Ik drink zelf ook nooit tijdens het eten eigenlijk, dus ik ben het zelf niet gewend. Als ik tussen de middag de melk neer zet gaat die als eerste op, en pas daarna het brood. Bij Oscar iig.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Water ook? Bij mij krijgen ze altijd een beker water erbij. Om de minder lekkere happen mee weg te spoelen.
Ik vind het trouwens wel een hele goeie.![]()
Tussen de middag wel ja. Uit gewoonte, omdat ik het zelf ook altijd wel erg lekker vind.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Ssserpente het volgende:
En drinken jullie kindjes er melk bij?
Duh, dat weeg ik niet af neequote:Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
Sly, meen je dat, een bakje van 50gr? Weeg je dat af, of zijn het die uit de winkel?
Bij ons is het gewoon een flinke berg in een bakje (de griekse van de Lidl, dat schept makkelijk) met wat vla er doorheen en gaan. Zeker wel meer dan 50gr iig.
Sasha had van de week van die kant en klare koeie-vlekken vla uitgezocht en dat is echt in no time op en krijg ik een 'Nog?'
Tja, dan eet ze het niet hier. Dus zoeken we een alternatief.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
Die van mij hebben weinig te kiezen daarin.
Ik zeg gewoon 'vandaag is het yoghurt-dag'.
Begin anders eens met vla met wat yoghurt en dan steeds de verhouding een beetje verleggen? Zo heeft mijn moeder mij destijds yoghurt leren eten.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik wilde net zeggen: ik ben van het type BE kwa eten.
Zo gaat dat hier ook hoor. maar zonder schuet dikspa ofzo blieven ze het niet (meer). Maar ik ga er wat aan doe. Vandaag nog!.
Senna at dus juist altijd gewone blanke yoghurt zonder iets, smulde ze van. En ineens wilde ze het niet meer. Dus hebben we gezocht naar een alternatief, dat is dit geworden. En kennelijk lekker en voldoende, dus waarom veranderen. Ze kan voor het eten al vragen of ze straks "kleine toetje" krijgtquote:Op maandag 20 juni 2011 14:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Begin anders eens met vla met wat yoghurt en dan steeds de verhouding een beetje verleggen? Zo heeft mijn moeder mij destijds yoghurt leren eten.
En zo doe ik het met die 2 van mij ook. Als het aan hun ligt eten ze altijd vla en dus leng ik het af en toe een beetje aan.Zij denken dat het vla is, ik weet wel beter.
![]()
Ze noemen het 'papa's vla'. Die is er ooit mee begonnen.
Sly, ik heb ooit eens idd van die bakjes gehaald, lekker makkelijk ook enzo en prompt weigerde Sasha toen de gewone yoghurt ineens.Gelukkig hebben we hem weer terug over weten te halen.
En ja, als ze het niet op krijgt snap ik het wel.
niet teveel voor je kind kopen hequote:Op maandag 20 juni 2011 14:38 schreef miss_sly het volgende:
En nu ga ik geheel zorgenloos en kinderloos even shoppen! Ik lees later graag nog even verder!
vooruit dan maarquote:Op maandag 20 juni 2011 14:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik vrees dat er echt wel wat voor Senna gekocht moet worden
Maar het is ook echt de bedoeling dat ik ook iets voor mezelf koop...dus ik ben benieuwd
Huh? Hoe bedoelt ze dat? Op de dagen dat jullie samen thuis zijn?quote:Op maandag 20 juni 2011 15:36 schreef Ssserpente het volgende:
Dank vor de schema's! Ik merk dat jullie kindjes vooral tussendoor vaker wat krijgen. Hier ook eens proberen.
De buurvrouw in de bocht net: "Denk je niet dat Lente andere kindjes mist als ze zo de hele dag met jou alleen is?"
En laat dat nou net het zere been zijn...
quote:Op maandag 20 juni 2011 16:15 schreef Ssserpente het volgende:
Omdat ik vroeger altijd riep dat ik het "mijn kind nooit aan zou doen om enig kind te blijven."
En omdat omdat ik nu 1 kind toch het beste bij mijzelf vind passen. Ook Nils wil geen tweede.
En soms voel ik me een beetje schuldig omdat Lente dus nooit een broertje of zusje (lees: speelkameraadje) zal krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Waarom kan je daar wel om janken dan? Gaat het niet goed met hem ofzo? Blijft zijn groei achter?quote:Op maandag 20 juni 2011 19:17 schreef Asyniur het volgende:
Jeetje, wat eten jullie kinders veel!
Of ja nou, eigenlijk de mijne weinig
Als ik die hoeveelheden zie dan kan ik wel janken!
Hier gaat er 's morgens een bordje pap in van ongeveer 200cc volle melk zonder suiker.
Tussendoor proberen we er iets van fruit of cracker/soepstengel in te krijgen, maar dat zijn meestal maar een paar happen en de rest wordt weggegooid/geplet/aan de hond gevoerd.
's middags wordt een boterham aangeboden maar als hij eens per week een halve boterham eet is het veel, veelal blijft het bij 4 hapjes ofzo (vandaag bijv niks). Broodbeleg variërend tussen stroop, vlees, kaas (gewoon en smeerbaar) of alleen boter. Erbij krijgt hij volle melk maar daar drinkt hij maar enkele slokken van.
Tussendoor hetzelfde als 's morgens. Soms geef ik een danoontje of van ellende maar de borst.
's avonds eet hij meestal een vol bordje avondeten maar hij heeft sterke voorkeur dus als hij iets niet wil, dan eet hij gewoon niet/nauwelijks. Als toetje krijgt hij een danoontje (of 2) of hij krijgt een bakje volle kwark (zonder suiker).
Harry drinkt 's avonds voor het naar bed gaan 2 borsten leeg, ongeacht de hoeveelheid die hij gegeten heeft en wordt zelden 's nachts wakker voor meer (er is in elk geval geen samenhang tussen minder eten en 's nachts nog voor bv komen).
Door de dag heeft hij een rietjesbeker water staan maar die drinkt hij nog niet voor de helft leeg...
naar boven gaat voor gillende kabouter
Mja, ik weet niet. Soort gevoel. Ik ben gewoon bang dat hij te kort komt (zowel in calorieën als in vit/min). Zeker als ik de hoeveelheden zie die andere kindertjes van zijn leeftijd eten en zijn activiteitenpatroon.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom kan je daar wel om janken dan? Gaat het niet goed met hem ofzo? Blijft zijn groei achter?
Zo lang hij niet de halve nacht gillend in zijn bedje ligt van de honger zou ik me er geloof ik niet druk om maken. Hij neemt wat hij nodig heeft en hij gaat (hopelijk dan) vanzelf vast wel meer eten...
Mja dit dus...quote:Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef Ca.ra het volgende:
Weet je wat het is, als je eigen kind goed eet (of zo nu en dan een keer een dagje minder, zoals die van mij vroeger deed) kun je je haast niet voorstellen hoe groot de drang kan zijn die je als moeder voelt om eten in je kind te krijgen. Net zoals je je niet voor kunt stellen hoe het is om klapperende eierstokken te hebben als je die nog nooit gehad hebt, of hoe het is om verliefd te zijn als je dat nog nooit geweest bent. Je kunt je een voorstelling maken, maar die komt niet in de buurt van the real thing.
Ik heb ooit een hap eten bij Thomas naar binnen gedwongen terwijl dat echt zo'n beetje tegen al mijn principes ingaat. Maar zo groot kan die drang zijn. En ook al heb je je er dan verstandelijk bij neer gelegd dat het nou eenmaal zo is en dat hij vast wel binnenkrijgt wat hij nodig heeft, dan nog blijft het altijd ergens knagen.
Ik heb gewoon heel goed gemerkt en geaccepteerd dat Senna kennelijk heel goed kan reguleren hoeveel en wat ze eet. Er zijn echt dagen dat ze heel weinig eet, nu al een tijdje haalt ze het schema wat ik eerder postte ook niet. Kennelijk heeft ze daar nu weinig behoefte aan en ik vind dat ik erop moet vertrouwen dat ze dat zelf het beste aanvoelt. Ze drinkt ook vreselijk weinig (echt heel erg weinig: drie maal een bodempje sap bij het eten en een aantal slokken water/thee gedurende de dag) en daar doet ze het kennelijk ook goed op. Ik kan het drinken niet bij haar naar binnen proppen, dus ik zal me erbij neer moeten leggen dat het zo is.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat het idd erg makkelijk is om het los te laten en om er ontspannen mee om te gaan als je kind over het algemeen goed eet.
Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!quote:Op maandag 20 juni 2011 15:41 schreef Ssserpente het volgende:
Op de dagen dat wij samen thuis zijn idd. Op de kinderopvang vindt ze het zo leuk om met andere kindjes te spelen en hier heeft ze dat niet...
Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:46 schreef Mula het volgende:
[..]
Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!
Ja, soms hebben mensen van die opmerkingen. Mijn moeder is er ook heel goed in. Die roept geregeld "Een kind is geen kind" (erg fijn, terwijl ik op dit moment 1. niets lievers zou willen dan een kind hebben en 2. ik mezelf in de toekomst gewoon niet met 2 kinderen zie), maar zegt ondertussen dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen toch maar heel blij moeten zijn met het ene kind dat ze bijv via IVF hebben gekregen. Dan is het opeens niet erg meer dat er geen broers/zussen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.
Miss, wij hadden voor de 18 maanden ook zo'n oproep en aangezien Minke nu bijna 18 maanden is en ik nog steeds niks had gehoord ben ik zelf maar gaan bellen. Toen mocht ik een afspraak maken (in augustus omdat ik naar de dinsdag ben geschoven, anders werd het eind septemberquote:Op maandag 20 juni 2011 22:56 schreef miss_sly het volgende:
Even een algemene vraag, maar als je een oproep krijgt van het CB voor een afspraak, hoe lang van tevoren krijg je die dan?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:00 schreef draculettetje het volgende:
Lieveallemaal ,
Ik wil even laten weten dat het zowel met mij als met mini wisselend gaat gelukkig wel meer goed dan andersom
ik probeer veel wel mee te lezen, reageren lukt lang níet altijd
maar ik denk veel aan jullie en kfijg via twitter veel mee...
Oh, bedankt voor de tip. Volgens mij doet mijn moeder dat niet. Is dat omdat ze de lege bak ook bewaken?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:19 schreef ymme het volgende:
Een hond met voerbaknijd, moet je tijdens het eten zeker bij je kind weg houden ja.
En andersom ook. En als de hond zn eten op heeft de bak hoog weg zetten, zodat zowel hond als kind deze niet kan zien.
Dat hoeft niet. Maar kan wel dus.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:22 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, bedankt voor de tip. Volgens mij doet mijn moeder dat niet. Is dat omdat ze de lege bak ook bewaken?
k wou al zeggen, lange afstands paprikaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:15 schreef Chan het volgende:
Toevallig vielen mij hier vandaag ook stukken paprika op!
edit: bij Timo dus![]()
Ze nemen het in ieder geval bij ons consultatiebureau helemaal niet nauw met die afspraak bij 2 jaar. Ze hebben de vertraging gewoon ingepland lijkt het wel. Wij zijn met 18 maanden een keer extra langsgeweest om onze zorgen over Ivans gewicht te bespreken. Toen hebben we afgesproken dat we met 2 jaar nog een keer langskomen om te kijken hoe het dan staat met zijn gewicht en lengte. De wijkverpleegkundige gaf aan dat genoteerd zou worden dat wij dan bij precies 2 jaar een oproep krijgen en niet met enige vertraging zoals alle andere kindjes. Maffe situatie. Ze lopen nu structureel achter maar hebben het toch nog even druk?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben eigenlijk best een beetje overdonderd over dit rare gesprek. Zo totaal niet klantgericht, ze heeft niet eens gevraagd of er een reden voor is dat ik informeer naar die afspraak of langs wil komen. Niets. Stom!
Ik moest nog aan je denken, inderdaad. Hoe heb je dan die afspraak gemaakt tussendoor? Zouden jullie ook niet met 18 maanden moeten? Eigenlijk is dat toch ook een standaardafspraak? Ik dacht dat de richtlijnen wel landelijk gelijk waren, maar dat is dan toch neit helemaal het geval?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze nemen het in ieder geval bij ons consultatiebureau helemaal niet nauw met die afspraak bij 2 jaar. Ze hebben de vertraging gewoon ingepland lijkt het wel. Wij zijn met 18 maanden een keer extra langsgeweest om onze zorgen over Ivans gewicht te bespreken. Toen hebben we afgesproken dat we met 2 jaar nog een keer langskomen om te kijken hoe het dan staat met zijn gewicht en lengte. De wijkverpleegkundige gaf aan dat genoteerd zou worden dat wij dan bij precies 2 jaar een oproep krijgen en niet met enige vertraging zoals alle andere kindjes. Maffe situatie. Ze lopen nu structureel achter maar hebben het toch nog even druk?
combinatie van te weinig personeel en de mexicaanse griepprik zooi.. dat is iig waarom ons cb zo achter loopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar idd lopen ze structureel achter en hebben het alsnog te druk. Hele vreemde situatie vind ik dat. Als ze nu toch een afspraak voor me had ingepland, was er toch niets aan de hand geweest?
Mja, ik had gewoon het CB gebeld, en dan krijg je denk ik gewoon een telefoniste. Geen prettig mens ook, liet me geen enkele zin uitpraten enzo. De hulplijn voor opvoedvragen vind ik dan ook weer zo wat. Het is niet dat ik echt een hulpvraag heb ofzo, ik wil gewoon graag even meten, wegen, bijpraten, wat dingen bespreken hoe zij erover denken...even een klankbord zeg maar dat ervoor opgeleid is. Ik wil ook even vragen of ze de cursus Peuter in zicht aanbieden en waar en hoe enzo. Ik wil dat ook niet pas over 4 maanden. Het CONSULTATIEbureau is er toch voor, lijkt mequote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zouden inderdaad alleen met 14 maanden en bij 2 jaar een afspraak hebben gehad. De extra afspraak met 18 maanden heb ik gemaakt door met de hulplijn te bellen. Ik weet niet meer precies welk nummer het was, maar ik kon er terecht met opvoedvragen. De wijkverpleegkundige die ik sprak zei dat ik langs kon komen en ik had toen een afspraak binnen 2 weken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |