abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108447190
Grieken kunnen beter de eer aan zichzelf houden en uit deze poppenkast stappen. Er gaat geen cent heen en dan verwacht men dat de economie zonder investeringen opeens opkrabbelt. Net een vis op het droge.
  maandag 27 februari 2012 @ 01:02:17 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108449033
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:08 schreef Chadi het volgende:
Grieken kunnen beter de eer aan zichzelf houden en uit deze poppenkast stappen. Er gaat geen cent heen en dan verwacht men dat de economie zonder investeringen opeens opkrabbelt. Net een vis op het droge.
'Het is een grote bende van graaiers. Bankiers en reders (die miljarden verdienen EN subsidie krijgen van de EU) en dat in Zwitserland dumpen en het land arm gestolen hebben. Het gaat niet om "de Grieken", het gaat om de 1%.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108493435
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

'Het is een grote bende van graaiers. Bankiers en reders (die miljarden verdienen EN subsidie krijgen van de EU) en dat in Zwitserland dumpen en het land arm gestolen hebben. Het gaat niet om "de Grieken", het gaat om de 1%.
Tuurlijk is het de schuld van de 1% _O- _O- De Grieken zijn eigenlijk slachtoffer _O- _O-

Wat een redenatie.....wat een onkunde.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:49:18 #79
pi_108494121
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tuurlijk is het de schuld van de 1% _O- _O- De Grieken zijn eigenlijk slachtoffer _O- _O-

Wat een redenatie.....wat een onkunde.
Griekse parlementariër sluisde miljoen weg

Hoorde gisteren op de radio dat er een lijstje van politici is die zich hier mee bezig houden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108494927
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Griekse parlementariër sluisde miljoen weg

Hoorde gisteren op de radio dat er een lijstje van politici is die zich hier mee bezig houden.
Dus een heel miljoen.... en de rest?? Griekenland is failliet omdat het volk niet werkt , uitkeringen worden betaald aan doden en niemand er naar kraait. Miljarden heeft dat gekost, daar doet dit miljoentje niets aan af.
pi_108495432
Demonstraties en revolutionaire toestanden in Europa, die leiden tot politieke verandering, de uitersten groeien, het midden zakt in. Maar dit beeld is alleen denkbeeldig, denkbeeldig om dan weer via 'recht door zee' (uitspraak uit de politiek), dus het midden van het denkbeeldige politieke spectrum, een grote partij tot stand te brengen (welke partij zal men kiezen om die grote partij te worden?, de sp, toch weer pvda of misschien de vvd?) En als het geen partij wordt wordt die macht wel via een revolutie verkregen, een revolutie die via het systematisch instorten systeem/economie kan worden bereikt.
Overal in het westen zie deze zelfde dingen gaande, en in het Midden Oosten minder op economie, focus daar op regime change via een imperialistische invasie of rebellen voorzien van wapens, dus vanm binnenuit overnemen (het volk denkt dat er echt een nieuwe regiem komt, maar van Egypte weet de hele wereld dat dat niet zo was) Regime change doet hetzelfde doet als politieke verandering, een bevolking massaal achter een 'nieuw' regiem scharen. Het is te hopen dat d Europeaan op tijd gaat inzien waar dit alles toe zal leiden (een hard imperium, de EU is de afleiding alsof wij er al in zitten, dit soft imperium kan men laten instorten, daaruit kan men nationalisme kweken in het volk en via die weg weer absolute macht over de massa's krijgen)
Een uitweg hieruit is heel erg simpel, kiezen voor vooruitgang, geen miljarden meer pompen in veranderingen waar niemand wat aan heeft (en dat zijn er wat geweest over de afgelopen elf jaar, iedereen boven de dertig heeft nog bewust de situatie gekent voor 2000)
pi_108495515
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus een heel miljoen.... en de rest?? Griekenland is failliet omdat het volk niet werkt , uitkeringen worden betaald aan doden en niemand er naar kraait. Miljarden heeft dat gekost, daar doet dit miljoentje niets aan af.
Je denkt toch niet dat die paar schooiers en paupers met uitkeringen voor deze situatie hebben gezorgd? _O- Over onkunde gesproken. :') Ga je maar eens verdiepen in de wereldeconomie en de financiële sector, dan hoef je niet zulke onderbuik bocht te spuien.
pi_108497142
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:57 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat die paar schooiers en paupers met uitkeringen voor deze situatie hebben gezorgd? _O- Over onkunde gesproken. :') Ga je maar eens verdiepen in de wereldeconomie en de financiële sector, dan hoef je niet zulke onderbuik bocht te spuien.
Kom op hey.... BNW is een deurtje verder. Griekenland is in de shit gekomen omdat ze gewoon jarenlang fout beleid (lees geen beleid) hebben gevoerd. De inwoners deden fijn mee.

quote:
Het grootste pensioenfonds in Griekenland heeft ontdekt dat het een uitkering betaalde aan 1473 mensen die dood waren. Dat heeft directeur Rovertos Spyropoulos van het fonds IKA-ETAM vrijdag gezegd. Het fonds zal iedereen aanpakken die het geld voor de overledenen in eigen zak heeft gestoken.

