abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 20:36:27 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_98307536
Nu op Nederland 3. Lola op zoek naar haar vader

quote:
In Lola zoekt Brood gaat Lola Brood bijna tien jaar na de dood van haar vader op zoek naar het erfgoed van Herman. Samen met presentator Art Rooijakkers praat ze met mensen die bijzondere verhalen over hem kunnen vertellen. “Fans weten veel meer over hem dan ik”, vertelt Lola.

Be orginal
“Herman was vroeger heel verlegen. Dat herken ik wel. Net als het vele tekenen en het op willen vallen. Dat heb ik ook. ‘Be original’, daar kan ik me zeker in vinden. Al deed hij natuurlijk wel veel extreme dingen. In die mate hoeft het van mij niet.”

Veel vragen
Lola zoekt Brood helpt Lola meer over haar vader te weten te komen. Bijvoorbeeld door een gesprek met haar moeder. “Ik weet dingen wel in grote lijnen, maar door het programma komen er ook veel nieuwe vragen naar boven. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe hij mijn moeder ten huwelijk heeft gevraagd.”

Familieman
Volgens Art Rooijakkers leeft Herman voort in het hoofd van veel mensen. “Lola zegt: ‘Herman Brood is niet dood, maar ik heb geen vader meer.’ Zelf vind ik dat Nederland saaier is geworden zonder hem. Hij was dé rock ’n roll-junkie van Nederland. Maar hij was ook een familieman. Hij heeft vriendschappen onderhouden met mensen die hij al dertig jaar kende. Ik had nooit gedacht dat iemand als hij dat zou kunnen.”

Heftige verhalen
Veel mensen wilden deze en andere details met Art en Lola delen. “We spreken met zijn zoon, van wie niet iedereen weet dat hij die heeft, met zijn zus over hoe hij als kind was en met Bart Chabot over zijn laatste dagen. Ze doen allemaal mee omdat Lola het vraagt. Soms krijgen we ook heftige verhalen te horen, maar Lola kan wel tegen een stootje. Ze is wel wat gewend", zegt Art Rooijakkers.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 21:12:09 #2
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_98309285
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')