quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:19 schreef BOkh30 het volgende:
Iemand misschien nog ideeën? Ik had eerder al gevraagd maar heb ze nog niet gevonden..
1.
Daar gaat ie dan. Ik heb me een ongeluk gezocht op Google en ik kan m niet vinden.
Ik zoek een Franse film over een stel verveelde jongeren in een Noord Frans dorpje. Ik heb de film een lange tijd geleden gezien en herinner me nog dat 1 van die jongens de hele tijd op een brommer rondreed. Ik weet t, t is niet veel info. Maar dat is ook de reden dat ik de film nog niet weer heb gevonden..
Toi-toi-toi
2.
Ik zoek ook nog een tweede en een derde..
nummero 2 is een wat oudere film, volgens mij een keertje heel laat op nederland 2 gezien, over een hittegolf in amerika. Volgens mij ging de film over 1 dag uit het leven van verschillende personen en gezinnen. Het was snikheet, elektriciteit was uitgevallen en in de film zit de hele tijd een voelbare spanning. Weet niet zeker of t zo is, maar volgens mij zou de wereld na die dag ook vergaan of zou er een ramp plaatsvinden...
3.
De derde is een film over t leven van een gast die een beetje ellendig is, depressie ofzo, en die gaat op een gegeven moment naar een Houseparty. T was een soort rave feest.. Toen nam hij volgens mij ook XTC. Speelt zich af in een Oostblok land of in scandinavie. De film was een beetje een kruising tussen Human Traffic en Requiem fo a Dream maar dan was het meer een onbekende film en meer filmhuis-achtig.
...
De reacties tot nu waren ze helaas niet..
Thx voor de reacties alvast
quote:Op zondag 12 juni 2011 10:37 schreef spierbal het volgende:
Hee weet iemand hoe deze film heet ?
Het verhaal gaat over een man, ik weet niet zeker of hij een undercover agent was oid.
Maar hij is tijdelijk een leraar op een school in de ghetto, om en een of andere groep op te sporen.
Wat mij heel erg is bijgebleven in de film is, op een moment was de groep in een grote ruimte daarvoor was er al een vuurgevecht met hun alle maar toen ging de leraar omhoog en had door middel van een laser en spiegels net de illusie gewekt of ze allemaal onder schot werden gehouden.
Hopelijk kan iemand mij helpen dit was echt zo goeie film !
En qua verhaal lijkt het ook wel een beetje op de substitute.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:14 schreef SirShagalot het volgende:
zoek nog een film
een iets oudere ook
waar een man experimenten uitvoert voor de amerikaanse regering (iets met de zon ofzo)
en het gaat fout, maar plots (na wat geflits) is die man alleen op de wereld
of dat denkt ie toch
na tijdje komt hij nog een vrouw tegen, en daarna nog een man
en blijkbaar zijn zij nog in leven omdat op het moment van die flits ze net dood gingen
(de man pleegde net zelfmoord denk ik)
uiteindelijk moet een van hen zich opofferen om iets te vernietigen en dat doen ze door met een brandstoftruck in het gebouw (of iets anders) te rijden
het is me allemaal maar een beetje vaag
iemand?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef Bonzoo het volgende:
Ik ben op zoek naar een film die zich afspeelt in Barcelona, het gaat over een aantal personen waarvan de levens met elkaar kruisen. Wat ik me nog herinner ervan is dat een jongen seks heeft met een oudere vrouw. Die jongen werkt ook in een supermarkt volgens mij. Volgens mij is die een paar maanden geleden op de publieke omroep geweest. Alvast bedankt!
Ik weet niet hoe ik een nieuw deel moet openen!
I still know what you did last summer lijkt er wel een beetje op qua omschrijving..speelt zich af op een vakantieresort-eiland ofzoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:38 schreef EvanStone het volgende:
Ik zoek een film, het speelt zich af op een (onbewoond) eiland waar een groep mensen zijn beland. Waarschijnlijk aangespoeld of iets. Onder hen bevindt zich een moordenaar die de rest bang maakt. Volgens mij weet eerst niemand wie het is. Steeds verdwijnt er iemand en wordt dood aangetroffen. Het is een 'slechte' film in ieder geval en minstens 6 jaar oud. Genre zou komedie of thriller kunnen zijn.
Een scene kan ik nog goed herinneren, een rastaman die tennisballen met een tennisracket op de onbekende moordenaar slaat.
Het is niet I still know what you did last summer. Speelt zich wel af op een soort van tropisch vakantie-eiland, nu ik er weer over nadenk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:57 schreef Tim86 het volgende:
[..]
I still know what you did last summer lijkt er wel een beetje op qua omschrijving..speelt zich af op een vakantieresort-eiland ofzo
Ja dat is 'm. Bedankt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
En dat tennisballengedoe is Club Dread
Lorenzo's Oil wellicht?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:45 schreef Onnoman het volgende:
Ik ben op zoek naar de titel van een film dat gaat over een stel oostblok ouders woonzaam in amerika, die onderzoek doen en een oplossing vinden naar de ziekte van hun zoon.
Hoe heet die film ook alweer? Ik dacht dat er een rol was neergelegd door maryl streep.. maar dat kan ook anders zijn
INDEED my friend!quote:
dat is em!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:12 schreef sffan het volgende:
zoek nog een film
een iets oudere ook
waar een man experimenten uitvoert voor de amerikaanse regering (iets met de zon ofzo)
en het gaat fout, maar plots (na wat geflits) is die man alleen op de wereld
of dat denkt ie toch
na tijdje komt hij nog een vrouw tegen, en daarna nog een man
en blijkbaar zijn zij nog in leven omdat op het moment van die flits ze net dood gingen
(de man pleegde net zelfmoord denk ik)
uiteindelijk moet een van hen zich opofferen om iets te vernietigen en dat doen ze door met een brandstoftruck in het gebouw (of iets anders) te rijden
het is me allemaal maar een beetje vaag
iemand?
Ja dat is volgens mij Quiet Earth.
http://www.imdb.com/title/tt0089869/
Maar het is al 10 jaar terug of zo dat ik hem zag, dus het is ff uit me hoofd.
Friday the 13th?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:54 schreef dakpunne het volgende:
Mensen,
Ik zoek een film van een groep jongeren die gaat kamperen, en door iemand gefilmd word en omstebeurd gaat er iemand dood.
Het is een horror film,
Ik hoor het wel
quote:De film begint met vier jongens in een auto op weg naar een basketball wedstrijd.
Er staat een enorme file dus omdat ze op tijd willen komen nemen ze en afslag eerder.
Ze belanden in een soort achterstandswijk en zijn getuige van een moord op straat.
Hierna volgt een spannend plot omdat de getuigen gezien zijn door de moordenaar(s) en
daardoor hun leven niet meer zeker zijn
Mad Max?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef tinoz het volgende:
Het is een redelijk oude film.
Het is iets me trucks . volgens mij ging het over een trucker die een bepaalde waardevolle vracht naar een punt moest brengen en waarvoor zijn hele truck uitgerust werk met wapens en afweer systemen voor aanvallers .
Wat ik zo gaaf vond aan de film was het stuk dat er een hoop van die piraten ofzo aan het eind van de horizon 1 truck dachten zien aankomen en er opafsnellen om de vrachtwagen te overvallen en er ineens kei veel andere vrachtwagens achter die ene vrachtwagen uitkomen !
Als kind vond ik dat echt vet, maar weet de titel niet meer ..
The substitute ?quote:Op zondag 12 juni 2011 10:37 schreef spierbal het volgende:
Het verhaal gaat over een man, ik weet niet zeker of hij een undercover agent was oid.
Maar hij is tijdelijk een leraar op een school in de ghetto, om en een of andere groep op te sporen.
Wat mij heel erg is bijgebleven in de film is, op een moment was de groep in een grote ruimte daarvoor was er al een vuurgevecht met hun alle maar toen ging de leraar omhoog en had door middel van een laser en spiegels net de illusie gewekt of ze allemaal onder schot werden gehouden.
Falling Downquote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:54 schreef Bill_E het volgende:
Weet iemand hoe die film heet met een man die sochtends naar zijn werk gaat en door een overval ofzo doorslaat, hij begint met 1 geweer en heeft uiteindelijk een tas vol .
Niemand die dit bekend voor komt? Ook al weet je niet waar het van is...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:58 schreef neilpad het volgende:
Ik zoek een (kinder)serie waarvan de theme lijkt op de intro van dit nummer:
Telkens als ik dat nummer luister heb ik het gevoel dat het van een serie is ofzo, dat beginnetje
Thunder Run ?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef tinoz het volgende:
Het is iets me trucks . volgens mij ging het over een trucker die een bepaalde waardevolle vracht naar een punt moest brengen en waarvoor zijn hele truck uitgerust werk met wapens en afweer systemen voor aanvallers .
Wat ik zo gaaf vond aan de film was het stuk dat er een hoop van die piraten ofzo aan het eind van de horizon 1 truck dachten zien aankomen en er opafsnellen om de vrachtwagen te overvallen en er ineens kei veel andere vrachtwagens achter die ene vrachtwagen uitkomen !
Is dat niet The Principal met James Belushi? http://www.imdb.com/title/tt0093780/quote:Op zondag 12 juni 2011 10:37 schreef spierbal het volgende:
In American Pie: The Book Of Love gaan ze op ski reis...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:53 schreef bascross het volgende:
[..]
Is dat niet The Principal met James Belushi? http://www.imdb.com/title/tt0093780/
Ik ben zelf ook op zoek naar een film. Ik weet er niet veel meer van, want het is lang geleden. Het was een komedie in de stijl van American Pie en ze waren in zo'n ski-oord meende ik. 's nachts gingen ze ook van de piste af allemaal en een beetje ouwehoeren. Het is een film uit de jaren 90 denk ik.
Hele vage omschrijving, maar misschien komt het iemand bekend voor?
Nee helaas die is het niet, is zeker 10 jaar ouder. Ik vermoed 1995-1999.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
In American Pie: The Book Of Love gaan ze op ski reis...
Volgens mij is het deze: Out Cold. Bedankt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:07 schreef The_Dean het volgende:
Misschien zit hij hier bij?
http://www.skiingthebackc(...)s/Classic_Ski_Movies
The Ladykillersquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:03 schreef Jurrick het volgende:
Een getrouwd echtpaar komen te wonen in een huis, maar ze wonen daar niet alleen.
Op de bovenste verdieping woont een oud onschuldig vrouwtje.
Maar al gauw komen ze erachter dat ze niet zo onschuldig is als ze lijkt.
Het gaat zelfs zo ver dat ze een moordenaar inhuren om haar te vermoorden.
Dit is een comedy films volgens mijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Of Duplex http://www.imdb.com/title/tt0266489/quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:11 schreef Tim86 het volgende:
[..]
The Ladykillers
http://www.imdb.com/title/tt0335245/
Damn dat was snel !quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is Creepshow 2 en dat verhaal heet The Raft.
Convoyquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef tinoz het volgende:
The Return of the living dead wellicht?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:49 schreef sffan het volgende:
Een andere film die ik zoek.
Ook jaren 80.
Het is heel erg vaag wat ik nog weet.
Ik was (net als die hierboven) nog vrij jong toen...
Soms schiet er wel eens wat ouds binnen hier .
![]()
Een groepje jongeren breken in in een mortuarium.
(zo'n ding met van die stenen platen in de muur waar urnen of kisten achter zitten)
Ze doen dat om een feestje of zo te houden.
Op een bepaald moment (uiteraard) komen ze tot leven en krijg je een beetje horror achtige film.
Dan proberen ze natuurlijk te ontsnappen/overleven en zo.
Het speelt zich dan grotendeels in dat mortuarium af.
O ik weet nog vaag iets van een auto die door een spiegelende tunnel rijd.
Dat is volgens mij die tunnel bij Los Angeles die je zo vaak ziet in films.
(allemaal hele kleine spiegelende tegeltjes)
Dus het kan zijn dat het zich daar afspeelt, hoewel het net zo goed gewoon een toevallig shot is die puur toevallig LA is.
Ik hoor graag of iemand dat weet hoe die film heet.
'Toen' kwam hij vrij regelmatig op tv, maar al 20 jaar niet gezien of zo !
Nee het was absoluut geen zombie film.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:07 schreef Tim86 het volgende:
[..]
The Return of the living dead wellicht?
http://www.imdb.com/title/tt0089907/
Reeker is dat volgens mijquote:Op zondag 26 juni 2011 10:02 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
Ik zoek ook een film, het enige wat ik er nog van weet is dit: ik zag een vrouw op een wc zitten in 1 of ander huisje en ineens kwam er vanuit de wc een paar robotarmen met een soort cirkelzaagjes die bij dr reet in dr lichaam gingen en bij dr mond eruitkwamen en toen was ze dood. En ik zag dat een moeder met haar zoontje stopte langs de snelweg en er ineens een mand stond met een hap uit zijn hoofd die op ze af kwam lopen, en nog ergens in de film reden ze een hert aan en toen zat hele motorkap onder het bloed
Overheen?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef bascross het volgende:
Komt niet helemaal overheen, maar doet me denken aan:
House of Wax
http://www.imdb.com/title/tt0397065/
overeen.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:27 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Overheen?
Ik moest daar ook als eerste aan denken, maar dat zal hem wel niet zijn
Bij een feestje in een mortuarium denk ik direct aan Night Shift http://www.imdb.com/title/tt0084412/quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:49 schreef sffan het volgende:
Een andere film die ik zoek.
Ook jaren 80.
Het is heel erg vaag wat ik nog weet.
Ik was (net als die hierboven) nog vrij jong toen...
Soms schiet er wel eens wat ouds binnen hier .
![]()
Een groepje jongeren breken in in een mortuarium.
(zo'n ding met van die stenen platen in de muur waar urnen of kisten achter zitten)
Ze doen dat om een feestje of zo te houden.
Op een bepaald moment (uiteraard) komen ze tot leven en krijg je een beetje horror achtige film.
Dan proberen ze natuurlijk te ontsnappen/overleven en zo.
Het speelt zich dan grotendeels in dat mortuarium af.
O ik weet nog vaag iets van een auto die door een spiegelende tunnel rijd.
Dat is volgens mij die tunnel bij Los Angeles die je zo vaak ziet in films.
(allemaal hele kleine spiegelende tegeltjes)
Dus het kan zijn dat het zich daar afspeelt, hoewel het net zo goed gewoon een toevallig shot is die puur toevallig LA is.
Ik hoor graag of iemand dat weet hoe die film heet.
'Toen' kwam hij vrij regelmatig op tv, maar al 20 jaar niet gezien of zo !
Night Life?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:04 schreef sffan het volgende:
Hoi.
Nee dat is een comedy.
Dit was echt een griezel film.
Ik weet het niet zeker, maar er kwam volgens mij ook een 'zwart' meisje in voor.
untraceblequote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:09 schreef Kloktijd het volgende:
Weet iemand hoe die horrorfilm heet waarbij er een website is met een webcam op het slachtoffer gericht. Als er genoeg mensen op die website zijn, wordt het slachtoffer vermoord.
Volgens mij begon het met de letter e.
Bedankt
Bedanktquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:13 schreef kvd het volgende:
[..]
untraceble
http://www.imdb.com/title/tt0880578/
Ik heb wel een idee...quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef Lippie85 het volgende:
Film...
Gisteravond, toen ik nog mijn laatste avond in een hotel in Turkije doorbracht, was er een film op (ik denk op Sky, maar ik heb zowat alle guides van Sky van 5 juli bekeken en zie hem niet staan), maar aangezien ik vanmorgen vroeg werd opgehaald heb ik de film niet uitgekeken.
Het ging over een moordenaar genaamd David, hij heeft de vader van een gezin vermoord en verblijft zelf met de mobiel van degene die hij heeft vermoord in de kelder.
Een vrouw heeft hem laten nachecken bij een bureau, daar komt hij via een email achter en hij vermoordt haar in het zwembad.
Hierna heb ik de tv uitgedaan om te gaan slapen
Ik heb wat namen die ik opving in de film genoteerd, namelijk: Susan, Micheal, Kelly en Jay of Jacky...
Beetje summiere informatie maar heeft iemand enig idee welke film dit geweest kan zijn?
Er zaten voor mij geen bekende acteurs in.
Denk niet dat de film erg oud is, eind jaren 90 of nieuwer.
En liten julsaga (A Little Christmas Story)quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben op zoek naar de titel van een film. Hoofdpersoon van de film is een teddybeer die vergeten wordt in een trein en alleen verder gaat met de reis. Was een zweedse film geloof ik.
Geweldig, dankquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:37 schreef victorinox het volgende:
[..]
En liten julsaga (A Little Christmas Story)
Lost?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:57 schreef Mpj het volgende:
Ik was jong en ik durfde het toen nog niet echt te kijken, ongeveer vier jaar geleden, maar ik vond het toen al heel spannend en ineens was het er niet meer op.
Maar het was een serie over mensen die (volgens mij) op een eiland leefden en waar bepaalde aliens waren of zo? En dan werden de mensen aangevallen maar ze wisten niet wat de precieze oorzaak was. Volgens mij speelde Uma Thurman er ook in..
Beetje raar geformuleerd, hoop dat iemand een idee heeft.
Ja klopt! dankjewel, en Zondag om 22:00 komt ie op RTL8, heel erg bedankt! Ik weet eindelijk weer hoe die heet nu!quote:
Een ondergewaardeerd horror-filmpje die het kijken zeker waard is, erg origineel concept.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:48 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Ja klopt! dankjewel, en Zondag om 22:00 komt ie op RTL8, heel erg bedankt! Ik weet eindelijk weer hoe die heet nu!
Moest hier aan denken:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:58 schreef neilpad het volgende:
Ik zoek een (kinder)serie waarvan de theme lijkt op de intro van dit nummer:
Telkens als ik dat nummer luister heb ik het gevoel dat het van een serie is ofzo, dat beginnetje
Dread?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:06 schreef Geerd het volgende:
Hoe heet de film, waarbij een crazy basterd een dame opgesloten heeft in een kamer, met een rauwe rib eye.
Waarbij volgens mij hij "onderzoek" doet in de naam van: ''Als iemand maar honger genoeg heeft eet hij alles".
Naar aantal dagen/weken?? Helemaal verrot en de maaien kruipen eruit waarbij ze de rib toch tot op het bot kaal eet.
Of ze daarna vrij komt/overleeft geen id.
Iemand?
Echt niet? Jouw beschrijving komt anders wel aardig overeen met deze film.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:00 schreef Geerd het volgende:
Thanks voor het meedenken maar even de trailer gekeken en volgens mij niet.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 03:00 schreef Madshark het volgende:
Ok, hier komt denk ik een heel lastige. (of hij is misschien al eens een keer gevraagd en heb dat gemist in afgelopen 35 topics)
Een film die ik ooit eens gezien had toen ik nog heel jong was, zal prolly wel een slechte film zijn, maar lijkt me leuk om hem weer eens te zien.
Weet nog maar vlagen ervan te herinneren, dus helaas geen verhaallijn.
Het is een Sci-Fi film uit ergens begin jaren 80, of misschien zelfs eind jaren 70.
Film gaat over een buitenaards iets op aarde, in de vorm van stalen ballen. Ongeveer van het formaat van een tennis bal. In de film werd zo'n stalen bal in een kom met vloeibaar voedsel gegooid (pudding, melk, opgeklopte eieren, weet niet meer precies) en even later was die kom helemaal leeg 'gegeten' door die grote stalen knikker. Die dingen schijnen dus vloeistof te kunnen eten/absorberen.
Volgens mij eindigde die film met een hele boel van deze knikkers en 1 hele grote..
Heel misschien dat iemand deze nog kan herinneren ?
Jup idd je hebt toch gelijk, in de trailer kon ik niks bekends herkennen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:18 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Echt niet? Jouw beschrijving komt anders wel aardig overeen met deze film.
Check deze maar:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |