abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98258305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dus omdat de ene methode niet ideaal is moet een pijnlijkere methode ook maar worden toegestaan?
Het is een non-discussie. Er is niks "ergs" aan ritueel slachten, het is niet erger dan "gewoon" slachten. Het is symboolpolitiek van de laagste soort, met argumenten die gestoeld zijn in totale onwetendheid en hypocrisie.
pi_98258313
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat is dus de hele discussie.
Is een mes door je hals wel zoveel pijnlijker dan een pin door je kop?

Of gaat dit er vooral om gelovigen dwars te zitten en de snelslacht wat meer ruim baan te geven?
Ik ben voor een zo 'humaan' mogelijk slachtbeleid. Als er werkbare alternatieven zijn voor onze huidige slachtmethoden moet daar absoluut naar worden gekeken. Aan het pesten van gelovigen doe ik niet mee.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:07:21 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98258413
Dom besluit. Niks mis met onverdoofd slachten, ritueel of niet. Maar leg dat eens uit aan de kudde. Die vindt het "zielig" dat sommige dieren in één keer een koud mes door de hals krijgen geduwd. Brr eng, veel bloed enzo, en griezelig gegorgel.

En vanavond weer aan de kiloknallers. Of een therapeutisch gehypnotiseerde haring met uitjes.

Jullie weten toch. Lul maar gewoon mee met de rest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98258455
quote:
4s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:01 schreef Farenji het volgende:
Nog een keer voor de mensen die het nog steeds niet weten:

De "verdoving" van "verdoofd slachten" bestaat niet uit een spuitje met slaapmiddel of pijnstiller of wat dan ook, maar uit een stalen pin die door de kop van het dier wordt geramd.
Waar heb jij dat weg? Ik lees dat nergens terug.
http://www.vlees.nl/dossiers/dierenwelzijn/verdoven/
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_98258804
Ow, trouwens wanneer het ECHT halal slachten is (en daar zet ik mijn vraagtekens wel eens bij wanneer ik al die massaverpakking zie die enorm goedkoop zijn) Heb ik daar weinig tot geen problemen mee. De dieren MOETEN het enorm goed hebben gehad bij leven. Mogen niet gestresst zijn bij het slachten.

Ja, wanneer een dier die niet verdoofd geslacht wordt, het in leven veel en veel beter heeft gehad dan een dier die alleen vetgemest gaat worden in kleine ruimte voor de slacht? Daar griezel ik meer van. Al zou EN O+ EN *; natuurlijk nog beter zijn, maar ja.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:18:23 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98258866
Ritueel slachten wordt door het weer aangetast?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98258909
Iedereen gaat er volledig aan voorbij dat er geen verbod komt op onverdoofd slachten. DAT IS ER AL LANG!
Er was alleen een uitzondering voor, jawel, als het van je verzonnen godje moest :').
Als dat recht wordt getrokken en de regels gewoon voor iedereen hetzelfde zijn, is dat niet meer als terecht, al heb ik er een erg hard hoofd in dat het doorgaat. Ik verwacht dat de PvdA het weer eens laat afweten.

Het is trouwens in meerdere Europese landen niet toegestaan toch? Sowieso niet in Zwitserland.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98258919
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:07 schreef Ringo het volgende:
Dom besluit. Niks mis met onverdoofd slachten, ritueel of niet. Maar leg dat eens uit aan de kudde. Die vindt het "zielig" dat sommige dieren in één keer een koud mes door de hals krijgen geduwd. Brr eng, veel bloed enzo, en griezelig gegorgel.

En vanavond weer aan de kiloknallers. Of een therapeutisch gehypnotiseerde haring met uitjes.

Jullie weten toch. Lul maar gewoon mee met de rest.
Heb jij wel eens in de schappen gekeken naar voorverpakt onverdoofd vlees? Zo duur is dat vlees niet, dus....eigenlijk....zeg je ...met andere woorden....dat het geen verschil maakt? Dat ook onverdoofde slacht evenredig gesteld kan worden met verdoofde slacht? En dat beide kuddedieren het slecht hebben gehad omdat ze goedkoop waren?
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:20:41 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98258961
Ik lees nu dat Bleker zich ook gaat ontfermen over de palingen.

:'). Wat een land van onnozelaars is dit geworden.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:24:27 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98259110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb jij wel eens in de schappen gekeken naar voorverpakt onverdoofd vlees? Zo duur is dat vlees niet, dus....eigenlijk....zeg je ...met andere woorden....dat het geen verschil maakt? Dat ook onverdoofde slacht evenredig gesteld kan worden met verdoofde slacht? En dat beide kuddedieren het slecht hebben gehad omdat ze goedkoop waren?
Ik zeg dat het een non-issue is, geëntameerd door sociaal geperverteerde zotkoppen als Dion Graus.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 18:25:13 #36
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_98259138
Eh.. waar haal ik mijn broodje döner dan?
:')
pi_98259160
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Iedereen gaat er volledig aan voorbij dat er geen verbod komt op onverdoofd slachten. DAT IS ER AL LANG!
Er was alleen een uitzondering voor, jawel, als het van je verzonnen godje moest :').
Als dat recht wordt getrokken en de regels gewoon voor iedereen hetzelfde zijn, is dat niet meer als terecht, al heb ik er een erg hard hoofd in dat het doorgaat. Ik verwacht dat de PvdA het weer eens laat afweten.

