quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:28 schreef xenobinol het volgende:
Luister hier maar even na Whuzz (weer een maatschappelijk gezwel dat er aan gaat, ik hoop dat je geen moeite heb met deze verwijzing naar die enge ziekte die begint met een 'K')
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah... een dick contest... typerend voor narcistische mannetjes met een laag gevoel voor eigenwaarde
In jouw beleving is dat misschien zo, maar ik denk dat Noutje niet blij is met zijn huidige positie. Ik denk dat hij als faalhaas de geschiedenisboeken in zal gaanquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar Nout zit hoog en droog met heel veel geld en jij zit thuis op een houtje te bijten. Kan ie een falende angsthaas zijn, maar wel eentje die het beter voor elkaar heeft dan jij
Helemaal niets, jij bent een winnaar.quote:
Oh daar zal Noutje vast niet blij mee zijn. Maar dat waait over, en dan zit hij hoog en droog ergens op een tropisch eiland te genieten van z'n geld, en ligt ie er verder echt niet wakker van wat mensen van hem denkenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In jouw beleving is dat misschien zo, maar ik denk dat Noutje niet blij is met zijn huidige positie. Ik denk dat hij als faalhaas de geschiedenisboeken in zal gaan
Ik denk dat Nout zich daar wel degelijk zorgen om maakt, iedere narcist maakt zich immers zorgen over wat anderen van hem denken. De ego van een narcist kan het namelijk niet aan dat er mensen zijn die minderwaardig over hem denken, hoe bestaat het?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh daar zal Noutje vast niet blij mee zijn. Maar dat waait over, en dan zit hij hoog en droog ergens op een tropisch eiland te genieten van z'n geld, en ligt ie er verder echt niet wakker van wat mensen van hem denken
Ik denk niet dat Nout een narcist is. Ik denk dat Nout uiteindelijk vrolijk zijn geld gaat tellen en onbezorgd verder leeft. Maar goed, je noemde mij net nog narcistisch, dus dat gaat dan al niet op, want ik maak me echt alles behalve druk over wat mensen die ik niet ken van mij denken. Wat mijn vrienden en familie van me denken, dat boeit me wel, maar de rest van de mensen interesseert me niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk dat Nout zich daar wel degelijk zorgen om maakt, iedere narcist maakt zich immers zorgen over wat anderen van hem denken. De ego van een narcist kan het namelijk niet aan dat er mensen zijn die minderwaardig over hem denken, hoe bestaat het?
Nout zou veel liever de geschiedenisboeken ingaan als een held, een winnaar een echte kampioen. Daarentegen zullen de toekomstige generaties hem herinneren als een faalhaas die geen vinger heeft uitgestoken om de excessen in de financiele wereld aan de kaak te stellen. Een tandeloze tijger met een nepbontjas en schele ogen... dat soort karikaturen zullen hem deel vallen
Natuurlijk houd Mark nog even vol dat hij niets in het plan ziet en dat hij al helemaal niets aan de HRA gaat doen. Dat laatste zal hij ook zeker niet gaan doen, maar gaandeweg word het plan van de banken toch steeds wat beter. Feitelijk is het invoeren van de annuiteitenhypotheek een afschaffing van de HRA zonder deze daadwerkelijk af te schaffen. Geen politieke partij die er dus zijn vingers aan gebrand heeftquote:Premier Mark Rutte ziet niets in het plan van de Rabobank voor het verplicht stellen van een hypotheek waarbij niet alleen rente wordt betaald maar ook wordt afgelost. Hij vindt het bovendien vreemd dat de bank met zo'n voorstel komt net nadat nieuwe regels voor tophypotheken zijn vastgelegd.
Die regels waren eerder door de banken, de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en het ministerie van Financiën gezamenlijk opgesteld. Binnen de nieuwe afspraken mag bijvoorbeeld een hypotheek bij aanschaf van een woning niet meer dan 110 procent van de aankoopwaarde bedragen.
Rutte wil eerst die regels een kans geven en bepleitte rust op de woningmarkt. ,,De Tweede Kamer heeft er net ja tegen gezegd.'' Hij herhaalde dat het kabinet niet van plan is met maatregelen te komen voor het beperken van de hypotheekrenteaftrek.
bron: ANP
Ieder mens heeft narcistische neigingen, het ontkennen is al een teken van narcisme... je voelt je aangevallen...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:45 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk niet dat Nout een narcist is. Ik denk dat Nout uiteindelijk vrolijk zijn geld gaat tellen en onbezorgd verder leeft. Maar goed, je noemde mij net nog narcistisch, dus dat gaat dan al niet op, want ik maak me echt alles behalve druk over wat mensen die ik niet ken van mij denken. Wat mijn vrienden en familie van me denken, dat boeit me wel, maar de rest van de mensen interesseert me niet.
Maar dat is een neiging en narcistische neigingen heeft ieder mens zeg je, toch valt niet iedereen onder die noemer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ieder mens heeft narcistische neigingen, het ontkennen is al een teken van narcisme... je voelt je aangevallen...
Kijk dat is al beter, gewoon toegeven dat je niet beter bent als anderen mensen. Dat jij enkele talenten hebt die je soms een voordeel opleveren mag duidelijk zijn maar dat wil niet zeggen dat je beter bent dan de rest van de mensheid. Hooguit ben je soms beter afquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is een neiging en narcistische neigingen heeft ieder mens zeg je, toch valt niet iedereen onder die noemer.
maar, wat jij wil hoor, ben ik een narcist. ook best. en nu?
Ik ben ook helemaal niet beter dan andere mensen, maar dat beweer ik ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kijk dat is al beter, gewoon toegeven dat je niet beter bent als anderen mensen. Dat jij enkele talenten hebt die je soms een voordeel opleveren mag duidelijk zijn maar dat wil niet zeggen dat je beter bent dan de rest van de mensheid. Hooguit ben je soms beter af
Die ouwe gek denkt echt niet na he, ouwe centendiefquote:vr 17 jun 2011, 18:44
| lees voor
Donner snijdt in huurtoeslag
DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) gaat snijden in de huurtoeslag die mensen ontvangen als zij de huur van hun sociale woning niet kunnen opbrengen. Door een andere berekening kan de toeslag verminderd worden van 1 euro tot meer dan 20 euro per maand voor de hogere huurprijzen.
quote:De aanpassing moet ertoe leiden dat mensen die eigenlijk een te laag inkomen hebben voor hun huurwoning, eerder kiezen voor een goedkopere woning![]()
![]()
Maar je bent wel slimmer, want andere mensen laten zich oplichten en jij hebt ook nog nooit een bankgebouw bovenop je hoofd gekregenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet beter dan andere mensen, maar dat beweer ik ook helemaal niet.
Ik word altijd een beetje droevig en verdrietig van die manquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die ouwe gek denkt echt niet na he, ouwe centendief
Hij heeft een tophypotheekje en hij wil het nog slechter doen dan zijn vader in de jaren 30 crisisquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje droevig en verdrietig van die man
Ongeveer 300.000 euro onder water staat die toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:33 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hij heeft een tophypotheekje en hij wil het nog slechter doen dan zijn vader in de jaren 30 crisis
Je verwart die gevoelens met angst Xeno. Hervormingen op de huurmarkt, altijd vervelend voor de scheefhurende flevolander. Eén troost: In jouw provincie zijn de huizenprijzen het hardst gedaald. Niet dat ze betaalbaarder werden voor je, maar toch. Alles om je een beetje op te beuren. Zo ben ik dan ook wel weerquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje droevig en verdrietig van die man
Om de een of andere reden denk ik niet dat Pietje zich erg zorgen maaktquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:12 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ongeveer 300.000 euro onder water staat die toch?
hervormingen op de huurmarkt ben ik voor, veel mensen wonen nu apart door de huursubsidiequote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je verwart die gevoelens met angst Xeno. Hervormingen op de huurmarkt, altijd vervelend voor de scheefhurende flevolander. Eén troost: In jouw provincie zijn de huizenprijzen het hardst gedaald. Niet dat ze betaalbaarder werden voor je, maar toch. Alles om je een beetje op te beuren. Zo ben ik dan ook wel weer
Ja, want al die subprime hypotheken die niet meer betaald konden worden zaten bij mensen die 3x modaal verdienen. Of nee wacht....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:20 schreef LXIV het volgende:
Op de eerste plaats is die onderzijde beslist niet de oorzaak van de crisis,
Ik begrijp dat eigenlijk ook niet zo heel erg goed, ten eerste zet het niet echt zoden aan de dijk en ten tweede is het ook niet een erg effectieve maatregel. Voor iemand die van een minimum inkomen leeft is 2 tientjes echter wel een hele hoop geld. Ik zeg niet dat de eindeloze nivellering maar door moet gaan maar dit is gewoon een asociaal beleid imo.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:20 schreef LXIV het volgende:
In principe ben ik wel tegen allerlei subsidies op wonen, maar anderzijds vind ik ook dat de kosten van de kredietcrisis door dit kabinet wel héél eenzijdig op de onderkant van de samenleving worden afgewenteld. Op de eerste plaats is die onderzijde beslist niet de oorzaak van de crisis, en op de tweede plaats is twee tientjes afpakken van Tante Leen minder de moeite waard dan 20K afpakken van iemand met een HRA van boven de 100K, terwijl laatstgenoemde dat gemakkelijker kan trekken.
(anders woont hij subprime c.q. boven zijn stand, waarom mag hij dat dan wel?)
De onderkant heeft nooit zoveel hypotheken gehad. Zeker niet in Nederland. Die hebben gehuurd, met huursubsidie. Zeker de groep die nu dus gepakt wordt (in serie 4 van een reeks van verhogingen)quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, want al die subprime hypotheken die niet meer betaald konden worden zaten bij mensen die 3x modaal verdienen. Of nee wacht....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |