Dat lijkt me vrij sterk aangezien er geen proloog is.quote:
Jep lijkt inderdaad Tjallingii te worden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:44 schreef UltraR het volgende:
Thuisblijvert van die 10 lijkt me Tjallingi te worden.
Begrijpelijk dat Kruijswijk geen Giro en Tour rijdt, maar blijf het wel eeuwig zonde vinden. Die 3 Nederlanders in Zwitserland + Gesink en Garate. Wat had dat mooi kunnen zijn!
Oeps verhip. Jammer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij sterk aangezien er geen proloog is.
Ik denk dat LL Sanchez een overeenkomst in zijn contract heeft dat hij de tour gaat rijden. Misschien geldt hetzelfde wel voor Barredo.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:51 schreef frits22 het volgende:
Ik zou de laatste man kiezen uit 2 Spanjaarden (LL Sanchez,Barredo)zijn allemaal nog niet echt in vorm
Oh zeker hoor, er valt voor beide genoeg te zeggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik weet dat het heel gevaarlijk is om te zeggen, maar ik zou toch liever Tjallingii meenemen dan Ten Dam. Hij lijkt iets minder te worden in de Ronde van Zwitserland en hij was al erg goed in Californië. Ik betwijfel of hij de goede vorm nog kan vasthouden tot het er in de Tour wat hem betreft toe doet: de laatste anderhalve week. Er gaan al genoeg klimmers mee, Tjallingii zou een goede kracht zijn, ook met het oog op de ploegentijdrit (tov Ten Dam).
Garate heeft dat ook, dat was twee jaar terug zo overduidelijk. Die had echt geen deuk in pakje boter gefietst dat seizoen, nog erger dan LL Sanchez nu, en zat toch bij de direct gekwalificeerden voor de tour-ploeg. Goed, dat hij toen de rit naar Mont Ventoux won was vrij briljant, maar dat neemt niet weg dat andere renners een plaatsje in de ploeg moesten afdwingen en Garate niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat LL Sanchez een overeenkomst in zijn contract heeft dat hij de tour gaat rijden. Misschien geldt hetzelfde wel voor Barredo.
Tja, je moet ook niet vergeten dat die renners dan ook weten dat ze in de voorbereidingskoersen niet in vorm hoeven te zijn, maar pas in de Tour. Bij Barredo komt het wel goed, volgens mij. LL Sanchez is een groter twijfelgeval, maar als die zijn vorm terug kan vinden van vorig jaar, is dat ook een renner die sowieso mee zal doen voor een ritzege.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Garate heeft dat ook, dat was twee jaar terug zo overduidelijk. Die had echt geen deuk in pakje boter gefietst dat seizoen, nog erger dan LL Sanchez nu, en zat toch bij de direct gekwalificeerden voor de tour-ploeg. Goed, dat hij toen de rit naar Mont Ventoux won was vrij briljant, maar dat neemt niet weg dat andere renners een plaatsje in de ploeg moesten afdwingen en Garate niet.
Ervaring opdoen, uitrijden en wennen aan de gekte en circus die rondom de Tour plaats vindt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:44 schreef Greatmarked het volgende:
Wat verwachten we van Mollema?
2e kopman? Gokken op een ritzege en knecht van Gesink?
Het is de Telegraaf, maar toch het vermelden waard lijkt me.quote:Luis-Leon Sanchez geen zekerheid
AMSTERDAM - Slechts drie zekerheden gaf de Rabobankploeg vroeg in het seizoen voor de Tourselectie. Robert Gesink, Bauke Mollema en Luis-Leon Sanchez kregen in het voorjaar al een vrijbrief. In de week van de waarheid lijkt het dat de ploeg op dat besluit terug moet komen. De dure Spaanse aankoop Sanchez rijdt dit seizoen immers ver beneden zijn niveau.
Parijs-Nice was zijn eerste grote doel voor zijn nieuwe werkgever, maar Sanchez kwam niet verder dan de 28e plek in het eindklassement. Na afloop sprak ploegleider Erik Dekker openlijk zijn teleurstelling uit.
In de klassiekers was Sanchez vervolgens geen schim van de kampioen die vorig jaar de Clasica San Sebastian op zijn naam schreef. In Luik-Bastenaken-Luik haalde hij zelfs de finish niet. Als een hoopje ellende kroop hij de teambus in. Dat Sanchez mentaal gebroken was, bleek later in de Ronde van Romandië.
Tijdens de hoogtestage in Sierra Nevada met Gesink, Juan-Manuel Garate en Carlos Barredo gaf de renner uit Murcia openlijk aan weer goed in zijn vel te zitten. Zijn manier van rijden in de Dauphiné bewees dat geenszins, waardoor de twijfels opnieuw rezen. Gesink, Garate en Barredo demonstreerden op bepaalde momenten de eerste effecten van de hoogtestage. Sanchez reed anoniem mee in de middenmoot, wat opnieuw een domper voor zijn zelfvertrouwen was.
Bij zijn vorige ploeg Caisse d’Epargne was de mentale breekbaarheid van Sanchez bekend. Twee jaar geleden won hij de Tourrit van Andorra naar Saint-Girons. Vier dagen later was hij ineens zo down, dat hij het liefst wilde afstappen en naar huis gaan. Het ging van geen kant meer. Wat hoogst opmerkelijk is voor een renner die eerder zo succesvol was.
Bij Rabobank weten ze zich moeilijk raad in het ondersteunen van de Spanjaard. Sanchez is de Engelse taal niet machtig. De ploegleiding kan de koerstactiek met hem wel in het Spaans doornemen, maar om hem te steunen bij psychische problemen is de taalbarrière te groot. Binnen de ploeg rijst openlijk de vraag of er wel volledig op Sanchez kan worden gerekend in de komende Tour.
Na het slechte voorjaar rust er nu sowieso al een grote druk op zijn schouders. Zelf begrijpt hij als de beste dat zijn prestaties ondermaats zijn. Wil je met Gesink voor het podium gaan, dan kun je geen zwakke schakel in de ploeg hebben. Een renner die straks in een persoonlijk wak zit, kan de prestaties van de hele ploeg naar beneden halen.
Verder heeft Sanchez in de eerste maanden voor zijn Nederlandse werkgever nog niet bewezen dat hij zich helemaal in dienst van een kopman kan en wil stellen. De andere kandidaten voor een Rabo-Tourticket hebben die trouwe dienst in het verleden al geregeld getoond.
Naast Gesink en Mollema zijn de Spanjaarden Garate en Barredo zeker van een startbewijs. Gesink wil zelf Grischa Niermann als wegkapitein mee en wordt hierin gesteund door de ploegleiding. Met het oog op de ploegentijdrit en de gevaarlijke waaierritten zijn twee hardrijders van het kaliber Lars Boom en Maarten Tjallingii ook nodig.
Dan blijven nog drie renners over voor drie plekken. Laurens ten Dam (momenteel wereldtop in Zwitserland), Paul Martens (al vaak genoeg zijn waarde op alle terreinen bewezen) en Luis-Leon Sanchez. Dat de duurste aankoop van dit seizoen geen zekerheid meer is, is duidelijk.
Dat dus inderdaad. Het staat stijf van de aannames en meningen van de schrijver, maar feitelijk wordt er niets gepresenteerd. Zijn prestatie in de Dophiné wordt ook afgedaan alszijnde slecht, terwijl we niet eens weten met welke opdracht hij aan de start is verschenen, laat staan hoe zn trainings-schema in voorbereiding van de Tour eruit ziet...quote:Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef Marcoss het volgende:
Heel suggestief stukje hoor, vooral de eigen mening van de journalist, volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |