abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98384586
Oeke, bedankt voor de linkjes met informatie..
Op dit moment lijk ik nog genoeg productie te hebben(elke 2,5 of 3 uur begin ik spontaan te lekken, zoonlief heeft genoeg plas en poepluiers, en als de melk eenmaal stroomt dan lijkt het wel alsof hij er niet zoveel voor hoeft te doen, na een tijdje gaat hij er wel flink voor werken). Ik wilde sowieso zijn gewicht nog in de gaten blijven houden de komende tijd..

Ik weet ook nog niet hoe het straks gaat als ik weer aan het werk ga. Ik weet nog niet zeker of ik op mijn werk kan kolven(vermoed dat er wel een ruimte is), maar het is wat lastiger omdat ik niet tijdens een les even weg kan gaan. Het is dus wat roosterafhankelijk. En ik moet nog gaan bedenken wanneer ik dan moet gaan kolven. De kraamverzorgster raadde aan om als zoonlief 3 of 4 weken was al eens te oefenen met een flesje, maar dan moet ik ook eens gaan puzzelen hoe ik dat ga doen, want dan moet ik natuurlijk ook eerst even kolven..
pi_98384636
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:39 schreef oeke het volgende:
Oja, en P. zegt steeds als het over stoppen gaat: Ko geniet er zo van. En dat maakt ook dat ik het erg moeilijk vind een beslissing om te stoppen te nemen, omdat ik dat ook zie. Dat het hem zoveel geluk en troost geeft. Hoe moet ik dat dan forceren?
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben blij dat Senna het zelf geregeld heeft, want ik zou met 2 jaar wel hebben willen stoppen. Geen idee hoe ik dat had willen doen als ze er nog zo van genoot!
Niels drinkt nog 's morgens, voor zijn middagslaapje, 's avonds voor het slapen en 's nachts bij mij. Soms tussendoor ook nog als hij niet lekker in zijn vel zit. Hij geniet er merkbaar nog heel erg van. Hij vraagt er zelf om (a la Cartman ;) ) en is na het drinken helemaal vrolijk-slaperig O+
Maar met mijn man heb ik afgesproken dat we afbouwen voordat hij 2 jaar is. En ik weet dus ook echt niet hoe ik dat aan moet pakken zonder dat het een drama wordt. Iemand nog tips? -O- Ik vind het echt heel rot om Niels iets af te moeten nemen wat voor hem nog zo belangrijk is, omdat de volwassenen dat bepalen.
Over ongeveer 2 weken gaat mijn man Niels 's avonds naar bed brengen zodat die voeding al vervalt.
Ik hoop maar dat de voeding vanzelf zo terugloopt dat Niels heel rustig kan concluderen dat de melk op raakt. (Nee, zwanger worden zit er niet in ;) )
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_98384883
Sta je er zelf wel achter, Twink?
pi_98385036
Als hij nu zelf zou stoppen wel, maar om hem te dwingen niet. Ik las op het andere forum dat je met kinderen van 27 maanden al veel meer kunt overleggen en kunt zeggen dat je gaat voorlezen of knuffelen ipv voeden, dat lijkt me veel fijner dan hem onvermijdelijk te moeten laten huilen omdat hij niet mag drinken voor het slapen gaan.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 19 juni 2011 @ 20:50:44 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98385104
Twinks, ik wist het al maar het blijft een lastig parket...
Zou je niet kunnen kiezen voor een ander afbouwschema? Bijvoorbeeld allereerst bij het midagslaapje? En dan de nacht (en dan ipv borst rietjesbeker met water aanbieden bijv)?
Sterkte meissie :*

We zijn weer terug van vakantie, waarin mijn zoon aan coma-zuipen heeft gedaan op klaarlichte dag ;) (foto volgt nog).
En vreemde bedjes maken dat je 's nachts een paar keer wakker wordt en dan heel blij bent als je mama('s borsten) treft zodat je met een blij 'huh huh huh' geluid en 2 handen de borst in je mond kunt proppen om zo jezelf te troosten en weer in slaap te vallen O+
pi_98385328
Ja, middagslaapje vind ik zelf wel logischer klinken, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen in mijn eentje. Hij accepteert het niet dat ik hem zonder te laten drinken in bed leg.
Water heeft hij 's nachts wel in zijn bedje liggen, maar hij drinkt er alleen 's avonds na het voeden een slokje van ;)

Harry O+! Wat heerlijk dat je op die manier zoveel veiligheid kunt bieden he Asy.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98385512
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:05 schreef Ticootje het volgende:
Die benen <3
't is vaak net een circusact tijdens het voeden :D! :')
pi_98387238
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:57 schreef Orea het volgende:

[..]

't is vaak net een circusact tijdens het voeden :D! :')
Zo vreemd om me voor te stellen. Dottir is (nog) een heel serene drinker, die beweegt hoogstens een hand (en overstrekken bij krampjes maar dat telt niet).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98387353
Ik vind dat zo'n mooie foto van jou en Leia O+
  zondag 19 juni 2011 @ 21:29:15 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98387405
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:54 schreef Twinkly het volgende:
Ja, middagslaapje vind ik zelf wel logischer klinken, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen in mijn eentje. Hij accepteert het niet dat ik hem zonder te laten drinken in bed leg.
Water heeft hij 's nachts wel in zijn bedje liggen, maar hij drinkt er alleen 's avonds na het voeden een slokje van ;)

Harry O+! Wat heerlijk dat je op die manier zoveel veiligheid kunt bieden he Asy.
Uhm, tja op dezelfde manier zoals je het nu 's avonds wil gaan aanpakken?
Hier is dat eigenlijk een beetje vanzelf gegaan, maar goed Harry vroeg (tot voor kort :') ) ook nooit om drinken. Dat scheelt wel natuurlijk.
Als je op andere tijdstippen weigert, wat zeg/doe je dan? Ik zou dat ook zeggen/doen als je hem 's middags op bed legt. Het zal even doorbijten zijn (voor allebei) maar ik denk dat dát de 'makkelijkste' oplossing is. Evt kun je hem na het slaapje nog een slokje aanbieden (en dat dan later weer gaan opschuiven richting de avond totdat ze samenvallen zeg maar)...
Wat 's nachts betreft: in principe weiger ik meestal. Harry heeft dan rond 19 gedronken en als hij binnen de 3 uur wakker wordt dan weiger ik hem de borst te geven. Hij mag zoveel slokjes water als hij wil, maar geen borst. Dat is in het begin even strijd geweest (lees: paar dagen echt krijsen bij mij in bed maar ik heb volgehouden omdat ik zoiets had van: het is niet nodig, je hebt daarnet goed gedronken). Na een paar dagen heeft hij dit geaccepteerd en als ik hem nu ná die avondvoeding nog uit bed haal, dan wijst hij al naar de rietjesbeker op mijn nachtkastje voor een slokje water. Vanaf die tijd is hij ook de echte nachtvoeding gaan verschuiven naar de vroege ochtend totdat hij opeens doorsliep.

Hmm, heel verhaal... Kun je hier wat mee?

Ow en ik wou nog even reageren op de foto van Dottir: O+
En de capriolen van Leia O+
pi_98388076
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo vreemd om me voor te stellen. Dottir is (nog) een heel serene drinker, die beweegt hoogstens een hand (en overstrekken bij krampjes maar dat telt niet).
Geniet er nog maar van :D !! Leia was ook altijd van het: aanhappen, strak voor je uit kijken tijdens het drinken en pas weer bewegen als je klaar bent met drinken O+ de goede oude tijd :D O+
  zondag 19 juni 2011 @ 21:42:22 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98388130
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef Orea het volgende:

[..]

Geniet er nog maar van :D !! Leia was ook altijd van het: aanhappen, strak voor je uit kijken tijdens het drinken en pas weer bewegen als je klaar bent met drinken O+ de goede oude tijd :D O+
Hier bij aansluit :Y
pi_98388139
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Twinkly het volgende:
Als hij nu zelf zou stoppen wel, maar om hem te dwingen niet. Ik las op het andere forum dat je met kinderen van 27 maanden al veel meer kunt overleggen en kunt zeggen dat je gaat voorlezen of knuffelen ipv voeden, dat lijkt me veel fijner dan hem onvermijdelijk te moeten laten huilen omdat hij niet mag drinken voor het slapen gaan.
Waarom wil je stoppen dan, als ik vragen mag?
  zondag 19 juni 2011 @ 21:44:24 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98388231
Ik zou niet stoppen als ik daar zelf niet achter sta. Gelukkig zou mijn man het ook niet eisen van ons.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 19 juni 2011 @ 21:54:46 #65
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98388820
Die benen van Leia inderdaad!

Wat betreft stoppen. Ik weet echt nog steeds niet hoe ik dat afbouwen na de vakantie moet gaan aanpakken. Het wordt sowieso een meer-maanden-plan. Eigenlijk wil ikzelf vooral afbouwen vóór een eventuele volgende zwangerschap. Tijdens bepaalde momenten in mn cyclus heb ik best wel last van mn bekken terwijl ik op het moment echt nergens last van heb. Ik ben toch bang dat et wel met borstvoeding te maken heeft en daarbij ben ik bang dat ik et dan op de een of andere manier "trigger" om tijdens een eventuele volgende zwangerschap weer zoveel pijn te hebben. En dat wil ik echt voorkomen als ik daar ook maar iets in te zeggen heb.
pi_98388998
Ik wil niet stoppen ;) Mijn man heeft er heel veel moeite mee dat ik nog borstvoeding geef, hij had liever gezien dat ik na 1 jaar afgebouwd had en 1,5 jaar vindt hij echt de grens. We hebben er constant woorden over. Daarom is het compromis wat we nu gesloten hebben 2 jaar.

Asy, 's avonds zou mijn man het doen ;)
Als Niels niet kan slapen kan ik hem vaak ook niet troosten zonder hem de borst te geven, dan raakt hij echt hysterisch (gelukkig komt dat helemaal niet vaak voor). Mijn man lukt het dan wel, al huilt Niels dan ook.
Tussendoor hoef ik hem de borst vrijwel nooit te weigeren omdat hij vrijwel nooit tussendoor vraagt. Maar ik kan hem dan vaak wel afleiden. Bij naar bed brengen is dat wel anders natuurlijk, voeden zit in het ritueel.

Pessie, als je af wilt bouwen zou ik je aanraden dat te doen voor hij 1,5 jaar is. Dan worden ze zich veel bewuster van wat er gebeurd en houden meer vast aan dat ritueel. Voordat Niels 1,5 was kon ik hem nog makkelijk in bed leggen zonder te voeden als ik vond dat hij veel te moe was om het nog 5 minuten uit te stellen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98389140
Ah, op die fiets. Jammer, zeg. ;( Dan moet ie er echt wel heel erg veel moeite mee hebben, als ie er zo stellig in is. Kan ie ook uitleggen waarom precies?
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 22:00:26 #68
5428 crew  miss_sly
pi_98389151
twinkly, ik vind het 'goed' dat je een compromis hebt gesloten, maar is het een compromis waar je ook echt achterstaat?

Als je wel wil gaan afbouwen: in het boek Lekker slapen zonder huilen staat hoe de schrijfster het heeft afgebouwd met een fotoboekje. Ik zou het boek erbij moeten pakken om te kijken hoe het ook alweer precies ging, maar ik weet nog dat ik dacht: dat klinkt als een liefdevolle manier, zo zou ik het willen aanpakken als ik het zou moeten doen. Je hebt dat boekje toch? Misschien kun je dat stukje nog eens nalezen. Als je het niet hebt, mag je mijn boekje wel lenen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 juni 2011 @ 22:03:05 #69
259886 pessie
pi_98389288
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:00 schreef miss_sly het volgende:
twinkly, ik vind het 'goed' dat je een compromis hebt gesloten, maar is het een compromis waar je ook echt achterstaat?

Als je wel wil gaan afbouwen: in het boek Lekker slapen zonder huilen staat hoe de schrijfster het heeft afgebouwd met een fotoboekje. Ik zou het boek erbij moeten pakken om te kijken hoe het ook alweer precies ging, maar ik weet nog dat ik dacht: dat klinkt als een liefdevolle manier, zo zou ik het willen aanpakken als ik het zou moeten doen. Je hebt dat boekje toch? Misschien kun je dat stukje nog eens nalezen. Als je het niet hebt, mag je mijn boekje wel lenen!
Ik haal em na de vakantie wel even uit de bieb. Daar heb ik em de vorige keer ook vandaan gehaald. Ik vond et een heel goed boek, maar de slaaptips pasten we bijna allemaal al toe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98389371
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:00 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, op die fiets. Jammer, zeg. ;( Dan moet ie er echt wel heel erg veel moeite mee hebben, als ie er zo stellig in is. Kan ie ook uitleggen waarom precies?
Moeilijk, hij zegt dat hij een naar gevoel krijgt als hij Niels bij mij aan de borst ziet liggen. Maar aan de andere kant zegt hij ook dat hij zich schaamt voor collega's die niet achter langvoeden staan. Zeggen dat hij het gewoon niet moet vertellen heeft geen zin ;)

Oh dankjewel voor de tip Miss Sly, ik heb dat boekje inderdaad. Ik zal het eens lezen!

Dat is heel herkenbaar Pessie. Ik denk dat het gewoon bij de leeftijd past en niet perse met honger te maken heeft. Niels vrat zich zo vol dat zijn buikje bol stond en dan ook nog borstvoeding erachteraan, maar hij kwam toch nog 3 keer per nacht.
pi_98389541
Twink, ik wil niet aan stemmingmakerij doen, maar ik ben echt bang dat je hier spijt van gaat krijgen en, erger nog, het je vriend (al dan niet stiekem) altijd kwalijk zal blijven nemen.

Tenminste zo zit ik ik elkaar... Als wij met dit probleem zouden zitten, zou het onze relatie op de lange duur meer schaden wanneer ik ongewild zou stoppen dan wanneer ik tegen Nils z'n wens in door zou voeden.

Het zou bij mij altijd blijven knagen.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:08:41 #72
259886 pessie
pi_98389588
Twinkly dat dus! Jij snapt het! Gaat het over?

Mijn man wilde dat ik zou stoppen omdat het niet goed voor Nathan zou zijn langer borstvoeding te krijgen :') ik heb em toch maar even uitgelegd wat de WHO zegt. Maar goed, voor anderhalf afbouwen dus. Ik zie er nu al tegenop ;( . Het lijkt zo streng, mn kind iets onthouden wat hij prettig vind en wat goed is voor hem. Maar goed, eerst maar es minder voeden (wil graag naar 2 a 3 keer per etmaal in plaats van 6 keer, of meer incl kv, nu).
pi_98389664
Ik word er plaatsvervangend boos van. :@
  zondag 19 juni 2011 @ 22:10:36 #74
259886 pessie
pi_98389718
Op wie?
pi_98389790
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
Twink, ik wil niet aan stemmingmakerij doen, maar ik ben echt bang dat je hier spijt van gaat krijgen en, erger nog, het je vriend (al dan niet stiekem) altijd kwalijk zal blijven nemen.

Tenminste zo zit ik ik elkaar... Als wij met dit probleem zouden zitten, zou het onze relatie op de lange duur meer schaden wanneer ik ongewild zou stoppen dan wanneer ik tegen Nils z'n wens in door zou voeden.

Het zou bij mij altijd blijven knagen.
Ik ben al boos :P Maar op dit moment voed ik ook al tegen zijn zin in en ik voel me daar heel ongemakkelijk bij, alsof ik me voor hem moet schamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')