Darby Crash, de zanger van The Germs, wilde legendarisch worden door zelfmoord te plegen. Dat deed hij op 7 december 1980. Het had impact kunnen maken, maar hij had de pech dat een dag later een bebrilde muzikant uit Liverpool werd doodgeschoten en z'n zelfmoord dus een beetje onopgemerkt bleef.quote:Op zondag 22 april 2012 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik wist niet dat daar meerdere afleveringen van waren, vond dat wel een goed film ook met the germs wat een ontzettende bagger band is dat en daardoor gelijk briliant
ja idd er is ook een leuke verfilming van het the germs verhaal http://www.imdb.com/title/tt0384683/quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Darby Crash, de zanger van The Germs, wilde legendarisch worden door zelfmoord te plegen. Dat deed hij op 7 december 1980. Het had impact kunnen maken, maar hij had de pech dat een dag later een bebrilde muzikant uit Liverpool werd doodgeschoten en z'n zelfmoord dus een beetje onopgemerkt bleef.
quote:The documentary included concert and rehearsal footage as well as interviews with Allin, fellow bandmembers, friends, detractors and dedicated fans. Later in the film, Allin discusses the earliest years of his childhood in rural New Hampshire, and that his father tried to encourage his family to assist him in a mass suicide.
The documentary continues through his rise as a punk musician. Footage of his controversial performances include a violent confrontation with audience members at a spoken word appearance at New York University, as well as scenes of Allin defecating during shows, mutilating himself and assaulting concertgoers at an East Village, New York City rock club. Quieter moments are also included, such as Allin offstage playing an acoustic version of Warren Zevon's "Carmelita".
The documentary also contains footage of Allin cavorting at a party (perhaps the most graphic content of the film) and Allin's appearance on Geraldo Rivera's talk show. Footage of his funeral and corpse are also briefly included, following the film's credits.
Dat duurde lang.quote:
Ja, dacht ineens laat ik eens zoeken naar Hated. En warempel. Die staat gewoon op Youtube.quote:
Ik zit net naar het stuk dat een meid hem in de mond pist, waarna hij zijn eten uitkotst. Gewoon liggen op de grond met zijn mond recht omhoog.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:39 schreef tong80 het volgende:
Staat het echt op You tube ?Die zijn nog preutser dan de paus.
Ik wilde een nummer van the Vibrators van You Tube op Fok! posten.
Alles gecensureerd vanwegen de naam.
De onwetendenquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zit net naar het stuk dat een meid hem in de mond pist, waarna hij zijn eten uitkotst. Gewoon liggen op de grond met zijn mond recht omhoog.
Gewoon op youtube.
LOL.
Wij gaan er van uit dat youtube monitort op dit soort content.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, dacht ineens laat ik eens zoeken naar Hated. En warempel. Die staat gewoon op Youtube.
Ik vraag me wel af of zo'n filmpje wel mag op FOK!. Ik bedoel, blote tieten zijn tegen de policy. Ik kan me voorstellen dat een mafkees die bananen in z'n reet stopt, het podium onderkakt, stront opvreet en alles en iedereen in elkaar beukt terwijl hij in z'n blote leuter staat, stijf onder de heroine, ook niet echt graag gezien is door Danny & Co.
Maar ik kon daarover niks vinden in de policy. Dus fuck it.
Ik ook.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij gaan er van uit dat youtube monitort op dit soort content.
Vast wel interessant voor mensen die net als ik jaren gedacht hebben dat Roxy Music alleen maar van die gepolijste zeiknummers heeft gemaakt.quote:Ketnet & Canvas 06-05-2012 21:45 - 22:40
More than This: The Story of Roxy Music
Documentaire uit 2009 van Bob Smeaton over de Britse rockgroep Roxy Music. Met zijn unieke mix van avant-garde rock en een gepolijste stijl zette de band rond Brian Ferry en Brian Eno in het begin van de jaren '70 de toon voor het tijdperk van de glamrock. De documentaire vertelt het verhaal van Roxy Music aan de hand van archiefbeelden en nieuwe interviews met de groepsleden Bryan Ferry, Phil Manzanera, Andy Mackay, Paul Thompson, Brian Eno en Eddie Jobson, en een aantal kroongetuigen en tijdgenoten. We volgen de evolutie van de groep door de jaren heen, van het prille begin, over de klassiekers in de jaren '70, hun terugkeer in de jaren '80 met een meer afgeborstelde stijl, het einde van de band in 1983 en de succesvolle comeback in de 21e eeuw.
De eerste 4 platen van ze zijn absolute klassiekers.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vast wel interessant voor mensen die net als ik jaren gedacht hebben dat Roxy Music alleen maar van die gepolijste zeiknummers heeft gemaakt.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
De eerste 4 platen van ze zijn absolute klassiekers.
Ja leukquote:
Ditquote:Op zondag 6 mei 2012 22:47 schreef Ulx het volgende:
Wel een aardige docu trouwens. Niet heel schokkend verder.
Ik vind het eigenlijk al meteen bergafwaarts gaan, de ruwe randjes worden steeds gladder. Het blijft nog wel een tijdje goed, maar vanaf hun debuut zie ik toch een aldoor dalende lijn, eerst vrij vlak dalend, daarna steil.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:46 schreef Ulx het volgende:
Vanaf Manifesto is Roxy Music eigenlijk Bryan Ferry als crooner met een backingband. Bij vlagen wel aardig en relaxed, maar het is niet te vergelijken met het eerdere werk.
quote:Op maandag 7 mei 2012 11:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoorde hier net over op de radio:
[ afbeelding ]
Marley (2012) http://www.imdb.com/title/tt1183919/
Geweldige docu over de man die plotseling op kwam en weer verdween, omdat hij er geen zin meer in had. Heb deze docu zelfs een paar keer gezien.quote:Still Bill is an intimate portrait of soul legend Bill Withers, best known for his classics “Ain’t No Sunshine,” “Lean On Me,” “Lovely Day,” “Grandma’s Hands,” and “Just the Two of Us.” With his soulful delivery and warm, heartfelt sincerity, Withers has written the songs that have – and always will – resonate deeply within the fabric of our times.
Anderzijds is veel raggae ook gewoon religieuze muziek. Een rasta is een gelovige.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]daar zijn er ook nog geen 100 van
ik word in dat soort docus altijd een beetje ongemakkelijk van al het spirituele gebeuren. Er zijn altijd heel veel van die rasta's die marley gaan vergelijken met mozes heb zelfs een keer één horen zeggen dat het de bedoeling was dat marley op 36 jarige leeftijd overleed omdat dat precies 1/10 van 360° was
Maar we zullen zie als hij uit is of deze beter is
ja dat kloptquote:Op maandag 7 mei 2012 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Anderzijds is veel raggae ook gewoon religieuze muziek. Een rasta is een gelovige.
Een paar dagen terug dacht je dat ze alleen maar gepolijste zeiknummers hadden gemaakt en nu ken je hun hele discografie al?quote:Op maandag 7 mei 2012 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb er dus niet veel aan gemist?
[..]
Ik vind het eigenlijk al meteen bergafwaarts gaan, de ruwe randjes worden steeds gladder. Het blijft nog wel een tijdje goed, maar vanaf hun debuut zie ik toch een aldoor dalende lijn, eerst vrij vlak dalend, daarna steil.
Ik schreef een paar dagen geleden dat ik dat jaren heb gedacht. En achter die woorden sta ik nog steeds.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een paar dagen terug dacht je dat ze alleen maar gepolijste zeiknummers hadden gemaakt en nu ken je hun hele discografie al?
quote:Never mind the Jubilee, here's a punk season ... the BBC is to celebrate the birth of a musical revolution with a series of programmes on radio and TV.
Some of the most prominent figures of the punk era are to take part in the programmes including John Lydon, Siouxsie Sioux and Mick Jones.
The season - to commemorate 35 years since three-chord wonders achieved national prominence - will be spearheaded by a BBC4 series Punk Britannia, which will look at the roots and the impact of the movement.
The three-part series includes contributions from Sex Pistols star Lydon - known in the late 1970s as Johnny Rotten - as well as The Clash's Jones and Sioux, who fronted Siouxsie And The Banshees.
Other major names from the era include Pete Shelley and his Buzzcocks bandmate Howard Devoto, who went on to front Magazine, The Fall's Mark E Smith, Generation X singer Billy Idol and Adam Ant.
The programmes look at the influence of mid-70s New York guitar acts and pub rock on the punk scene, how it went mainstream and its evolution and lasting influence.
Further programmes on BBC4 will include punk performances from the corporation's vaults including punk's main players as well as others from the scene including Dr Feelgood and The Au Pairs.
There will also be a documentary about punk poet John Cooper Clarke - known for tracks such as Evidently Chickentown, Health Fanatic and Beasley Street - featuring admirers and friends such as Steve Coogan and Arctic Monkey Alex Turner.
BBC Radio 6 Music will also be part of the celebration, with Lydon, Sioux, The Damned's Captain Sensible and Patti Smith each presenting their musical selections for hour long Playlist programmes in June.
De bekende namen weer. En alleen maar de britse punkscene. Jammer.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:40 schreef bartrid het volgende:
Voor de mensen die BBC4 kunnen ontvangen:
[..]
Welke andere namen had je willen zien dan? Ben het op zich wel met je eens hoor. En ik wil eigenlijk wel eens een goede post-punk documentaire zien, want muzikaal was dat stukken interessanter dan punk zelf.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:53 schreef Ulx het volgende:
Okay, maar wéér de Sex Pistols. Wéér de Clash. Wéér de Buzzcocks. Wéér Siouxie.
Dr Feelgood dan weer wel. Dat pleit voor ze. En misschien is het dwepen met de grote namen alleen maar een reclametruukje (in een punkdocu, godbetert.). Maar toch.
Morphinequote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:17 schreef UIO_AMS het volgende:
O ja, op het IDFA nog de docu Cure For Pain - The Mark Sandman Story gezien. Was ook tof.
Met trailer:
Docu is volgens mij nog niet uitgebracht op dvd. Het was een goeie in ieder geval. Niet alleen over de muziek, maar ook over de familie van Sandman.quote:
Ik ben zelf meer van de New Yorkse en Australische punkschool.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:57 schreef bartrid het volgende:
[..]
Welke andere namen had je willen zien dan? Ben het op zich wel met je eens hoor. En ik wil eigenlijk wel eens een goede post-punk documentaire zien, want muzikaal was dat stukken interessanter dan punk zelf.
As dinsdag 22 mei weer te zien bij Het Uur van de Wolf ; 23:00 Ned 2quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:48 schreef The_Dean het volgende:
En trouwens, It Might Get Loud. Super gave docu met Jack White, The Edge en Jimmy Page.
quote:Narrated by Peter Capaldi, this opener of a three-part documentary series in BBC FOUR's celebrated 'Britannia' strand is scheduled to chime with the 35th anniversary of the Queen's Silver Jubilee and the arrival of punk as national and then international music culture. The film explores the road to punk in Britain, which begins in the early 70s with a young generation already conscious that they have 'missed the 60s party' and are stuck in a Britain heading for economic woes and dwindling opportunities. Meanwhile the music of the day - prog and super rock - seems to ask not for their interest and involvement, but only their awe and their money.
But before the punk generation finally arises to have its say during 1976 come a group of pub rockers, a generation of bands sandwiched between 60s hippies and mid-70s punks who will help pave the way towards the short, sharp shock of punk, only to be elbowed aside by the emergence of the Sex Pistols, the Clash et al.
An unlikely cast of characters set the scene for punk in early 70s Britain. Reacting against overblown super rock of the day and the glam their younger sisters like on Top of the Pops, pub rock set the template for punk. Small venues, fast retro rock n roll and bags of attitude typified bands like Dr Feelgood, Ducks Deluxe, Kilburn and the High Roads and Eddie and the Hotrods. These bands engendered a small London scene which is sometimes forgotten and helped define the Pistols, the Clash and the Damned, both positively and negatively.
Featuring copious unseen archive footage and interviews with John Lydon, Paul Weller, Mick Jones, Wilko Johnson, Nick Lowe, Adam Ant, Brian James and many more.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |