Nou inderdaad! Slang smaakt gewoon net als krokodil en schildpad naar kip. Alleen jammer dat die slangen konijntjes vreten. Maar ja, konijntjes smaken ook gewoon naar kip. Maar dan met konijnensmaak!quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, en dan kunnen we zeker de kaas, de melk en de eieren ook vergeten hè?![]()
Of we gaan slangen eten. Hebben niet veel ruimte nodig en zouden volgens een user naar kip smaken
Ik eet minimaal één keer per jaar konijn. Heeerlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 01:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou inderdaad! Slang smaakt gewoon net als krokodil en schildpad naar kip. Alleen jammer dat die slangen konijntjes vreten. Maar ja, konijntjes smaken ook gewoon naar kip. Maar dan met konijnensmaak!
Lekker he! Smaakt net als kip!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 01:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik eet minimaal één keer per jaar konijn. Heeerlijk.
Een konijntje, en een kip, zijn heel gemakkelijk, onverdoofd, te doden.quote:
Smaakpupillen verlamd? Konijn met kip vergelijkenquote:
Que? Thuisslachten is ook al weer een hele tijd verboden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, zoals ik eerder al zei; misschien dan gewoon thuis slachten verbieden? Zo kom je er volgens mij ook achter wat dan misschien de beste manier is. Ik heb alleen gelezen over CO2 gas en elektrocuteren. Niets over een pin etc.
Ik vermoed dat jij nooit bij slagers komt? Voor werken in een slachtlijn, daar moet je gevoelloos voor zijn. Maar gewone slager kunnen maar beter donders veel gevoel voor hun beesten hebben, anders kost het ze ledematen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dat je überhaupt niet echt veel gevoel voor dieren moet hebben wil je slager willen worden, maar dat is meer mijn onderbuikgevoel over slagers.
"Tastes like chicken", als je niet echt weet hoe je het moet plaatsen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 02:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Smaakpupillen verlamd? Konijn met kip vergelijken
Moslims houden toch geen schapen in hun achtertuin!!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 06:25 schreef sigme het volgende:
Eeuwig sund trouwens, want vervoer is natuurlijk veruit het meest stressvol voor dieren.
Euh Gia, niet álles gaat over moslims.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Moslims houden toch geen schapen in hun achtertuin!!
Dan moet voor de thuisslacht zo'n beest toch ook vervoerd worden naar het huis waar het geslacht gaat worden.
Niet minder stressvol dan eenmalig naar een slachterij.
Nee.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eet jij Biologisch vlees of vlees uit de Bio-Industrie?
Koop je vlees op een betrouwbaar adres. Dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik zal ook blij zijn als ik niet meer stiekum halal-vlees in me strot gedouwd krijg.
Weet ik veel waar de AH z'n vlees vandaan haalt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Koop je vlees op een betrouwbaar adres. Dat is toch niet zo moeilijk?
Dan koop je je vlees toch op een betrouwbaar adres? Probeer eens een slager!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de AH z'n vlees vandaan haalt.
De AH is natuurlijk niet een club die je te binnen schiet als je het over een betrouwbare slager hebt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de AH z'n vlees vandaan haalt.
Halal vlees ligt inderdaad in een apart koelinkje in de meeste AH's.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan koop je je vlees toch op een betrouwbaar adres? Probeer eens een slager!
Ik dacht dat AH het trouwens tegenwoordig strikt gescheiden hield, maar misschien vergis ik me daarin of vertrouw je het niet.
Die zijn allemaal halal-slagersquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan koop je je vlees toch op een betrouwbaar adres? Probeer eens een slager!
Ze hebben een apart schapje. Maar je hoort vaak dat bijna al het vlees tegenwoordig halal-geslacht wordt omdat dat makkelijker zou zijn. Of dat waar is weet ik niet.quote:Ik dacht dat AH het trouwens tegenwoordig strikt gescheiden hield, maar misschien vergis ik me daarin of vertrouw je het niet.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik zal ook blij zijn als ik niet meer stiekum halal-vlees in me strot gedouwd krijg.
De halal slacht gebeurd oa door het dier met het hoofd naar Mekka te richten, en deze vervolgens onverdoofd de keel door te snijden. Ik kan je als lid van een slagersfamilie en zoon van een (ex) varkensslachterij-eigenaar zeggen dat dat zeker niet gebeurd met regulier slachtvee. Halal slachten behelst nl. veel meer dan enkel onverdoofd het dier doden, en al die maatregelen zijn veel te omslachtig/duur voor de grote slachterijen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zijn allemaal halal-slagers
[..]
Ze hebben een apart schapje. Maar je hoort vaak dat bijna al het vlees tegenwoordig halal-geslacht wordt omdat dat makkelijker zou zijn. Of dat waar is weet ik niet.
Moet ik hier bij elke post moslims én Joden noemen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh Gia, niet álles gaat over moslims.
Thuisslacht weer toestaan zou betekenen dat ik een slager aan huis mag laten komen, bijvoorbeeld. Komt geen moslim aan te pas, en het heeft ook niks te maken met wel of niet verdoofd slachten - een schietmasker kan ook best buiten een slachthuis gebruikt worden.
Het punt is dat als de dierenstress werkelijk het punt zou zijn, men zich dan op andere zaken zou richten dan rituele slacht.
Nietwaar. http://www.google.nl/sear(...)=keurslager+den+haagquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zijn allemaal halal-slagers
De gewone slagerijen waar ik kom slachten gewoon ouderwets zonder gezang.quote:[..]
Ze hebben een apart schapje. Maar je hoort vaak dat bijna al het vlees tegenwoordig halal-geslacht wordt omdat dat makkelijker zou zijn. Of dat waar is weet ik niet.
Het ging me al helemaal niet om de jodenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet ik hier bij elke post moslims én Joden noemen?
Ik reageerde op jouw opmerking dat vervoer van het slachtdier voor stress zorgt.
Als moslims en/of Joden thuis slachten, of ze daar nou een slachter voor laten komen of wie dan ook, dan dient daarvoor ook een dier naar dat huis vervoerd te worden.
Maar jij hebt het waarschijnlijk over de slacht op veehouderijen. Hier gaat het vooral om de halal en koosjere slacht. En in die gevallen moet een dier sowieso vervoerd worden.
Ik hoef geen vlees wat zogenaamd heilig is omdat een baardaap een toverspreuk gemurmeld heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ben je bang dat je er ziek van wordt?
quote:Halal lammetjes hebben heerlijk in de wei gelopen tot ze geslacht werden, en jij loopt te huilen over het slachten? Maar je eet wel plof kip en soyavarken die nooit een goed leven hebben gehad?
Vertel?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
90% v/h Halal-vlees komt gewoon uit de bio-industrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |