abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98429992
Bernhard ouwe nazi!
  maandag 20 juni 2011 @ 20:58:26 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98430755
Is er een datum bekent voor deel 5 van Agent Orange?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 13:35:48 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_98459665
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je weet dat in Yalta door Churchill en Stalin de verdeling van invloedssfeer in Europa gewoon is afgesproken, he? En dat Stalin zich daar keurig aan gehouden heeft, alleen er een iets andere invulling aan heeft gegeven dan Churchill voor ogen stond?
de vraag is of je dit in 1945 had kunnen (durven of zelfs mogen) voorspellen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:47:03 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98462743
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je weet dat in Yalta door Churchill en Stalin de verdeling van invloedssfeer in Europa gewoon is afgesproken, he? En dat Stalin zich daar keurig aan gehouden heeft, alleen er een iets andere invulling aan heeft gegeven dan Churchill voor ogen stond?
Het trieste van Yalta is dat de reden waarom de UK de oorlog verklaarde aan Duitsland, namelijk Polen, aan het eind van de oorlog zo verschrikkelijk werden genaaid, en dat Churchill daar mee akkoord ging. Dit terwijl veel Polen voor de Britten mee vochten, hun voorzagen van sleutel om de Duitse codes mee te kraken (Het kraken van de Enigma correspondentie was doorslaggevend in het verslaan van de slag om de Atlantische oceaan, en daarmee zeer belangrijk voor de geallieerde overwinning).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98492735
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:21 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Stel je voor, dat is precies hetzelfde wat communisten doen.

Eerst het Poolse verzet tegen de Duitsers laten vechten en ze vervolgens zelf oppakken en executeren, zodat het communistische bewind geen tegenstand bevind van Polen die hun eigen vrijheid en zelfbestemming wilden hebben.
Dus Bernhard was in dat opzicht net zo slecht als Stalin.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_98493780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het trieste van Yalta is dat de reden waarom de UK de oorlog verklaarde aan Duitsland, namelijk Polen, aan het eind van de oorlog zo verschrikkelijk werden genaaid, en dat Churchill daar mee akkoord ging. Dit terwijl veel Polen voor de Britten mee vochten, hun voorzagen van sleutel om de Duitse codes mee te kraken (Het kraken van de Enigma correspondentie was doorslaggevend in het verslaan van de slag om de Atlantische oceaan, en daarmee zeer belangrijk voor de geallieerde overwinning).
De Polen kregen ook van de Britten de schuld voor de mislukking van Operation Market Garden
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')