spoel je daar niet weg dan en is het enigszins begaanbaar?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Borneo is sowieso veel gaver, is voor november volgens mij best een optie
Ik heb er een keer begin januari gezeten en een keertje half maart. Er kwam vaak een bui rond een uur of 5 (voor een uur, daarna was het weer droog) en alles was gewoon goed bereikbaar. Het duiken op Sipadan was behoorlijk goed en ook daar heb ik alleen maar mooi weer gehad.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 07:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
De oostkust is dan niet echt bereikbaar. Westkust is geen enkel probleem. Je zult afentoe, mn savonds een regenbui hebben, maar niet problematisch. En de temperatuur is lekker (ik had in januari gem 28 graden). Heb toen nog een uitstapje naar sumatra gemaakt. Erg leuk!
Moet wel zeggen dat de eilanden ad oostkust geweldig zijn en die mis je dan.
Sipadan is toch borneo? Ik bedoelde het vaste landquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:21 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik heb er een keer begin januari gezeten en een keertje half maart. Er kwam vaak een bui rond een uur of 5 (voor een uur, daarna was het weer droog) en alles was gewoon goed bereikbaar. Het duiken op Sipadan was behoorlijk goed en ook daar heb ik alleen maar mooi weer gehad.
Misschien is nov/dec minder goed, maar jan/mrt kan gewoon goed hoor
Volgens mij is dat meer in de januari/februari periode, begaanbaarheid is sowieso best prima in Borneo. En anders is er wel een goedkope vlucht te krijgenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:01 schreef polariteit het volgende:
[..]
spoel je daar niet weg dan en is het enigszins begaanbaar?
Het is niet aan te raden alleen in Malakka te blijven, die stad heb je namelijk al na 1 dag gezien.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:50 schreef Terreros85 het volgende:
Even een schopje. Ik zit te denken om er heen te gaan in januari. Retour naar Singapore is goedkoop, maar ik vraag me af of het ook praktisch is. Ik ga ongeveer 17 dagen met mijn rugtas. Ik wil mooie dingen zien, maar ik hoef niet elke dag op pad te zijn. Is het dan aan te raden om het alleen in Malakka te blijven. Of moet ik absoluut ook Borneo zien? Wat raden jullie mij aan.
Oei. Dat ziet er ook schitterend uit zeg. Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:44 schreef Blik het volgende:
Perhentians zijn ook wel leuk voor strand/chillen/drinken
Zeker heel mooi, maar niet als je in januari gaat. Dat is het regenseizoen aan de hele oostkust en de Perhentians zijn zover ik heb begrepen de hele winter (onze winter) zo goed als uitgestorven.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:44 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Oei. Dat ziet er ook schitterend uit zeg. Bedankt voor de tip!
Ik betwijfel of je daar kan komen in januari. Oostkust is niet echt begaanbaar in het regenseizoen. Ik zou ff checken of je bij langkawi kan duiken, das westkust en wel toegankelijk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:44 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Oei. Dat ziet er ook schitterend uit zeg. Bedankt voor de tip!
Niet om m'n eigen topic te spammen, maar hier kun je misschien nog wat ideeën uit halen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:50 schreef Terreros85 het volgende:
Even een schopje. Ik zit te denken om er heen te gaan in januari. Retour naar Singapore is goedkoop, maar ik vraag me af of het ook praktisch is. Ik ga ongeveer 17 dagen met mijn rugtas. Ik wil mooie dingen zien, maar ik hoef niet elke dag op pad te zijn. Is het dan aan te raden om het alleen in Malakka te blijven. Of moet ik absoluut ook Borneo zien? Wat raden jullie mij aan.
Perhentiansquote:Op zondag 30 oktober 2011 14:44 schreef Blik het volgende:
Perhentians zijn ook wel leuk voor strand/chillen/drinken
Ik heb Kuching wegens tijdgebrek overgeslagen, moest een keuze maken tussen Bako NP en Mulu NP.quote:Op dinsdag 15 november 2011 05:47 schreef Gaoxing het volgende:
Iemand nog meer gedetailleerde tips voor Borneo? Ik denk dat we alleen Sarawak gaan doen, waarschijnlijk zelfs alleen in de buurt van Kuching blijven. We hebben een dag of 10, inclusief reisdagen, en we doen graag rustig aan (want reizend met twee kinderen). Ik zit te denken aan een tijdje Kuching, van daaruit wat dagtochten (kayakken, Orang Utangs kijken, longhouse?). Dan een paar dagen Bako National Park, misschien nog twee dagen strand? Zoiets?
Gaaf! Ik denk dat je met deze reistijd (drie weken) het best op het vasteland kunt blijven en zo min mogelijk aan de oostkust, maar zelfs dan heb je genoeg opties. Zoals Ny-na noemt Langkawi, mooi te combineren met Georgetown/Penang, stukje jungle, Highlands, natuurlijk Singapore zelf (aangezien je daar toch op vliegt) en KL op het eind, ja, dat komt helemaal goed!quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:03 schreef Terreros85 het volgende:
Update: Ik heb geboekt. Ik vertrek 5 januari naar Singapore en ik kom op 24 januari terug vanuit Kuala Lumpur. Nu eens alle topics teruglezen om een programma op te stellen.
Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in.
Als je het kan betalen zou ik in Kuching in het Pullman hotel slapen. Die hadden toen aanbiedingen omdat ie nieuw was en meer waar voor je geld krijg je nergens (hij staat ook 1 op tripadvisor).quote:Op dinsdag 15 november 2011 05:47 schreef Gaoxing het volgende:
Iemand nog meer gedetailleerde tips voor Borneo? Ik denk dat we alleen Sarawak gaan doen, waarschijnlijk zelfs alleen in de buurt van Kuching blijven. We hebben een dag of 10, inclusief reisdagen, en we doen graag rustig aan (want reizend met twee kinderen). Ik zit te denken aan een tijdje Kuching, van daaruit wat dagtochten (kayakken, Orang Utangs kijken, longhouse?). Dan een paar dagen Bako National Park, misschien nog twee dagen strand? Zoiets?
quote:Op maandag 30 januari 2012 23:20 schreef speknek het volgende:
Oh ik zie nu pas dat je het in november al gevraagd had, oeps.
Ik heb er zowel regionaal als intercontinentaal mee gevlogen en ik was steeds zeer tevreden. Ik vind ze beter dan KLM.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:01 schreef staticdata het volgende:
Zijn er hier ervaringen met Malaysia airlines? En zo ja, hoe is die?
Klopt inderdaad, dan is het volop regenseizoen en is het beter om daar niet naartoe te gaan, kunt dan beter naar Penang/Langkawi gaan.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:20 schreef jenb2002 het volgende:
wij willen in okt 12 door malaysia naar singapore reizen.
uiteraard bezoeken we ook graag de perhentian maar,
hebben begrepen dat deze niet of nauwlijks te bereiken zijn vanaf okt?
Wie weet hier meer van
bvd Jeroen
En zijn prachtig om te duiken, maar minder om te chillen en aan het strand te liggenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Of Mabul/Sipadan/Kapalai natuurlijk![]()
maar die eilandjes liggen niet bij het schiereiland![]()
In mijn ervaringen niets bijzonders: service beter dan Thai, minder dan Singapore Airlines. Prima te doen als het zo uitkomt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:53 schreef Iwanius het volgende:
Heeft iemand al vertelt hoe het vliegen met Malaysia Airlines is?
Ik heb er nog nooit meegevlogen en zou best wel wat indrukken willen horen.
Ja?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:59 schreef Veelzijdigmaleisie een enthousiast verhaal
.... prachtige foto's kunnen maken.
Genoeg tijd om wat uurtjes in KL rond te kijken. En ja, dat is de moeite waard.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:25 schreef RandomMoron het volgende:
We hebben een tussenstop van 7 uur op kl, is het dan de moeite waard om weg te gaan van het vliegveld? En zo ja, wat zijn de opties?
In plaats van KL bekijken?quote:Op maandag 13 februari 2012 08:47 schreef RandomMoron het volgende:
We denken eraan om te kijken of we in het transit hotel terecht kunnen, zodat we een dutje kunnen doen/ ff kunnen douchen
Ligt er maar aan, ik ben in Singapore in Chinatown en Little India geweest en dat is echt een stuk indrukwekkender als in KL. Ik zou zelf dus voor de Petronas Towers gaanquote:Op zondag 12 februari 2012 23:46 schreef SeLang het volgende:
Die Petronas Towers zijn niet erg interessant imo en dat ligt ook een beetje buiten het interessante gedeelte, afgezien van het oude wijkje dat daarachter ligt wat wel tof is. Ik zou gewoon richting Chinatown gaan. Vanaf daar een rondje lopen langs de tempeltjes en die koloniale gebouwen in het centrum en het oude treinstation. In een uurtje of 3 kun je aardig wat zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |