Lekker verdeeld weerquote:Kritiek Ajax op twaalf 'lunchduels' en veel uitduels na CL-avonden
Zaterdag, 18 juni 2011 om 12:04
Volgens het Algemeen Dagblad is Ajax nog niet helemaal tevreden over de conceptversie van het Eredivisieprogramma voor het seizoen 2011/12. De KNVB presenteerde vrijdag de eerste versie voor de 34 speelronden. Daarin staat dat Ajax op twaalf zondagen om 12:30 uur begint met spelen. De Amsterdammers hopen dat dat er acht kunnen worden.
Afgelopen seizoen kwamen de vroege speeltijden op zondag ook al eens ter tafel bij Ajax. “Moet je om half een 's middags voetballen, dan zit je om tien uur 's morgens al aan de spaghetti", zei Demy de Zeeuw daar toen al eens over. “Dat is eigenlijk ook niet alles.” Ajax zou bij de bond hebben aangegeven het redelijk te vinden als vier van de twaalf duels zonder veiligheidsrisico's worden verplaatst naar een later tijdstip dan half één 's middags.
Verder zou de landskampioen de toppers het liefst verplaatsen van 12:30 uur naar 16:30 uur. Het feit dat de club na Champions League duels vijf keer uit speelt en slechts een keer thuis wordt gezien als vervelend. In ruil daarvoor speelt de ploeg echter voorafgaand aan de Europese wedstrijden wel thuis; het kan desgewenst dus makkelijk de wedstrijden naar de zaterdag verplaatsen.
Ik vermoed een complot, alle zware wedstrijden achter elkaar en dan ook nog eens om 12:30?quote:
Het rare is dat hier vorig jaar ook al veel kritiek op was maar dat is dus totaal niet meegenomen bij de planning van dit jaar. Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen imo.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik vermoed een complot, alle zware wedstrijden achter elkaar en dan ook nog eens om 12:30?
Op rij Heracles uit, PSV uit, Twente thuis, Groningen uit, AZ thuis, Feyenoord thuis, Roda uit, Utrecht uit vind ik met Cl-duels ertussendoor en heel vaak om half 1 wel aan de enthousiaste kant.
Ja, hallo.. Één keer kampioen, een derde ster etc, het is jullie gegund, maar zulke fratsen gebeuren natuurlijk niet elk jaar.. 2018, op zijn vroegst..quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik vermoed een complot, alle zware wedstrijden achter elkaar en dan ook nog eens om 12:30?
Op rij Heracles uit, PSV uit, Twente thuis, Groningen uit, AZ thuis, Feyenoord thuis, Roda uit, Utrecht uit vind ik met Cl-duels ertussendoor en heel vaak om half 1 wel aan de enthousiaste kant.
Gewoon een paar liefhebbers die de handen ineenslaan. Vraag maar aan Sepp, is niks mis mee hoor..quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:55 schreef TheHunterAmin het volgende:
Allemaal Ajax-haters bij de KNVB (behalve Praag en een beetje v. oostveen).. Maarjah uitendelijk staan we aan het eind van het seizoen gewoon weer met de schaal omhoog
oh nee hoor onze kinderen zijn om half 1 nog niet uitgeslapen na een nachtje in da club.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:55 schreef TheHunterAmin het volgende:
Allemaal Ajax-haters bij de KNVB (behalve Praag en een beetje v. oostveen).. Maarjah uitendelijk staan we aan het eind van het seizoen gewoon weer met de schaal omhoog
Dit vond ik ook wel een vrij zwak excuus.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:55 schreef Jojoortje het volgende:
Als het al aan de spaghetti moet liggen..
Feit is dat mensen slechter presteren buiten hun gebruikelijke ritme, dus de kritiek lijkt me wel terecht. Bleek uit de statistieken niet ook dat wedstrijden om 12:30 relatief vaker puntverlies opleverden? Dan is het competitievervalsing als een ploeg bovenmatig vaak de lunchwedstrijd moet spelen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:55 schreef Jojoortje het volgende:
Als het al aan de spaghetti moet liggen..
Zou inderdaad voor iedere club hetzelfde of nagenoeg hetzelfde moeten zijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 09:04 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Feit is dat mensen slechter presteren buiten hun gebruikelijke ritme, dus de kritiek lijkt me wel terecht. Bleek uit de statistieken niet ook dat wedstrijden om 12:30 relatief vaker puntverlies opleverden? Dan is het competitievervalsing als een ploeg bovenmatig vaak de lunchwedstrijd moet spelen.
quote:AALBORG - Voor gastland Denemarken zit het Europees kampioenschap voor voetballers onder 21 jaar er op. De Denen, met de Ajacieden Nicolae Boilesen en Christian Eriksen in het elftal, verloren de laatste groepswedstrijd met 3-1 van IJsland. Aanvaller Kolbeinn Sigthórsson van AZ, die in de belangstelling staat van Ajax, maakte het eerste doelpunt voor de IJslanders.
Ondanks de overwinning is het EK ook voor IJsland voorbij. De ploeg van de AZ-aanvallers Sigthórsson en Johann Berg Gudmundsson kwam één doelpunt tekort om Wit-Rusland te achterhalen. De Wit-Russen verloren met 3-0 van groepswinnaar Zwitserland, maar mogen desondanks toch door naar de halve finales. De Zwitsers deden dat met 9 punten uit 3 wedstrijden wel op overtuigende wijze.
Mooi, kunnen ze weer redelijk vroeg aansluiten bij de groep.quote:Op zondag 19 juni 2011 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou inderdaad voor iedere club hetzelfde of nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
Verder goed nieuws;
Denemarken uitgeschakeld op EK onder 21 jaar
[..]
jammer maar om er nu echt over te gaan zeuren, je moet gewoon laten zien dat je de beste bent, moeilijk programma of niet, geen excuses.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk wel zo maar het gaat nu toch nog over het concept programma?quote:Op zondag 19 juni 2011 12:14 schreef Agentperry het volgende:
[..]
jammer maar om er nu echt over te gaan zeuren, je moet gewoon laten zien dat je de beste bent, moeilijk programma of niet, geen excuses.
Ik denk ook dat Aliens de knvb hebben overgenomen om Ajax te benadelen zodat deze held het niet op kan nemen tegen de Aliens als ze de wereld veroveren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Klompiequote:Op zondag 19 juni 2011 12:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Aliens de knvb hebben overgenomen om Ajax te benadelen zodat deze held het niet op kan nemen tegen de Aliens als ze de wereld veroveren.
Oké.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Aliens de knvb hebben overgenomen om Ajax te benadelen zodat deze held het niet op kan nemen tegen de Aliens als ze de wereld veroveren.
Nee terug in je hoek Smoofie met je 'Ajax zou beter worden van een overname door een miljardair'quote:
Dat zou het dan ookquote:Op zondag 19 juni 2011 15:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nee terug in je hoek Smoofie met je 'Ajax zou beter worden van een overname door een miljardair'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |