quote:Dat zeggen ze allemaal...
Zelfs als het echt zo is, dan vraag ik me af....Do you have a death wish?
Je weet dat t slecht voor je is...je weet dat t verslavend werkt....en toch ga je roken....
Tuurlijk....quote:Dat zeggen ze allemaal...
Zelfs als het echt zo is, dan vraag ik me af....Do you have a death wish?
Je weet dat t slecht voor je is...je weet dat t verslavend werkt....en toch ga je roken....
Dat de gezondheidsproblemen zich voornamelijk pas na langere tijd openbaren is niet voldoende afschrikwekkend?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:05 schreef Bredemug het volgende:
In mijn omgeving zijn er mensen die al JAREN zonder enkele problemen roken, dus wat is in GODSNAAM je punt TS? er zijn mensen die dood zijn gegaan door GLUTEN, is iedereen die brood eet een JUNK?
Je hebt een zwart/wit denkwijze TS.
Je komt over als iemand die probeert te stoppen, klopt dat?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:05 schreef Bredemug het volgende:
In mijn omgeving zijn er mensen die al JAREN zonder enkele problemen roken, dus wat is in GODSNAAM je punt TS? er zijn mensen die dood zijn gegaan door GLUTEN, is iedereen die brood eet een JUNK?
Je hebt een zwart/wit denkwijze TS.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeanne-Louise_Calmentquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Onlangs is iemand in haar "directe" omgeving overleden aan longkanker. Die persoon was rond de 50 jaar en rookte stevig (een pakje per dag) en had het dus duidelijk uitgelokt/aan zichzelf te danken.
Ik ben juist begonnen VANWEGE de voordelen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:09 schreef Thory het volgende:
[..]
Je komt over als iemand die probeert te stoppen, klopt dat?
Dat geldt voor alles in het leven, inclusief supermarkt voedsel, dus wat is je punt? Tenzij je een paleodiet neemt, leven op puur vlees en groenten in het wild.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:09 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Dat de gezondheidsproblemen zich voornamelijk pas na langere tijd openbaren is niet voldoende afschrikwekkend?
Jouw rookverslaving is een statement tegen de verdrukkende veeleisendheid van de maatschappij? Die ken ik nog niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:09 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Ik ben juist begonnen VANWEGE de voordelen.
Ja, jij wil beweren dat brood eten op lange termijn net zo slecht voor je is als roken?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:11 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Dat geldt voor alles in het leven, inclusief supermarkt voedsel, dus wat is je punt? Tenzij je een paleodiet neemt, leven op puur vlees en groenten in het wild.
Je moest eens weten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:13 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ja, jij wil beweren dat brood eten op lange termijn net zo slecht voor je is als roken?
De maatschappij is ook een kudde schappen die alles wat ze lezen en zien geloven zonder zich erin te verdiepen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:12 schreef Thory het volgende:
[..]
Jouw rookverslaving is een statement tegen de verdrukkende veeleisendheid van de maatschappij? Die ken ik nog niet.
Dus roken kan geen kwaad? Roken is goed voor je? Dan ben je verkeert geinformeerd. Sorry dat ik je dat nieuws moet vertellenquote:
Nee ik troll niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:14 schreef Superlam het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gewoon aan het trollen bent.
Als je wist wat er tegenwoordig allemaal (voornamelijk vanwege economische redenen) in brood zit zou je enkel en alleen in zo'n pak nog een sneetje brood vastpakt:quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:13 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ja, jij wil beweren dat brood eten op lange termijn net zo slecht voor je is als roken?
Ja het kan kwaad tenzij je additieve vrije tabak rookt, dan niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus roken kan geen kwaad? Roken is goed voor je? Dan ben je verkeert geinformeerd. Sorry dat ik je dat nieuws moet vertellen
![]()
![]()
Maar (pure) chocolade is juist gezond.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:04 schreef Thory het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik dat ook met chocolade.
25 kilo ervan in je mik schuiven weer niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:25 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Maar (pure) chocolade is juist gezond.
Bah.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:25 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Maar (pure) chocolade is juist gezond.
Waarom zouden niet-rokers niet mogen zeggen dat het niet goed voor je is? Dat is toch zo? Jullie hebben alle recht om te roken als jullie dat willen, maar niet-rokers hebben ook alle recht om af en toe wat logische vraagstellingen te bedenken lijkt me. En persoonlijk snap ik gewoon niet dat je voor de eerste keer een sigaret wilt gaan roken. Heb je dan zo'n hekel aan je lichaam en aan jezelf dat je dat allemaal weg gooit voor een sigaretten-verslaving? Want als je er aan begint weet je dat t verslavend is. Als het je niks kan bommen dat roken slecht is, waarom mogen wij dat dan niet meer benoemen? Dan raakt het je toch niet?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:53 schreef jantje1992 het volgende:
ik vind eigenlijk dat mensen die niet roken eens moeten stoppen met zeggen het is niet goed voor je.
natuurlijk weet ik dat het niet goed is. Maar ik rook wel maakt dat mij nou zo erg? ben ik nu meteen een klootzak? nee ik blijf het zelfde alleen ik heb soms een peuk in me mond.
dus laat mensen roken zeg er alleen wat van als ze in jou buurt roken ofzo. want dan mag je wat zeggen vind ik.
ps: als roker moet je wel rekening houden met de niet rokers vind ik.
Omdat juist dit belerende toontje maar eens de kop ingedrukt moet worden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom zouden niet-rokers niet mogen zeggen dat het niet goed voor je is? Dat is toch zo? Jullie hebben alle recht om te roken als jullie dat willen, maar niet-rokers hebben ook alle recht om af en toe wat logische vraagstellingen te bedenken lijkt me. En persoonlijk snap ik gewoon niet dat je voor de eerste keer een sigaret wilt gaan roken. Heb je dan zo'n hekel aan je lichaam en aan jezelf dat je dat allemaal weg gooit voor een sigaretten-verslaving? Want als je er aan begint weet je dat t verslavend is. Als het je niks kan bommen dat roken slecht is, waarom mogen wij dat dan niet meer benoemen? Dan raakt het je toch niet?
Kortom...rokers mogen hun mening vertellen en mogen zeggen dat niet rokers zich geen dingen af mogen vragen.....maar mensen die zich gewoon gezond iets afvragen mogen hun mening niet kwijt? Ik heb persoonlijk geen last van rokers o.i.d., ik vraag me alleen af hoe mensen tot het besluit komen om te gaan rokenquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat juist dit belerende toontje maar eens de kop ingedrukt moet worden.
Als je begint met roken ben je 15 of 16 en denk je dat je onsterfelijk en onkwetsbaar bent.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
En persoonlijk snap ik gewoon niet dat je voor de eerste keer een sigaret wilt gaan roken. Heb je dan zo'n hekel aan je lichaam en aan jezelf dat je dat allemaal weg gooit voor een sigaretten-verslaving?
Denk dat het meer te maken heeft dat veel mensen beginnen te roken om er gewoon bij te horen. De ''stoere'' kinderen roken immers! Daarbij zullen ze zich inderdaad voorhouden dat ze toch niks kan gebeurenquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:27 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als je begint met roken ben je 15 of 16 en denk je dat je onsterfelijk en onkwetsbaar bent.
Ik heb de originele OP niet gemaakt hoorquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:43 schreef Mellow_Yellow het volgende:
Volgens mij is het punt van dit topic niet zozeer om rokers aan te vallen maar gaat het om de vraag: ondanks dat het zo duidelijk is dat het heel slecht voor je is, waarom roken mensen toch? Wat gaat er om in het hoofd van een roker? Maakt het rokers echt niet uit dat de kans om op relatief jonge leeftijd te overlijden veel groter is? Of is er een andere reden?
Overigens vindt ik het argument 'er zijn veel mensen die oud worden ondanks het roken dus waar heb je het over' altijd erg slecht. Het lijkt me duidelijk dat (stevig) roken de kans op 'vroegtijdig' overlijden aanzienlijk verhoogt. Natuurlijk zijn er mensen die nergens last van lijken te hebben, maar het risico neemt ernstig toe. De vraag blijft dus waarom mensen dit risico willen nemen. Ik zeg zelf dus niet dat rokers moeten stoppen, dat moeten ze zelf weten (mits ze er anderen niet mee lastig vallen). Maar de vraag van TS is dus volgens mij: waarom neemt men dit risico voor lief? Wat gaat er om in het hoofd van rokers?
