abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98249224
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_98249268
Het ging over zakjes om je melk mee in te vriezen en mrien had een lekkende in de koelkast teruggevonden ;(
pi_98250210
oehh shoot Mrien, inderdaad misschien toch handig, ontdooien in een bakje of bekertje. Was dat een medela zakje?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_98253535
Nee 1 van Lansinoh. Verder bevallen ze prima hoor ;)

Ow en de beker die ik er toen nog maar uitgehaald had om mee te geven naar de opvang kon ik 's avonds weer weggooien, ze hadden 1 fles namelijk in 2-en verdeeld omdat hij blijkbaar wat moeilijk drinkt.
Heb vanmorgen aangegeven dat ze van mij gewoon de hele fles mogen geven en maar zien wat hij drinkt. Ik heb gelukkig best veel vooraad en kolf elke keer ook meer dan hij drinkt.
Maar weggooien blijft wel zonde
pi_98255753
Zat er toevallig wat ijs in de rand van je vriezer? Heb het wel eens gehad, aangezien de hele lade VOL ligt met zakjes :P dat de bovenste langs het ijs kwamen (en ik het niet doorhad) en bij het ontdooien alles onder de melk zat :')
pi_98262213
nja, hij mag wel ontdooit worden ;) maar dat gebeurd als we over 3 weken gaan verhuizen. Ik heb al vriezerruimte gereserveerd bij m'n schoonmoeder ;)
pi_98263392
Ik heb dat nog nooit gehad met Lansinoh-zakjes. Ze zijn heel stevig en fijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:46:53 #8
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98269221
Had ik maar iets om in te vriezen ... :')

Ik ben nu om en om bv aan het geven, na de bv toch nog een flesje en daar neemt Sam zeker nog 30 tot 40 cc van... Een volledige voeding kv daar kan ze soms ook al na 40 cc vol van zitten.

Ik was op het cb om haar te wegen (110 gram in 6 dagen, dus dat was goed). De verpleegkundige vroeg naar het aantal voedingen en de tijd die ertussen zat. Tja dat is nogal wisselend en onregelmatig. Ze kan op 40cc kv wel 4 uur slapen, maar na een bv komt ze soms na 2 uur alweer. En soms drinkt ze veel en soms niet. Nou dat was volgens die vrouw niet goed voor haar. Ik moest echt mmar 7 voedingen geven en geen 9 of 10.....
Ik dacht: ja jij kunt dat leuk vertellen, maar als ik het erin prop dan komt het er net zo hard weer uit.
Niet mieten! Door gieten!
pi_98276710
Wat een vreselijke onzin! Laat je niet gek maken seilram, je doet het hartstikke goed. Mensenkinderen zijn juist gemaakt om heel vaak kleine beetjes te drinken ipv een paar keer per dag een grote maaltijd. Hier kun je er meer over lezen: http://www.eurolac.net/index.php?p=81
pi_98281846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dat nog nooit gehad met Lansinoh-zakjes. Ze zijn heel stevig en fijn.
Na nadere inspectie bleken het medela zakjes te zijn :)

Seilram wat een advies ook weer. Hartstikke goed gegroeid hoor!
pi_98349579
Ik kan het echt even niet laten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 29% gewijzigd door Vanyel op 18-06-2011 23:37:01 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98349600
Das echt een mooie foto.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_98349704
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:06 schreef Ticootje het volgende:
Das echt een mooie foto.
idd O+
en dat handje op dr koppie <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98349733
En terecht Vanyel, prachtige foto, prachtig kindje! O+
pi_98349823
Wel grappig, vorige week gemaakt en op de camera vond ik m niet zo bijzonder. Net de nieuw opgeslagen foto's op de computer aan het bekijken en opeen was ik verliefd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98349896
Wauw, echt een heel mooie foto Vanyel! O+
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:15:56 #17
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98349965
Mooie foto van een mooi moment met je mooie meisje O+
pi_98350031
Awh, dat handje op haar hoofdje en die heerlijke in-coma blik O+ Ze heeft lekkere spekkies! :9
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98350060
Oh, echt heel mooi! Wat een mooi meidje is Dottir.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98350098
Ohhhh Vanyel! Wat een prachtige Dottir heb je! O+ En wat een prachtige rust straalt die foto uit!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_98350159
O+
Wat fijn dat we het hierover eens zijn ;)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:26:15 #22
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98350373
Vanyel dat is echt een prachtige foto!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:52:38 #23
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98351550
Awww Vanyel, word er helemaal emo van hier O+ zooooo mooi!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 juni 2011 @ 23:11:23 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98352359
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:46 schreef seilram het volgende:
Had ik maar iets om in te vriezen ... :')

Ik ben nu om en om bv aan het geven, na de bv toch nog een flesje en daar neemt Sam zeker nog 30 tot 40 cc van... Een volledige voeding kv daar kan ze soms ook al na 40 cc vol van zitten.

Ik was op het cb om haar te wegen (110 gram in 6 dagen, dus dat was goed). De verpleegkundige vroeg naar het aantal voedingen en de tijd die ertussen zat. Tja dat is nogal wisselend en onregelmatig. Ze kan op 40cc kv wel 4 uur slapen, maar na een bv komt ze soms na 2 uur alweer. En soms drinkt ze veel en soms niet. Nou dat was volgens die vrouw niet goed voor haar. Ik moest echt mmar 7 voedingen geven en geen 9 of 10.....
Ik dacht: ja jij kunt dat leuk vertellen, maar als ik het erin prop dan komt het er net zo hard weer uit.
Geert drinkt nóg regelmatig om de anderhalf twee uur. volgens mijn huisarts moest ik ook terug naar minder voedingsmomenten, maar ik vertik het, juist omdat zo'n klein popje niet zo'n grote maag heeft. Tico? of ik weet niet meer wie, vergeleek het in mijn eerste week met een knikker vs. pingpongbal op de eerste dag vs de laatste dag van de kraamzorg periode.

Dat van die zeven voedingen zou wel gelden als je volledig kv zou geven....

Sterkte meis :* laat je niet gek maken!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98353464
Klopt DJMO, staat ook op die site die ik als antwoord op seilram heb gepost.

Maarreh.. kunstvoeding kun je ook prima op verzoek geven (met inachtname van het maximum van ong 1L bij nr 1 voeding) en dan hóef je ook niet het aantal voedingen te gaan minderen of flessen gaan ophogen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')