abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98176856
Vorige week zijn we met onze poes naar de dierenarts geweest, omdat zij gedrag vertoond dat wij niet van haar gewend zijn (weg kruipen op de gekste plekken, ze is ineens veel liever, ze kokhalst, etc.). De dierenarts heeft na onderzoek vastgesteld dat ze een hernia heeft. Hier hebben wij prednison voor mee gekregen en daarmee moet het overgaan.
Ook heeft de dierenarts een algemene check gedaan wat betreft bloedprikken om te kijken of ze verder gezond is. Hier is uit gebleken dat zij ook een te snel werkende schildklier heeft. Ook hier krijgt ze pilletjes voor.

Hoe kunnen wij er voor zorgen dat zij toch haar pilletjes inneem en zich beter gaat voelen?
We we stampen de pilletjes klein, doen er lekkere dingen omheen, maar ze trapt er niet meer in.

Sinds enkele dagen zien we de poes nu eigenlijk helemaal niet meer. Ze zit achter de bank, onder de kast of op de keukenkastjes, ze eet amper, drinkt amper (dus ook weinig plassen en poepen) Ook lijkt ze niet fris uit haar ogen (één grote pupil, één kleine pupil en er lijkt een vlies over haar halve oog te zitten).

What to do? :)
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_98176985
Ook niet as je het tussen natte voer doet? Eventueel een merk die ze nog niet kent, een lekkere?
pi_98177049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:48 schreef ABombali het volgende:
Ook niet as je het tussen natte voer doet? Eventueel een merk die ze nog niet kent, een lekkere?
Daar trapt ze 1 of 2 keer in, maar vervolgens ook niet meer...
Zo ook met vleeswaren :(
pi_98177152
Mag je de medicatie oplossen in water?
Huh?
pi_98177192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:46 schreef LieveJuf het volgende:
Vorige week zijn we met onze poes naar de dierenarts geweest, omdat zij gedrag vertoond dat wij niet van haar gewend zijn (weg kruipen op de gekste plekken, ze is ineens veel liever, ze kokhalst, etc.). De dierenarts heeft na onderzoek vastgesteld dat ze een hernia heeft. Hier hebben wij prednison voor mee gekregen en daarmee moet het overgaan.
Ook heeft de dierenarts een algemene check gedaan wat betreft bloedprikken om te kijken of ze verder gezond is. Hier is uit gebleken dat zij ook een te snel werkende schildklier heeft. Ook hier krijgt ze pilletjes voor.

Hoe kunnen wij er voor zorgen dat zij toch haar pilletjes inneem en zich beter gaat voelen?
We we stampen de pilletjes klein, doen er lekkere dingen omheen, maar ze trapt er niet meer in.

Sinds enkele dagen zien we de poes nu eigenlijk helemaal niet meer. Ze zit achter de bank, onder de kast of op de keukenkastjes, ze eet amper, drinkt amper (dus ook weinig plassen en poepen) Ook lijkt ze niet fris uit haar ogen (één grote pupil, één kleine pupil en er lijkt een vlies over haar halve oog te zitten).

Te snel werkende schildklier zou je juist een erg actieve kat verwachten.

Tips voor de pillen: pate achtig kattevoer, daarin de pil laten weken voor een uurtje (moet de pil wel poreus zijn natuurlijk). Second opinion al overwogen?
pi_98177293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef Donders het volgende:
Mag je de medicatie oplossen in water?
Hmm, dat durf ik niet te zeggen. Zou ik na moeten vragen aan de dierenarts eventueel.
Maar ze wil al niet drinken, dus geen idee hoe ik dat water erin moet krijgen? :?
pi_98177385
pillenschieter halen bij dierenarts. Of gewoon handmatig toedienen. Moet je de kat nog wel "vangen"
pi_98177432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Te snel werkende schildklier zou je juist een erg actieve kat verwachten.

Tips voor de pillen: pate achtig kattevoer, daarin de pil laten weken voor een uurtje (moet de pil wel poreus zijn natuurlijk). Second opinion al overwogen?
We hebben Gourmet (pate) geprobeerd, maar daar trapt ze de eerste keer in, maar vervolgens ook weer niet. We willen wel met haar terug naar de dierenarts, maar even een paar dagen afwachten? Of is dat niet slim? :@
pi_98177457
Wacht even... vergeet die pillen even, ik vind het veel alarmerender dat je poes twee verschillende pupillen heeft.
Of sta ik hier alleen in?
pi_98177491
de enige manier hoe wij dat ooit voor elkaar kregen was door de poes met 2 man aan te pakken :{

de een met het dier onder de arm en de kaak open knijpen, en de ander de pil achterover stampen ;(
maargoed, dit zal een beetje lastig gaan met een hernia? :N
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:56:29 #11
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_98177498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef jack4ya het volgende:
Wacht even... vergeet die pillen even, ik vind het veel alarmerender dat je poes twee verschillende pupillen heeft.
Dit dus, ga terug naar je dierenarts
pi_98177526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

We hebben Gourmet (pate) geprobeerd, maar daar trapt ze de eerste keer in, maar vervolgens ook weer niet. We willen wel met haar terug naar de dierenarts, maar even een paar dagen afwachten? Of is dat niet slim? :@
Als je twijfelt zou ik het doen ja. Misschien hebben ze ook pillen die de kat wat makkelijker eet.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:58:28 #13
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98177612
Hoe lang heeft ze nu twee verschillende pupillen?
Volgens mijn beperkte leken-kennis is dat echt niet goed.
pi_98177686
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:58 schreef jack4ya het volgende:
Hoe lang heeft ze nu twee verschillende pupillen?
Volgens mijn beperkte leken-kennis is dat echt niet goed.
Die hak niet eens gelezen. Nee, dat is per definitie niet goed. Rap langsgaan dus!
pi_98177764
Ik heb even een foto gemaakt (voor zover het er op te zien is) komt er zo aan van haar ogen! :)
pi_98177798
quote:
Nee. Dat vind ik ook vreemd. Het kan duiden op een hersenbeschadiging. Hoeft niet, maar kan wel en ik zou in ieder geval de DA bellen om te vragen of het veilig is hiermee de nacht in te gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98177863
Oplossen in water en dan met een spuit erin spuiten.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_98177910
quote:
dit komt wel vaker voor, meestal door blindheid en/of hersenbeschadiging
dit kan te maken hebben met de hernia...
maar als het persoonlijk mijn kat zou zijn had ik toch echt foto's laten maken, katten kunnen veel te goed doen alsof er weinig aan de hand is :{
is ze niet aangereden ofzo?!
pi_98177960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik zou ff niets aan pillen geven tot de dierenarts is geraadpleegd - en dat dient snel te gebeuren.
pi_98178000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Ghostbuster het volgende:
Werkt niet altijd. Ik heb hier een poes gehad die haar antibiotica resoluut weigerde. Alles geprobeerd: in voedsel, in water, in de bek duwen, oplossen in water, melk of iets anders en inspuiten. Niks.
Uiteindelijk heb ik de medicatie als injectie meegekregen en dat werkte perfect. Poes voelde het prikje niet eens.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98178013
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik zou ff niets aan pillen geven tot de dierenarts is geraadpleegd - en dat dient snel te gebeuren.
uhm zijn ze al geweest?
pi_98178049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

uhm zijn ze al geweest?
Maar weet die ook van de verschillende pupillen? Of is dit iets nieuws?
pi_98178103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar weet die ook van de verschillende pupillen? Of is dit iets nieuws?
Zoals ik het lees; nieuw.
pi_98178129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees; nieuw.
Dat heeft ze sinds... dit weekend, dus nieuw
pi_98178146
ff gegoogled
'') algehele malaise. Katten die ziek zijn of iets onder de leden hebben kunnen uit onbehagen het derde ooglid (vaak beide ogen) laten zien.''

Dus zegt niks over een hersenaandoening.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:06:55 #26
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98178199
Als ik de laatste alinea zo lees, is dit sinds het bezoek...TS?
pi_98178243
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:06 schreef Ghostbuster het volgende:
ff gegoogled
'') algehele malaise. Katten die ziek zijn of iets onder de leden hebben kunnen uit onbehagen het derde ooglid (vaak beide ogen) laten zien.''

Maar die verschillende pupillen misschien wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:05 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Dat heeft ze sinds... dit weekend, dus nieuw
DA bellen! Komt poes buiten? Kan ze een ongeluk gehad hebben? Hersenbeschadiging een aantal dagen na het trauma is ongewoon, maar het kan wel. En daar moet je niet te lang mee wachten.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:08:35 #28
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98178326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:06 schreef Ghostbuster het volgende:
ff gegoogled

Het vlies niet nee, dat heb ik ook wel eens gezien. Maar die pupillen is een ander verhaal. Persoonlijk had ik de DA al gebeld. Vooral omdat het dier duidelijk verslechterd is sinds de laatste controle.
En katten zijn heer en meester in het verbergen van problemen...
pi_98178438

Hopelijk is het verschil te zien?
pi_98178488
Buiten komt ze niet, ze zit dag en nacht binnen. Dus aangereden of een ongeluk kan niet. Of ze moet hier thuis dr koppie gestoten hebben aan iets?
pi_98178522
Wat betreft het eten is dat sinds ze die pillen krijgt (bang dat de pillen in het eten zitten?) ook drinken doet ze sinds de pillen amper. Ook sinds de pillen zit ze op onbereikbare plekken (zodat we dr niet kunnen pakken?)
pi_98178540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef LieveJuf het volgende:
[ afbeelding ]

Door het derde ooglid (vlies) kan ik lastig zien of de pupil kleiner is. Maar het feit dat er ook maar één vlies te zien is, vind ik vreemd. Katten die zich niet lekker voelen (en dat doet poes niet als ik je verhaal lees) laten vrijwel altijd beide vliezen zien.
Ik zou de DA bellen met dit verhaal, laat hem oordelen en niet een stelletje fokkers.
pi_98178543
quote:
[ afbeelding ]

Mja. Hier heb je een dierenarts voor. Ff bellen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:12:17 #34
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98178579
Ik zie het niet goed. Nogmaals het vlies is niet zo'n groot punt, hoewel het vaker bij beide ogen is. Jij kan goed zien, of de pupillen wel of niet gelijk zijn.

Als je haar in het licht houdt en laat kijken (voor zover dat gaat) zie je dan duidelijk verschil?
pi_98178645
Loopt poes nog? En zie je dan verschil in kracht tussen beide lichaamshelften?

Ik wil je geen schrik aanjagen en hoop dat ik het fout heb, maar ik vind het allemaal vrij zorgelijk...
pi_98178692
quote:
[ afbeelding ]

duidelijk.
je ziet ook dat dat oog kleiner is, alsof het door de wang omhoog is gedrukt ofzo.
als ik jou was zou ik morgenochtend meteen bellen, desnoods houden ze haar daar...
misschien heeft ze door de hernia wel een verlamming aan een kant ofzo?
ze ziet eruit alsof ze een beroerte heeft gehad, haar snorharen hangen aan die kant namelijk ook naar beneden en aan de andere kant niet?!
pi_98178746
LieveJuf

Dit is een forum. Volgens mij is niemand in dit topic arts. Dus ff je dierenarts bellen.
pi_98178757
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:13 schreef Cat22 het volgende:
Loopt poes nog? En zie je dan verschil in kracht tussen beide lichaamshelften?

Ik wil je geen schrik aanjagen en hoop dat ik het fout heb, maar ik vind het allemaal vrij zorgelijk...
Ze loopt nog wel, en ligt nu bij mijn moeder op dr schoot (zelf opgesprongen)
pi_98178808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
LieveJuf

Dit is een forum. Volgens mij is niemand in dit topic arts. Dus ff je dierenarts bellen.
Ik vraag ook alleen advies en in eerste instantie ook over het toedienen van de pillen :P
Dat die ogen niet oké zijn dat zie ik zelf ook wel :)
pi_98178926
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Ik vraag ook alleen advies en in eerste instantie ook over het toedienen van de pillen :P
Ik vind die ogen 10x zo alarmerend als die pillen die niet geslikt worden. Het gaat nu over die ogen en imo moet je daarvoor geen advies aannemen van forumusers, maar gewoon rap je dierenarts bellen.
pi_98178987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Waar ik (en meerdere fokkers) ons zorgen over maken is of jij morgen nog een poes in leven hebt om die pillen aan toe te dienen. :X Klinkt heel hard en hopelijk heb ik ongelijk, maar die pillen lijkt me op basis van je verhaal en die foto niet je grootste probleem. Bel die DA nou, een telefoontje kost niks.
pi_98179027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik vind die ogen 10x zo alarmerend als die pillen die niet geslikt worden. Het gaat nu over die ogen en imo moet je daarvoor geen advies aannemen van forumusers, maar gewoon rap je dierenarts bellen.
We zijn lekker aan het echo putten. :P
pi_98179092
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

We zijn lekker aan het echo putten. :P
Mja als er niets mee gedaan wordt; de kracht van herhaling :P
pi_98179164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mja als er niets mee gedaan wordt; de kracht van herhaling :P
Wie zegt dat er niets mee gedaan wordt ?
pi_98179190
Ik weet niet of dit al gevraagd is, maar eet je kat hetzelfde voer als bij de fokster?

En voor de pillen kun je een pillenschieter kop. Als ik de pil bij mijn katten er niet in krijg, gebruik ik dit als laatste redmiddel.

Je kan het pilletje aan de voorkant er tussen doen en dan doe je het bekkie open en 'schiet' het pilletje meteen naar achter (hopelijk niet in je luchtwegen :P).
Ik geef ze ook wel eens pilletjes, dan leg ik het pilletje naast me neer (oppassen dat Pingoo er niet langs loopt want die houdt van die pilletjes) en dan een beetje water in de pillenschieter doen zodat de kat het pilletje tegelijk met het water door kan slikken.
pi_98179305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:20 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Ik ga af op wat ik hier lees. En ik lees nergens dat je nav onze uitgesproken zorgen naar de DA gaat of belt. Maar hopelijk gebeurt dat achter de schermen wel. :) Maar het is jullie huisdier, jullie zorg en verantwoordelijkheid. En hopelijk valt het allemaal mee.
pi_98179360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik ga af op wat ik hier lees. En ik lees nergens dat je nav onze uitgesproken zorgen naar de DA gaat of belt. Maar hopelijk gebeurt dat achter de schermen wel. :) Maar het is jullie huisdier, jullie zorg en verantwoordelijkheid. En hopelijk valt het allemaal mee.
Ben druk aan het zoeken naar een nummer :) Heb het gevonden en we gaan inderdaad toch maar eventjes bellen :)
pi_98179377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:20 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Ok ok, maar het leek op een google-zegt discussie uit te lopen, en dat leek me niet zo handig voor poes O+
pi_98179399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:23 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Ben druk aan het zoeken naar een nummer :) Heb het gevonden en we gaan inderdaad toch maar eventjes bellen :)
^O^

Houd ons op de hoogte als je wil.
pi_98180455
Heb net even de dierenarts (spoedlijn) gebeld en het verhaal uitgelegd.
De vertelde dat het vlies (derde ooglid) komt als katten niet lekker zijn. Ze vindt het ook een vreemd verhaal, maar om haar te kunnen helpen moet ze toch de bloedwaardes hebben en die hebben wij niet. Van de prednison moet ze namelijk eetlust en dorst krijgen, maar ze eet/drinkt niets meer.

Ze raadt ons aan om morgen in ieder geval even contact op te nemen met onze eigen dierenarts en te vragen wat we moeten doen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:39:05 #51
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98180462
Ik ben blij dat ze is gaan bellen... ik hoop dat het een boel fuss voor niets is.

En wat zeiden ze van die pupillen?
pi_98180679
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:39 schreef jack4ya het volgende:
Ik ben blij dat ze is gaan bellen... ik hoop dat het een boel fuss voor niets is.

En wat zeiden ze van die pupillen?

Ze vroeg of ze anders was gaan lopen, maar ze loopt maar erg korte afstandjes dus dat is moeilijk te bepalen. Maar toen ik vertelde dat ze zelf op mijn moeder haar schoot was gesprongen reageerde ze positief.
pi_98181501
We hebben Snoepie ( O+ ) in haar mandje gelegd, zodat ze daar lekker kan gaan slapen.
Morgenvroeg gaan we meteen haar eigen dierenarts bellen om te vragen of we langs kunnen komen! Ik ben benieuwd morgen :)
pi_98181604
Dat ze zelf op schoot sprong is ook een goed teken. Dan herkent ze jullie en is haar coördinatie nog -redelijk- goed. Hopelijk gaat het vannacht goed en morgen inderdaad toch even langs de dierenarts. Voor die pupillen en ook voor advies hoe je de pillen zou kunnen geven. Vaak zijn er nog nadere smaakjes of toedieningswijzen waardoor ze het wel eet.

Sterkte ermee.
pi_98181688
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:56 schreef Cat22 het volgende:
Dat ze zelf op schoot sprong is ook een goed teken. Dan herkent ze jullie en is haar coördinatie nog -redelijk- goed. Hopelijk gaat het vannacht goed en morgen inderdaad toch even langs de dierenarts. Voor die pupillen en ook voor advies hoe je de pillen zou kunnen geven. Vaak zijn er nog nadere smaakjes of toedieningswijzen waardoor ze het wel eet.

Sterkte ermee.
Dankjewel :)
Ze drinkt nu een beetje water van het aanrecht wat mijn moeder daar 'geknoeid' heeft voor dr *)
pi_98181770
Zal jullie op de hoogte houden wat de eigen dierenarts morgen te vertellen heeft :) (mocht die interesse er zijn :) )
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:29:44 #57
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_98183522
Misschien heb je een hele vieze gekregen? Ik heb hier een kater die regelmatig dexamethason krijgt, en dat gaat helemaal zonder moeite naar binnen. Ik breek de pil in vieren, snij een gleufje in een stukje natvoer, druk het kwartje erin en geef hem dat dan: no prob. Twee of drie anderen hebben het zo ook wel eens gehad en het maakt ze geen klap uit; alsof ze het niet proeven of ruiken.

Geen idee wat jij hebt, maar er zijn pillen in vele soorten: van 'smakelijk' tot ' niet te vreten zo goor'. Overigens is er ook predni(sol)on in vloeibare vorm en kan het (volgens mij) ook via een injectie toegediend worden.

Overleg morgenochtend even met je DA. Niet leuk om poes weer onder je arm mee te nemen, maar als het met een prikje kan en je bent er dan voorlopig vanaf, dan is dat voor iedereen wel zo prettig denk ik :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:00:52 #58
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98189891
Goedemorgen. :)

Hoe's met poes?
pi_98192057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef deadly_kiss het volgende:
de enige manier hoe wij dat ooit voor elkaar kregen was door de poes met 2 man aan te pakken :{

de een met het dier onder de arm en de kaak open knijpen, en de ander de pil achterover stampen ;(
maargoed, dit zal een beetje lastig gaan met een hernia? :N
Zo hebben wij het ook altijd gedaan, ging prima, je hoeft niet eens veel kracht te gebruiken als je dit met z'n tweeen doet, zolang eentje de kat maar goed/stevig beet heeft en de ander doet het koppie achterover, bek open en je gooit het pilletje achterin.

Waar je op zo'n moment wél op moet letten, is dat je zélf heel rustig blijft, zeg niets tegen elkaar en ook niet tegen de kat (kat wordt hier alleen maar angstiger van en zal jou associeren met het pilletje). Ook als het niet in 1x lukt om je kat te pakken, wordt niet gefrustreerd, maar blijf rustig en zeg/schreeuw niets. Dit is imho een van de betere methodes.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_98196288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:59 schreef LieveJuf het volgende:
Zal jullie op de hoogte houden wat de eigen dierenarts morgen te vertellen heeft :) (mocht die interesse er zijn :) )
Ben erg benieuwd :) hoop voor jou en poes dat alles goed is O+
pi_98196351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:04 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Zo hebben wij het ook altijd gedaan, ging prima, je hoeft niet eens veel kracht te gebruiken als je dit met z'n tweeen doet, zolang eentje de kat maar goed/stevig beet heeft en de ander doet het koppie achterover, bek open en je gooit het pilletje achterin.

Waar je op zo'n moment wél op moet letten, is dat je zélf heel rustig blijft, zeg niets tegen elkaar en ook niet tegen de kat (kat wordt hier alleen maar angstiger van en zal jou associeren met het pilletje). Ook als het niet in 1x lukt om je kat te pakken, wordt niet gefrustreerd, maar blijf rustig en zeg/schreeuw niets. Dit is imho een van de betere methodes.
Bij mij is de truck, pil lang weken, endan enkel de pil geven. Daarna nog wt extra van het natvoer. Geef ik het samen dan slobbert de 1e om de pil heen.
pi_98198240
Easy pill gebruiken. Verkrijgbaar bij de da en werkt bij bijna elke kat perfect, kun je om de pil heen plakken. Niet elke pil mag vermalen of opgelost in water worden vanwege de manier van werken bv. slow release pillen of pillen mer een coating die pas oplossen na de maag.

Ik hoop dat er vanochtend goed nieuws is gekomen bij de da. Twee verschillende pupillen is zeker niet positief, een hersenbloeding kan bv. ook. Maar nog goed kunnen springen is inderdaad een goed teken. :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:58:30 #63
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98211454
En? Wat zei de dierenarts? Hoe is het nu?
pi_98251634
quote:
5s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:58 schreef jack4ya het volgende:
En? Wat zei de dierenarts? Hoe is het nu?
Ik kan jullie helaas nog niet veel nieuws vertellen.
We hebben de dierenarts gebeld, maar die zou terug bellen, en dat heeft ze niet gedaan.
Nu zijn we constant aan het bellen, maar in gesprek?!?!
pi_98256221
Dierenarts had nog steeds niet terug gebeld, dus we zijn maar even langs gegaan (zonder poes).
En we hebben uitgelegd waar we mee zitten, en we moeten de pilletjes van de schildklier nu halveren, i.p.v. 2 krijgt ze er nu 1. Want het slome gedrag kan door de te hoge dosis komen. We moeten nu in 2 dagen verandering merken, is dat niet zo moeten we haar zaterdag opbellen, de dierenarts heeft dan zelf dienst.

Dat de ogen 2 verschillende 'maten' hebben zou kunnen komen door een zenuwaandoening, maar daar zouden we dan voor naar een specialist moeten. Maar aangezien ze nog loopt en en verder geen bijzonder heden zijn qua aanzicht, hoefde dit niet perse.

De dierenarts zegt dat ze geen pijn heeft, dit hebben we nadrukkelijk gevraagd. Maar mocht ze zo blijven dan denken wij er aan om haar in te laten slapen, want er zit momenteel niets in. Ze ligt alleen en eet/drinkt nog steeds niets... :(
pi_98256968
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef LieveJuf het volgende:
Dierenarts had nog steeds niet terug gebeld, dus we zijn maar even langs gegaan (zonder poes).
En we hebben uitgelegd waar we mee zitten, en we moeten de pilletjes van de schildklier nu halveren, i.p.v. 2 krijgt ze er nu 1. Want het slome gedrag kan door de te hoge dosis komen. We moeten nu in 2 dagen verandering merken, is dat niet zo moeten we haar zaterdag opbellen, de dierenarts heeft dan zelf dienst.

Dat de ogen 2 verschillende 'maten' hebben zou kunnen komen door een zenuwaandoening, maar daar zouden we dan voor naar een specialist moeten. Maar aangezien ze nog loopt en en verder geen bijzonder heden zijn qua aanzicht, hoefde dit niet perse.

De dierenarts zegt dat ze geen pijn heeft, dit hebben we nadrukkelijk gevraagd. Maar mocht ze zo blijven dan denken wij er aan om haar in te laten slapen, want er zit momenteel niets in. Ze ligt alleen en eet/drinkt nog steeds niets... :(
Ik zou een andere dierenarts zoeken persoonlijk.
pi_98257175
Ik vind het wel raar dat een dierenarts zegt dat ze geen pijn heeft als ze de kat niet eens gezien heeft :? ik zou ook een SO vragen, medicijnen verlagen omdat 'het slome gedrag door een te hoge dosis KAN komen' zonder dat je het beestje gezien hebt vind ik gevaarlijk :X
♥ scars make us who we are ♥
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:02:31 #68
33954 ElisaB
pi_98258208
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou een andere dierenarts zoeken persoonlijk.
Ik ook; most def :@
pi_98260929
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ook; most def :@
+1. Niet terugbellen en dan een diagnose stellen zonder het beestje gezien te hebben.. ik vind het allemaal een beetje vaag. :@

Sterkte met poes.
pi_98261707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:46 schreef LieveJuf het volgende:

Symptomen bij een kat van te snel werkende schildklier:
http://www.dierenkliniekw(...)ior/schildklier.html

Over kattenhernia is relatief weinig te vinden omdat het weinig voorkomt:
http://www.dierenartsveld(...)/katten-ziekten.html
pi_98261836
Die symptomen van een te snel werkende schildklier kloppen echt totaal niet met wat er met Poes aan de hand is :{ ik zou echt nú nog een andere arts bellen :X
pi_98274624
Katten krijgen een standaard hoeveelheid en gram aan pillen als er vast gesteld is dat ze een te snel werkende schildklier hebben, dus ongeacht de leeftijd/gewicht/grootte/etc. De dingen die ze nu laat zien horen bij een te traag werkende schildklier dus dat wil zeggen dat het tegenovergestelde te zien is. Doordat haar gedrag nu zo sterk veranderd is, past ze de medicatie aan zodat ze zich beter gaat voelen. Het is dus even aftasten welke hoeveelheid er bij de poes past, net zoals bij mensen is dat een kwestie van uit proberen :)
Zaterdag moeten we verandering gaan merken in haar doen en laten dus wij zijn érg benieuwd!
pi_98276705
Ik zou toch echt de tips die hier HEEL vaak herhaald zijn even in acht nemen. Die ogen en de symptomen kloppen echt niet, en ik kan persoonlijk echt niet begrijpen dat je geen vraagtekens hebt bij een dierenarts die EN niet terugbelt, en maar zomaar beslissingen neemt en mededelingen doet zonder de poes in het echt gezien te hebben. Beestje neem je met de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen, dus ik zou echt dat doen en een fatsoenlijke dierenarts vinden.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:13:23 #74
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98276921
Ik hoop dat je, voordat jullie haar laten inslapen, er nog even een andere dierenarts naar laten kijken... Zou zo zonde zijn.
pi_98277397
Oké, als ik het zo begrijp heeft ze dus door teveel medicatie van een te snelle een te trage schildklierwerking gekregen, en zou ze door het verminderen van medicatie weer een normale schildklierwerking moeten krijgen? Ze heeft dus naast de prednison medicijnen voor de schildklier?

Prima, tot zo ver duidelijk dan. Maar dat ze een diagnose stelt zonder beest gezien te hebben vind ik vreemd, en als het zo simpel is als even medicatie aanpassen snap ik niet dat je het hebt over beestje in laten slapen :{
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:41:57 #76
33954 ElisaB
pi_98278076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef LieveJuf het volgende:

De dierenarts scheept je af. Simpel. Als een dier zo ziek is, dan doe je dat niet ff door de telefoon. Dan neem je jezelf als DA niet serieus en je klanten al helemaal niet.

Ik wil niet zeggen dat de DA ongelijk heeft (want ik heb er al helemaal geen verstand van), maar ik kan werkelijk niet begrijpen dat een dier al dagen zo beroerd kan zijn zónder dat er een DA fysiek naar heeft gekeken. Dat hoort niet.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 juni 2011 @ 08:59:06 #77
163650 Greys
pi_98282897
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:41 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De dierenarts scheept je af. Simpel. Als een dier zo ziek is, dan doe je dat niet ff door de telefoon. Dan neem je jezelf als DA niet serieus en je klanten al helemaal niet.

Ik wil niet zeggen dat de DA ongelijk heeft (want ik heb er al helemaal geen verstand van), maar ik kan werkelijk niet begrijpen dat een dier al dagen zo beroerd kan zijn zónder dat er een DA fysiek naar heeft gekeken. Dat hoort niet.
Dit dus.
En ik snap eerlijk gezegd ook niet dat TS daar 'zomaar' genoegen mee neemt. Dat kan je toch niet aanzien dat je dier zo beroerd is? Zet je kat op tafel bij een DA die je wèl serieus neemt en ga niet weg voordat de kat uitgebreid onderzocht is en je het idee hebt dat je precies weet wat en hoe, ipv over inslapen spreken voordat er een normale DA naar gekeken heeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98285212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:24 schreef Mama_Mia het volgende:
Oké, als ik het zo begrijp heeft ze dus door teveel medicatie van een te snelle een te trage schildklierwerking gekregen, en zou ze door het verminderen van medicatie weer een normale schildklierwerking moeten krijgen? Ze heeft dus naast de prednison medicijnen voor de schildklier?

Prima, tot zo ver duidelijk dan. Maar dat ze een diagnose stelt zonder beest gezien te hebben vind ik vreemd, en als het zo simpel is als even medicatie aanpassen snap ik niet dat je het hebt over beestje in laten slapen :{
Dat wij praatten over het beestje in laten slapen, was vóór dat de dierenarts zei dat het aanpassen van de medicatie goed voor Poes is. Dat het zo simpel is, weten wij natuurlijk ook niet :')
pi_98297762
ben je nou al terug geweest met de poes? dit topic is nu al 4 dagen geopend :{
pi_98297872
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:19 schreef deadly_kiss het volgende:
ben je nou al terug geweest met de poes? dit topic is nu al 4 dagen geopend :{
Als je gewoon het topic leest, weet je wat we gedaan hebben (volgens de overige lezers niks :') )
pi_98298098
ja ik heb gelezen dat je terug bent geweest ZONDER de poes..
pi_98362503
Poes is naar de DA geweest :)
pi_98362723
En hoe gaat het nu,met de kittycat?
  zondag 19 juni 2011 @ 09:56:31 #84
300082 roos85
JUICHEN!
pi_98362921
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:29 schreef deadly_kiss het volgende:
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 19 juni 2011 @ 10:04:46 #85
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_98363001
nog even over het innemen van pillen, wij hebben het volgende gekregen van de DA: http://www.medpets.nl/easypill/?gclid=COOdo87AwakCFQkj3godelImGA

Werkt echt als een tierelier! Je pakt de pillen daarin in en ze vliegen erin als poezensnoepjes.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_98377424
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef Tha_Bartman het volgende:
nog even over het innemen van pillen, wij hebben het volgende gekregen van de DA: http://www.medpets.nl/easypill/?gclid=COOdo87AwakCFQkj3godelImGA

Werkt echt als een tierelier! Je pakt de pillen daarin in en ze vliegen erin als poezensnoepjes.
ik denk dat Easypil heel goed werkt voor kortdurende kuurtjes zoals antibiotica.
Mijn poezenmeneer is al anderhalf jaar aan de schildklierpillen en haalt inmiddels echt zijn neus op voor dat spul.

Een poosje kon ik de pil ook verstoppen in een stukje 'cat stick' .Dit zijn staafjes die kneedbaar zijn bij verwarming. Die truc heeft hij nu ook door :6

[ Bericht 12% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 19-06-2011 17:47:08 ]
pi_98391315
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:29 schreef deadly_kiss het volgende:
pi_98392045
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Gister na bezoek aan de dierenarts leek het beter te gaan, maar vandaag weer hetzelfde als de gehele week al. Helaas :(
pi_98392214
Bij de dierenarts bleek ze koorts te hebben van 39,8 en een érg hoge hartslag 290 (kat met stress is 190 'normaal') ook bleek ze nog maar 2,5 te wegen en had ze vocht te kort. Ze is daar een middag gebleven en vocht gehad via het infuus en ook de medicatie via infuus. Nu heeft ze astronauten voeding naar ze wil nog steeds niet echt eten en drinken helaas!
pi_98392406
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:58 schreef LieveJuf het volgende:
Bij de dierenarts bleek ze koorts te hebben van 39,8 en een érg hoge hartslag 290 (kat met stress is 190 'normaal') ook bleek ze nog maar 2,5 te wegen en had ze vocht te kort. Ze is daar een middag gebleven en vocht gehad via het infuus en ook de medicatie via infuus. Nu heeft ze astronauten voeding naar ze wil nog steeds niet echt eten en drinken helaas!
Als ze nog steeds niet wil eten of drinken vind ik het heel raar dat jullie haar mee naar huis hebben gekregen. :o Het duurt nu al zolang, alleen al daarvan kan ze doodgaan door leververvetting (is iets anders dan doodgaan van de honger). En die hoge hartslag, er is echt iets mis met poes. Maar blijkbaar weet de DA nog steeds niet wat er is?

Ik zou echt voor een second opinion gaan, dit lijkt niet iets wat gemakkelijk te diagnosticeren valt. Je DA is in ieder geval nog aardig in het duister aan het tasten en intussen kachelt poes achteruit. ;(
pi_98392448
En zei de DA nog wat over de pupillen, nu ze poes gezien heeft? Want dat bevalt mij nog steeds niks.
  zondag 19 juni 2011 @ 23:07:19 #92
33954 ElisaB
pi_98392655
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:02 schreef Cat22 het volgende:
Je DA is in ieder geval nog aardig in het duister aan het tasten en intussen kachelt poes achteruit. ;(
Dat. Doe iets goeds en doortastend, want dit is droevig :{
pi_98392658
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:03 schreef Cat22 het volgende:
En zei de DA nog wat over de pupillen, nu ze poes gezien heeft? Want dat bevalt mij nog steeds niks.
De dierenarts verwacht dat ze een optater heeft gehad in dr hersenen. Dat kunnen we nader laten onderzoeken door een gespecialiseerde dierenarts, maar we weten niet zo goed wat we daarmee moeten doen aangezien de dierenarts niet denkt dat dat over of beter gaat.
pi_98392714
Morgen belt de dierenarts terug om te vragen hoe het gisteren en vandaag gegaan is :)
  zondag 19 juni 2011 @ 23:09:05 #95
33954 ElisaB
pi_98392759
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:07 schreef LieveJuf het volgende:
De dierenarts verwacht dat ze een optater heeft gehad in dr hersenen. Dat kunnen we nader laten onderzoeken door een gespecialiseerde dierenarts, maar we weten niet zo goed wat we daarmee moeten doen aangezien de dierenarts niet denkt dat dat over of beter gaat.
En wat is er gebeurd met de telefonische diagnose 'niets aan de hand alleen de medicatie is niet goed afgestemd'? Dit is niet goed en dit hoort niet. Zoek een DA die zijn / haar vak verstaat!
pi_98392770
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:08 schreef LieveJuf het volgende:
Morgen belt de dierenarts terug om te vragen hoe het gisteren en vandaag gegaan is :)
En dan?

Je komt zo afwachtend over. Poes wordt steeds zieker en de DA reageert er niet echt adequaat op.

En jij ook niet. Vind ik. Je bent geen arts, maar je kunt wel het advies van een andere arts zoeken.
pi_98392894
Mijn kat kreeg moest ooit ook pillen slikken. Ik douwde dat altijd in zown zachte snoepstokjes..
pi_98392899
Toen ze gister thuis kwam wilde ze wel eten, ze wat zelfs ongeduldig op het aanrecht te wachten op haar eten, vandaag heeft ze wel wat gegeten maar nog niet voldoende.
pi_98392984
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En wat is er gebeurd met de telefonische diagnose 'niets aan de hand alleen de medicatie is niet goed afgestemd'? Dit is niet goed en dit hoort niet. Zoek een DA die zijn / haar vak verstaat!
De dierenarts heeft nooit gezegd dat er niets aan de hand was, ook niet toen wij langs gingen om info te vragen en de medicatie aan moesten passen
pi_98393000
Ow en LieveJuf, als ik het goed lees woon je nog thuis. Wie is er verantwoordelijk voor de kat? Jij of je ouders? Hoe schatten je ouders het in? Laat ze anders dit topic eens lezen.
Want ook al zijn wij geen dierenartsen en zullen nooit pretenderen dat te zijn, er zit hier wel aardig wat kattekennis. En iedereen maakt zich zorgen om je poes, alleen lijkt het bij jullie nog niet zo door te dringen dat het erg met haar gesteld is.
pi_98393033
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En dan?

Je komt zo afwachtend over. Poes wordt steeds zieker en de DA reageert er niet echt adequaat op.

En jij ook niet. Vind ik. Je bent geen arts, maar je kunt wel het advies van een andere arts zoeken.
En dan? Daar op participeren..!
pi_98393119
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:14 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

En dan? Daar op participeren..!
Bedoel je anticiperen? Daar ben je al een paar dagen te laat mee, ik was dinsdag al naar een andere DA gegaan voor advies.

Of bedoel je reageren? Daar zijn jullie goed mee bezig.... :{
pi_98393281
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:13 schreef Cat22 het volgende:
Ow en LieveJuf, als ik het goed lees woon je nog thuis. Wie is er verantwoordelijk voor de kat? Jij of je ouders? Hoe schatten je ouders het in? Laat ze anders dit topic eens lezen.
Want ook al zijn wij geen dierenartsen en zullen nooit pretenderen dat te zijn, er zit hier wel aardig wat kattekennis. En iedereen maakt zich zorgen om je poes, alleen lijkt het bij jullie nog niet zo door te dringen dat het erg met haar gesteld is.
Ik woon nog thuis bij mijn ouders inderdaad. Het is mijn poes maar mijn ouders betalen alles, dus tja wie is er verantwoordelijk voor? En hier is héél goed door gedrongen hoor dat het niet goed gaat met Snoepie. Je mag hier wel een dag mee kijken hoor hoe wij hier de dag doorkomen. Maar via fok reageren op anderen dat zij het dier niet goed verzorgen of wat dan nl is wel lekker makkelijk. Denk, trouwens weet zeker, dat zij het hier érg goed heeft!
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 23:19:22 #104
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_98393310
Hoe oud is de poes?
Is de kleur van dat ene oog ook anders? Heeft poes geen buikpijn? Opgezette buik?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_98393409
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:19 schreef senesta het volgende:
Hoe oud is de poes?
10 of 11 :)
pi_98393483
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:18 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Ik woon nog thuis bij mijn ouders inderdaad. Het is mijn poes maar mijn ouders betalen alles, dus tja wie is er verantwoordelijk voor? En hier is héél goed door gedrongen hoor dat het niet goed gaat met Snoepie. Je mag hier wel een dag mee kijken hoor hoe wij hier de dag doorkomen. Maar via fok reageren op anderen dat zij het dier niet goed verzorgen of wat dan nl is wel lekker makkelijk. Denk, trouwens weet zeker, dat zij het hier érg goed heeft!
Jeetje, zeg ik dan dat jullie niet goed voor haar zorgen?
Het feit dat jullie af en aan lopen naar de DA geeft zeker aan dat jullie begaan zijn met haar.
Maar ik snap gewoon niet dat jullie niet even verder kijken dan de eigen DA nu er geen vooruitgang in lijkt te zitten. Dat is ook goede zorg, gewoon een plus bij de zorg die jullie haar al geven.

Zou ik bij mijn eigen katten (of kinderen, als ik die had) ook doen. Niet aanklooien bij één deskundige die misschien niet alles weet, maar een bezoek aan een collega brengen als de patiënt niet beter wordt. Wie weet komt die op ideeën waar je eigen arts niet op is gekomen.
pi_98393642
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jeetje, zeg ik dan dat jullie niet goed voor haar zorgen?
Het feit dat jullie af en aan lopen naar de DA geeft zeker aan dat jullie begaan zijn met haar.
Maar ik snap gewoon niet dat jullie niet even verder kijken dan de eigen DA nu er geen vooruitgang in lijkt te zitten. Dat is ook goede zorg, gewoon een plus bij de zorg die jullie haar al geven.

Zou ik bij mijn eigen katten (of kinderen, als ik die had) ook doen. Niet aanklooien bij één deskundige die misschien niet alles weet, maar een bezoek aan een collega brengen als de patiënt niet beter wordt. Wie weet komt die op ideeën waar je eigen arts niet op is gekomen.
wij hebben contact gehad met een dierenarts maar die vertelde dat de dierenarts op de juiste manie handeld en zij ook hetzelfde zou doen
pi_98393740
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

wij hebben contact gehad met een dierenarts maar die vertelde dat de dierenarts op de juiste manie handeld en zij ook hetzelfde zou doen
Dat is al wat, al vind ik het toch raar dat een andere DA dat zo kan zeggen zonder poes te hebben gezien. Maar ik ga slapen, hopelijk gaat het morgen beter met poes!
pi_98393917
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat is al wat, al vind ik het toch raar dat een andere DA dat zo kan zeggen zonder poes te hebben gezien. Maar ik ga slapen, hopelijk gaat het morgen beter met poes!
Zij zullen het wel weten en ook zij zullen het beste voor de poes willen bereiken. Morgen ga ik op kamp dus ik kan helaas donderdag pas zeggen hoe het met poes gaat! Hopelijk is zij dan een stuk opgeknapt :) mijn moeder houdt me op de hoogte!
  zondag 19 juni 2011 @ 23:44:01 #110
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_98394498
pfff, ik hoop echt dat je ouders dan deze week besluiten naar de DA of liever nog een andere... te gaan weer en erop te staan dat er aandacht aan besteed wordt... -O-
Als jij al zo'n tijd niet goed/lekker bent laat je je ook niet meer afschepen met een aspirine neem ik aan? Straks is het iets dat wel behandelbaar is en is het te laat... :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_98394974
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:44 schreef tombolafan het volgende:
pfff, ik hoop echt dat je ouders dan deze week besluiten naar de DA of liever nog een andere... te gaan weer en erop te staan dat er aandacht aan besteed wordt... -O-
Als jij al zo'n tijd niet goed/lekker bent laat je je ook niet meer afschepen met een aspirine neem ik aan? Straks is het iets dat wel behandelbaar is en is het te laat... :X
Inderdaad, LieveJuf, je kan nu wel zo 'fel' reageren, maar je komt inderdaad nogal afwachtend over. Ik had allang op steil en sprong gestaan om dat beestje alsjeblieft te laten helpen. Zo ziek en dan maar weer meegeven, 'makkelijke' telefonische diagnoses.. Poes is niet eens van mij maar zit er al mee in mijn maag.
pi_98396401
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:13 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

De dierenarts heeft nooit gezegd dat er niets aan de hand was, ook niet toen wij langs gingen om info te vragen en de medicatie aan moesten passen
quote:

Ik vind dit toch wel makkelijk gezegd hoor. Eerst aan de telefoon een oordeel vellen en dan daarna 'ja maar ik heb niet gezegd dat er niks aan de hand was' :X ik zou echt een andere dierenarts zoeken, en daar direct morgenochtend op de stoep staan. Zo laat je verdomme toch iemand niet met je huisdier omgaan :{w
  maandag 20 juni 2011 @ 10:55:22 #113
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_98403577
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:39 schreef computergirl het volgende:
ik denk dat Easypil heel goed werkt voor kortdurende kuurtjes zoals antibiotica.
Mijn poezenmeneer is al anderhalf jaar aan de schildklierpillen en haalt inmiddels echt zijn neus op voor dat spul.

Wij geven er nu al 5 maanden haar medicijnen mee ( ze heeft last van ideopatische blaasontsteking), en als ze het zakje nog maar hoort ritselen dan worden de oortjes al gespitst. :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_98404317
Het antwoord is vast al eens gegeven, maar ik doe het altijd op de volgende manier:

je gaat zitten op een stoel, pakt de kat en zet hem neer op je schoot, houd met je rechterhand de kaken open van de kat (hand onder de kin houden en met duim en wijsvinger de bek openen) en de pil achterop de tong proberen te smijten, dus niet de pil op het puntje van de tong leggen).

In het begin is het even wennen voor zowel je kat als jezelf, maar al snel zal de kat het pilletje doorslikken.

Doe het ook op hetzelfde tijdstip(pen) van de dag, zodat de kat het ziet als een routine.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:21:48 #115
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_98404320
Lievejuf,

Je kunt bij de dierenarts speciaal voer krijgen, het heet A/D van Royal Canin, zijn kleine blikjes met nat voer.

Het wordt vaak gebruikt voor katten die moeten aansterken na operaties en om kittens aan het eten te krijgen. Het is onweerstaanbaar voor katten, ik denk dat je hiermee goed uit de voeten kan. Wat je eventueel kan doen, is het niet door het hele eten te mengen maar eerst door een gedeelte, en daarna A/D puur te geven zodat ze het lekker blijft vinden.

Succes
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 20 juni 2011 @ 11:25:29 #116
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_98404420
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_98538668
Nou, ben benieuwd of het beestje nog leeft...
pi_98540049
Lievejuf was tot donderdag op kamp dus we zullen het vast morgen horen :Y
pi_98603248
Poes krijgt vandaag een spuitje, dan gaat ze naar Roermond en krijgen we haar terug in een urn.
pi_98603316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:38 schreef LieveJuf het volgende:
Poes krijgt vandaag een spuitje, dan gaat ze naar Roermond en krijgen we haar terug in een urn.
:o Hoe dat zo ineens? :o Wat is er nu dan ineens zo ernstig dat er geen andere mogelijkheid meer is? :{
pi_98603510
Wat mij betreft kan dit topic een slotje krijgen, aangezien ik geen eindeloze discussie wil over de keuze van euthanasie. Heb ik op dit moment totaal geen behoefte aan namelijk, had gewild dat ze er anders uitzag na terugkomst van het kamp, maar helaas :(
pi_98603556
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:44 schreef LieveJuf het volgende:
Wat mij betreft kan dit topic een slotje krijgen, aangezien ik geen eindeloze discussie wil over de keuze van euthanasie. Heb ik op dit moment totaal geen behoefte aan namelijk, had gewild dat ze er anders uitzag na terugkomst van het kamp, maar helaas :(
Nou ja, ik voer geen discussie, ik vraag me gewoon af wat er dan in die paar dagen gebeurd is?
pi_98603799
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:o Hoe dat zo ineens? :o Wat is er nu dan ineens zo ernstig dat er geen andere mogelijkheid meer is? :{
Ze eet en drinkt nog steeds niks en is inmiddels al ongeveer de helft van haar originele gewicht kwijt. Met deze snelheid is ze binnen enkele dagen overleden.

Ik heb de poes de laatste dagen nog een aantal keer gezien en ondanks dat ze haar oor wel kan bewegen, lijkt het erop dat ze ofwel verlamd is aan een kant van het gezicht, ofwel een zenuwprobleem heeft. Daardoor kan ze niet meer eten of drinken, al doet ze heel af en toe nog wel een poging.
-
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 juni 2011 @ 13:51:29 #124
163650 Greys
pi_98603831
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:44 schreef LieveJuf het volgende:
Wat klote en sneu voor jou en Poes. Veel sterkte!

En mensen hebben hier ook meegeleefd, dus dan is het op zich niet zo gek als men benieuwd is wat er dan de laatste paar dagen zo mis is gegaan dat het niet meer goed kan komen. Hoeft helemaal geen eindeloze discussie te worden ;)

Kan me voorstellen dat je nu helemaal geen zin hebt in tekst en uitleg, maar wellicht dat je er later nog eens op terug wilt komen. Ook omdat het voor andere katteneigenaars wellicht 'leerzaam' is als ze horen wat er nou uiteindelijk mis was met Poes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 juni 2011 @ 13:52:39 #125
163650 Greys
pi_98603890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:50 schreef splendor het volgende:

[..]

Ze eet en drinkt nog steeds niks en is inmiddels al ongeveer de helft van haar originele gewicht kwijt. Met deze snelheid is ze binnen enkele dagen overleden.

Ik heb de poes de laatste dagen nog een aantal keer gezien en ondanks dat ze haar oor wel kan bewegen, lijkt het erop dat ze ofwel verlamd is aan een kant van het gezicht, ofwel een zenuwprobleem heeft. Daardoor kan ze niet meer eten of drinken, al doet ze heel af en toe nog wel een poging.
Dan is het inderdaad een ondraaglijk lijden, zo klinkt het.
Arme Poes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage vrijdag 24 juni 2011 @ 13:53:51 #126
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_98603939
Forcefeeden. Dat is niet fijn, maar poes wordt er wel beter van. Dat kan door een pil in haar mik te gooien en dan een 'spuit' met water voorzichtig in haar bekkie te spuiten. Katten hebben een drinkreflex dus dan drinkt ze dat er achteraan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_98604015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:50 schreef splendor het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vervelend... Maar zijn jullie (er even van uitgaande dat jij bij lievejuf hoort) wel nog teruggegaan naar de (of een andere :X ) dierenarts dan?
pi_98604034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad een ondraaglijk lijden, zo klinkt het.
Arme Poes.
Ja, ze heeft dan wel geen pijn, maar de hele dag liggen en langzaam steeds meer afvallen is natuurlijk ook geen leven. Ik heb zelf ooit twee weken lang een cavia met spuitjes gevoerd, en die is uiteindelijk ook overleden, dus dat is ook geen optie helaas.

Wat er precies is gebeurd zal wel een raadsel blijven. Waarschijnlijk heeft ze iets neurologisch opgelopen. Misschien zat er al iets en hebben de pillen voor de schildklier de zaak versneld, of misschien zijn het twee aparte dingen, wie zal het zeggen.
-
pi_98604221
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vervelend... Maar zijn jullie (er even van uitgaande dat jij bij lievejuf hoort) wel nog teruggegaan naar de (of een andere :X ) dierenarts dan?
Ik ben der vriend ja. ;)
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, hier en daar wat stukken, maar volgens mij liepen er een heleboel dingen nogal door elkaar en ontstond daardoor het idee dat de dierenarts niet goed gehandeld heeft, maar dat idee heb ik zelf niet. De kat is twee keer in observatie geweest en beide keren uitvoerig onderzocht. Daarnaast is er nog telefonisch regelmatig contact geweest. De dierenarts kon en kan er verder weinig meer aan doen. En dat is denk ik ook wel logisch als er inderdaad sprake is geweest van bijvoorbeeld een hersenbloeding.
Voor zover ik het verhaal langs de zijlijn heb meegekregen, is er nooit sprake geweest dat we dierenarts niet vertrouwden of vonden dat ze iets verkeerd deed.
-
pi_98606563
Wat naar ze zo lijdt dat ze een spuitje moet krijgen. ;( Misschien toch (ook) iets neurologisch geweest dus, met die twee verschillende pupillen (al vond de arts dat niet het grootste probleem, als ik haar eerdere posts teruglees?). Als er geen uitzicht op herstel meer is, dan is een spuitje geven de meest diervriendelijke oplossing. Sterkte.
pi_98620258
heh bah!!

uiteindelijk had je hier toch nog weinig aan kunnen doen... of eigenlijk helemaal niks, behalve op deze manier verder gaan dan wat onmogenlijk te harden is voor de poes :{
sterkte!
pi_98620495
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:59 schreef splendor het volgende:

[..]

Ik ben der vriend ja. ;)
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, hier en daar wat stukken, maar volgens mij liepen er een heleboel dingen nogal door elkaar en ontstond daardoor het idee dat de dierenarts niet goed gehandeld heeft, maar dat idee heb ik zelf niet. De kat is twee keer in observatie geweest en beide keren uitvoerig onderzocht. Daarnaast is er nog telefonisch regelmatig contact geweest. De dierenarts kon en kan er verder weinig meer aan doen. En dat is denk ik ook wel logisch als er inderdaad sprake is geweest van bijvoorbeeld een hersenbloeding.
Voor zover ik het verhaal langs de zijlijn heb meegekregen, is er nooit sprake geweest dat we dierenarts niet vertrouwden of vonden dat ze iets verkeerd deed.
Geen goede diagnose stellen is ook verkeerd. Enfin, als jij er blij mee bent, moet je er vooral blijven komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')