Daar trapt ze 1 of 2 keer in, maar vervolgens ook niet meer...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:48 schreef ABombali het volgende:
Ook niet as je het tussen natte voer doet? Eventueel een merk die ze nog niet kent, een lekkere?
Te snel werkende schildklier zou je juist een erg actieve kat verwachten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:46 schreef LieveJuf het volgende:
Vorige week zijn we met onze poes naar de dierenarts geweest, omdat zij gedrag vertoond dat wij niet van haar gewend zijn (weg kruipen op de gekste plekken, ze is ineens veel liever, ze kokhalst, etc.). De dierenarts heeft na onderzoek vastgesteld dat ze een hernia heeft. Hier hebben wij prednison voor mee gekregen en daarmee moet het overgaan.
Ook heeft de dierenarts een algemene check gedaan wat betreft bloedprikken om te kijken of ze verder gezond is. Hier is uit gebleken dat zij ook een te snel werkende schildklier heeft. Ook hier krijgt ze pilletjes voor.
Hoe kunnen wij er voor zorgen dat zij toch haar pilletjes inneem en zich beter gaat voelen?
We we stampen de pilletjes klein, doen er lekkere dingen omheen, maar ze trapt er niet meer in.
Sinds enkele dagen zien we de poes nu eigenlijk helemaal niet meer. Ze zit achter de bank, onder de kast of op de keukenkastjes, ze eet amper, drinkt amper (dus ook weinig plassen en poepen) Ook lijkt ze niet fris uit haar ogen (één grote pupil, één kleine pupil en er lijkt een vlies over haar halve oog te zitten).
What to do?
Hmm, dat durf ik niet te zeggen. Zou ik na moeten vragen aan de dierenarts eventueel.quote:
We hebben Gourmet (pate) geprobeerd, maar daar trapt ze de eerste keer in, maar vervolgens ook weer niet. We willen wel met haar terug naar de dierenarts, maar even een paar dagen afwachten? Of is dat niet slim?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Te snel werkende schildklier zou je juist een erg actieve kat verwachten.
Tips voor de pillen: pate achtig kattevoer, daarin de pil laten weken voor een uurtje (moet de pil wel poreus zijn natuurlijk). Second opinion al overwogen?
Dit dus, ga terug naar je dierenartsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef jack4ya het volgende:
Wacht even... vergeet die pillen even, ik vind het veel alarmerender dat je poes twee verschillende pupillen heeft.
Of sta ik hier alleen in?
Als je twijfelt zou ik het doen ja. Misschien hebben ze ook pillen die de kat wat makkelijker eet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
We hebben Gourmet (pate) geprobeerd, maar daar trapt ze de eerste keer in, maar vervolgens ook weer niet. We willen wel met haar terug naar de dierenarts, maar even een paar dagen afwachten? Of is dat niet slim?
Die hak niet eens gelezen. Nee, dat is per definitie niet goed. Rap langsgaan dus!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:58 schreef jack4ya het volgende:
Hoe lang heeft ze nu twee verschillende pupillen?
Volgens mijn beperkte leken-kennis is dat echt niet goed.
Nee. Dat vind ik ook vreemd. Het kan duiden op een hersenbeschadiging. Hoeft niet, maar kan wel en ik zou in ieder geval de DA bellen om te vragen of het veilig is hiermee de nacht in te gaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef jack4ya het volgende:
Wacht even... vergeet die pillen even, ik vind het veel alarmerender dat je poes twee verschillende pupillen heeft.
dit komt wel vaker voor, meestal door blindheid en/of hersenbeschadigingquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef jack4ya het volgende:
Ik zou ff niets aan pillen geven tot de dierenarts is geraadpleegd - en dat dient snel te gebeuren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Ghostbuster het volgende:
Oplossen in water en dan met een spuit erin spuiten.
Werkt niet altijd. Ik heb hier een poes gehad die haar antibiotica resoluut weigerde. Alles geprobeerd: in voedsel, in water, in de bek duwen, oplossen in water, melk of iets anders en inspuiten. Niks.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Ghostbuster het volgende:
Oplossen in water en dan met een spuit erin spuiten.
uhm zijn ze al geweest?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik zou ff niets aan pillen geven tot de dierenarts is geraadpleegd - en dat dient snel te gebeuren.
Maar weet die ook van de verschillende pupillen? Of is dit iets nieuws?quote:
Zoals ik het lees; nieuw.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar weet die ook van de verschillende pupillen? Of is dit iets nieuws?
Dat heeft ze sinds... dit weekend, dus nieuwquote:
Maar die verschillende pupillen misschien wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:06 schreef Ghostbuster het volgende:
ff gegoogled
'') algehele malaise. Katten die ziek zijn of iets onder de leden hebben kunnen uit onbehagen het derde ooglid (vaak beide ogen) laten zien.''
Dus zegt niks over een hersenaandoening.
DA bellen! Komt poes buiten? Kan ze een ongeluk gehad hebben? Hersenbeschadiging een aantal dagen na het trauma is ongewoon, maar het kan wel. En daar moet je niet te lang mee wachten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:05 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Dat heeft ze sinds... dit weekend, dus nieuw
Het vlies niet nee, dat heb ik ook wel eens gezien. Maar die pupillen is een ander verhaal. Persoonlijk had ik de DA al gebeld. Vooral omdat het dier duidelijk verslechterd is sinds de laatste controle.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:06 schreef Ghostbuster het volgende:
ff gegoogled
'') algehele malaise. Katten die ziek zijn of iets onder de leden hebben kunnen uit onbehagen het derde ooglid (vaak beide ogen) laten zien.''
Dus zegt niks over een hersenaandoening.
Door het derde ooglid (vlies) kan ik lastig zien of de pupil kleiner is. Maar het feit dat er ook maar één vlies te zien is, vind ik vreemd. Katten die zich niet lekker voelen (en dat doet poes niet als ik je verhaal lees) laten vrijwel altijd beide vliezen zien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef LieveJuf het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk is het verschil te zien?
Mja. Hier heb je een dierenarts voor. Ff bellen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef LieveJuf het volgende:
[ afbeelding ]
duidelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef LieveJuf het volgende:
[ afbeelding ]
Ze loopt nog wel, en ligt nu bij mijn moeder op dr schoot (zelf opgesprongen)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:13 schreef Cat22 het volgende:
Loopt poes nog? En zie je dan verschil in kracht tussen beide lichaamshelften?
Ik wil je geen schrik aanjagen en hoop dat ik het fout heb, maar ik vind het allemaal vrij zorgelijk...
Ik vraag ook alleen advies en in eerste instantie ook over het toedienen van de pillenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
LieveJuf
Dit is een forum. Volgens mij is niemand in dit topic arts. Dus ff je dierenarts bellen.
Ik vind die ogen 10x zo alarmerend als die pillen die niet geslikt worden. Het gaat nu over die ogen en imo moet je daarvoor geen advies aannemen van forumusers, maar gewoon rap je dierenarts bellen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Ik vraag ook alleen advies en in eerste instantie ook over het toedienen van de pillen
Dat die ogen niet oké zijn dat zie ik zelf ook wel
Waar ik (en meerdere fokkers) ons zorgen over maken is of jij morgen nog een poes in leven hebt om die pillen aan toe te dienen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Ik vraag ook alleen advies en in eerste instantie ook over het toedienen van de pillen
Dat die ogen niet oké zijn dat zie ik zelf ook wel
We zijn lekker aan het echo putten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik vind die ogen 10x zo alarmerend als die pillen die niet geslikt worden. Het gaat nu over die ogen en imo moet je daarvoor geen advies aannemen van forumusers, maar gewoon rap je dierenarts bellen.
Wie zegt dat er niets mee gedaan wordt ?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Mja als er niets mee gedaan wordt; de kracht van herhaling
Ik ga af op wat ik hier lees. En ik lees nergens dat je nav onze uitgesproken zorgen naar de DA gaat of belt. Maar hopelijk gebeurt dat achter de schermen wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:20 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niets mee gedaan wordt ?
Ben druk aan het zoeken naar een nummerquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik ga af op wat ik hier lees. En ik lees nergens dat je nav onze uitgesproken zorgen naar de DA gaat of belt. Maar hopelijk gebeurt dat achter de schermen wel.Maar het is jullie huisdier, jullie zorg en verantwoordelijkheid. En hopelijk valt het allemaal mee.
Ok ok, maar het leek op een google-zegt discussie uit te lopen, en dat leek me niet zo handig voor poesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:20 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niets mee gedaan wordt ?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:23 schreef LieveJuf het volgende:
[..]
Ben druk aan het zoeken naar een nummerHeb het gevonden en we gaan inderdaad toch maar eventjes bellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |