abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98164282
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #167

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_98164305
Dan kijk je wat anders tegen seks aan denk ik.
pi_98164357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:50 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Dan kijk je wat anders tegen seks aan denk ik.
Dat weet ik wel zeker ;) Natuurlijk zou ik weer (net als iedere gezonde man van 28) weer willen genieten van heerlijke seks, maar dan wel met iemand waar ik wat voor voel. Ik ben sterk genoeg om te weigeren iig.

Ik ben een apart geval :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_98164447
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:52 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker ;) Natuurlijk zou ik weer (net als iedere gezonde man van 28) weer willen genieten van heerlijke seks, maar dan wel met iemand waar ik wat voor voel. Ik ben sterk genoeg om te weigeren iig.

Ik ben een apart geval :')
Waarom wil je dan enkel met iemand waar je om geeft?
pi_98164631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:55 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Waarom wil je dan enkel met iemand waar je om geeft?
Waarom zou je random sex met iemand willen?

Ik ben vrij conservatief op dat gebied. Lastig uit te leggen, maar ik ben gewoon een sucker for love. ;( En ik blijf de hoop houden dat ik een leuke dame tegenkom waar ik de rest van mijn leven mee wil slijten.

Volgens mij heb ik teveel films gekeken :')
pi_98164700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:00 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik ben vrij conservatief op dat gebied. Lastig uit te leggen, maar ik ben gewoon een sucker for love. ;( En ik blijf de hoop houden dat ik een leuke dame tegenkom waar ik de rest van mijn leven mee wil slijten.

Omdat seks ook lekker kan zijn met een 'random' iemand. :) Maar dit is zo'n punt waar de meningen over zijn verdeeld.
pi_98164831
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:02 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Omdat seks ook lekker kan zijn met een 'random' iemand. :) Maar dit is zo'n punt waar de meningen over zijn verdeeld.
Ik ben geen groentje op dit gebied. Heck, ik heb zelfs complete gangbangs meegemaakt. Maar wat bij mij blijft hangen zijn de momenten wat ik met mijn ex-vriendinnen heb beleeft; De daad uit pure liefde bedrijven. Geen enkele random sex momenten komt daar in de buurt. Zelfs niet het moment waar ik kon kiezen om 5 kutten te penetreren.
pi_98164895
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik ben geen groentje op dit gebied. Heck, ik heb zelfs complete gangbangs meegemaakt. Maar wat bij mij blijft hangen zijn de momenten wat ik met mijn ex-vriendinnen heb beleeft; De daad uit pure liefde bedrijven. Geen enkele random sex momenten komt daar in de buurt. Zelfs niet het moment waar ik kon kiezen om 5 kutten te penetreren.
Woah dude. :')

Ja, daar ben ik het mee eens... Maar toch, seks is is gewoon leuk, ook al is het met iemand waarvan je houdt beter. :P
pi_98164930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:08 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Woah dude. :')

Ja, daar ben ik het mee eens... Maar toch, seks is is gewoon leuk, ook al is het met iemand waarvan je houdt beter. :P
Wanneer heb je tijd dan? ;)
pi_98165019
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Wanneer heb je tijd dan? ;)
Helaas, ben bang dat je argumenten toch te overtuigend waren, alleen nog maar liefde-seks voor mij vanaf nu :D
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:13:00 #11
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_98165045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:00 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik ben ook een sucker for love...

Verschil is dat ik van random seks hou RNA zeker de ware zal vinden..
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:16:23 #12
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_98165155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:57 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Je denkt dat er betere zijn, maar je wilt het op zijn minst proberen, ik snap het niet meer :D
Ja ik wil wel ff zien wat er nog meer rond loopt, zij het niet dat ik nu dus lichtelijk belemmerd word door men alsmaar terugdenken aan ervaringen met haar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:58 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ah, dat snap ik. Wou dat ik dat ook kon met mijn ex.

Nee, maar dat kalmeert wel je hormonen om met iemand anders in bed te duiken, dat bedoelde ik. :)
Dacht eerst ook dat dat niet zou kunnen, omdat het te pijnlijk zou zijn ofzo, maar de gedachte om haar vriendschappelijk te spreken vind ik wel prettig. Dát zou zegmaar de stap verder zijn voor mijn gevoel.

Mwa kalmeren, ze worden iig ergens anders op gefocussed :+ Ach de zomer is lekker bezig, heb een leuk baantje, ga nog op vakantie, komt wel weer goed :)
pi_98165164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:12 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Helaas, ben bang dat je argumenten toch te overtuigend waren, alleen nog maar liefde-seks voor mij vanaf nu :D
Prachtig riedeltje om; "in geen duizend jaar, freak! }:| " te zeggen O+
pi_98165265
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Prachtig riedeltje om; "in geen duizend jaar, freak! }:| " te zeggen O+
Nee, je preek heeft me echt overtuigd, held van me :@
pi_98166088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:19 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Nee, je preek heeft me echt overtuigd, held van me :@
Wanneer laat je me van je houden? O+
pi_98166265
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef FireFox1 het volgende:
Zelfs niet het moment waar ik kon kiezen om 5 kutten te penetreren.
Tegelijkertijd?
pi_98166329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Wanneer laat je me van je houden? O+
Zodra je op je paard hierheen komt galloperen :*
pi_98166333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:43 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Tegelijkertijd?
Ze zaten niet ver van elkaar nee ;)
pi_98166373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:44 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Zodra je op je paard hierheen komt galloperen :*
0,0% kans. Dan maar verder treuren over mijn ex.
pi_98166441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:45 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

0,0% kans. Dan maar verder treuren over mijn ex.
Of een paar kutten penetreren :D
pi_98166485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:47 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Of een paar kutten penetreren :D
Daar doe ik niet meer aan hé :{w

Only love for me now :7
pi_98166720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:48 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Daar doe ik niet meer aan hé :{w

Only love for me now :7
Okay, komt vast wel weer :D
pi_98167476
Hiephoi, paar dagen geleden leek het nog goed te komen en vanmorgen komt mevrouw met het nieuws dat het afgelopen is. Geen kansen meer niks.

Ga toch dood
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:48:26 #24
155616 Proximo
For god, king & country
pi_98169589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:11 schreef renwan het volgende:
Hiephoi, paar dagen geleden leek het nog goed te komen en vanmorgen komt mevrouw met het nieuws dat het afgelopen is. Geen kansen meer niks.

Ga toch dood
In dat schuitje heb ik de afgelopen weken gezeten, ook sinds vanochtend duidelijkheid.

Moet zeggen, het lucht enorm op eerlijk gezegd.. weten waar ik aan toe ben
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:48:34 #25
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_98173082
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')