Het is trouwens in meerdere Europese landen niet toegestaan toch? Sowieso niet in Zwitserland.
Weet je? Het zal mij worst wezen. Ik begin alleen een beetje te schijten van die aparte wetjes voor bepaalde groepen. Dus, dan gewoon niet verbieden..Ik snap überhaupt dat gespeel met wetten niet.

Op zich vind ik niets mis met hoe en waarom er op bepaalde manieren geslacht gaat worden. Zolang de dieren bij leven het maar goed hebben gehad (en dat is wel de opdracht van sommige geloven bij slachten). Onnodig lijden ben ik tegen, maar ik geloof ook niet echt dat dieren van vergassen of elektroshocks nu zoveel minder lijden.
pi_98259184
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik zeg dat het een non-issue is, geëntameerd door sociaal geperverteerde zotkoppen als Dion Graus.
Crap. Het verbod is er al lang. Maar je krijgt een uitzondering als het van 2 van de 4.000 aanbeden verzonnen godjes op aarde moet. Dat is pas zotkoppengereutel.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 juni 2011 @ 18:27:13 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_98259223
Terecht.

Ik sla een spin pas dood als ik eerst de zuurstof door een glas heb verdoofd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_98259224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ritueel slachten wordt door het weer aangetast?
:?
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:31:37 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98259390
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Crap. Het verbod is er al lang. Maar je krijgt een uitzondering als het van 2 van de 4.000 aanbeden verzonnen godjes op aarde moet. Dat is pas zotkoppengereutel.
Het is een onterecht verbod. Klaar. Laat iedereen gewoon zijn dieren slachten. Als jij jouw kalfjes eerst een doekje voor het bloeden wil geven, fijn. Val anderen niet lastig met je weekhartigheid.
pi_98259486
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is een onterecht verbod. Klaar. Laat iedereen gewoon zijn dieren slachten. Als jij jouw kalfjes eerst een doekje voor het bloeden wil geven, fijn. Val anderen niet lastig met je weekhartigheid.
Nou ben ik het niet mee eens.

Maar dan nog, dat is NIET waar het hier over gaat. Het verbod is er al lang, het gaat alleen om dat onzinnige uitzonderingsgedoe voor verzonnen entiteiten.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:38:21 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98259665
Gaan we nu ook vaten morfine in zee gooien, voordat de haring mag worden gevangen?
pi_98259811
Gaan we nu ook uitzonderingen toestaan op regels voor aanhangers van het grote spaghetti-monster? Of de vliegende theepot?
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:42:40 #45
3542 Gia
User under construction
pi_98259843
Vlees is pas echt halal als het bij leven een goed leven had.
Het meeste vlees in Nederland komt dan eigenlijk niet eens in aanmerking.

Maar ach, daar maken de beminde gelovigen dan wel een uitzondering voor. Dát is dan overmacht.

Net op tv: Moslims die stoppen met vlees eten als deze wet erdoor komt. Nou, prima, toch?
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:43:35 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98259885
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:27 schreef paddy het volgende:

[..]

:?
Verweerd, door het weer aangetast, zie TT

http://www.encyclo.nl/begrip/verweerd
http://www.vandale.nl/van(...)searchQuery=Verweerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:45:51 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98259985
quote:
5s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gaan we nu ook uitzonderingen toestaan op regels voor aanhangers van het grote spaghetti-monster? Of de vliegende theepot?
Ik vind het allemaal best, kleine vriend. Sommige mensen eten levende sprinkhanen. Laat ze.
pi_98260112
Wat een domme symboolpolitiek. Dan komt het vlees wel uit landen waar de dieren niet alleen halal geslacht worden maar ook nog eens slechter behandeld. Want het vee dat anders hier geslacht wordt gaat de grens over en komt dan weer terug.

Wie gaat trouwens de veehouders, slachthuizen en exporteurs compenseren voor deze onnozelheid ?
pi_98260128
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:42 schreef Gia het volgende:

Net op tv: Moslims die stoppen met vlees eten als deze wet erdoor komt. Nou, prima, toch?
Misschien gaan ze wel emigreren! :9~
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 18:49:31 #50
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_98260141
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:59 schreef eleusis het volgende:
Ik hoop van harte dat het er door komt, én dat het ook internationaal navolging krijgt.

"Religieuze vrijheden" zijn een drogredenering. Eén of ander 2000 jaar oud verhaal zonder enkel bewijs, kan geen vrijbrief zijn om dieren te mogen mishandelen.

Een religie geeft iemand niet meer rechten dan ieder ander. Daar moeten ze maar aan wennen.
Eens. het is 2011 :{
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')