abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98250822
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh ik hoef geen ratrace tegen de aflosklok, ik wil voornamelijk zoveel mogelijk geld trekken.
Wat maak je je dan druk om die 10 jaar en dat dat erg lang is jongen :P dat moet dan ook niet boeien, dus hup, geld trekken jij! :P
pi_98250866
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:20 schreef Terrorizer het volgende:
Ik zit bij Bank of Scotland.

EDIT:
Oh fuck, jullie hebben het over lenen. }:|
Nee, over sparen of aflossen... :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98250889
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, over sparen of aflossen... :Y
Ja zie het nu. Kwam door die post van Lutser.
pi_98250903
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat maak je je dan druk om die 10 jaar en dat dat erg lang is jongen :P dat moet dan ook niet boeien, dus hup, geld trekken jij! :P
Nou ik wil niet pas op mijn 37e (!) weer beschikken over dat geld. Tegen die tijd zijn er kids en die krengen kosten geld.
pi_98250929
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ik wil niet pas op mijn 37e (!) weer beschikken over dat geld. Tegen die tijd zijn er kids en die krengen kosten geld.
Als je aflost ben je het ook kwijt :P
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98251114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je aflost ben je het ook kwijt :P
Ja, maar Scorpie twijfelt tussen aflossen of 'leuke dingen doen'. Geld uitgeven aan zijn toekomstige kinderen valt bij hem duidelijk niet onder 'leuke dingen doen. Als ie 't dan toch wil kwijt is, dan liever niet aan kinderen, lees ik tussen de regels door :P
pi_98251170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je aflost ben je het ook kwijt :P
Nee, dan wordt mijn schuld lager :P vrije bestedingsruimte remember :P Stel dat we dan een super top hypotheek willen nemen voor een huis dat we eigenlijk niet kunnen betalen, dan zijn alle beetje meegenomen.
pi_98251439
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:32 schreef Scorpie het volgende:
Nee, dan wordt mijn schuld lager :P vrije bestedingsruimte remember :P Stel dat we dan een super top hypotheek willen nemen voor een huis dat we eigenlijk niet kunnen betalen, dan zijn alle beetje meegenomen.
Dan kun je het bedrag beter laten groeien op een spaarrekening, wordt je bestedingsruimte steeds groter. :Y

Maar wat dacht je ervan om die 20K in 5 delen te hakken, 1 deel voor 1 jaar vast, 1 deel voor 2 jaar vast, t/m 5 jaar vast te zetten? Dan komt er elk jaar 1 vrij die je als je het niet nodig hebt, gelijk weer voor 5 jaar kunt parkeren. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98251529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Komt van de zenuwen i.v.m. de aankomende huursverhoging. Elke 15 minuten de brievenbus checken of de post al geweest is enzo...
Die brief heb ik 3 maanden geleden al gehad.... 7 hele euro's :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98251549
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dan wordt mijn schuld lager :P vrije bestedingsruimte remember :P Stel dat we dan een super top hypotheek willen nemen voor een huis dat we eigenlijk niet kunnen betalen, dan zijn alle beetje meegenomen.
Verzuurde post: die huizenprijzen gaan nog met 50% zakken en anders komt de grote boze bank dat je moet bijstorten. :D
pi_98251579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die brief heb ik 3 maanden geleden al gehad.... 7 hele euro's :X
Per maand? Dat is dus voor de komende 50 jaar al 4200,- Maar ze brengen het onopvallend, dat dan weer wel. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98251585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:39 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

5 topleners, alle de laatste 5 jaar ingestapt, proberen hier de moed erin te houden. Succes jongens!
Ik vind het anders wel dapper van ze hoor :P

Het is echter wel behoorlijk zinloos, dat dan weer wel :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98251624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan kun je het bedrag beter laten groeien op een spaarrekening, wordt je bestedingsruimte steeds groter. :Y

Maar wat dacht je ervan om die 20K in 5 delen te hakken, 1 deel voor 1 jaar vast, 1 deel voor 2 jaar vast, t/m 5 jaar vast te zetten? Dan komt er elk jaar 1 vrij die je als je het niet nodig hebt, gelijk weer voor 5 jaar kunt parkeren. :Y
Dat is ook een optie. Eens even kijken wat mijn wederhelft ervan vind, die is nogal traditioneel en wil eigenlijk zo snel mogelijk zoveel mogelijk aflossen. Verder staat er ook nog 10k op de gezamelijke spaarrekening dus maar eens even kijken wat we daar dan mee doen.
pi_98251688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vind het anders wel dapper van ze hoor :P

