'Het is een grote bende van graaiers. Bankiers en reders (die miljarden verdienen EN subsidie krijgen van de EU) en dat in Zwitserland dumpen en het land arm gestolen hebben. Het gaat niet om "de Grieken", het gaat om de 1%.quote:Op maandag 27 februari 2012 00:08 schreef Chadi het volgende:
Grieken kunnen beter de eer aan zichzelf houden en uit deze poppenkast stappen. Er gaat geen cent heen en dan verwacht men dat de economie zonder investeringen opeens opkrabbelt. Net een vis op het droge.
Tuurlijk is het de schuld van de 1%quote:Op maandag 27 februari 2012 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
'Het is een grote bende van graaiers. Bankiers en reders (die miljarden verdienen EN subsidie krijgen van de EU) en dat in Zwitserland dumpen en het land arm gestolen hebben. Het gaat niet om "de Grieken", het gaat om de 1%.
Griekse parlementariër sluisde miljoen wegquote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tuurlijk is het de schuld van de 1%![]()
De Grieken zijn eigenlijk slachtoffer
![]()
![]()
Wat een redenatie.....wat een onkunde.
Dus een heel miljoen.... en de rest?? Griekenland is failliet omdat het volk niet werkt , uitkeringen worden betaald aan doden en niemand er naar kraait. Miljarden heeft dat gekost, daar doet dit miljoentje niets aan af.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Griekse parlementariër sluisde miljoen weg
Hoorde gisteren op de radio dat er een lijstje van politici is die zich hier mee bezig houden.
Je denkt toch niet dat die paar schooiers en paupers met uitkeringen voor deze situatie hebben gezorgd?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dus een heel miljoen.... en de rest?? Griekenland is failliet omdat het volk niet werkt , uitkeringen worden betaald aan doden en niemand er naar kraait. Miljarden heeft dat gekost, daar doet dit miljoentje niets aan af.
Kom op hey.... BNW is een deurtje verder. Griekenland is in de shit gekomen omdat ze gewoon jarenlang fout beleid (lees geen beleid) hebben gevoerd. De inwoners deden fijn mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:57 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat die paar schooiers en paupers met uitkeringen voor deze situatie hebben gezorgd?Over onkunde gesproken.
Ga je maar eens verdiepen in de wereldeconomie en de financiële sector, dan hoef je niet zulke onderbuik bocht te spuien.
Ja maak je dan maar druk om een oplichtende ambtenaar van 1 miljoen... hoeveel jaar (dus hoeveel maanden) heeft deze oplichting geduurd?quote:Het grootste pensioenfonds in Griekenland heeft ontdekt dat het een uitkering betaalde aan 1473 mensen die dood waren. Dat heeft directeur Rovertos Spyropoulos van het fonds IKA-ETAM vrijdag gezegd. Het fonds zal iedereen aanpakken die het geld voor de overledenen in eigen zak heeft gestoken.
De uitkeringen aan de 1473 mensen bedroegen in totaal ongeveer 2 miljoen euro per maand. Het fonds ging alle uitkeringen onderzoeken, nadat was gebleken dat er in Griekenland wel erg veel gepensioneerden boven 100 jaar waren.
Eerder was al aan het licht gekomen dat 4500 overleden Griekse ambtenaren nog altijd hun pensioengeld ontvingen. Bovendien bleken op een niet nader genoemd eiland abnormaal veel mensen blind te zijn. De autoriteiten onderzoeken of zij recht hebben op uitkeringen.
Het noodlijdende Griekenland krijgt Europese steun en moet in ruil daarvoor flink bezuinigen. Vooral de enorme uitgaven aan sociale zekerheid liggen onder een vergrootglas.
Vertel? Wat is er BNW aan het aandeel van de financiële sector in deze situatie?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Kom op hey.... BNW is een deurtje verder.
En wie denk je dat hen daarin uitstekend geholpen heeft? Je denkt toch niet werkelijk dat de bevolking bewust is van de consequensties? Om dat te stellen is wel zo dom dat ik het niet eens hoef te weerleggen met een argument.quote:Griekenland is in de shit gekomen omdat ze gewoon jarenlang fout beleid (lees geen beleid) hebben gevoerd. De inwoners deden fijn mee.
Oude discussie.... wie is de schuldige...hij die te veel leent of hij die de lening verstrekt. Ik zeg het eerste. Maar hey, die mensen verschuilen zich achter het feit 'dat ze te stom waren om in te zien dat lenen geld zou kosten' en nu boehoe doen naar de bankiers. Maar toen ze het geld gingen lenen voelden ze zich wel verantwoordelijk genoeg??quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:56 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Vertel? Wat is er BNW aan het aandeel van de financiële sector in deze situatie?
[..]
En wie denk je dat hen daarin uitstekend geholpen heeft? Je denkt toch niet werkelijk dat de bevolking bewust is van de consequensties? Om dat te stellen is wel zo dom dat ik het niet eens hoef te weerleggen met een argument.
Je denkt veel te klein, werkelijk. Die paar paupers doen er niet eens toe, economisch gezien. Lees mijn reactie anders nog een keer en probeer het dan werkelijk te doorgronden. Scheelt weer een a4tje aan bocht.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Oude discussie.... wie is de schuldige...hij die te veel leent of hij die de lening verstrekt. Ik zeg het eerste. Maar hey, die mensen verschuilen zich achter het feit 'dat ze te stom waren om in te zien dat lenen geld zou kosten' en nu boehoe doen naar de bankiers. Maar toen ze het geld gingen lenen voelden ze zich wel verantwoordelijk genoeg??
Het is een feit dat Griekenland niet aan controles deed, en daar waar je niet controleerd zal worden gefraudeerd. Dat zie je ook in Nederland, iedereen is tegen de controles van bijvoorbeeld sociale dienst als ze willen controleren of je alleen woont of niet. Echter als 'stoppen met het verstrekken' geopperd wordt zegt men 'nee niet stoppen, beter controleren!' om bij de eerstvolgende controle weer te gaan janken. Kortom, men ziet zichzelf altijd als slachtoffer en het is altijd de schuld van de ander.
Ik moet daar wel om lachen, het is zo'n eenvoudige tactiek. Maak schulden tot je kapot bent en zeg dan 'ja, jouw schuld, je had mij nooit geld moeten lenen'.![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Oude discussie.... wie is de schuldige...hij die te veel leent of hij die de lening verstrekt.
Lees gerust verder.quote:Next checkt: ‘De Nederlander werkt het minste aantal uren van Europa’
Het NOS-journaal opende vorige week donderdag met de nieuwe voorspellingen van het Centraal Planbureau. De economische groei zal mager zijn en de overheid geeft te veel geld uit, zo bleek. Maar in Brussel zagen ze volgens NOS-correspondent Chris Ostendorf wel mogelijkheden voor modernisering van de Nederlandse economie. Bijvoorbeeld door Nederlanders meer te laten werken. Want, „de Nederlandse werknemer werkt het minste aantal uren per jaar in Europa”, aldus Ostendorf. Volgens hem zijn het niet „de luie Grieken”, maar de Nederlanders die „te vaak parttime werken”. Werken Nederlandse werknemers inderdaad het minste van alle Europeanen, wil next.checkt-lezer Hans Bor weten.
Next checkt en concludeert: de bewering van Ostendorf is waar.
quote:Volgens de meest recente cijfers (derde kwartaal 2011) is het gemiddelde van alle 27 EU-landen 37,5 uur. Nederlanders zitten daar ruim onder met 30,6 uur, het minste van alle EU-landen. Tweede is Denemarken met 33,7 uur. De Griekse werknemer werkt per week het meest: 42,1 uur.
quote:
Als ik zo mijn in mijn agenda kijk naar nationale feestdagen komt Nederland er maar bekaaid af in verhouding met de rest.quote:Het aantal verlofdagen voor de Nederlandse werknemer (31 vakantiedagen en 8 feestdagen) ligt boven het Europees gemiddelde van circa 34 dagen.
Plus dat de Grieken al met 40 ofzo met pensioen gingen..... dus dan haalt de Nederlander met zijn 67 dit makkelijk weer in.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ik zo mijn in mijn agenda kijk naar nationale feestdagen komt Nederland er maar bekaaid af in verhouding met de rest.
Dus je hebt gewoon besloten dat Grieken lui zijn en geen feit of onderzoek die je van dat standpunt af kan helpen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ik zo mijn in mijn agenda kijk naar nationale feestdagen komt Nederland er maar bekaaid af in verhouding met de rest.
In België worden volgens mij de feestdagen die in het weekend vallen gecompenseerd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Plus dat de Grieken al met 40 ofzo met pensioen gingen..... dus dan haalt de Nederlander met zijn 67 dit makkelijk weer in.
Die propaganda is ook uitgebreid gedebunked. Feiten zijn maar vervelend, ik snap het best, hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Plus dat de Grieken al met 40 ofzo met pensioen gingen..... dus dan haalt de Nederlander met zijn 67 dit makkelijk weer in.
En waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus je hebt gewoon besloten dat Grieken lui zijn en geen feit of onderzoek die je van dat standpunt af kan helpen?
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die propaganda is ook uitgebreid gedebunked. Feiten zijn maar vervelend, ik snap het best, hoor.
53 dan.....quote:riekse ambtenaren moeten voortaan 14 jaar langer werken. De pensioenleeftijd voor overheidsdienaren gaat van 53 naar 67 jaar.
Je kan prima een losse opmerking maken, maar dan had je mij niet moeten quoten.quote:
Dat heb ik van jou geleerd. Bestrijdt de vijand met zijn eigen wapens.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
53 dan.....
Beetje verdaaien van de feiten is jou toch niet vreemd?
In dat onderzoekje met gemiddeld 31 vakantiedagen is ook bullshit, Nederland telt gemiddeld 25 vakantiedagen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan prima een losse opmerking maken, maar dan had je mij niet moeten quoten.
Nou, ga in discussie met het NRC of Centraal Planbureau.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
In dat onderzoekje met gemiddeld 31 vakantiedagen is ook bullshit, Nederland telt gemiddeld 25 vakantiedagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |