abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98410790
En drinken jullie kindjes er melk bij?
  maandag 20 juni 2011 @ 14:19:35 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98410812
Oh, en de ene dag eet hij enorm veel, de andere dag niks. Yoghurt gaat er altijd in, dat wel. :Y

En bij dagje makkelijk krijgt hij 'huppeldepup stoofpotje' van Nutricia. Daar is hij gek op, gaat altijd schoon op en is voor ons dus erg makkelijk. ;) :D Maar dat is niet elke week hoor.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:20:22 #102
5428 crew  miss_sly
pi_98410850
En vandaag ontbijt en luncht Senna bij opa en omi en zal ze ongetwijfeld een (halve) boterham met hagelslag ofzo krijgen :D
Als toetje hebben we ook wel eens vla of ijs geprobeerd, maar dan wil ze echt alleen haar yoghurttoetje. Ijs eet je met een hoorntje en vla vindt ze kennelijk niet zo lekker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 juni 2011 @ 14:20:38 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98410862
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Water ook? Bij mij krijgen ze altijd een beker water erbij. Om de minder lekkere happen mee weg te spoelen. ~O>

Ik vind het trouwens wel een hele goeie. ^O^

Ik drink zelf ook nooit tijdens het eten eigenlijk, dus ik ben het zelf niet gewend. Als ik tussen de middag de melk neer zet gaat die als eerste op, en pas daarna het brood. Bij Oscar iig.
Maar die is echt gek op melk, dus dat gaat er na het eten ook nog wel in. ;)

Water zou mss minder snel gaan tijdens het eten, maar zoals gezegd, ik ben het zelf eig. ook niet gewend... :@
pi_98410881
En over wel of geen koemelk en hoeveel dan, daar denk ik nooit over na. :P
  maandag 20 juni 2011 @ 14:21:05 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98410895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Ssserpente het volgende:
En drinken jullie kindjes er melk bij?
Tussen de middag wel ja. Uit gewoonte, omdat ik het zelf ook altijd wel erg lekker vind. :+ :D
En dat het evt. niet goed of niet nodig zou zijn heb ik nog nooit over nagedacht.
Het is iets dat voor mij gewoon bij een gevarieerd eetpatroon hoort... Achterhaald of niet, al is het maar voor de lekker. :)
pi_98410922
oh, bj ons krijgen ze ook geen drinken bij het eten, om exact de reden die be noemt! omdat ze 's ochtends al melk bij de pap krijgen en 's avonds koeka, vind ik dat ze zat melk krijgen. dus krijgen ze niet ook nog los bekers melk (tot groot verdriet van selene trouwens ;) )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 20 juni 2011 @ 14:22:56 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98410980
Sly, meen je dat, een bakje van 50gr? Weeg je dat af, of zijn het die uit de winkel?
Bij ons is het gewoon een flinke berg in een bakje (de griekse van de Lidl, dat schept makkelijk) met wat vla er doorheen en gaan. Zeker wel meer dan 50gr iig. :D
Sasha had van de week van die kant en klare koeie-vlekken vla uitgezocht en dat is echt in no time op en krijg ik een 'Nog?' :D
pi_98411016
Bij het brood krijgen ze een beker melk. R raakt die beker niet aan en S neemt 2 slokken. Toch zet ik het er steeds weer neer. :') We doen er ook chocopoeder doorheen. :9

En verder eten ze plakjes kaas uit het handje en kiezen ze allebei nooit meer yoghurt (zonder scheut diksap ofzo). Mijn schuld o|O .
  maandag 20 juni 2011 @ 14:24:27 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98411069
Die van mij hebben weinig te kiezen daarin. :@
Ik zeg gewoon 'vandaag is het yoghurt-dag'. :)
pi_98411116
ravi blijkt trouwens een ontzettende veelvraat en lekkerbekkie te worden! ik heb tot nu toe slechts 1 ding gevonden wat hij niks lekker vindt: rijstepap. verder eet hij trouwn en met zichtbaar plezier alles op wat ik hem voorzet! is een beetje lastig nu, aangezien hij de neiging vertoont om eindeloos door te eten. dus dan zijn wij en selene allang klaar en zit iedereen dus te wachten op onze kleine bunkeraar ;)

ik betrapte sangdrax erop dat die nog best snel is met ravi die zn bordje wegschuift dat hij dan direct ingrijpt met "ah! klaaaar! :') ". naja. ravi zelf lijkt er in mee te gaan. bordje wegduwen = klaar *)
pi_98411129
Ik wilde net zeggen: ik ben van het type BE kwa eten :o .

Zo gaat dat hier ook hoor. maar zonder schuet dikspa ofzo blieven ze het niet (meer :X ). Maar ik ga er wat aan doe. Vandaag nog!.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:26:03 #112
5428 crew  miss_sly
pi_98411150
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
Sly, meen je dat, een bakje van 50gr? Weeg je dat af, of zijn het die uit de winkel?
Bij ons is het gewoon een flinke berg in een bakje (de griekse van de Lidl, dat schept makkelijk) met wat vla er doorheen en gaan. Zeker wel meer dan 50gr iig. :D
Sasha had van de week van die kant en klare koeie-vlekken vla uitgezocht en dat is echt in no time op en krijg ik een 'Nog?' :D
Duh, dat weeg ik niet af nee :D
Ze wilde op een bepaald moment de gewone yoghurt niet meer. We hebben wat geexperimenteerd met andere yoghurtjes en cla enzo, en deze bakjes vindt ze lekker: Tjakka bakjes van 50 gram met fruit erdoor zonder suiker. We hadden laatst de grotere bakjes (100 gr) omdat ze de kleintjes niet hadden, en dat krijgt ze niet op . Dus we houden het lekker hierbij.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:27:01 #113
5428 crew  miss_sly
pi_98411202
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
Die van mij hebben weinig te kiezen daarin. :@
Ik zeg gewoon 'vandaag is het yoghurt-dag'. :)
Tja, dan eet ze het niet hier. Dus zoeken we een alternatief.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:31:56 #114
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98411439
Noortje is natuurlijk een stuk jonger maar die krijgt:
06.30 uur: papfles 180/6 met brinta + soms nog een boterham
09.30 uur: fruit (vaak uit een potje omdat i het zo makkelijk vind) maar moet weer grote stukken gaan geven + diksap
12.00 uur: 2 boterhammen + water en daarna een fles melk 120/4
15.30 uur: diksap met een koekje, rijstwafel, rozijntjes
18.00 uur: aardappel/groente/vlees over het algemeen met water en een fruit toetje
19.00 uur: fles 120/4 maar deze zijn we aan het afbouwen eigenlijk.

We hebben af en toe wat strijd met Noortje om het eten, nu ze wat zwaarder is zijn we wel makkelijker geworden om te zeggen 'dan niet'. Maar ik stuur mijn kind niet zonder eten naar bed.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:32:19 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98411452
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik wilde net zeggen: ik ben van het type BE kwa eten :o .

Zo gaat dat hier ook hoor. maar zonder schuet dikspa ofzo blieven ze het niet (meer :X ). Maar ik ga er wat aan doe. Vandaag nog!.
Begin anders eens met vla met wat yoghurt en dan steeds de verhouding een beetje verleggen? Zo heeft mijn moeder mij destijds yoghurt leren eten.

En zo doe ik het met die 2 van mij ook. Als het aan hun ligt eten ze altijd vla en dus leng ik het af en toe een beetje aan. ;) Zij denken dat het vla is, ik weet wel beter. :P :D
Ze noemen het 'papa's vla'. Die is er ooit mee begonnen. :D

Sly, ik heb ooit eens idd van die bakjes gehaald, lekker makkelijk ook enzo en prompt weigerde Sasha toen de gewone yoghurt ineens. -O- Gelukkig hebben we hem weer terug over weten te halen.
En ja, als ze het niet op krijgt snap ik het wel. :Y
  maandag 20 juni 2011 @ 14:34:25 #116
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98411559
oh eetschema's euh

ontbijt: 2 sneetjes brood (waarvan ze dan weer de helft laat staan, dus effectief 1 snee }:| ); erop hagelslag, pindakaas, appelstroop, kaas, kipfilet, grillworst, gestampte muisjes. Niet allemaal tegelijk, dat spreekt voor zich :P
tussendoor: stuk fruit of een bakje met klein fruit.
"voor de middagdut" fles met 200cc forlax. (Ik noem hem omdat dat spul mierzoet is en er best wat suiker en zulks inzit helaas. De fles kleiner maken zou kunnen maar doet niets af aan de hoeveelheid forlax/suiker ;) )
lunch: zelfde verhaal als ontbijt. Erop, iets anders dan bij het ontbijt.
tussendoor: stuk fruit
tussendoor2: 3 tomaten of een paprika of een stuk (of 2 of 3) komkommer.
avondeten: rijst/groenten/vlees; mexicaans (ofwel chili ofwel tortilla's ofzo); pasta; Avondeten gaat er altijd wel goed in.

Zo.
Amelie eet dus behoorlijk fruit, 2 stuks minimaal op een dag, en best wel wat aan (vrucht)groenten tussendoor, ze wil niet anders en vraagt er zelf om. Ik vraag me nog steeds af van wie ze het heeft :+
Melk krijgt ze 's avonds voor het slapen gaan in een flesje, hoewel we dat ook wel eens vergeten, steeds vaker eigk... B. en ik drinken allebei geen melk en toetjes eten we nooit. Wordt nog lastig om dat in te gaan passen als die avondfles weg is. Maar goed, misschien dat we tegen die tijd maar een schaaltje yoghurt bij het ontbijt doen ofzo. We zien wel.

Ze eet boter op brood en krijgt ook kaas en we eten vlees enzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:34:32 #117
5428 crew  miss_sly
pi_98411564
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Begin anders eens met vla met wat yoghurt en dan steeds de verhouding een beetje verleggen? Zo heeft mijn moeder mij destijds yoghurt leren eten.

En zo doe ik het met die 2 van mij ook. Als het aan hun ligt eten ze altijd vla en dus leng ik het af en toe een beetje aan. ;) Zij denken dat het vla is, ik weet wel beter. :P :D
Ze noemen het 'papa's vla'. Die is er ooit mee begonnen. :D

Sly, ik heb ooit eens idd van die bakjes gehaald, lekker makkelijk ook enzo en prompt weigerde Sasha toen de gewone yoghurt ineens. -O- Gelukkig hebben we hem weer terug over weten te halen.
En ja, als ze het niet op krijgt snap ik het wel. :Y
Senna at dus juist altijd gewone blanke yoghurt zonder iets, smulde ze van. En ineens wilde ze het niet meer. Dus hebben we gezocht naar een alternatief, dat is dit geworden. En kennelijk lekker en voldoende, dus waarom veranderen. Ze kan voor het eten al vragen of ze straks "kleine toetje" krijgt :D
pi_98411757
Huup, ik zie behalve mais eigenlijk nooit wat terug in de luier.
Wat jij opnoemt is best veel zeg!

7.00 1 volkoren boterham met margarine beleg:(smeer)kaas/pindakaas/(smeer)worst/kipfilet of ei
tussendoor heel licht aangemaakte roosvicee
9.30 1 banaan/paar druifjes (ander fruit lust hij niet) of 1 potje fruit
12.30 2 volkoren boterhammen 1x margarine en dan 1x beleg (dus boterhammen dubbelgeklapt)
soms half bekertje drinkyoghurt zoals Optimel/merkloos (niet de light variant) erbij, soms roosvicee,soms alleen water en soms een pakje Groeifruit appelsap
14.30/15.00 tussendoortje babykoekje/yoghurtrijstwafel/knijpfruit/doosje rijstringetjes Hema/Fruitreepje nestle
17.00 avondeten, hij eet een flink bord op. Pasta met saus is favoriet!
Wij drinken nooit bij het avondeten
Toetje, soms gewone magere yoghurt, meestal een Danoontje nep variant

Gewone melk lust hij niet, chocomel wel merkte ik laatst, maar dat krijgt hij dus niet. vind ik nog niet echt wat
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:38:27 #119
5428 crew  miss_sly
pi_98411763
En nu ga ik geheel zorgenloos en kinderloos even shoppen! Ik lees later graag nog even verder!
  maandag 20 juni 2011 @ 14:41:44 #120
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98411934
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:38 schreef miss_sly het volgende:
En nu ga ik geheel zorgenloos en kinderloos even shoppen! Ik lees later graag nog even verder!
niet teveel voor je kind kopen he :+ :P

Echt dat leer ik volgens mij nooit meer af. Ik heb nu echt een kindradar tijdens het winkelen. Zelfs als k heel iets anders zoek springt er altijd wel iets in mn oog wat dan gekocht moet worden voor 1 van de 2 ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:42:40 #121
5428 crew  miss_sly
pi_98411991
Ik vrees dat er echt wel wat voor Senna gekocht moet worden :P
Maar het is ook echt de bedoeling dat ik ook iets voor mezelf koop...dus ik ben benieuwd ;)
  maandag 20 juni 2011 @ 14:44:12 #122
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98412071
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik vrees dat er echt wel wat voor Senna gekocht moet worden :P
Maar het is ook echt de bedoeling dat ik ook iets voor mezelf koop...dus ik ben benieuwd ;)
vooruit dan maar :+

ben benieuwd ook ;) veel plezier!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98414416
Dank vor de schema's! Ik merk dat jullie kindjes vooral tussendoor vaker wat krijgen. Hier ook eens proberen. :)

De buurvrouw in de bocht net: "Denk je niet dat Lente andere kindjes mist als ze zo de hele dag met jou alleen is?"

En laat dat nou net het zere been zijn...
  maandag 20 juni 2011 @ 15:39:43 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98414552
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:36 schreef Ssserpente het volgende:
Dank vor de schema's! Ik merk dat jullie kindjes vooral tussendoor vaker wat krijgen. Hier ook eens proberen. :)

De buurvrouw in de bocht net: "Denk je niet dat Lente andere kindjes mist als ze zo de hele dag met jou alleen is?"

En laat dat nou net het zere been zijn...
Huh? Hoe bedoelt ze dat? Op de dagen dat jullie samen thuis zijn?
Wat is dat nou voor rare vraag! :o
pi_98414616
Op de dagen dat wij samen thuis zijn idd. Op de kinderopvang vindt ze het zo leuk om met andere kindjes te spelen en hier heeft ze dat niet...
pi_98415637
hoezo is dat tegen het zere been ssserpente?
pi_98416215
Omdat ik vroeger altijd riep dat ik het "mijn kind nooit aan zou doen om enig kind te blijven."
En omdat omdat ik nu 1 kind toch het beste bij mijzelf vind passen. Ook Nils wil geen tweede.

En soms voel ik me een beetje schuldig omdat Lente dus nooit een broertje of zusje (lees: speelkameraadje) zal krijgen.
pi_98418226
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:15 schreef Ssserpente het volgende:
Omdat ik vroeger altijd riep dat ik het "mijn kind nooit aan zou doen om enig kind te blijven."
En omdat omdat ik nu 1 kind toch het beste bij mijzelf vind passen. Ook Nils wil geen tweede.

En soms voel ik me een beetje schuldig omdat Lente dus nooit een broertje of zusje (lees: speelkameraadje) zal krijgen.
:*
hier was het psies andersom. ik riep altijd het bij eentje te houden. dat soort dingen weet je gewoon niet vooraf joh. dus dan is het ook zinloos om je nu schuldig te voelen! en wellicht een troost: het is niet zomaar gegeven dat broertjes en zusjes elkaar leuk vinden hoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98419900
Ik denk dat het allebei zo zn voor of nadelen heeft Sssserpente.
Wat jammer dat je je daar schuldig over voelt... :* Want je doet het gewoon goed!
Ze komt op het KDV, over een paar jaar gaat ze naar school, dan heeft ze ook vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen.
Niet dat ik je gevoel weg wil wuiven, maar ik wil ook zeggen dat ik zou willen dat je je er niet zo schuldig over zou voelen. :*
Fake it till you make it...
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 17:46:01 #130
5428 crew  miss_sly
pi_98420542
Ssserpente, heel herkenbaar, maar dat wist je al. Ik heb voor mezelf besloten dat als wij ervoor zorgen dat ze voldoende andere kindjes kan ontmoeten (kdv, school, clubs, maar ook ons huis openstellen voor speeldates) we ons niet schuldig hoeven voelen. Bovendien blijft ook een belangrijk punt dat je het met je broer of zus niet goed hoeft te kunnen vinden. Uit ervaring kan ik vertellen dat het heel rot is als dat niet fijn loopt.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:17:40 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98424731
Jeetje, wat eten jullie kinders veel!
Of ja nou, eigenlijk de mijne weinig :@

Als ik die hoeveelheden zie dan kan ik wel janken!
Hier gaat er 's morgens een bordje pap in van ongeveer 200cc volle melk zonder suiker.
Tussendoor proberen we er iets van fruit of cracker/soepstengel in te krijgen, maar dat zijn meestal maar een paar happen en de rest wordt weggegooid/geplet/aan de hond gevoerd.
's middags wordt een boterham aangeboden maar als hij eens per week een halve boterham eet is het veel, veelal blijft het bij 4 hapjes ofzo (vandaag bijv niks). Broodbeleg variërend tussen stroop, vlees, kaas (gewoon en smeerbaar) of alleen boter. Erbij krijgt hij volle melk maar daar drinkt hij maar enkele slokken van.
Tussendoor hetzelfde als 's morgens. Soms geef ik een danoontje of van ellende maar de borst.
's avonds eet hij meestal een vol bordje avondeten maar hij heeft sterke voorkeur dus als hij iets niet wil, dan eet hij gewoon niet/nauwelijks. Als toetje krijgt hij een danoontje (of 2) of hij krijgt een bakje volle kwark (zonder suiker).

Harry drinkt 's avonds voor het naar bed gaan 2 borsten leeg, ongeacht de hoeveelheid die hij gegeten heeft en wordt zelden 's nachts wakker voor meer (er is in elk geval geen samenhang tussen minder eten en 's nachts nog voor bv komen).

Door de dag heeft hij een rietjesbeker water staan maar die drinkt hij nog niet voor de helft leeg...

naar boven gaat voor gillende kabouter
pi_98425974
Hannah eet verdeeld over de dag ongeveer 3/4 boterhammen met smeerworst/smeerkaas/pindakaas/niets. We bieden haar altijd wel vers fruit aan, maar een banaan of een appel gaat meestal maar voor de helft op. Bij het KDV gaat dat beter (ik denk omdat ze dan samen met de andere kindjes eet).
Verder meestal ook nog een zakje knijpfruit tussendoor en wat dingen als een kinderkoekje, rozijntjes of soepstengels. Meestal heeft ze voor het avondeten 3 bekers water/limonade op.

Het avondeten is heel wisselend. Gisteren at ze van haar zuurkoolstampot alleen de stukjes worst :') en 3 happen yoghurt, vandaag heeft ze pasta met tuinbonen en bloemkool (bedenksel van man) zitten bunkeren en daarna nog wat yoghurt-ijs met ons meegegeten. Tijdens het eten drinkt ze nog een halve beker water.

Dan voor het naar bed gaan krijgt ze een fles (200ml) warme melk.

Maar het is niet voldoende want ze wordt steeds 's nachts wakker met honger -O- Na een droge boterham is ze dan weer tevreden en gaat weer slapen.
Lastig want we proberen haar overdag zoveel mogelijk boterhammen/yoghurt/fruit enzo aan te bieden, maar als ze niet wil dan eet ze het niet. Ik kan ook niet continu achter haar aanlopen met eten. En op het KDV hebben ze daar al helemaal geen tijd voor.
pi_98426191
Ik weet natuurlijk ook wel dat ik me niet schuldig hoef te voelen. Lente ziet meer dan genoeg andere kindjes. Ik heb het zelf alleen altijd erg jammer gevonden dat ik geen broer of zus had. Het lijkt me zo bijzonder om iemand te hebben die in hetzelfde gezin is opgegroeid en waarmee je op hetzelfde niveau een hoop herinneringen deelt. Als ik over vroeger aan Nils vertel, weet ie nooit precies hoe het echt geweest is.

Maar nu romantiseer ik ook wel heel erg, dat weet ik ook wel. Als ik wel een broer of een zus had gehad dan hadden we elkaar ws de hersens ingeslagen. })

Asy, het lijkt me zo naar als je kindje niet goed eet. ;( De laatste keer hadden jullie toch tips gekregen van het CB. Is dat nog wat geworden?
pi_98426200
Niels heeft vanmiddag een hele tijd in een poepluier gelopen en ik had niets door omdat hij een wasbare luier aanhad ;( :@ Hij bleef maar huilen, wilde niet eten alleen maar naar zijn autootjes toe. Ik dacht dat hij gewoon heel erg moe was, omdat hij maar een heel kort middagslaapje gedaan had, dus ik bracht hem naar bed. Maar bij het omkleden bleken zijn billen helemaal rood te zijn en hij schreeuwde het uit toen ik het schoon depte ;( Gelukkig ging het snel beter toen ik sudocreme opgesmeerd had en daarna wilde hij ook wel wat avondeten eten.
Ik was met hem in de stad geweest en hij zei vanuit de doek nog "poepluier", maar we liepen toen net langs het schap met de luiers, dus ik dacht dat hij het gewoon over luiers in het algemeen had :@

Niels eet"schema"
-'s morgens 1-1,5 boterham met appelstroop of jam, soms een beetje hagelslag
-tussendoor 1/2 fruit (ik bied meer aan maar hij laat het liggen)
-lunch zelfde als 's morgens maar dan met pindakaas, kaas voert hij aan de katten. Een beetje halfvolle melk erbij, maar daar drinkt hij maar een paar slokken van.
-tussendoor cremecracker (ofzoiets), knäckebröd of ongezouten nootjes en vaak ook nog wat fruit.
-voor het avondeten rauwe worteltjes, komkommer of cherrytomaatjes.
-avondeten vegetarisch, soms vis (alleen vissticks, ik laat visgerechten altijd mislukken :@), het ligt eraan wat we eten hoeveel hij ervan eet. Hollandse pot vindt hij het lekkerst ( }:| )
-toetje volle yoghurt, daar eet hij een paar happen van
-'s Morgens, voor zijn middagslaapje, 's avonds en 's nachts borstvoeding.

Niels drinkt niet zoveel, een Aventbeker gaat vaak niet leeg. Er staat altijd water en 's middags geef ik meestal wat slappe roosvicee, maar ook dat drinkt hij slecht. Zoeter maken heeft geen zin en ander drinken ook niet.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98426834
Lullig voel je je dan he, Twink. ''Schrale' :') troost: iedereen heeft het wel eens. Ik vorige week nog met diarree. Juist die zure, gemene troep ruik je het minst.

Nils krijgt dus ook niet zoveel zuivel binnen dus. Hoewel, nog wat melk van jou natuurlijk. Lente drinkt ook niet zo veel, hoor. Veel te weinig wat mij betreft.
pi_98427014
Och ssserpente, voel je alsjeblieft niet schuldig, nergens voor nodig. Volgens mij heeft Lente het supergezellig bij jullie, als ik zo de foto's zie. En dan nog, als ze straks naar school gaat inderdaad, dan leert ze vanzelf ook vriendjes en vriendinnetjes kennen. En stel nou dat je wel graag nog een kindje zou willen, dan is dat ook niet maar zo gebeurd, als het al lukt... Dan moet je je ook niet schuldig voelen als ze enig kind blijft. :*

Niels, arme met je rode billen. Nou ja, kan gebeuren hoor Twinks... :* voor jullie!

Minke's schema:

- 's ochtends een fles warme melk (ong. 200cc) en op "vrije" dagen een boterham met iets (kan echt alles op hier, maakt niks uit, maar wel wordt het beleg er eerst afgesnoept om vervolgens droog brood over te houden maar dat gaat wel op)
- tussendoor fruit
- 's middags 2 boterhammen
- tussendoor fruit, rozijntjes, iets dergelijks
- 's avonds potje (indien wij makkelijk, lees: minder-gezond eten) of gewoon met de pot mee een bordje van alles wat. Alleen sla, komkommer en tomaat worden hier stelselmatig geweigert, de rest is geen probleem en vlees/vis favoriet.
Over de dag heen staan een drinkbeker met water of roosvicee waar ze er meestal 2 van weg lurkt. (300-400 cc).
pi_98427148
Oh ja, wat ik nog wilde zeggen... Minke heeft de peuterpubertieit geloof ik ook wel ontdekt. Vorige week is ze op het kdv in de hoek gezet na herhaaldelijk over de tafel lopen, schoenen uitdoen en op tafel gooien en de bekers yoghi van de andere kinderen omgooien. Mevrouw was het er niet mee eens... Gelukkig kwam manlief toen net om haar op te halen, kwam ze mooi mee weg. En vandaag zijn er 3 medewerksters 1,5 uur lang aan het zoeken geweest naar 1 van haar schoenen. Die had ze bij wijze van grap verstopt... }:| Hij is overigens nog steeds niet terecht.
pi_98427231
Oooh Twink, dat is sneu.. maar zoals Ssserpente al zegt, dat gebeurd ons allemaal wel eens.. :* Toen wij terugreden vanuit vakantie zaterdag hadden we bij Luxemburg het idee dat Leia een poepbroek had, maar het leek er toch niet op.. Thuis, na het eten bleek dat het wel zo was :@ dat was zo'n 5 uur later, echter de dame liet helemaal niet blijken dat het zo was!

En Ssserpente, ik kan me je gevoel voorstellen, maar denk echt dat je je er niet schuldig over hoeft te voelen :) het is dan dus juist fijn dat ze op de opvang lekker met andere kindjes kan spelen.

Ik spiek hier af en toe alvast een beetje rond :+ (al ben ik in ontkenning.. nog maar een maand :X)

Mijn dame bunkert ook redelijk als ik dat zo zie..

6:00 borst
6:30 Een boterham met appelstroop/boter/kaas/kipfilet/pindakaas met een beker water/diksap/roosvicee/thee
10:30 fles melk 150 cc (gekolft nog, als dat op is gaan we verder kijken) met vaak een stuk fruit
12:30 een boterham net zoals bij het ontbijt, vaak wel ander beleg
15:00 fles melk 150 cc
16:30 rijstwafel/koekje/soepstengel
18:30 avondeten, aard/groente/vlees (eigenlijk alleen maar kip of rund of vis) eigenlijk alles eet ze wel mee, vooral tomaat&sperzibonen is ze gek op :P
22:00 fles melk 180 cc

Best veel dus als ik het zo zie! Over een week is ze 11 maanden :) hoe we e.e.a. met de melk/fles gaan doen straks is nog even zoeken. Als ze een dagje kv krijgt, dan krijgt ze na de borst 's morgens, pas in de middag rond 14:00 een fles kv (meestal 150/5 maar soms ook 180/6 net of ze erg honger heeft) en dan pas weer rond 22:00. En dan de rest wel gewoon zoals bovenstaand.

Overigens is ze wel een drinker, want ze drinkt zo een halve liter uit haar rietjesbeker weg :o zelfs water. Zuiplap! :Y)
pi_98427262
Minke! :X :D

Maarreh, in de hoek gezet? Werkt dat dan? Daar smeren ze 'm toch gewoon weer uit?
pi_98427281
Minke :o stiekem moet ik een beetje lachen :@
pi_98427418
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:58 schreef Orea het volgende:
Minke :o stiekem moet ik een beetje lachen :@
Ik stiekum ook... was ook blij dat ik haar niet kwam halen... :+
  maandag 20 juni 2011 @ 20:06:07 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98427726
Wat ze hier trouwens ook echt heel lekker vinden allebei is stamppot andijvie met spekjes. Had ik eig. niet verwacht, maar is toch echt zo. :Y

*even lezen..
pi_98427810
Oooh, dat is ook lekker, Be! Krijg er spontaan zin in. :9
  maandag 20 juni 2011 @ 20:09:18 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98427909
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:17 schreef Asyniur het volgende:
Jeetje, wat eten jullie kinders veel!
Of ja nou, eigenlijk de mijne weinig :@

Als ik die hoeveelheden zie dan kan ik wel janken!
Hier gaat er 's morgens een bordje pap in van ongeveer 200cc volle melk zonder suiker.
Tussendoor proberen we er iets van fruit of cracker/soepstengel in te krijgen, maar dat zijn meestal maar een paar happen en de rest wordt weggegooid/geplet/aan de hond gevoerd.
's middags wordt een boterham aangeboden maar als hij eens per week een halve boterham eet is het veel, veelal blijft het bij 4 hapjes ofzo (vandaag bijv niks). Broodbeleg variërend tussen stroop, vlees, kaas (gewoon en smeerbaar) of alleen boter. Erbij krijgt hij volle melk maar daar drinkt hij maar enkele slokken van.
Tussendoor hetzelfde als 's morgens. Soms geef ik een danoontje of van ellende maar de borst.
's avonds eet hij meestal een vol bordje avondeten maar hij heeft sterke voorkeur dus als hij iets niet wil, dan eet hij gewoon niet/nauwelijks. Als toetje krijgt hij een danoontje (of 2) of hij krijgt een bakje volle kwark (zonder suiker).

Harry drinkt 's avonds voor het naar bed gaan 2 borsten leeg, ongeacht de hoeveelheid die hij gegeten heeft en wordt zelden 's nachts wakker voor meer (er is in elk geval geen samenhang tussen minder eten en 's nachts nog voor bv komen).

