Vergeet vooral niet te noemen dat jullie ook geen allochtonen hebbenquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:29 schreef ikwoonhier het volgende:
we hebben hier genoeg te doen. ik hoef teminste niet in een overvolle bus de stad in. En ik kan mijn kinderen lekker laten spelen in de velden en bossen. Beter dan in een overbevolkte stad waar je je kont niet kan keren.
Dat is een nadeel ja!quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:32 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet te noemen dat jullie ook geen allochtonen hebben
Die moet je wel hebben, anders tel je niet mee.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:32 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet te noemen dat jullie ook geen allochtonen hebben
Bedoelde ermee dat het ook als voordeel genoemd moet worden...quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die moet je wel hebben, anders tel je niet mee.
Deze man weet hetquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:01 schreef Micson het volgende:
[..]
Die chemische kanker die jullie uitstoten een G noemenHet klinkt alsof iemand een beroerte krijgt en tegelijkertijd zich verslikt in een hand vol chips.
![]()
Als je het in letters zou moeten uitdrukken is het ongeveer dit: CHXRCH
Noem het dan ook zo!
De enige normale G is een zachte
Ik kan me geen voordeel bedenken dat overeind blijft tegen alle nadelen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:33 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Bedoelde ermee dat het ook als voordeel genoemd moet worden...
Nou nee, niet dat ik een neger ben, maar heb wel een donker huidskleur (niet echt super donker) ouders komen van indonesië, maar ik ben 3 dagen gegaan voor 200 euro, ik heb 150 euro aan bonnetjes uitgegeven.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Die hebben wel wat beters te doen, dan ¤80 te verspillen om wat te zuipen en naar een paar debielen op een podium kijken.
Een Marokkaan heet zoietsquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:36 schreef Guitar93 het volgende:
[..]
Nou nee, niet dat ik een neger ben, maar heb wel een donker huidskleur (niet echt super donker) ouders komen van indonesië, maar ik ben 3 dagen gegaan voor 200 euro, ik heb 150 euro aan bonnetjes uitgegeven.
Ja, dat wordt meestal wel verwacht in KLBquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:38 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
te makkelijk knul, kun je inhoudelijk niet meepraten?
Van jou verwacht niemand iets hier, maak je niet druk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:40 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Ja, dat wordt meestal wel verwacht in KLB
Tegenwoordig niet meer neequote:Op woensdag 15 juni 2011 23:40 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Ja, dat wordt meestal wel verwacht in KLB
Echt Nederlands bestaat alleen nog maar in de Van Dale. De spreektaal is zodanig aan de regio onderhevig dat een universele Nederlandse spreektaal er eigenlijk niet meer is. Iedereen spreekt op zijn manier Nederlands in de vorm van accenten die van generatie op generatie overgegeven zijn. Daar is niets mis mee zolang we het niet als steekhoudend argument aanvoeren om elkaars leefgebied belachelijk mee te maken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:55 schreef eight het volgende:
Oke maar wat is dan volgens jou echt Nederlands? Amsterdams, Haags of Rotterdams accent?
Klopt, veel Limburgers die ik ken schamen zich ook voor hun accent. Ik niet, ik ben er mee geboren en ik ben er trots op. Ik ben het wel met je eens dat een 'zwaar' Limburgs accent zoals ze spreken in de regio Parkstad (Heerlen, Landgraaf, Kerkrade) ook mijn tenen laat krommen. Maar in Limburg wemelt het van de accenten. Om de tien minuten heb je een Limburg accent dat toch weer verschilt van het andere Limburgs accent. Neem alleen al het dialect dat ze in Sittard spreken ('t Zittesj) en het dialect dat ze in Maastricht spreken (Mesjtriechs). Dat is een wereld van verschil. Variatie is mooi.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:54 schreef eight het volgende:
Het limburgs accent heeft als nadeel dat het een beetje dommig klinkt. Vervolgens een persoon voor de camera zetten die zich wat onhandig uitdrukt en je hebt meteen al het stereotype beeld van domme limburger.
Ten eerste hemel ik helemaal niets op. Limburg heeft net als iedere andere provincie zijn mooie en zijn lelijke gezicht. Het argument dat 'er niets te doen valt' is kortzichtig en relatief. Kortzichtig in de zin van dat het heel kort door de bocht is om dat te zeggen, dat komt waarschijnlijk omdat in Limburg nog erg veel 'groen' is. Veel boerendorpen die in prachtige staat verkeren, veel bossen en natuurgebieden, het Limburgse heuvelland. Sommige mensen trekken daar de conclusie uit dat het dus allemaal boeren zijn. Het tegendeel is waar; Limburg huisvest een scala aan evenementen ieder jaar met Pinkpop natuurlijk als paradepaardje.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:27 schreef Parietale_kwab het volgende:
Dat zijn dus gewoon inwoners van Limburg.
Die mensen moeten het wel ophemelen, want ze hebben daar verder gewoon niets
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:39 schreef ikwoonhier het volgende:
[youtube]http://youtu.be/RArjX17JJiI[/youtube]
Anders maak je jezelf even belachelijkquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Inderdaad, een typische Limburger. Geen wonder dat jullie in Limburg denken dat Geert de Messias is.![]()
Zijn we wel gewend van L_B.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:09 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Anders maak je jezelf even belachelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |