abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98430686
Asy, ik kan me niet voorstellen dat hij echt iets te kort komt als hij verder gewoon lekker vrolijk is en gewoon ook niet veel meer wil eten. Althans, anders had hij dat vast wel gedaan met alles wat je hem aanbiedt. Het zal vast goed komen. :*
  maandag 20 juni 2011 @ 21:06:19 #152
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98431213
Weet je wat het is, als je eigen kind goed eet (of zo nu en dan een keer een dagje minder, zoals die van mij vroeger deed) kun je je haast niet voorstellen hoe groot de drang kan zijn die je als moeder voelt om eten in je kind te krijgen. Net zoals je je niet voor kunt stellen hoe het is om klapperende eierstokken te hebben als je die nog nooit gehad hebt, of hoe het is om verliefd te zijn als je dat nog nooit geweest bent. Je kunt je een voorstelling maken, maar die komt niet in de buurt van the real thing.

Ik heb ooit een hap eten bij Thomas naar binnen gedwongen terwijl dat echt zo'n beetje tegen al mijn principes ingaat. Maar zo groot kan die drang zijn. En ook al heb je je er dan verstandelijk bij neer gelegd dat het nou eenmaal zo is en dat hij vast wel binnenkrijgt wat hij nodig heeft, dan nog blijft het altijd ergens knagen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:11:12 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98431478
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef Ca.ra het volgende:
Weet je wat het is, als je eigen kind goed eet (of zo nu en dan een keer een dagje minder, zoals die van mij vroeger deed) kun je je haast niet voorstellen hoe groot de drang kan zijn die je als moeder voelt om eten in je kind te krijgen. Net zoals je je niet voor kunt stellen hoe het is om klapperende eierstokken te hebben als je die nog nooit gehad hebt, of hoe het is om verliefd te zijn als je dat nog nooit geweest bent. Je kunt je een voorstelling maken, maar die komt niet in de buurt van the real thing.

Ik heb ooit een hap eten bij Thomas naar binnen gedwongen terwijl dat echt zo'n beetje tegen al mijn principes ingaat. Maar zo groot kan die drang zijn. En ook al heb je je er dan verstandelijk bij neer gelegd dat het nou eenmaal zo is en dat hij vast wel binnenkrijgt wat hij nodig heeft, dan nog blijft het altijd ergens knagen.
Mja dit dus...
Ik hou me daarom altijd ook maar voor dat hij nog 2-3 bv krijgt

Ow en lijnloos, hier ook een pittig mannetje hoor! Nog niet zo pittig als jouw dame, maar wie weet ;)
Vanmiddag was hij met brood aan het knoeien (lees aan stukken scheuren en op tafel/grond gooien). Toen ik dat verbood, gooide hij terwijl hij me strak (en brutaal) aan keek zo hard hij kon een stuk brood op de grond. Mijn man kon niks meer uitbrengen van de lach.
En Harry keek van mij naar mijn man (ik probeerde mijn gezicht streng in plooi te houden) en ging wisselend van een lachje naar een pruillip...
pi_98431516
ik heb dat dus echt niet he, Meike eet bijv ook al heel lang slecht, tja moet ze zelf maar weten...maar dan ook geen snoep en zulks.
Geloof dat die van de lucht leeft.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:13:52 #155
5428 crew  miss_sly
pi_98431630
Van de liefde natuurlijk, Karin O+ ;)

Het zal best niet gemakkelijk zijn om je bij neer te leggen, maar je kunt toch weinig anders doen. Aanbieden, hopen dat het ooit verbetert, dingen uitproberen, maar als een kind niet wil eten, eet het niet. En als het door krijgt dat je als ouder daar moeite mee hebt, moet je nog uitkijken dat het geen machtsspelletje wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98431674
Ik kan me ook wel voorstellen dat het idd erg makkelijk is om het los te laten en om er ontspannen mee om te gaan als je kind over het algemeen goed eet.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:16:54 #157
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98431816
Ssserpente, :* niet schuldig voelen hoor, die heeft straks zoveel vriendjes en vriendinnetjes via school,sport,zwemmen enz enz.

Roy zijn eetschema

smorgens
Een beker melk of yogo 1a2 boterhammen met bv smeerkaas,boterhamworst
Tussendoor:
2 stuks fruit
beker drinken in de ochtend vaak nog wat yogo of water
s'middags
beker melk, boterhammen vaak 2 bv met smeerkaas,boterhamworst,ham,leverpastei, soms zoet maar daar houd Roy niet zo van.
tussendoor
een koekje,of fruit

Drinken krijgt hij een hele dag, smiddags vaak roosvicee, of aanmaaklimonade of gewoon water, appelsap.of een lekkere smoothie.
Avondeten
eten wat de potschaft tenzij frites, die vind Roy niet zo lekker en dan maken we wat anders, en soms eten we allemaal wat anders. En bij makkelijk ook net zo graag een potje.
toetje is hier vaak een danoontje maar ook zeker niet dagelijks.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:22:29 #158
5428 crew  miss_sly
pi_98432155
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat het idd erg makkelijk is om het los te laten en om er ontspannen mee om te gaan als je kind over het algemeen goed eet.
Ik heb gewoon heel goed gemerkt en geaccepteerd dat Senna kennelijk heel goed kan reguleren hoeveel en wat ze eet. Er zijn echt dagen dat ze heel weinig eet, nu al een tijdje haalt ze het schema wat ik eerder postte ook niet. Kennelijk heeft ze daar nu weinig behoefte aan en ik vind dat ik erop moet vertrouwen dat ze dat zelf het beste aanvoelt. Ze drinkt ook vreselijk weinig (echt heel erg weinig: drie maal een bodempje sap bij het eten en een aantal slokken water/thee gedurende de dag) en daar doet ze het kennelijk ook goed op. Ik kan het drinken niet bij haar naar binnen proppen, dus ik zal me erbij neer moeten leggen dat het zo is.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 21:46:15 #159
240917 Mula
pi_98433821
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:41 schreef Ssserpente het volgende:
Op de dagen dat wij samen thuis zijn idd. Op de kinderopvang vindt ze het zo leuk om met andere kindjes te spelen en hier heeft ze dat niet...

Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!
pi_98434014
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:46 schreef Mula het volgende:

[..]

Maar dan krijgt ze toch juist het beste van beide werelden mee? Op de opvang leert ze omgaan met kinderen en volwassen die geen papa/mama/oma/opa zijn en bij jou krijgt ze alle aandacht van mama terwijl ze leert zichzelf te vermaken. Lijkt me een goede combi voor kinderen!
Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 21:53:14 #161
240917 Mula
pi_98434356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Is ook zo! Ik zit er ook niet heel erg mee, vond het meer een domme opmerking. Maar het is een hartstikke lief mens hoor, dus ze bedoelde het ws niet eens slecht ook. Ze is is zelf trouwens kleuterleidster geweest vroeger.
Ja, soms hebben mensen van die opmerkingen. Mijn moeder is er ook heel goed in. Die roept geregeld "Een kind is geen kind" (erg fijn, terwijl ik op dit moment 1. niets lievers zou willen dan een kind hebben en 2. ik mezelf in de toekomst gewoon niet met 2 kinderen zie), maar zegt ondertussen dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen toch maar heel blij moeten zijn met het ene kind dat ze bijv via IVF hebben gekregen. Dan is het opeens niet erg meer dat er geen broers/zussen zijn. :?
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:56:11 #162
5428 crew  miss_sly
pi_98439091
Even een algemene vraag, maar als je een oproep krijgt van het CB voor een afspraak, hoe lang van tevoren krijg je die dan?
  maandag 20 juni 2011 @ 23:06:25 #163
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98439658
Lekker kort door de bocht idd Mula.

Mijlpaal *O* Thomas is voor het eerst sinds het hele keelontsteking-niet-eten-debacle weer tevreden met een flesje water in bed als hij 's nachts wakker wordt. Yay! (eerder wou hij dan per se melk)

Andere nieuwe verworvenheden zijn trouwens: a) de brokjes voor de kat opscheppen uit het blik en b) je wangen opblazen, erop duwen en dan pfffrt doen. Hoewel dat tweede beduidend minder nuttig is in het dagelijks leven is het wel extreem grappig aldus Thomas. Geen idee van wie hij het geleerd heeft though.

Ik heb van beide een filmpje geschoten maar was te lam om naar de keuken te lopen om der camera te halen dus die houden jullie te goed.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_98449415
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:56 schreef miss_sly het volgende:
Even een algemene vraag, maar als je een oproep krijgt van het CB voor een afspraak, hoe lang van tevoren krijg je die dan?
Miss, wij hadden voor de 18 maanden ook zo'n oproep en aangezien Minke nu bijna 18 maanden is en ik nog steeds niks had gehoord ben ik zelf maar gaan bellen. Toen mocht ik een afspraak maken (in augustus omdat ik naar de dinsdag ben geschoven, anders werd het eind september }:| stelletje flapdrollen hier). Dus ik zou gewoon effe bellen als ik jou was.

Ca.ra *O* wat goed van Thomas!!!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:20:00 #165
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98449612
Kleine correctie: hij was er wel tevreden mee maar het hielp niet. Na een half uur was hij weer wakker. Toch maar een beetje melk gegeven en toen heeft hij doorgeslapen tot kwart over 7.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:26:09 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98449680
*O* voor Thomas!

Oja, die 18 maanden afspraak. Ik wacht ook nog op een oproep. Ben bang dat ik er ook achteraan moet bellen...

Harry kent trouwens een nieuw kunstje. Hij laat zich express 'vallen'. :D
Geen idee waar hij het vandaan heeft, maar hij draait dan een dramatisch rondje terwijl hij zich door zijn hurken laat zakken en gaat dan op de grond zitten (of liggen). Dan moet je heel hard 'ojee, ben je gevallen?' roepen en dat is dan hilarisch. ;)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:29:28 #167
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98449722
Woehoew Thomas! *O*

Wij hebben ook nog geen oproep en over een maand en 1 dag is Tirza 18 maanden, dus ik wacht nog een weekje en dan ga ik bellen.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_98450297
Harry :D Mart deed dit gisteren ineens ook buiten op het gras :)
Zo grappig. En grappig om te lezen, dat we 2 kindjes op één dag een zelfde grap uithalen.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 11:29:21 #169
5428 crew  miss_sly
pi_98454795
Ik heb net even met het CB gebeld over de afspraak voor 2 jaar. Wanneer mijn kindje 2 werd? 20 juli. Ow, dat is pas over ruim een maand, Nou, als u nog geen oproep hebt gehad als uw kindje 1,5-2 maanden 2 jaar is, belt u dan nog maar eens.
Ik zei dat ik voor het laatst was geweest met 14 maanden (heel normaal mevrouw) en dat ik graag wel binnenkort wilde langskomen, maar ze denderde er zo overheen dat ze niets voor me kon doen en ik maar moest afwachten.
Ik ben eigenlijk best een beetje overdonderd over dit rare gesprek. Zo totaal niet klantgericht, ze heeft niet eens gevraagd of er een reden voor is dat ik informeer naar die afspraak of langs wil komen. Niets. Stom!
pi_98454869
Ik weet van ons CB dat ze een ontzettende achterstand hebben. Kreeg pas ook een brief dat de afspraken veranderd zijn...
de 2 jrs afspraak is bij 2jr 3mnd
3jrs bij 3jr 3 mnd
en 3jrs 9mnd bij 4jrs 3 mnd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 11:33:54 #171
5428 crew  miss_sly
pi_98454965
volgens die mevrouw is het niet veranderd, maar kan het wel zo zijn dat het pas met 2j3m zal zijn vanwege drukte.
maar dan nog, komop, voor hetzelfde geld zit ik ergens mee en heb ik behoefte aan een afspraak en zij wuift me zo weg! Ik vind het stom!
pi_98455034
Als er wat is kan ik het telefonisch spreekuur bellen, dat is elke dag op bepaalde tijden. Dan nog vraag ik of onze wvk terug wil bellen aangezien zij de enig is waarbij ik het idee heb dat ze me "begrijpt".
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:42:30 #173
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98455302
Gewoon nog een keertje bellen Miss :)
Hebben jullie geen inloop-spreekuur? Hier kun je dan ook alleen wegen en meten.

De afspraken zijn hier trouwens standaard met 14 mnd, 18 mnd en 2 jr 3 mnd
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98455339
oh ja inloopspreekuur is elke dinsdag bij ons.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 11:49:24 #175
5428 crew  miss_sly
pi_98455567
Ik kan het wel oplossen, hoor :D Tuurlijk ga ik nog een keer bellen. Ik vind het alleen heel erg slecht zoals ze me te woord stond, niet echt klantgericht. Als je als moeder met een probleem met zo'n mens verbonden wordt, word je niet goed en fijn geholpen.

bij ons zijn de afspraken met 14 en 18 maanden en 2 jaar. 14 maanden ben ik voor het laatst geweest, dus ik wil gewoon weer een keer langs, meten, wegen, doorspreken hoe alles gaat. Niet dat ik ergens aan twijfel, maar gewoon omdat dat fijn voelt en ik me daarop had ingesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')