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een paar jaar niet zo heel veel boeit. Maar wat nou als je op je 50e al kanker krijgt. Dan ben je nog nieteens met pensioen. Ik zou mijn kleinkinderen toch ook nog wel willen meemaken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:55 schreef jantje1992 het volgende:
ik bekijk het zo dood ga ik toch ooit. dus wat maakt het me nou uit als ik nu lekker geniet van me leven met een sigaret? stel ik ga nu stoppen ik heb dus misschien(weet niet hoe het voelt) een gevoel van ik mis iets. en ik word ongeveer 86 maar dan heb ik lang geleefd met een gevoel van ik mis iets. en stel dat ik met het roken ongeveer 79 word die aantal jaar boeit me echt niets hoor.
ik zeg niet dat ik me lichaam naar de klote wilt helpen door het roken. maar ik vind het roken gewoon erg lekker.
en dat ons er even op wijzen dat roken slecht is waarom het is mijn leven toch niet de jouwe. ik bemoei me toch ook niet met jullie leven.
en het staat al op elk pakkie dat roken slecht voor je is dus wij zien het toch wel elk moment als je er 1 wilt opsteken.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als ik op het perron of het terras met een deofles in het rond zou gaan spuiten, omdat ik dat lekker vind ruiken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Who fucking cares?
Als ik een sigaret opsteek en de persoon naast me begint als een gek te hoesten met tranen en al, zal ik het best uitbranden.
Wil je niet 'meeroken'? Dan ga je maar ergens anders staan.
Alsjeblieft zeg.
Ik voelde mij wel onkwetsbaar op mijn vijftiende, bovendien was roken stoer. Brave kinderen zaten binnen in de aula en de stoere onafhankelijke kinderen die stonden op het schoolplein te roken. Het leven was mooi en de wereld lag aan de voeten van de helden op het schoolplein, niet aan de voeten van de sukkels in de aula. Ongezond? Het zal best maar voorlopig deed ik de veldloop in 12 minuten en liep ik hem desnoods dubbel en deden de brillies binnen er 30 minuten over.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk dat het meer te maken heeft dat veel mensen beginnen te roken om er gewoon bij te horen. De ''stoere'' kinderen roken immers! Daarbij zullen ze zich inderdaad voorhouden dat ze toch niks kan gebeurenMaar de hoofdoorzaak lijkt het me dus niet. Ik ben ook 15/16 geweest en toen voelde ik mij echt niet onkwetsbaar of iets dergelijks. Ik had gewoon de wil kracht om van sigaretten af te blijven en ik was slim genoeg om niet te gaan roken om ''stoer'' gevonden te worden of omdat andere leeftijdsgenoten het deden...het heeft alleen maar nadelen, dus waarom zou je ermee beginnen? Omdat het lekker is? God, ik heb genoeg rokers gehoord die vertellen dat de eerste keren gewoon vies is. Waarom zijn ze dan doorgegaan? Juist...
Maar mijn mening is zo onderhand wel duidelijkRokers kan ik toch niet overtuigen om ermee te gaan stoppen ^^
probeer maar en je zal erachter komen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:00 schreef Mellow_Yellow het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als ik op het perron of het terras met een deofles in het rond zou gaan spuiten, omdat ik dat lekker vind ruiken.
ik zal je eerlijk zeggen op het moment dat mijn vrouw zwanger is ga ik stoppen. Want ik wil niet dat mijn kindere en kleinkinder mij zien roken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:59 schreef Mellow_Yellow het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een paar jaar niet zo heel veel boeit. Maar wat nou als je op je 50e al kanker krijgt. Dan ben je nog nieteens met pensioen. Ik zou mijn kleinkinderen toch ook nog wel willen meemaken.
ja dit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:08 schreef jantje1992 het volgende:
[..]
ik zal je eerlijk zeggen op het moment dat mijn vrouw zwanger is ga ik stoppen. Want ik wil niet dat mijn kindere en kleinkinder mij zien roken.
maar op dit moment hoef ik me daar nog geen zorgen over te maken. Dus ja ik ga gewoon lekker door.
Mijn punt is natuurlijk dat ik vermoed dat mensen het niet zouden waarderen. Maarja, moeten ze maar ergens anders gaan staan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
probeer maar en je zal erachter komen?
Ik begrijp je punt. Begrijp jij mijn punt dan ook? Als ik iets niet moet doen omdat anderen dat niet waarderen, kan ik net zo goed mezelf helemaal van kant maken aangezien er mensen ook last van mij hebben, mij niet waarderen etc. Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:10 schreef Mellow_Yellow het volgende:
[..]
Mijn punt is natuurlijk dat ik vermoed dat mensen het niet zouden waarderen. Maarja, moeten ze maar ergens anders gaan staan.
Om deze hele post moest ik echt keihard lachen. Als je begint met roken weet je niet beter? Kom op zeg...er staan waarschuwingen op elk pakje en zowat iedereen word ermee opgevoed thuis/op school dat roken slecht is. Je kiest er dus gewoon voor om ongezond te gaan leven en waarschijnlijk eerder zal sterven dan als je niet zou roken. Natuurlijk zijn er rokers die gewoon 80-90 worden maar er is genoeg aangewezen dat veel rokers eerder sterven dan als ze niet zouden roken. En dan kun je wel zeggen...ach, wat zijn 2-3 jaartjes ; maar als die tijd nadert zijn 2-3 jaartjes opeens erg veel, vooral als je kleinkinderen hebt of iets dergelijks.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik voelde mij wel onkwetsbaar op mijn vijftiende, bovendien was roken stoer. Brave kinderen zaten binnen in de aula en de stoere onafhankelijke kinderen die stonden op het schoolplein te roken. Het leven was mooi en de wereld lag aan de voeten van de helden op het schoolplein, niet aan de voeten van de sukkels in de aula. Ongezond? Het zal best maar voorlopig deed ik de veldloop in 12 minuten en liep ik hem desnoods dubbel en deden de brillies binnen er 30 minuten over.
Zo werkt het op de middelbare school en vervolgens raak je verslaafd. En waarom niet? Het duurt echt wel even voordat je van je onkwetsbaarheidsgevoel af bent en in eerste instantie is roken gewoon leuk. Van je 20e tot je 25e zit je op de uni en drink je veel bier, stap je 4 keer per week en rook je met zijn allen het huis blauw. Wederom heb je een stuk meer plezier dan figuren zoals jij die hun leven doorkomen met gepieker over de vraag "waarom mensen dingen doen die slecht voor ze zijn".
Roken is leuker dan je denkt. Als je nooit gerookt hebt dan heb je het idee dat roken een must is waar de roker geen plezier aan beleeft maar dat is niet het geval. Even een sigaretje, even het klantoor uit om te neuzelen met je medestrijders. lekkker...
Je begint met roken omdat je niet beter weet, je blijft roken omdat het een essentieel onderdeel van je routine wordt en je lichaam er ook nog eens ontzettend verslaafd aan wordt.
Ik ben zelf nu 3 jaar gestopt na meer dan 10 jaar (veel) gerookt te hebben. Waarom gestopt? Tja.. Het is superslecht en ik wil niet dood. Er komt een kleine aan, het leven is mooi, ik houd van mijn vrouw en ik wil graag lang leven. Roken past daar niet bij, ik benhelaas geen 15 meer. Toch mis ik het roken nog steeds, roken is leuekr dan je denkt!
Je hebt ook wel een beetje gelijk, je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Maar ik ben nog altijd wel blij dat ik nu naar het cafe kan zonder de hele avond in de rook te staan. Dan rook je toch echt aanzienlijk mee en kan bovendien meteen je hele outfit meteen daarna in de was en kan ik mijn haar gaan wassen om die stinklucht eruit te krijgen. Maarja, waar trek je inderdaad de grens tussen andere mensen lastig vallen en nou eenmaal niet altijd met anderen rekening kunnen houden. Dus ja, op het perron b.v. vind ik dan weer wel kunnen, mits er nog voldoende ruimte is voor mij om de rook uit de weg te gaan en niet meteen weer in de volgende rookwalm te staan (daarom vind ik de rookpaal een fijne toevoeging).quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Begrijp jij mijn punt dan ook? Als ik iets niet moet doen omdat anderen dat niet waarderen, kan ik net zo goed mezelf helemaal van kant maken aangezien er mensen ook last van mij hebben, mij niet waarderen etc. Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld.
Je hebt ook sigaretten van American Spirit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:52 schreef Bredemug het volgende:
[..]
American Spirit, Additieve vrije tabak en peuken rook ik niet vanwege de toegevoegde troep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |