abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 20:28:29 #1
42184 crew  DaMart
pi_98264702
110615_195885_bv_bruinsma_hdr_frm.jpg

Op 27 juni 1991werd de Amsterdamse maffiabaas Klaas Bruinsma doodgeschoten. Nog steeds komen er nieuwe feiten, anekdotes en theorieën aan het licht. In De BV Bruinsma beschrijft onderzoeksjournalist Hendrik Jan Korterink hoe het de hoofdrolspelers en ‘de erfgenamen’ is vergaan. Er zijn er veel dood. De laatste en meest geruchtmakende: Stanley Hillis. Net als Bruinsma stond hij onder observatie toen hij werd geliquideerd, net als bij Bruinsma zullen er vragen blijven. Over het motief, over de rol van de politie.

De meeste namen klinken bekend: Thea Moear, Sam Klepper, John Mieremet, Etienne Urka, Mink Kok en Geurt Roos. Korterink belicht uitvoerig hun wel en wee in en na het tijdperk Bruinsma. Minder bekend maar zeker zo interessant is Ed S., alias de Secretaris. Rechterhand van Klaas Bruinsma, tot aan diens dood. Voor het eerst vertelt hij uitvoerig over zijn leven met de man die hij nog steeds mist, over de tragische laatste maanden van de ooit zo flamboyante maffiabaas.

‘Supercop’ Jan van Looijen stond aan de wieg van het Bruinsma-imperium, hij stond ook bij de graven van de nazaten. Wie is deze geheimzinnige man op de achtergrond, die dodelijke spelletjes lijkt te spelen met de Amsterdamse onderwereld? Had hij de dood van Bruinsma kunnen voorkomen of was hij juist de veroorzaker?

Klaas Bruinsma en de vrouwen vormen een verhaal apart. Zijn vriendinnen, zijn vaste vrouwen en de meisjes van de clubs, ze komen allemaal langs. De Colombiaanse Yenis vertelt over haar leven met Bruinsma, Liesbeth uit club Chatterley haalt herinneringen op aan ‘Bruinsma in het bordeel’. Daar was hij vaak samen met Martin Hoogland, de oud-politieman die ook in een fatale spiraal van drank, drugs en seks was beland. Hoogland schoot Bruinsma dood, daar is haast iedereen van overtuigd. Of is er toch nog een ander scenario denkbaar?

Auteur Hendrik Jan Korterink (1955) is freelancejournalist voor onder meer Panorama en Nieuwe Revu. Korterink onderhoudt een druk bezochte website: www.misdaadjournalist.nl

Stel vragen en win!
Op maandag 20 juni beantwoordt Hendrik Jan Korterink van 20:30 uur tot 22:30 uur in dit topic vragen van users. Tijdens dit interview kan ook jij je vragen aan de auteur van het boek ‘De BV Bruinsma’ stellen.

In samenwerking met Just Publishers mag FOK! 5 exemplaren van ‘De BV Bruinsma’ weggeven aan mensen die vragen hebben gesteld aan de auteur. De auteur kiest welke vijf vragenstellers de origineelste, opmerkelijkste of leukste vragen hebben gesteld. Die personen winnen het boek. Ook crew mag meedoen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 02:16:40 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98280319
• Wat is de meestgestelde vraag als u vertelt dat u onderzoek naar Klaas Bruinsma heeft gedaan?
• Stanley Hillis is pas overleden. Buiten het feit dat het ook onder observatie stond, waren er nog meer gelijkenissen tussen Hillis en Bruinsma?
• Mabel Wisse Smit schijnt een relatie met Bruinsma te hebben gehad. Is er voor haar ook een plek gereserveerd in uw boek?
• Gelooft u dat Van Looijen geheel zonder vooringenomenheid c.q. corruptie dit soort zaken deed? Het is niet onbekend dat hij veel, maar dan ook echt veel, mensen uit de Amsterdamse onderwereld kent. Denkt u zelf niet dat deze man corrupt was?
• Zouden er, naast strafvermindering, ook anderen redenen zijn geweest voor Steve Brown om uit de school klapte over Hoogland, die naar zijn zeggen Bruinsma heeft vermoord?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:10:44 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98286337
Hoeveel geloofwaardigheid moeten we hechten aan de bekentenis van de broer van Alexander Marianovic? (bekent tegenover journalist Bas van Hout op film dat niet Martin Hoogland, maar hijzelf Bruinsma heeft vermoord of laten vermoorden. Zijn broer Alexander was jaren daarvoor vermoord in opdracht van Bruinsma).

Was er nooit sprake van een seksuele relatie tussen Bruinsma en Thea Moear?

Wie waren er nou echt betrokken bij de kettingzaagmoord op kickbokser André Brilleman?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:27:44 #4
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98319578
Hoeveel geld is er uiteindelijk verdiend met drugshandel door de Nederlandse onderwereld dankzij de mannen van het IRT? Een schatting is prima, we kijken niet op een miljoentje meer of minder.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_98336398
Ik heb het genoegen gehad (meer dan 10 jaar geleden) om een tijd lang samen te werken met "Ed S." zonder zijn achtergrond te kennen (daar kwam ik 5 jaar later pas achter). Ik ben hem toen uit het oog verloren en heb hem nooit meer gezien daarna.
Ik moet zeggen dat deze vent naar mijn mening een ontzettend sympathieke kerel was en ik moeilijk kon geloven dat hij zo'n geschiedenis had.
Mijn vraag zou zijn: hoe gaat het nu met hem :)
  zondag 19 juni 2011 @ 22:30:42 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98390732
Morgen is het al zo ver, dus stel je vraag nu het nog kan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 juni 2011 @ 02:52:48 #7
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98399867
Het lijkt me nogal moeilijk om de waarheid van verhalen van criminelen te toetsen, maar zelfs de verhalen van justitie en de politiek zijn niet te vertrouwen lees ik in de boeken over soorgelijke onderwerpen. Soms zijn de verhalen van de criminelen veel betrouwbaarder dan de beleidsmakers in dit land. Hoe heb je dat aangepakt bij dit boek? Hoe weet je nou of iemand een reconstructie niet verdraait om zichzelf er beter vanaf te laten komen?

Meer over je werk in het algemeen:

Heb je wel eens te maken gehad met inlichtingendiensten n.a.v. je werk? Bedreigingen wellicht? En heb je daar wel eens angst of 'de zenuwen' om gehad?

En bedreigingen van criminelen, zijn die je wel eens behoorlijk gaan 'jeuken'?

Je collega Bas van Hout was een pleegzoon van 'Zwarte Joop'. Uit wat voor milieu ben je zelf afkomstig?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 10:59:44 #8
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98403673
Hoi HendrikJan, hier een paar vragen

- Leeft het verhaal over Bruinsma nog wel, er is al zoveel over gezegd en geschreven

- Waarom is die foto met Mabel en Klaas nooit boven water gekomen

- Is het beroep van onderzoeksjournalist wel bevredigend qua resultaat. Sinds je boek Echte Mannen Eten Wel Kaas waarbij je het loverboyverhaal van Maria Mosterd ontmaskerd is het boek van Mosterd zelf gestegen qua verkoopcijfers. Dus het was meer reclame dan dan mensen Mosterd gingen negeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefan op 20-06-2011 18:29:57 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 20 juni 2011 @ 13:47:54 #9
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_98409352
Beste meneer Korterink,

Bij deze mijn vraag over Klaas Bruinsma.

• Men is er altijd van uit gegaan dat Bruinsma als platzak stierf. Onlangs is er vanwege een procedurefout zo'n zeven miljoen euro van Bruinsma in Zwitserland vrijgegeven. Nu hebben de erfgenamen recht op dat geld. Wie zijn die ergenamen/wie hebben er recht op dat geld? Zou er door het vrijgeven van deze zeven miljoen euro een nieuw conflict in het criminele milieu kunnen ontstaan?
Utereg, me stadje daar gebeurt van allerhand
`t bruis an alle kant, in `t hartje van `t land
de Sterrenwijk, `t Houtplein en `t lange Rozendaal
Utereg, `t mooist van allemaal
  maandag 20 juni 2011 @ 16:59:21 #10
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98418412
En er valt mij nog iets in waar ik niet helemaal duidelijkheid over heb.

Mink K. heeft beschikking gehad over wapens en explosieven van de vroegere I/O. Nou waren die wapens en explosieven her en der begraven in Nederland en waren ze zonder serienummers. Ik heb begrepen dat ze (even in het midden gelaten wie ze heeft opgegraven, wat op zichzelf al een goede vraag is) die wapens dus hebben opgegraven en hebben vervangen voor koelkasten.

Hoe kan het dat ze wisten waar deze wapens lagen en hoe wisten ze dan dat ze die wapens moesten vervangen voor andere metalen voorwerpen zodat er bij controle niet werd ontdekt dat ze weg waren? Hoe komt dat spul bij de Delta-organisatie terecht?

Ik ben bang dat meer antwoorden alleen maar meer vragen gaat opleveren...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 17:03:49 #11
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98418613
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:59 schreef Stefan het volgende:
Hoi Herman, hier een paar vragen

- Leeft het verhaal over Bruinsma nog wel, er is al zoveel over gezegd en geschreven

- Waarom is die foto met Mabel en Klaas nooit boven water gekomen

- Is het beroep van onderzoeksjournalist wel bevredigend qua resultaat. Sinds je boek Echte Mannen Eten Wel Kaas waarbij je het loverboyverhaal van Maria Mosterd ontmaskerd is het boek van Mosterd zelf gestegen qua verkoopcijfers. Dus het was meer reclame dan dan mensen Mosterd gingen negeren.
Wie is Herman?

Of ben je in de war met Peppie (van Kokkie), die Herman Kortekaas heette?

Ach ja, Hendrik Jan Korterink, en die schrijft dan ook nog een boek "Echte mannen eten wel kaas ". Ik kan het me wel indenken,....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 20 juni 2011 @ 17:09:16 #12
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98418895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wie is Herman?

Of ben je in de war met Peppie (van Kokkie), die Herman Kortekaas heette?

Ach ja, Hendrik Jan Korterink, en die schrijft dan ook nog een boek "Echte mannen eten wel kaas ". Ik kan het me wel indenken,....
Zijn dit je vragen aan dhr. Korterink? Niet zo muggenziften jongen en kom met goede en scherpe vragen waar ik en de andere geinteresseerden door geprikkeld worden.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 17:22:31 #13
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98419467
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:09 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Zijn dit je vragen aan dhr. Korterink? Niet zo muggenziften jongen en kom met goede en scherpe vragen waar ik en de andere geinteresseerden door geprikkeld worden.
Zie boven
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_98422528
Beste mijnheer Korterink,

Het is bekend dat Willem Endstra tientallen, zo niet honderden miljoenen misdaadgeld heeft witgewassen, oa afkomstig van de XTC-organisatie van Ronald van E. en Ton van D. via ingenieuze vastgoedtransacties. Er wordt zelfs beweert dat de onderwereldoorlog, die woedde in de jaren '90 en begin deze eeuw onder meer met deze drugsmiljoenen te maken had. Zo is Ronald van E. bijna geliquideerd, en kreeg Johnny M. en Sam K. hun geld aanvankelijk ook niet terug.

Vind u het niet vreemd dat er geen enkele moeite schijnt te worden gedaan door justitie om in het kader van de pluk-ze wetgeving de door misdaad zoals witwassen van drugsgeld, verkregen miljoenen terug te halen bij de erven Endstra?,

Je zou kunnen zeggen: "Tja, maar het is al zielig genoeg voor de familie Endstra dat die man is doodgeschoten", echter dacht Willem Endstra wel aan alle ellende die verslaafden en familieleden van drugs-slachtoffers hebben moeten doorstaan?

Waarom denkt u dat dit tot nu toe niet gebeurd is?

Dat niemand er ook maar over klaagt, dat Justitie de familie Endstra als slachtoffers blijven beschouwen van afperser Willem Holleeder, omdat dat beter in de strategie van de jacht op de top van de onderwereld past, is dat niet op z'n minst reden tot kritische Kamervragen te stellen, denkt u?

Anders riekt het feit dat men de Endstra-miljoenen ongemoeid laat, en wel bij (hoogstwaarschijnlijk zelf ook afgeperste op straffe van liquidatie) Jan Dirk Paarlberg 18 miljoen weg probeert terug te halen, toch naar klasse-justitie, of vind u van niet?

Het is toch ongelovelijk dat justitie een man als Paarlberg 4,5 jaar gevangenisstraf geeft terwijl men best weet dat hij altijd al schathemeltjerijk was en hij het dus echt niet nodig had om een crimineel als Holleeder te gaan helpen afpersingsmiljoenen weg te helpen sluizen. Mocht de man geld onder dwang hebben weggesluist, is het toch vals van het OM om deze meneer omdat hij niet durft te praten, toch zijn zakelijke en privéleven te ruďneren en als slotstuk naar de gevangenis willen sturen? Wat vind u daar nou van?

Had Klaas Bruinsma ook contacten met de vastgoedhandelaar Willem Endstra?

Zijn er überhaupt aanwijzingen dat Klaas Bruisma zich heeft bezig gehouden met de (eind jaren 80 in NL)nog betrekkelijk nieuwe drug: xtc, met name dus eind tachtiger jaren, begin negentiger jaren, toen dhr Bruinsma nog in leven was?

Dank u wel. Groet Omnibus33

[ Bericht 5% gewijzigd door Omnibus33 op 20-06-2011 18:44:23 ]
  Admin maandag 20 juni 2011 @ 19:50:08 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_98426865
Ik heb je boek gelezen tijdens m'n vakantie en nu heeft het meer vragen opgeleverd dan beantwoord eigenlijk :)

Ik zal het proberen kort te houden

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het nu niet het slimste deel van de bevolking is/was waar we het over hebben.
Uitstraling werkelijk nul, een stel kruimeldiefjes die opeens mazzel hadden door de opkomst van softdrug en gokautomaten.
En uiteraard de mazzel hadden van een meer dan sukkelig opererend politie-apparaat.
Ik kan in geen van die lui nou een echte gangster/zakenman ontdekken.
Ja Bruinsma en Thea misschien.

Hoe is het in godsnaam mogelijk ( geweest) dat dit zo lang kan spelen, het politie apparaat is nergens, geen moment het niveau Bromsnor ontstegen, de rechtspraak is bedenkelijk en hoe de advocatuur zich gedragen heeft tart werkelijk alles, sinds de jaren Bruinsma en cs kun je toch de hele advocatuur niet meer serieus nemen.
En blijkbaar werkt het nog steeds door, want politie/justitie laat gewoon toe dat de hele erven Bruinsma wordt uitgemoord.
Hoe dan ook, wat dan ook, een eerlijk proces heeft er nooit ingezeten voor ze.

Wanneer slaan jullie ( je collega misdaad-verslaggevers)de handen ineen en komen jullie gezamelijk met een standaardwerk over die periode en spelers?
Want jij en je collega's moeten toch écht meer weten dan je nu laat zien.
Of komen jullie daar pas mee als de laatste 'erven'vermoord is?
Ergens wringt het dat er op hoog niveau zoveel mis is gegaan, domheid? corruptie?

Mijn indruk is domheid en corruptie, maar goed, ik ben dan ook als lezer afhankelijk wat jullie in de afgelopen jaren gepubliceerd hebben en kan me alleen op de gegeven informatie baseren.
En ik kijk nu al uit het naar het vuistdikke standaardwerk :) ^O^

Oh, mag ik me nog even ergens mee bemoeien?
Je boek, het had zo handig geweest als je een hoofdstuk(je) wie is wie had toegevoegd, ik moest nu verdomde diep in m'n geheugen spitten waar het ook weer over ging en wie het nu weer was.

Bedankt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:28:37 #16
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98428982
Misschien dat ik mijn eerste vraag voor yvonne kan aanvullen met: en hoeveel geld daarvan was bestemd voor de mannen van het IRT en de meehelpende overheidslui?

Volgens mij waren die bedragen zo hoog dat het laten liggen als behoorlijk dom zou worden bestempeld... Ik denk dat ik ook gewoon had toegehapt hoor!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 20:30:19 #17
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429068
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:16 schreef Zeroku het volgende:
• Wat is de meestgestelde vraag als u vertelt dat u onderzoek naar Klaas Bruinsma heeft gedaan?
Wie heb je gesproken?
quote:
• Stanley Hillis is pas overleden. Buiten het feit dat het ook onder observatie stond, waren er nog meer gelijkenissen tussen Hillis en Bruinsma?
Nee, niet zoveel, Hillis was een bankrover
quote:
• Mabel Wisse Smit schijnt een relatie met Bruinsma te hebben gehad. Is er voor haar ook een plek gereserveerd in uw boek?
Zeker, staat deze week heel verhaal in Privé. Mijn boek is naar het paleis gestuurd. Misschien dat HM Beatrix en Mabel nog reageren? Ik sta open voor een goed gesprek.
quote:
• Gelooft u dat Van Looijen geheel zonder vooringenomenheid c.q. corruptie dit soort zaken deed? Het is niet onbekend dat hij veel, maar dan ook echt veel, mensen uit de Amsterdamse onderwereld kent. Denkt u zelf niet dat deze man corrupt was?
Niet corrupt
quote:
• Zouden er, naast strafvermindering, ook anderen redenen zijn geweest voor Steve Brown om uit de school klapte over Hoogland, die naar zijn zeggen Bruinsma heeft vermoord?
Geen idee. Vraag 't hem zelf.
quote:
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 20:30:24 #18
42184 crew  DaMart
pi_98429071
Van harte welkom op FOK! Hendrik Jan Korterink. Zoals u ziet, zijn er al veel vragen gesteld over het boek 'De BV Bruinsma'. Wij zijn erg nieuwsgierig naar uw antwoorden hierop.

Uiteraard kunnen mensen ook nu nog hun vragen posten.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Admin maandag 20 juni 2011 @ 20:31:28 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_98429122
Wie hebben er trouwens het boek al gelezen?

Welkom trouwens :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:31:58 #20
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429155
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hoeveel geloofwaardigheid moeten we hechten aan de bekentenis van de broer van Alexander Marianovic? (bekent tegenover journalist Bas van Hout op film dat niet Martin Hoogland, maar hijzelf Bruinsma heeft vermoord of laten vermoorden. Zijn broer Alexander was jaren daarvoor vermoord in opdracht van Bruinsma).
Is een onzinverhaal, weet iedereen.
quote:
Was er nooit sprake van een seksuele relatie tussen Bruinsma en Thea Moear?
Nee.
quote:
Wie waren er nou echt betrokken bij de kettingzaagmoord op kickbokser André Brilleman?
Zou ik na moeten kijken, heb ik zo niet paraat.
quote:
  maandag 20 juni 2011 @ 20:33:15 #21
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429234
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:27 schreef R2cksson het volgende:
Hoeveel geld is er uiteindelijk verdiend met drugshandel door de Nederlandse onderwereld dankzij de mannen van het IRT? Een schatting is prima, we kijken niet op een miljoentje meer of minder.
Ettelijke honderden miljoen guldens, schat ik zo.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:34:02 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98429277
Welkom!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:34:47 #23
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:01 schreef Razwer het volgende:
Ik heb het genoegen gehad (meer dan 10 jaar geleden) om een tijd lang samen te werken met "Ed S." zonder zijn achtergrond te kennen (daar kwam ik 5 jaar later pas achter). Ik ben hem toen uit het oog verloren en heb hem nooit meer gezien daarna.
Ik moet zeggen dat deze vent naar mijn mening een ontzettend sympathieke kerel was en ik moeilijk kon geloven dat hij zo'n geschiedenis had.
Mijn vraag zou zijn: hoe gaat het nu met hem :)
Wel goed. Stuur me anders een mailtje (misdaadjournalist@hotmail.com), stuur ik wel aan hem door.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:36:34 #24
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98429424
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:30 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

Zeker, staat deze week heel verhaal in Privé. Mijn boek is naar het paleis gestuurd. Misschien dat HM Beatrix en Mabel nog reageren? Ik sta open voor een goed gesprek.

Wat denkt u dat ze ermee doen? Zullen ze er überhaupt iets mee doen, of verwacht u dat het boek direct bij het oud vuil beland?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 20 juni 2011 @ 20:37:38 #25
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 02:52 schreef R2cksson het volgende:
Het lijkt me nogal moeilijk om de waarheid van verhalen van criminelen te toetsen, maar zelfs de verhalen van justitie en de politiek zijn niet te vertrouwen lees ik in de boeken over soorgelijke onderwerpen. Soms zijn de verhalen van de criminelen veel betrouwbaarder dan de beleidsmakers in dit land. Hoe heb je dat aangepakt bij dit boek? Hoe weet je nou of iemand een reconstructie niet verdraait om zichzelf er beter vanaf te laten komen?

Meer over je werk in het algemeen:

Heb je wel eens te maken gehad met inlichtingendiensten n.a.v. je werk? Bedreigingen wellicht? En heb je daar wel eens angst of 'de zenuwen' om gehad?

En bedreigingen van criminelen, zijn die je wel eens behoorlijk gaan 'jeuken'?

Je collega Bas van Hout was een pleegzoon van 'Zwarte Joop'. Uit wat voor milieu ben je zelf afkomstig?
Met inlichtingendiensten niet, die zijn als de dood voor journalisten. Bedreigingen: komt wel eens voor, maar niet van geheime diensten, hooguit van wat doorgedraaide figuren.

Ik kom zelf niet uit een crimineel milieu (voor zover ik weet), meer 'Boer zoekt vrouw'.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:40:39 #26
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429656
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:59 schreef Stefan het volgende:
Hoi HendrikJan, hier een paar vragen

- Leeft het verhaal over Bruinsma nog wel, er is al zoveel over gezegd en geschreven

- Waarom is die foto met Mabel en Klaas nooit boven water gekomen

- Is het beroep van onderzoeksjournalist wel bevredigend qua resultaat. Sinds je boek Echte Mannen Eten Wel Kaas waarbij je het loverboyverhaal van Maria Mosterd ontmaskerd is het boek van Mosterd zelf gestegen qua verkoopcijfers. Dus het was meer reclame dan dan mensen Mosterd gingen negeren.
Bruinsma is pas na zijn dood echt gaan leven. Mijn boek gaat vooral over mensen die hem goed hebben gekend.
De bevrediging zit 'm niet in de verkoopcijfers, het zal mij worst wezen wat Mosterd verkoopt, in elk geval kan iedereen die zelf een beetje kan nadenken nu weten hoe de vork in de steel zit. En wie daar te stom voor is verdient niet beter dan verder te leven in gelukzalige domheid.

De foto van Mabel en Bruinsma is nooit boven water gekomen omdat die er vermoedelijk niet is (nooit gemaakt). Het was ook niet Mabel die 'de relatie' had met Bruinsma.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:42:07 #27
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98429753
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:37 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Met inlichtingendiensten niet, die zijn als de dood voor journalisten.
Maar ik kan me voorstellen dat je voor je boek(en) regelmatig in papieren duikt die niet zo openbaar zijn. Daar ondervind je dus geen hinder oid van?
quote:
Bedreigingen: komt wel eens voor, maar niet van geheime diensten, hooguit van wat doorgedraaide figuren.
Een concreet voorbeeld? Of liever niet?
quote:
Ik kom zelf niet uit een crimineel milieu (voor zover ik weet), meer 'Boer zoekt vrouw'.
Wat is dan de trigger geweest voor de interesse in de misdaad?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 20:42:55 #28
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429805
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:47 schreef Ragboer het volgende:
Beste meneer Korterink,

Bij deze mijn vraag over Klaas Bruinsma.

• Men is er altijd van uit gegaan dat Bruinsma als platzak stierf. Onlangs is er vanwege een procedurefout zo'n zeven miljoen euro van Bruinsma in Zwitserland vrijgegeven. Nu hebben de erfgenamen recht op dat geld. Wie zijn die ergenamen/wie hebben er recht op dat geld? Zou er door het vrijgeven van deze zeven miljoen euro een nieuw conflict in het criminele milieu kunnen ontstaan?
Dat verhaal van die 7 miljoen is niks nieuws, dat geld was niet van Bruinsma en is nooit van Bruinsma geweest.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:46:17 #29
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98430016
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:59 schreef R2cksson het volgende:
En er valt mij nog iets in waar ik niet helemaal duidelijkheid over heb.

Mink K. heeft beschikking gehad over wapens en explosieven van de vroegere I/O. Nou waren die wapens en explosieven her en der begraven in Nederland en waren ze zonder serienummers. Ik heb begrepen dat ze (even in het midden gelaten wie ze heeft opgegraven, wat op zichzelf al een goede vraag is) die wapens dus hebben opgegraven en hebben vervangen voor koelkasten.

Hoe kan het dat ze wisten waar deze wapens lagen en hoe wisten ze dan dat ze die wapens moesten vervangen voor andere metalen voorwerpen zodat er bij controle niet werd ontdekt dat ze weg waren? Hoe komt dat spul bij de Delta-organisatie terecht?

Ik ben bang dat meer antwoorden alleen maar meer vragen gaat opleveren...
Ik weet niet veel van Gladio, heb dat altijd een wazig verhaal gevonden. Er waren inderdaad wapens begraven, door of voor het verzet, maar de link met het criminele milieu was nogal vergezocht, als ik het me goed herinner.
  One tough cookie maandag 20 juni 2011 @ 20:47:52 #30
169210 liesje1979
pi_98430115
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:31 schreef yvonne het volgende:
Wie hebben er trouwens het boek al gelezen?

Welkom trouwens :)
Ik nog niet, maar lijkt mij zeker een boek om aan te schaffen. Heb wel beide boeken van Thea en 25 jaar poldermaffia gelezen. En de dominee heb ik hier ook nog liggen. Dus ik lees hier even mee.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:51:06 #31
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98430319
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef Omnibus33 het volgende:
Beste mijnheer Korterink,

Het is bekend dat Willem Endstra tientallen, zo niet honderden miljoenen misdaadgeld heeft witgewassen, oa afkomstig van de XTC-organisatie van Ronald van E. en Ton van D. via ingenieuze vastgoedtransacties. Er wordt zelfs beweert dat de onderwereldoorlog, die woedde in de jaren '90 en begin deze eeuw onder meer met deze drugsmiljoenen te maken had. Zo is Ronald van E. bijna geliquideerd, en kreeg Johnny M. en Sam K. hun geld aanvankelijk ook niet terug.

Vind u het niet vreemd dat er geen enkele moeite schijnt te worden gedaan door justitie om in het kader van de pluk-ze wetgeving de door misdaad zoals witwassen van drugsgeld, verkregen miljoenen terug te halen bij de erven Endstra?,

Je zou kunnen zeggen: "Tja, maar het is al zielig genoeg voor de familie Endstra dat die man is doodgeschoten", echter dacht Willem Endstra wel aan alle ellende die verslaafden en familieleden van drugs-slachtoffers hebben moeten doorstaan?

Waarom denkt u dat dit tot nu toe niet gebeurd is?

Dat niemand er ook maar over klaagt, dat Justitie de familie Endstra als slachtoffers blijven beschouwen van afperser Willem Holleeder, omdat dat beter in de strategie van de jacht op de top van de onderwereld past, is dat niet op z'n minst reden tot kritische Kamervragen te stellen, denkt u?

Anders riekt het feit dat men de Endstra-miljoenen ongemoeid laat, en wel bij (hoogstwaarschijnlijk zelf ook afgeperste op straffe van liquidatie) Jan Dirk Paarlberg 18 miljoen weg probeert terug te halen, toch naar klasse-justitie, of vind u van niet?

Het is toch ongelovelijk dat justitie een man als Paarlberg 4,5 jaar gevangenisstraf geeft terwijl men best weet dat hij altijd al schathemeltjerijk was en hij het dus echt niet nodig had om een crimineel als Holleeder te gaan helpen afpersingsmiljoenen weg te helpen sluizen. Mocht de man geld onder dwang hebben weggesluist, is het toch vals van het OM om deze meneer omdat hij niet durft te praten, toch zijn zakelijke en privéleven te ruďneren en als slotstuk naar de gevangenis willen sturen? Wat vind u daar nou van?

Had Klaas Bruinsma ook contacten met de vastgoedhandelaar Willem Endstra?

Zijn er überhaupt aanwijzingen dat Klaas Bruisma zich heeft bezig gehouden met de (eind jaren 80 in NL)nog betrekkelijk nieuwe drug: xtc, met name dus eind tachtiger jaren, begin negentiger jaren, toen dhr Bruinsma nog in leven was?

Dank u wel. Groet Omnibus33
Het is inderdaad godgeklaagd en zeer onterecht dat justitie de Erven Endstra niet aanpakt, maar dat is precies waar het in dit hele gebeuren om gaat: pas nadat er een 'witte boord' (Endstra) was gesneuveld, is justitie wakker geworden, ging de politiek zich ermee bemoeien en moesten de criminelen worden aangepakt.
Bruinsma en Endstra hebben nooit zaken gedaan, Bruinsma wilde dat niet. Hij wilde niet in zee met iemand die al besmet was.
Bruinsma deed in van alles, maar geen xtc, voor zover ik weet.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 20:51:36 #32
42184 crew  DaMart
pi_98430346
Bent u ook wel eens dingen te weten gekomen die u liever niet had geweten?

En in het verlangde daarvan: zijn er feiten die u niet naar buiten kunt brengen omdat dat anders uzelf of anderen in gevaar kan brengen?

En hoeveel dreiging gaat er tegenwoordig nog van de Nederlandse onderwereld uit?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 20:54:21 #33
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98430510
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:46 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Ik weet niet veel van Gladio, heb dat altijd een wazig verhaal gevonden. Er waren inderdaad wapens begraven, door of voor het verzet, maar de link met het criminele milieu was nogal vergezocht, als ik het me goed herinner.
Wat ik van Wikipedia kan lezen:

quote:
Een wapenopslag die in april 1980 bij toeval werd ontdekt in een Limburgs bos, bleek, naar in november 1990 bekend werd, deel uit te maken van O. Nadat deze werd ontdekt werd besloten de 40 bergplaatsen op te heffen en de explosieven te concentreren in een centrale bergplaats. Bij het leeghalen bleek echter dat verschillende bergplaatsen waren geplunderd en er veel explosieven en wapens ontbraken. Vermoedelijk zijn veel explosieven en wapens in handen gekomen van criminelen als Sam Klepper en John Mieremet en de Amsterdamse Deltagroep (volgens de Nederlandse justitie behoorden Etienne Urka, Mink Kok en Jan Femer hiertoe). In 1992 werd bij een inval in een boerderij in het Friese Oudebildtzijl naast een grote voorraad drugs ook een voorraad van ongeveer 130 kilo explosieven (vooral semtex) en granaten gevonden. Over de herkomst van deze wapens is -ook bij het IRT-team, dat wist van de drugs- niets bekend, maar volgens voormalig officier van jusitie Fred Teeven moet worden onderzocht of deze wapens uit Gladio-depots afkomstig zijn. Bij de wapenvondst was crimineel Mink Kok betrokken, waarmee Teeven (met toestemming van het Openbaar Ministerie) in 1998 een deal sloot.
Verder staat er nog een heel deel in het boek van Marian Husken over Mink K en is de werkwijze van I/O na te slaan in 'De Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten' van Kluijters.

Maar ik begrijp dat dit niet in het boek wordt belicht? (Antwoord op yvonne: ik heb het niet gelezen)

[ Bericht 1% gewijzigd door R2cksson op 20-06-2011 21:00:41 ]
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 20:58:59 #34
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98430796
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:50 schreef yvonne het volgende:
Ik heb je boek gelezen tijdens m'n vakantie en nu heeft het meer vragen opgeleverd dan beantwoord eigenlijk :)

Ik zal het proberen kort te houden

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het nu niet het slimste deel van de bevolking is/was waar we het over hebben.
Uitstraling werkelijk nul, een stel kruimeldiefjes die opeens mazzel hadden door de opkomst van softdrug en gokautomaten.
En uiteraard de mazzel hadden van een meer dan sukkelig opererend politie-apparaat.
Ik kan in geen van die lui nou een echte gangster/zakenman ontdekken.
Ja Bruinsma en Thea misschien.

Hoe is het in godsnaam mogelijk ( geweest) dat dit zo lang kan spelen, het politie apparaat is nergens, geen moment het niveau Bromsnor ontstegen, de rechtspraak is bedenkelijk en hoe de advocatuur zich gedragen heeft tart werkelijk alles, sinds de jaren Bruinsma en cs kun je toch de hele advocatuur niet meer serieus nemen.
En blijkbaar werkt het nog steeds door, want politie/justitie laat gewoon toe dat de hele erven Bruinsma wordt uitgemoord.
Hoe dan ook, wat dan ook, een eerlijk proces heeft er nooit ingezeten voor ze.

Wanneer slaan jullie ( je collega misdaad-verslaggevers)de handen ineen en komen jullie gezamelijk met een standaardwerk over die periode en spelers?
Want jij en je collega's moeten toch écht meer weten dan je nu laat zien.
Of komen jullie daar pas mee als de laatste 'erven'vermoord is?
Ergens wringt het dat er op hoog niveau zoveel mis is gegaan, domheid? corruptie?

Mijn indruk is domheid en corruptie, maar goed, ik ben dan ook als lezer afhankelijk wat jullie in de afgelopen jaren gepubliceerd hebben en kan me alleen op de gegeven informatie baseren.
En ik kijk nu al uit het naar het vuistdikke standaardwerk :) ^O^

Oh, mag ik me nog even ergens mee bemoeien?
Je boek, het had zo handig geweest als je een hoofdstuk(je) wie is wie had toegevoegd, ik moest nu verdomde diep in m'n geheugen spitten waar het ook weer over ging en wie het nu weer was.

Bedankt
Tja. Slim? Het zijn mensen die op een spannende manier veel geld willen verdienen en daar vooral aan verslaafd zijn geraakt. Het probleem is zo oud ald de weg naar Rome: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Ze hebben steeds nieuwe kicks nodig. Ben je gelukkiger met vier Ferrari's dan met één? Het gaat vooral om de spanning, niet om het geld. Dat is een keuze, heeft niet zoveel met slim of dom te maken.
Politie en justitie lopen wel een heel eind achter de feiten aan, maar uiteindelijk trekken ze toch aan het langste eind, de laatste jaren is 'het recht' aan de winnende hand (ook al gebeurt dat soms met een behoorlijk kromme stok).

Wat betreft dat wie-is-wie: ik heb juist geprobeerd het zo toegankelijk mogelijk te schrijven, met zo weinig mogelijk namen. Ik hoor van mensen die niet speciaal thuis zijn in de misdaad dat ze het aardig goed konden volgen. Maar dat is wellicht ook een persoonlijke kwestie.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:01:50 #35
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98430949
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:54 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Wat ik van Wikipedia kan lezen:

[..]

Verder staat er nog een heel deel in het boek van Marian Husken over Mink K en is de werkwijze van I/O na te slaan in 'De Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten' van Kluijters.

Maar ik begrijp dat dit niet in het boek wordt belicht?
Die wapens in Oude Bildtzijl hadden niks met Gladio te maken, wel met Mink Kok (heel ingewikkeld, via buurjongen en buurvrouw). Ik noem de wapenvondsten waar Mink bij betrokken was kort (Nachtwachtlaan), maar dat is allemaal heel bekende ouwe koek, daar wilde ik niet uitgebreid op ingaan.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:06:59 #36
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98431256
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:51 schreef DaMart het volgende:
Bent u ook wel eens dingen te weten gekomen die u liever niet had geweten?

En in het verlangde daarvan: zijn er feiten die u niet naar buiten kunt brengen omdat dat anders uzelf of anderen in gevaar kan brengen?

En hoeveel dreiging gaat er tegenwoordig nog van de Nederlandse onderwereld uit?
Dingen die ik liever niet had geweten... Daar kan ik me nou niks bij voorstellen, ik wil alles weten. Dat wil niet zeggen dat je alles kunt gebruiken. Meer niet dan wel. Gaat niet zozeer om iemand in gevaar te brengen, vooral of je voldoende bewijs hebt. Als justitie iets niet hard kan krijgen, dan kan een journalist dat vaak ook niet. 'Wij' wisten al vijftien jaar voor zijn dood dat Willem Endstra zo fout was als het maar kan, maar de banken deden nog wel gewoon zaken met hem, justitie kon er geen vinger achter krijgen, dan kun je als journalist niet zomaar publiceren dat hij een witwasser is. Krijg je meteen een proces aan je broek (en gaat de uitgever failliet).
  One tough cookie maandag 20 juni 2011 @ 21:08:32 #37
169210 liesje1979
pi_98431352
Als u nu zelf nog 5 minuten met Klaas Bruinsma zou krijgen, wat zou u hem dan vragen of vertellen? Is het hele verhaal u nu duidelijk, of zijn er ook nog zaken waar u zelf nog vragen over heeft?
  maandag 20 juni 2011 @ 21:08:54 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98431375
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:42 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Dat verhaal van die 7 miljoen is niks nieuws, dat geld was niet van Bruinsma en is nooit van Bruinsma geweest.
Ik ben een n00b, van wie is dat geld dan wel? :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:10:29 #39
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98431444
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:01 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Die wapens in Oude Bildtzijl hadden niks met Gladio te maken, wel met Mink Kok (heel ingewikkeld, via buurjongen en buurvrouw). Ik noem de wapenvondsten waar Mink bij betrokken was kort (Nachtwachtlaan), maar dat is allemaal heel bekende ouwe koek, daar wilde ik niet uitgebreid op ingaan.
Toch vind ik het dan vreemd dat Peter R. de Vries, KRO's Reporter en zelfs Fred Teeven de link leggen met Gladio... Er zijn zelfs vermoedens dat criminelen zijn gebruikt door de inlichtingendiensten, al dan niet met medeweten van de criminelen zelf dan...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:10:43 #40
42184 crew  DaMart
pi_98431451
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:42 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Maar ik kan me voorstellen dat je voor je boek(en) regelmatig in papieren duikt die niet zo openbaar zijn. Daar ondervind je dus geen hinder oid van?

[..]

Een concreet voorbeeld? Of liever niet?

[..]

Wat is dan de trigger geweest voor de interesse in de misdaad?
Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op deze vragen :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 21:14:12 #41
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98431655
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:42 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Maar ik kan me voorstellen dat je voor je boek(en) regelmatig in papieren duikt die niet zo openbaar zijn. Daar ondervind je dus geen hinder oid van?
Nee. En geheime papieren kom ik niet zo vaak tegen. Eigenlijk nooit.
quote:
[..]

Een concreet voorbeeld? Of liever niet?
Liever niet
quote:
[..]

Wat is dan de trigger geweest voor de interesse in de misdaad?
Is geen trigger, ik vind het leuk dingen uit te zoeken, hoeft niet beslist misdaad te zijn. Ik ben vooral geďnteresseerd in de vraag waarom mensen de dingen doen (en laten) en denken (of niet) en waarom niet. Degenen of niet de genen.
quote:
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben een n00b, van wie is dat geld dan wel? :')
Van een meneer Wong. Is een heel ingewikkeld verhaal.
quote:
  Admin maandag 20 juni 2011 @ 21:17:00 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_98431820
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:58 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Tja. Slim? Het zijn mensen die op een spannende manier veel geld willen verdienen en daar vooral aan verslaafd zijn geraakt. Het probleem is zo oud ald de weg naar Rome: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Ze hebben steeds nieuwe kicks nodig. Ben je gelukkiger met vier Ferrari's dan met één? Het gaat vooral om de spanning, niet om het geld. Dat is een keuze, heeft niet zoveel met slim of dom te maken.
Politie en justitie lopen wel een heel eind achter de feiten aan, maar uiteindelijk trekken ze toch aan het langste eind, de laatste jaren is 'het recht' aan de winnende hand (ook al gebeurt dat soms met een behoorlijk kromme stok).

Wat betreft dat wie-is-wie: ik heb juist geprobeerd het zo toegankelijk mogelijk te schrijven, met zo weinig mogelijk namen. Ik hoor van mensen die niet speciaal thuis zijn in de misdaad dat ze het aardig goed konden volgen. Maar dat is wellicht ook een persoonlijke kwestie.
Bedankt voor je antwoord.

Is het hele gebeuren klaar en afgelopen als ook de laatste omgebracht is?

En 'het recht' aan de winnende hand, tsja, als iedereen geliquideerd word wint 'het recht' vanzelf ja :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:17:40 #43
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98431867
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:28 schreef R2cksson het volgende:
Misschien dat ik mijn eerste vraag voor yvonne kan aanvullen met: en hoeveel geld daarvan was bestemd voor de mannen van het IRT en de meehelpende overheidslui?

Volgens mij waren die bedragen zo hoog dat het laten liggen als behoorlijk dom zou worden bestempeld... Ik denk dat ik ook gewoon had toegehapt hoor!
Ik denk dat er niet zoveel functionarissen rijk van zijn geworden, meer de betrokkenen uit het gewone zakenleven. Maar iedereen weet wel waar de grens ligt tussen goed en fout. De meeste mensen die aan de 'goede kant' zitten stappen heus niet zomaar over, ook niet voor heel veel geld.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:18:46 #44
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98431933
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord.

Is het hele gebeuren klaar en afgelopen als ook de laatste omgebracht is?

En 'het recht' aan de winnende hand, tsja, als iedereen geliquideerd word wint 'het recht' vanzelf ja :)
Er is geen laatste, er zijn allang weer nieuwe sterren, maar hun namen zijn nog niet zo bekend (en dat willen ze graag zo houden).
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:19:55 #45
42184 crew  DaMart
pi_98432000
Het schijnt dat een connectie van Bruinsma een aantal van diens beelden in een huis bij Marbella had staan. Het zou gaan om beelden van Indianen, wat mij eigenlijk nieuwsgierig maakt of Bruinsma een bijzondere band met Indianen had?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 21:20:31 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98432042
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:18 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Er is geen laatste, er zijn allang weer nieuwe sterren, maar hun namen zijn nog niet zo bekend (en dat willen ze graag zo houden).
Haha, echt? Maar zoiets kan toch nooit zo lang geheim blijven, denk ik dan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:21:52 #47
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98432115
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:10 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Toch vind ik het dan vreemd dat Peter R. de Vries, KRO's Reporter en zelfs Fred Teeven de link leggen met Gladio... Er zijn zelfs vermoedens dat criminelen zijn gebruikt door de inlichtingendiensten, al dan niet met medeweten van de criminelen zelf dan...
Tja. Er is wel een linkje, maar eerlijk gezegd vond ik dat nogal vergezocht. Maar ik geef mijn mening graag voor een betere. Dat hele Gladio was volgens mij een opgeblazen gedoe van een stelletje mafkezen dat nog geen afscheid kon nemen van de mooiste tijd van hun leven (de oorlog).
  maandag 20 juni 2011 @ 21:22:18 #48
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98432147
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:20 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Haha, echt? Maar zoiets kan toch nooit zo lang geheim blijven, denk ik dan.
Het is ook geen geheim.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:24:17 #49
42184 crew  DaMart
pi_98432269
Onlangs zijn in de Tweede Kamer kritische vragen gesteld over de Baumannrekening en het vrijkomen van het geld van Bruinsma dat daarop zou staan. Ik mis daarbij een stukje achtergrond, dus vraag me af wat die Baumannrekening precies is, en hoe past die in het boek?

En denkt u dat de Nederlandse staat ooit iets van dat geld zal zien?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 21:24:29 #50
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98432278
Denk je dat er de komende tijd nog veel boven water zal komen over Bruinsma en consorten, of moeten we het hier maar mee doen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:26:13 #51
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98432395
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:19 schreef DaMart het volgende:
Het schijnt dat een connectie van Bruinsma een aantal van diens beelden in een huis bij Marbella had staan. Het zou gaan om beelden van Indianen, wat mij eigenlijk nieuwsgierig maakt of Bruinsma een bijzondere band met Indianen had?
Je bedoelt Gerrie Bethlehem. Misschien had Bruinsma iets met Indianenverhalen, van connecties met Indianen zelf is mij nooit iets gebleken. Het verhaal van die beelden klopt denk ik wel. Ik heb zelf ook zo'n Indiaan, is een tijdje populair geweest in bepaalde kringen. Filippijns houtsnijwerk. Lijkt me eigenlijk niet zo de smaak van Bruinsma. Ik heb 'm trouwens ook gekregen. Niet van een crimineel...
  maandag 20 juni 2011 @ 21:27:46 #52
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98432490
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:24 schreef Harajuku. het volgende:
Denk je dat er de komende tijd nog veel boven water zal komen over Bruinsma en consorten, of moeten we het hier maar mee doen?
Ligt eraan welke consorten je bedoelt. En er is nog veel onopgehelderd. Bijvoorbeeld over de liquidaties van Endstra en Hillis.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:29:36 #53
42184 crew  DaMart
pi_98432594
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef liesje1979 het volgende:
Als u nu zelf nog 5 minuten met Klaas Bruinsma zou krijgen, wat zou u hem dan vragen of vertellen? Is het hele verhaal u nu duidelijk, of zijn er ook nog zaken waar u zelf nog vragen over heeft?
Goede vraag. Ik ben ook wel benieuwd of er nog onbeantwoorde vragen zijn waar u nog een antwoord op hoopt te kunnen vinden?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 21:30:08 #54
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98432626
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:21 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Tja. Er is wel een linkje, maar eerlijk gezegd vond ik dat nogal vergezocht. Maar ik geef mijn mening graag voor een betere. Dat hele Gladio was volgens mij een opgeblazen gedoe van een stelletje mafkezen dat nog geen afscheid kon nemen van de mooiste tijd van hun leven (de oorlog).
Ik zou het in elk geval niet weten hoor, ik heb het stuk over I/O gelezen in het naslagwerk van F.A.C. Kluiters, "De Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten". Ik vind het er serieus uitzien in elk geval. Maar dit gaat niet over het boek, dus we laten het hierbij wat I/O betreft.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 21:32:22 #55
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98432769
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:24 schreef DaMart het volgende:
Onlangs zijn in de Tweede Kamer kritische vragen gesteld over de Baumannrekening en het vrijkomen van het geld van Bruinsma dat daarop zou staan. Ik mis daarbij een stukje achtergrond, dus vraag me af wat die Baumannrekening precies is, en hoe past die in het boek?

En denkt u dat de Nederlandse staat ooit iets van dat geld zal zien?
Het is een onzinverhaal. Volgens mij komt er volgende week een stuk over in Panorama, van Bas van Hout. Hij weet van wie dat geld was. In elk geval niet van Bruinsma. De Nederlandse Staat heeft er helemaal niks mee te maken. Dat weten de politici ook wel, maar een beetje dom geschreeuw tegen criminelen, en vooral als het gaat om geld terughalen naar Nederland, doet het goed in sommige media. Dat is niet, zoals je zou denken, dom, maar sluw. De meeste politici zijn slechter dan de meeste criminelen. Veel journalisten trouwens ook, maar daar is het vaak in combinatie met eigenwijze domheid.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:36:09 #56
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98433046
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:32 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Veel journalisten trouwens ook, maar daar is het vaak in combinatie met eigenwijze domheid.
Wie moeten we volgens jou met een korreltje zout lezen?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 21:36:35 #57
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98433091
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:29 schreef DaMart het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik ben ook wel benieuwd of er nog onbeantwoorde vragen zijn waar u nog een antwoord op hoopt te kunnen vinden?
Ik denk dat ik Bruinsma niet veel te vragen, ik denk dat ik eerst eens vijf minuten samen met hem over de reling zou staan kijken (en dan is de tijd al om).
De onbeantwoorde vragen zitten meer in de hoek van: wie hebben de opdrachten gegeven voor de verschillende liquidaties.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:37:12 #58
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98433144
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:36 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Wie moeten we volgens jou met een korreltje zout lezen?
Vind je 't erg als ik dit even niet beantwoord?
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:39:30 #59
42184 crew  DaMart
pi_98433303
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:36 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Bruinsma niet veel te vragen, ik denk dat ik eerst eens vijf minuten samen met hem over de reling zou staan kijken (en dan is de tijd al om).
De onbeantwoorde vragen zitten meer in de hoek van: wie hebben de opdrachten gegeven voor de verschillende liquidaties.
En denk je dat dat ooit nog boven water komt?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 21:43:35 #60
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98433628
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:37 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Vind je 't erg als ik dit even niet beantwoord?
Mij leek goed onderbouwde kritiek op journalisten niet schadelijk.

Als ik de vraag anders stel misschien: met welke boeken/(recente) artikelen ben jij het niet eens?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  One tough cookie maandag 20 juni 2011 @ 21:48:07 #61
169210 liesje1979
pi_98433970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:36 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Bruinsma niet veel te vragen, ik denk dat ik eerst eens vijf minuten samen met hem over de reling zou staan kijken (en dan is de tijd al om).
De onbeantwoorde vragen zitten meer in de hoek van: wie hebben de opdrachten gegeven voor de verschillende liquidaties.
Dat laatste lijkt mij toch een prima vraag.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:48:25 #62
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98433992
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:43 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Mij leek goed onderbouwde kritiek op journalisten niet schadelijk.

Als ik de vraag anders stel misschien: met welke boeken/(recente) artikelen ben jij het niet eens?
Ik heb mijn twijfels bij het verhaal over die miljoenen in Zwitserland. Probleem is dat het zo ingewikkeld is dat het voor een buitenstaander haast niet te volgen is. Feit is dat Bart Middelburg en Bas van Hout in dezen lijnrecht tegenover elkaar staan.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:51:28 #63
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98434215
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij toch een prima vraag.
[/quote[quote]11s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij toch een prima vraag.
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij toch een prima vraag.
[/quo[quote]11s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij toch een prima vraag.
te]
]
  maandag 20 juni 2011 @ 21:52:18 #64
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98434278
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels bij het verhaal over die miljoenen in Zwitserland. Probleem is dat het zo ingewikkeld is dat het voor een buitenstaander haast niet te volgen is. Feit is dat Bart Middelburg en Bas van Hout in dezen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Heb je voor ons gemakzuchtigen leesvoertips hieromtrent?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_98434333
Ik heb ook een vraag, in hoeverre denkt u dat Urka heeft aangestuurd op de ondergang (of in ieder geval de aftakeling) van Bruinsma?
  maandag 20 juni 2011 @ 21:55:10 #66
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98434517
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:52 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb ook een vraag, in hoeverre denkt u dat Urka heeft aangestuurd op de ondergang (of in ieder geval de aftakeling) van Bruinsma?
Urka zag, net als anderen die dicht bij Bruinsma stonden, met lede ogen aan hoe Bruinsma aftakelde en onherroepelijk afstevende op het einde. Ik denk dat hij niet veel kon doen.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:55:52 #67
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98434567
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:52 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Heb je voor ons gemakzuchtigen leesvoertips hieromtrent?
Wat ik zei: hou Panorama in de gaten.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:57:48 #68
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98434727
Kun je met dit soort dingen voortdurend bezig zijn zonder er ingezogen te worden? Niet om u nou als crimineel neer te zetten, maar als je zo diep graaft in dit soort dingen dan moeten er toch intrigerende dingen boven water komen. Dingen die in feite niemand anders te zien krijgt. Hoe ga je dan om met dergelijke dingen, leest u het, gebruikt u het en daarna kijkt u er in principe niet meer naar om of hoe gaat zoiets in zijn werk?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_98434748
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:55 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Urka zag, net als anderen die dicht bij Bruinsma stonden, met lede ogen aan hoe Bruinsma aftakelde en onherroepelijk afstevende op het einde. Ik denk dat hij niet veel kon doen.
Oke, bedankt. En zouden er anderen dichtbij Bruinsma zijn geweest die wel dachten belang te hebben bij zijn val? (wie? :P )
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:01:55 #70
42184 crew  DaMart
pi_98435047
Hoe groot acht je de kans dat de hele organisatie van Bruinsma, dus iedereen die er onderdeel van uitmaakte, in kaart is of ooit wordt gebracht? Zijn er ook nog mensen uit de organisatie actief in de Nederlandse onderwereld?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:04:38 #71
42184 crew  DaMart
pi_98435287
Aansluitend bij mijn vorige vraag: de organisatie van Bruinsma wordt in verband gebracht met een stuk of 10 liquidaties, maar waarschijnlijk zijn het er veel meer. Denk je dat er ooit bewijs komt, wellicht in de vorm van getuigeverklaringen van leden van de organisatie van Bruinsma, die tot nu toe onopgeloste liquidaties en andere misdrijven kan linken aan Bruinsma?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_98435441
En ik had nog een vraagje in het algemeen: Wat gaat er door het hoofd van een topcrimineel, wat hem tot een topcrimineel maakt? (behalve een kogel in veel gevallen..) Wat onderscheidt een topcrimineel psychisch van een brave burger?
  maandag 20 juni 2011 @ 22:19:24 #73
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98436434
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:57 schreef Zeroku het volgende:
Kun je met dit soort dingen voortdurend bezig zijn zonder er ingezogen te worden? Niet om u nou als crimineel neer te zetten, maar als je zo diep graaft in dit soort dingen dan moeten er toch intrigerende dingen boven water komen. Dingen die in feite niemand anders te zien krijgt. Hoe ga je dan om met dergelijke dingen, leest u het, gebruikt u het en daarna kijkt u er in principe niet meer naar om of hoe gaat zoiets in zijn werk?
Ik ben niet alleen met 'dit soort dingen' bezig, ook met allerlei andere zaken en onderzoeken, ik heb niet zo'n ingezogen gevoel. De meeste ontmoetingen zijn bij benzinestations of zeer openbare locaties, van gewone cafés tot wegrestaurants. Ik leef niet in die wereld, ik ben er niet bij als ze hun stoute en wilde dingen doen.
  maandag 20 juni 2011 @ 22:21:37 #74
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98436593
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:01 schreef DaMart het volgende:
Hoe groot acht je de kans dat de hele organisatie van Bruinsma, dus iedereen die er onderdeel van uitmaakte, in kaart is of ooit wordt gebracht? Zijn er ook nog mensen uit de organisatie actief in de Nederlandse onderwereld?
Het meeste is wel in kaart gebracht, zó groot was die organisatie nou ook weer niet. Denk dat er niet veel meer actief zijn, zou eigenlijk niemand weten. Ligt er ook een beetje aan wie je bij de organisatie rekent. Mensen die wel eens zaken met hem deden?
  maandag 20 juni 2011 @ 22:23:55 #75
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98436779
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:04 schreef DaMart het volgende:
Aansluitend bij mijn vorige vraag: de organisatie van Bruinsma wordt in verband gebracht met een stuk of 10 liquidaties, maar waarschijnlijk zijn het er veel meer. Denk je dat er ooit bewijs komt, wellicht in de vorm van getuigeverklaringen van leden van de organisatie van Bruinsma, die tot nu toe onopgeloste liquidaties en andere misdrijven kan linken aan Bruinsma?
Volgens mij zijn alle Bruinsmapgerelateerde liquidaties wel zo'n beetje opgelost, althans: is bekend hoe of wat. Wat mis je nog?
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:26:00 #76
42184 crew  DaMart
pi_98436957
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:23 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle Bruinsmapgerelateerde liquidaties wel zo'n beetje opgelost, althans: is bekend hoe of wat. Wat mis je nog?
Het is iets dat ik op internet tegenkwam, dat er waarschijnlijk nog meer liquidaties op naam van Bruinsma & co geschreven konden worden. vandaar dat ik het me afvroeg :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  One tough cookie maandag 20 juni 2011 @ 22:26:35 #77
169210 liesje1979
pi_98437018
Waarop in uw boek bent u zelf het meeste trots? Het verhaal van Ed S? Of de verhalen van één van de vrouwen? Iets anders?
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:28:04 #78
42184 crew  DaMart
pi_98437135
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:58 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Oke, bedankt. En zouden er anderen dichtbij Bruinsma zijn geweest die wel dachten belang te hebben bij zijn val? (wie? :P )
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:06 schreef El_Liberaliste het volgende:
En ik had nog een vraagje in het algemeen: Wat gaat er door het hoofd van een topcrimineel, wat hem tot een topcrimineel maakt? (behalve een kogel in veel gevallen..) Wat onderscheidt een topcrimineel psychisch van een brave burger?
Die vragen staan volgens mij nog open.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 22:32:25 #79
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98437480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:19 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Ik ben niet alleen met 'dit soort dingen' bezig, ook met allerlei andere zaken en onderzoeken, ik heb niet zo'n ingezogen gevoel. De meeste ontmoetingen zijn bij benzinestations of zeer openbare locaties, van gewone cafés tot wegrestaurants. Ik leef niet in die wereld, ik ben er niet bij als ze hun stoute en wilde dingen doen.
Zijn die mensen niet altijd zo gesteld op hun privacy? Ontmoetingen bij bijvoorbeeld benzinestations zijn toch makkelijk te volgen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:35:07 #80
42184 crew  DaMart
pi_98437655
Ik stel voor dat we nog even wachten op een reactie op de openstaande vragen en dat we daarna gaan afsluiten :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_98437717
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

[..]

Die vragen staan volgens mij nog open.
idd, thanks :)
  maandag 20 juni 2011 @ 22:36:08 #82
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98437723
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:26 schreef liesje1979 het volgende:
Waarop in uw boek bent u zelf het meeste trots? Het verhaal van Ed S? Of de verhalen van één van de vrouwen? Iets anders?
Het meeste nieuws - en meest bijzondere - zit inderdaad in de verhalen van Ed S. en van Liesbeth, maar het viel me mee hoeveel er daarnaast ook nog andere niet of nauwelijks bekende nieuwtjes, anekdotes en verhalen waren. Ik hoor ook van insiders dat ze toch nog aardig wat dingen tegenkwamen die ze nog niet kenden (of misschien vergeten waren, dat kan ook)
  maandag 20 juni 2011 @ 22:40:08 #83
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98438001
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

[..]

Die vragen staan volgens mij nog open.
Sorry, ik zie zo niet welke vragen dat zijn.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:41:19 #84
42184 crew  DaMart
pi_98438081
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:40 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Sorry, ik zie zo niet welke vragen dat zijn.
Het ging om deze vragen:

zouden er anderen dichtbij Bruinsma zijn geweest die wel dachten belang te hebben bij zijn val? (wie? )

En ik had nog een vraagje in het algemeen: Wat gaat er door het hoofd van een topcrimineel, wat hem tot een topcrimineel maakt? (behalve een kogel in veel gevallen..) Wat onderscheidt een topcrimineel psychisch van een brave burger?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_98438099
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:40 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Sorry, ik zie zo niet welke vragen dat zijn.
Ik had ze om 21.58 en 22.08 geschreven, ongeveer halverwege deze pagina.
  maandag 20 juni 2011 @ 22:43:34 #86
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98438241
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

[..]

Die vragen staan volgens mij nog open.
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Zijn die mensen niet altijd zo gesteld op hun privacy? Ontmoetingen bij bijvoorbeeld benzinestations zijn toch makkelijk te volgen.
Had ik beantwoord, is iets misgegaan. Die ontmoetingen zijn misschien te volgen, maar moeilijk af te luisteren. Is wel eens voorgekomen dat er verdachte auto's stonden, volgens mijn 'contact', maar zelf let ik daar niet zo op, interesseert me ook niet zoveel.

quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

[..]

Die vragen staan volgens mij nog open.
  One tough cookie maandag 20 juni 2011 @ 22:44:24 #87
169210 liesje1979
pi_98438302
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:36 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Het meeste nieuws - en meest bijzondere - zit inderdaad in de verhalen van Ed S. en van Liesbeth, maar het viel me mee hoeveel er daarnaast ook nog andere niet of nauwelijks bekende nieuwtjes, anekdotes en verhalen waren. Ik hoor ook van insiders dat ze toch nog aardig wat dingen tegenkwamen die ze nog niet kenden (of misschien vergeten waren, dat kan ook)
Ok dat klinkt veelbelovend. Leuk om in dit topic mee te lezen
  maandag 20 juni 2011 @ 22:46:29 #88
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98438437
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:43 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

[..]

Had ik beantwoord, is iets misgegaan. Die ontmoetingen zijn misschien te volgen, maar moeilijk af te luisteren. Is wel eens voorgekomen dat er verdachte auto's stonden, volgens mijn 'contact', maar zelf let ik daar niet zo op, interesseert me ook niet zoveel.
Hmm oké. Wel logisch op zich.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden, _O_.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 20 juni 2011 @ 22:46:49 #89
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98438463
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:41 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het ging om deze vragen:

zouden er anderen dichtbij Bruinsma zijn geweest die wel dachten belang te hebben bij zijn val? (wie? )
Er waren meerdere personen - hun namen staan in het boek - die in zekere zin belang hadden bij de dood van Bruinsma. Omdat hij niet alleen een gevaar voor zichzelf was geworden, maar ook voor anderen.
quote:
En ik had nog een vraagje in het algemeen: Wat gaat er door het hoofd van een topcrimineel, wat hem tot een topcrimineel maakt? (behalve een kogel in veel gevallen..) Wat onderscheidt een topcrimineel psychisch van een brave burger?
De keuze tussen goed en fout. Of de angst van 'brave burgers' om risico's te nemen. Of het inzicht van 'de brave burger' dat het criminele pad uiteindelijk nogal uitzichtloos is. Er is geen weg terug.
pi_98438550
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:46 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Er waren meerdere personen - hun namen staan in het boek - die in zekere zin belang hadden bij de dood van Bruinsma. Omdat hij niet alleen een gevaar voor zichzelf was geworden, maar ook voor anderen.

[..]

De keuze tussen goed en fout. Of de angst van 'brave burgers' om risico's te nemen. Of het inzicht van 'de brave burger' dat het criminele pad uiteindelijk nogal uitzichtloos is. Er is geen weg terug.
Okay, bedankt ^O^
  maandag 20 juni 2011 @ 22:49:33 #91
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98438672
Ja bedankt voor het inkijkje. Ik ben wel benieuwd geworden naar het boek. Maar misschien nog wel meer naar andere boeken van jouw hand eigenlijk. 'Echte mannen eten wel kaas' en 'De wereld van de misdaad' staan wellicht op het programma.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 22:51:48 #92
42184 crew  DaMart
pi_98438808
Volgens mij zijn alle vragen nu beantwoord. Ik wil je dan ook hartelijk bedankt voor de antwoorden. Ik vond het in ieder geval erg interessant.

We horen binnenkort graag welke vijf vragenstellers we met een exemplaar van het boek mogen verblijden :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 juni 2011 @ 23:07:57 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98439748
Bedankt voor je tijd.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:53:25 #94
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98455726
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:31 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

[..]

Is een onzinverhaal, weet iedereen.

[..]

Meneer Korterink is al weg denk ik, maar toch ben ik wel nieuwsgierig. Want als dat een onzinverhaal is dan:

1) is de geloofwaardigheid van Bas van Hout als journalist in het geding
2) heeft Steve Brown dus helemaal gelijk
3) rest de vraag: wat voor belang heeft die broer van Marianovic erbij om dat zomaar op film toe te geven? Want dat filmpje bestaat dus gewoon.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 14:37:14 #95
42184 crew  DaMart
pi_98508833
En de winnaars van het boek 'De BV Bruinsma' zijn door de auteur gekozen. De volgende mensen mogen we van harte feliciteren *O*.

R2cksson
Stefan
Omnibus33
Liesje1979
Zeroku
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  One tough cookie woensdag 22 juni 2011 @ 18:58:04 #96
169210 liesje1979
pi_98519410
Waaaaaaaaaah!
Wat tof!! *O*
Bedankt!! Nu hoef ik hem niet te kopen. *O*
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:54:24 #97
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98522411
Boek gewonnen, handpicket bij de schrijver *O*
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:31:52 #98
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98524498
Tof :).
Thanks w/.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:49:32 #99
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98525528
Hoihoihoi! De boekenkast kan nog wat meer doorzakken!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:46:00 #100
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98545390
Kut niks gewonnen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:00:03 #101
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98547885
Mijn score is 2 uit 2 dat de schrijver mn vraag leuk vindt. ^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_98700037
Gefeliciteerd!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  Admin dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:13:47 #103
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_100798989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:49 schreef R2cksson het volgende:
Hoihoihoi! De boekenkast kan nog wat meer doorzakken!
Hoe vond jij het boek?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  One tough cookie dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:17:06 #104
169210 liesje1979
pi_100799079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe vond jij het boek?
Ik moet er nog aan beginnen.
Had door iets anders op fok ook 2 megadikke boeken gewonnen. En de zon wil maar niet echt gaan schijnen, dan lees ik wat minder :@
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:19:13 #105
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_100948596
Ben er in begonnen. Zoals altijd met true crime begin ik een hoofdstuk ergens middenin, dan weer elders een hoofdstuk, tot ik t hele boek heb gedaan. Dus van Mabel naar Charlie naar Geurt, etc

Boek leest erg prettig weg.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:17:30 #106
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100950737
Heb 'm al anderhalve maand uit, of langer. Leest erg fijn weg en houdt, ondanks de vele verschillende onderwerpen, het aardig duidelijk.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:19:52 #107
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101066581
Ik had dit boek gekocht op Schiphol omdat het lang duurde voordat de begeleiding van mijn oma eraan kwam (we hadden te vroeg voor haar ingecheckt). Het boek leest inderdaad erg makkelijk weg ondanks dat er veel verschillende onderwerpen de revue passeerde. Dit boek heeft er voor gezorgd dat ik de verbanden in de Nederlandse misdaad wat beter ga begrijpen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:38:35 #108
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101067383
Ben blij datt niet echt over Bruinsma gaat alleen maar juist ook de mensen om m heen. Heb m nu ook uit.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 03:05:42 #109
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101071576
In het geval HendrikJan nog meeleest heb ik nog een vraag.
Het boek heeft t kort over de bovenwereld vs de onderwereld. Heeft Bruinsma wel eens geweld gebruikt of erger tegen een normale burger? Het enige dat je er over schrijft zijn de hoeren die hij wel eens heeft afgetuigd. Maar hoe ging hij om met normale mensen die hij tegenkwam op straat of in de kroeg/disco?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:31:56 #110
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_101079700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe vond jij het boek?
Hij ligt op een stapel. Op het moment ben ik nog in 2 andere bezig en voor ik aan deze kan beginnen moet ik er nog 2 andere gehad hebben. Ik doe mijn best, maar ik weet niet of het dit jaar nog gaat lukken!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:35:24 #111
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101079814
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:31 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Hij ligt op een stapel. Op het moment ben ik nog in 2 andere bezig en voor ik aan deze kan beginnen moet ik er nog 2 andere gehad hebben. Ik doe mijn best, maar ik weet niet of het dit jaar nog gaat lukken!
Je moet dit boek ook niet lezen als een boek maar als een magazine waar je af en toe een hoofdstukje uitleest.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:48:21 #112
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_101080262
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:35 schreef Stefan het volgende:

[..]

Je moet dit boek ook niet lezen als een boek maar als een magazine waar je af en toe een hoofdstukje uitleest.
Jij moet je niet bemoeien met de manier waarop ik een boek lees. Als hij een magazine had willen uitbrengen dan had hij dat moeten doen. Hij schrijft nu een boek, dan lees ik het als een boek.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')