Ik had op zondag geen geld voor een kaartje naar mijn werk op Schiphol en heb toen aan een gastje gevraagd of hij me geld wou lenen (¤7,40) voor een kaartje, wat ik dan later zogenaamd terug zou storten. Hij was niet te beroerd om even een foto van mijn ID te maken (je weet maar nooit!), maar ik dacht: ik hoor er toch niks meer van.
Maar hij bijt flink van zich af, echt niet normaal! Stalkt me met allemaal telefoontjes dat ik m'n geld aan hem moet overmaken en is op de één of andere manier op mijn Marktplaatsadvertentie gekomen, waar hij onder een valse naam op gereageerd heeft. Op die manier heeft hij mijn adres en rekeningnummer ontdekt, hoe dom kon ik zijn om erin te tuinen.
En nu heeft hij 10 verschillende tijdschriftenabonnementen (waaronder de Tina en de Flair) op mijn naam aangevraagd en automatische incasso aangeklikt waardoor er in één keer honderden euro's van mijn bankrekening af zijn!
Het is toch belachelijk dat iemand alleen maar jouw adres en bankrekeningnummer hoeft te weten en op die manier van alles kan aanvragen en bestellen, puur om je te focken?
Ook heeft hij, doordat hij mijn sofi-nummer heeft, een credit card op mijn naam aangevraagd, die ik helemaal niet wil hebben!
Wat kan ik hier voortaan aan doen? Zal de politie hier iets aan doen?
Klacht: lijkt me duidelijk!
groetjes Dennis
[ Bericht 8% gewijzigd door Askew_Cashew op 19-06-2011 20:09:57 ]
"Emtie jor pockut"