quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef rene90 het volgende:
Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.
Stuur rene90 een PM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 30-06-2011 16:02:58 ]
begrenzenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:15 schreef DarkNoize het volgende:
Bedankt!![]()
Autorijbewijs had ik bij dezelfde rijschool ook in 2 maanden, schiet wel lekker op daar.
Ze hebben daar trouwens meerdere motorinstructeurs, en alleen al bij mijn instructeur waren er deze week 6 lessers geslaagd![]()
Heb hier al wel eens foto's gepost van mijn motor. Een groene Kawasaki ZX-6R uit 2003 met wat opties.
Morgen pasfoto's laten maken, maandag rijbewijs aanvragen en dinsdag motor naar de begrenzer(), dan hopelijk volgend weekend 'knallen'.
Volgens mij zijn er nog wel een aantal die hebben gewacht tot ze 21 zijn, ik ook namelijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:54 schreef Thrilled het volgende:
Gefeliciteerd DarkNoize! Netjes man, lekker snel gehaald ook!!
Valt me trouwens op dat er heel veel lessers (op MF, GoT, Fok) nog wel even op een 25kw motor moeten rijden na het slagen.. ben ik een van de weinige oudere lullen die wel gelijk op een zware motor kan/mag?
Khad er ook het geld niet voor toen ik 18 was om een motorrijbewijs te halen.. of halen jullie je A'tje in plaats van je autorijbewijs?
Nu ik 23 ben heb ik nog steeds niet het geld op mijn rug groeien maar toch
quote:
Nee hoor ben pas op mijn 26ste begonnen. Auto had ik wel op mijn 18de al.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:54 schreef Thrilled het volgende:
Valt me trouwens op dat er heel veel lessers (op MF, GoT, Fok) nog wel even op een 25kw motor moeten rijden na het slagen.. ben ik een van de weinige oudere lullen die wel gelijk op een zware motor kan/mag?
Khad er ook het geld niet voor toen ik 18 was om een motorrijbewijs te halen.. of halen jullie je A'tje in plaats van je autorijbewijs?
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:33 schreef -Bubbles- het volgende:
Gefeliciteerd Darknoize!
Ik ben gisteren geslaagd voor AVBHeb alleen de langzame slalom een keer over moeten doen, verder was alles de eerste keer voldoende. Toen ik gisteren terug naar huis langs het oefenterrein kwam was dat wel een heerlijk gevoel daar niet meer naar toe te moeten.
We waren iets eerder bij het examenterrein. Er waren net twee van een andere rijschool examen aan het doen, dus even mee kunnen kijken. Waren ze allebei gezakt. Toen kwamen de zenuwen bij mij ook wel even om de hoek kijken.
Nu op naar het AVD! Mocht het examen al wel aanvragen van m'n instructeur maar moet dinsdag nog het theorie-examen doen. Zou een beetje lullig zijn als ik daarvoor zak en daardoor het examen af moet zeggen, dus nog maar even wachten!
Gefeliciteerd!!quote:
Ik was 24 toen ik ben begonnen met mijn motorrijbewijs, dus ik behoor ook bij die oude lullenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:54 schreef Thrilled het volgende:
Koop een Puch, dan een MTX en ga dan aan 1 cilinders knutselen en daarna langzaam opbouwenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:30 schreef Thrilled het volgende:
Ah kijk.. even een vraagje aan jou danIk wil graag leren hoe een motor werkt, zodat ik zelf wat klein onderhoud kan doen zeg maar.. nu studeer jij dan wel autotechniek maar misschien dat je wat van motoren af weet
![]()
Zijn er goede studieboeken die uitleggen hoe het allemaal in elkaar zit enzo? Echt sleutelen voor dummies zeg maar.. wat is jou mening daarover?Tis natuurlijk niet voor niets een opleiding/beroep, maar ik wil gewoon geld besparen en zelf de meeste dingen kunnen doen..
Zeker, maar dat kan je in mijn mening het best leren op een machine met een carb, cilinder, krukas , kopeling en snaar/ketting. Hoe minder zooi erop zit hoe beter.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:12 schreef jesperrrrsss het volgende:
sleutelen leer je door ervaring
en ervaring is sleutelen, kutten, fouten maken en in het diepe springen.
Dat vroeg ik me ook af - dank voor alle respons hierbovenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:30 schreef Thrilled het volgende:
Zijn er goede studieboeken die uitleggen hoe het allemaal in elkaar zit enzo? Echt sleutelen voor dummies zeg maar.. wat is jou mening daarover?Tis natuurlijk niet voor niets een opleiding/beroep, maar ik wil gewoon geld besparen en zelf de meeste dingen kunnen doen..
Dus je vraagt aan iemand anders of je zijn motor/brommer mag lenen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
Ja , maar neem als leerobject dan niet je echte vervoersmiddel he
nee effe een wrak kopen om op te oefenenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:01 schreef bynnad het volgende:
[..]
Dus je vraagt aan iemand anders of je zijn motor/brommer mag lenen?
M'n ma's scooter is wel een goed leerobjectquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
Ja , maar neem als leerobject dan niet je echte vervoersmiddel he
Zelf wil ik het ook nog een keer gaan doen kan een hoop geld besparen.quote:Uit ervaring is gebleken dat de motorrijder over het algemeen meer interesse heeft in de techniek van de motor dan de gemiddelde automobilist in zijn vervoermiddel.
Zo is de vraag naar een technische cursus voor de beginnende sleutelaar ontstaan. Sleutelen aan je eigen motorfiets is vooral erg leuk en hoort een beetje bij het motorgevoel, maar daarnaast is in het kader van verkeersveiligheid een goed werkende techniek van levensbelang.
Deze informatieve KNMV-cursus is in samenwerking met een aantal geselecteerde motordealers ontwikkeld en bestaat uit zes avonden. Eerst wordt een goede theoretische basis gelegd en daarna mag je als cursist zelf werken aan een motor, natuurlijk onder leiding van de docent. Het vervangen van remblokken, olie verversen en het spannen van de ketting komen uitgebreid aan bod.
Het bezig zijn met en het onderhouden van je eigen motor is een goed initiatief. Het brengt niet alleen meer kennis maar ook meer inzicht waarom dealers reparaties graag op een bepaalde manier willen uitvoeren. Voor deelname is het meebrengen van een eigen motor niet vereist, maar wel leuk.
Vervangen van remblokken (en schijven), olie verversen is niet zo moeilijkquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:43 schreef Blackviper het volgende:
simpele dingen kan je met het wbh wel af. Anders kan je bij de KNMV nog een technische cursus doen.
Kost je wel knaken (170 voor leden en 187 voor niet leden) en klussen aan je eigen motor is optioneel.
[..]
Zelf wil ik het ook nog een keer gaan doen kan een hoop geld besparen.
Was mij ook al opgevallenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:53 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Vervangen van remblokken (en schijven), olie verversen is niet zo moeilijk
Maar die Technische cursus staat niet op de cursuskalender, wel in de prijslijst. Weet jij toevallig of die nog wel wordt gegeven? Zo niet, dan stuur ik even een mailtje naar KNMV..
Ik zou, als er meer dingen aan bod komen dan die hier staan, er neer zetten dat deze handelingen 'onder andere' aan bod komenquote:Eerst wordt een goede theoretische basis gelegd en daarna mag je als cursist zelf werken aan een motor, natuurlijk onder leiding van de docent. Het vervangen van remblokken, olie verversen en het spannen van de ketting komen uitgebreid aan bod.
Ketting spannen en ollie verversen kan zelfs de grootste newit nog met een boekjequote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:18 schreef Tankiej het volgende:
Mail gestuurd, laat het wel weten als ik reactie krijg![]()
Lijkt me wel dat je meer leert ja.. In de omschrijving staat dit:
[..]
Ik zou, als er meer dingen aan bod komen dan die hier staan, er neer zetten dat deze handelingen 'onder andere' aan bod komen
Maar het is een cursus van 6 avonden, dus het lijkt me toch wel dat je meer gaat leren!
Inderdaadquote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ketting spannen en ollie verversen kan zelfs de grootste newit nog met een boekje
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:17 schreef rene90 het volgende:
En natuurlijk gefeliciteerd Darknoize, erg netjes gedaan hoor
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:54 schreef Thrilled het volgende:
Bedankt iedereenquote:
Even een rondje rijden ofcquote:Op zondag 19 juni 2011 12:25 schreef Devvie het volgende:
Stond net een vriend aan de deur met de motor van zijn vriendin.. die meid heeft net een week dr rijbewijs en rijdt rond op een splinternieuwe suzuki gsxr-750 die ze van dr pappie heeft gekregen
Alleen die gast die met dat ding aan de deur stond heeft helemaal nog geen enkele rijles gehad..vraag me serieus af waar hij mee bezig is..
maar wel waar de 17jarige werkplaats knul aangezeten heeft? of dacht jij dat je motor gefixt wordt door de chef werkplaats?quote:Op zondag 19 juni 2011 14:39 schreef Beastie_boys het volgende:
Kijk al die monteurs hier, ik zou het echt niet aandurven om op een motor te rijden waar ik zelf aan heb zitten sleutelen![]()
Mijn instructeur is gelukkig weer terug van zijn vakantie dus binnenkort weer rijden
Wat een idioot.. als die schade rijdt wordt dat mooi niet vergoed. En wat een doos dat ze dat ding meegeeft zal pappie leuk vinden.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:25 schreef Devvie het volgende:
Stond net een vriend aan de deur met de motor van zijn vriendin.. die meid heeft net een week dr rijbewijs en rijdt rond op een splinternieuwe suzuki gsxr-750 die ze van dr pappie heeft gekregen
Alleen die gast die met dat ding aan de deur stond heeft helemaal nog geen enkele rijles gehad..vraag me serieus af waar hij mee bezig is..
Als ik sommige 'monteurs' bij de dealers/garages hier in de buurt zie prutsen, vertrouw ik mijn gesleutel beterquote:Op zondag 19 juni 2011 14:39 schreef Beastie_boys het volgende:
Kijk al die monteurs hier, ik zou het echt niet aandurven om op een motor te rijden waar ik zelf aan heb zitten sleutelen![]()
Mijn instructeur is gelukkig weer terug van zijn vakantie dus binnenkort weer rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |