abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:32 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98274951

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waar twee teams het tegen elkaar op nemen om zo elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (24-01-2011) 68 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrents

Nasus gameplay

Een vid van ReginalD die verteld hoe hij zn Shaco in Jungle speelt

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site, met handige info, tournaments etc

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

Deze OP is een WIP

Ik heb maar even een OP gemaakt met wat info, als je iets wilt toevoegen, opmerkingen en verbeteringen laat het me weten.

Ik heb niks aan flame of trolling, anders zat ik wel op de Community Forums

OP made by backgammon

VORIGE DEEL:
League of Legends #3

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeroku op 17-06-2011 12:15:24 ]
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_98275129
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:28 schreef Zeroku het volgende:
Ik zoek trouwens nog wat heroes die niet overdreven moeilijk zijn om onder de knie te krijgen, wel wat skills vereisen, en ook flink wat damage doen.

Zit te twijfelen wie ik nu ga halen, Swain? Evelynn/Vladimir heb ik al, maar die is echt té simpel. Suggesties?
Je kunt Orianna proberen, prima champion en kan echt ziekelijk veel damage eruit pompen. Vrij moeilijk ook.

Malzahar en Brand, doen wat meer damage, zijn makkelijker en ook erg leuk om te spelen. Veigar is ook altijd wel leuk, maar die is wel erg makkelijk.
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:38:57 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98275264
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:36 schreef Keselo het volgende:

[..]

Je kunt Orianna proberen, prima champion en kan echt ziekelijk veel damage eruit pompen. Vrij moeilijk ook.

Malzahar en Brand, doen wat meer damage, zijn makkelijker en ook erg leuk om te spelen. Veigar is ook altijd wel leuk, maar die is wel erg makkelijk.
Brand heb ik al. Die is wel tof inderdaad. Veigar is ook vrij makkelijk inderdaad, en Orianna is weer te moeilijk :P. Ofja, tot op heden. Malzahar is wel een optie inderdaad.

Doet ook wel lekker damage :7.
pi_98275361
Ik speel de laatste tijd veel soraka, maar hoe builden jullie die? gaan jullie voor boots en dan pure AP voor heals, of ook nog defenses en CDR?
pi_98275499
Ik wil er ook bij in de op! :D

FOK!ker: IceDustbin2
Naam ingame EU: IceDustbin (lvl 30)
Naam ingame EU: MrIced (lvl 30) <-- main account
Naam ingame EU: DrIced (lvl 8)
Naam Ingame US: IceDustbin (onbekend, speel er niet)

Reden van 3 accounts is dat ik dan met vrienden die net begonnen mee kon levelen :D
En het is best cool om met 5 Mr's of Dr's de arena in te stormen :D

Ben benieuwd naar die nieuwe hero.. heb nu bijna alle heroes wel gekocht geloof ik, de voor mij interessante dan (ranged)..

quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:40 schreef Beardslasher het volgende:
Ik speel de laatste tijd veel soraka, maar hoe builden jullie die? gaan jullie voor boots en dan pure AP voor heals, of ook nog defenses en CDR?
Soraka speel ik puur support, AP dus.
Speel enorm veel Sona de laatste tijd, tevens AP (dps, niet zozeer support), maar een beetje gefeede Sona healt zo enorm veel dat je team niet meer dood gaat :D

Laatste potje, 5 minute geleden, 0/0/18 xD
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:44:46 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98275567
quote:
Dorans Ring > Mejai Soulstealer > Boots > Rabadon's Deathcap > Spirit Visage > Rabadon's Deathcap meestal. Dus AP :P. Ohja. Wel die CDR boots.
pi_98275648
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dorans Ring > Mejai Soulstealer > Boots > Rabadon's Deathcap > Spirit Visage > Rabadon's Deathcap meestal. Dus AP :P. Ohja. Wel die CDR boots.
hoe kom je aan zoveel geld? farm je ook minions in de laning phase?
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:47:25 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98275701
quote:
11s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:46 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

hoe kom je aan zoveel geld? farm je ook minions in de laning phase?
Ja. Die laatste Deathcap haal ik niet altijd btw :P.
pi_98275966
ik heb meestal:

amplifing tome > basic boots > soulstealer > boots of mobility > glacial shroud > needlessly large rod

en dan is meestal het potje al over. en natuurlijk altijd wards kopen. soms sla ik de glacial shroud over als er veel magic damage in hun team zit.

oja, ik laat atlijd mijn lanemate(meestal een carry) alle minions pakken zodat ze lekker kills kunnen maken en ik de assists kan binnenharken. er zijn soms games dat ik minder dan 10 minion kills heb.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:00:13 #10
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98276283

Is dat een goede itembuild voor Malz?

Ik twijfel of ik Mejai moet vervangen voor Deathfire Grasp.
pi_98276771
Waarom 2x deathcap? Ik snap dat nooit. Het is een UNIQUE effect he...
Vicariously I live while the whole world dies
pi_98277251
Als je ooit nog zou beginnen met Sion, probeer dan eens deze guide en focus dan meer op de build/level/masteries enzo (het bovenste gedeelte :))

http://www.mobafire.com/l(...)ehensive-guide-70183
pi_98277747
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:43 schreef IceDustbin2 het volgende:

Soraka speel ik puur support, AP dus.
:'(
Conscience do cost.
pi_98279072
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:00 schreef Zeroku het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat een goede itembuild voor Malz?

Ik twijfel of ik Mejai moet vervangen voor Deathfire Grasp.
Niet echt nee.

Rush Rabadon met Sorc Shoes. Dan kun je kiezen tussen Void Staff (veel magic resi in het andere team) en Rylai (niet veel magic resi, de slow die je dan krijgt is ziek). Vanaf dat punt is het een beetje wat zei doen counteren. Banshees Veil, Hourglass of als je niet gefocust wordt gewoon meer pure AP. Mejais zou ik in 19/20 games niet halen (te situational) en Archangels ook niet (daar heb je blue buff voor).
  vrijdag 17 juni 2011 @ 01:57:07 #15
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98280075
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 01:14 schreef Keselo het volgende:

[..]

Niet echt nee.

Rush Rabadon met Sorc Shoes. Dan kun je kiezen tussen Void Staff (veel magic resi in het andere team) en Rylai (niet veel magic resi, de slow die je dan krijgt is ziek). Vanaf dat punt is het een beetje wat zei doen counteren. Banshees Veil, Hourglass of als je niet gefocust wordt gewoon meer pure AP. Mejais zou ik in 19/20 games niet halen (te situational) en Archangels ook niet (daar heb je blue buff voor).
Hmm, ok. Naja, morgen/overmorgen eerst eens 6300 punten finishen, dan kan ik Malz halen.
pi_98280524
quote:
Soraka speel ik zo:

CV + Flash.

Build:
2x Faerie Charm, + hp pot
Boots + Philo Stone (x2 als mogelijk is, maar vaak 1x en flink wat wards)
Ionian Boots, 2e Philo als ik die niet eerder gehaald had. Wards.
1 Philo naar Shurelia's, weer wards.
Misschien een Aegis, weer wards.

Dat is het wel, dan zijn de games meestal voorbij.
Soms prop ik er ergens nog een Heart of Gold bij, of een Kage's Lucky Pick, ligt er een beetje aan hoe de game verloopt. Mocht het echt nodig zijn haal ik ook wel een Banshee's Veil.
Als de game lang duurt maak ik van de andere Philo een Eleisa's Miracle, en haal ik een Rabadon's Deathcap.

Maar goed, gold/10 items gaan blijkbaar generfed worden, dus zal niet heel lang meer gaan dit.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:16 schreef EpicKnife het volgende:
Ik had vandaag iemand van level 4 in mijn team die Ryze was. 49 kills, 1 death, 4 assists. :')
Is Ryze goed?
Ik snap echt niet hoe je zoveel kills kunt maken.
Dan moet je toch expres niet pushen ofzo?
Doe eens niet.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:56:12 #17
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_98284017
quote:
Ik pak amplifying tome altijd als start item. Daarna bij de eerste recall pak ik 2x Kage's Lucky Pick (en lvl 1 boots). Vervolgens Mercury Threads (afhankelijk van hoeveel CC e.d. ze hebben). Daarna of daartussen mejai's soulstealer (vergeet niet je ulti te gebruiken voor alle assists in teamfights). Daarna Rabadon's Deathcap en soms Hourglass.

De reden voor Kage's Lucky Picks is dat je in principe je lane maat gewoon alle minions moet laten afmaken. Zo had ik laatst 60 minion kills en de rest van mijn team boven de 200 en dan had ik waarschijnlijk 20/30 daarvan uit de jungle :P.
pi_98284268
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:56 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ik pak amplifying tome altijd als start item. Daarna bij de eerste recall pak ik 2x Kage's Lucky Pick (en lvl 1 boots). Vervolgens Mercury Threads (afhankelijk van hoeveel CC e.d. ze hebben). Daarna of daartussen mejai's soulstealer (vergeet niet je ulti te gebruiken voor alle assists in teamfights). Daarna Rabadon's Deathcap en soms Hourglass.

De reden voor Kage's Lucky Picks is dat je in principe je lane maat gewoon alle minions moet laten afmaken. Zo had ik laatst 60 minion kills en de rest van mijn team boven de 200 en dan had ik waarschijnlijk 20/30 daarvan uit de jungle :P.
Waarom merc treads en niet die cooldown-boots? Als je als Soraka gefocust wordt ben je toch wel de lul, merc treads of niet. Dan ga ik liever voor een lagere cooldown op mijn OP heal.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 juni 2011 @ 11:01:32 #19
300347 MrManuel
pi_98286017
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:10 schreef nyny83 het volgende:
Waarom 2x deathcap? Ik snap dat nooit. Het is een UNIQUE effect he...
Jah maar tevens ook het item met de meeste AP.. Namelijk 201 AP als je er al een hebt ;)
[i]~ The impossible is easy![/i]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:21:23 #20
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_98286631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:04 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Waarom merc treads en niet die cooldown-boots? Als je als Soraka gefocust wordt ben je toch wel de lul, merc treads of niet. Dan ga ik liever voor een lagere cooldown op mijn OP heal.
Ja met die instelling kom je er wel :P.
Als je midden in een gevecht terecht komt ben je inderdaad morsdood. Sta je er buiten en komt bijvoorbeeld een Irelia op je af, dan kan je met merc boots een heel stuk makkelijker ontkomen (Irelia kan je dan over het algemeen gewoon outhealen). En dat beetje magic resist kan ook nooit kwaad.
Of als bijvoorbeeld Taric je weet te stunnen, heb je net wat meer kans om weg te komen voordat je de rest van het team op je dak hebt. Ook in laning phase heeft het mij vaak genoeg geholpen.

Maar goed dat heeft dus alleen nut als de tegenstander veel stuns/slows e.d. heeft. Anders kan je beter Ionian Boots halen, maar eigenlijk koop ik die sowieso voor geen enkele hero :+.
Vaak heb je toch maar de kans om één keer al je cooldowns er doorheen te jagen. En op spells met lage cooldown is die 15% vertaald naar seconden praktisch niks. Om één of andere vage reden heb ik gewoon iets tegen die boots :P.
pi_98287108
Mjah ik koop die boots ook zelden hoor, maar omdat ik meestal ergens achteraan sta en dus toch weinig focus krijg pak ik ze toch meestal om misschien net 1 of 2 extra heals eruit te persen in een teamfight. Moet er wel bij zeggen dat ik zelden Soraka speel, dus kan goed dat ik het gewoon verkeerd doe :+
pi_98287192
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef MrManuel het volgende:

[..]

Jah maar tevens ook het item met de meeste AP.. Namelijk 201 AP als je er al een hebt ;)
Mjah maar het geeft verder niks. Je kan dan ook voor items gaan als hourglass die ook zorgen dat je niet na een zuchtje wind omver ligt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 juni 2011 @ 11:44:24 #23
300347 MrManuel
pi_98287375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:38 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Mjah maar het geeft verder niks. Je kan dan ook voor items gaan als hourglass die ook zorgen dat je niet na een zuchtje wind omver ligt.
Jah oke maar dat is dan weer een keuze..
Als k op Veigar speel kies ik toch eerder voor nog meer AP aangezien ik toch wel dood ben als ik word getarget. Maar nuke wel 1 hit squishies and 2 hits andere..
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_98288219
2e keer deathcap is zo waste.
Conscience do cost.
pi_98290449
Zo, voor het eerst in een half jaar ga ik het weer spelen. Alleen geeft de launcher weer een fout, is er veel veranderd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')