abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98526596
Patiënteninformatie
Fysiotherapie/ gynaecologie
Na een keizersnede
Inleiding
Voor een spoedig herstel na een keizersnede is het belangrijk om de buik- en
bekkenbodemspieren te trainen. Ook is het raadzaam om de doorbloeding in de benen te
bevorderen en oefeningen te doen voor de ademhaling en een juiste houding. In deze
folder vindt u tips, adviezen en oefeningen waarmee u zelf aan de slag kunt.

Ik bouw het ook wel rustig op. Ga zo eerst maar eens voelen of mijn rechte buikspieren weer op hun plaats zitten
pi_98526841
Maar staat er ook echt in dat je situps mag doen? Want bekkenbodemspieren trainen is een beetje je plas ophouden, dat is veel minder pittig als situps.
Ik denk eerder dat je gewoon weer een beetje je buikspieren moet gebruiken.
Wat ik wil zeggen....doe asjeblieft voorzichtig;)
pi_98526883
Ja dat trainen is idd hier ook het advies, maar van de fysio mag ik nog steeds geen situps doen na ruim 4 maanden, omdat mijn buikspieren nog niet terug zijn gekeerd waar ze horen. Ik begreep dat dat soms zelfs ook wel een maand of 6 kan duren.
Maar das vaginaal, niet met keizersnede.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98527037
Ja, maar met keizersnede is het toch juist veel heftiger, worden die spieren ook echt doorgesneden enzo? Lijkt mij dat je dan juist langer moet wachten..

Ik bedoel het niet aanvallend hoor, tis gewoon verbazing :P
pi_98527540
Ik doe wel voorzichtig hoor ik wil vrijdag beginnen met hardlopen al hou ik het volgens mij maar 10m vol ofzo
pi_98528211
Waarom wil je zo snel?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98528828
de pufclubjuf heeft bij de terugkomavond van de gym gekeken of de buikspier weer ok was. Dat was toen ik 6 weken geleden bevallen was. Toen was het al ok bij me.
*poef* nu is het weg
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:48:43 #258
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98529506
10 keer sit-ups :o ik krijg mezelf niet eens 1 keer omhoog :')
Bekkenbodem is hier wel goed!
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:01:16 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_98530347
mijn buikspieren zijn nog helemaal kwijt, helaas. Maar: al gefietst (knip zit dicht en lang lopen is geen optie door bekken, fietsen ging tot week 38 prima, daarna zat buik in de weg en nu ging het ook al weer prima) en daar ben ik enorm blij mee. En in tegenstelling tot de vorige keer ben ik nu ook al bijna weer op gewicht, nog maar 2 kilo te veel mefke. Ik was voor de zwangerschap flink aan het afvallen geslagen door simpelweg beter op te letten met eten en door naar mijn werk te fietsen ipv de auto te pakken. Ik hoop dan ook zo snel mogelijk die 12 km per dag te gaan fietsen, voorlopig zijn het kleine stukjes en op de hometrainer oefenen. Eigenlijk ben ik dus heel tevreden met mezelf. Over een week of 4 mag ik terug naar de fysio en dan ga ik starten met een speciaal 'weer fit na de bevalling' programma, ik durf even niet zonder begeleiding te sporten tot mijn bekken weer 100% normaal is.

Tienus doet het zo zo. Hij ziet nog steeds een beetje geel, drinkt soms niet goed, lijkt last te hebben van zijn maag/slokdarm, maar lijkt wel goed te groeien. Omdat het bezoek van de wijk afgezegd is afgelopen dinsdag, hebben we nu maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Mijn man is namelijk geboren met een maagafwijking en wij vertrouwen het nu dus niet echt. Wel balen, maar we gaan er maar vanuit dat het meevalt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:02:21 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_98530421
Oja bekkenbodem: die is al wel heel goed hersteld! Ik ben echt zo enorm blij dat ik ondanks mijn enorm wankele bekken een bodem heb die zijn werk wel bleef doen. Of nou ja, dat ie niet beschadigd is zeg maar, want hij doet zijn werk te goed en dat is ook niet alles.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:04:56 #261
259886 pessie
pi_98530588
Och Mefke, heb jij ook al zoveel last gehad van je bekken! Wat ontzettend naar zeg! Ik heb tot 39+4 kunnen fietsen. Toen begonnen de voorweeën, dus ben ik maar gestopt. Lopen was ook bij mij inderdaad geen optie :') .
Ik hoop dat de HA er snel achter komt. Naar dat hij nog zo geel ziet.
pi_98531197
Fijn dat fietsen alweer gaat Mefke! Wat naar dat Tienus het zo zo doet. Succes bij de Ha, hopelijk valt het allemaal mee!

Ik had een hele wankele bekkenbodem na de bevalling, maar door de bekkenbodemfysio kan ik nu zonder zorgen springen :+ alleen niezen moet ik niet staande proberen. Ik kreeg de tip om dan mijn bovenlichaam te draaien, dan komt de klap ook niet op je bekkenbodem. Echt hulde voor de fysio, dacht dat het nooit meer goed zou komen.

Het enige wat ik aan buikspieroefeningen doe is ze aantrekken als ik iets zwaars til :P
pi_98531306
Hier nog 6 á 7 kg te gaan na de bevalling (zijn de kg die ik er zelf aangegeten heb denk ik), maar liefst nog 10 in totaal. Was voor de zwangerschap net begonnen met afvallen, maar verder dan 2,5 kg ben ik niet gekomen :+

En sit-ups, ik loop bij de bbfysio, en 1 van de oefeningen die ik moet doen zijn situps waarbij ik met mijn handen mijn horizontale buikspieren naar elkaar toe breng. Het bovenste setje zit nog steeds niet helemaal tegen elkaar aan zeg maar. Dus dan lijkt me dat dat kan met 6 weken. Maar goed, geen ks natuurlijk.

Sola, tip om het niesen staand op te vangen: leun tegen de muur alsof je je spieren aan het opwarmen bent. Dus 1 been naar achteren gestrekt en 1 been ontspannen. Je gezicht mag de muur gewoon raken, dus niet van je afduwen met gestrekte armen.
Tip die mijn moeder kreeg na de operatie van een verzakking. Heb het gebruikt net na mijn bevalling en was heel fijn.
pi_98532173
Laten we het niet over de bekkenbodem hebben. De mijne is goed verpest met alle gevolgen van dien. Ik heb niet alleen last tijdens niezen en springen zullen we maar zeggen }:| :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:49:38 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_98533683
dml, komt vast weer goed, geef het tijd en oefening :*
pi_98534975
Ik vind het ook wel snel ferrari, geniet lekker van je meisje en de rest komt later wel toch!

Goede tips van het niezen,haha...ik heb het de ene keer wel en de andere keer niet. Verder gaat het gelukkig wel goed.
In de kraamweek liep ik een keer naar de wc toe en liep het er zo uit, midden in de gang.
Was echt erg, want er belde net bezoek aan, dus m'n vriend gooide er snel een handdoek over en ik ben in de douche gesprongen. :@
Dus ik was best wel bang geworden dat het niet goed zou komen.
De kraamhulp vertelde ook doodleuk dat ik al moest beginnen met plas ophouden op de wc enzo, maar uhh, het was echt een ravage, beurs en branden met het plassen.
Wie gaat die oefeningen dan braaf doen?
pi_98535366
Haha Troeta, dan zou ik het ook met rust laten ja. Bij mij zeiden ze juist dat ik helemaal geen oefeningen moest doen, eerst maar eens laten genezen. Bij de controle met 6 weken ben ik ook gelijk doorgestuurd naar de bekkenbodemfysio.
pi_98536234
Heb morgenochtend mijn controle, maar loop al wel bij de bekkenbodemfysio. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen.
Bedenk me trouwens dat ik nog even een lijstje moet maken met de dingetjes die ik wil bespreken.
  donderdag 23 juni 2011 @ 02:39:48 #269
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98541777
Wat rot allemaal die bekken(bodem) problemen. Ik heb over een week controle, ben benieuwd.

Ben er wel weer aan toe om te sporten, heb een hoop energie die ik kwijt moet. Ikzelf ben alweer op het gewicht van voor de zwangerschap met Seth, helaasch hing er toen al 10 kilo aan van na de zwangerschap van Alexa. Dus dat moet er nog af.

Oh en *O*, Seth heeft zojuist heerlijk geslapen... van 8.00-2.30, dus nu nog een shift schuiven ;).
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98542193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:05 schreef Troeta het volgende:
De kraamhulp vertelde ook doodleuk dat ik al moest beginnen met plas ophouden op de wc enzo, maar uhh, het was echt een ravage, beurs en branden met het plassen.
Wie gaat die oefeningen dan braaf doen?
Van mijn fysio mag dat juist absoluut niet. Op de wc spelen met je spieren verpest volgens haar je reflexen daar met meer plasproblemen als gevolg. Ik ben wel na een dag of 4 op aanraden van de vk begonnen met aanspannen, maar niet op de wc. Brandt het ook niet ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 07:53:43 #271
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98542553
Hier nog maar 2 kg te gaan, maar maak me er niet echt druk om ( ik mocht wel wat reserves hebben) mijn heupen zijn alleen nog breder dus mijn spijkerbroeken zitten niet heel lekker. Is het hopeloos om te denken dat dat nog goed gaat komen?

Espen staar nog niet in de lijst zie ik trouwens, maar ik kan niet om hulp roepen want post mobiel.
Dus als een modje het toevallig ziet; espen 14-4-2011

Dinsdag begint het normale leven weer, einde verlof :( wil er nog niet echt aan denken
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:34:18 #272
259886 pessie
pi_98542907
Op de wc aanspannen schijnt inderdaad niet heel goed te zijn. Wij hebben bij de zwangerschapscursus geleerd hoe je de bekkenbodem weer traint na de bevalling. Dat heb ik rustig gedaan, maar goed, ervan uitgaande dat je 3 treetjes zou hebben kwam ik in het begin amper op tree 1 :X . Maar als ik jullie zo hoor mag ik blij zijn dat het bij mij weer goed is gekomen!

DML ik hoop dat het met training goed komt! Ze hebben tegenwoordig ook andere goede behandelmethodes gelukkig. Dus als dat niet afdoende blijkt te zijn kom je daar misschien voor in aanmerking?

Danic, je bent nog maar net bevallen! Bij mij begon het echte afvallen pas na een half jaar!
pi_98542909
Even een snelle vraag tussendoor: hebben jullie een kleinigheidje meegenomen naar de nacontrole bij de verloskundige. Voor de goede zorgen zeg maar?
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:35:22 #274
259886 pessie
pi_98542921
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:34 schreef danic het volgende:
Even een snelle vraag tussendoor: hebben jullie een kleinigheidje meegenomen naar de nacontrole bij de verloskundige. Voor de goede zorgen zeg maar?
Mijn baby, die mocht ze vasthouden. Heb ik daarna wel weer mee terug genomen.
Oh ja, mn bevallingsverhaal. Vond ze leuk.
pi_98542934
Tja, ik wilde eigenlijk deze week beginnen, maar er ligt nog teveel lekkers in de kast :+
Maar wil maandag wel beginnen hoor met Sonja, ik voel me er goed bij en ik vind het makkelijk vol te houden.

Oh haha, ja Eva gaat uiteraard mee.
pi_98542974
Oh, kan je nagaan, nog een slecht advies ook. Goed dat ik het niet gedaan heb,haha

En mijn verloskundige heeft geen goede zorgen geleverd, dus die kreeg helemaal niks.
Zag laatst wel op de site van mijn zorgverzekering dat ze 1600 euro ofzo hebben gekregen voor mijn bevalling.
Nu hoef ik het niet zelf te betalen, maar heb wel de neiging om ze op te bellen dat ze er helemaal niet bij was...ik vind het wat apart dat ze er zoveel voor krijgt.
pi_98543081
Volgens mij werkt dat met vaste bedragen, maar krijgen ze minder bij medische bevalling omdat ze er dan idd niet bij zijn.
Maar aantal manuren is natuurlijk ook niet niks met al die controles de hele tijd.
pi_98543762
Ik heb niets meegenomen naar de vk eigenlijk. Terwijl ik wel veel aan haar gehad heb tijdens de bevalling en ook toen ik alsnog naar het ziekenhuis moest. Ze ging pas weg toen ik naar OK moest.
pi_98543798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Mijn baby, die mocht ze vasthouden. Heb ik daarna wel weer mee terug genomen.
Oh ja, mn bevallingsverhaal. Vond ze leuk.
haha, de mijne heeft ze niet eens vastgehouden :P Maar hij heeft lief gelachen enzo O+
Maar ze heeft mn bevalling ook niet gedaan, ze heeft alleen maar 2x getoucheerd en bij de eerste keer toucheren de vliezen doorgeprikt. Oh en t ziekenhuis gebeld :P nee maar anders had k denk ik ook niks meegenomen, ik ben geloof k niet zo attent :') heb een beetje de instelling, tis toch hun werk.
pi_98544066
Al die controles hadden aparte rekeningen.
iig, ik vond het belachelijk veel geld.
Nee, eigenlijk vond ik dat ze belachelijk weinig hadden gedaan voor dat vele geld:)
Bij een volgende keer laat ik niet steeds mijn afspraken zo afraffelen en wil ik dat ze gewoon doen wat ze moeten doen...maar goed, beetje frustratie van min kant dus. ;)

Maar buiten dat, een kadootje voor verloskundigen en juffen enzo doe ik toch al niet aan.
Het is idd hun werk en als je gewoon aardig voor ze bent zijn ze denk ik wel tevreden.
pi_98544332
Mijn verloskundigen hebben het kaartje nog niet eens, helemaal vergeten te geven... :@ En aangezien ze uiteindelijk de bevalling helemaal niet gedaan hebben(behalve ontsluiting checken, en nadat ik na 16 uur weeen nog maar op 3 cm zat stuurden ze mij door) hoeft het van mij niet zo nodig..

En ik zie de weegschaal nu elke dag iets omhoog gaan.. Ik geloof dat ik maar even niet meer moet gaan wegen....
pi_98544389
t geboortekaartje heb ik opgestuurd. Vond t ook wel leuk om te zien daar :D En bij de huisarts was ie ook.
Grappige was dat mn vader toen Floris net geboren was de tuin van mn zus aan t doen was en toen zn hand zowat spieste aan een wortel :X Hij ging toen naar onze HA, zei zn achternaam en toen feliciteerden ze m met Floris :D
(hebben een vrije aparte, niet veel voorkomende achternaam)
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:04:31 #283
259886 pessie
pi_98544433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

En ik zie de weegschaal nu elke dag iets omhoog gaan.. Ik geloof dat ik maar even niet meer moet gaan wegen....
Verstandig.

Wij hebben wel een kaartje gestuurd maar verder niets gegeven, ondanks dat ze echt hard hebben gewerkt voor mij en me heel goed begeleid hebben.
pi_98544460
Oké, nou kaartje hebben ze, dus dan zit ik wel goed geloof ik. Zal ik ze eva ook nog even vast laten houden, moet het goed zijn toch.
moet ze wel even voor me in het kraambezoekboek schrijven, er is een blz voor de verloskundige, maar vergat het de eerste week steeds te vragen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:08:54 #285
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98544528
Als ik het goed inschat, haten de vk's dat boek :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_98544546
Das dan pech voor ze :6
Ik wil het boek graag compleet ingevuld hebben, dus ze doet maar even d'r best. Is nog geen 5 minuten.
pi_98544557
mijn kraambezoekboek leek me leuk, behalve dat ik ongeveer al het bezoek vergat erin te schrijven :')
#fail
ik ben geloof ik niet zo gemaakt voor dat soort dingen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:20:16 #288
259886 pessie
pi_98544793
Toen Nathan er eenmaal was hadden we echt geen tijd om na te denken of kraambezoekboeken e.d. Vind ik nog steeds jammer. Bij een eventuele volgende hoop ik dat dat minder hectisch is (de volgende keer ga ik gewoon voor een vette 6ponder!)
pi_98544813
Amy moppert. Gister heel de dag, vandaag is het nog erger. Ze tijgert al mopperend en huuhend over de grond alsof dit de ergste dag van haar leven is. Als ik haar dan op haar billen zet, want he, misschien wil ze gewoon zitten, dan moppert ze nog harder en kijkt me verontwaardigd aan. Ze is alleen stil als ze dingen doet die niet mogen, bijvoorbeeld aan de voeding van de laptop zitten of aan andere kabel.

Is het al 18:00?
pi_98544866
Ik heb net al rondjes door de woonkamer gereden, aangezien Bartje ligt te mopperen en niet in slaap viel... Ik las in het boekje van het cb dat je bij borstvoeding ook bij 3 weken regeldagen hebt(?), dus ik gooi het daar maar even op..
pi_98545299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:21 schreef Solagratia het volgende:
Amy moppert. Gister heel de dag, vandaag is het nog erger. Ze tijgert al mopperend en huuhend over de grond alsof dit de ergste dag van haar leven is. Als ik haar dan op haar billen zet, want he, misschien wil ze gewoon zitten, dan moppert ze nog harder en kijkt me verontwaardigd aan. Ze is alleen stil als ze dingen doet die niet mogen, bijvoorbeeld aan de voeding van de laptop zitten of aan andere kabel.

Is het al 18:00?
haha herkenbaar :D Floris heeft ook van die dagen idd..
Vermoeiend is dat he. Dan ben ik altijd blij als ie op bed ligt :@
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:47:19 #292
259886 pessie
pi_98545420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:23 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb net al rondjes door de woonkamer gereden, aangezien Bartje ligt te mopperen en niet in slaap viel... Ik las in het boekje van het cb dat je bij borstvoeding ook bij 3 weken regeldagen hebt(?), dus ik gooi het daar maar even op..
10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden, 6 maanden en sommige zeggen ook nog 9 maanden. Gewoon lekker blijven aanleggen. Dan ben je er het snelst vanaf.

Sola, nare dagen zijn dat he! Die hebben we hier nu een week, ik wordt er soms een beetje simpel van. Maar hier heeft het o.a. te maken met dat zn tanden aan het doorkomen zijn.
pi_98545431
@ Son. Haha ik ook ja, dan is die rust even zo heerlijk. Alleen jammer dat dat nu ook steeds moeizamer gaat. Wij gaan vanmiddag maar shoppen denk ik ;)

Blij te horen dat Amy niet de enige is die hele dagen moppert af en toe. Ik dacht al dat die van jullie zulke engeltjes waren ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:51:27 #294
259886 pessie
pi_98545545
Whaha! Heb ik niet verteld dat Nathan afgelopen zondag mijn ovenschalen op de grond heeft gegooid zodat ik nu ovenschaal-loos ben? Bengeltje bedoel je zeker?

Weet je, dat mopperen kan door veel dingen komen. Bij ontwikkelingsneuropsychologie heb ik geleerd dat ontwikkeling in stappen gaat. Daar worden kinderen chagrijnig van. Oh ja, en de verklaring over het gedrag van pubers zou komen omdat dan een enorm aantal neuronen in megatempo verdwijnt. Daar zou iedereen chagrijnig van worden.
En aangezien ik vanmorgen heb gehoord dat ik het tentamen gehaald heb, vind ik dat ik dit even mag vertellen *O*
Of moet het onder een spoiler?
pi_98545858
Van pubers weet ik ondertussen ongeveer wel hoe ze werken, maar ik vind baby's toch lastiger :D Ik ben nog steeds op zoek naar die gebruiksaanwijzing.

Ik vond het nog best knap van Nathan dat het hem gelukt was om 2 ovenschalen te slopen :P Maar kan me goed voorstellen dat je dat niet zo leuk vond!

Wat ik ook lastig vind is dat Amy geen knuffelbaby is. Ze zit alleen rustig bij me als we in de wachtkamer zitten of als ze de fles drinkt. Voor de rest is het altijd wurmen en draaien enz. Maar als ze mopperig is of onrustig of boos dan is er bijna geen goede manier om haar weer lekker rustig te krijgen. Want ze wil niet lekker tegen me aan zitten met een speen o.i.d. Daar wordt ze dan echt kwaad van.
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:02:37 #296
259886 pessie
pi_98545916
Knap is het zeker. Alhoewel, ik heb een hele kleine keuken (huurhuiskeuken) dus alles staan in elkaar en op elkaar. Tsja, aan 1 ding trekke zorgt dan dat de halve inhoud van het kastje naar buiten komt.
pi_98545931
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:47 schreef Solagratia het volgende:
@ Son. Haha ik ook ja, dan is die rust even zo heerlijk. Alleen jammer dat dat nu ook steeds moeizamer gaat. [i]Wij gaan vanmiddag maar shoppen denk ik ;)[/i]

Blij te horen dat Amy niet de enige is die hele dagen moppert af en toe. Ik dacht al dat die van jullie zulke engeltjes waren ;)
Dat helpt vaak ook wel idd, even eruit :)
ach hij is heel lief en schattig hoor maar af en toe niet :)

Sola dat heeft |Floris ook, die kan echt niet rustig bij je zitten. Heeeeel af en toe, zelfs fles drinken doet ie niet meer rustig.
Daarom ligt ie s avonds in zn bed als ie zn fles krijgt. En dan lees k m voor :D Dan ligt ie rustiger dan als ie bij mij ligt, dan gaat ie rechtop zitten enzo. Iig hij komt dan echt niet tot rust.
Nja tis niet anders :)
pi_98546136
Sola, vervelend dat Amy niet lekker in haar vel zit vandaag. Anne is ook geen knuffelbaby hoor. Volgens mijn zus zijn jongens veel knuffeliger dan meisjes. Zij heeft er van allebei 2, dus heeft wel wat ervaring ;)
Laiveneertiekje, succes met het geregel!
Ik heb bij mijn nacontrole bij de gyn ook niets meegenomen hoor (niet eens mijn baby!), maar die was ook niet eens bij mijn bevalling, dus dat was ook wel raar geweest :+

Wij zijn net weer bij het CB geweest en alles was weer goed! Goed gegroeid en verder deed ze het ook prima volgens de arts. Ze bekeek haar heupjes nog wel even extra goed, omdat haar bilplooi aan de achterkant niet helemaal recht was, maar verder zag alles er goed uit, dus niets aan de hand. En de stats:

8250 gram:

71 cm:
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:12:28 #299
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98546275
@Danic eerst dacht ik wel om iets mee te nemen, maar ik ben het later glad vergeten.
En onze baby sliep de hele tijd tijdens de nacontrole.

In de kraamweek toen zij een keer kwam controleren hebben we wel haar op de foto gezet met K, want dat vonden we erg leuk voor in het fotoboek.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:23:12 #300
259886 pessie
pi_98546562
Mooie curves fannetje!

Wat betreft rustig liggen drinken. Dat deed hij bij de middagvoeding echt al weken niet meer. Nu heb ik de middagvoeding maar geschrapt en krijgt hij fruit met thee. We hebben er alleen wel een ochtendvoeding bij gekregen nu :? maar die drinkt hij rustig, dus ik vind het prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')