Het is echter wel behoorlijk zinloos, dat dan weer wel :')
Ik weet niet. Bij jou gaat de huur naar boven, bij de huizenbezitters hier gaan de kosten juist omlaag. Ik denk eerder dat jouw verhaaltjes dan een beetje zinloos zijn :')
pi_98251780
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:41 schreef Scorpie het volgende:
Dat is ook een optie. Eens even kijken wat mijn wederhelft ervan vind, die is nogal traditioneel en wil eigenlijk zo snel mogelijk zoveel mogelijk aflossen. Verder staat er ook nog 10k op de gezamelijke spaarrekening dus maar eens even kijken wat we daar dan mee doen.
Wat je aflost kun je niet meer opnemen als het nodig is. En het kost feitelijk nog geld ook. Stel dat er straks een fase in je leven komt dat jullie even krap zitten, dan is het wel zo lekker dat je over een aanmerkelijke buffer beschikt. Aan een bijna afgeloste hypotheek heb je dan niets.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98251990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat je aflost kun je niet meer opnemen als het nodig is. En het kost feitelijk nog geld ook. Stel dat er straks een fase in je leven komt dat jullie even krap zitten, dan is het wel zo lekker dat je over een aanmerkelijke buffer beschikt. Aan een bijna afgeloste hypotheek heb je dan niets.
Van de andere kant kun je eerder krap komen te zitten als je maandelijkse lasten gemaximaliseerd zijn om maar het maximale van je HRA te kunnen profiteren.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:49:50 #67
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98252001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die brief heb ik 3 maanden geleden al gehad.... 7 hele euro's :X
Daar kan dus nog mákkelijk Donner's 120 euro bovenop, dus waar praten we over _O-
Mijn brief zei dat ik dit jaar zo'n 4 euro minder ging betalen. WOZ gedaald.
Een daling waar ik zelf voor had gezorgd uiteraard door mijn huis flink onder de aankoopprijs van de vorige eigenaren te kopen ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98252072
Gegeven de tekorten bij gemeenten zal de WOZ belasting wel fors omhoog gaan, immers de afschaffing van de HRA laat nog even op zich wachten en kopers kunnen geen kant op.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98252096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat je aflost kun je niet meer opnemen als het nodig is. En het kost feitelijk nog geld ook. Stel dat er straks een fase in je leven komt dat jullie even krap zitten, dan is het wel zo lekker dat je over een aanmerkelijke buffer beschikt. Aan een bijna afgeloste hypotheek heb je dan niets.
Laat ik zo zeggen; die aanmerkelijk buffer is nog steeds aanwezig en er is geen indicatie dat die buffer opeens weg zou vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van de andere kant kun je eerder krap komen te zitten als je maandelijkse lasten gemaximaliseerd zijn om maar het maximale van je HRA te kunnen profiteren.
Mijn maandelijkse lasten zijn nu al makkelijk op 1 inkomen te doen dus dat is ook het probleem niet echt.
pi_98252285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:51 schreef xenobinol het volgende:
Gegeven de tekorten bij gemeenten zal de WOZ belasting wel fors omhoog gaan, immers de afschaffing van de HRA laat nog even op zich wachten en kopers kunnen geen kant op.
Kopers kunnen prima een kant op. Een GEDEELTE VAN de kopers kunnen geen kant op. Maar dat gedeelte zijn de wat minder snuggere mensen, die handtekeningen zetten zonder te begrijpen wat de haken en ogen zijn. Huurders staan er om bekend dat ook nogal eens te doen trouwens.
pi_98252328
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:51 schreef Scorpie het volgende:
Laat ik zo zeggen; die aanmerkelijk buffer is nog steeds aanwezig en er is geen indicatie dat die buffer opeens weg zou vallen.
Je kunt van tevoren niet alles voorspellen. Ik heb vroegah jaren geld als water verdient (ik verdiende op mijn 24e al meer dan de toenmalige MP), daarna een aantal zeer slechte jaren (zo arm als een straatrat zal ik maar zeggen) en inmiddels ben ik weer op een normaal niveau en interresseert het me allemaal niet eens meer.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:03:21 #72
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98252641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:51 schreef xenobinol het volgende:
Gegeven de tekorten bij gemeenten zal de WOZ belasting wel fors omhoog gaan, immers de afschaffing van de HRA laat nog even op zich wachten en kopers kunnen geen kant op.
Haha, lekker zure reactie :D

Xeno: "Ja. nou. uh. mijn lasten zijn inderdaad gestegen en de jouwe gedaald... maar. uh.. jouw lasten gaan vast ook nog wel omhoog hoor! Lekker puh! En mijn papa is bij de poliesie!"

_O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98253247
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:03 schreef Whuzz het volgende:

Haha, lekker zure reactie :D
Was niet zuur bedoelt.

quote:
Xeno: "Ja. nou. uh. mijn lasten zijn inderdaad gestegen en de jouwe gedaald... maar. uh.. jouw lasten gaan vast ook nog wel omhoog hoor! Lekker puh! En mijn papa is bij de poliesie!"

_O-
Die 7 euro boeit mij eigenlijk niet zoveel, ik vind de lage spaarrente op mijn spaargeld veel erger.

Maar goed... jij verwacht volgend jaar weer een daling van je lasten? Ik denk dat onze overheden hun gaten in de begroting gaan vullen met belastingen. Huisbezitters zijn dan natuurlijk een mooie prooi.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98253305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kopers kunnen prima een kant op. Een GEDEELTE VAN de kopers kunnen geen kant op. Maar dat gedeelte zijn de wat minder snuggere mensen, die handtekeningen zetten zonder te begrijpen wat de haken en ogen zijn. Huurders staan er om bekend dat ook nogal eens te doen trouwens.
Als er niemand is die je huis voor de belachelijk hoge vraagprijs wil kopen dan kun je geen kant op. Uiteraard zijn er mensen die met gemak tegen een lagere prijs kunnen verkopen, de vraag is of zij dit virtuele verlies willen accepteren.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98253396
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:15 schreef xenobinol het volgende:

Maar goed... jij verwacht volgend jaar weer een daling van je lasten? Ik denk dat onze overheden hun gaten in de begroting gaan vullen met belastingen. Huisbezitters zijn dan natuurlijk een mooie prooi.
Scheefhuurders ook :P

Maar deze regering gaat niets aan de HRA doen maar blijf gewoon in de utopie geloven dat dat wel gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')