Met de auto, dus dat bipsenbapsen zitten wordt dan wat lastigquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:10 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Al fluitend op je fiets met koffertje achterop terwijl je iedere vrouw die je voorbij fietst ff aan de bipsebaps zit?![]()
Klusse
Moet te doen zijn, gewoon niet te hard rijdenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Met de auto, dus dat bipsenbapsen zitten wordt dan wat lastig
Die linkjes die ik net gaf kwamen van http://www.ikzoekbaas.nl/quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Je kunt al vast es wat gaan rondbellen of op die grooooote asielsite kijken.
Tenminste, er was altijd een site waarop alle asieldieren van NL en Be opstonden.
Jaquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:34 schreef Harajuku. het volgende:
de Koningin en Pieter van Vollenhoven heeft dit ras ook.![]()
NOU DAN NEEM IK HEM
YWquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:17 schreef MissBliss het volgende:
Namens mijn moeder (en zus) trouwens nog heel erg bedankt voor de lieve berichtjes over Lucky![]()
Even heel plat gezegd he, er zijn ook heel veel dierenwinkels met diverse soorten vissen en vogels en cavia's en konijnen in alle soorten en maten. Daar kopen mensen ook gewoon dieren en daar hoor je lang niet zoveel over.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef _Multiply86_ het volgende:
Je moet ook wel heel dom zijn als je bij iemand een pup gaat halen die zoveel verschillende rassen heeft. Ik snap echt niet dat mensen daar intrappen.
quote:
Ja, of je hebt er gewoon geen verstand van omdat je er niet mee in aanraking bent gekomen. Ik houd me ook niet bezig met rocket science of planten, dat maakt me nog niet dom.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef _Multiply86_ het volgende:
Je moet ook wel heel dom zijn als je bij iemand een pup gaat halen die zoveel verschillende rassen heeft. Ik snap echt niet dat mensen daar intrappen.
In Amerika puilen de dierenwinkels zelfs uit met puppy's en kittens, zo in van die glazen bakken, dat is ook zielig!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Even heel plat gezegd he, er zijn ook heel veel dierenwinkels met diverse soorten vissen en vogels en cavia's en konijnen in alle soorten en maten. Daar kopen mensen ook gewoon dieren en daar hoor je lang niet zoveel over.
En JA, het is dom. Maar ik kan me ergens toch wel voorstellen dat mensen er in trappen in sommige gevallen.
Oe, dat lijkt me handig: ergens verstand van hebben omdat je er niet mee in aanraking bent gekomen! Dat wil ik ookquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:45 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, of je hebt er gewoon verstand van omdat je er niet mee in aanraking bent gekomen. Ik houd me ook niet bezig met rocket science of planten, dat maakt me nog niet dom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou gerust een hondje kopen bij iemand die meerdere rassen aanbiedt. Ik zou denken: handig; kun je vergelijken en heb je vast veel verstand van de verschillende soorten.
Dat is wellicht wat naief, maar ik ben vast en zeker niet de enige
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Oe, dat lijkt me handig: ergens verstand van hebben omdat je er niet mee in aanraking bent gekomen! Dat wil ik ook
Jooonge, allang aangepastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou gerust een hondje kopen bij iemand die meerdere rassen aanbiedt. Ik zou denken: handig; kun je vergelijken en heb je vast veel verstand van de verschillende soorten.
Dat is wellicht wat naief, maar ik ben vast en zeker niet de enigeI liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Dabedoellikquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:47 schreef ElisaB het volgende:
Dat is wellicht wat naief, maar ik ben vast en zeker niet de enige
Ja, het blijft matig dat ze echt niets doen tegen broodfok. Maarja, je had nu ook weer die aspergeteler, of komkommer of weet ik wat. Die is al jarenlang op de vingers getikt met haar illegale polen en mensenhandel, en die kon dus ook gewoon door blijven doenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef Greys het volgende:
Wat veel dommer/idioter/walgelijker is, is dat die kerel die al eerder aangetoond half dode pups verkocht uit Oostbloklanden dus gewoon weer zich kan registreren als kennel en gecertificeerd wordt. Op diezelfde naam. Zijn eigen naam dus, alleen andere kennelnaam.
Daar!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef Greys het volgende:
Serieus, als ik als complete leek een hondje zou willen aanschaffen, in de bieb wat boeken over het ras ging halen, er goed over ging lezen over de opvoeding enzo en van plan zou zijn er direct mee op puppycursus enzo te gaan (dan denk je als leek dus 'ik doe het hartstikke goed!') en ik zou bv op www.puppywereld.nl komen (en dus niet zoveel af weten van broodfok, of zelfs niets, maar nog steeds denk IK dat ik het goed doe!) dan zou ik bij het zien van die site en al die positieve verhalen met foto's, naam en toenaam denken dat het hartstikke betrouwbaar was.
Gewoon even vanuit de ogen van een goed bedoelende leek gezien dus.
Wat veel dommer/idioter/walgelijker is, is dat die kerel die al eerder aangetoond half dode pups verkocht uit Oostbloklanden dus gewoon weer zich kan registreren als kennel en gecertificeerd wordt. Op diezelfde naam.
Ah, dat lag niet aan mij dusquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:52 schreef Greys het volgende:
De enige aanwijzing is dat het gastenboek inmiddels niet meer toegankelijk is
Goed is wel een groot woord, hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Daar!
En dan nog zoiets: een hondje hébben is geen rocket science. Denk je dat al die mensen die 3 maal daags hier langs het raam lopen om de honden uit te laten zich zo verdiepen in hun aanschaf? Tuurlijk, zou best handig zijn als ze dat wél hadden gedaan, maar het is niet zo. Ik denk dat maar een klein gedeelte van de hondenbezitters zich vooraf echt goed in een ras en fokkers verdiept. Een hondje. Leuk; nemen we! Het gaat heel vaak ook gewoon goed.
Ik heb bij Bink destijds nul onderzoek van te voren gedaan, onwetend als ik wasquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Daar!
En dan nog zoiets: een hondje hébben is geen rocket science. Denk je dat al die mensen die 3 maal daags hier langs het raam lopen om de honden uit te laten zich zo verdiepen in hun aanschaf? Tuurlijk, zou best handig zijn als ze dat wél hadden gedaan, maar het is niet zo. Ik denk dat maar een klein gedeelte van de hondenbezitters zich vooraf echt goed in een ras en fokkers verdiept. Een hondje. Leuk; nemen we! Het gaat heel vaak ook gewoon goed.
Valt mee; ik ken grotere woordenquote:
Precies, want die denken daarna 'Ohhhhh kijk, alle reacties staan inmiddels onder Puppyverhalen, kijk die mensen blij zijn en wat gaat het goed met al die hondjes!' en bladeren vrolijk verder.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ah, dat lag niet aan mij dusMaar goed, dat zegt een leek nog weinig.
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Valt mee; ik ken grotere woorden
Du-uhhh...
Zou jij echt zeggen dat je vindt dat hondenbezit in Nederland problematisch is?
Je bevindt je vast en zeker in goed gezelschapquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:55 schreef Greys het volgende:
Ik heb bij Bink destijds nul onderzoek van te voren gedaan, onwetend als ik was
Gewoon leuk via via een nestje ergens op internet gezien, bij mensen thuis (wie weet wat er allemaal in de schuur zat) en het is een vreselijk sociaal tophondje dat 15 is geworden. Ik had dus geluk. Wist ik veel over broodfok 15 jaar geleden.
Ik dacht het, omdat je zei 'goed is een groot woord' waarmee ik weer dacht dat dat je reactie was op mijn 'gaat heel vaak ook gewoon goed'.quote:
Nee, dat begreep je niet verkeerd. De uitleg die je er zelf aan gaf was wel verkeerd, maar dat ligt misschien aan onze interpretatie van goed.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik dacht het, omdat je zei 'goed is een groot woord' waarmee ik weer dacht dat dat je reactie was op mijn 'gaat heel vaak ook gewoon goed'.
(en 'ik ken grotere woorden' gevolgd door woorden als Afsluitdijkdoelbeogingsnippel , kerktorenreinigingsbedrijvenvereniging, etc is bij ons thuis zo'n beetje standaard als iemand zegt: "[woord] is een groot woord". Heul grappig, daar bij ElisaB thuis)
Maar ik begreep je dus gewoon verkeerd?
Ja zie, omdat je positieve verhalen had gehoord van mensen ga je er van uit dat het wel goed zitquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik lees nu even mee, en zie4 t een en ander voorbij komen over broodfok.
Ik heb echt een ontzettend lieve hond van nu bijna 9 maanden. Bij een fokker gehaald waar we veel positieve verhalen over gehoord hadden.. Maar nu later als ik terug denk... Komen er dingen in me op van dat klopt niet. Nooit expres gedaan natuurlijk.. Maar wel erg naïef.. Bij m'n volgende hond zal ik zeker veel beter onderzoek uitvoeren.
Heeeey, je bent terug met Bink. Hoe was het?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja zie, omdat je positieve verhalen had gehoord van mensen ga je er van uit dat het wel goed zit
En da's echt niet geheel onlogisch.
Wat ermee zou gebeuren? Dan zouden ze niet zo achterlijk veel fokken in al die landen. Ik vind niet dat het er alleen om gaat dat zon hondje een goed huis krijgt. Dan blijven die broodfokkers wel ja, als die mensen steeds hondjes kopen omdat ze oh zo zielig zijn en een week later is dat hondje doodziek.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:33 schreef nokwanda het volgende:
Wat ik me nou weleens afvraag is dit: Broodfok wordt natuurlijk in stand gehouden door mensen die vaak in alle naieviteit een hondje aanschaffen. Maar wat zou er nou gebeuren met al die hondjes als niemand er meer om zou komen?
En inderdaad, de vraag wat is goed? imo is dat wanneer een dier een liefdevol thuis krijgt.
Misschien verzuipen ze de laatste paar en stoppen er dan mee omdat het niets oplevert.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:33 schreef nokwanda het volgende:
Wat ik me nou weleens afvraag is dit: Broodfok wordt natuurlijk in stand gehouden door mensen die vaak in alle naieviteit een hondje aanschaffen. Maar wat zou er nou gebeuren met al die hondjes als niemand er meer om zou komen?
En inderdaad, de vraag wat is goed? imo is dat wanneer een dier een liefdevol thuis krijgt.
Zouden ze ze dan niet 'gewoon' uitleveren aan mensen in landen waar men nog onwetend is?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:39 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Wat ermee zou gebeuren? Dan zouden ze niet zo achterlijk veel fokken in al die landen.
Wie weet.. maar als die hetzelfde doen houden ze ooit wel opquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Zouden ze ze dan niet 'gewoon' uitleveren aan mensen in landen waar men nog onwetend is?
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:44 schreef Greys het volgende:
(We zijn net een paar minuten thuis en ze ligt nu luidkeels te ronken, want dat kleine uitstapje naar die enge lucht bij de DA was nogal een aanslag. Aw)
Dat zei ze dan ook niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Wie weet.. maar als die hetzelfde doen houden ze ooit wel op
Vind het gewoon een beetje vreemd om te zeggen..laat het maar doorgaan, want wie weet wat ze anders met die hondjes doen.
Ja dat is de spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:44 schreef Harajuku. het volgende:
Naar omstandigheden gaat het eigenlijk wel prima dus.
Maar dat is toch ook gewoon zo: zolang het goed gaat en Binkie het goed doet voor een dame van haar leeftijd en met haar ziekzijn.... prima toch. Zo lang mogelijk genieten van elkaars aanwezigheid.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef Greys het volgende:
En sorry van het vrij simpele verhaal over de DA, maar ik ben gewoon aan het struisvogelen. 'Zo lang het goed gaat, gaat het goed'.
Ik heb zoveel gejankt de afgelopen week dat ik nu al reuze blij ben met het bericht dat zij vond dat Bink er prima bij liepOok al is het dan zeker weten kwaadaardig.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:44 schreef Harajuku. het volgende:
Naar omstandigheden gaat het eigenlijk wel prima dus.
Ik vind dit geen simpel verhaal hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef Greys het volgende:
En sorry van het vrij simpele verhaal over de DA, maar ik ben gewoon aan het struisvogelen. 'Zo lang het goed gaat, gaat het goed'.
Ik heb zoveel gejankt de afgelopen week dat ik nu al reuze blij ben met het bericht dat zij vond dat Bink er prima bij liepOok al is het dan zeker weten kwaadaardig.
Maar zo is het toch gewoon ook, en het gaat nu goedquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef Greys het volgende:
Klein offer maar dat zou wel een mooi offer zijn, als die ellende dan zou stoppen hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Misschien verzuipen ze de laatste paar en stoppen er dan mee omdat het niets oplevert.
Ja ik was stiekem ook best een beetje trots daar en blij met de DA dat ze zei dat de hondjes die ze in haar praktijk gezien had die die hoge leeftijd in relatief goede gezondheid hadden bereikt en er dan nog zó hupsend bij lopen als de Bink echt op één hand te tellen waren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook gewoon zo: zolang het goed gaat en Binkie het goed doet voor een dame van haar leeftijd en met haar ziekzijn.... prima toch. Zo lang mogelijk genieten van elkaars aanwezigheid.
En dat zou dus veel meer moeten gebeuren vind ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:52 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja, waar je kan mensen erop wijzen werkt dus ook.
Nou ja, mooi offerquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Klein offer maar dat zou wel een mooi offer zijn, als die ellende dan zou stoppen hoor.
Maar Amerika is één en al dierenwinkel met honden en katten, scharen ze dat ook onder de puppymill?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat zou dus veel meer moeten gebeuren vind ik.
Oprah (toch?) heeft er op een gegeven moment diverse afleveringen van haar show aan gewijd, aan hoe het er in 'puppy mills' aan toe gaat. Dat heeft dáár in elk geval vele mensen de ogen geopend. Neemt het probleem verder niet weg, maar het zijn er in elk geval een heeeeeeele berg meer daar die er over geïnformeerd zijn. Want wat je ook van Oprah vindt, ze bereikt een massaal publiek en ik prijs het feit dat ze er uitgebreid aandacht aan besteedde.
Gaan ze verder zoeken naar schimmel o.i.d?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:53 schreef ferrari_rood het volgende:
fijn dat vde da tevreden was over Bink en laat haar maar lekker slapen
Vanmiddag mag ik ook weer met Rossi die ziet voor de 2e keer deze week de DA
De hond van m'n ouders is op 3 weken na 16 geworden en ook altijd in goede gezondheid.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik was stiekem ook best een beetje trots daar en blij met de DA dat ze zei dat de hondjes die ze in haar praktijk gezien had die die hoge leeftijd in relatief goede gezondheid hadden bereikt en er dan nog zó hupsend bij lopen als de Bink echt op één hand te tellen waren.
Nou is ze ook nog niet zo oud () maar het deed me wel beseffen dat Bink sowieso al een wonderlijk geval is
Nee, in Amerika maken ze ook alles af omdat er geen plaats meer is in asiels, dat gebeurt hier echt zo snel niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:57 schreef oh-oh het volgende:
In Amerika is de situatie niet te vergelijken met hier.
Ik vind het hier nu bv zo scheef dat ze zulke ophef maken over dat koosjer slachten terwijl ze voor iets als broodfok of het feit dat een huisdier wettelijk gezien nog steeds maar gewoon een voorwerp is gewoon hun kop in het zand steken.
Lekkerrr!quote:
Ze hebben een bacterie op zijn huid gevonden. Op de uitslag van de schimmel moet ik nog even wachten. Maar hij krijgt een AB spuit. Anders moest hij 14dagen lang een pil krijgen. Nu is hij heel makkelijk met pillen daar niet van. Maar zo'n spuit is wel makkelijker denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:56 schreef Strega het volgende:
[..]
Gaan ze verder zoeken naar schimmel o.i.d?
Dat koppiequote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:58 schreef Greys het volgende:
Bink lag te tukken op haar tegenwoordig favo plekje onder de kattenpaal, maar speciaal voor jullie ging ze even poseren toen ik een foto van het gesnurk wilde maken
[ afbeelding ]
Wat een vrolijk koppiequote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:58 schreef Greys het volgende:
Bink lag te tukken op haar tegenwoordig favo plekje onder de kattenpaal, maar speciaal voor jullie ging ze even poseren toen ik een foto van het gesnurk wilde maken
[ afbeelding ]
Ja, lijkt me ook. Toch is dit goed nieuws natuurlijk. Die bacterie moet wel weg te krijgen zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:58 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ze hebben een bacterie op zijn huid gevonden. Op de uitslag van de schimmel moet ik nog even wachten. Maar hij krijgt een AB spuit. Anders moest hij 14dagen lang een pil krijgen. Nu is hij heel makkelijk met pillen daar niet van. Maar zo'n spuit is wel makkelijker denk ik.
In Amerika worden ook lieve beesten afgemaakt, hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:59 schreef _Multiply86_ het volgende:
In Belgie laten ze wel nog honden inslapen.. hond waar ik toen naar ging kijken is uiteindelijk ook ingeslapen.
Zo verkeerd vind ik dat niet. Sommige honden zijn gewoon niet geschikt om lang in het asiel te blijven.
Het ook te kut voor woorden. Waar hebben we nou in godsnaam die Partij voor de Dieren voor, als zo ongeveer alles dat de laatste tijd in het voordeel van de dieren veranderd is politiek gezien bij de PVV vandaan moest komen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:57 schreef oh-oh het volgende:
In Amerika is de situatie niet te vergelijken met hier.
Ik vind het hier nu bv zo scheef dat ze zulke ophef maken over dat koosjer slachten terwijl ze voor iets als broodfok of het feit dat een huisdier wettelijk gezien nog steeds maar gewoon een voorwerp is gewoon hun kop in het zand steken.
Ze heeft ook werkelijk zo'n lieve uitstraling. Kleine, dappere Bink hoor!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:58 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe lief!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:58 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Ja weet ik, maar of dat zo verkeerd is? binnen 7 dagen een nieuwe baas zoals het daar vaak is, vind ik ook wel erg snel. Maar daar is het probleem ook groter. Hier in Nederland zitten de meeste asiels echt niet heel vol hoor. In Belgie wel. Daarom ga ik ook eerder in Belgie een hond uit het asiel halen, heb je meer keus.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
In Amerika worden ook lieve beesten afgemaakt, hoor.
Ik vind het ook wel goed nieuws. En mijn gevoel had weer gelijk. Ik moet daar toch wat meet op durven te vertrouwenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:59 schreef Strega het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook. Toch is dit goed nieuws natuurlijk. Die bacterie moet wel weg te krijgen zijn.
Naja, ik vind die PVV echt een dikke tegenvaller hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Het ook te kut voor woorden. Waar hebben we nou in godsnaam die Partij voor de Dieren voor, als zo ongeveer alles dat de laatste tijd in het voordeel van de dieren veranderd is politiek gezien bij de PVV vandaan moest komen?
Elk jaar een nestje.quote:Isa,
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een Boomertje. Ik heb toen een gekregen van mijn vriend Hij heeft het hondje (Shi Tzu X Malthezer) weg bij een particulier uit Vroomshoop (OV) Deze man heeft eens per jaar een nestje van een vrouwtjes Malthezer en een mannetjes Shi Tzu. Deze man fokt niet!! Bobby is geboren op 29 september 2009. Misschien heeft hij rond die tijd (of eerder) weer een nestje. Hij adverteerde toen op Marktplaats.
Succes met je zoektocht!!
Groetjes Iris
Het is toch moeilijk fokken zonder te fokkenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:04 schreef Greys het volgende:
Kijk zomaar een reactie op een ander forum van iemand áán iemand die een boomertje zoekt en bang is bij een broodfokker terecht te komen. Dit is dan het advies:
[..]
Elk jaar een nestje.
Adverteren op Marktplaats.
Maar géén fokker.
Hmz
Vast, maar de PvdD is een nog veel grotere tegenvaller. De PVV heeft in elk geval de dierenpolitie er door gekregen. Zij, en niemand anders. En dat dierenalarmnummer dat er komt/gaat komen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Naja, ik vind die PVV echt een dikke tegenvaller hoor.
Zelfs die kan wel eens tegenvallen qua fotogeniek, maar gelukkig sporadischquote:Binkie valt niet tegen, die staat dr heerlijk op
Wat lief van der dat ze dat voor ons doetquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:58 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Er was laatst een initiatief van een meisje wat handtekeningen verzamelde om te zorgen dat de 2e kamer zich daarover moest gaan buigen,ik heb dat toen ook getekend.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, in Amerika maken ze ook alles af omdat er geen plaats meer is in asiels, dat gebeurt hier echt zo snel niet.
Ik meende dat men die wet wilde veranderen, of heb ik dat gedroomd?
Boomertjes zijn dan ook rasloos, das altijd broodfok.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:04 schreef Greys het volgende:
Kijk zomaar een reactie op een ander forum van iemand áán iemand die een boomertje zoekt en bang is bij een broodfokker terecht te komen. Dit is dan het advies:
[..]
Elk jaar een nestje.
Adverteren op Marktplaats.
Maar géén fokker.
Hmz
Ja precies.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Boomertjes zijn dan ook rasloos, das altijd broodfok.
Die zou ik dus uit een asiel halen.
Of ergens waar ze niet duurder zijn dan onkostenvergoeding desnoods.
Kut. Maar het fijne is dat de verwardheid wel voor het grootste deel weg is. Dat was echt engquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:06 schreef ferrari_rood het volgende:
hoe is het met je gezondheid oognip?
Oh nou dat is ook weer een fabeltje.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Ach, van die Oeps-nestjes vind ik niet zo erg, mits de moeder daarna direct geholpen wordt.
Vaak zijn vuilnisbakkies wel sterker dan rashondjes en niets minder lief of mooi.
Kijk maar naar Bink
Gelukkig dat lijkt me ook akelig en laat je voor de rest doorsturen naar een specialist door je huisartsquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Kut. Maar het fijne is dat de verwardheid wel voor het grootste deel weg is. Dat was echt eng
Oh dan zijn we het gewoon helemaal eensquote:
Dat mensen het idd belangrijker vinden dat ze goed terecht komen dan dat ze er veel geld aan verdienen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:10 schreef Greys het volgende:
Oh trouwens, dat boomertjes rasloos 'en dus altijd broodfok' is ben ik het dan niet mee eens
Of bedoel je alleen 'boomertjes waar een paar honderd euro voor neergelegd moet worden'? Want dan is het zo idd.
Ik heb voor Bink geloof ik destijds 75 gulden moeten betalen, voor de inentingen enzo en de onkosten.
Dat is een fabeltje.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Ach, van die Oeps-nestjes vind ik niet zo erg, mits de moeder daarna direct geholpen wordt.
Vaak zijn vuilnisbakkies wel sterker dan rashondjes en niets minder lief of mooi.
Kijk maar naar Bink
Doe ik. Maandag is mijn huisarts terug van vakantiequote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:10 schreef indaha het volgende:
[..]
Gelukkig dat lijkt me ook akelig en laat je voor de rest doorsturen naar een specialist door je huisarts
Bink zat in een kinderbox in de kamer met haar broertjes en zusjesquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:11 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat mensen het idd belangrijker vinden dat ze goed terecht komen dan dat ze er veel geld aan verdienen.
Zo zijn we ook aan Misty gekomen en da's echt een scheet + dat we hebben gezien hoe/waar ze eerst woonde.
Was 1 groot hondenparadijs
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:12 schreef Strega het volgende:
Mijn hemel dames, ik zit helemaal te rillen.
Krijg net een mailtje van een oude vriendin.
Haar dochter van 27 is vanmorgen door een geweldsmisdrijf om het leven gekomen in Sneek.
Mja, je weet zo niet wat je erin fokt. Die ouders worden nergens op getest, en zo kunnen er wel ziektes in de lijnen komen, HD, weet ik veel wat allemaal. Maar lief zal ie vast zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:11 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat mensen het idd belangrijker vinden dat ze goed terecht komen dan dat ze er veel geld aan verdienen.
Zo zijn we ook aan Misty gekomen en da's echt een scheet + dat we hebben gezien hoe/waar ze eerst woonde.
Was 1 groot hondenparadijs
Oh gatverjakkesquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:12 schreef Strega het volgende:
Haar dochter van 27 is vanmorgen door een geweldsmisdrijf om het leven gekomen in Sneek.
Dat zeg ik ja als er niet meer dan onkostenvergoeding voor gevraagd wordt, dan kan het wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:10 schreef Greys het volgende:
Oh trouwens, dat boomertjes rasloos 'en dus altijd broodfok' is ben ik het dan niet mee eens
Of bedoel je alleen 'boomertjes waar een paar honderd euro voor neergelegd moet worden'? Want dan is het zo idd.
Ik heb voor Bink geloof ik destijds 75 gulden moeten betalen, voor de inentingen enzo en de onkosten.
Geez, Sneek is toch alleen maar een paar boerderijen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:12 schreef Strega het volgende:
Ja he? Het geeft me de gelegenheid wat meer aan het idee te 'wennen'.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:13 schreef ElisaB het volgende:
Relatief goed nieuws over Tha Bink![]()
Het gaat niet over, maar je hebt geen haast. Onder de gegeven omstandigheden gewoon wel heel erg prettig dus. Mooi; ik hou ervan
Zat ik net te lezen volgens mij...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:12 schreef Strega het volgende:
Ja dit idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:14 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zat ik net te lezen volgens mij...
http://www.nu.nl/binnenla(...)stoken-in-sneek.html
Wat vreselijk zeg
Ik vind het echt niet gek als sommige mensen perse een pup willen...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:15 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen een of andere kruising willen uit een oops nestje, wat meestal geen oops nestje is, terwijl er ook zat leuke kruisingen in het asiel zitten. Maar neee, moet perse een pup zijn.
Ik heb mijn honden genomen omdat ik niet wist welk ras ik wilde, had geen voorkeur. En nu dus wel.
Wat erg, sterktequote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:12 schreef Strega het volgende:
Jeetje, wat is er gebeurd?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:12 schreef Strega het volgende:
Maar dan moeten ze naar een goede fokker gaan als ze een pup willenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet gek als sommige mensen perse een pup willen...
Is genoeg voor te zeggen om dat te willen. Ook al is het niet wat jij/wij zouden doen.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze naar een goede fokker gaan als ze een pup willen
Dat wordt ook helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:18 schreef Ingetje79 het volgende:
Niet iedereen die per ongeluk es een nestje krijgt heeft per definitie slechte intenties lijkt mij
Ik wilde destijds geen rashond maar gewoon een lollig vuilnisbakken puppy.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze naar een goede fokker gaan als ze een pup willen
Nou, je bent al niet echt slim met je dieren bezig als je ze zich maar per ongeluk laat voortplanten lijkt me...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:18 schreef Ingetje79 het volgende:
Niet iedereen die per ongeluk es een nestje krijgt heeft per definitie slechte intenties lijkt mij
Ja, kiezen of delen hèquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wilde destijds geen rashond maar gewoon een lollig vuilnisbakken puppy.
Daar zijn geen fokkers voor. En dan?
Dat. En het gaat niet zo bloedsnel als je gevreesd had. Je hoeft je dus minder zorgen te maken over wat er allemaal aan het gebeuren is. Of er van vandaag op morgen ineens iets zo drastisch kan veranderen dat je ingrijpende beslissingen moet nemen. Je kan zelfs wellicht iets afstand nemen om te kijken of je wat helderder voor jezelf kunt krijgen wat er nog acceptabel zou zijn of niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:14 schreef Greys het volgende:
Ja he? Het geeft me de gelegenheid wat meer aan het idee te 'wennen'.
Buitenlands hondjequote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Jezus dat is schrikkenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:12 schreef Strega het volgende:
En die zijn wel getest dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:21 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Buitenlands hondjehoewel dat 15 jaar geleden er waarschijnlijk nog niet zoveel was.
Ja als iemand zon topic over katten maakt van oh leuk ik wil een nestje..dan is het helemaal verkeerd. en met honden is het opeens leuk?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:20 schreef Greys het volgende:
Er zijn toch ook gewoon mensen bij wie het geen OEPS is, maar die het leuk vinden dat hun hond een keer in haar leven puppies krijgt? We doen nou net alsof het allemaal criminelen zijn.
Ik ben blij dat die mensen waar ik Bink vandaan had dat nestje toen hadden. Vast idioot dan
Zelf op je knietjes in het gras gaan zitten in het park en het voordoen. In de hoop natuurlijk dat twee hondjes die geen familie zijn van elkaar het goede voorbeeld volgenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:19 schreef Greys het volgende:
Het hondje zelf wel op ziektes, heupen enz.quote:
Doe 'ns goed lezenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:22 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja als iemand zon topic over katten maakt van oh leuk ik wil een nestje..dan is het helemaal verkeerd. en met honden is het opeens leuk?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |