abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98260174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:48 schreef gelly het volgende:
Wat een domme symboolpolitiek. Dan komt het vlees wel uit landen waar de dieren niet alleen halal geslacht worden maar ook nog eens slechter behandeld. Want het vee dat anders hier geslacht wordt gaat de grens over en komt dan weer terug.

Wie gaat trouwens de veehouders, slachthuizen en exporteurs compenseren voor deze onnozelheid ?
Dat die regel al lang bestaat en er alleen een uitzondering wordt gemaakt voor 0,1 procent van de verzonnen bovennatuurlijke wezens is niet onnozel?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98260197
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal best, kleine vriend. Sommige mensen eten levende sprinkhanen. Laat ze.
Prima. Maar geen wet maken die dat verbied TENZIJ het moet van Darth Vader.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 18:51:33 #53
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_98260227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:48 schreef LoggedIn het volgende:

Maar wat betekent dit verbod nu werkelijk? Is het een stukje symboolpolitiek waarin we zogenaamd gaan handhaven dat mensen thuis de geit wel verdoven voor ze hem.. slachten? Of pakken we het probleem echt aan en zijn we straks af van het halalvlees in de supermarkt?
Nederland :')

zie rookverbod, paddoverbod en kraakverbod :')
:')
pi_98260263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Nederland :')

zie rookverbod, paddoverbod en kraakverbod :')
Noem eens die enorme aantallen landen waar dat soort zaken wel zijn toegestaan.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:54:00 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98260340
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Prima. Maar geen wet maken die dat verbied TENZIJ het moet van Darth Vader.
Een domme wet, dus, die nu nog eens extra in zijn domheid wordt benadrukt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98260412
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een domme wet, dus, die nu nog eens extra in zijn domheid wordt benadrukt.
Die uitzondering ja. Sta het toe of niet, maar doe niet aan van die uitzonderingsonzin.
pi_98260435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat die regel al lang bestaat en er alleen een uitzondering wordt gemaakt voor 0,1 procent van de verzonnen bovennatuurlijke wezens is niet onnozel?
Wat boeit mij het. Het is slecht voor economie. Het dier schiet er niks mee op. Enkel de hartjes van oppervlakkige dierenliefhebbers en anti-religie kneuzen gaat er sneller van kloppen.

Ik neem aan dat je de vrije dagen die je hebt dankzij die fanatsiegod ook weigert. Oh niet ? Verrassend.
pi_98260459
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Waar heb jij dat weg? Ik lees dat nergens terug.
http://www.vlees.nl/dossiers/dierenwelzijn/verdoven/
Dat gaat over varkens. Die worden niet zo vaak halal geslacht, schijnt.

Maar of het electrocuteren, of het verstikken dmv CO2 nu zoveel beter is dan met een scherp mes de halsslagaders doorsnijden... tja. Het blijft een non-discussie.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 18:59:18 #59
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_98260597
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Noem eens die enorme aantallen landen waar dat soort zaken wel zijn toegestaan.
ik bedoel meer dat deze wetten niet worden nageleefd in NL
:')
pi_98260629
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat boeit mij het. Het is slecht voor economie. Het dier schiet er niks mee op. Enkel de hartjes van oppervlakkige dierenliefhebbers en anti-religie kneuzen gaat er sneller van kloppen.
Dan moet die hele regel aangepast worden.
quote:
Ik neem aan dat je de vrije dagen die je hebt dankzij die fanatsiegod ook weigert. Oh niet ? Verrassend.
Ik heb die vrije dagen niet.
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:02:15 #61
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98260723
Als ik trouwens zo'n reli-figuur zou zijn, zou ik 'biologisch halal'-vlees voorstellen als alternatief. Dus de dieren een prachtig leven geven, lekker dartelend in een weitje. Zoals eigenlijk de koran het schijnt voor te schrijven volgens deskundigen. En dan op het eind één minuut leed.

Als je dat vergelijkt met de "oerhollandse" bio-industrie, wat gewoon jarenlang een verkankerd kutleven is, is 'biologisch halal' toch een veel betere situatie voor het dier.

Want het blijft natuurlijk wel aardig hypocriet, dat kistkalveren en legbatterijen nog steeds wél mogen...

Die kant zou ik op redeneren, als ik een reli was. Wijzen op de tegenstelling, maar ook een concreet voorstel de goede kant op doen.

Maar goed, mij hoeft die hypocrisie niet verweten te worden, ik eet namelijk geen vlees. En ik heb ook een broertje dood aan religieuze verworven rechten. Dus wat mij betreft is dit wetsvoorstel een win/win.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98260794
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:02 schreef eleusis het volgende:
Als ik trouwens zo'n reli-figuur zou zijn, zou ik 'biologisch halal'-vlees voorstellen als alternatief. Dus de dieren een prachtig leven geven, lekker dartelend in een weitje. Zoals eigenlijk de koran het schijnt voor te schrijven volgens deskundigen. En dan op het eind één minuut leed.

Als je dat vergelijkt met de "oerhollandse" bio-industrie, wat gewoon jarenlang een verkankerd kutleven is, is 'biologisch halal' toch een veel betere situatie voor het dier.

Want het blijft natuurlijk wel aardig hypocriet, dat kistkalveren en legbatterijen nog steeds wél mogen...

Die kant zou ik op redeneren, als ik een reli was. Wijzen op de tegenstelling maar ook een concreet voorstel de goede kant op doen.

Maar goed, mij hoeft die hypocrisie niet verweten te worden, ik eet namelijk geen vlees. En ik heb ook een broertje dood aan religieuze verworven rechten. Dus wat mij betreft is dit wetsvoorstel een win/win.
Het halal-vlees in NL komt trouwens ook gewoon uit de bio-industrie, ook al denken veel mensen van niet. Het is gewoon een hypocriet lulverhaal om die uitzondering toe te staan.
Maar ja, als je dat vindt dan ben je een 'anti-religiekneus' :')
Als er ooit een geuzennaam was :D
pi_98260840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Iedereen gaat er volledig aan voorbij dat er geen verbod komt op onverdoofd slachten. DAT IS ER AL LANG!
Er was alleen een uitzondering voor, jawel, als het van je verzonnen godje moest :').
Sterker nog: Er was alleen een uitzondering voor als dat godje Allah of YHWH heette.
Andere geloven die ritueel onverdoofd willen slachten hebben al jaren dikke vette pech.
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:08:42 #64
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_98260972
'Verweerd' nog wel...
pi_98261108
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:05 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Sterker nog: Er was alleen een uitzondering voor als dat godje Allah of YHWH heette.
Andere geloven die ritueel onverdoofd willen slachten hebben al jaren dikke vette pech.
Ja klopt dat had ik iets verderop al verteld.
pi_98261229
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja klopt dat had ik iets verderop al verteld.
Ik zag, mijn excuses :)
Hoewel het zeker herhaald mag worden. Waar waren al die zogenaamde voorvechters van het recht op vrije geloofsbelijdenis toen de Hindoes en Sikhs hun slachtrituelen niet mochten uitvoeren ?
pi_98261373
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Veel mensen hebben niet vrij met bepaalde dagen van gelovigen. Ow, snap hem ...je doelt alleen op het christendom. Je bekende stok.

Wetten invoeren en daarbij een bepaalde groep het voordeel geven van, ben ik net zo min voor. Is hier dus wel aan de orde. De wet had er niet moeten zijn voor alleen niet-gelovigen.

Je mag van mij iedereen verplichten het dier het goed te laten hebben tijdens het leven. Daar staat volgens mij het halal en haram mee. Heeft het dier het niet goed gehad, is het ziek etc....is het niet slachtbaar (mag het niet geslacht worden). Zou wat mij betreft no 1 moeten zijn. Maar zal dan wel in jouw ogen zo'n oppervlakkige kneuzige dierenliefhebber zijn...volgens mij ben je dan juist niet oppervlakkig, maar oké. Mijn en dijn discussie is meer iets voor SC.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_98261471
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:14 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ik zag, mijn excuses :)
Hoewel het zeker herhaald mag worden. Waar waren al die zogenaamde voorvechters van het recht op vrije geloofsbelijdenis toen de Hindoes en Sikhs hun slachtrituelen niet mochten uitvoeren ?
Waar kan ik daar iets over vinden? Over het verbieden dan
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_98261514
Verdoofd slachten is een geloofsartikel.
En het wetenschappelijk bewijs dat een dier er minder onder zou lijden rammelt, zoals inmiddels bekend.

Ik krijg de indruk dat men denkt dat onverdoofd slachten betekent dat een beest levend in stukken wordt gehakt en verdoofd slachten dat een dier zacht zingend in slaap wordt gewiegd.

Júist bij verdoofd slachten gebeurt het dat beesten levend worden gevild. Van die kipslachtproductielijnen, waarover al jaren wordt gerapporteerd dat er te weinig stroom op het electrocutiebad staat. En de koeslachtfabrieken, waarbij een verdoofde koe (dus een pin door de kop geslagen) niet binnen de slandaardtijd uitgebloed is en een endje verderop als de onderpoten afgezaagd worden, gaat tegenspartelen.

Tegen de tijd dat het op je bord ligt is het heus dood, maak je geen zorgen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98261739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Waar kan ik daar iets over vinden? Over het verbieden dan
Gezondheids en welzijnswet voor dieren:

quote:
8.Het slachten zonder voorafgaande bedwelming mag slechts geschieden:

a. voor zover het betreft het slachten volgens de israëlitische ritus: door personen die daartoe door het Opperrabbinaat voor Nederland zijn gemachtigd, en

b. voor zover het betreft het slachten volgens de islamitische ritus: door personen die daartoe door de in het vijfde lid, onderdeel b, bedoelde organisaties zijn aangewezen, mits die personen daarvan door een schriftelijk bewijs aan de keuringsdierenarts hebben doen blijken.

Deze personen voegen zich ten aanzien van het aantal door hen ritueel te slachten dieren naar de voor elke inrichting aangewezen hoeveelheid; zij volgen ter zake de aanwijzingen van de keuringsdierenarts op, die toeziet, dat het vastgestelde aantal niet wordt overschreden.
Plus nog wat meer artikelen die benadrukken dat alleen geselecteerde moslims en joden dit mogen.
pi_98261812
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:25 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Gezondheids en welzijnswet voor dieren:

[..]

Plus nog wat meer artikelen die benadrukken dat alleen geselecteerde moslims en joden dit mogen.
Vreemd, en waarom zijn de andere manieren dan wel verboden? (ik weet niet hoe die andere manieren van slachten gaan trouwens )
pi_98261849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:26 schreef paddy het volgende:

[..]

Vreemd, en waarom zijn de andere manieren dan wel verboden? (ik weet niet hoe die andere manieren van slachten gaan trouwens )
Omdat ze dus niet als uitzondering op de regel zijn opgenomen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98261877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:26 schreef paddy het volgende:

[..]

Uitstekende vraag. Lobbyisme gok ik.

Sommige religies hebben diervriendelijker rituelen, andere minder diervriendelijk, en bij sommigen hangt het er sterk van af hoe capabel de slachter is (bijv. de Hindoe manier - indien goed gedaan voelt het dier niets, indien verprutst heb je leed)/
pi_98261887
De moslimrite als uitzondering op de regel is ook later toegevoegd, de Joodse rite was eerder de enige uitzondering.
pi_98261961
Joden hadden van oudsher expliciet toestemming in Nederland om te slachten volgens hun rite. In WO2 is dat verboden. Ná WO2 heeft het wat moeite gekost, maar is het alsnog opnieuw expliciet toegestaan.

De uitbreiding naar de moslims was een geste naar de gastarbeiders. Ik weet niet precies wanneer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')