Dat lijkt me vrij sterk aangezien er geen proloog is.quote:
Jep lijkt inderdaad Tjallingii te worden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:44 schreef UltraR het volgende:
Thuisblijvert van die 10 lijkt me Tjallingi te worden.
Begrijpelijk dat Kruijswijk geen Giro en Tour rijdt, maar blijf het wel eeuwig zonde vinden. Die 3 Nederlanders in Zwitserland + Gesink en Garate. Wat had dat mooi kunnen zijn!
Oeps verhip. Jammer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij sterk aangezien er geen proloog is.
Ik denk dat LL Sanchez een overeenkomst in zijn contract heeft dat hij de tour gaat rijden. Misschien geldt hetzelfde wel voor Barredo.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:51 schreef frits22 het volgende:
Ik zou de laatste man kiezen uit 2 Spanjaarden (LL Sanchez,Barredo)zijn allemaal nog niet echt in vorm
Oh zeker hoor, er valt voor beide genoeg te zeggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik weet dat het heel gevaarlijk is om te zeggen, maar ik zou toch liever Tjallingii meenemen dan Ten Dam. Hij lijkt iets minder te worden in de Ronde van Zwitserland en hij was al erg goed in Californië. Ik betwijfel of hij de goede vorm nog kan vasthouden tot het er in de Tour wat hem betreft toe doet: de laatste anderhalve week. Er gaan al genoeg klimmers mee, Tjallingii zou een goede kracht zijn, ook met het oog op de ploegentijdrit (tov Ten Dam).
Garate heeft dat ook, dat was twee jaar terug zo overduidelijk. Die had echt geen deuk in pakje boter gefietst dat seizoen, nog erger dan LL Sanchez nu, en zat toch bij de direct gekwalificeerden voor de tour-ploeg. Goed, dat hij toen de rit naar Mont Ventoux won was vrij briljant, maar dat neemt niet weg dat andere renners een plaatsje in de ploeg moesten afdwingen en Garate niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat LL Sanchez een overeenkomst in zijn contract heeft dat hij de tour gaat rijden. Misschien geldt hetzelfde wel voor Barredo.
Tja, je moet ook niet vergeten dat die renners dan ook weten dat ze in de voorbereidingskoersen niet in vorm hoeven te zijn, maar pas in de Tour. Bij Barredo komt het wel goed, volgens mij. LL Sanchez is een groter twijfelgeval, maar als die zijn vorm terug kan vinden van vorig jaar, is dat ook een renner die sowieso mee zal doen voor een ritzege.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Garate heeft dat ook, dat was twee jaar terug zo overduidelijk. Die had echt geen deuk in pakje boter gefietst dat seizoen, nog erger dan LL Sanchez nu, en zat toch bij de direct gekwalificeerden voor de tour-ploeg. Goed, dat hij toen de rit naar Mont Ventoux won was vrij briljant, maar dat neemt niet weg dat andere renners een plaatsje in de ploeg moesten afdwingen en Garate niet.
Ervaring opdoen, uitrijden en wennen aan de gekte en circus die rondom de Tour plaats vindt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:44 schreef Greatmarked het volgende:
Wat verwachten we van Mollema?
2e kopman? Gokken op een ritzege en knecht van Gesink?
Het is de Telegraaf, maar toch het vermelden waard lijkt me.quote:Luis-Leon Sanchez geen zekerheid
AMSTERDAM - Slechts drie zekerheden gaf de Rabobankploeg vroeg in het seizoen voor de Tourselectie. Robert Gesink, Bauke Mollema en Luis-Leon Sanchez kregen in het voorjaar al een vrijbrief. In de week van de waarheid lijkt het dat de ploeg op dat besluit terug moet komen. De dure Spaanse aankoop Sanchez rijdt dit seizoen immers ver beneden zijn niveau.
Parijs-Nice was zijn eerste grote doel voor zijn nieuwe werkgever, maar Sanchez kwam niet verder dan de 28e plek in het eindklassement. Na afloop sprak ploegleider Erik Dekker openlijk zijn teleurstelling uit.
In de klassiekers was Sanchez vervolgens geen schim van de kampioen die vorig jaar de Clasica San Sebastian op zijn naam schreef. In Luik-Bastenaken-Luik haalde hij zelfs de finish niet. Als een hoopje ellende kroop hij de teambus in. Dat Sanchez mentaal gebroken was, bleek later in de Ronde van Romandië.
Tijdens de hoogtestage in Sierra Nevada met Gesink, Juan-Manuel Garate en Carlos Barredo gaf de renner uit Murcia openlijk aan weer goed in zijn vel te zitten. Zijn manier van rijden in de Dauphiné bewees dat geenszins, waardoor de twijfels opnieuw rezen. Gesink, Garate en Barredo demonstreerden op bepaalde momenten de eerste effecten van de hoogtestage. Sanchez reed anoniem mee in de middenmoot, wat opnieuw een domper voor zijn zelfvertrouwen was.
Bij zijn vorige ploeg Caisse d’Epargne was de mentale breekbaarheid van Sanchez bekend. Twee jaar geleden won hij de Tourrit van Andorra naar Saint-Girons. Vier dagen later was hij ineens zo down, dat hij het liefst wilde afstappen en naar huis gaan. Het ging van geen kant meer. Wat hoogst opmerkelijk is voor een renner die eerder zo succesvol was.
Bij Rabobank weten ze zich moeilijk raad in het ondersteunen van de Spanjaard. Sanchez is de Engelse taal niet machtig. De ploegleiding kan de koerstactiek met hem wel in het Spaans doornemen, maar om hem te steunen bij psychische problemen is de taalbarrière te groot. Binnen de ploeg rijst openlijk de vraag of er wel volledig op Sanchez kan worden gerekend in de komende Tour.
Na het slechte voorjaar rust er nu sowieso al een grote druk op zijn schouders. Zelf begrijpt hij als de beste dat zijn prestaties ondermaats zijn. Wil je met Gesink voor het podium gaan, dan kun je geen zwakke schakel in de ploeg hebben. Een renner die straks in een persoonlijk wak zit, kan de prestaties van de hele ploeg naar beneden halen.
Verder heeft Sanchez in de eerste maanden voor zijn Nederlandse werkgever nog niet bewezen dat hij zich helemaal in dienst van een kopman kan en wil stellen. De andere kandidaten voor een Rabo-Tourticket hebben die trouwe dienst in het verleden al geregeld getoond.
Naast Gesink en Mollema zijn de Spanjaarden Garate en Barredo zeker van een startbewijs. Gesink wil zelf Grischa Niermann als wegkapitein mee en wordt hierin gesteund door de ploegleiding. Met het oog op de ploegentijdrit en de gevaarlijke waaierritten zijn twee hardrijders van het kaliber Lars Boom en Maarten Tjallingii ook nodig.
Dan blijven nog drie renners over voor drie plekken. Laurens ten Dam (momenteel wereldtop in Zwitserland), Paul Martens (al vaak genoeg zijn waarde op alle terreinen bewezen) en Luis-Leon Sanchez. Dat de duurste aankoop van dit seizoen geen zekerheid meer is, is duidelijk.
Dat dus inderdaad. Het staat stijf van de aannames en meningen van de schrijver, maar feitelijk wordt er niets gepresenteerd. Zijn prestatie in de Dophiné wordt ook afgedaan alszijnde slecht, terwijl we niet eens weten met welke opdracht hij aan de start is verschenen, laat staan hoe zn trainings-schema in voorbereiding van de Tour eruit ziet...quote:Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef Marcoss het volgende:
Heel suggestief stukje hoor, vooral de eigen mening van de journalist, volgens mij.
Logische keuzes; had alleen Martens ipv Tjallingii verwacht, maar dat zal toch enigszins vorm-afhankelijk zijn en ook wellicht Gesink-afhankelijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:56 schreef Rosarium het volgende:
Gesink
Mollema
Boom
Tjallingii
Ten Dam
LL Sanchez
Garate
Barredo
Niermann
bron: rabosport.nl
http://rabosport.nl/wielr(...)derlanders_naar_Tour
Misschien dat Gesink liever Tjalingii mee heeft dan Martens, maar het zal elkaar weinig ontlopen denk ik.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:07 schreef franklop het volgende:
Had idd ook wel Martens verwacht ipv Tjallingii, had je ook nog iemand gehad die een eventuele ontsnapping kon afmaken, bergop maakt het iig niet zo heel veel
Martens kan daarin van net zoveel of miss nog wel meer waarde zijn dan Tjallingii. Snelle mannen zijn vaak nog meer de motor van TTT dan een pure hardrijderquote:Op maandag 20 juni 2011 13:21 schreef knep het volgende:
Een tempobeul op het vlakke en goede kracht voor de TTT is onmisbaar, kan het selecteren van Tjallingi goed begrijpen. Had zelf ook voor Martens ipv Sanchez gekozen, maar ja.
Zoals ik al aangaf; het zal elkaar niet veel ontlopen. De een is iets beter in het ene onderdeel, de andere in het andere onderdeel. Ik denk dat de mening van Gesink hierin doorslaggevend zal zijn geweest en dat het de ploegleiding de spreekwoordelijke worst was wie van de 2 mee gaat.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Martens kan daarin van net zoveel of miss nog wel meer waarde zijn dan Tjallingii. Snelle mannen zijn vaak nog meer de motor van TTT dan een pure hardrijder
Martens zou op de aankomsten die Gilbert gaat winnen prima top 5 kunnen rijden hoorquote:Op maandag 20 juni 2011 14:13 schreef Marcoss het volgende:
We moeten Martens qua snelheid ook niet overschatten natuurlijk. Hij heeft een goede sprint, maar zelfs als hij top is, zal hij geen top-5 rijden in de 1ste week. Daarvoor is de concurrentie gewoon veel te groot.
Martens en Tjallingii zullen elkaar niet veel ontlopen inderdaad, maar ik gun Tjallingii de plek. Altijd goed in dienst van de ploeg en toen Menchov in het roze reed in de Giro 2008 was hij de renner die alles een beetje regelde in de ploeg. Nu verwacht ik niet dat er een Rabo in het geel komt, maar toch..
Maar de vraag is ook of je iets aan een top 5 plaats hebt. Al dicht ik Martens wel meer kans op een etappezege toe dan Tjallingi.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Martens zou op de aankomsten die Gilbert gaat winnen prima top 5 kunnen rijden hoor
quote:Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Mr_DG het volgende:
Tjallingi in de ploegentijdrit erbij hebben is natuurlijk erg lekker.
Als je een vlucht heb waar Martens bij zit dan kan hij sowieso eerder een sprint winnen dan een Tjallingii.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar de vraag is ook of je iets aan een top 5 plaats hebt. Al dicht ik Martens wel meer kans op een etappezege toe dan Tjallingi.
Nogmaals, denk dat het vrijwel geen verschil maaktquote:Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Mr_DG het volgende:
Tjallingi in de ploegentijdrit erbij hebben is natuurlijk erg lekker.
Daarom had ik ook hem liever gewild. Maar ik acht hem niet in staat Gilbert in een sprint op een heuvel te kloppen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Als je een vlucht heb waar Martens bij zit dan kan hij sowieso eerder een sprint winnen dan een Tjallingii.
Mja, hoe groot is de kans dat er een vlucht komt waar Martens ook bij zit?? Da's daarbij ook nog van ondergeschikt belang. Het gaat om Gesink, en als de tijdrit met Tjalingii beter zal verlopen (naar verwachten natuurlijk) met Tjalingii dan met Martens, dan is de keuze meer dan logisch. Martens zou Gesink dan tijd gaan kosten, en dat is iets dat je moet voorkomen. Dan is die eventuele vluchtpoging én de mogelijke rit-winst (2 x een mogelijkheid, geen zekerheid) niet zwaarwegend genoeg tegen de relatieve zekerheid van een betere ploegentijdrit lijkt me.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Als je een vlucht heb waar Martens bij zit dan kan hij sowieso eerder een sprint winnen dan een Tjallingii.
quote:Op maandag 20 juni 2011 14:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Mja, hoe groot is de kans dat er een vlucht komt waar Martens ook bij zit?? Da's daarbij ook nog van ondergeschikt belang. Het gaat om Gesink, en als de tijdrit met Tjalingii beter zal verlopen (naar verwachten natuurlijk) met Tjalingii dan met Martens, dan is de keuze meer dan logisch. Martens zou Gesink dan tijd gaan kosten, en dat is iets dat je moet voorkomen. Dan is die eventuele vluchtpoging én de mogelijke rit-winst (2 x een mogelijkheid, geen zekerheid) niet zwaarwegend genoeg tegen de relatieve zekerheid van een betere ploegentijdrit lijkt me.
quote:Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Nogmaals, denk dat het vrijwel geen verschil maakt in de ploegentijdrit
Da's geen onbelangrijke toevoeging die je hier doetquote:
Mja denk dat het overall ook weinig verschil maakt, maar juist in ploegentijdrit lijkt het echt geen verschil te maken, durf echt niet te zeggen met wie van de twee ze nou sneller zullen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Da's geen onbelangrijke toevoeging die je hier doetTsja, of het in de ploegentijdrit verschil zal maken?? Het zal in ieder geval niet een groot verschil zijn, en ik reken dan op de kennis en kunde van de ploegleiding die dagelijks met die jongens werkt om daarin de juiste keuze te maken. Wij zien slechts een deeltje van het gehele plaatje
quote:after hearing that i won't be in the Tour,i took a restday today...focus on the german roadrace!altitude training for nothing tho
De Ronde van Oostenrijk start bijna gelijktijdig met de TdF, dus als hij daar heen gaat, traint hij ook niet voor niets.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:27 schreef marcodej het volgende:
after hearing that i won't be in the Tour,i took a restday today...focus on the german roadrace!altitude training for nothing tho
Ik zou niet er blij van worden om de ronde van Oostenrijk te gaan rijden terwijl de tour ook net is begonnen. Dan liever even niet wielrennen en je richten op de Vuelta.quote:
Het kan ook een afleiding zijn om je zinnen te verzetten....zal van persoon tot persoon verschillend zijn, maar als je thuis zit, dan is de kans behoorlijk groot dat je vaak met de Tour (en dus je teleurstelling) geconfronteerd wordt.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou niet er blij van worden om de ronde van Oostenrijk te gaan rijden terwijl de tour ook net is begonnen. Dan liever even niet wielrennen en je richten op de Vuelta.
Neuh.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:36 schreef TheZapster het volgende:
Op papier misschien wel de sterkste ploeg in de tour denk ik.
Sterkste ploeg is toch Leopard, denk ik. Maar vooral bergop hoort Rabo zeker bij de 3 beste ploegen ja.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:36 schreef TheZapster het volgende:
Op papier misschien wel de sterkste ploeg in de tour denk ik.
Sterker dan Radioshack, Leopard en Saxo?quote:Op maandag 20 juni 2011 19:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sterkste ploeg is toch Leopard, denk ik. Maar vooral bergop hoort Rabo zeker bij de 3 beste ploegen ja.
Beter dan Saxo vind ik wel ja.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sterker dan Radioshack, Leopard en Saxo?
Is nog maar net de vraag of Radioshack met klimmersbenen of tijdritbenen de Tour in komtquote:Op maandag 20 juni 2011 19:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
klimmersbenen en tijdritdrankquote:Op maandag 20 juni 2011 20:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Is nog maar net de vraag of Radioshack met klimmersbenen of tijdritbenen de Tour in komt
Ik denk dat het met de vorm van Laurens Ten Dam wel goed zit, die zit gewoon op zijn niveau. Ten Dam heeft nooit echt laten zien dat hij in het hooggebergte mee kan dus dit kan je ook niet verwachten. Niets ten nadele van Ten Dam vind het een prachtrenner zeker met die baard.quote:[b]Op maandag 20 juni 2011 20:37 schreef
Vraag me alleen af hoe Ten Dam het gaat doen. Die was goed in Down Under en vervolgens ook weer in de VS. Leek me op het einde van Zwiterserland minder sterk te worden (tov concurrentie)
Contador is op papier beter dan Gesink natuurlijk, die moet je ook meetellen. En of Navarro, Hernandez, Chris Anker en Porte heel veel minder zijn dan Mollema, Luis Leon, Ten Dam en Garate zou ik niet durven zeggen. Vergeet niet dat knechten in de bergen iets heel anders is als blijven aanklampen. Ik weet niet of je je nog herinnert wat Navarro vorig jaar allemaal deed in de Tour en wat Chris Anker voor beulswerk heeft verricht voor Andy.quote:
Daar was ook weinig meer te winnen voor Radioshack. De 1-2 in de etappe en het klassement was al binnen. Volgens mij moest Horner ook bijna achteruitfietsen om Leipheimer niet achter te latenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:47 schreef akakedabra het volgende:
[..]
In de beklimming van Mt Baldy ook niet Laurens Ten Dam verloor slechts 43 seconden, dat is niet iets waar klassementsrenners wakker van hoeven te liggen.
Ok, van Leopard winnen ze het niet, van Saxo winen ze het in de breedte maarja er is natuurlijk Contador, van Radioshack winnen ze het volledig denk ik. Die bejaarden van Radioshack gaan volledig door het ijs zakken bergop denk ik.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Misschien ook wel beter dan Leopard. De Rabo's hebben met Garate en Mollema wel heel erg luxe knechten voor Gesink bergop; Garate heeft zn klasse in de loop der jaren al wel bewezen, en Mollema is een enorm talent dat nu tot ontwikkeling aan het komen is. Op een goede dag kan je Ten Dam daar ook rustig bij zetten. In de vlakkere ritten wordt Gesink bijgestaan door Tjalingii, Niermann, Boom, Ten Dam en Barredo. Het zijn stuk voor stuk renners waarvan je niet hoeft te verwachten dat ze voortijdig afstappen zoals met veel sprinters het geval is...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:38 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Ok, van Leopard winnen ze het niet, van Saxo winen ze het in de breedte maarja er is natuurlijk Contador, van Radioshack winnen ze het volledig denk ik. Die bejaarden van Radioshack gaan volledig door het ijs zakken bergop denk ik.
Juist ja... want die bejaarden rijden heel wat minder dit jaarquote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:38 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Ok, van Leopard winnen ze het niet, van Saxo winen ze het in de breedte maarja er is natuurlijk Contador, van Radioshack winnen ze het volledig denk ik. Die bejaarden van Radioshack gaan volledig door het ijs zakken bergop denk ik.
Mollema is een aanklamper, daar heb je niet zoveel aan bergop. Garate is er eentje die eventueel in een groepje kan meegaan, maar voor de rest ook iemand die er wat tussendoor fietst zonder al te veel meerwaarde, net als Barredo, dat is een gelijkaardig type (en Sanchez lijkt me ook al niet de echte helper). Alleen Ten Dam is iemand waarvan je zeker kan zijn dat die zich volledig kan en zal leegrijden indien gevraagd.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:07 schreef kroegtijger het volgende:
Als ik dat dan vergelijk met Leopard, dan moet Andy het bergop doen met Frank (wat voorwaar geen straf is om die als knecht te hebben natuurlijk), dan zullen ze Voigt waarschijnlijk wel meenemen, Fuglsang verwacht ik nog wel, en natuurlijk Cancellara. Tsja, voor de knechten bergop denk ik niet dat het duo Garata/Mollema onder doen voor Frank/Voigt eigenlijk. Fuglsang en Ten Dam zou ik ook Ten Dam als de betere aanwijzen... Alleen op de tijdrit worden ze aan alle kanten zoek gereden door Cancellara, maar goed... Wie niet??![]()
Inderdaad, maar ploegen zoals rabo en radioshack hoeven natuurlijk de wedstrijd niet te dragen tenzij 1 van hun in het geel komt. Dit terwijl leopard/saxo de koers moeten dragen omdat ze toch de favorieten hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mollema is een aanklamper, daar heb je niet zoveel aan bergop. Garate is er eentje die eventueel in een groepje kan meegaan, maar voor de rest ook iemand die er wat tussendoor fietst zonder al te veel meerwaarde, net als Barredo, dat is een gelijkaardig type (en Sanchez lijkt me ook al niet de echte helper). Alleen Ten Dam is iemand waarvan je zeker kan zijn dat die zich volledig kan en zal leegrijden indien gevraagd.
Bij Leopard zijn het allemaal renners van het Ten Dam type. Hetzelfde geldt trouwens voor Saxo, daar zijn Navarro, Hernandez en de Sorensens ook echt pure en ervaren helpers. RadioShack lijkt me hetzelfde probleem als Rabo te hebben, die kunnen best met veel volk vooraan zitten, maar dat zijn altijd van die "steriele" meerderheden, ze zitten er wel, maar dan houdt het ook op. Alsof een voetbalteam een hoop grote namen heeft, maar er niet meteen over heeft nagedacht of ze ook als team wel bij elkaar passen.
Maar zelfs los daarvan denk ik dat je Garate overschat en Fuglsang onderschat. En begrijp ik niet goed waarom je met die versleten Voigt komt aanzetten voor het klimwerk als ze ook Monfort hebben.
Had toch ook wel graag Verhoeven gezien als ploegleider. Hij is meer een vent met ballen, die gaat niet zo makkelijk aan de kant voor andere ploegwagens etc. Verhoeven lijkt mij ook wel een type die de Rabo's had laten doorrijden in de etappe waar de Shlecks vielen vorig jaar. Daar waar ik bij Erik Dekker en Frans Maassen vooral het gevoel krijg dat ze bang zijn om ruzie te krijgen met collega'squote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb de indruk dat de ploeg altijd sterk rijdt onder Van Houwelingen, ligt dat aan mij? Blij dat hij en Maassen erbij zijn
Monfort is misschien wel de beste helper ja, zeker als je zijn werk zag tijdens de koninginnerit in Suisse (terwijl Fuglsang toen moeite had om te volgen).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mollema is een aanklamper, daar heb je niet zoveel aan bergop. Garate is er eentje die eventueel in een groepje kan meegaan, maar voor de rest ook iemand die er wat tussendoor fietst zonder al te veel meerwaarde, net als Barredo, dat is een gelijkaardig type (en Sanchez lijkt me ook al niet de echte helper). Alleen Ten Dam is iemand waarvan je zeker kan zijn dat die zich volledig kan en zal leegrijden indien gevraagd.
Bij Leopard zijn het allemaal renners van het Ten Dam type. Hetzelfde geldt trouwens voor Saxo, daar zijn Navarro, Hernandez en de Sorensens ook echt pure en ervaren helpers. RadioShack lijkt me hetzelfde probleem als Rabo te hebben, die kunnen best met veel volk vooraan zitten, maar dat zijn altijd van die "steriele" meerderheden, ze zitten er wel, maar dan houdt het ook op. Alsof een voetbalteam een hoop grote namen heeft, maar er niet meteen over heeft nagedacht of ze ook als team wel bij elkaar passen.
Maar zelfs los daarvan denk ik dat je Garate overschat en Fuglsang onderschat. En begrijp ik niet goed waarom je met die versleten Voigt komt aanzetten voor het klimwerk als ze ook Monfort hebben.
Mollema is nog jong en krijgt nu de kans zich te bewijzen in dienst van Gesink. We weten dat hij klimmers-kwaliteiten heeft, en nu mag hij laten zien of hij ook goed in dienst van een ander kan rijden. De grote koersen waarin hij heeft mee gedaan reed hij niet in dienst van iemand anders, maar voor zichzelf. Dat is toch anders.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De ploeg van Rabo is al een tijdje bij elkaar. Sanchez en Barredo zijn wat dat aangaat de "vreemden" in de selectie, maar de rest rijdt al een tijd samen. je vergelijking van Rabo en een voetbalteam gaat dus van geen kant op in dat opzicht.quote:Bij Leopard zijn het allemaal renners van het Ten Dam type. Hetzelfde geldt trouwens voor Saxo, daar zijn Navarro, Hernandez en de Sorensens ook echt pure en ervaren helpers. RadioShack lijkt me hetzelfde probleem als Rabo te hebben, die kunnen best met veel volk vooraan zitten, maar dat zijn altijd van die "steriele" meerderheden, ze zitten er wel, maar dan houdt het ook op. Alsof een voetbalteam een hoop grote namen heeft, maar er niet meteen over heeft nagedacht of ze ook als team wel bij elkaar passen.
Ik denk dat jij juist Garate enorm onderschat. Fuglsang is een prima renner hoor, daar niet van. Maar ik denk niet dat die de wereld gaat redden wat dat betreft. Dan zou ik liever Garate mee hebben om eerlijk te zijn.quote:Maar zelfs los daarvan denk ik dat je Garate overschat en Fuglsang onderschat. En begrijp ik niet goed waarom je met die versleten Voigt komt aanzetten voor het klimwerk als ze ook Monfort hebben.
Monfort verraste me ook inderdaad in dat opzicht, maar daarvan moet je natuurlijk altijd maar afwachten wat er van over blijft in de tour. Als hij dit vast kan weten te houden (of zelfs nog iets groeien), dan zal het een van de belangrijkere pionnen gaan worden voor ze.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Monfort is misschien wel de beste helper ja, zeker als je zijn werk zag tijdens de koninginnerit in Suisse (terwijl Fuglsang toen moeite had om te volgen).
Maar Rabo heeft een sterk blok bergop, maar de vraag is natuurlijk vooral of de "afmaker" sterk genoeg is. Bij Leopard en Saxo hoef je daar eigenlijk niet over te twijfelen, tenzij de Giro echt zwaar door gaat werken bij Contador.
Het gaat helemaal niet over vreemden en lang samenrijden, maar over de juiste renner op de juiste plek en dat vind ik bij Rabo nogal als "wat sterke renners op een hoop gegooid" overkomen, dat zit bij andere teams beter in elkaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:17 schreef kroegtijger het volgende:
De ploeg van Rabo is al een tijdje bij elkaar. Sanchez en Barredo zijn wat dat aangaat de "vreemden" in de selectie, maar de rest rijdt al een tijd samen. je vergelijking van Rabo en een voetbalteam gaat dus van geen kant op in dat opzicht.
Dat vind ik bij Rabo dus juist niet. In andere ploegen heb je nog wel eens last van ego'tjes (denk bijvoorbeeld nog eens terug aan de Astana-tijd van Armstrong en Contador waar ze elkaar naar het leven stonden zo'n beetje. Ja, aan het einde van de rit was er wel de overwinning in de Tour, maar van een hechte ploeg was absoluut geen spraken. Dat soort ego's zie ik bij de Rabo helemaal niet. Alles en iedereen is bereid zich op te offeren voor dat grotere doel, namelijk Gesink in het geel. Iedereen heeft een eigen taak, alle fronten zijn voorzien van goede renners. Ik zie dat "wat sterke renners op een hoop gegooid" dus helemaal niet bij Rabo. In tegendeel zelfs...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over vreemden en lang samenrijden, maar over de juiste renner op de juiste plek en dat vind ik bij Rabo nogal als "wat sterke renners op een hoop gegooid" overkomen, dat zit bij andere teams beter in elkaar.
Misschien heb je dan zitten snurken ofzo, want ik zou dat anders ook niet kunnen verklaren, maar de man is gewoon een prima knecht, en het lijkt wel alsof hij elk jaar weer sterker is in die rol. Hij is perfect in staat om zn kopman over een col heen te helpen en af te zetten aan de voet van de laatste klim. Dat heeft hij al zo vaak laten zien, dat het me een compleet raadsel is hoe je dat dan gemist kan hebben. (en dat is imho ook zn taak; de kopman aan de voet van de laatste klim afleveren).quote:Garate is trouwens al 11 jaar prof en ondertussen ook al 35, ik vraag me af hoe ik die dan nog kan onderschatten, ik baseer me gewoon op wat hij vroeger heeft laten ziten.
Dat dan weer wel.... Maar hij mag ook zelf wel een etappe winnen hoor, dat maakt me weinig uitquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:00 schreef Marcoss het volgende:
Hopelijk wordt hij wel snel afgelost als laatste Raborenner die een Touretappe won
Garate is een prima knecht hoor, maar Fuglsang is gewoon echt een klasse beter. Als die jongen niet zou moeten knechten zou hij top 20 rijden en dat zie ik Garate echt niet doen. Fuglsang kan bergop ook veel langer beulswerk verrichten dan een Garate.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:03 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat vind ik bij Rabo dus juist niet. In andere ploegen heb je nog wel eens last van ego'tjes (denk bijvoorbeeld nog eens terug aan de Astana-tijd van Armstrong en Contador waar ze elkaar naar het leven stonden zo'n beetje. Ja, aan het einde van de rit was er wel de overwinning in de Tour, maar van een hechte ploeg was absoluut geen spraken. Dat soort ego's zie ik bij de Rabo helemaal niet. Alles en iedereen is bereid zich op te offeren voor dat grotere doel, namelijk Gesink in het geel. Iedereen heeft een eigen taak, alle fronten zijn voorzien van goede renners. Ik zie dat "wat sterke renners op een hoop gegooid" dus helemaal niet bij Rabo. In tegendeel zelfs...
[..]
Misschien heb je dan zitten snurken ofzo, want ik zou dat anders ook niet kunnen verklaren, maar de man is gewoon een prima knecht, en het lijkt wel alsof hij elk jaar weer sterker is in die rol. Hij is perfect in staat om zn kopman over een col heen te helpen en af te zetten aan de voet van de laatste klim. Dat heeft hij al zo vaak laten zien, dat het me een compleet raadsel is hoe je dat dan gemist kan hebben. (en dat is imho ook zn taak; de kopman aan de voet van de laatste klim afleveren).
Fuglsang heeft zeker de potentie om beter te worden dan wat Garate ooit berijkt heeft. Maar dat maakt Fuglsang daarom nog niet per definitie een betere knecht. Een goede knecht is een vak apart. Neem iemand als Niermann bijvoorbeeld. Een betere knecht ga je niet krijgen, maar om nu te zeggen dat Niermann beter is dan Fuglsang, dat absoluut niet. Een knecht moet zich op kunnen offeren voor zijn kopman. Van Garate weten we dat die dat als geen ander kan als het nodig is. Van Fuglsang vraag ik me dat nog wel eens af. Die lijkt toch af en toe wel erg graag voor eigen succes te willen gaan. Nét niet helemaal leeg rijden op kop om zelf nog wat over te houden... Dat is bij Garate wel anders. Die poeft zich helemaal leeg voor zn kopmanquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:17 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Garate is een prima knecht hoor, maar Fuglsang is gewoon echt een klasse beter. Als die jongen niet zou moeten knechten zou hij top 20 rijden en dat zie ik Garate echt niet doen. Fuglsang kan bergop ook veel langer beulswerk verrichten dan een Garate.
Tsja, die mening deel ik dus totaal niet. Ik vind juist de Rabo's daar sterker in. Ook in de breedte heb ik meer vertrouwen in de Rabo's dan in Leopard. Maar we zullen het allemaal live gaan zienquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:07 schreef Felagund het volgende:
Als Fuglsang in de vorm van de ronde van Zwitserland is kun je geen betere knecht wensen. Goede kracht in de ploegentijdrit, ook goed bergop en loyaal. Waarschijnlijk ook een stuk constanter dan Garate en ik vind de ploegmaten van de Schlecks ook een stuk loyaler in het knechtenwerk. Het is meer een team dan Rabobank, al is dit jaar weer een stap in de goed richting gezet.
Een knecht hoeft ook niet in de top-10 te rijden. Daar waar hij vroeger door trok (en dus eigenlijk niet vooraf al alles had gegeven voor zn kopman) rijdt hij zichzelf nu helemaal leeg voor de meet en komt dan op grote afstand binnen. Dat dondert natuurlijk voor geen meter dat hij op een half uur achterstand binnen komt, want zijn klassement doet totaal niet ter zaken. Een knecht afrekenen op zn klassement slaat compleet nergens op en illustreert eerder dat de knecht zijn werk niet goed doet dan dat hij zn werk wel goed doet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:59 schreef wimderon het volgende:
Garate is natuurlijk absoluut niet meer van het niveau Fuglsang en hij wordt ook niet elk jaar sterker. Tot 5 jaar terug reed hij zowat jaarlijks top-10 in een grote ronde, nu is het iemand die in de beginfase van een col eventjes tempo kan maken.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat zijn beste dagen achter hem liggen en hij nu niet eens meer in de buurt van een top-10 zou komen al zou hij het willen. Nu is het een vrij beperkte knecht op een niveau waarvan er in de Tour nog 20 rondrijden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:21 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Een knecht hoeft ook niet in de top-10 te rijden. Daar waar hij vroeger door trok (en dus eigenlijk niet vooraf al alles had gegeven voor zn kopman) rijdt hij zichzelf nu helemaal leeg voor de meet en komt dan op grote afstand binnen. Dat dondert natuurlijk voor geen meter dat hij op een half uur achterstand binnen komt, want zijn klassement doet totaal niet ter zaken. Een knecht afrekenen op zn klassement slaat compleet nergens op en illustreert eerder dat de knecht zijn werk niet goed doet dan dat hij zn werk wel goed doet.
Ik denk dat je hem daarmee wel wat te kort doet; ja, er zijn er meerdere die op het niveau van Garate rond rijden, maar een stuk of 20 is wel wat veel die je er nu aangeeft. Garate zit meestal bij een groep van pakweg een man of 20 die er nog over blijven alvorens hij er vanaf wappert, waarvan er zo'n 10 de kopmannen voor het klassement zijn. Dat geeft al wel een indicatie dat hij echt wel boven het niveau van de gemiddelde bergknecht uit steekt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat zijn beste dagen achter hem liggen en hij nu niet eens meer in de buurt van een top-10 zou komen al zou hij het willen. Nu is het een vrij beperkte knecht op een niveau waarvan er in de Tour nog 20 rondrijden.
Sanchez is ook hopeloos uit vorm lijkt wel (maar goed, misschien verrast ie ons nog), maar Mollema, Garate en eventueel Ten Dam en Barredo kunnen wel degelijk die klus opknappen voor Gesink. Wat dat betreft staat Rabo er qua ploeg beter voor dan in 2007 naar mijn mening.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
Rabo mist een meesterknecht ala Boogerd voor Rasmussen in 2007 (Navarro voor Contador, F. voor A. Schleck). Sanchez is waarschijnlijk de aangewezen man voor die rol maar ik weet niet of hij een top-15 plek wil opgeven om voor Gesink te rijden.
Omdat de Tour en Zwitserland toch wel 2 heel verschillende dingen zijn. Een goed klassement in Zwitserland rijden is natuurlijk leuk, maar geen must. Een goed klassement in de Tour rijden kan direct grote invloed op de rest van je carriere hebben. Fuglsang is relatief jong en heeft nog een hele carriere voor zich. Garate niet; die hoeft niet voor zn eigen succes te rijden. Dat maakt denk ik toch het grote verschil. Iemand die zich helemaal 100% wil laten oproken vs iemand die zich wil laten oproken, maar bij kans ook graag zelf nog een goed klassement wil rijden. Dat kan nét het verschil maken. Maar goed, uiteindelijk zal het toch Gesink / Contador / A. Schleck zijn die het moet gaan afmaken. Hoe goed je knechten ook zijn, uiteindelijk zul je zelf die col op moeten...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:22 schreef Schnappieter het volgende:
Fuglsang offerde zich in Zwitserland volledig op, dus dat kan hij in de Tour ook. Zie dan ook niet waarom Garate een betere knecht is dan Fuglsang. Op dit moment is Fuglsang gewoon beter en beide kunnen zich uitstekend opofferen voor hun team.
Garate kan dat juist wel, dat is ook zo'n beetje zijn taak. Dat deed hij in de Dauphiné in de slotetappe ook heel goed, toen nam hij Gesink zelfs op sleeptouw in de afdaling. Daar moet je Garate ook op beoordelen, het is geen renner die er nog bij zit als er nog 20 man over zijn bergop.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:46 schreef Ferdii het volgende:
lijkt mij een prima ploeg gericht op de prestatie van gesink. De rest is ondergeschikt. In mijn ogen dan ook logisch dat Boom en Tjallingi mee worden genomen voor de TTT.
Daarnaast ben ik ook niet zo'n fan van Sanchez en Garate, prima renners, maar of zij ook het verschil kunnen maken tussen winst of verlies? In mijn ogen zijn het niet echt renners die Gesink kunnen afzetten op de plaats waar nodig is (bv als hij een sprong heeft gemist). Daarnaast blijft Sanchez een onzekere factor. Kan heel goed zijn, maar presteert ook vaak genoeg ronduit slecht. Kan je daar op aan als het nodig is?
Het is de bedoeling dat hij dat doet ja, maar of ie het ook altijd kan, of enkel op een goede dag moet nog maar blijkenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Garate kan dat juist wel, dat is ook zo'n beetje zijn taak. Dat deed hij in de Dauphiné in de slotetappe ook heel goed, toen nam hij Gesink zelfs op sleeptouw in de afdaling. Daar moet je Garate ook op beoordelen, het is geen renner die er nog bij zit als er nog 20 man over zijn bergop.
En Sanchez is een heel groot twijfelgeval voor iedereen..
Op de Rabosite leggen ze die rol ook wel bij Niermann neer.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:40 schreef Pranjicc het volgende:
Je hoort wel eens bij interviews dat Garaté een beetje de teamcaptain is binnen Rabobank. Hij heeft de rol van Moerenhout overgenomen wat dat betreft.
Daar moeten we eigenlijk gewoon van uit gaan, dan kan het alleen nog maar meevallenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:43 schreef Temlin het volgende:
Dit jaar moet het gaan gebeuren. Al zul je net zien dat ze allemaal door de mand vallen in de belangrijkste wedstrijd van het jaar.
Met Menchov viel niet veel meer te winnen, behalve nog een Vuelta ofzo. Dan gaat Rabo, terecht, liever door met een stel Hollandsche Jongens van Dietschen bloed waarmee hetzelfde bereikt kan worden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:38 schreef Gekke_Gerrie het volgende:
Blijf het toch jammer vinden dat Menchov weg is. Hij is niet de spannendste renner om naar te kijken, maar ik had het toch leuk gevonden als hij bij Rabo was gebleven.
ik hoop wel dat ze een mollema volgend jaar gewoon vol voor de vuelta laten gaan, niks geen tour. Laat kruijswijk, sanchez en ten dam dan maar knechten voor gees in de tourquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met Menchov viel niet veel meer te winnen, behalve nog een Vuelta ofzo. Dan gaat Rabo, terecht, liever door met een stel Hollandsche Jongens van Dietschen bloed waarmee hetzelfde bereikt kan worden.
De verwachtingen zijn nogal hoog en dan is de kans groot dat het tegen gaat valllenquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:25 schreef Szura het volgende:
Maruh, dit is dus het topic waar iedereen metkomt strooien als ze eventjes niet het gewenste resultaat halen?
Maar goed, jij ziet ook Mollema niet als een meesterknecht voor Gesink, dus ja... in hoeverre we jou dan serieus moeten nemen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
De verwachtingen zijn nogal hoog en dan is de kans groot dat het tegen gaat valllen. Ik denk persoonlijk dat ze al blij mogen zijn als Gesink Top 5 rijdt.
Waar heb ik dat dan gezegd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar goed, jij ziet ook Mollema niet als een meesterknecht voor Gesink, dus ja... in hoeverre we jou dan serieus moeten nemen.
Boogerd werd ook pas 'meesterknecht' toen Rasmussen puur per ongeluk de Tour ging winnen. Zo ook dit jaar: Mollema zal zich pas aan kop zetten op de Alpe als Gesink geel aan heeft, of als Bert & Andy weg zijn en achterhaald dienen te worden. Tot die tijd mag hij het water gaan halen voor zijn baas. Gesink is overigens wel een ideale om voor te knechten bergop: Hij gaat 1 tempo bergop, lost dus altijd bij de eerste poef, om daarna weer terug te komen. Daar kan je als knecht van overduidelijke waarde zijn, maar dan is het dus wel Mollema's taak om er op dat moment in de koers nog bij te zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:44 schreef Marcoss het volgende:
Meesterknecht vind ik ook niet echt het juiste woord hoor. Als ze bij Rabo allemaal goed zijn, denk ik dat Mollema pas gaat knechten als er nog zo'n 10 renners ofzo over zijn bergop en Gesink zich nog goed voelt.
Gesink heeft denk ik andere waterdragers (.a. Ten Dam), dat hoeft Mollema waarschijnlijk niet te doen. Mollema is een aanklamper dus waarschijnlijk zit hij er nog wel aardig lang bij, maar het is de vraag of hij dan Gesink van dienst kan zijn. Gesink heeft het vorig jaar ook grotendeels alleen opgelost wanneer hij loste, dus dat moet ook nu wel lukken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:18 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Boogerd werd ook pas 'meesterknecht' toen Rasmussen puur per ongeluk de Tour ging winnen. Zo ook dit jaar: Mollema zal zich pas aan kop zetten op de Alpe als Gesink geel aan heeft, of als Bert & Andy weg zijn en achterhaald dienen te worden. Tot die tijd mag hij het water gaan halen voor zijn baas. Gesink is overigens wel een ideale om voor te knechten bergop: Hij gaat 1 tempo bergop, lost dus altijd bij de eerste poef, om daarna weer terug te komen. Daar kan je als knecht van overduidelijke waarde zijn, maar dan is het dus wel Mollema's taak om er op dat moment in de koers nog bij te zijn.
Mollema reed vorig jaar geen tour, en was kopman in de Giro. Da's toch totaal anders. In het afgelopen jaar is hij enorm gegroeid en we hebben hem nog nooit in een grote ronde zien knechten. Misschien doet hij het wel heel erg goed in die rol voor Gesink. Laten we dat eerst eens rustig afwachten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gesink heeft denk ik andere waterdragers (.a. Ten Dam), dat hoeft Mollema waarschijnlijk niet te doen. Mollema is een aanklamper dus waarschijnlijk zit hij er nog wel aardig lang bij, maar het is de vraag of hij dan Gesink van dienst kan zijn. Gesink heeft het vorig jaar ook grotendeels alleen opgelost wanneer hij loste, dus dat moet ook nu wel lukken.
Mwoch, zo "per ongeluk" kwam Rasmussen niet in het geel terrecht natuurlijk.... Hij is niet voor niets ontslagen en geschorstquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:18 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Boogerd werd ook pas 'meesterknecht' toen Rasmussen puur per ongeluk de Tour ging winnen. Zo ook dit jaar: Mollema zal zich pas aan kop zetten op de Alpe als Gesink geel aan heeft, of als Bert & Andy weg zijn en achterhaald dienen te worden. Tot die tijd mag hij het water gaan halen voor zijn baas. Gesink is overigens wel een ideale om voor te knechten bergop: Hij gaat 1 tempo bergop, lost dus altijd bij de eerste poef, om daarna weer terug te komen. Daar kan je als knecht van overduidelijke waarde zijn, maar dan is het dus wel Mollema's taak om er op dat moment in de koers nog bij te zijn.
Valt ook wat voor te zeggen, want of je nu 5e wordt of 80e, je staat nog steeds met lege handen (het wit is imho dan ook niet echt een prijs)quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:14 schreef thijsdetweede het volgende:
Mja, ook als Gesink 5de wordt (en wit pakt), Mollema 18de en ze vlak achter RadioShack in het ploegenklassement eindigen zullen we hier wel mensen zien die gaan mekkeren als ze geen etappeoverwinning halen
Menchov reed vorig jaar wel podium, beetje vreemd om hem dan te laten voor knechten voor Gesinkquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:49 schreef kroegtijger het volgende:
Het was vorig jaar met name Menchov die het liet afweten voor Gesink (niet uit onwil, maar uit onmacht). Garate heeft nog wel e.e.a aan knecht-werk kunnen doen.
Dat is natuurlijk ook wel weer waar jaquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:03 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Menchov reed vorig jaar wel podium, beetje vreemd om hem dan te laten voor knechten voor Gesink![]()
.
Wat dat betreft zijn Gesink en Menchov niet zulke verschillende renners. Alle2 zijn ze niet zo dol op tempo-wisselingen, met dat verschil dat Menchov graag een constante klim rijdt met zn eigen tempo, en Gesink in staat is om wat meer mee te rijden, en de klim graag heel lang wil in een hoog tempo. Als klimmer sla ik Gesink dan ook iets hoger aan dan Menchov. Aan de andere kant was Menchov zn tijdrit altijd wel wat beter dan die van Gesink, maar het schijnt dat Gesink deze (aanzienlijk) heeft verbeterd, dus ik ben benieuwdquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef Marcoss het volgende:
Menchov was de kopman vorig jaar met Gesink als schaduwkopman. Gesink heeft ook een aantal keer op kop gereden toen Menchov in hetzelfde groepje zat. Al had Gesink dat waarschijnlijk ook wel gedaan als Menchov niet in de groep zat. Een hoog constant tempo is toch wat Gesink het fijnst vindt.
quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
Rabo mist een meesterknecht ala Boogerd voor Rasmussen in 2007 (Navarro voor Contador, F. voor A. Schleck). Sanchez is waarschijnlijk de aangewezen man voor die rol maar ik weet niet of hij een top-15 plek wil opgeven om voor Gesink te rijden.
En uiteindelijk is dat dus ook de enige factor vna belang voor het welslagen van Gesinks/Rabos Tour: Hoe is Gesink bergop? In de Dauphine leek het in het slotweekeinde heel redelijk, maar dat was ook de enige keer dat ie bergop echt wat heeft laten zien dit jaar (waarschijnlijk bewust). We weten dat ie niks serieus hoeft te verliezen op zijn concurrenten in de tijdrit dit jaar, en na de eerste bergrit weten we ook hoe hij er echt voorstaat.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:16 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn Gesink en Menchov niet zulke verschillende renners. Alle2 zijn ze niet zo dol op tempo-wisselingen, met dat verschil dat Menchov graag een constante klim rijdt met zn eigen tempo, en Gesink in staat is om wat meer mee te rijden, en de klim graag heel lang wil in een hoog tempo. Als klimmer sla ik Gesink dan ook iets hoger aan dan Menchov. Aan de andere kant was Menchov zn tijdrit altijd wel wat beter dan die van Gesink, maar het schijnt dat Gesink deze (aanzienlijk) heeft verbeterd, dus ik ben benieuwd
Ik heb het in die post voornamelijk over L.L.S. die tot nu behoorlijk faalt in het shirt van Rabo. Zie ook het woord "waarschijnlijk" wat al aangeeft dat ik ruimte laat voor een andere naam. Mollema heeft zeker talent maar ik vraag me af of hij het in zich heeft om zich helemaal kapot te rijden voor Gesink (zelfde geld voor een L.L.S. in goede vorm). In dienst rijden van is een vak apart.quote:
Ik zou Gesink gek genoeg weleens in de Giro willen zien, eventueel in combi met de Vuelta. Laat Kruijswijk (en Mollema) dan de Tour doen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 06:46 schreef franklop het volgende:
[..]
ik hoop wel dat ze een mollema volgend jaar gewoon vol voor de vuelta laten gaan, niks geen tour. Laat kruijswijk, sanchez en ten dam dan maar knechten voor gees in de tour
dan krijgt hij het halve nederlandse volk over zich heen..quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik zou Gesink gek genoeg weleens in de Giro willen zien, eventueel in combi met de Vuelta. Laat Kruijswijk (en Mollema) dan de Tour doen.
Het zal nooit gebeuren, maar ik zou Gesink weleens op die steile Italiaanse klimmen willen zien.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:55 schreef franklop het volgende:
[..]
dan krijgt hij het halve nederlandse volk over zich heen..
Nee, ik kan niet wachten tot tour 2012 met Gesink, Mollema, Kruijswijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik zou Gesink gek genoeg weleens in de Giro willen zien, eventueel in combi met de Vuelta. Laat Kruijswijk (en Mollema) dan de Tour doen.
Hij is nog jong, en de kans dat dit nog eens zal gebeuren lijkt me dan ook redelijk aanwezig. Eerst "even" de tour winnen, en dan kan hij zich daarna op de Vuelta en de Giro gaan stortenquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tenzij Gesink dit jaar de tour al wint, dan kan hij volgend jaar de Giro winnen en misschien de Vuelta... We willen niet te hoge verwachtingen kweken verderquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:58 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nee, ik kan niet wachten tot tour 2012 met Gesink, Mollema, Kruijswijk.
Dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:16 schreef UltraR het volgende:
Nou, dan neem ik toch echt aan dat hij volgend jaar gewoon weer aan de tour-start staat.
Wat ik begrepen heb zal hij hoe dan ook Vuelta gaan rijden, maar ligt 't zwaartepunt van het seizoen bij de tour.quote:Volgens mij wordt, afhankelijk van hoe Gesink uit de tour komt, ook nog overwogen om hem dit jaar de Vuelta te laten rijden.
Wat betreft geel is Gesink echt wel best of the rest.... Andy of Bert kan je uit je hoofd zetten als Rabo zijnde en dan is Gesink een heel goede troef die ze achter de hand hebben. Zeker gezien zn jonge leeftijd is er nog veel groei mogelijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:43 schreef plurkie het volgende:
Ik vind het mooie ploeg. Ookal heb wel me twijfels als het gaat om gele trui. Ik verwacht dat die rond de 3e plaats zal eindigen. Verder baal ik een beetje van die spanjaarden. Vond garate vorige tour erg tegenvallen. Baredo vond ik altijd leuk rijden bij quickstep maar in dauphine zwaar tegenvallen. Zelfde geldt voor Sanchez. Hadden ze maar de andere Sanchez binnen gehaald, daar hoopte ik afgelopen herfst zo op!
Ik vind die belg misschien nog iets sterker denk ik. Die kan beter weg rijden. Dat is altijd beetje jammer bij Geesink, die kan over het algemeen niet zown grote dreun er op geven maar die gaat gewoon heel hoog tempo rijden...quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Wat betreft geel is Gesink echt wel best of the rest.... Andy of Bert kan je uit je hoofd zetten als Rabo zijnde en dan is Gesink een heel goede troef die ze achter de hand hebben. Zeker gezien zn jonge leeftijd is er nog veel groei mogelijk.
Garate reed vorig jaar imho juist een prima tour. Tuurlijk, het kon beter (da's altijd wel zo), maar tegen vallen vond ik het zeker niet.
Barredo valt tot nu toe inderdaad nog wel wat tegen, maar het seizoen is nog best lang. We hebben nog 2 grote koersen te gaan dus wie weet....
Sanchez is altijd al wat wisselvallig geweest. Als die man goed in zn vel zit, dan rijdt ie als de brandweer.... Gaat het niet zo goed, dan zie je m ook meteen enorm terug vallen. Het is altijd een gok, maar die kan ook heel positief uitpakken. En ja, Sammy Sanchez is de betere van die 2, maar die ga je voorlopig niet bij Euskatel weg krijgen vermoed ik. Euskatel is altijd al een vrjiwel volledig spaanse ploeg geweest en volgens mij voelt hij zich daar prima op zn plek.
Hmm, Gesink eindige vorig jaar nog wel een flink aantal minuten achter Samuel Sanchez.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Wat betreft geel is Gesink echt wel best of the rest.... Andy of Bert kan je uit je hoofd zetten als Rabo zijnde en dan is Gesink een heel goede troef die ze achter de hand hebben.
Wie verwacht je dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:13 schreef Marcoss het volgende:
VDB is ook geen aanvaller hoor..
En Rabo wint zeker niet de ploegentijdrit, daarvoor zijn veel sterkere ploegen aanwezig.
Het is wel zo dat Gesink een jaar ouder is en normaal dus een jaar sterker, terwijl hij een betere ploeg heeft voor de ploegentijdrit dan Sanchez en er geen kasseienrit is dit jaar. Maar normaal staat Sanchez als klassementsrenner nog steeds een stapje hoger dan Gesink ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:14 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hmm, Gesink eindige vorig jaar nog wel een flink aantal minuten achter Samuel Sanchez.
HTC is de grote favoriet en ook teams als SKY, Garmin en Leopard schat ik hoger in.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:21 schreef plurkie het volgende:
[..]
Wie verwacht je dan?
Ik denk dat je met Boom, Sanchez, Geesink, Tjalingi en ook Niermann een paar gasten hebben die heel hoog tempo kunnen gaan draaien. En Mollema heeft dacht ik ook goeden tijdrit in de benen. Ik denk dat het moet kunnen:)
Lombardije en het WK?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:53 schreef kroegtijger het volgende:
Barredo valt tot nu toe inderdaad nog wel wat tegen, maar het seizoen is nog best lang. We hebben nog 2 grote koersen te gaan dus wie weet....
Vergeet Radioshack niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
HTC is de grote favoriet en ook teams als SKY, Garmin en Leopard schat ik hoger in.
HTC is natuurlijk wel grote favoriet, Rabo is in mijn ogen wel beetje gelijkwaardig aan de andere 3. Resultaten dit jaar op dit onderdeel zijn toch ook goed geweest?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
HTC is de grote favoriet en ook teams als SKY, Garmin en Leopard schat ik hoger in.
Klopt, maar dat zegt niet alles. Samenstelling van het team bepaalt een heleboel en de renners die nu meerijden hebben niet allemaal meegedaan bij eerdere TTT's....zo vaak wordt er ook weer niet een TTT gereden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:41 schreef plurkie het volgende:
[..]
HTC is natuurlijk wel grote favoriet, Rabo is in mijn ogen wel beetje gelijkwaardig aan de andere 3. Resultaten dit jaar op dit onderdeel zijn toch ook goed geweest?
Rabo gaat natuurlijk nooit de TTT winnen, maar ze kunnen er wel belangrijke tijd pakken op een VdB, Evans en Sanchez.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:47 schreef plurkie het volgende:
[..]
Ik vind die belg misschien nog iets sterker denk ik. Die kan beter weg rijden. Dat is altijd beetje jammer bij Geesink, die kan over het algemeen niet zown grote dreun er op geven maar die gaat gewoon heel hoog tempo rijden...
In het geval van Garate lagen mijn verwachtingen vorig jaar misschien iets te hoog. Over de rest moet ik je gelijk geven:). Ik denk dat het best mogelijk is dat Rabo de ploegentijdrit wint met dit team, dit kan betekenen dat ze vanaf dag 3 de gele trui binnen hebben. Dit kan misschien wel een extra boost zijn voor team (ookal is 3 weken lang het geel beschermen een zware taak). Dan zal zo'n Sanchez hopelijk wel in zijn 'brandweer-modus' komen! Dat zag je toen ook toen rasmussen in het geel kwam te rijden, ging het hele team beter presteren.
Normaal gesproken zijn ze nu van gelijkwaardig niveau hoor. Zeker in een klimmerstour als deze moet Gesink in staat zijn in de bergen tijd te pakken op Sanchez.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is wel zo dat Gesink een jaar ouder is en normaal dus een jaar sterker, terwijl hij een betere ploeg heeft voor de ploegentijdrit dan Sanchez en er geen kasseienrit is dit jaar. Maar normaal staat Sanchez als klassementsrenner nog steeds een stapje hoger dan Gesink ja.
Dat vind ik een beetje moeilijk in te schatten. Hij wint met een ruim verschil, maar Castroviejo reed episch slecht in de Ronde van Zwitserland. Ik denk dat het niveau ook gewoon niet erg hoog was (ondanks Contador, maar die rijdt zijn eerste koers sinds de Giro, en heeft net een half litertje afgetapt voor later gebruik (hopelijk dit keer zonder clen)). Maar het is in ieder geval een goed teken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:11 schreef Marcoss het volgende:
Precies op tijd in vorm dus. Ook vrij ruim, meer dan een minuut voor Castroviejo en Contador.
Castroviejo had knieproblemen in het begin van de RvZ, maar kreeg er naarmate de ronde vorderde steeds minder last van.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje moeilijk in te schatten. Hij wint met een ruim verschil, maar Castroviejo reed episch slecht in de Ronde van Zwitserland. Ik denk dat het niveau ook gewoon niet erg hoog was (ondanks Contador, maar die rijdt zijn eerste koers sinds de Giro, en heeft net een half litertje afgetapt voor later gebruik (hopelijk dit keer zonder clen)). Maar het is in ieder geval een goed teken.
Top.quote:Kruijswijk en Ten Dam verlengen
Steven Kruijswijk en Laurens ten Dam hebben hun verbintenis bij Rabobank verlengd.
Het doorlopende contract van Kruijswijk is opengebroken en verlengd tot en met 2014. Ten Dam, wiens contract na dit jaar afliep, blijft tot en met 2013 voor de Nederlandse wielerploeg rijden.
Gesink was dan ook geen kopmanquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:14 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hmm, Gesink eindige vorig jaar nog wel een flink aantal minuten achter Samuel Sanchez.
Ook dan had hij enkele minuten achter SamSan geëindigd.quote:
Maar dr zijn er weer weinig die zo kunnen dalen als Sanchez... Het is dus ook een beetje rit-afhankelijk. Als de tour-directie het weer in zn bol krijgt krijg je volgende keer weer na een HC een afdaling en dan de finish...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:11 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Normaal gesproken zijn ze nu van gelijkwaardig niveau hoor. Zeker in een klimmerstour als deze moet Gesink in staat zijn in de bergen tijd te pakken op Sanchez.
Dat vraag ik me af... Maar zoals ik in mn vorige post al aangaf is het ook afhankelijk van het parcours... Sammy is op ritten met een "normale" klim en veel afdalen sterker, terwijl bj hele lange klimmen Gesink weer sterker is...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ook dan had hij enkele minuten achter SamSan geëindigd.
Hoe dan ook, nog meer dan twee grote koersen te gaan dus. Wielrennen bestaat uit meer dan rittenkoersen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:59 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan Tour en Vuelta
Er zijn wel weer twee ritten met de finish na een afdaling, al is het dan niet vanaf HC.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Maar dr zijn er weer weinig die zo kunnen dalen als Sanchez... Het is dus ook een beetje rit-afhankelijk. Als de tour-directie het weer in zn bol krijgt krijg je volgende keer weer na een HC een afdaling en dan de finish...
Ook bij de lange beklimmingen was Sanchez vorig jaar gewoon beter. En ik denk dat Gesink niet hoger was geëindigd als hij echt dé kopman was geweest vorig jaar.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:03 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af... Maar zoals ik in mn vorige post al aangaf is het ook afhankelijk van het parcours... Sammy is op ritten met een "normale" klim en veel afdalen sterker, terwijl bj hele lange klimmen Gesink weer sterker is...
Ik zie niet hoe hij Gilbert daar in gaat verslaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom gaat in de beginperiode blijkbaar voor geel.
Ambitieus om dat net in de Tour te doen die een "on-Boomse" start heeft, want een proloog en een gewone vlakke rit zijn daar toch veel geschikter voor.
Dat was niet tegen de wil van de ploegleiding in hoor, wel tegen de wil van Menchov.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:15 schreef thumbnail het volgende:
Als ik gisteren dat NK zag en Gesink die afstapte en weer geen Rabo renner die kon winnen dan vrees ik dat het weer een flut Tour gaat worden voor de Rabobank.
Ik mis de vechtlust die Vacansoleil wel heeft en ik denk dat het te maken heeft met de ploegleiding van de Rabo's.
De enige Tour waarin de Rabobank goed presteerde was die waarin Rasmussen het kopmanschap afpakte van Mentsjov en dat tegen de wil van de ploegleiding in.
Ineens kwam de hele ploeg tot leven en de vechtlust droop er vanaf.
Denk maar aan Dekker die 100 km op kop sleurde en denk maar aan Boogert die zichzelf opofferde voor zijn kopman, pure klasse die ploeg.
Maar helaas was dat eenmalig want er hangt altijd een verstikkende sfeer rond die ploeg.
Ploegentijdrit?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:20 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe hij Gilbert daar in gaat verslaan.
Er kan altijd een groepje wegrijden en wegblijven, maar dat lijkt me eerlijk gezegd nogal onwaarschijnlijk in een openingsrit. Vermoedelijk gaat de nieuwe leider na de ploegentijdrit (laat ik eens een Boasson Hagen of zo noemen) daarna geen bedreigingen van zijn trui meer toestaan en gaan er misschien enkel wat Gilbert-achtige types af en toe wat seconden kunnen terugnemen.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:20 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe hij Gilbert daar in gaat verslaan.
Dat vraag ik me af want dan moet die zijn kopmanschap opeisen met zijn benen en zijn positie in het peloton.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:22 schreef Marcoss het volgende:
Dat was niet tegen de wil van de ploegleiding in hoor, wel tegen de wil van Menchov.
Het was vorig jaar ook al zo (Terpstra) dus kennelijk kan de Rabobank de wedstrijd niet beheersen en afmaken.quote:Ik vind het allemaal wel overdreven naar aanleiding van het NK gisteren. Ja, Rabobank heeft kwalitatief betere renners dan Vacansoleil, maar juist op het gebied van eendagskoersen doet Vacansoleil niks onder en hebben ze met Ligthart een echte afmaker. De enige échte specialisten bij Rabo in eendagskoersen (Langeveld en Boom) waren gisteren blijkbaar niet echt in vorm. Dat zegt allemaal niet zoveel voor de Tour.
Aan de andere kant is het NK winnen wel leuk, maar ook niet meer dan wel leuk... Natuurlijk had Rabo het eigenlijk af moeten maken, maar je hebt niet altijd het koersverloop in de hand. Rabo maakte een heel logische keuze door niet te gaan rijden toen ze met zn 2en weg waren. Van de uiteindelijke kopgroep was ook voor de hand liggend dat Ligthart de spirnt zou gaan winnen als het er op aan zou komen. Het NK is altijd een beetje een rare koers waar de druk bij de Rabo's erg groot is. iedereen verwacht een Rabo-renner als winnaar en juist dat maakt het moeilijk. In de tour ligt dat toch effe anders; daar zijn er veel meer en grotere kanshebbers en kan een Rabo-man wat makkelijker ontsnappen. Daarnaast is een eendags-koers ook totaal niet te vergelijken met een grote ronde als de Tour.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:30 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af want dan moet die zijn kopmanschap opeisen met zijn benen en zijn positie in het peloton.
En de ploegleiding moet dat ook zien en snappen maar die is altijd veel te voorzichtig.
[..]
Het was vorig jaar ook al zo (Terpstra) dus kennelijk kan de Rabobank de wedstrijd niet beheersen en afmaken.
Als ze dat hier al niet kunnen dan vrees ik het ergste voor de Tour want dat niveau ligt nog wel een paar tandjes hoger.
Ik hoop wel dat Gesink fit is voor de Tour maar ik ben wel geschrokken.
Waarom zou je dan starten?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:45 schreef Marcoss het volgende:
Gesink kwam net terug van een hoogtestage, dan kan zo'n afstand er nog wel eens in hakken.
Maar het zag er allemaal wel amateuristisch uit. Eerst met 5 man in de kopgroep en binnen een km nog maar met 2.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:45 schreef Marcoss het volgende:
Gesink kwam net terug van een hoogtestage, dan kan zo'n afstand er nog wel eens in hakken.
Je hebt gelijk en de druk op de Rabo's is groot en dan kan het zo zijn dat een underdog er met de prijs vandoor gaat.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:43 schreef kroegtijger het volgende:
Aan de andere kant is het NK winnen wel leuk, maar ook niet meer dan wel leuk... Natuurlijk had Rabo het eigenlijk af moeten maken, maar je hebt niet altijd het koersverloop in de hand. Rabo maakte een heel logische keuze door niet te gaan rijden toen ze met zn 2en weg waren. Van de uiteindelijke kopgroep was ook voor de hand liggend dat Ligthart de spirnt zou gaan winnen als het er op aan zou komen. Het NK is altijd een beetje een rare koers waar de druk bij de Rabo's erg groot is. iedereen verwacht een Rabo-renner als winnaar en juist dat maakt het moeilijk. In de tour ligt dat toch effe anders; daar zijn er veel meer en grotere kanshebbers en kan een Rabo-man wat makkelijker ontsnappen. Daarnaast is een eendags-koers ook totaal niet te vergelijken met een grote ronde als de Tour.
Dus nee, naar aanleiding van het NK maak ik me weinig zorgen. Alleen het afstappen van Gesink vond ik opvallend, maar dr zal vast een heel goede / logische verklaring voor zijn.
Die druk is in de tour natuurlijk heel anders, daar is Rabobank de underdog en andere teams favoriet om te winnen. Daarnaast heeft een Gesink veel meer talent voor de grote rondes dan voor eendagswedstrijden als het NK.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:49 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en de druk op de Rabo's is groot en dan kan het zo zijn dat een underdog er met de prijs vandoor gaat.
Maar die druk is er in de Tour ook en dan moet je als ploeg het hele peloton beheersen dus dan moet dat toch ook 1 dagje kunnen lukken op een NK?
Omdat iedere renner moet starten in zijn nationaal kampioenschap.quote:
Tja, omdat het hoort, waarschijnlijk. Tenzij het NK op een AGR-parcours verreden wordt, heeft Gesink sowieso vrij weinig te zoeken op het NK.quote:
Als Gesink derde staat in het klassement dan zal de Rabobank toch echt moeten helpen met controleren.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:50 schreef Felagund het volgende:
Die druk is in de tour natuurlijk heel anders, daar is Rabobank de underdog en andere teams favoriet om te winnen. Daarnaast heeft een Gesink veel meer talent voor de grote rondes dan voor eendagswedstrijden als het NK.
Als een renner niet fit is dan start hij niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Omdat iedere renner moet starten in zijn nationaal kampioenschap.
Je hoeft niet per se te starten, maar het is gewoon gebruikelijk dat iedereen start. Daarnaast presenteert Rabo op de vooravond van het NK altijd haar Nederlandse Tourafgevaardigden, dus Gesink moest er toch zijn. Hij had echter zaterdag nog de hele dag in de auto gezeten van Zwitserland terug naar huis, dus logisch dat hij zondag niet top was.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:54 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als een renner niet fit is dan start hij niet.
Het zou kunnen dat de druk van de Sponsors groot is maar als je als ploeg een programma hebt waarbij je een hoogtestage inpast dan mag ik toch hopen dat men weet dat er nog een NK gereden moet worden?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:52 schreef Marcoss het volgende:
Tja, omdat het hoort, waarschijnlijk. Tenzij het NK op een AGR-parcours verreden wordt, heeft Gesink sowieso vrij weinig te zoeken op het NK.
Zou jij het risico nemen zo vlak voor de Tour?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:57 schreef TheArt het volgende:
Je hoeft niet per se te starten, maar het is gewoon gebruikelijk dat iedereen start. Daarnaast presenteert Rabo op de vooravond van het NK altijd haar Nederlandse Tourafgevaardigden, dus Gesink moest er toch zijn. Hij had echter zaterdag nog de hele dag in de auto gezeten van Zwitserland terug naar huis, dus logisch dat hij zondag niet top was.
Het risico nemen om wat? Gesink is altijd direct goed na een hoogtestage, dus ik zie het probleem niet. Dit zat er echter gewoon net wat te dicht op. Over een week staat hij er echt wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Zou jij het risico nemen zo vlak voor de Tour?
En dat kunnen ze niet? Daarnaast valt het controleren voor de derde plaats heel erg mee. De tour is een veel meer gecontroleerde koers dan het NK.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:53 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als Gesink derde staat in het klassement dan zal de Rabobank toch echt moeten helpen met controleren.
In sommige landen is het verplicht, maar blijkbaar is men daar (over de grenzen heen) ook niet al te rechtlijnig in.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:58 schreef Marcoss het volgende:
Freire is de laatste jaren ook nooit gestart op het Spaans kampioenschap (ook niet toen hij wel fit was), maar waarschijnlijk ligt het bij de Nederlandse renners anders.
Als hij altijd direct goed zou zijn na een hoogtestage dan zou hij nu die stage niet als reden opgeven voor het afstappen toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:59 schreef TheArt het volgende:
Het risico nemen om wat? Gesink is altijd direct goed na een hoogtestage, dus ik zie het probleem niet. Dit zat er echter gewoon net wat te dicht op. Over een week staat hij er echt wel.
In de Tour moet je dan dag in en dag uit keihard rijden en controleren en reageren en dat liet Rabobank na bij het NK.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:00 schreef Felagund het volgende:
En dat kunnen ze niet? Daarnaast valt het controleren voor de derde plaats heel erg mee. De tour is een veel meer gecontroleerde koers dan het NK.
Daarnaast gaat ook het verhaal dat Gesink een hongerklop kreeg, dus dat hij waarschijnlijk gewoon fit was.
Deze hoogtestage zat gewoon te dicht op het NK. En als je een dag voor het NK de hele dag in de auto zit dan kan je de klok erop gelijk zetten dat het zijn weerslag in de koers heeft.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als hij altijd direct goed zou zijn na een hoogtestage dan zou hij nu die stage niet als reden opgeven voor het afstappen toch?
Ik maak me een beetje zorgen over het punt dat Rabobank kennelijk niet in staat is om precies te weten hoe het herstel van Gesink is.
De Tour rijden ze met een compleet andere samenstelling, dus ik zie nog steeds het probleem niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:32 schreef thumbnail het volgende:
[..]
In de Tour moet je dan dag in en dag uit keihard rijden en controleren en reageren en dat liet Rabobank na bij het NK.
Dat vonden Verhoeven en Tankink ook.
Niet teveel zorgen makenquote:Op maandag 27 juni 2011 11:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als hij altijd direct goed zou zijn na een hoogtestage dan zou hij nu die stage niet als reden opgeven voor het afstappen toch?
Ik maak me een beetje zorgen over het punt dat Rabobank kennelijk niet in staat is om precies te weten hoe het herstel van Gesink is.
Ik mag toch hopen dat men ervaring heeft bij Rabobank dus waarom maken ze dan zo'n planning?quote:Op maandag 27 juni 2011 11:33 schreef TheArt het volgende:
Deze hoogtestage zat gewoon te dicht op het NK. En als je een dag voor het NK de hele dag in de auto zit dan kan je de klok erop gelijk zetten dat het zijn weerslag in de koers heeft.
Het gaat om het systeem en de mentaliteit.quote:De Tour rijden ze met een compleet andere samenstelling, dus ik zie nog steeds het probleem niet.
Ze hebben het over aanpassingsproblemen dus wat moet je daar van denken?quote:
Omdat de Tour belangrijker isquote:Op maandag 27 juni 2011 11:38 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat men ervaring heeft bij Rabobank dus waarom maken ze dan zo'n planning?
Dat dus inderdaadquote:
Maar als je op de site van Rabobank kijkt dan lees je dat ze er vanuit gingen dat Gesink een goed NK zou rijden.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:52 schreef kroegtijger het volgende:
Dat dus inderdaadHet NK is ondergeschikt aan de Tour. Als het (aanzienlijk) beter was geweest als Gesink op hoogtestage was gebleven ipv het NK te rijden, had je m ook niet op het NK gezien denk ik.
Dat dacht ik ook al maar Gesink lijkt me mentaal wel sterk (of is het een binnenvetter?).quote:Op maandag 27 juni 2011 12:05 schreef Ereinion het volgende:
Het was echt niet de planning nee. Je gaat niet Ten Dam en Kruijswijk opofferen en Weening en Gesink in de wachtkamer te zetten, om die laatste dan een ronde verder te laten afstappen. Het is duidelijk dat bij Rabobank niemand dit had verwacht.
Echt een ramp is het niet, het is het NK maar. Maar het zou me ook niet verbazen als Gesink deze Tour niet helemaal super is. Ik heb het gevoel dat de dood van zijn vader toch nog harder aangekomen is dan de meeste fans hadden ingeschat. Volgens mij zit het nog steeds niet helemaal 100% in zijn kop. Zo verrassend is dat natuurlijk niet, de meeste carrières volgen niet een gestage lijn omhoog, maar gaan met horten en stoten, Gesink is dan wel de Grote Hoop, maar hij kan ook gewoon een minder jaar hebben.
quote:Rabobank in subtop zegelijst
Uitgegeven: 28 juni 2011 15:46
Laatst gewijzigd: 28 juni 2011 15:46
AMSTERDAM - Van de deelnemende ploegen aan de Tour de France hebben alleen HTC-Highroad, Europcar, Garmin-Cervélo, Lampre en RadioShack in 2011 meer zeges geboekt dan Rabobank.
De bankiersformatie vierde dit jaar al twintig overwinningen, slechts één minder dan Europcar, Garmin-Cervélo, Lampre en RadioShack, die allen de tweede plaats bezetten.
Met achttien zeges bekleedt Vacansoleil de keurige achtste positie.
Op HTC-Highroad staat geen maat. De formatie van Mark Cavendish, Matthew Goss en John Degenkolb begint zaterdag aan de Tour de France met 36 zeges op zak.
AG2R
De slechtst presterende Tour-ploeg is AG2R. De Franse formatie vierde slechts drie overwinningen. Het BMC van Cadel Evans presteert met vijf zeges eveneens vrij mager in 2011.
Ook Astana (7 zeges), Euskaltel (6) en QuickStep (6) proberen een tegenvallend eerste deel van het jaar goed te maken in de Tour.
ik bespeur hier een poging om het onderwerp naar Vacansoleil te verbuigen, aangezien het in het Vacansoleil topic voornamelijk over Rabo gaatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:57 schreef Remzz het volgende:
Vooral knap van Vacansoleil leuke ploeg wel.
quote:RGUpdate Robert Gesink
En ja hoor, we vliegen weer met @KLM /AirFrance en het vliegtuig gaat weer eens niet! Lijkt erop dat het treinen wordt!
Inderdaad, heel slecht van rabo dat het vliegtuig niet gaatquote:
Lijkt mij ook. Hoewel Thalys/TGV treinen krapper zijn dan normale NS-treinen, waardoor je weer een beetje een vliegtuig-situatie krijgt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:03 schreef thijsdetweede het volgende:
Verbaast me eigenlijk vooral dat het niet sowieso treinen was.... Zo veel langer doe je er met de Thalys/TGV niet over, en de trein is een stuk lekkerder voor je spiertjes, dunkt me. Je loopt nog eens wat rond, enzo.
google eens op klm first classquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:06 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Hoewel Thalys/TGV treinen krapper zijn dan normale NS-treinen, waardoor je weer een beetje een vliegtuig-situatie krijgt.
Preciesquote:
Leg uit. En over wie heb je het precies?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:22 schreef Temlin het volgende:
Ik vraag me wel af of die broekies van de Rabo met de hoge druk om kunnen gaan.
Troll.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Leg uit. En over wie heb je het precies?
tja er raken altijd wel wat renners aan de schijterij, komt door die koude blikjes. vraag maar aan Maarten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:22 schreef Temlin het volgende:
Ik vraag me wel af of die broekies van de Rabo met de hoge druk om kunnen gaan.
Over de vooral jonge renners van de Rabobank, er is niet echt een leider in de groep die opstaat als het nodig is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Leg uit. En over wie heb je het precies?
Idd,quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:52 schreef Temlin het volgende:
[..]
Over de vooral jonge renners van de Rabobank, er is niet echt een leider in de groep die opstaat als het nodig is.
Dat van jonge renners valt wel mee:quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:52 schreef Temlin het volgende:
[..]
Over de vooral jonge renners van de Rabobank, er is niet echt een leider in de groep die opstaat als het nodig is.
Ja!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:08 schreef forzaudinese het volgende:
Wat zullen we hem missen deze tour zeg!:D
[ afbeelding ]
haha!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:06 schreef farscapevr8 het volgende:
[ afbeelding ]
daar klopt niks van en ik heb een brief om dat te bewijzen ultra
quote:
ach de ontknopingen kun je toch wel meekrijgen meestal..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:47 schreef Paxcon het volgende:
Jammer dat ik nog school heb volgende week.. Dan zal ik toch het een en ander van de Tour moeten missen..
Meer dan leuk zelfs... Amper iets laten liggen daar. Zoals vooraf al wel bekend was kon je in deze tijdrit niet echt iets winnen, maar wel heel veel verliezen. Dat is wel gebleken. Rabo en alles daarboven (dus alles binnen 12 seconden) hebben gezorgd dat er geen verlies is. Alles onder Rabo is eigenlijk wel aan het verliezen geweest. Met name Saxo en Lotto hebben het nodige laten liggen. Al met al heeft Rabo dus gewoon een prima tijdrit gereden en gedaan wat het moest doenquote:
Afgezien van Gesink en Barredo, zaten ook dit keer alle Rabo's achter de valpartij.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Het grote verschil met voorgaande jaren (decennia) bij Rabo is dat ze nu echt scherp lijken. Kopman voorin het peloton, gewoon een hele strakke TTT; in vroeger tijden wist je altijd zeker dat bij een valpartij de Rabo's er achter zaten. Het is de winnaarsmentaliteit die al het hele jaar lijkt te heersen (de geest van Verhoeven?).
de belangrijkste pion zat er dus voorquote:Op maandag 4 juli 2011 09:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Afgezien van Gesink en Barredo, zaten ook dit keer alle Rabo's achter de valpartij.
Ik snap je punt, maar hoe groot was de groep voor de valpartij? Iets van 70 renners dacht ik?quote:Op maandag 4 juli 2011 09:49 schreef thijsdetweede het volgende:
Da's dus precies degene die ervoor moeten zitten: Gesink +1. Al was het nipt, heeft Rabo het toch een stuk beter gedaan dan Saxo
quote:Op maandag 4 juli 2011 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Het grote verschil met voorgaande jaren (decennia) bij Rabo is dat ze nu echt scherp lijken. Kopman voorin het peloton, gewoon een hele strakke TTT; in vroeger tijden wist je altijd zeker dat bij een valpartij de Rabo's er achter zaten. Het is de winnaarsmentaliteit die al het hele jaar lijkt te heersen (de geest van Verhoeven?).
Dit dus.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als Gesink 1 plekje naar achter zat. Achter in plaats van voor Kreuziger, dan had ie gewoon gebroken sleutelbeentje en einde tour.
En als de valpartij een beetje meer naar voren zat... En als er plots een hond over was gestoken, en als... en als.. en als...quote:Op maandag 4 juli 2011 10:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als Gesink 1 plekje naar achter zat. Achter in plaats van voor Kreuziger, dan had ie gewoon gebroken sleutelbeentje en einde tour.
Het ironische is dat het constant vooraan zitten vroeger (15 jaar geleden) nauwelijks een issue was. De sprinters deden hun ding en de klassementsrenners zaten er braafjes achter en er ging zelden wat mis. Ik weet niet wie daarmee is begonnen (al vermoed ik dat gillende ploegleiders en oortjes ook hier alwéér de schuldige zijn), maar plots moesten die klimmers ook allemaal mee vooraan zitten, want wat als het eens zou breken door een val en je verliest tijd?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:56 schreef marcodej het volgende:
Het gezeik als hij er ergens bij ligt of achter zit is zwaar overdreven en irritant, maar als hij een valpartij net voorblijft en wat tijd wint is het ineens hosanna en zijn ze "superscherp". Soms is het gewoon een kwestie van geluk of pech.
Het is onvermijdelijk nu de belangen zo groot zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het jammere vind ik dat dit soort (als je 't mij vraag uberdom) kuddegedrag ondertussen geaccepteerd is en zelfs semi-gereglementeerd wordt door die 3 kilometer-regel.
Armstrong is de schuldige, of beter gezegd alle schaapjes-klassementsrenners die Armstrong wilden kopiëren.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het ironische is dat het constant vooraan zitten vroeger (15 jaar geleden) nauwelijks een issue was. De sprinters deden hun ding en de klassementsrenners zaten er braafjes achter en er ging zelden wat mis. Ik weet niet wie daarmee is begonnen (al vermoed ik dat gillende ploegleiders en oortjes ook hier alwéér de schuldige zijn), maar plots moesten die klimmers ook allemaal mee vooraan zitten, want wat als het eens zou breken door een val en je verliest tijd?
Dan komt bij mij de oneliner You've made your bed now lie in it naar boven. Ze hebben met z'n allen die situatie gecreëerd, ze hebben geen recht op bescherming.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je dat filmpje bekijkt, is het afschaffen van de 3km-regel ook geen optie want dan zullen klassementsrenners gewoon tot de finish vooraan willen zitten.
Dat is wel krom.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat is niet krom, enkel ongelukkig doordat er twee keer gevallen is. Die 3 km-regel is er nu eenmaal, die kun je niet ineens veranderen.
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar eigenlijk geldt de 3km-regel niet bij aankomst berg-op... En dit was toch een 4e cat. aankomst... Dan zou die regel ook niet moeten gelden, maar deed het wel. Dus mbt aanpassing van reglement is het nu juist krom dat de regel geldt.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat is niet krom, enkel ongelukkig doordat er twee keer gevallen is. Die 3 km-regel is er nu eenmaal, die kun je niet ineens veranderen. Degenen die last hadden van de val in de laatste 3 km konden rustig binnenlopen. Maar het uitzoeken wie gelost was en wie last had van de val was nooit te doen geweest en dan had je veel gezeur gehad van waarom hij wel en die niet enz. Daarom was het verstandig om gewoon iedereen uit die eerste groep in dezelfde tijd te zetten. Ze hadden wellicht nog kunnen besluiten om gewoon iedereen op 6 seconden te zetten, soort generaal pardon, vanwege de omvang van de valpartijen en het feit dat dit de eerste etappe is, maar dat hebben ze niet gedaan.
Regels waren niet aangepast. Van te voren was al bekend dat voor die rit (en ook nog een andere) een uitzondering gold.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:15 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar eigenlijk geldt de 3km-regel niet bij aankomst berg-op... En dit was toch een 4e cat. aankomst... Dan zou die regel ook niet moeten gelden, maar deed het wel. Dus mbt aanpassing van reglement is het nu juist krom dat de regel geldt.
Da's wel waar inderdaad... Maar toch, het blijft een uitzondering, en dat is op zich wel vreemd. Ik ben ook wel van mening dat er dan wel vooraf geprotesteerd had moeten worden en niet achteraf hoor... Wat dat betreft lijkt me ook dat er goed gehandeld is...quote:Op maandag 4 juli 2011 14:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Regels waren niet aangepast. Van te voren was al bekend dat voor die rit (en ook nog een andere) een uitzondering gold.
'Gewoon' inderdaad.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:23 schreef Sloggi het volgende:
Gesink moet gewoon beter uit z'n doppen kijken.
Stond ie al. Schade lijkt ook mee te vallen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:47 schreef krapula het volgende:
Ondanks de val is Gesink wel weer dichter bij de witte trui.. 3e atm.
En weer twee plekken opgeschoven in het klassement.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:47 schreef krapula het volgende:
Ondanks de val is Gesink wel weer dichter bij de witte trui.. 3e atm.
Vóór de etappe stond ie wel 8 sec. achter, maar niet 3e, hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stond ie al. Schade lijkt ook mee te vallen.
Weinig voor nodigquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
En weer twee plekken opgeschoven in het klassement.
Overigens vind ik Luis Leon enorm attent rijden, attenter dan in het hele seizoen bij elkaar tot nu toe.
Ok, maar wie zijn dan weggevallen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef krapula het volgende:
[..]
Vóór de etappe stond ie wel 8 sec. achter, maar niet 3e, hoor.
Ik vind ze sowieso attent rijden deze Tour. Maar zo zie je maar, je ligt er zomaar bij, ook als je vooraan rijdt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
En weer twee plekken opgeschoven in het klassement.
Overigens vind ik Luis Leon enorm attent rijden, attenter dan in het hele seizoen bij elkaar tot nu toe.
Een ding is zeker, morgen heeft ie meer last van zijn (onder)rug en wellicht de dag erna nog meer.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:19 schreef TheArt het volgende:
Reactie van Gesink zelf net op Radio 1: Brajkovic was de eerste die viel en Garate viel erover heen. In het begin last van zijn rug, maar later kwam ie er door.
quote:Vooralsnog is er geen vrees voor botbreuken bij Gesink. "Maar pas na enkele dagen kun je vaststellen of de verwondingen echt ernstig zijn of juist niet", zei Van Houwelingen. "Hij zal morgen zo stijf zijn als een plank. Vanavond moet Robert proberen een beetje te slapen en dan moet hij de komende dagen goed zien door te komen."
twitter:RGUpdate twitterde op woensdag 06-07-2011 om 18:26:00Wat een ontzettend gevaarlijke dag. Veel valpartijen en helaas wast voor mij ook raak.Direct na de sprint valt Brajkovich,ik ga er overheen. reageer retweet
Ok.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:41 schreef forzaudinese het volgende:
hopelijk kan Mollema nu lekker zijn eigen gang gaan en zelf een top 10 proberen te rijden!
Viel me al op dat LL Sanchez>> Mollema van voren probeerde te houden!(mooi zo)
Vind sowieso Mollema een goede indruk maakt tot nu toe ,dat zag je al in de ploegentijdrit.
twitter:EisengaL twitterde op woensdag 06-07-2011 om 21:34:41Damage Report III: after todays crash, x-rays have revealed a small fracture in Garate's upper right arm. Starts tomorrow. #rabowielrennen reageer retweet
quote:Pieter Weening will change teams after this season. Thankful for all the years with Rabobank, we wish Pieter all the best !! #rabowielrennen
Leopard.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:25 schreef marcodej het volgende:
Dat zat er dik in. Wat zou nou een leuk team voor Pieter zijn? Vacansoleil?
Quick Step in een wat vrijer rol.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:25 schreef marcodej het volgende:
Pieter is een goede subtopper...zou een prima knecht voor VDB2 zijn...quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:25 schreef marcodej het volgende:
Giro d'Italia gezien?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Temlin het volgende:
Mis je niets aan. Al zul je zien dat hij na het vertrek bij Rabo opeens prijzen wint
quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Temlin het volgende:
Mis je niets aan. Al zul je zien dat hij na het vertrek bij Rabo opeens prijzen wint
Kap toch eens met dat getrollquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Temlin het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |