quote:
Op woensdag 15 juni 2011 18:59 schreef MissBliss het volgende:Nou, nu gaat het weer heel slecht met Lucky. Mn moeder is weer naar de dierenarts en ik ga maar hopen op een wondertje.
Hallo ik kwam via google hier terecht en lees over de hypo van Lucky. Ik hoop dat alles goed komt, het klinkt heel ernstig.
Bij een hypo moet je de kat blijven voeren, desnoods dwangvoeren. Suikerwater of dextro werken maar kort maar eten zorgt dat de bloedsuikerspiegel omhoog gaat.
Een hypo krijgt een kat omdat die teveel insuline binnen heeft gekregen. Dat kan een te hoge dosering zijn, maar ook insuline geven en de kat heeft niet gegeten. Dat is levensgevaarlijk.
Ik ken de historie niet van Lucky; wat ik zo snel lees is dat hij maar pas suikerziekte heeft. Wist je dat er een site
www.suikerkatten.nl en forum
http://forum.suikerkatten.nl is over suikerziekte bij katten? Daar zijn al meer dan 10 jaar lotgenoten, die hun ervaringen uitwisselen en nieuwelingen de ins en outs geven hierover.
Ik las hier ook dat je niet zelf kunt testen zoals bij mensen, nou dat is pertinent niet waar en het kan met hetzelfde metertje waar mensen mee getest worden.
Ik heb ruim 8 jaar voor mijn suikerspinner, zo noemen we een kat met suikerziekte ook wel eens, en die heb ik 3 jaar geleden moeten laten inslapen op 18-jarige leeftijd, niet vanwege de suikerziekte, hij had ook 6 jaar chronisch nierfalen. De nieren waren helemaal op.
Ik hoop dat je moeder of jij je bij het forum aanmeldt. Succes, ik ga duimen dat het toch goed gaat komen met Lucky.