abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2011 @ 23:15:46 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98393110

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de “gouden standaard” van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Interview MP3: http://www.oneradionetwork2.com/mp3/money/economy/12.02.10_wagner_bruce_bitcoin.mp3

Alternatief MP3: http://goo.gl/eB6Sd

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Het volgende fimpje legt het nog een keer uit:

Hoe start ik met bitcoin?

Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:

https://www.bitcoin.org/

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk. Je kan gratis bitcoins verkrijgen door je bitcoin adres in te vullen op de pagina:

https://freebitcoins.appspot.com/

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.

Bitcoins zijn te koop en te verkopen in euros bij http://www.bitcoinexchange.com.
Bitcoins zijn te verhandelen voor Liberty Reserver USD op Mt Gox - Bitcoin Exchange.
Ik heb mij laten vertellen dat Liberty Reserve USDs weer naar euroland kunnen worden overgemaakt via een derde partij zoals ECARDONE: official Exchange: Liberty reserve, cgold. Buy: liberty reserve, LR, CG.
Paypal wordt niet meer ondersteund door de niet-besloten bitcoin exchanges omdat Paypal betalingen teruggedraaid kunnen worden. Daarentegen zijn Liberty Reserve betalingen onomkeerbaar, net als bitcoin betalingen.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar:

De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slash dot effect:

http://news.slashdot.org/(...)-Releases-Version-03

Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie:

http://bitcoincharts.com/charts/

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum:

http://www.bitcoin.org/smf/

Bitcoin in meer detail

Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki:

http://www.bitcoin.org/wiki/doku.php

Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie:

http://www.bitcoinblogger.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

quote:
Een verzoek, probeer enigszins binnen de geest van AEX te blijven, dus gericht op economische/financiële aspecten. Zuiver technische vraagstukken kunnen beter in DIG behandeld worden, enerzijds omdat daar meer deskundigheid aanwezig is, anderzijds omdat het qua onderwerp ook beter in DIG past.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:16:06 #2
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393133
quote:
99s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:15 schreef GuitarJJ het volgende:
newsycombinator twitterde op zondag 19-06-2011 om 23:05:07 Mt. Gox trades rolled back, thief only got away with $1K in BTC http://j.mp/jv3Sze reageer retweet
Dat zou heel mooi zijn... hopen dat het met een sisser af loopt!
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98393144
Eigenlijk wel logisch, die 1K :')
  zondag 19 juni 2011 @ 23:17:10 #4
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393189
The bitcoin will be back to around 17.5$/BTC after we rollback all trades that have happened after the huge Bitcoin sale that happened on June 20th near 3:00am (JST).

One account with a lot of coins was compromised and whoever stole it (using a HK based IP to login) first sold all the coins in there, to buy those again just after, and then tried to withdraw the coins. The $1000/day withdraw limit was active for this account and the hacker could only get out with $1000 worth of coins.

Apart from this no account was compromised, and nothing was lost. Due to the large impact this had on the Bitcoin market, we will rollback every trade which happened since the big sale, and ensure this account is secure before opening access again.

UPDATE REGARDING LEAKED ACCOUNT INFORMATIONS

We will address this issue too and prevent logins from each users. Leaked information includes username, email and hashed password, which does not allow anyone to get to the actual password, should it be complex enough. If you used a simple password you will not be able to login on Mt.Gox until you change your password to something more secure. If you used the same password on different places, it is recommended to change it as soon as possible.

SERVICE RETURN

Service will not be back before June 20th 11:00am (JST, 02:00am GMT). This may be delayed depending on what is found during the investigation.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:17:21 #5
136730 PiRANiA
pi_98393202
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn... hopen dat het met een sisser af loopt!
Moah, dit lijkt mij einde MtGox
pi_98393218
Ben benieuwd of alles er nog op staat als mtgox weer online is. Had net 20 BC van mijn wallet naar mtgox gestuurd om te cashen als hij weer op $18 zou staan. Wordt spannend wakker worden morgenochtend :D
  zondag 19 juni 2011 @ 23:17:48 #7
136730 PiRANiA
pi_98393226
Laatste keer: een andere exchange is tradehill. Ik heb daar ook een account. Als jullie willen aanmelden via mijn link krijg ik referrer bonus. Als je dat niet wilt, gebruik dan de gewone link.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:18:02 #8
136730 PiRANiA
pi_98393241
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:17 schreef nlpronk het volgende:
Ben benieuwd of alles er nog op staat als mtgox weer online is. Had net 20 BC van mijn wallet naar mtgox gestuurd om te cashen als hij weer op $18 zou staan. Wordt spannend wakker worden morgenochtend :D
Hetzelfde geldt voor mij.
pi_98393275
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Users die alleen minen, de coins 100% in hun wallet laten staan en niets verkopen toen bitcoin op $30 stond? Hoeveel denk je serieus dat dat er zijn? Die niet eens een MtGox accound hadden "just in case"? Denk je écht dat dat er meer dan een paar % zijn :?
Ik heb geen idee maar het duurt nogal een tijdje voordat je het hele gebeuren aan de gang hebt.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:19:03 #10
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393294
quote:
12s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:17 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Moah, dit lijkt mij einde MtGox
Neuh, ik denk dat ze wel weer terug komen. De koers knalt dan natuurlijk in elkaar.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:19:55 #11
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393332
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb geen idee maar het duurt nogal een tijdje voordat je het hele gebeuren aan de gang hebt.
Dus jij denkt echt dat die 60k users niet het óvergrote deel van alle bitcoin users betreft? Hoeveel groter denk jij dan dat het is?
  zondag 19 juni 2011 @ 23:20:00 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98393337
Volgens mij heb ik wat gemist. Even teruglezen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 19 juni 2011 @ 23:20:30 #13
136730 PiRANiA
pi_98393362
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:20 schreef eleusis het volgende:
www.mtgox.com
pi_98393408
De Bitcoin Faucet is trouwens ook weer open ;)
  zondag 19 juni 2011 @ 23:21:31 #15
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393421
quote:
MtGox gehackt, alle accounts liggen op straat, ongeveer $1000 aan bitcoins/geld gejat, MtGox nu down, binnenkort weer terug met koers op $17.5 en alle trades van de afgelopen 24h ongedaan gemaakt.

Saved you an hour of your life. Repay me in bitcoins beer ;)
  zondag 19 juni 2011 @ 23:21:32 #16
348255 FRK1337
Wo wen dao chuanwei
pi_98393424
quote:
Of:
http://www.reddit.com/r/bitcoin

Binnenkort zal ook wel een artikeltje op tweakers staan denk ik.
pi_98393461
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dus jij denkt echt dat die 60k users niet het óvergrote deel van alle bitcoin users betreft? Hoeveel groter denk jij dan dat het is?
Er zijn waarschijnlijk ook nog boel beginnende miners en bitcoin bezitters die niet actief zijn.
Geen idee hoeveel er dat zijn?
  zondag 19 juni 2011 @ 23:22:31 #18
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393482
Wil er iemand wedden m.b.t. de bitcoin koers een uur nadat MtGox weer open gaat? :P
  zondag 19 juni 2011 @ 23:22:56 #19
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98393501
quote:
6s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:17 schreef PiRANiA het volgende:
Laatste keer: een andere exchange is tradehill. Ik heb daar ook een account. Als jullie willen aanmelden via mijn link krijg ik referrer bonus. Als je dat niet wilt, gebruik dan de gewone link.
Ja ik ga maar over naar tradehill denk ik. Heb me aangemeld, via jou link. ;)

Maar lees ik dit nu goed??

NOTE: the minimum amount to transfer is USD$100.00
There is a $20USD fee per wire. Your bank may charge an additional fee.

Als ik geld wil overmaken naar hun moet ik $20 transactiekosten betalen? :?
  zondag 19 juni 2011 @ 23:23:18 #20
348255 FRK1337
Wo wen dao chuanwei
pi_98393526
Ik heb nog 22 euro onderweg naar MTGox. Als dat er eenmaal opstaat, cash ik het direct uit via Liberty Reserve.. Via MTGox kun je daar eigenlijk best goedkoop aankomen, maar 2% provisie in totaal. Moet je eens een andere online exchanger zoeken die je dat voor dat geld doet !

Die 22 Euro zet ik daarna wel op tradehill.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:23:37 #21
136730 PiRANiA
  zondag 19 juni 2011 @ 23:23:38 #22
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393546
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er zijn waarschijnlijk ook nog boel beginnende miners en bitcoin bezitters die niet actief zijn.
Geen idee hoeveel er dat zijn?
Doe eens een gokje dan? Mij kostte het 10 minuuten om te reggen om MtGox nadat ik bitcoin gedownload had en een Deepbit miner had opgezet (maand of 3 geleden, wat ik na een week heb opgegeven).

Zelfs als het aantal bitcoin users dat NIET op MtGox zat net zo groot als het aantal dat daar wél op zet (ik denk dat het aantal veeeeel kleiner is, maar goed), dan kom je nóg op minder dan 120k users... Ernstig weinig dus.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:25:19 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98393629
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:21 schreef Whuzz het volgende:

[..]

MtGox gehackt, alle accounts liggen op straat, ongeveer $1000 aan bitcoins/geld gejat, MtGox nu down, binnenkort weer terug met koers op $17.5 en alle trades van de afgelopen 24h ongedaan gemaakt.

Saved you an hour of your life. Repay me in bitcoins beer ;)
Wow _O_

En ik ga écht nog wel even terug lezen. Dat is mijn definitie van een vermakelijk uurtje hebben ;)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 19 juni 2011 @ 23:25:48 #24
136730 PiRANiA
pi_98393657
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wow _O_

En ik ga écht nog wel even terug lezen. Dat is mijn definitie van een vermakelijk uurtje hebben ;)
Zie mijn plot hier boven :+.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:26:05 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98393671
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zie mijn plot hier boven :+.
Ja, die zag ik op mijn iPhone in het vorige topic... Toen kroop ik maar ff achter de PC _O-
  zondag 19 juni 2011 @ 23:26:20 #26
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393684
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wow _O_

:P Was iid grappig thuiskomen na mijn dinertje vandaag ;)
pi_98393838
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Doe eens een gokje dan? Mij kostte het 10 minuuten om te reggen om MtGox nadat ik bitcoin gedownload had en een Deepbit miner had opgezet (maand of 3 geleden, wat ik na een week heb opgegeven).
Ik gok 1/3 traders en 2/3 miners.
De 1e groep speculeert, de 2e groep spaart.

Maar goed het gaat pas werken wanneer je er bijv hardware voor kan aanschaffen, of dope. 8-)
  zondag 19 juni 2011 @ 23:31:15 #28
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393900
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik gok 1/3 traders en 2/3 miners.
De 1e groep speculeert, de 2e groep spaart.

Maar goed het gaat pas werken wanneer je er bijv hardware voor kan aanschaffen, of dope. 8-)
En die 2/3e hebben allemaal géén MtGox account? Lijkt me sterk, maar ok. In jouw scenario hebben we dan 180k users, er van uitgaande dat geen van de traders óók een miner is.
Ofwel: nog steeds een inieminie userbase.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:31:19 #29
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98393904
Ben je net blij omdat je 10000 BTC's voor $0.10 per stuk hebt gekocht, wordt alles weer ongedaan gemaakt :')

Ik zit alleen nu wel te twijfelen welk wachtwoord ik op mtgox had, voor de zekerheid maar even een nieuw wachtwoord nemen dus. :+
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98393937
De chart van TradeHill:

zondag 19 juni 2011 @ 23:32:01 #31
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98393938
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef Doodloper het volgende:
Ben je net blij omdat je 10000 BTC's voor $0.10 per stuk hebt gekocht, wordt alles weer ongedaan gemaakt :')

Ik zit alleen nu wel te twijfelen welk wachtwoord ik op mtgox had, voor de zekerheid maar even een nieuw wachtwoord nemen dus. :+
MtGox kent mijn email niet eens meer :P
Mijn 5 bitcoins, wat DOE JE!? :P
  zondag 19 juni 2011 @ 23:34:23 #32
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98394045
Zie je zoo'n hackertje met een kleedje, MtGox accounts verkopen voor een dollar.
Gooi je een dollar naar dat ventje en koopt er een MtGox account voor.
Dan gooi je dat account op de grond en begint er keihard op te stampen.
Ventje schreeuwt "Mijn MtGox account wat doe je!?"
Jij zo van ja, ik heb er toch voor betaald hehe

Voor de oldschool fokkers
pi_98394057
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En die 2/3e hebben allemaal géén MtGox account? Lijkt me sterk, maar ok. In jouw scenario hebben we dan 180k users, er van uitgaande dat geen van de traders óók een miner is.
Ofwel: nog steeds een inieminie userbase.
Het stond in de kinderschoenen en is om zeep geholpen. ;(
  zondag 19 juni 2011 @ 23:35:15 #34
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98394092
quote:
11s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het stond in de kinderschoenen en is om zeep geholpen. ;(
I told y Laat maar :(
  zondag 19 juni 2011 @ 23:37:25 #35
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98394205
Een duiveltje fluistert net in mijn oor "is dit niet dé perfecte manier voor MagicalTux om er lekker met al het geld vandoor te gaan? }) ". STFU duiveltje! Ik wil het NIET horen! :o
pi_98394276
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

I told y Laat maar :(
Snap je de humor niet? en buiten dat, de bitcoin kan alleen nog maar stijgen of verdwijnen. :+
  zondag 19 juni 2011 @ 23:41:27 #37
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98394399
Dear Mt.Gox user,

Our database has been compromised, including your email. We are working on a
quick resolution and to begin with, your password has been disabled as a
security measure (and you will need to reset it to login again on Mt.Gox).

If you were using the same password on Mt.Gox and other places (email, etc),
you should change this password as soon as possible.

For more details, please see this:

https://support.mtgox.com(...)sed-account-rollback

The informations there will be updated as our investigation progresses.

Please accept our apologies for the troubles caused, and be certain we will do
everything we can to keep the funds entrusted with us as secure as possible.

The leaked data includes the following:

- Account number
- Account login
- Email address
- Encrypted password

While the password is encrypted, it is possible to bruteforce most passwords
with time, and it is likely bad people are working on this right now.

Any unauthorized access done to any account you own (email, mtgox, etc) should
be reported to the appropriate authorities in your country.

Thanks,
The Mt.Gox team
  zondag 19 juni 2011 @ 23:41:48 #38
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98394414
Ik vind dit wel een beetje apart:
"One account with a lot of coins was compromised"
"Apart from this no account was compromised"
"We will address this issue too and prevent logins from each users. Leaked information includes username, email and hashed password"

Niemand is gehackt maar de usernames, emailadressen en (gehaste) wachtwoorden zijn wel 'gelekt'?
pi_98394476
Wtf.. Er is 'ongewone activiteit' waargenomen bij mij Gmail-account, waardoor deze is uitgeschakeld. Wel erg toevallig, na dit gedoe met Mtgox.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:43:53 #40
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98394495
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:41 schreef Doodloper het volgende:
Ik vind dit wel een beetje apart:
"One account with a lot of coins was compromised"
"Apart from this no account was compromised"
"We will address this issue too and prevent logins from each users. Leaked information includes username, email and hashed password"

Niemand is gehackt maar de usernames, emailadressen en (gehaste) wachtwoorden zijn wel 'gelekt'?
De volgorde is anders dan jij denkt.
1) Database gehacked
2) Hacker zoekt een "groot" account
3) hacker cracked wachtwoord van dat account
4) hacker doet transacties met dat account

Stap 1 is waarschijnlijk een paar dagen terug. Stap 2 duurde waarschijnlijk een dag of wat. Pas bij stap 4 zag iemand dat er uberhaupt gehacked was.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:44:32 #41
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98394523
quote:
99s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:43 schreef GuitarJJ het volgende:
Wtf.. Er is 'ongewone activiteit' waargenomen bij mij Gmail-account, waardoor deze is uitgeschakeld. Wel erg toevallig, na dit gedoe met Mtgox.
Same here.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:48:51 #42
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98394695
Ben ik blij dat ik speciaal voor mtgox een compleet nieuw wachtwoord verzonnen had.
pi_98394733
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Same here.
Na een sms met verificatie, en het wijzigen van mijn wachtwoord, heb ik mijn account gelukkig weer terug.

Heb even gekeken bij accountactiviteit; gelukkig staan er geen andere/onbekende ip-adressen tussen.
pi_98394753
Ik heb het nog niet....problemen @ gmail. Begint me nu wel steeds meer te dagen wat er is gebeurt. Denk dat de 20BC er nog wel op staat @ mtgox maar mocht ik vannacht inloggen (wat ik ws toch niet ga doen) is de server gelijk overbelast en verkopen gaat toch niet lukken. Ik bedoel...wie gaat er vannacht nou BC kopen na dit nieuws...helemaal niemand dus. Tenzij je sell-order op $10 insteld ofzo, maar hij zal sowieso binnen no-time onder de $10 vliegen. Best kut eigenlijk...denk dat dit wel een beetje het einde van de BC is eigenlijk. Had wel verwacht dat het ooit zou gaan instorten, vandaar dat ik 20 bc naar mtgox had gestuurd om uit te cashen. Dan zou heel me investering eruit zijn, maar denk dat het daar nu nog wel een beetje te laat voor is en de koers morgen ergens rond de $5 staat.

iig mijn slechtste investering van het jaar geweest :)
  zondag 19 juni 2011 @ 23:51:18 #45
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98394805
quote:
99s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:49 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Na een sms met verificatie, en het wijzigen van mijn wachtwoord, heb ik mijn account gelukkig weer terug.

Heb even gekeken bij accountactiviteit; gelukkig staan er geen andere/onbekende ip-adressen tussen.
Ok dat hetzelfde hier. Ik heb aparte WW voor alle sites, dus ik denk dat de hacker gewoon heeft geprobeerd in te loggen met mijn MtGox wachtwoord, wat niet werkte uitetaard, waarna na een aantal keer gmail de boel blokkeerde.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:52:16 #46
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98394848
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:50 schreef nlpronk het volgende:
iig mijn slechtste investering van het jaar geweest :)
Volgende keer wel naar whuzzje luisteren kktnxbai? :P
pi_98394919
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:48 schreef Mender het volgende:
Ben ik blij dat ik speciaal voor mtgox een compleet nieuw wachtwoord verzonnen had.
De Fok! database was ook gehacked. Nog aardig wat klonen wachten nog steeds op nieuw wachtwoord. :@
pi_98395009
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ok dat hetzelfde hier. Ik heb aparte WW voor alle sites, dus ik denk dat de hacker gewoon heeft geprobeerd in te loggen met mijn MtGox wachtwoord, wat niet werkte uitetaard, waarna na een aantal keer gmail de boel blokkeerde.
Maar iemand kan toch niet zó snel de hashes gekraakt hebben?
  zondag 19 juni 2011 @ 23:56:09 #49
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98395030
quote:
3s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De Fok! database was ook gehacked. Nog aardig wat klonen wachten nog steeds op nieuw wachtwoord. :@
Wanneer was dat?
  zondag 19 juni 2011 @ 23:56:50 #50
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98395060
Hangt van de codering die ze gebruiken af. Als ze uberhaupt al de wachtwoorden coderen.

Als het een simpele md5 is dan zijn er van de bekendste / meest voorkomende (wacht)woorden al hashes berekend en is het alleen een kwestie van goede wachtwoord bij de md5-code zoeken en dat is zo klaar.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:57:27 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98395091
quote:
99s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:55 schreef GuitarJJ het volgende:
De timeline staat nog niet zo vast, als ik me niet vergis. Ze kunnen er ook een maand over gedaan hebben. Maar van korte/simpele wachtwoorden zijn al hashwaarden bekend. Het kan ook zijn dat ze een hack hadden die direct toegang tot een account gaf.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:57:48 #52
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98395105
quote:

[..]

je hebt gelijk. Ik denk dat Google de database .csv ook gescanned heeft en prventief alle Gmail accounds gemarked heeft als "compromised".
pi_98395133
quote:

[..]

Afhankelijk hoe goed de salt is zal het snel te kraken zijn met een rainbow table.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  zondag 19 juni 2011 @ 23:58:25 #54
136730 PiRANiA
pi_98395139
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

je hebt gelijk. Ik denk dat Google de database .csv ook gescanned heeft en prventief alle Gmail accounds gemarked heeft als "compromised".
Dat lijkt mij inderdaad het meest logisch.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:58:30 #55
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98395144
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:57 schreef eleusis het volgende:

[..]

De timeline staat nog niet zo vast, als ik me niet vergis. Ze kunnen er ook een maand over gedaan hebben. Maar van korte/simpele wachtwoorden zijn al hashwaarden bekend. Het kan ook zijn dat ze een hack hadden die direct toegang tot een account gaf.
Ook dat is een mogelijkheid ja, maar het lijkt me toch sterk dat ze een paar duizend wachtwoorden de-hashen in enkele dagen.
pi_98395163
quote:

[..]

Mijn gmail account staat ook in de lijst en is niet gemarked door google.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:59:26 #57
136730 PiRANiA
pi_98395186
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ook dat is een mogelijkheid ja, maar het lijkt me toch sterk dat ze een paar duizend wachtwoorden de-hashen in enkele dagen.
http://www.hashbounty.net/bounties
  zondag 19 juni 2011 @ 23:59:39 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98395193
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:58 schreef Whuzz het volgende:
Iedereen met een mining rig is verdacht.

Als ze de database online hebben gepost, deden ze het in ieder geval ook voor de 'lulz'.
pi_98395203
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:56 schreef Doodloper het volgende:
Hangt van de codering die ze gebruiken af. Als ze uberhaupt al de wachtwoorden coderen.

Als het een simpele md5 is dan zijn er van de bekendste / meest voorkomende (wacht)woorden al hashes berekend en is het alleen een kwestie van goede wachtwoord bij de md5-code zoeken en dat is zo klaar.
Ik weet niet wat voor hashes het zijn, maar het ziet er zo uit: $1$E1xAsgR1$vPt0d/L3f81Ys3SxJ7rIh

quote:

[..]

Opzich een goede zaak dan! Ze zijn dan goed geïnformeerd! ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:58 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Afhankelijk hoe goed de salt is zal het snel te kraken zijn met een rainbow table.
Dat zegt me niks :@
  maandag 20 juni 2011 @ 00:00:04 #60
335452 cricket
cricket from space
pi_98395207
quote:
Een hele reeks is er al gekraakt, op IRC kwamen er al een paar 100 paswoordenlangs. Maar dat waren allemaal accounts die makkelijker te kraken waren, want geen salt gebruikt. Schijnt dat google e.d. de lijst van adressen gekregen hebben, wellicht is dat ook een reden dat er meldingen van gmail komen.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:00:47 #61
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98395232
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:58 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Mijn gmail account staat ook in de lijst en is niet gemarked door google.
Dan ben JIJ dus de hacker!!!111one PAK HEM!!!!!!

:P
  maandag 20 juni 2011 @ 00:00:49 #62
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98395233
quote:
99s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik weet niet wat voor hashes het zijn, maar het ziet er zo uit: $1$E1xAsgR1$vPt0d/L3f81Ys3SxJ7rIh
MD5. Niet supersterk meer.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:01:09 #63
136730 PiRANiA
pi_98395248
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:00 schreef eleusis het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
  maandag 20 juni 2011 @ 00:02:36 #64
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98395330
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:01 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
Ja, ik kan zo jouw wachtwoord zien. "vLeEsEtEnDviZJaH9"

AMIRITE!? :P
  maandag 20 juni 2011 @ 00:02:44 #65
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98395339
quote:
Weet je dat zeker?
POSIX crypt() begint een MD5 hash altijd met $1$.

Heel onveilig is dit trouwens ook niet, alleen is het nadeel dat het erg populair is en er precomputed tables van zijn. Dus als je '1234' als password hebt, komt men daar rap achter.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:03:03 #66
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98395355
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:00 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik weet niet veel van coderingen, maar dat is zéker geen md5 hoor. :P

quote:

[..]

Huh? Mailen ze Google dan even zo van "onze site is gehackt, block deze gmail accounts even"?
  maandag 20 juni 2011 @ 00:04:35 #67
136730 PiRANiA
pi_98395428
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja, ik kan zo jouw wachtwoord zien. "vLeEsEtEnDviZJaH9"

AMIRITE!? :P
Kut!
pi_98395446
quote:

[..]

Weet je dat zeker?
Ik weet niet of dit MD5 is, het lijkt me niet puur MD5.
MD5 zelf is erg onveilig tegenwoordig, 99% van de mogelijke wachtwoorden met MD5 zijn bekend in lijsten.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:05:08 #69
335452 cricket
cricket from space
pi_98395464
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:03 schreef Doodloper het volgende:
Huh? Mailen ze Google dan even zo van "onze site is gehackt, block deze gmail accounts even"?
Op IRC zit iemand die beweerd voor Google Abuse gewerkt te hebben en dat inderdaad gedaan te hebben.
pi_98395479
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:56 schreef Mender het volgende:

[..]

Wanneer was dat?
Tijdje terug, bij iedereen is wachtwoord reset toen.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:05:41 #71
136730 PiRANiA
pi_98395493
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:04 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit MD5 is, het lijkt me niet puur MD5.
MD5 zelf is erg onveilig tegenwoordig, 99% van de mogelijke wachtwoorden met MD5 zijn bekend in lijsten.
Da's niet mogelijk. Misschien 99% van de wachtwoorden die uit a-zA-Z0-9 bestaan :s).
pi_98395496
MagicalTux gaat een advocaat inzetten, aangezien een 'rolling back' illegaal is. Ze gaan er dus problemen mee krijgen.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:06:01 #73
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98395507
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:03 schreef Doodloper het volgende:

Welk bedrijf op internet dat héél goed is in zoeken zou het miinste moeite hebben om te zoeken op dingen die met google en/of gmail te maken hebben en zo als één van de eersten dát soort informatie met een grote rode blinking trigger gevonden hebben... eens even denken....... ;)
pi_98395517
Ik las dat er op ongeveer 1600 wachtwoorden uit dat account geen salt was gebruikt.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:06:25 #75
136730 PiRANiA
pi_98395519
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:05 schreef GuitarJJ het volgende:
MagicalTux gaat een advocaat inzetten, aangezien een 'rolling back' illegaal is. Ze gaan er dus problemen mee krijgen.
Bronnen a.u.b.
pi_98395571
quote:
4s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:06 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Bronnen a.u.b.
Vertelde MagicalTux net op irc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')