaltje nu iets gewijzigd is? Makkelijk is dat he, met duimzuigverhalen? Doet Xeno ook altijd zo :D
pi_98509380
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je zei dat je over twee jaar de hele hypotheek ging aflossen en je droomhuis kopen. Ik begrijp dat je verhaaltje nu iets gewijzigd is? Makkelijk is dat he, met duimzuigverhalen? Doet Xeno ook altijd zo :D
Lol ja nu je het zegt _O- je schiet zijn hele verhaal aan flarden whehe.
pi_98509425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lees eens terug. Ik zei dat ik het kan aflossen dan, maar of ik dat doe is een tweede. Hoogstwaarschijnlijk laat ik die hypotheek lekker lopen. Kost me toch bijna niks.
pi_98509469
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lol ja nu je het zegt _O- je schiet zijn hele verhaal aan flarden whehe.
Weet fout. Hij hoort maar de helft van wat ik zeg, precies datgene wat je goed uitkomt zodat je weer verder kunt trollen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:53:56 #281
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:52 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Lees eens terug. Ik zei dat ik het kan aflossen dan, maar of ik dat doe is een tweede. Hoogstwaarschijnlijk laat ik die hypotheek lekker lopen. Kost me toch bijna niks.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:59 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik heb je al eerder verteld. Over 2 jaar is mn appartement afgelost VOLLEDIG. (of ik houd er een hypotheek op en steek die 175K in een ander huis).
Geen van die twee opties die je noemde omvatte het langzaam aflossen van de hypotheek hoor. Dat verzin je er net pas bij.
Daarnaast... een hypotheek van 175K (minimaal) aflossen zonder boeterente in 4 jaar? Hoe ga je dat precies doen?

Dus wat is het nou? Koop je een tweede huis van dat geld? Los je de oude hypotheek langzaam af van dat geld? Of los je het VOLLEDIG af van dat geld?

Gaarne één verhaal uit je duim zuigen je daar aan houden 8)7
pi_98509527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:54 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Wat heb je met het app. gedaan? Verhuur je dat nu? Dat is namelijk precies wat ik over 1 of 2 jaar wil gaan doen. Droomhuis kopen en appartement verhuren.
Ah nu ben ik aan het trollen. Ga je nog even in op het feit dat Argenta hoogstwaarschijnlijk niet in zal gaan op je verzoek tot onderverhuur zolang jij gewoon de hypotheek kan voldoen, en ze ook weten dat er een sloot geld aan zit te komen? Of ga je frauderen?
pi_98509569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:53 schreef Whuzz het volgende:

Geen van die twee opties die je noemde omvatte het langzaam aflossen van de hypotheek hoor. Dat verzin je er net pas bij.
Daarnaast... een hypotheek van 175K (minimaal) aflossen zonder boeterente in 4 jaar? Hoe ga je dat precies doen?
Niet, maar dan wordt de boete wel veel minder. Maar voor de duizendste keer, zoals het er nu uitziet, laat ik die hypotheek gewoon lopen.

Dit was het wel. genoeg hierover, alles is wel gezegd., ik blijf niet herhalen. ~:)
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:56:43 #284
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509571
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah nu ben ik aan het trollen. Ga je nog even in op het feit dat Argenta hoogstwaarschijnlijk niet in zal gaan op je verzoek tot onderverhuur zolang jij gewoon de hypotheek kan voldoen, en ze ook weten dat er een sloot geld aan zit te komen? Of ga je frauderen?
Daarnaast is het einde HRA als hij gaat onderverhuren. Ik heb serieus nog geen enkel plan gehoord waarin ik vertrouwen zou hebben als ik hem 175K ging doneren. Hij spoelt een groot deel rechtstreeks de bank en'/of de staatskas in...
pi_98509610
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen 1 hypotheekverstrekker gaat daarmee akkoord, maar ze gedogen het allemaal.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:57:52 #286
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Niet, maar dan wordt de boete wel veel minder. Maar voor de duizendste keer, zoals het er nu uitziet, laat ik die hypotheek gewoon lopen.

Dit was het wel. genoeg hierover, alles is wel gezegd., ik blijf niet herhalen. ~:)
Ok, je hebt je verhaaltje dus veranderd in "Ik laat de hypotheek lopen en koop van die 175K een nieuw huis".

Met 175K ga je niets fatsoenlijks kopen, dus ik neem aan dat je heel dik gespaard hebt? Want geen HRA over twee hypotheken hè?
pi_98509679
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:57 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Fout.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ok, je hebt je verhaaltje dus veranderd in "Ik laat de hypotheek lopen en koop van die 175K een nieuw huis".

Met 175K ga je niets fatsoenlijks kopen, dus ik neem aan dat je heel dik gespaard hebt? Want geen HRA over twee hypotheken hè?
Die jongen heeft er echt niet goed over nagedacht, of het hele verhaal verzonnen. Niemand kan toch zo dom omgaan met 175k ?
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:00:48 #288
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:57 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Bullshit. Dat doen ze alleen als ze bang zijn dat je anders de lasten niet kunnen dragen. Ik denk dat zelfs de hypotheker je dat waarheidsgetrouw zou vertellen ;)

Maar nog even opsommen:
Huis 1: Hypotheek van zo'n 200k ofzo met 35% AV, want meer dan 35% AV wilde een bank je niet geven. Dat huis wil je onderverhuren.

Huis 2: Je droomhuis dat je voor 175K + Spaargeld of hypotheek gaat kopen, over twee jaar.

Klopt dat zo?
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 15:00:58 #289
16180 crew  CoolGuy
pi_98509755
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Fout.

[..]

Die jongen heeft er echt niet goed over nagedacht, of het hele verhaal verzonnen. Niemand kan toch zo dom omgaan met 175k ?
Ik denk dat hij gewoon aflossingsvrij zit, en dat hele verhaal over aflossen binnen 2 jaar is verzonnen om de flinke jongen uit te hangen. Want het zogenaamde 'echte' verhaal komt pas naar voren op het moment dat in het eerste verhaal gaten worden geschoten.

De waarheid behoeft geen 2e versie.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:02:31 #290
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98509823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewoon aflossingsvrij zit, en dat hele verhaal over aflossen binnen 2 jaar is verzonnen om de flinke jongen uit te hangen.
Duh. Maar het was wel grappig om hem te zien proberen er een samenhangend geheel van te maken :P
pi_98509837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewoon aflossingsvrij zit, en dat hele verhaal over aflossen binnen 2 jaar is verzonnen om de flinke jongen uit te hangen. Want het zogenaamde 'echte' verhaal komt pas naar voren op het moment dat in het eerste verhaal gaten worden geschoten.

De waarheid behoeft geen 2e versie.
Ik snap het gewoon niet. Zijn hele verhaal bestaat gewoon uit aan elkaar geregen brainfarts ofzo?
pi_98509848
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:26 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso is het raar dat meneer Pierre geen 100% AV kreeg gezien het kapitaal dat hij kon aantonen op zijn 'spaarrekening'. Dus of hij lult uit zijn nek of hij lult uit zijn nek. O wacht dat zijn 2 dezelfde dingen.
Scorpie, ik lul uit mijn nek. Sorry, je hebt gelijk. Alles is verzonnen. Iedereen blij.

Ik ga tennis kijken, Venus *;
pi_98509893
Ja, nu is het wel even klaar met die virtuele arrogantie over 'topkopers' he Pierre _O-
pi_98509974
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:04 schreef Scorpie het volgende:
Ja, nu is het wel even klaar met die virtuele arrogantie over 'topkopers' he Pierre _O-
je mag misschien zo wel een leuke nieuwe topictitel verzinnen ;)
pi_98510012
Daar hebben we meestal Xeno voor. Iets met vrijwilligerswerk enzo.
pi_98510116
De turbo zat goed in het topic, het laatste uur. Denk dat ik Fok! om geld ga vragen voor elke reactie om mijn posts. w/ Kan ik mn boete van betalen als ik aflos.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:11:34 #297
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98510194
Pierre's verhaaltje:

Zo rond 2006 wil pierre een appartement kopen. Hij weet dan al dat hij van zijn ouders over een jaar of 7 zo'n 175K aan cash gaat krijgen. Hij besluit ondanks dat te willen kopen, in plaats van te huren om zo allerlei bijkomende kosten en boete rente te besparen. (Cenzuur wist toen trouwens al lang dat de huizenmarkt compleet zou instorten. Kom er maar in zuurtje!)
Hij gaat naar de Hypotheker, waar hij vraagt om een 100% AV hypotheek, aangezien hij over een paar jaar de hele boel toch wil aflossen. In een tijd waarin elke bank rondstrooit met 100% AV hypotheken alsof het confetti is, verteld de hypotheker dat er maar één bank is die Pierre een hypotheek wil geven, maar dan maximaal 35% AV. Pierre neemt dit van de hypotheker aan.
Pierre's ouders willen niet voor hem garant staan om zodoende tóch de bank te overtuigen om hem een beter bij hun financiele plaatje passende hypotheek te geven, ondanks de wetenschap dat er binnen een paar jaar een aanzienlijke som geld uit de lucht komt vallen. Pierre neemt dus een 35% AV, 65% spaarhypotheek van Argenta, wetende dat hij die over 7 jaar niet in één keer kan aflossen zonder boeterente te betalen.
In 2011 ligt de huizenmarkt op zijn gat, en wacht pierre met smart op het moment dat zijn ouders hem geld gaan geven. Het plan is nu om met die 175K een tweede huis te gaan kopen en het oude te onderverhuren, ondanks zijn hypotheekcontract dat onderhuur niet toestaat. Maar in het verleden heeft Argenta bewezen een flexibele bank te zijn, dus dat komt allemaal wel goed.

We snappen nu wel waarom Pierre in dit topic zit. Zijn droomplannetjes lijken voor niemand behalve de bank echt lekker uit te gaan pakken :)

En zo iemand noemt anderen dan topleners. Ik denk dat zowel Argenta als de fiscus Pierre heel hoog op hun "toplener" lijst hebben staan _O-
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 15:14:31 #298
16180 crew  CoolGuy
pi_98510336
Frappant dat niemand van de huurdertjes zich nu laat zien, nu iemand uit 'hun' kamp ontmaskerd is.
pi_98510357
Waarom zou ik mn ouders risico laten lopen (garant staan) terwijl ik het zelf prima kan behappen. Had mn ouders helemaal niet nodig voor een hypotheek.

Enige wat je me kunt verwijten is dat ik mogelijk 100% AV elders had moeten nemen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:15:23 #300
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98510372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
Frappant dat niemand van de huurdertjes zich nu laat zien.
Tja. In dít geval had Xeno eindelijk eens kunnen roepen "Je had moeten blijven huren!!111one" en dan had ik hem gelijk gegeven :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')