Door de dag heeft hij een rietjesbeker water staan maar die drinkt hij nog niet voor de helft leeg...

naar boven gaat voor gillende kabouter
Waarom kan je daar wel om janken dan? Gaat het niet goed met hem ofzo? Blijft zijn groei achter?
Zo lang hij niet de halve nacht gillend in zijn bedje ligt van de honger zou ik me er geloof ik niet druk om maken. Hij neemt wat hij nodig heeft en hij gaat (hopelijk dan) vanzelf vast wel meer eten...
pi_98427911
Serpente, niet schuldig voelen. Ze moet toch iets hebben om je straks te kunnen verwijten. :P
pi_98427953
Precies, ik geef r wel een extra doosje rozijntjes. :+
pi_98428000
:D :o _O- ^O^ :D :o O+
pi_98428480
sneu twinkly ;(
troost je; zoiets gebeurt ons allemaal wel eens! :* ik had het van de week met selene die stug vol houdt dat ze NIET gepoept heeft. sindsdien controleer ik het, tot grote ergernis van de dame. krijgt niels al nootjes? dat mogen ze hier geen van beiden nog hoor :@ vind ik veel te eng
  maandag 20 juni 2011 @ 20:43:51 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98429860
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom kan je daar wel om janken dan? Gaat het niet goed met hem ofzo? Blijft zijn groei achter?
Zo lang hij niet de halve nacht gillend in zijn bedje ligt van de honger zou ik me er geloof ik niet druk om maken. Hij neemt wat hij nodig heeft en hij gaat (hopelijk dan) vanzelf vast wel meer eten...
Mja, ik weet niet. Soort gevoel. Ik ben gewoon bang dat hij te kort komt (zowel in calorieën als in vit/min). Zeker als ik de hoeveelheden zie die andere kindertjes van zijn leeftijd eten en zijn activiteitenpatroon.
Hij is klein en schriel. Geen idee of hij achter loopt qua groei, hij heeft altijd onderin de curves gezeten...
ik zei ook altijd dat ik me er niet druk om kon maken maar hij eet al maanden zo. Hij eet effectief maar 2 maaltijden per dag...

Ssserpente, altijd fijn als mensen je een schuldgevoel aanpraten. Alsof je zelf niet al genoeg dingen kunt bedenken om je schuldig over te voelen ;)

Twinks, dat had ik dus vorige week! Heel vervelend maar kan gebeuren... :*
  maandag 20 juni 2011 @ 20:57:17 #150
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98430678
Serpente, ik ben ook enig kind. Bij ons mocht er altijd een nichtje of een vriendinnetje mee op vakantie, voor de gezelligheid. Dat moet er financieel wel inzitten natuurlijk, maar als het kan dan is het heel leuk! En verder was het bij ons altijd de zoete inval, dus verder heb ik broers of zussen niet echt gemist.

Thomas eet:
1 boterham bij het ontbijt, de ene keer hartig de andere zoet (kaas, plakjes worst, roomkaas, pindakaas, stroop (grote favoriet!) of jam). Erbij een bekertje slappe roosvicee of sinaasappelranja.
Tussendoor een rietjesbeker drinken en een schaaltje fruit (appel, meloen, druifjes, peer, mandarijn)
Lunch: thuis 1 boterham, op het kinderdagverblijf 2 of 3 (waarvan daar verplicht de eerste hartig en daarna mogen ze ook zoet)
Afhankelijk van de lengte van zijn slaapje 1 of 2 tussendoortjes. Fruit, soepstengel, koekje/peperkoek of cracotte.
Avondeten: tja... inmiddels eet hij weer peulvruchten en vlees, verder nog weinig. Als ik iets op tafel heb staan waarvan ik van te voren weet dat hij het waarschijnlijk niet eet smeer ik alvast een boterham voor hem. Soep vind hij ook nog niks.
Maar goed, hij krijgt gewoon wat ik voor onszelf kook en als hij daarvan eet is het meegenomen. Hij zit in ieder geval weer zonder drama aan tafel, en dat is al heel fijn!
Na het eten krijgt hij een toetje, een nep-danoontje. Tegenwoordig gaan die niet altijd op, gek genoeg.

Over het algemeen drinkt hij gedurende de dag 100-250 cc melk (soms een keer een dagje niet), en 4 a 5 rietjesbekers ranja/(ijs)thee. En die rietjesbekers zijn ca 250 cc.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_98430686
Asy, ik kan me niet voorstellen dat hij echt iets te kort komt als hij verder gewoon lekker vrolijk is en gewoon ook niet veel meer wil eten. Althans, anders had hij dat vast wel gedaan met alles wat je hem aanbiedt. Het zal vast goed komen. :*
  maandag 20 juni 2011 @ 21:06:19 #152
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98431213
Weet je wat het is, als je eigen kind goed eet (of zo nu en dan een keer een dagje minder, zoals die van mij vroeger deed) kun je je haast niet voorstellen hoe groot de drang kan zijn die je als moeder voelt om eten in je kind te krijgen. Net zoals je je niet voor kunt stellen hoe het is om klapperende eierstokken te hebben als je die nog nooit gehad hebt, of hoe het is om verliefd te zijn als je dat nog nooit geweest bent. Je kunt je een voorstelling maken, maar die komt niet in de buurt van the real thing.

Ik heb ooit een hap eten bij Thomas naar binnen gedwongen terwijl dat echt zo'n beetje tegen al mijn principes ingaat. Maar zo groot kan die drang zijn. En ook al heb je je er dan verstandelijk bij neer gelegd dat het nou eenmaal zo is en dat hij vast wel binnenkrijgt wat hij nodig heeft, dan nog blijft het altijd ergens knagen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:11:12 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98431478
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef Ca.ra het volgende:
Weet je wat het is, als je eigen kind goed eet (of zo nu en dan een keer een dagje minder, zoals die van mij vroeger deed) kun je je haast niet voorstellen hoe groot de drang kan zijn die je als moeder voelt om eten in je kind te krijgen. Net zoals je je niet voor kunt stellen hoe het is om klapperende eierstokken te hebben als je die nog nooit gehad hebt, of hoe het is om verliefd te zijn als je dat nog nooit geweest bent. Je kunt je een voorstelling maken, maar die komt niet in de buurt van the real thing.

Ik heb ooit een hap eten bij Thomas naar binnen gedwongen terwijl dat echt zo'n beetje tegen al mijn principes ingaat. Maar zo groot kan die drang zijn. En ook al heb je je er dan verstandelijk bij neer gelegd dat het nou eenmaal zo is en dat hij vast wel binnenkrijgt wat hij nodig heeft, dan nog blijft het altijd ergens knagen.
Mja dit dus...
Ik hou me daarom altijd ook maar voor dat hij nog 2-3 bv krijgt

Ow en lijnloos, hier ook een pittig mannetje hoor! Nog niet zo pittig als jouw dame, maar wie weet ;)
Vanmiddag was hij met brood aan het knoeien (lees aan stukken scheuren en op tafel/grond gooien). Toen ik dat verbood, gooide hij terwijl hij me strak (en brutaal) aan keek zo hard hij kon een stuk brood op de grond. Mijn man kon niks meer uitbrengen van de lach.
En Harry keek van mij naar mijn man (ik probeerde mijn gezicht streng in plooi te houden) en ging wisselend van een lachje naar een pruillip...
pi_98431516
ik heb dat dus echt niet he, Meike eet bijv ook al heel lang slecht, tja moet ze zelf maar weten...maar dan ook geen snoep en zulks.
Geloof dat die van de lucht leeft.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:13:52 #155
5428 crew  miss_sly
pi_98431630
Van de liefde natuurlijk, Karin O+ ;)

Het zal best niet gemakkelijk zijn om je bij neer te leggen, maar je kunt toch weinig anders doen. Aanbieden, hopen dat het ooit verbetert, dingen uitproberen, maar als een kind niet wil eten, eet het niet. En als het door krijgt dat je als ouder daar moeite mee hebt, moet je nog uitkijken dat het geen machtsspelletje wordt!
pi_98431674
Ik kan me ook wel voorstellen dat het idd erg makkelijk is om het los te laten en om er ontspannen mee om te gaan als je kind over het algemeen goed eet.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:16:54 #157
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98431816
Ssserpente, :* niet schuldig voelen hoor, die heeft straks zoveel vriendjes en vriendinnetjes via school,sport,zwemmen enz enz.

Roy zijn eetschema

smorgens
Een beker melk of yogo 1a2 boterhammen met bv smeerkaas,boterhamworst
Tussendoor:
2 stuks fruit
beker drinken in de ochtend vaak nog wat yogo of water
s'middags
beker melk, boterhammen vaak 2 bv met smeerkaas,boterhamworst,ham,leverpastei, soms zoet maar daar houd Roy niet zo van.
tussendoor
een koekje,of fruit

Drinken krijgt hij een hele dag, smiddags vaak roosvicee, of aanmaaklimonade of gewoon water, appelsap.of een lekkere smoothie.
Avondeten
eten wat de potschaft tenzij frites, die vind Roy niet zo lekker en dan maken we wat anders, en soms eten we allemaal wat anders. En bij makkelijk ook net zo graag een potje.
toetje is hier vaak een danoontje maar ook zeker niet dagelijks.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:22:29 #158
5428 crew  miss_sly
pi_98432155
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat het idd erg makkelijk is om het los te laten en om er ontspannen mee om te gaan als je kind over het algemeen goed eet.
Ik heb gewoon heel goed gemerkt en geaccepteerd dat Senna kennelijk heel goed kan reguleren hoeveel en wat ze eet. Er zijn echt dagen dat ze heel weinig eet, nu al een tijdje haalt ze het schema wat ik eerder postte ook niet. Kennelijk heeft ze daar nu weinig behoefte aan en ik vind dat ik erop moet vertrouwen dat ze dat zelf het beste aanvoelt. Ze drinkt ook vreselijk weinig (echt heel erg weinig: drie maal een bodempje sap bij het eten en een aantal slokken water/thee gedurende de dag) en daar doet ze het kennelijk ook goed op. Ik kan het drinken niet bij haar naar binnen proppen, dus ik zal me erbij neer moeten leggen dat het zo is.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 21:46:15 #159
240917 Mula
pi_98433821
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:41 schreef Ssserpente het volgende:
Op de dagen dat wij samen thuis zijn idd. Op de kinderopvang vindt ze het zo leuk om met andere kindjes te spelen en hier heeft ze dat niet...

Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!
pi_98434014
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:46 schreef Mula het volgende:

[..]

Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!
Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 21:53:14 #161
240917 Mula
pi_98434356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.
Ja, soms hebben mensen van die opmerkingen. Mijn moeder is er ook heel goed in. Die roept geregeld "Een kind is geen kind" (erg fijn, terwijl ik op dit moment 1. niets lievers zou willen dan een kind hebben en 2. ik mezelf in de toekomst gewoon niet met 2 kinderen zie), maar zegt ondertussen dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen toch maar heel blij moeten zijn met het ene kind dat ze bijv via IVF hebben gekregen. Dan is het opeens niet erg meer dat er geen broers/zussen zijn. :?
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:56:11 #162
5428 crew  miss_sly
pi_98439091
Even een algemene vraag, maar als je een oproep krijgt van het CB voor een afspraak, hoe lang van tevoren krijg je die dan?
  maandag 20 juni 2011 @ 23:06:25 #163
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98439658
Lekker kort door de bocht idd Mula.

Mijlpaal *O* Thomas is voor het eerst sinds het hele keelontsteking-niet-eten-debacle weer tevreden met een flesje water in bed als hij 's nachts wakker wordt. Yay! (eerder wou hij dan per se melk)

Andere nieuwe verworvenheden zijn trouwens: a) de brokjes voor de kat opscheppen uit het blik en b) je wangen opblazen, erop duwen en dan pfffrt doen. Hoewel dat tweede beduidend minder nuttig is in het dagelijks leven is het wel extreem grappig aldus Thomas. Geen idee van wie hij het geleerd heeft though.

Ik heb van beide een filmpje geschoten maar was te lam om naar de keuken te lopen om der camera te halen dus die houden jullie te goed.
pi_98449415
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:56 schreef miss_sly het volgende:
Even een algemene vraag, maar als je een oproep krijgt van het CB voor een afspraak, hoe lang van tevoren krijg je die dan?
Miss, wij hadden voor de 18 maanden ook zo'n oproep en aangezien Minke nu bijna 18 maanden is en ik nog steeds niks had gehoord ben ik zelf maar gaan bellen. Toen mocht ik een afspraak maken (in augustus omdat ik naar de dinsdag ben geschoven, anders werd het eind september }:| stelletje flapdrollen hier). Dus ik zou gewoon effe bellen als ik jou was.

Ca.ra *O* wat goed van Thomas!!!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:20:00 #165
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98449612
Kleine correctie: hij was er wel tevreden mee maar het hielp niet. Na een half uur was hij weer wakker. Toch maar een beetje melk gegeven en toen heeft hij doorgeslapen tot kwart over 7.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:26:09 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98449680
*O* voor Thomas!

Oja, die 18 maanden afspraak. Ik wacht ook nog op een oproep. Ben bang dat ik er ook achteraan moet bellen...

Harry kent trouwens een nieuw kunstje. Hij laat zich express 'vallen'. :D
Geen idee waar hij het vandaan heeft, maar hij draait dan een dramatisch rondje terwijl hij zich door zijn hurken laat zakken en gaat dan op de grond zitten (of liggen). Dan moet je heel hard 'ojee, ben je gevallen?' roepen en dat is dan hilarisch. ;)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:29:28 #167
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98449722
Woehoew Thomas! *O*

Wij hebben ook nog geen oproep en over een maand en 1 dag is Tirza 18 maanden, dus ik wacht nog een weekje en dan ga ik bellen.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_98450297
Harry :D Mart deed dit gisteren ineens ook buiten op het gras :)
Zo grappig. En grappig om te lezen, dat we 2 kindjes op één dag een zelfde grap uithalen.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 11:29:21 #169
5428 crew  miss_sly
pi_98454795
Ik heb net even met het CB gebeld over de afspraak voor 2 jaar. Wanneer mijn kindje 2 werd? 20 juli. Ow, dat is pas over ruim een maand, Nou, als u nog geen oproep hebt gehad als uw kindje 1,5-2 maanden 2 jaar is, belt u dan nog maar eens.
Ik zei dat ik voor het laatst was geweest met 14 maanden (heel normaal mevrouw) en dat ik graag wel binnenkort wilde langskomen, maar ze denderde er zo overheen dat ze niets voor me kon doen en ik maar moest afwachten.
Ik ben eigenlijk best een beetje overdonderd over dit rare gesprek. Zo totaal niet klantgericht, ze heeft niet eens gevraagd of er een reden voor is dat ik informeer naar die afspraak of langs wil komen. Niets. Stom!
pi_98454869
Ik weet van ons CB dat ze een ontzettende achterstand hebben. Kreeg pas ook een brief dat de afspraken veranderd zijn...
de 2 jrs afspraak is bij 2jr 3mnd
3jrs bij 3jr 3 mnd
en 3jrs 9mnd bij 4jrs 3 mnd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 11:33:54 #171
5428 crew  miss_sly
pi_98454965
volgens die mevrouw is het niet veranderd, maar kan het wel zo zijn dat het pas met 2j3m zal zijn vanwege drukte.
maar dan nog, komop, voor hetzelfde geld zit ik ergens mee en heb ik behoefte aan een afspraak en zij wuift me zo weg! Ik vind het stom!
pi_98455034
Als er wat is kan ik het telefonisch spreekuur bellen, dat is elke dag op bepaalde tijden. Dan nog vraag ik of onze wvk terug wil bellen aangezien zij de enig is waarbij ik het idee heb dat ze me "begrijpt".
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:42:30 #173
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98455302
Gewoon nog een keertje bellen Miss :)
Hebben jullie geen inloop-spreekuur? Hier kun je dan ook alleen wegen en meten.

De afspraken zijn hier trouwens standaard met 14 mnd, 18 mnd en 2 jr 3 mnd
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98455339
oh ja inloopspreekuur is elke dinsdag bij ons.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 11:49:24 #175
5428 crew  miss_sly
pi_98455567
Ik kan het wel oplossen, hoor :D Tuurlijk ga ik nog een keer bellen. Ik vind het alleen heel erg slecht zoals ze me te woord stond, niet echt klantgericht. Als je als moeder met een probleem met zo'n mens verbonden wordt, word je niet goed en fijn geholpen.

bij ons zijn de afspraken met 14 en 18 maanden en 2 jaar. 14 maanden ben ik voor het laatst geweest, dus ik wil gewoon weer een keer langs, meten, wegen, doorspreken hoe alles gaat. Niet dat ik ergens aan twijfel, maar gewoon omdat dat fijn voelt en ik me daarop had ingesteld.
pi_98455835
Wat onfatsoenlijk van die mevrouw Miss. Ik heb hier destijds gebeld voor de 18 maanden afspraak, omdat het me ook lang duurde voordat ik een brief kreeg met een datum.. Toen zei ze ook dat het inderdaad erg uitliep, maar heeft ze gelijk gekeken waar ik er nog tussen paste en kon ik diezelfde week nog terecht.
pi_98456337
Mijn kleine uk is vlak voor het eten ineens in slaap gekukeld op de vloer..
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:38:53 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98457332
jeetje Miss; wat raar dat ze zo reageren op het CB! en vooral omdat die 14 maanden al best lang geleden is... Beetje klantgerichtheid mag je wel verwachten van een CB mijn inziens...
(ik herken dat hier ook helemaal niet; het was zelfs zo dat ik de 18 maanden afspraak per ongeluk vergat, ze mij belden en ik later op de dag nog langs mocht komen.).

Ssserpente; Lente heeft het prima; Lente ziet toch regelmatig andere kindjes? kinderopvang, meets etc? mensen zeggen soms dingen zonder er over na te denken; en hebben niet door wat voor impact dat soms op een moederziel heeft :* Ik zie op jouw foto's altijd een kindje die het heel erg leuk en goed heeft...

over het eten; hier wisselt het ook heel erg. Soms zijn er dagen dat ze weinig wil; en soms zijn er dagen dat ze veel eet. Eigenlijk dring ik het eten nooit op...
wat vrij standaard en gemiddeld is hier:

voor de middagdut:
pap
fruit (1 groot of 2 klein)
brood (soms een krentebol; meestal 1/2 boterhammen, op de kinderopvang eet ze altijd meer brood dan thuis.)

smiddags:
fruit en/of ontbijtkoek; of rozijntjes, biscuitje, stukjes kaas oid.

savonds:
warme hap
toetje (vaak een nep-danoontje)

voor het slapen:
papfles

en tussendoor krijgt ze vaak diksap/ roosvicee, en soms yoghurtdrank. (meestal drinkt ze maar 1 tuitbeker op een dag).

Maar er zijn ook dagen dat ze het brood bijvoorbeeld niet wil... naja jammer dan, dan eet ze maar extra fruit, meestal haalt ze dat een dag later wel weer in.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98463672
Lieveallemaal ,

Ik wil even laten weten dat het zowel met mij als met mini wisselend gaat gelukkig wel meer goed dan andersom

ik probeer veel wel mee te lezen, reageren lukt lang níet altijd
maar ik denk veel aan jullie en kfijg via twitter veel mee...
pi_98464445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:00 schreef draculettetje het volgende:
Lieveallemaal ,

Ik wil even laten weten dat het zowel met mij als met mini wisselend gaat gelukkig wel meer goed dan andersom

ik probeer veel wel mee te lezen, reageren lukt lang níet altijd
maar ik denk veel aan jullie en kfijg via twitter veel mee...
:* Hopelijk knap je snel weer op, gelukkig gaat het al wat beter dan voorheen. Wat lijkt me dat rot als je zelf niet altijd voor je kindje kunt zorgen. Heeft mini er veel last van?

Miss Sly wat stom :{ Inderdaad niet erg klantvriendelijk zeg! :{w

Huup, ik was nog vergeten te zeggen dat Niels ook nog redelijk grote stukken in zijn ontlasting heeft zitten. Zelfs aardappel kom ik vaak nog in stukjes tegen. Als de ontlasting wat langer op zich laat wachten is het wel beter verteerd dan wanneer het direct de ochtend erna komt, dan stinkt het ook meer volwassen :P
Lekker verhaal he :Y)

Asy en Ca.ra, ik kan me heel goed voorstellen dat je soms met je handen in je haar zit wat het slechte eten betreft. Verstandelijk weet je dan wel dat ze het zelf regelen, maar je gevoel doet dan niet helemaal mee.
:*

Ssserpente, wat een domme opmerking zeg :( Lente heeft het juist super bij jullie, er is zoveel te doen in en om huis. Op de opvang komt ze kindjes tegen en later zal ze op school ook veel vriendjes maken. Er is toch juist uit een onderzoek gekomen dat kinderen die alleen opgroeien socialer zijn dan kinderen die broers en zussen hebben omdat ze zelf initiatieven moeten nemen om contact te leggen en omdat ze minder bezitterig zijn?
Ik maak me wel zorgen om Niels. Als ik geen baan vind hebben we geen geld voor de peuterspeelzaal straks. Zal hij dan wel genoeg sociale vaardigheden oefenen om het te redden op de basisschool? Ik spreek wel regelmatig met mensen met kinderen af, maar dat is ook niet wekelijks.

Niels en ik gaan morgen naar mijn moeder toe want R gaat de badkamer verbouwen. Spannend! Eerst 1,5 uur met de auto, de laatste keer dat we zo lang gereden hebben weet ik niet eens meer, want we hebben zelf geen auto. We gaan op het moment dat hij eigenlijk moet slapen, dus hopelijk valt hij in slaap in de auto. En daarna dus slapen in een vreemd bedje in een vreemd huis. We blijven in ieder geval 1,5 week, misschien langer.
R vindt het helemaal niet leuk natuurlijk, maar hij vindt het ook eng omdat mijn moeder een labrador heeft die voerbaknijd vertoond. Ik weet niet zoveel van honden, maar het lijkt mij wel veilig als we de hond laten eten in de hal, toch?

[ Bericht 13% gewijzigd door Twinkly op 21-06-2011 15:21:52 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98464567
Een hond met voerbaknijd, moet je tijdens het eten zeker bij je kind weg houden ja.
En andersom ook. En als de hond zn eten op heeft de bak hoog weg zetten, zodat zowel hond als kind deze niet kan zien.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 15:20:33 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98464597
Ik ben weer een beetje bijgelezen. Weer een nieuwe poging. ;)

Ik lees over slecht eten. Ik kan me best voorstellen dat mensen zich er druk over maken. Wellicht helpt het om alles wat er op een dag naar binnen gaat op een rij te zetten. Met een beetje mazzel krijgt een kindje dan meer binnen dan je zo zou denken.
En anders, ze regelen het (meestal) zelf prima. Denk ik dan.

Vanochtend hebben we de eerste schoentjes voor Aviva gekocht. Roze, uiteraard ;) Het was een verlaat verjaardagskado van mijn zus. We hadden afgesprokgen dat zij Aviva's eerste schoentjes zou kopen. Dus ze had haar camera mee en maakte als een hysterische toerist overal foto's van. Het was best grappig. :)
Mijn kleine baby, op schoentjes! O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98464692
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:19 schreef ymme het volgende:
Een hond met voerbaknijd, moet je tijdens het eten zeker bij je kind weg houden ja.
En andersom ook. En als de hond zn eten op heeft de bak hoog weg zetten, zodat zowel hond als kind deze niet kan zien.
Oh, bedankt voor de tip. Volgens mij doet mijn moeder dat niet. Is dat omdat ze de lege bak ook bewaken?
pi_98464730
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:22 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, bedankt voor de tip. Volgens mij doet mijn moeder dat niet. Is dat omdat ze de lege bak ook bewaken?
Dat hoeft niet. Maar kan wel dus.
Ik zou gewoon lekker 1,5 week zekere voor het onzekere nemen.
pi_98465347
sterkte draakje :*

huup; ik heb ff voor de gein er op gelet; ik vond bij selene nog stukken paprika van de goulash gister terug hoor
pi_98467305
Toevallig vielen mij hier vandaag ook stukken paprika op!
edit: bij Timo dus :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:18:04 #187
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98467436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:15 schreef Chan het volgende:
Toevallig vielen mij hier vandaag ook stukken paprika op!
edit: bij Timo dus :P
k wou al zeggen, lange afstands paprika :D

ahw wat lief dat jullie voor mij poeploeren :+
stelt me gerust, thnx
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:22:31 #188
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98467654
twinks, als er maar 1 salaris is dan geldt er een ander tarief he, hier betaal je voor twee dagdelen ongeveer 40 euro, als jullie dat niet kunnen missen kun je het altijd met het cb opnemen want er zijn gemeentelijke potjes voor dat soort dingen, daar weten zij vast meer van :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98467802
Haha, ik heb ook bij Lente geloerd gister. En er zat iid meer herkenbaars in dan ik had verwacht... :Y)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:11:23 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98474490
Hier ook vaak herkenbare stukken hoor! Bij Harry dan ;)

Twinks, jij vindt gewoon een baan hoor :Y Komt allemaal wel goed :*

ymme, Harry doet het al een weekje dat expres vallen :D
Ik wilde het op film opnemen maar meestal doet hij het onder het wandelen. Heb ik vanmorgen de camera erbij gepakt, blijkt meneer het ook op commando te kunnen _O-
Hij 'vergeet' alleen nu de 'dramatische' draai ;)
bij de 2e keer zie je het een beetje, hij draait dan een beetje om maar normaal gaat dat dus wat omzichtiger ;)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:39:34 #191
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98475793
Harry :D :D Alexa sprong hier bijna op de laptop!!!

Geen tiet gehad om bij te lezen, maar even een update "tandenpoetsdrama". In bad werkte niet, maar we mogen nu wel poetsen als we twee borstels tegelijk gebruiken. Ik deed het voor de gein bij mezelf en toen wilde mevrouw ook. En dan zo idioot mogelijk zingen "kiezen poetsen, kiezen poetsen". :') Whatever works he.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98481268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben eigenlijk best een beetje overdonderd over dit rare gesprek. Zo totaal niet klantgericht, ze heeft niet eens gevraagd of er een reden voor is dat ik informeer naar die afspraak of langs wil komen. Niets. Stom!
Ze nemen het in ieder geval bij ons consultatiebureau helemaal niet nauw met die afspraak bij 2 jaar. Ze hebben de vertraging gewoon ingepland lijkt het wel. Wij zijn met 18 maanden een keer extra langsgeweest om onze zorgen over Ivans gewicht te bespreken. Toen hebben we afgesproken dat we met 2 jaar nog een keer langskomen om te kijken hoe het dan staat met zijn gewicht en lengte. De wijkverpleegkundige gaf aan dat genoteerd zou worden dat wij dan bij precies 2 jaar een oproep krijgen en niet met enige vertraging zoals alle andere kindjes. Maffe situatie. Ze lopen nu structureel achter maar hebben het toch nog even druk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 21:16:46 #193
5428 crew  miss_sly
pi_98481567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze nemen het in ieder geval bij ons consultatiebureau helemaal niet nauw met die afspraak bij 2 jaar. Ze hebben de vertraging gewoon ingepland lijkt het wel. Wij zijn met 18 maanden een keer extra langsgeweest om onze zorgen over Ivans gewicht te bespreken. Toen hebben we afgesproken dat we met 2 jaar nog een keer langskomen om te kijken hoe het dan staat met zijn gewicht en lengte. De wijkverpleegkundige gaf aan dat genoteerd zou worden dat wij dan bij precies 2 jaar een oproep krijgen en niet met enige vertraging zoals alle andere kindjes. Maffe situatie. Ze lopen nu structureel achter maar hebben het toch nog even druk?
Ik moest nog aan je denken, inderdaad. Hoe heb je dan die afspraak gemaakt tussendoor? Zouden jullie ook niet met 18 maanden moeten? Eigenlijk is dat toch ook een standaardafspraak? Ik dacht dat de richtlijnen wel landelijk gelijk waren, maar dat is dan toch neit helemaal het geval?

Maar idd lopen ze structureel achter en hebben het alsnog te druk. Hele vreemde situatie vind ik dat. Als ze nu toch een afspraak voor me had ingepland, was er toch niets aan de hand geweest?
pi_98481701
Wij zouden inderdaad alleen met 14 maanden en bij 2 jaar een afspraak hebben gehad. De extra afspraak met 18 maanden heb ik gemaakt door met de hulplijn te bellen. Ik weet niet meer precies welk nummer het was, maar ik kon er terecht met opvoedvragen. De wijkverpleegkundige die ik sprak zei dat ik langs kon komen en ik had toen een afspraak binnen 2 weken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98481713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar idd lopen ze structureel achter en hebben het alsnog te druk. Hele vreemde situatie vind ik dat. Als ze nu toch een afspraak voor me had ingepland, was er toch niets aan de hand geweest?
combinatie van te weinig personeel en de mexicaanse griepprik zooi.. dat is iig waarom ons cb zo achter loopt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 21:22:39 #196
5428 crew  miss_sly
pi_98481958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zouden inderdaad alleen met 14 maanden en bij 2 jaar een afspraak hebben gehad. De extra afspraak met 18 maanden heb ik gemaakt door met de hulplijn te bellen. Ik weet niet meer precies welk nummer het was, maar ik kon er terecht met opvoedvragen. De wijkverpleegkundige die ik sprak zei dat ik langs kon komen en ik had toen een afspraak binnen 2 weken.
Mja, ik had gewoon het CB gebeld, en dan krijg je denk ik gewoon een telefoniste. Geen prettig mens ook, liet me geen enkele zin uitpraten enzo. De hulplijn voor opvoedvragen vind ik dan ook weer zo wat. Het is niet dat ik echt een hulpvraag heb ofzo, ik wil gewoon graag even meten, wegen, bijpraten, wat dingen bespreken hoe zij erover denken...even een klankbord zeg maar dat ervoor opgeleid is. Ik wil ook even vragen of ze de cursus Peuter in zicht aanbieden en waar en hoe enzo. Ik wil dat ook niet pas over 4 maanden. Het CONSULTATIEbureau is er toch voor, lijkt me ;)

Vick, de mexicaanse griepprik nog? Dat is alweer anderhalf jaar geleden :o
pi_98482218
yep, dat zeggen ze

maar hebben jullie geen inloop Miss?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 21:30:59 #198
5428 crew  miss_sly
pi_98482552
We hebben meet- en weeginloop op donderdagmiddag tussen 13 en 14 uur ongeveer. Laat dat nou net altijd tijdens het dutje zijn, hoe haar dag ook verloopt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')