abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98403620
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Is er toch wat goeds voortgekomen uit deze serie :)
Er is zoveel goeds voortgekomen uit deze serie :)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:02:26 #277
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_98403734
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:10 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

dus je vind dat ik er helemaal mee moet stoppen?
dat ga ik niet doen hoor! ik ga dan wel gewoon hier niets meer erover zeggen.

Als je alles zo goed weet, waarom vraag je dan om advies?

Met zo een houding neemt niemand je serieus. En kom je geen stap verder.

Je hebt wat dat betreft een geweldige dikke plaat voor je kop.

Wat ik me nu afvraag, ben jij gelukkig? Mijn idee is dat jij volledig in de knoop zit met je zelf en dat jij je probeert vast te houden aan regeltjes die je kennelijk niet helpen gezien je situatie.

En waarom ga je er niet helemaal mee stoppen?

Heb jij niet een hele lichte vorm van autisme?

quote:
Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door beperkingen in de sociale interactie, de communicatie en zich steeds herhalend gedrag
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 20 juni 2011 @ 11:04:36 #278
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98403805
Ik denk niet dat hij een hele lichte vorm van autisme heeft nee.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 20 juni 2011 @ 11:10:10 #279
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_98403946
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:02 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Als je alles zo goed weet, waarom vraag je dan om advies?

Met zo een houding neemt niemand je serieus. En kom je geen stap verder.

Je hebt wat dat betreft een geweldige dikke plaat voor je kop.

Wat ik me nu afvraag, ben jij gelukkig? Mijn idee is dat jij volledig in de knoop zit met je zelf en dat jij je probeert vast te houden aan regeltjes die je kennelijk niet helpen gezien je situatie.

En waarom ga je er niet helemaal mee stoppen?

Heb jij niet een hele lichte vorm van autisme?

[..]

ik zeg zo vaak hier dat ik niet zoveel nuttigs te melden heb omdat ik er zelf ook mee bezig ben en niet alles zeker weet. en dat het toch geen nut heeft om mij advies te geven omdat ik er toch niet naar ga luisteren. dat roep ik al vanaf als versieren niet zo makkelijk gaat #2 (link post ik zo)

en ja ik denk zelf wel vaak dat ik autisme heb. maar er is toch geen cure voor
ik denk wel meer dingen
  maandag 20 juni 2011 @ 11:12:09 #280
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98404009
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:10 schreef mylifeisgrey het volgende:

ik zeg zo vaak hier dat ik niet zoveel nuttigs te melden heb omdat ik er zelf ook mee bezig ben en niet alles zeker weet. en dat het toch geen nut heeft om mij advies te geven omdat ik er toch niet naar ga luisteren. dat roep ik al vanaf als versieren niet zo makkelijk gaat #2 (link post ik zo)
Kap dan eens met commentaar geven overal op. Je luistert niet maar je hebt ook nul ervaring dus een groot deel van wat je roept is gewoon complete onzin en heb je alleen maar (verkeerd) overgenomen uit boekjes die voor jou een beetje de laatste strohalm zijn. Als je niks gaat doen met tips, ga dan gewoon lurken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 20 juni 2011 @ 11:22:26 #281
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_98404340
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:12 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kap dan eens met commentaar geven overal op. Je luistert niet maar je hebt ook nul ervaring dus een groot deel van wat je roept is gewoon complete onzin en heb je alleen maar (verkeerd) overgenomen uit boekjes die voor jou een beetje de laatste strohalm zijn. Als je niks gaat doen met tips, ga dan gewoon lurken.
ik neem niets verkeerds over denk ik. het is alleen nog niet voor mezelf gecalibreerd.
ik zal voortaan (als ik wat te melden heb) bronvermelding doen en verwijzen naar het boek
en dat deed ik soms al, dan verwijs ik naar bladzijdenummers, en titels. en alles.
pi_98404422
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:22 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik neem niets verkeerds over denk ik. het is alleen nog niet voor mezelf gecalibreerd.
ik zal voortaan (als ik wat te melden heb) bronvermelding doen en verwijzen naar het boek
en dat deed ik soms al, dan verwijs ik naar bladzijdenummers, en titels. en alles.
Denk dat de meeste mensen meer een aversie hebben tegen het boek gedeelte.. Dan tegen het feit dat je geen bronvermelding doet.

Maar heb je die PUA ofzoiets dan al is uitgeprobeerd dan? Het lijkt me namelijk zo moeilijk iets te zijn door te lezen terwijl hje het niet bent.

Misschien aan de andere kant dat het werkt omdat het je een confidence boost geeft waardoor je wel mensen kan aanspreken.
pi_98404497
Ik denk meer dat mensen een beetje beledigd zijn door het feit dat die af en toe juist adviezen loopt te geven en denkt te weten hoe het zit met flirten maar zelf totaal niets doet.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:30:12 #284
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98404565
quote:

We zijn hier niet geinteresseerd in dat k*tboek van je, snap dat dan.
pi_98404663
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:
QFT!
  maandag 20 juni 2011 @ 11:36:07 #286
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_98404772
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

het is niet 1 boek. er zijn best veel boeken waar veel naar wordt verwezen in pua communities.
en het zijn niet mijn boeken. ik heb nooit een boek geschreven

en ik ben niet de enige die het over die boeken en methodes heeft gehad (deelnemer wat indirecte links, en wat users waar ik naam van ben vergeten die ook met titels en methodes aanwkwamen)

quote:
Maar heb je die PUA ofzoiets dan al is uitgeprobeerd dan? Het lijkt me namelijk zo moeilijk iets te zijn door te lezen terwijl hje het niet bent.

Misschien aan de andere kant dat het werkt omdat het je een confidence boost geeft waardoor je wel mensen kan aanspreken.
ja ik heb infield gedaan enzo. paar keer maar, en elke keer was het heel erg irritant, en dan ging ik maar weer naar huis. en dan ging ik alles overdenken, en dan was ik toch weer iets verder gekomen dan de keer daarvoor.

maar het is vermoeiend, en het blijft maar een vijandig vermoeiende omgeving vind ik nog , daar in de cafe's en bars en dingen(weet nieteens hoe het heet)

[ Bericht 5% gewijzigd door mylifeisgrey op 20-06-2011 11:47:03 ]
pi_98405062
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:36 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

het is niet 1 boek. er zijn best veel boeken waar veel naar wordt verwezen in pua communities.
en het zijn niet mijn boeken. ik heb geen 1 boek geschreven

Maakt niet uit, we vinden het nog steeds niet interessant.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:02:33 #288
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_98405689
quote:

[..]

en ik ben niet de enige die het over die boeken en methodes heeft gehad (deelnemer wat indirecte links, en wat users waar ik naam van ben vergeten die ook met titels en methodes aanwkwamen)

[..]

ja ik heb infield gedaan enzo. paar keer maar, en elke keer was het heel erg irritant, en dan ging ik maar weer naar huis. en dan ging ik alles overdenken, en dan was ik toch weer iets verder gekomen dan de keer daarvoor.

maar het is vermoeiend, en het blijft maar een vijandig vermoeiende omgeving vind ik nog , daar in de cafe's en bars en dingen(weet nieteens hoe het heet)
We proberen je te helpen MLiG, niet pesten.
Kap gewoon met die onzin; je begint zo langzamerhand een beetje debiel te worden met steeds maar weer die theorie naar voren te halen en weet je wat? Niemand geeft een klote om die theorie.

Als je echt wat wil leren dan ga je naar buiten of bel mensen die je net hebt leren kennen.
Maar ga nou niet zielig lopen doen dat het zo vermoeiend is en moeilijk en hard etc.
Je moeder is een hamster
  maandag 20 juni 2011 @ 12:08:45 #289
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_98405881
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:10 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

en waarom ga je niet luisteren. Alleen lukt het je ook niet. Dat blijkt nu toch ook wel.

quote:
en ja ik denk zelf wel vaak dat ik autisme heb. maar er is toch geen cure voor
ik denk wel meer dingen
en geen cure houd niet in dat er geen oplossing is.

Je kan er mee leren leven waar door het allemaal
Stukke beter en makkelijker gaat dan nu.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:11:18 #290
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98405954
quote:

Ja, en we vinden al die boeken niet interessant.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:15:04 #291
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_98406108
Mlig betreft theorie en boeken.

Je moet eens leren te accepteren dat er geen boek of handleiding is voor het leven algemeen.

Boeken zijn door mensen geschreven met een eigen interpetatie van het leven en schrijven dat op. Dat houd niet in da het werkt.

Kijk nou eens naar je zelf van een afstandje. Dan zie je toch dat het niet werkt met die boeken van je.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:15:28 #292
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98406123
Waarom moeten mensen alles doen volgens bepaalde regels die in boeken staan geschreven. Der is toch nix leukers dan veel dingen in het gewisse te laten en ter plekke een oplossing te zoeken ipv een boek open slaan en volgens allerlei regels doen. Persoonlijk heb ik een vreselijke hekel aan zulke mensen.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:18:04 #293
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_98406219
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:15 schreef pl4kkie het volgende:
Waarom moeten mensen alles doen volgens bepaalde regels die in boeken staan geschreven. Der is toch nix leukers dan veel dingen in het gewisse te laten en ter plekke een oplossing te zoeken ipv een boek open slaan en volgens allerlei regels doen. Persoonlijk heb ik een vreselijke hekel aan zulke mensen.
Mensen die alles volgens regels willen of moeten doen. En volledig vast lopen als het niet gaat volgens de regels hebben vaak een vorm of lichte vorm van autisme.

En zo ben ik op het vermoeden gekomen dat mlig hier enige last van zal kunnen hebben.

Als dat zo is kan hij met hulp er mee leren leven.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:02:59 #294
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98407640
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 02:27 schreef Crutch het volgende:

[..]

Laten we even één ding afspreken MLiG, echt één dingetje maar.

Stop met die PUA-analyses, echt.

Ze slaan kant noch wal, ik snap dat het wat moeilijk voor je is om bepaalde situaties te begrijpen omdat je domweg de sociale ervaring daarvoor mist, maar jouw manier van beredeneren hangt steeds maar weer af van statistieken en verwachte reacties. Zoiets al een belscript voor telefonische verkoop.
Dat is echt niet gezond hoor!
Begin eens met het opbouwen van een sociale cirkel. Je hebt immers al heel moedig een enorme stap genomen door op de meet te verschijnen.
Als je wat vaker omgaat met anderen dan leer je ook met meiden om te gaan en dan zul je merken dat het een stuk makkelijker gaat.

Daar ben ik het mee eens.

Er zit in het versieren en de mensenlijke omgang iha wel strategie en veel daarvan is onbewust. Zoals men apen gedrag bestudeerd in de biologie, zo kan men ook proberen het menselijke gedrag te bestuderen. Veel van dat menselijke gedrag krijgt zijn vorm binnen de heersende cultuur. De tips die hier worden uitgewisseld gaan vaak over wat nu gangbaar is. Je leert zo wat de sociale normen zijn. Door er op deze manier naar te kijken wordt je bewuster van je eigen gedrag en dat van anderen. In deze zin heeft MLiG gelijk.

Dat betekent niet dat het te vangen is in een boekje. Daarvoor is het te complex. Versieren berust niet op kennis, maar op vaardigheden. Zo kun je ook niet leren zwemmen door een boekje te bestuderen. Het lichaam moet zich (onbewust) deze vaardigheden eigen maken.

Als je nog jong bent pik je alles als het ware vanzelf op. Zo leer je bijvoorbeeld je moedertaal. Als je ouder wordt leer je anders. Dan wil je begrijpen wat je aan het doen bent. Als ouderen een taal leren beginnen ze met het leren van de grammatica. Het is niet zo vreemd dat MLiG behoefte heeft aan inzicht.

Je kunt MLiG veel verwijten, maar dan ga je voorbij aan zijn angsten. Angst is belemmerend. Het sluit je af van het gevaar en blokkeert daarmee interactie. Iedereen kent dit wel. Daarom is het goed als hij oefent in een veilige omgeving en daarbij feedback krijgt. Dat doen mensen in therapiegroepen.

Op de meet hebben we daar natuurlijk geen aandacht aan besteed. Dan maak je iemand nog zelfbewuster. Maar hij maakte geen rare indruk op mij. Al zal hij het zelf mss in een waas van stress hebben ervaren. Je kunt met MLiG overal over praten. Hij heeft een brede belangstelling, een open geest en is intelligent. Hij zag er ook goed uit. Als hij zich zou kunnen ontspannen, is hij al halverwege.

Mensen die deze handicapts niet hebben, weten dat de alledaage omgang tussen mensen niet zoveel voorsteld. Het is net zo vanzelfsprekend als lopen. De weg die MLiG moet afleggen, is vooral gewennig, waarbij zijn angsten verdwijnen.

Benzin heeft dezelfde behoefte als MLiG met zijn vraag naar een stappenplan. Dyna is licht autistisch en deze mensen krijgen hulp, waarbij sociale vaardigheden worden geoefend en besproken, op een manier die lijkt op het leren leven via een boekje. Zo onzinnig is dat niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 20-06-2011 13:27:42 ]
The view from nowhere.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:14:32 #295
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98408033
MLiG, op grond van welke diagnose ontvang jij je uitkering?
The view from nowhere.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:21:53 #296
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_98408295
Waar gaat het over? Iemand even een korte samenvatting? :o
pi_98408296
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:34 schreef Catbert het volgende:

[..]

Het is hen, niet hun ;) Hoezo was jij mee dan, trainde jij ze?
Hun mag ook, dacht ik.
Edit: verkeerd gedacht, maar ik ben rebels en blijf het lekker fout doen :P.
Finally, someone let me out of my cage
pi_98408385
quote:

[..]

Ik hoorde inderdaad iedereen klagen dat ze wilden weten waar je die fantastische versierskills nou vandaan hebt :')
Doe nou gewoon alleen in je hoofd dan, die pua-analyses ;(
Finally, someone let me out of my cage
  maandag 20 juni 2011 @ 13:24:46 #299
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_98408407
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:21 schreef S95Sedan het volgende:
Waar gaat het over? Iemand even een korte samenvatting? :o
Mlig denkt dat er een handleiding bestaat voor het leven en alles wst er bij komt kijken.

Neemt dus geen advies aan maar houd zich vast aan boeken.
pi_98409121
Hey als het MLiG nou een handvat bied, om het iig te proberen.

ik ben wat dat betrefd veel meer een chaoot en probeer dingen ad-hoc uit en luister wat meer naar de tips en kijk hoe andere het doen, maar ik ben ook een sociaal wrak.. dus dat telt niet :')

Maar je kunt je wel irriteren aan zo'n iemand als MLiG, maar als ie per ongeluk 10% wel oppakt van alle tips, is ie toch maar mooi geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')