De uitkeringen aan de 1473 mensen bedroegen in totaal ongeveer 2 miljoen euro per maand. Het fonds ging alle uitkeringen onderzoeken, nadat was gebleken dat er in Griekenland wel erg veel gepensioneerden boven 100 jaar waren.

Eerder was al aan het licht gekomen dat 4500 overleden Griekse ambtenaren nog altijd hun pensioengeld ontvingen. Bovendien bleken op een niet nader genoemd eiland abnormaal veel mensen blind te zijn. De autoriteiten onderzoeken of zij recht hebben op uitkeringen.

Het noodlijdende Griekenland krijgt Europese steun en moet in ruil daarvoor flink bezuinigen. Vooral de enorme uitgaven aan sociale zekerheid liggen onder een vergrootglas.
Ja maak je dan maar druk om een oplichtende ambtenaar van 1 miljoen... hoeveel jaar (dus hoeveel maanden) heeft deze oplichting geduurd?
pi_108497248
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kom op hey.... BNW is een deurtje verder.
Vertel? Wat is er BNW aan het aandeel van de financiële sector in deze situatie?
quote:
Griekenland is in de shit gekomen omdat ze gewoon jarenlang fout beleid (lees geen beleid) hebben gevoerd. De inwoners deden fijn mee.
En wie denk je dat hen daarin uitstekend geholpen heeft? Je denkt toch niet werkelijk dat de bevolking bewust is van de consequensties? Om dat te stellen is wel zo dom dat ik het niet eens hoef te weerleggen met een argument.
pi_108499147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:56 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Vertel? Wat is er BNW aan het aandeel van de financiële sector in deze situatie?

[..]

En wie denk je dat hen daarin uitstekend geholpen heeft? Je denkt toch niet werkelijk dat de bevolking bewust is van de consequensties? Om dat te stellen is wel zo dom dat ik het niet eens hoef te weerleggen met een argument.
Oude discussie.... wie is de schuldige...hij die te veel leent of hij die de lening verstrekt. Ik zeg het eerste. Maar hey, die mensen verschuilen zich achter het feit 'dat ze te stom waren om in te zien dat lenen geld zou kosten' en nu boehoe doen naar de bankiers. Maar toen ze het geld gingen lenen voelden ze zich wel verantwoordelijk genoeg??

Het is een feit dat Griekenland niet aan controles deed, en daar waar je niet controleerd zal worden gefraudeerd. Dat zie je ook in Nederland, iedereen is tegen de controles van bijvoorbeeld sociale dienst als ze willen controleren of je alleen woont of niet. Echter als 'stoppen met het verstrekken' geopperd wordt zegt men 'nee niet stoppen, beter controleren!' om bij de eerstvolgende controle weer te gaan janken. Kortom, men ziet zichzelf altijd als slachtoffer en het is altijd de schuld van de ander.

Ik moet daar wel om lachen, het is zo'n eenvoudige tactiek. Maak schulden tot je kapot bent en zeg dan 'ja, jouw schuld, je had mij nooit geld moeten lenen'. _O- _O-
pi_108499372
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oude discussie.... wie is de schuldige...hij die te veel leent of hij die de lening verstrekt. Ik zeg het eerste. Maar hey, die mensen verschuilen zich achter het feit 'dat ze te stom waren om in te zien dat lenen geld zou kosten' en nu boehoe doen naar de bankiers. Maar toen ze het geld gingen lenen voelden ze zich wel verantwoordelijk genoeg??

Het is een feit dat Griekenland niet aan controles deed, en daar waar je niet controleerd zal worden gefraudeerd. Dat zie je ook in Nederland, iedereen is tegen de controles van bijvoorbeeld sociale dienst als ze willen controleren of je alleen woont of niet. Echter als 'stoppen met het verstrekken' geopperd wordt zegt men 'nee niet stoppen, beter controleren!' om bij de eerstvolgende controle weer te gaan janken. Kortom, men ziet zichzelf altijd als slachtoffer en het is altijd de schuld van de ander.

Ik moet daar wel om lachen, het is zo'n eenvoudige tactiek. Maak schulden tot je kapot bent en zeg dan 'ja, jouw schuld, je had mij nooit geld moeten lenen'. _O- _O-
Je denkt veel te klein, werkelijk. Die paar paupers doen er niet eens toe, economisch gezien. Lees mijn reactie anders nog een keer en probeer het dan werkelijk te doorgronden. Scheelt weer een a4tje aan bocht.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:08:15 #87
pi_108499575
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oude discussie.... wie is de schuldige...hij die te veel leent of hij die de lening verstrekt.
pi_108499624
quote:
Ja dan hadden die mensen zich maar beter moeten verdiepen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:32:00 #89
pi_108777622
quote:
Next checkt: ‘De Nederlander werkt het minste aantal uren van Europa’

Het NOS-journaal opende vorige week donderdag met de nieuwe voorspellingen van het Centraal Planbureau. De economische groei zal mager zijn en de overheid geeft te veel geld uit, zo bleek. Maar in Brussel zagen ze volgens NOS-correspondent Chris Ostendorf wel mogelijkheden voor modernisering van de Nederlandse economie. Bijvoorbeeld door Nederlanders meer te laten werken. Want, „de Nederlandse werknemer werkt het minste aantal uren per jaar in Europa”, aldus Ostendorf. Volgens hem zijn het niet „de luie Grieken”, maar de Nederlanders die „te vaak parttime werken”. Werken Nederlandse werknemers inderdaad het minste van alle Europeanen, wil next.checkt-lezer Hans Bor weten.

Next checkt en concludeert: de bewering van Ostendorf is waar.
Lees gerust verder.

quote:
Volgens de meest recente cijfers (derde kwartaal 2011) is het gemiddelde van alle 27 EU-landen 37,5 uur. Nederlanders zitten daar ruim onder met 30,6 uur, het minste van alle EU-landen. Tweede is Denemarken met 33,7 uur. De Griekse werknemer werkt per week het meest: 42,1 uur.
_O-
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:45:22 #90
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108778152
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lees gerust verder.

[..]

_O-
quote:
Het aantal verlofdagen voor de Nederlandse werknemer (31 vakantiedagen en 8 feestdagen) ligt boven het Europees gemiddelde van circa 34 dagen.
Als ik zo mijn in mijn agenda kijk naar nationale feestdagen komt Nederland er maar bekaaid af in verhouding met de rest.
pi_108778191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Als ik zo mijn in mijn agenda kijk naar nationale feestdagen komt Nederland er maar bekaaid af in verhouding met de rest.
Plus dat de Grieken al met 40 ofzo met pensioen gingen..... dus dan haalt de Nederlander met zijn 67 dit makkelijk weer in.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:47:05 #92
pi_108778209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus je hebt gewoon besloten dat Grieken lui zijn en geen feit of onderzoek die je van dat standpunt af kan helpen?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:47:54 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108778243
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Plus dat de Grieken al met 40 ofzo met pensioen gingen..... dus dan haalt de Nederlander met zijn 67 dit makkelijk weer in.
In België worden volgens mij de feestdagen die in het weekend vallen gecompenseerd.
Als we dan toch gaan vergelijken met andere landen. :s)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:48:12 #94
pi_108778251
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Die propaganda is ook uitgebreid gedebunked. Feiten zijn maar vervelend, ik snap het best, hoor.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:48:34 #95
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108778267
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je hebt gewoon besloten dat Grieken lui zijn en geen feit of onderzoek die je van dat standpunt af kan helpen?
En waar zeg ik dat?
pi_108778285
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die propaganda is ook uitgebreid gedebunked. Feiten zijn maar vervelend, ik snap het best, hoor.
quote:
riekse ambtenaren moeten voortaan 14 jaar langer werken. De pensioenleeftijd voor overheidsdienaren gaat van 53 naar 67 jaar.
53 dan.....

Beetje verdaaien van de feiten is jou toch niet vreemd?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:49:57 #97
pi_108778305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:48 schreef betyar het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat?
Je kan prima een losse opmerking maken, maar dan had je mij niet moeten quoten.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:50:35 #98
pi_108778325
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

53 dan.....

Beetje verdaaien van de feiten is jou toch niet vreemd?
Dat heb ik van jou geleerd. Bestrijdt de vijand met zijn eigen wapens.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:51:33 #99
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108778352
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan prima een losse opmerking maken, maar dan had je mij niet moeten quoten.
In dat onderzoekje met gemiddeld 31 vakantiedagen is ook bullshit, Nederland telt gemiddeld 25 vakantiedagen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:54:39 #100
pi_108778442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:51 schreef betyar het volgende:

[..]

In dat onderzoekje met gemiddeld 31 vakantiedagen is ook bullshit, Nederland telt gemiddeld 25 vakantiedagen.
Nou, ga in discussie met het NRC of Centraal Planbureau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')