abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:03:28 #1
11102 knep
Mountainfreak
pi_98276421
Geen Tour de France forum zonder een topic over de Rabobank-ploeg natuurlijk.

De sfeer lijkt in ieder geval goed te zijn :) :

Uit de volgende namen wordt de ploeg samengesteld:

Robert Gesink
Bauke Mollema
Luis León Sánchez
Juanma Garate
Carlos Barredo
Paul Martens
Grischa Niermann
Lars Boom
Maarten Tjallingi
Laurens Ten Dam
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:09:12 #2
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_98276717
Wat? Geen Kruijswijk??????????????

;) ;)
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:13:36 #3
11102 knep
Mountainfreak
pi_98276928
De sfeer is natuurlijk ook prima bij de Zwitserland ploeg waar de heer Kruijswijk vandaag zijn 1e profzege boekte 8-).

Hier het topic: Tour de Suisse 2011 #4 Kruijswiiiiiiijk
pi_98277421
Ploeg in de breedte erg sterk (misschien wel het sterkste team deze Tour) en ook qua sfeer lijkt het prima te zitten. Ze zullen renners moeten thuislaten die normaal gesproken ook prima in het team zouden passen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 17 juni 2011 @ 00:25:51 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98277445
Rabo _O_.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 01:21:50 #6
67089 Gillingham
The horror...
pi_98279301
Het wordt in ieder geval zo'n team:

What's it going to be then, eh?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 01:50:30 #7
202014 JJH
Knetter. O+
pi_98279958
Grischa, oude rot. _O_
  vrijdag 17 juni 2011 @ 07:31:29 #8
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_98281809
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:09 schreef Waaghals het volgende:
Wat? Geen Kruijswijk??????????????

;) ;)
Die heeft het goed gedaan.

Ik zeg: breng hem zeer rustig in. Net zoals Gesink.
pi_98283743
Thuisblijvert van die 10 lijkt me Tjallingi te worden.

Begrijpelijk dat Kruijswijk geen Giro en Tour rijdt, maar blijf het wel eeuwig zonde vinden. Die 3 Nederlanders in Zwitserland + Gesink en Garate. Wat had dat mooi kunnen zijn!
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_98283984
Boom in de gele trui na dag 1?
In the coolest little capital of the world
pi_98284088
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:55 schreef Drebbelman het volgende:
Boom in de gele trui na dag 1?
Dat lijkt me vrij sterk aangezien er geen proloog is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:44 schreef UltraR het volgende:
Thuisblijvert van die 10 lijkt me Tjallingi te worden.

Begrijpelijk dat Kruijswijk geen Giro en Tour rijdt, maar blijf het wel eeuwig zonde vinden. Die 3 Nederlanders in Zwitserland + Gesink en Garate. Wat had dat mooi kunnen zijn!
Jep lijkt inderdaad Tjallingii te worden.
pi_98285195
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij sterk aangezien er geen proloog is.
Oeps verhip. Jammer.
In the coolest little capital of the world
pi_98289757
Ik zou de laatste man kiezen uit 2 Spanjaarden (LL Sanchez,Barredo)zijn allemaal nog niet echt in vorm
pi_98291262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:51 schreef frits22 het volgende:
Ik zou de laatste man kiezen uit 2 Spanjaarden (LL Sanchez,Barredo)zijn allemaal nog niet echt in vorm
Ik denk dat LL Sanchez een overeenkomst in zijn contract heeft dat hij de tour gaat rijden. Misschien geldt hetzelfde wel voor Barredo.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_98300760
Ik weet dat het heel gevaarlijk is om te zeggen, maar ik zou toch liever Tjallingii meenemen dan Ten Dam. Hij lijkt iets minder te worden in de Ronde van Zwitserland en hij was al erg goed in Californië. Ik betwijfel of hij de goede vorm nog kan vasthouden tot het er in de Tour wat hem betreft toe doet: de laatste anderhalve week. Er gaan al genoeg klimmers mee, Tjallingii zou een goede kracht zijn, ook met het oog op de ploegentijdrit (tov Ten Dam).
pi_98300906
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik weet dat het heel gevaarlijk is om te zeggen, maar ik zou toch liever Tjallingii meenemen dan Ten Dam. Hij lijkt iets minder te worden in de Ronde van Zwitserland en hij was al erg goed in Californië. Ik betwijfel of hij de goede vorm nog kan vasthouden tot het er in de Tour wat hem betreft toe doet: de laatste anderhalve week. Er gaan al genoeg klimmers mee, Tjallingii zou een goede kracht zijn, ook met het oog op de ploegentijdrit (tov Ten Dam).
Oh zeker hoor, er valt voor beide genoeg te zeggen.
pi_98301680
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik denk dat LL Sanchez een overeenkomst in zijn contract heeft dat hij de tour gaat rijden. Misschien geldt hetzelfde wel voor Barredo.
Garate heeft dat ook, dat was twee jaar terug zo overduidelijk. Die had echt geen deuk in pakje boter gefietst dat seizoen, nog erger dan LL Sanchez nu, en zat toch bij de direct gekwalificeerden voor de tour-ploeg. Goed, dat hij toen de rit naar Mont Ventoux won was vrij briljant, maar dat neemt niet weg dat andere renners een plaatsje in de ploeg moesten afdwingen en Garate niet.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_98307772
:r Niermann :r
- verwijderd door admin -
pi_98307942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

Garate heeft dat ook, dat was twee jaar terug zo overduidelijk. Die had echt geen deuk in pakje boter gefietst dat seizoen, nog erger dan LL Sanchez nu, en zat toch bij de direct gekwalificeerden voor de tour-ploeg. Goed, dat hij toen de rit naar Mont Ventoux won was vrij briljant, maar dat neemt niet weg dat andere renners een plaatsje in de ploeg moesten afdwingen en Garate niet.
Tja, je moet ook niet vergeten dat die renners dan ook weten dat ze in de voorbereidingskoersen niet in vorm hoeven te zijn, maar pas in de Tour. Bij Barredo komt het wel goed, volgens mij. LL Sanchez is een groter twijfelgeval, maar als die zijn vorm terug kan vinden van vorig jaar, is dat ook een renner die sowieso mee zal doen voor een ritzege.
pi_98329666
Wat verwachten we van Mollema?

2e kopman? Gokken op een ritzege en knecht van Gesink?
pi_98330502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:44 schreef Greatmarked het volgende:
Wat verwachten we van Mollema?

2e kopman? Gokken op een ritzege en knecht van Gesink?
Ervaring opdoen, uitrijden en wennen aan de gekte en circus die rondom de Tour plaats vindt.
Alles daarboven is bonus, maar de lat en verwachtingen niet hoger leggen....zijn tijd komt nog wel.
pi_98406419
quote:
Luis-Leon Sanchez geen zekerheid

AMSTERDAM - Slechts drie zekerheden gaf de Rabobankploeg vroeg in het seizoen voor de Tourselectie. Robert Gesink, Bauke Mollema en Luis-Leon Sanchez kregen in het voorjaar al een vrijbrief. In de week van de waarheid lijkt het dat de ploeg op dat besluit terug moet komen. De dure Spaanse aankoop Sanchez rijdt dit seizoen immers ver beneden zijn niveau.

Parijs-Nice was zijn eerste grote doel voor zijn nieuwe werkgever, maar Sanchez kwam niet verder dan de 28e plek in het eindklassement. Na afloop sprak ploegleider Erik Dekker openlijk zijn teleurstelling uit.
In de klassiekers was Sanchez vervolgens geen schim van de kampioen die vorig jaar de Clasica San Sebastian op zijn naam schreef. In Luik-Bastenaken-Luik haalde hij zelfs de finish niet. Als een hoopje ellende kroop hij de teambus in. Dat Sanchez mentaal gebroken was, bleek later in de Ronde van Romandië.
Tijdens de hoogtestage in Sierra Nevada met Gesink, Juan-Manuel Garate en Carlos Barredo gaf de renner uit Murcia openlijk aan weer goed in zijn vel te zitten. Zijn manier van rijden in de Dauphiné bewees dat geenszins, waardoor de twijfels opnieuw rezen. Gesink, Garate en Barredo demonstreerden op bepaalde momenten de eerste effecten van de hoogtestage. Sanchez reed anoniem mee in de middenmoot, wat opnieuw een domper voor zijn zelfvertrouwen was.
Bij zijn vorige ploeg Caisse d’Epargne was de mentale breekbaarheid van Sanchez bekend. Twee jaar geleden won hij de Tourrit van Andorra naar Saint-Girons. Vier dagen later was hij ineens zo down, dat hij het liefst wilde afstappen en naar huis gaan. Het ging van geen kant meer. Wat hoogst opmerkelijk is voor een renner die eerder zo succesvol was.
Bij Rabobank weten ze zich moeilijk raad in het ondersteunen van de Spanjaard. Sanchez is de Engelse taal niet machtig. De ploegleiding kan de koerstactiek met hem wel in het Spaans doornemen, maar om hem te steunen bij psychische problemen is de taalbarričre te groot. Binnen de ploeg rijst openlijk de vraag of er wel volledig op Sanchez kan worden gerekend in de komende Tour.
Na het slechte voorjaar rust er nu sowieso al een grote druk op zijn schouders. Zelf begrijpt hij als de beste dat zijn prestaties ondermaats zijn. Wil je met Gesink voor het podium gaan, dan kun je geen zwakke schakel in de ploeg hebben. Een renner die straks in een persoonlijk wak zit, kan de prestaties van de hele ploeg naar beneden halen.
Verder heeft Sanchez in de eerste maanden voor zijn Nederlandse werkgever nog niet bewezen dat hij zich helemaal in dienst van een kopman kan en wil stellen. De andere kandidaten voor een Rabo-Tourticket hebben die trouwe dienst in het verleden al geregeld getoond.
Naast Gesink en Mollema zijn de Spanjaarden Garate en Barredo zeker van een startbewijs. Gesink wil zelf Grischa Niermann als wegkapitein mee en wordt hierin gesteund door de ploegleiding. Met het oog op de ploegentijdrit en de gevaarlijke waaierritten zijn twee hardrijders van het kaliber Lars Boom en Maarten Tjallingii ook nodig.
Dan blijven nog drie renners over voor drie plekken. Laurens ten Dam (momenteel wereldtop in Zwitserland), Paul Martens (al vaak genoeg zijn waarde op alle terreinen bewezen) en Luis-Leon Sanchez. Dat de duurste aankoop van dit seizoen geen zekerheid meer is, is duidelijk.
Het is de Telegraaf, maar toch het vermelden waard lijkt me.
pi_98406467
Heel suggestief stukje hoor, vooral de eigen mening van de journalist, volgens mij.
pi_98406673
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef Marcoss het volgende:
Heel suggestief stukje hoor, vooral de eigen mening van de journalist, volgens mij.
Dat dus inderdaad. Het staat stijf van de aannames en meningen van de schrijver, maar feitelijk wordt er niets gepresenteerd. Zijn prestatie in de Dophiné wordt ook afgedaan alszijnde slecht, terwijl we niet eens weten met welke opdracht hij aan de start is verschenen, laat staan hoe zn trainings-schema in voorbereiding van de Tour eruit ziet...
Compleet waardeloos stukje en typisch Telegraaf weer...
Met name de negatieve invalshoek en de effecten die het op de ploeg zou kunnen hebben irriteert me. Dan gaat het eindelijk eens echt goed met de ploeg, en dan gaat er gezocht worden naar problemen :r
pi_98407244
Warneer wordt de definitieve selectie van Rabo bekend gemaakt? Lijkt me toch dat ze nu wel kunnen beslissen na de laaste voorbereidingskoersen?

Ik persoonlijk hoop echt dat Martens mee gaat!Dan kan hij mischien in de eerste 1,5 week ook een paar keer meedoen in een etappe.Gesink heeft al gezegt dat hij niet 8 man om zich heen hoeft dus ik zal zeggen laat Martens een paar keer meedoen de 1e week.
pi_98407441
Gesink
Mollema
Boom
Tjallingii
Ten Dam
LL Sanchez
Garate
Barredo
Niermann

bron: rabosport.nl

http://rabosport.nl/wielr(...)derlanders_naar_Tour
Ik heb meer verloren dan jij ooit zult winnen
pi_98407547
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:56 schreef Rosarium het volgende:
Gesink
Mollema
Boom
Tjallingii
Ten Dam
LL Sanchez
Garate
Barredo
Niermann

bron: rabosport.nl

http://rabosport.nl/wielr(...)derlanders_naar_Tour
Logische keuzes; had alleen Martens ipv Tjallingii verwacht, maar dat zal toch enigszins vorm-afhankelijk zijn en ook wellicht Gesink-afhankelijk.
pi_98407628
Ik had LL Sanchez lekker thuisgelaten (en Martens meegenomen) maar die zal wel in zijn contract hebben staan dat hij mag starten in de Tour.
Ik heb meer verloren dan jij ooit zult winnen
pi_98407775
Ik had ten Dam thuisgelaten en Martens meegenomen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 20 juni 2011 @ 13:07:30 #30
194695 franklop
Fran knock
pi_98407784
Had idd ook wel Martens verwacht ipv Tjallingii, had je ook nog iemand gehad die een eventuele ontsnapping kon afmaken, bergop maakt het iig niet zo heel veel
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_98407877
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:07 schreef franklop het volgende:
Had idd ook wel Martens verwacht ipv Tjallingii, had je ook nog iemand gehad die een eventuele ontsnapping kon afmaken, bergop maakt het iig niet zo heel veel
Misschien dat Gesink liever Tjalingii mee heeft dan Martens, maar het zal elkaar weinig ontlopen denk ik.
pi_98407952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:41 schreef groenen het volgende:
:r Niermann :r
Wat is er in vredesnaam mis met Niermann?
  maandag 20 juni 2011 @ 13:13:13 #33
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_98407986
Ik had liever Martens ipv Tjallingii...
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:21:11 #34
11102 knep
Mountainfreak
pi_98408257
Een tempobeul op het vlakke en goede kracht voor de TTT is onmisbaar, kan het selecteren van Tjallingi goed begrijpen. Had zelf ook voor Martens ipv Sanchez gekozen, maar ja.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:22:41 #35
194695 franklop
Fran knock
pi_98408329
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:21 schreef knep het volgende:
Een tempobeul op het vlakke en goede kracht voor de TTT is onmisbaar, kan het selecteren van Tjallingi goed begrijpen. Had zelf ook voor Martens ipv Sanchez gekozen, maar ja.
Martens kan daarin van net zoveel of miss nog wel meer waarde zijn dan Tjallingii. Snelle mannen zijn vaak nog meer de motor van TTT dan een pure hardrijder
pi_98408667
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:22 schreef franklop het volgende:

[..]

Martens kan daarin van net zoveel of miss nog wel meer waarde zijn dan Tjallingii. Snelle mannen zijn vaak nog meer de motor van TTT dan een pure hardrijder
Zoals ik al aangaf; het zal elkaar niet veel ontlopen. De een is iets beter in het ene onderdeel, de andere in het andere onderdeel. Ik denk dat de mening van Gesink hierin doorslaggevend zal zijn geweest en dat het de ploegleiding de spreekwoordelijke worst was wie van de 2 mee gaat.
pi_98410070
Hm, ben verbaasd dat Martens thuis blijft. Hiermee kan je dus wel een redelijk dikke streep door de eerste anderhalve week halen qua resultaten voor Rabo. Ze mikken duidelijk 100% op Gesink, en dus is alleen de laatste anderhalve week van belang.
pi_98410306
De 1e test wordt de ploegentijdrit!Rabo moet een goed plan maken voor die ploegentijdrit,hoe gaan we het verdelen/indelen???
De ploegentijdrit is vlak met weinig bochten en maar 23km.

Boom/Gesink/Tjalingii/LL Sanchez/Niermann kunnen dit goed.De 1e 10 km Barredo en Garate het meeste kopwerk laten doen en dan meteen laten lossen zodat ze niet meer in de weg rijden en dan met de rest naar de streep rijden.
pi_98410567
We moeten Martens qua snelheid ook niet overschatten natuurlijk. Hij heeft een goede sprint, maar zelfs als hij top is, zal hij geen top-5 rijden in de 1ste week. Daarvoor is de concurrentie gewoon veel te groot.

Martens en Tjallingii zullen elkaar niet veel ontlopen inderdaad, maar ik gun Tjallingii de plek. Altijd goed in dienst van de ploeg en toen Menchov in het roze reed in de Giro 2008 was hij de renner die alles een beetje regelde in de ploeg. Nu verwacht ik niet dat er een Rabo in het geel komt, maar toch..
  maandag 20 juni 2011 @ 14:14:37 #40
194695 franklop
Fran knock
pi_98410604
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:13 schreef Marcoss het volgende:
We moeten Martens qua snelheid ook niet overschatten natuurlijk. Hij heeft een goede sprint, maar zelfs als hij top is, zal hij geen top-5 rijden in de 1ste week. Daarvoor is de concurrentie gewoon veel te groot.

Martens en Tjallingii zullen elkaar niet veel ontlopen inderdaad, maar ik gun Tjallingii de plek. Altijd goed in dienst van de ploeg en toen Menchov in het roze reed in de Giro 2008 was hij de renner die alles een beetje regelde in de ploeg. Nu verwacht ik niet dat er een Rabo in het geel komt, maar toch..
Martens zou op de aankomsten die Gilbert gaat winnen prima top 5 kunnen rijden hoor
pi_98410718
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Martens zou op de aankomsten die Gilbert gaat winnen prima top 5 kunnen rijden hoor
Maar de vraag is ook of je iets aan een top 5 plaats hebt. Al dicht ik Martens wel meer kans op een etappezege toe dan Tjallingi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 20 juni 2011 @ 14:19:10 #42
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98410787
Tjallingi in de ploegentijdrit erbij hebben is natuurlijk erg lekker.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_98410820
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Mr_DG het volgende:
:Y dat in combinatie met zn knechten-werk voor Menchov destijds maakt denk ik dat de doorslag heeft gegeven voor de Rabo's
pi_98410854
Qua mogelijke rittenkapers had ik er graag Martens bijgezien. Maar goed.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:21:53 #45
194695 franklop
Fran knock
pi_98410932
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:17 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar de vraag is ook of je iets aan een top 5 plaats hebt. Al dicht ik Martens wel meer kans op een etappezege toe dan Tjallingi.
Als je een vlucht heb waar Martens bij zit dan kan hij sowieso eerder een sprint winnen dan een Tjallingii.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:22:14 #46
194695 franklop
Fran knock
pi_98410946
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef Mr_DG het volgende:
Nogmaals, denk dat het vrijwel geen verschil maakt
pi_98411052
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef franklop het volgende:

[..]

Als je een vlucht heb waar Martens bij zit dan kan hij sowieso eerder een sprint winnen dan een Tjallingii.
Daarom had ik ook hem liever gewild. Maar ik acht hem niet in staat Gilbert in een sprint op een heuvel te kloppen.
Album top 100 2024
pi_98411275
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef franklop het volgende:

[..]

Mja, hoe groot is de kans dat er een vlucht komt waar Martens ook bij zit?? Da's daarbij ook nog van ondergeschikt belang. Het gaat om Gesink, en als de tijdrit met Tjalingii beter zal verlopen (naar verwachten natuurlijk) met Tjalingii dan met Martens, dan is de keuze meer dan logisch. Martens zou Gesink dan tijd gaan kosten, en dat is iets dat je moet voorkomen. Dan is die eventuele vluchtpoging én de mogelijke rit-winst (2 x een mogelijkheid, geen zekerheid) niet zwaarwegend genoeg tegen de relatieve zekerheid van een betere ploegentijdrit lijkt me.
pi_98411296
Denk trouwens dat je ook niet moet onderschatten dat Tjallingii een Nederlander is..
  maandag 20 juni 2011 @ 14:36:04 #50
194695 franklop
Fran knock
pi_98411637
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:28 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Mja, hoe groot is de kans dat er een vlucht komt waar Martens ook bij zit?? Da's daarbij ook nog van ondergeschikt belang. Het gaat om Gesink, en als de tijdrit met Tjalingii beter zal verlopen (naar verwachten natuurlijk) met Tjalingii dan met Martens, dan is de keuze meer dan logisch. Martens zou Gesink dan tijd gaan kosten, en dat is iets dat je moet voorkomen. Dan is die eventuele vluchtpoging én de mogelijke rit-winst (2 x een mogelijkheid, geen zekerheid) niet zwaarwegend genoeg tegen de relatieve zekerheid van een betere ploegentijdrit lijkt me.
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef franklop het volgende:

[..]

Nogmaals, denk dat het vrijwel geen verschil maakt in de ploegentijdrit
pi_98412843
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:36 schreef franklop het volgende:

[..]

[..]

Da's geen onbelangrijke toevoeging die je hier doet ;) Tsja, of het in de ploegentijdrit verschil zal maken?? Het zal in ieder geval niet een groot verschil zijn, en ik reken dan op de kennis en kunde van de ploegleiding die dagelijks met die jongens werkt om daarin de juiste keuze te maken. Wij zien slechts een deeltje van het gehele plaatje
  maandag 20 juni 2011 @ 15:13:01 #52
194695 franklop
Fran knock
pi_98413279
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Da's geen onbelangrijke toevoeging die je hier doet ;) Tsja, of het in de ploegentijdrit verschil zal maken?? Het zal in ieder geval niet een groot verschil zijn, en ik reken dan op de kennis en kunde van de ploegleiding die dagelijks met die jongens werkt om daarin de juiste keuze te maken. Wij zien slechts een deeltje van het gehele plaatje
Mja denk dat het overall ook weinig verschil maakt, maar juist in ploegentijdrit lijkt het echt geen verschil te maken, durf echt niet te zeggen met wie van de twee ze nou sneller zullen zijn.
pi_98413997
Een tweet met teleurgestelde ondertoon van Martens:

quote:
after hearing that i won't be in the Tour,i took a restday today...focus on the german roadrace!altitude training for nothing tho
pi_98414905
Begrijpelijk.
pi_98415001
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:27 schreef marcodej het volgende:
after hearing that i won't be in the Tour,i took a restday today...focus on the german roadrace!altitude training for nothing tho

De Ronde van Oostenrijk start bijna gelijktijdig met de TdF, dus als hij daar heen gaat, traint hij ook niet voor niets.
pi_98415253
Daar start Rabobank niet.. (tenzij ze alsnog toegevoegd worden)
pi_98415255
Doet Rabo niet aan mee geloof ik.
Edit: spuit 2.
pi_98415382
Dat is dan helemaal sneu voor Paul. :'(
pi_98416861
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:57 schreef Kingstown het volgende:
Dat is dan helemaal sneu voor Paul. :'(
Ik zou niet er blij van worden om de ronde van Oostenrijk te gaan rijden terwijl de tour ook net is begonnen. Dan liever even niet wielrennen en je richten op de Vuelta.
Album top 100 2024
pi_98416947
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik zou niet er blij van worden om de ronde van Oostenrijk te gaan rijden terwijl de tour ook net is begonnen. Dan liever even niet wielrennen en je richten op de Vuelta.
Het kan ook een afleiding zijn om je zinnen te verzetten....zal van persoon tot persoon verschillend zijn, maar als je thuis zit, dan is de kans behoorlijk groot dat je vaak met de Tour (en dus je teleurstelling) geconfronteerd wordt.
pi_98417165
Toch jammer dat Tankink niet meerijdt. Maar wel logisch.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:36:38 #62
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_98421229
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:36 schreef TheZapster het volgende:
Op papier misschien wel de sterkste ploeg in de tour denk ik.
Neuh.
pi_98423143
Logische selectie. Tjallingii kun je de eerste 10, 11 dagen prima gebruiken.
Heeft zeker een meerwaarde t.o.v. Martens in de Ploegentijdrit en er is geen betere (bij Rabo) om het beulswerk te doen mocht er een scheve situatie recht gezet moeten worden.
Denk dat Gesink het zwaar gaat krijgen tot aan de eerste bergetappe, mocht de ploeg hem tot daar ongeschonden brengen dan hebben ze prima werk geleverd. Tjallingii kan daar een heel belangrijke pion in zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_98424759
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:36 schreef TheZapster het volgende:
Op papier misschien wel de sterkste ploeg in de tour denk ik.
Sterkste ploeg is toch Leopard, denk ik. Maar vooral bergop hoort Rabo zeker bij de 3 beste ploegen ja.
pi_98425814
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Sterkste ploeg is toch Leopard, denk ik. Maar vooral bergop hoort Rabo zeker bij de 3 beste ploegen ja.
Sterker dan Radioshack, Leopard en Saxo?
pi_98426334
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Beter dan Saxo vind ik wel ja.
pi_98426444
Goed team dit jaar. De vooruitzichten voor komende jaren zijn goed als ik het allemaal zo hoor.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:29:03 #69
194695 franklop
Fran knock
pi_98428999
quote:

[..]

Is nog maar net de vraag of Radioshack met klimmersbenen of tijdritbenen de Tour in komt :')
pi_98429283
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:29 schreef franklop het volgende:

[..]

Is nog maar net de vraag of Radioshack met klimmersbenen of tijdritbenen de Tour in komt :')
klimmersbenen en tijdritdrank :P
pi_98429495
Logische 9 namen, waren aan begin van seizoen al de meest voor de hand liggende opties.

Martens heeft het dus moeten afleggen (tegen Boom denk ik)

Geloof namelijk nooit dat Tjallingii een discussiepunt was, dat is de absolute wegkapitein bij Rabo en bovendien iemand die de ploeg een impuls geeft qua motivatie. Tel daarbij op dat hij waarschijnlijk de motor voor de TTT is en dat leek mij een zekerheid.

Vraag me alleen af hoe Ten Dam het gaat doen. Die was goed in Down Under en vervolgens ook weer in de VS. Leek me op het einde van Zwiterserland minder sterk te worden (tov concurrentie)
pi_98433947
quote:
0s.gif [b]Op maandag 20 juni 2011 20:37 schreef
Vraag me alleen af hoe Ten Dam het gaat doen. Die was goed in Down Under en vervolgens ook weer in de VS. Leek me op het einde van Zwiterserland minder sterk te worden (tov concurrentie)
Ik denk dat het met de vorm van Laurens Ten Dam wel goed zit, die zit gewoon op zijn niveau. Ten Dam heeft nooit echt laten zien dat hij in het hooggebergte mee kan dus dit kan je ook niet verwachten. Niets ten nadele van Ten Dam vind het een prachtrenner zeker met die baard. :)

Vind trouwens de sterkte van RadioShack enigzins overschat, als je kijkt naar de uitslagen van het afgelopen seizoen. Neem bijvoorbeeld de tijdrit in de ronde van California daar overtuigde Horner niet. In de beklimming van Mt Baldy ook niet Laurens Ten Dam verloor slechts 43 seconden, dat is niet iets waar klassementsrenners wakker van hoeven te liggen.

Imho, RadioShack sterk op het vlakke en midden gebergte maar die ouwe knarren (Leipi, Klöden, Horner) komen op de toppers tekort in het hooggebergte, dat was ook te zien in de tour van vorige jaar. ;)
look look .. over there -->
pi_98441214
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:41 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Beter dan Saxo vind ik wel ja.
Contador is op papier beter dan Gesink natuurlijk, die moet je ook meetellen. En of Navarro, Hernandez, Chris Anker en Porte heel veel minder zijn dan Mollema, Luis Leon, Ten Dam en Garate zou ik niet durven zeggen. Vergeet niet dat knechten in de bergen iets heel anders is als blijven aanklampen. Ik weet niet of je je nog herinnert wat Navarro vorig jaar allemaal deed in de Tour en wat Chris Anker voor beulswerk heeft verricht voor Andy.
pi_98441405
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:47 schreef akakedabra het volgende:

[..]

In de beklimming van Mt Baldy ook niet Laurens Ten Dam verloor slechts 43 seconden, dat is niet iets waar klassementsrenners wakker van hoeven te liggen.
Daar was ook weinig meer te winnen voor Radioshack. De 1-2 in de etappe en het klassement was al binnen. Volgens mij moest Horner ook bijna achteruitfietsen om Leipheimer niet achter te laten :P

Maar inderdaad, we moeten afwachten of er uberhaupt één of meerdere van de kopmannen meekunnen in het hooggebergte, hetzij de schade beperkt kunnen houden voor de tijdrit.
pi_98441785
Uiteindelijk is toch vooral de kopman die het moet doen, ik denk niet dat we een koers krijgen als in het tijdperk Armstrong. Leopard heeft een grote voorsprong omdat ze twee kopmannen kunnen uitspelen, Radioshack misschien ook maar het is idd maar afwachtten hoe goed ze nog zijn.
Album top 100 2024
  dinsdag 21 juni 2011 @ 00:38:34 #76
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_98444053
quote:

[..]

Ok, van Leopard winnen ze het niet, van Saxo winen ze het in de breedte maarja er is natuurlijk Contador, van Radioshack winnen ze het volledig denk ik. Die bejaarden van Radioshack gaan volledig door het ijs zakken bergop denk ik.
pi_98445200
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:38 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Ok, van Leopard winnen ze het niet, van Saxo winen ze het in de breedte maarja er is natuurlijk Contador, van Radioshack winnen ze het volledig denk ik. Die bejaarden van Radioshack gaan volledig door het ijs zakken bergop denk ik.
Misschien ook wel beter dan Leopard. De Rabo's hebben met Garate en Mollema wel heel erg luxe knechten voor Gesink bergop; Garate heeft zn klasse in de loop der jaren al wel bewezen, en Mollema is een enorm talent dat nu tot ontwikkeling aan het komen is. Op een goede dag kan je Ten Dam daar ook rustig bij zetten. In de vlakkere ritten wordt Gesink bijgestaan door Tjalingii, Niermann, Boom, Ten Dam en Barredo. Het zijn stuk voor stuk renners waarvan je niet hoeft te verwachten dat ze voortijdig afstappen zoals met veel sprinters het geval is...

Als ik dat dan vergelijk met Leopard, dan moet Andy het bergop doen met Frank (wat voorwaar geen straf is om die als knecht te hebben natuurlijk), dan zullen ze Voigt waarschijnlijk wel meenemen, Fuglsang verwacht ik nog wel, en natuurlijk Cancellara. Tsja, voor de knechten bergop denk ik niet dat het duo Garata/Mollema onder doen voor Frank/Voigt eigenlijk. Fuglsang en Ten Dam zou ik ook Ten Dam als de betere aanwijzen... Alleen op de tijdrit worden ze aan alle kanten zoek gereden door Cancellara, maar goed... Wie niet?? ;)

En eigenlijk gelden dergelijke lijstjes voor vrijwel alle ploegen. Leopard lijkt me wel de gevaarlijkste tegenstander van de Rabo's, maar ook die zouden ze moeten kunnen hebben in pricipe.
pi_98449500
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:38 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Juist ja... want die bejaarden rijden heel wat minder dit jaar
heeft leipo niet rvz gewonnen?
of horner ronde van cali?
heeft kloden niet de ronde van het baskenland gewonnen?

De enigste reden waarom die oudjes door het ijs gaan zakken is door valpartijen van hunzelf of globale ploegvalpartijen zoals vorig jaar en het jaar ervoor. Maar tot nu toe zijn ze een betere aanloop aan het maken dan vorige jaren.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:26:36 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98449685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 01:07 schreef kroegtijger het volgende:
Als ik dat dan vergelijk met Leopard, dan moet Andy het bergop doen met Frank (wat voorwaar geen straf is om die als knecht te hebben natuurlijk), dan zullen ze Voigt waarschijnlijk wel meenemen, Fuglsang verwacht ik nog wel, en natuurlijk Cancellara. Tsja, voor de knechten bergop denk ik niet dat het duo Garata/Mollema onder doen voor Frank/Voigt eigenlijk. Fuglsang en Ten Dam zou ik ook Ten Dam als de betere aanwijzen... Alleen op de tijdrit worden ze aan alle kanten zoek gereden door Cancellara, maar goed... Wie niet?? ;)
Mollema is een aanklamper, daar heb je niet zoveel aan bergop. Garate is er eentje die eventueel in een groepje kan meegaan, maar voor de rest ook iemand die er wat tussendoor fietst zonder al te veel meerwaarde, net als Barredo, dat is een gelijkaardig type (en Sanchez lijkt me ook al niet de echte helper). Alleen Ten Dam is iemand waarvan je zeker kan zijn dat die zich volledig kan en zal leegrijden indien gevraagd.

Bij Leopard zijn het allemaal renners van het Ten Dam type. Hetzelfde geldt trouwens voor Saxo, daar zijn Navarro, Hernandez en de Sorensens ook echt pure en ervaren helpers. RadioShack lijkt me hetzelfde probleem als Rabo te hebben, die kunnen best met veel volk vooraan zitten, maar dat zijn altijd van die "steriele" meerderheden, ze zitten er wel, maar dan houdt het ook op. Alsof een voetbalteam een hoop grote namen heeft, maar er niet meteen over heeft nagedacht of ze ook als team wel bij elkaar passen.

Maar zelfs los daarvan denk ik dat je Garate overschat en Fuglsang onderschat. En begrijp ik niet goed waarom je met die versleten Voigt komt aanzetten voor het klimwerk als ze ook Monfort hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_98450014
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mollema is een aanklamper, daar heb je niet zoveel aan bergop. Garate is er eentje die eventueel in een groepje kan meegaan, maar voor de rest ook iemand die er wat tussendoor fietst zonder al te veel meerwaarde, net als Barredo, dat is een gelijkaardig type (en Sanchez lijkt me ook al niet de echte helper). Alleen Ten Dam is iemand waarvan je zeker kan zijn dat die zich volledig kan en zal leegrijden indien gevraagd.

Bij Leopard zijn het allemaal renners van het Ten Dam type. Hetzelfde geldt trouwens voor Saxo, daar zijn Navarro, Hernandez en de Sorensens ook echt pure en ervaren helpers. RadioShack lijkt me hetzelfde probleem als Rabo te hebben, die kunnen best met veel volk vooraan zitten, maar dat zijn altijd van die "steriele" meerderheden, ze zitten er wel, maar dan houdt het ook op. Alsof een voetbalteam een hoop grote namen heeft, maar er niet meteen over heeft nagedacht of ze ook als team wel bij elkaar passen.

Maar zelfs los daarvan denk ik dat je Garate overschat en Fuglsang onderschat. En begrijp ik niet goed waarom je met die versleten Voigt komt aanzetten voor het klimwerk als ze ook Monfort hebben.
Inderdaad, maar ploegen zoals rabo en radioshack hoeven natuurlijk de wedstrijd niet te dragen tenzij 1 van hun in het geel komt. Dit terwijl leopard/saxo de koers moeten dragen omdat ze toch de favorieten hebben.

Ik ben wel benieuwd wat Navarro gaat doen dit jaar, heb die dit jaar nog niet gezien... zeker niet iets dat aangeeft dat hij gaat rijden zoals vorig jaar. Want als die man niet geraakt aan zijn niveau van vorig jaar dan is de ploeg van Contador toch wel wat zwak imo. (ze moeten waarschijnlijk ook het gewicht dragen)
pi_98451023
Ach, vorig jaar werd ook vaak gezegd dat Astana een te zwakke ploeg zou hebben. Niets bleek minder waar.

Ik schat Saxo ook hoog in dit jaar. Rabobank: ligt aan de vorm en rolverdeling. Op papier een goede ploeg nochtans.
pi_98451966
Ik heb de indruk dat de ploeg altijd sterk rijdt onder Van Houwelingen, ligt dat aan mij? Blij dat hij en Maassen erbij zijn
pi_98453046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb de indruk dat de ploeg altijd sterk rijdt onder Van Houwelingen, ligt dat aan mij? Blij dat hij en Maassen erbij zijn
Had toch ook wel graag Verhoeven gezien als ploegleider. Hij is meer een vent met ballen, die gaat niet zo makkelijk aan de kant voor andere ploegwagens etc. Verhoeven lijkt mij ook wel een type die de Rabo's had laten doorrijden in de etappe waar de Shlecks vielen vorig jaar. Daar waar ik bij Erik Dekker en Frans Maassen vooral het gevoel krijg dat ze bang zijn om ruzie te krijgen met collega's
if you ain't cheating you ain't trying
pi_98453412
quote:

[..]

Monfort is misschien wel de beste helper ja, zeker als je zijn werk zag tijdens de koninginnerit in Suisse (terwijl Fuglsang toen moeite had om te volgen).

Maar Rabo heeft een sterk blok bergop, maar de vraag is natuurlijk vooral of de "afmaker" sterk genoeg is. Bij Leopard en Saxo hoef je daar eigenlijk niet over te twijfelen, tenzij de Giro echt zwaar door gaat werken bij Contador.
pi_98454328
quote:

[..]

Mollema is nog jong en krijgt nu de kans zich te bewijzen in dienst van Gesink. We weten dat hij klimmers-kwaliteiten heeft, en nu mag hij laten zien of hij ook goed in dienst van een ander kan rijden. De grote koersen waarin hij heeft mee gedaan reed hij niet in dienst van iemand anders, maar voor zichzelf. Dat is toch anders.
Garate doe je imho echt te kort. Als je zag hoe hij zich even op kop zette tijdens de Dophiné voor Gesink bijvoorbeeld, maar ook vorig jaar in de Tour heeft hij heel goed in dienst van Gesink gereden. Om die af te schilderen als iemand die alleen eventueel in een groepje mee kan gaan, da's te kort doen imho. Barredo kan zich in de heuvel-achtige delen heel nuttig maken, net als Ten Dam. Sanchez is eigenlijk de enige echte vrij-buiter van dat rijtje, met name omdat zn vorm een groot vraagteken is.
Je doet imho de Rabo-ploeg veel te kort hier; het is een hele sterke selectie die nog heel ver kan gaan komen.
quote:
De ploeg van Rabo is al een tijdje bij elkaar. Sanchez en Barredo zijn wat dat aangaat de "vreemden" in de selectie, maar de rest rijdt al een tijd samen. je vergelijking van Rabo en een voetbalteam gaat dus van geen kant op in dat opzicht.
quote:
Ik denk dat jij juist Garate enorm onderschat. Fuglsang is een prima renner hoor, daar niet van. Maar ik denk niet dat die de wereld gaat redden wat dat betreft. Dan zou ik liever Garate mee hebben om eerlijk te zijn.
Voigt mag je dan weliswaar afdoen alszijnde versleten, maar dat is ie nog helemaal niet. Die man kan nog steeds enorm sterk knechten. Als je dan toch al met goede knechten aankomt, dan heb je meer aan Voigt dan aan Fuglsang imho.

[ Bericht 13% gewijzigd door kroegtijger op 21-06-2011 11:23:17 ]
pi_98454618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Monfort is misschien wel de beste helper ja, zeker als je zijn werk zag tijdens de koninginnerit in Suisse (terwijl Fuglsang toen moeite had om te volgen).

Maar Rabo heeft een sterk blok bergop, maar de vraag is natuurlijk vooral of de "afmaker" sterk genoeg is. Bij Leopard en Saxo hoef je daar eigenlijk niet over te twijfelen, tenzij de Giro echt zwaar door gaat werken bij Contador.
Monfort verraste me ook inderdaad in dat opzicht, maar daarvan moet je natuurlijk altijd maar afwachten wat er van over blijft in de tour. Als hij dit vast kan weten te houden (of zelfs nog iets groeien), dan zal het een van de belangrijkere pionnen gaan worden voor ze.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:57:08 #87
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98455882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:17 schreef kroegtijger het volgende:
De ploeg van Rabo is al een tijdje bij elkaar. Sanchez en Barredo zijn wat dat aangaat de "vreemden" in de selectie, maar de rest rijdt al een tijd samen. je vergelijking van Rabo en een voetbalteam gaat dus van geen kant op in dat opzicht.
Het gaat helemaal niet over vreemden en lang samenrijden, maar over de juiste renner op de juiste plek en dat vind ik bij Rabo nogal als "wat sterke renners op een hoop gegooid" overkomen, dat zit bij andere teams beter in elkaar.

Garate is trouwens al 11 jaar prof en ondertussen ook al 35, ik vraag me af hoe ik die dan nog kan onderschatten, ik baseer me gewoon op wat hij vroeger heeft laten ziten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_98456005
Hopelijk wordt hij wel snel afgelost als laatste Raborenner die een Touretappe won :P
pi_98456130
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet over vreemden en lang samenrijden, maar over de juiste renner op de juiste plek en dat vind ik bij Rabo nogal als "wat sterke renners op een hoop gegooid" overkomen, dat zit bij andere teams beter in elkaar.
Dat vind ik bij Rabo dus juist niet. In andere ploegen heb je nog wel eens last van ego'tjes (denk bijvoorbeeld nog eens terug aan de Astana-tijd van Armstrong en Contador waar ze elkaar naar het leven stonden zo'n beetje. Ja, aan het einde van de rit was er wel de overwinning in de Tour, maar van een hechte ploeg was absoluut geen spraken. Dat soort ego's zie ik bij de Rabo helemaal niet. Alles en iedereen is bereid zich op te offeren voor dat grotere doel, namelijk Gesink in het geel. Iedereen heeft een eigen taak, alle fronten zijn voorzien van goede renners. Ik zie dat "wat sterke renners op een hoop gegooid" dus helemaal niet bij Rabo. In tegendeel zelfs...
quote:
Garate is trouwens al 11 jaar prof en ondertussen ook al 35, ik vraag me af hoe ik die dan nog kan onderschatten, ik baseer me gewoon op wat hij vroeger heeft laten ziten.
Misschien heb je dan zitten snurken ofzo, want ik zou dat anders ook niet kunnen verklaren, maar de man is gewoon een prima knecht, en het lijkt wel alsof hij elk jaar weer sterker is in die rol. Hij is perfect in staat om zn kopman over een col heen te helpen en af te zetten aan de voet van de laatste klim. Dat heeft hij al zo vaak laten zien, dat het me een compleet raadsel is hoe je dat dan gemist kan hebben. (en dat is imho ook zn taak; de kopman aan de voet van de laatste klim afleveren).
pi_98456149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:00 schreef Marcoss het volgende:
Hopelijk wordt hij wel snel afgelost als laatste Raborenner die een Touretappe won :P
Dat dan weer wel.... Maar hij mag ook zelf wel een etappe winnen hoor, dat maakt me weinig uit ;)
pi_98456613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:03 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dat vind ik bij Rabo dus juist niet. In andere ploegen heb je nog wel eens last van ego'tjes (denk bijvoorbeeld nog eens terug aan de Astana-tijd van Armstrong en Contador waar ze elkaar naar het leven stonden zo'n beetje. Ja, aan het einde van de rit was er wel de overwinning in de Tour, maar van een hechte ploeg was absoluut geen spraken. Dat soort ego's zie ik bij de Rabo helemaal niet. Alles en iedereen is bereid zich op te offeren voor dat grotere doel, namelijk Gesink in het geel. Iedereen heeft een eigen taak, alle fronten zijn voorzien van goede renners. Ik zie dat "wat sterke renners op een hoop gegooid" dus helemaal niet bij Rabo. In tegendeel zelfs...

[..]

Misschien heb je dan zitten snurken ofzo, want ik zou dat anders ook niet kunnen verklaren, maar de man is gewoon een prima knecht, en het lijkt wel alsof hij elk jaar weer sterker is in die rol. Hij is perfect in staat om zn kopman over een col heen te helpen en af te zetten aan de voet van de laatste klim. Dat heeft hij al zo vaak laten zien, dat het me een compleet raadsel is hoe je dat dan gemist kan hebben. (en dat is imho ook zn taak; de kopman aan de voet van de laatste klim afleveren).
Garate is een prima knecht hoor, maar Fuglsang is gewoon echt een klasse beter. Als die jongen niet zou moeten knechten zou hij top 20 rijden en dat zie ik Garate echt niet doen. Fuglsang kan bergop ook veel langer beulswerk verrichten dan een Garate.
pi_98458222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:17 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Garate is een prima knecht hoor, maar Fuglsang is gewoon echt een klasse beter. Als die jongen niet zou moeten knechten zou hij top 20 rijden en dat zie ik Garate echt niet doen. Fuglsang kan bergop ook veel langer beulswerk verrichten dan een Garate.
Fuglsang heeft zeker de potentie om beter te worden dan wat Garate ooit berijkt heeft. Maar dat maakt Fuglsang daarom nog niet per definitie een betere knecht. Een goede knecht is een vak apart. Neem iemand als Niermann bijvoorbeeld. Een betere knecht ga je niet krijgen, maar om nu te zeggen dat Niermann beter is dan Fuglsang, dat absoluut niet. Een knecht moet zich op kunnen offeren voor zijn kopman. Van Garate weten we dat die dat als geen ander kan als het nodig is. Van Fuglsang vraag ik me dat nog wel eens af. Die lijkt toch af en toe wel erg graag voor eigen succes te willen gaan. Nét niet helemaal leeg rijden op kop om zelf nog wat over te houden... Dat is bij Garate wel anders. Die poeft zich helemaal leeg voor zn kopman
pi_98458500
Als Fuglsang in de vorm van de ronde van Zwitserland is kun je geen betere knecht wensen. Goede kracht in de ploegentijdrit, ook goed bergop en loyaal. Waarschijnlijk ook een stuk constanter dan Garate en ik vind de ploegmaten van de Schlecks ook een stuk loyaler in het knechtenwerk. Het is meer een team dan Rabobank, al is dit jaar weer een stap in de goed richting gezet.
Album top 100 2024
pi_98458580
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:07 schreef Felagund het volgende:
Als Fuglsang in de vorm van de ronde van Zwitserland is kun je geen betere knecht wensen. Goede kracht in de ploegentijdrit, ook goed bergop en loyaal. Waarschijnlijk ook een stuk constanter dan Garate en ik vind de ploegmaten van de Schlecks ook een stuk loyaler in het knechtenwerk. Het is meer een team dan Rabobank, al is dit jaar weer een stap in de goed richting gezet.
Tsja, die mening deel ik dus totaal niet. Ik vind juist de Rabo's daar sterker in. Ook in de breedte heb ik meer vertrouwen in de Rabo's dan in Leopard. Maar we zullen het allemaal live gaan zien :s)
pi_98463564
Garate is natuurlijk absoluut niet meer van het niveau Fuglsang en hij wordt ook niet elk jaar sterker. Tot 5 jaar terug reed hij zowat jaarlijks top-10 in een grote ronde, nu is het iemand die in de beginfase van een col eventjes tempo kan maken.
pi_98464626
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:59 schreef wimderon het volgende:
Garate is natuurlijk absoluut niet meer van het niveau Fuglsang en hij wordt ook niet elk jaar sterker. Tot 5 jaar terug reed hij zowat jaarlijks top-10 in een grote ronde, nu is het iemand die in de beginfase van een col eventjes tempo kan maken.
Een knecht hoeft ook niet in de top-10 te rijden. Daar waar hij vroeger door trok (en dus eigenlijk niet vooraf al alles had gegeven voor zn kopman) rijdt hij zichzelf nu helemaal leeg voor de meet en komt dan op grote afstand binnen. Dat dondert natuurlijk voor geen meter dat hij op een half uur achterstand binnen komt, want zijn klassement doet totaal niet ter zaken. Een knecht afrekenen op zn klassement slaat compleet nergens op en illustreert eerder dat de knecht zijn werk niet goed doet dan dat hij zn werk wel goed doet.
pi_98464940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:21 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Een knecht hoeft ook niet in de top-10 te rijden. Daar waar hij vroeger door trok (en dus eigenlijk niet vooraf al alles had gegeven voor zn kopman) rijdt hij zichzelf nu helemaal leeg voor de meet en komt dan op grote afstand binnen. Dat dondert natuurlijk voor geen meter dat hij op een half uur achterstand binnen komt, want zijn klassement doet totaal niet ter zaken. Een knecht afrekenen op zn klassement slaat compleet nergens op en illustreert eerder dat de knecht zijn werk niet goed doet dan dat hij zn werk wel goed doet.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat zijn beste dagen achter hem liggen en hij nu niet eens meer in de buurt van een top-10 zou komen al zou hij het willen. Nu is het een vrij beperkte knecht op een niveau waarvan er in de Tour nog 20 rondrijden.
pi_98465925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat zijn beste dagen achter hem liggen en hij nu niet eens meer in de buurt van een top-10 zou komen al zou hij het willen. Nu is het een vrij beperkte knecht op een niveau waarvan er in de Tour nog 20 rondrijden.
Ik denk dat je hem daarmee wel wat te kort doet; ja, er zijn er meerdere die op het niveau van Garate rond rijden, maar een stuk of 20 is wel wat veel die je er nu aangeeft. Garate zit meestal bij een groep van pakweg een man of 20 die er nog over blijven alvorens hij er vanaf wappert, waarvan er zo'n 10 de kopmannen voor het klassement zijn. Dat geeft al wel een indicatie dat hij echt wel boven het niveau van de gemiddelde bergknecht uit steekt.
pi_98467344
Rabo mist een meesterknecht ala Boogerd voor Rasmussen in 2007 (Navarro voor Contador, F. voor A. Schleck). Sanchez is waarschijnlijk de aangewezen man voor die rol maar ik weet niet of hij een top-15 plek wil opgeven om voor Gesink te rijden.
Get it and Bet it
pi_98467642
Fuglsang offerde zich in Zwitserland volledig op, dus dat kan hij in de Tour ook. Zie dan ook niet waarom Garate een betere knecht is dan Fuglsang. Op dit moment is Fuglsang gewoon beter en beide kunnen zich uitstekend opofferen voor hun team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')