SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
De OP vind je hier
Exact, maar laten we niet vergeten dat MLiG de theorie niet gebruikt als hulplijn, maar als bijbel, of sterker nog: levenswijze.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Er zit in het versieren en de mensenlijke omgang iha wel strategie en veel daarvan is onbewust. Zoals men apen gedrag bestudeerd in de biologie, zo kan men ook proberen het menselijke gedrag te bestuderen. Veel van dat menselijke gedrag krijgt zijn vorm binnen de heersende cultuur. De tips die hier worden uitgewisseld gaan vaak over wat nu gangbaar is. Je leert zo wat de sociale normen zijn. Door er op deze manier naar te kijken wordt je bewuster van je eigen gedrag en dat van anderen. In deze zin heeft MLiG gelijk.
Dat betekent niet dat het te vangen is in een boekje. Daarvoor is het te complex. Versieren berust niet op kennis, maar op vaardigheden. Zo kun je ook niet leren zwemmen door een boekje te bestuderen. Het lichaam moet zich (onbewust) deze vaardigheden eigen maken.
Als je nog jong bent pik je alles als het ware vanzelf op. Zo leer je bijvoorbeeld je moedertaal. Als je ouder wordt leer je anders. Dan wil je begrijpen wat je aan het doen bent. Als ouderen een taal leren beginnen ze met het leren van de grammatica. Het is niet zo vreemd dat MLiG behoefte heeft aan inzicht.
Je kunt MLiG veel verwijten, maar dan ga je voorbij aan zijn angsten. Angst is belemmerend. Het sluit je af van het gevaar en blokkeert daarmee interactie. Iedereen kent dit wel. Daarom is het goed als hij oefent in een veilige omgeving en daarbij feedback krijgt. Dat doen mensen in therapiegroepen.
Op de meet hebben we daar natuurlijk geen aandacht aan besteed. Dan maak je iemand nog zelfbewuster. Maar hij maakte geen rare indruk op mij. Al zal hij het zelf mss in een waas van stress hebben ervaren. Je kunt met MLiG overal over praten. Hij heeft een brede belangstelling, een open geest en is intelligent. Hij zag er ook goed uit. Als hij zich zou kunnen ontspannen, is hij al halverwege.
Mensen die deze handicapts niet hebben, weten dat de alledaage omgang tussen mensen niet zoveel voorsteld. Het is net zo vanzelfsprekend als lopen. De weg die MLiG moet afleggen, is vooral gewennig, waarbij zijn angsten verdwijnen.
Benzin heeft dezelfde behoefte als MLiG met zijn vraag naar een stappenplan. Dyna is licht autistisch en deze mensen krijgen hulp, waarbij sociale vaardigheden worden geoefend en besproken, op een manier die lijkt op het leren leven via een boekje. Zo onzinnig is dat niet.
Ik blijf erbij dat sommige programma's en boeken je wel nuttige inzichten kunnen geven; maar zoals David DeAngelo (een van de betere imo) zei: "If you use this information in practice; If your active and go out there and try it; it can make a major difference for you. However, if your a passive information absorber, it's not going to help you, it will even set you back."quote:Op maandag 20 juni 2011 14:07 schreef Crutch het volgende:
[..]
Exact, maar laten we niet vergeten dat MLiG de theorie niet gebruikt als hulplijn, maar als bijbel, of sterker nog: levenswijze.
Dan ben je wat mij betreft volledig de weg kwijt en rest je niets anders dan opnieuw te beginnen.
Heel goedquote:Op maandag 20 juni 2011 14:16 schreef Arthur_Dent het volgende:
P.s. mijn weekend was top, zowaar sjans gehad met een leuk meisje.. en meer als 3 zinnen er tegen gezegd.
Goed man, is er nog wat uit voortgekomen?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:16 schreef Arthur_Dent het volgende:
P.s. mijn weekend was top, zowaar sjans gehad met een leuk meisje.. en meer als 3 zinnen er tegen gezegd.
Mee eens; belangrijk begin!quote:Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heel goedJe hoeft er niet eens een telefoonnummer van te hebben of een nieuwe afspraak te hebben gemaakt om je goed te voelen over contact met vrouwen.
Al het leuke contact is winst en daar kan je je lekker over voelen. Sterk nog, daar móet je je zelfs goed over voelen
Inderdaad, dat is stap 1 de rest komt van zelfquote:Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heel goedJe hoeft er niet eens een telefoonnummer van te hebben of een nieuwe afspraak te hebben gemaakt om je goed te voelen over contact met vrouwen.
Al het leuke contact is winst en daar kan je je lekker over voelen. Sterk nog, daar móet je je zelfs goed over voelen
Ik leer het meest van de mensen die niet weten hoe het moet. Het maakt je bewuster.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:42 schreef Arthur_Dent het volgende:
Hey als het MLiG nou een handvat bied, om het iig te proberen.
ik ben wat dat betrefd veel meer een chaoot en probeer dingen ad-hoc uit en luister wat meer naar de tips en kijk hoe andere het doen, maar ik ben ook een sociaal wrak.. dus dat telt niet
Maar je kunt je wel irriteren aan zo'n iemand als MLiG, maar als ie per ongeluk 10% wel oppakt van alle tips, is ie toch maar mooi geholpen.
Please stop met de uitspraak "komt vanzelf"...quote:Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is stap 1 de rest komt van zelf
Ach, dat leert hij vanzelf wel af.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Please stop met de uitspraak "komt vanzelf"...
Even een nuance; ik gebruik het niet bewust als een tactiek, ik ben niet bewust op zoek gegaan naar succesvolle mensen om me daar bij aan te sluiten. Ik kreeg alleen de mogelijkheid en die heb ik aangegrepen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef deelnemer het volgende:
Neem de man die vertelde over zijn successen, door zich te verbinden met succesvolle mannen en zo mee te liften. Hij zei dat hij zo een toegangspoort kon zijn voor vrouwen, die deze mannen wilde bereiken en de aandacht van deze vrouwen verbeterde vervolgens zijn eigen status/imago. Dat probeert Axel nu ook met die voetballers.
4 zinnen gezegd tegen een meisjequote:Op maandag 20 juni 2011 14:16 schreef Arthur_Dent het volgende:
Misschien gaat het nog wel veranderen? Dat het minder een bijbel wordt en dat ie meer op eigen ervaring gaat doen.
Dat zeg ik als ie maar over dat "dooie punt" heen gaat.
Dit klopt trouwens ook absoluut; al helpt het wel heel erg wanneer je ook gezien hebt hoe het wel moet... het verschil ertussen maakt mij met name heel erg bewust van wat ik aan mezelf kan veranderen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef deelnemer het volgende:
Ik leer het meest van de mensen die niet weten hoe het moet. Het maakt je bewuster.
Het gaat ook meestal onbewust. Alleen echte players spelen bewust. Dan wordt het een machtsspel en dan moet je een hoge moraal hebben anders misbruik je mensen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Even een nuance; ik gebruik het niet bewust als een tactiek, ik ben niet bewust op zoek gegaan naar succesvolle mensen om me daar bij aan te sluiten. Ik kreeg alleen de mogelijkheid en die heb ik aangegrepen.
Want?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Please stop met de uitspraak "komt vanzelf"...
Dat snap je zelf ook wel.quote:
Ik spreek voor mezelf, maar wellicht ook voor Arthur en anderen?; voor mij voelt het niet alsof er ook maar iets op dit gebied vanzelf gaat. Het is iedere keer weer het nemen van nieuwe stappen en nieuwe drempels overwinnen om weer iets verder te komen. Het is niet zo dat wanneer ik nu 20 meiden op een avond aanspreek en er een leuk gesprekje mee kan hebben, ik ook automatisch veel telefoonnummers krijg, veel zoen of veel seks heb... dat zijn weer de volgende stappen, en als ik er niet bewust mee bezig ben om mezelf te ontwikkelen om dat te bereiken, dan gaat het ook niet gebeuren. Dat gaat niet vanzelf.quote:
Er kunnen complicaties zijn (een stoornis als autisme, lelijk zijn of angst). Axel1988 heeft moeite met slowchat, een speelse manier van kletsen. Hij is te inhoudelijk. Wil dat het gesprek ergens overgaat waar hij verstand van heeft. De meeste mensen hebben weinig verstand van zaken en voelen zich daar onprettig bij. Spontaniteit vinden mensen aantrekkelijk. Het breekt gemakkelijk het ijs.quote:
Dat is ook waar. De meeste dingen gaan als het ware vanzelf. Het zit namelijk van nature er al ingebakken en hoeft zich alleen maar te ontwikkelen. Bij het leren van vaardigheden is gewoon proberen en zo leren vaak het meest effectief.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:43 schreef ook_gek het volgende:
Wat ik bedoel met "komt van zelf"
Is dat in dit geval een grote stap is gezet. Een best hoge drempel is genomen. Dat is iets waar hij trots op mag en moet zijn.
Nu deze stap gezet is en is gebleken dat het zo eng nog niet is komt er vast een 2de keer en een 3de enz. Die komen van zelf. Omdat het minder erger gebleken is dan gedacht.
De volgende stap kan bv versieren zijn. Die komt van zelf als hij een nieuwe drempel durft te nemen. Dat kan de eerste volgende keer zijn of pas na 20 plus soort gelijke gesprekjes. Maar dat moment kom van zelf als hij er voor zijn gevoel klaar voor is.
Dus de opmerking de rest komt van zelf is helemaal niet zo gek
Vanzelf en als spreken elkaar tegen hoor.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:43 schreef ook_gek het volgende:
De volgende stap kan bv versieren zijn. Die komt van zelf als hij een nieuwe drempel durft te nemen.
Jo dan maak je er onbewust van.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:48 schreef Crutch het volgende:
[..]
Vanzelf en als spreken elkaar tegen hoor.
Als je er iets voor moet doen dan is het niet zo vanzelfsprekend.
Nee helaas; ik denk dat het profijt van een leuke interactie je bij de 2de en 3de keer nauwelijks helpt; dat zal nagenoeg even stroef gaan als de 1ste keer. Ik denk dat je het pas na tientallen keren echt gaat merken dat het makkelijker voor je gaat.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:43 schreef ook_gek het volgende:
Nu deze stap gezet is en is gebleken dat het zo eng nog niet is komt er vast een 2de keer en een 3de enz. Die komen van zelf. Omdat het minder erger gebleken is dan gedacht.
De volgende stap kan bv versieren zijn. Die komt van zelf als hij een nieuwe drempel durft te nemen. Dat kan de eerste volgende keer zijn of pas na 20 plus soort gelijke gesprekjes. Maar dat moment kom van zelf als hij er voor zijn gevoel klaar voor is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |