Inderdaad. Zo kun je onderweg ook nog wat omgeving meekrijgen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:21 schreef Strani het volgende:
Zat mensen die dat dan preferen boven vliegen.
Preciesquote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:23 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo kun je onderweg ook nog wat omgeving meekrijgen.
Moah..ik zou er het nut niet zo van in zien op zo'n korte afstand. En wetenschap kan op de bestaande banen al.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:25 schreef Sloeber94 het volgende:
Je leest plannen voor een rondje randstad. Leuk om de wetenschap te bedrijven, of ook echt nuttig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maximale snelheid die we reden in Lathen was zo'n beetje 430km/u. De trein kan sneller (550) maar de daar gebouwde testbaan is daar niet geschikt voor. Hoogste snelheid daar ooit gereden is circa 450. Ik vond de maglev veel comfortabeler dan vliegen. Lawaai valt mee en de trein is lekker stabiel.
Grote voordeel van de maglev is hoge snelheid en hoge acceleratie tov normale trein. Qua comfort doen TGV en Transrapid elkaar niet zo veel.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:37 schreef TR08 het volgende:
Omdat het spoor een van de vervoerssectoren is die het minst spoort...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar interessant topic, even volgen.[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:37 schreef TR08 het volgende:
Ik heb op de testsite gewerkt waar het prototype reed (de TransRapid 08, afgekort TR08)
Er werden daar een aantal claims gemaakt die niet kloppen met de OP.
-De sporen moeten nieuw gebouwd, maar er zijn sporen ontwikkeld die geschikt zijn voor EN gewone trein EN maglev. De maglev baan is zo breed dat gewone treinrails er bij op/in gezet kunnen worden. De maglev past ook onder standaard bovenleidingen dus de baan kan gebouwd voor gecombineerd verkeer.
-Het spoor was bewezen goedkoper dan treinrails (er is 30km testbaan gebouwd). De grote constructie boven de grond lijkt duur maar vergeet niet dat je bij normale spoorrails over de volle lengte moet graven. Bij maglev sporen (ook de gecombineerde met normale trein) hoeft dat niet. Die rusten elke 30m op een paal. Heien is dusdanig goedkoper dat het de meerkosten voor de prefab elementen compenseert.Lijkt me heel leuk geweest om hieraan meegeholpen te hebben. Aan je sig te zien doe je 3e, 4e jaars TU Delft studie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maximale snelheid die we reden in Lathen was zo'n beetje 430km/u. De trein kan sneller (550) maar de daar gebouwde testbaan is daar niet geschikt voor. Hoogste snelheid daar ooit gereden is circa 450. Ik vond de maglev veel comfortabeler dan vliegen. Lawaai valt mee en de trein is lekker stabiel.
Grote voordeel van de maglev is hoge snelheid en hoge acceleratie tov normale trein. Qua comfort doen TGV en Transrapid elkaar niet zo veel.
Hoe zit het precies met de treinrails dan, want de rails mag de MagLev niet raken (hij zweeft immers). Geeft dit geen onderbreking in het magnetische veld? Want het spoor zou dan toch een storing geven?
Tevens zijn de palen in de grond puur om het spoor te ondersteunen, wat relatief weinig weegt bij een MagLev trein. Als er daarentegen normale treinen overheen gaan, moet er wel 200.000 kilo ongeveer op steunen, dus dan is het hele voordeel van kleine ondersteuning weg, toch? Of zijn de doorsnee palen daar sterk genoeg voor?
Voor zover ik weet zal de bovenleiding weinig invloed hebben, het is namelijk nog niet echt een spoel en het zit er ongeveer 50 centimeter of meer vanaf.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:06 schreef James1988 het volgende:
Interessant, dat het mogelijk was om conventioneel spoor en maglev te combineren wist ik niet.
Wat ik me wel afvraag: over wat voor mogelijkheden praten we dan? Kan een TGV met een kruissnelheid van 320 km/h hier rijden? Een AGV met 360 km/h? Heeft de bovenleiding (25 kV) geen negatieve invloed op de maglev?
Bovenleiding zit een meter of vijf-zes boven de baan...dat loopt wel los. En qua snelheid: Geen idee eigenlijk. Ik stel me voor dat hogere snelheden een stijvere baan vereisen. Ik denk dat op gegeven moment gekozen wordt voor snelheid X, wielbelasting Y en dat daar een baan ontwerp uit volgt.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:06 schreef James1988 het volgende:
Interessant, dat het mogelijk was om conventioneel spoor en maglev te combineren wist ik niet.
Wat ik me wel afvraag: over wat voor mogelijkheden praten we dan? Kan een TGV met een kruissnelheid van 320 km/h hier rijden? Een AGV met 360 km/h? Heeft de bovenleiding (25 kV) geen negatieve invloed op de maglev?
Van welke bron heb je dat? Mij is altijd verteld dat het gros van het geld in de infrastructuur zit en niet in de treinen.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:27 schreef Sloeber94 het volgende:
Ja, erg jammer dat dit soort projecten niet doorgaan, maar wel logisch.
De productiekosten van de treinen, plus een traject van 500km is ongeveer 100 miljard euro
100 MILJARD EURO!!! Dat is echt insane veel geld...
Je wilt toch niet claimen dat ze in Japan bijna een biljoen euro/dollar/yenquote:Op zondag 19 juni 2011 21:27 schreef Sloeber94 het volgende:
Ja, erg jammer dat dit soort projecten niet doorgaan, maar wel logisch.
De productiekosten van de treinen, plus een traject van 500km is ongeveer 100 miljard euro
100 MILJARD EURO!!! Dat is echt insane veel geld...
Filmpje van een Chinees traject, zal het even opzoeken en later posten.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:58 schreef TR08 het volgende:
[..]
Van welke bron heb je dat? Mij is altijd verteld dat het gros van het geld in de infrastructuur zit en niet in de treinen.
Het was wel sowieso euro wat ze zeiden, maar als ik de berekening van TR08 aanhoudt, zal het zijn dat het 15 miljard euro heeft gekost. Maar ik zal het even opzoeken.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:16 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Je wilt toch niet claimen dat ze in Japan bijna een biljoen euro/dollar/yenvoor een paar zweeftreinen hebben geïnvesteerd?
Ik denk eerder 100 miljoen wat je bedoeld...
Ik vond de trein in Shanghai eigenlijk helemaal niet zo stabiel, het wiebelde dermate veel dat een zakelijke reiziger die aantekeningen maakt in zijn stukken uit zou schieten met zijn pen. Juist omdat snel reizen vooral voor zakelijke reizigers aantrekkelijk is vond ik dat een grote tegenvaller.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:37 schreef TR08 het volgende:
Ik vond de maglev veel comfortabeler dan vliegen. Lawaai valt mee en de trein is lekker stabiel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |