Mja dit dus...quote:Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef Ca.ra het volgende:
Weet je wat het is, als je eigen kind goed eet (of zo nu en dan een keer een dagje minder, zoals die van mij vroeger deed) kun je je haast niet voorstellen hoe groot de drang kan zijn die je als moeder voelt om eten in je kind te krijgen. Net zoals je je niet voor kunt stellen hoe het is om klapperende eierstokken te hebben als je die nog nooit gehad hebt, of hoe het is om verliefd te zijn als je dat nog nooit geweest bent. Je kunt je een voorstelling maken, maar die komt niet in de buurt van the real thing.
Ik heb ooit een hap eten bij Thomas naar binnen gedwongen terwijl dat echt zo'n beetje tegen al mijn principes ingaat. Maar zo groot kan die drang zijn. En ook al heb je je er dan verstandelijk bij neer gelegd dat het nou eenmaal zo is en dat hij vast wel binnenkrijgt wat hij nodig heeft, dan nog blijft het altijd ergens knagen.
Ik heb gewoon heel goed gemerkt en geaccepteerd dat Senna kennelijk heel goed kan reguleren hoeveel en wat ze eet. Er zijn echt dagen dat ze heel weinig eet, nu al een tijdje haalt ze het schema wat ik eerder postte ook niet. Kennelijk heeft ze daar nu weinig behoefte aan en ik vind dat ik erop moet vertrouwen dat ze dat zelf het beste aanvoelt. Ze drinkt ook vreselijk weinig (echt heel erg weinig: drie maal een bodempje sap bij het eten en een aantal slokken water/thee gedurende de dag) en daar doet ze het kennelijk ook goed op. Ik kan het drinken niet bij haar naar binnen proppen, dus ik zal me erbij neer moeten leggen dat het zo is.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat het idd erg makkelijk is om het los te laten en om er ontspannen mee om te gaan als je kind over het algemeen goed eet.
Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!quote:Op maandag 20 juni 2011 15:41 schreef Ssserpente het volgende:
Op de dagen dat wij samen thuis zijn idd. Op de kinderopvang vindt ze het zo leuk om met andere kindjes te spelen en hier heeft ze dat niet...
Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:46 schreef Mula het volgende:
[..]
Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!
Ja, soms hebben mensen van die opmerkingen. Mijn moeder is er ook heel goed in. Die roept geregeld "Een kind is geen kind" (erg fijn, terwijl ik op dit moment 1. niets lievers zou willen dan een kind hebben en 2. ik mezelf in de toekomst gewoon niet met 2 kinderen zie), maar zegt ondertussen dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen toch maar heel blij moeten zijn met het ene kind dat ze bijv via IVF hebben gekregen. Dan is het opeens niet erg meer dat er geen broers/zussen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.
Miss, wij hadden voor de 18 maanden ook zo'n oproep en aangezien Minke nu bijna 18 maanden is en ik nog steeds niks had gehoord ben ik zelf maar gaan bellen. Toen mocht ik een afspraak maken (in augustus omdat ik naar de dinsdag ben geschoven, anders werd het eind septemberquote:Op maandag 20 juni 2011 22:56 schreef miss_sly het volgende:
Even een algemene vraag, maar als je een oproep krijgt van het CB voor een afspraak, hoe lang van tevoren krijg je die dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |