En dat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef Crutch het volgende:
Aan de OP te zien is de huidige relatie al naar de knoppen.
Vrouwenpraat, doe geen moeite om het te snappen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:02 schreef Techno het volgende:
Soulmate, wat is dat nu weer voor wollig geneuzel?
Inderdaad, doen dus.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef Crutch het volgende:
Die.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:08 schreef bascross het volgende:
Ik zou wachten tot de verliefdheid overgaat, waarna blijkt dat het totale onzin was.
Natuurlijk KAN het gras wel groener zijn aan de andere kant. Dat weet je niet van te voren...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:27 schreef acid_wormhole het volgende:
Ik heb een relatie van 7 jaar gehad met mijn soulmate. Maar ja, dat is nu toch uit. Als je met je huidige relatie geen toekomstplannen hebt, dan kan je de overstap wagen. Maar het gras is niet groener aan de andere kant.
Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:08 schreef bascross het volgende:
Ik zou wachten tot de verliefdheid overgaat, waarna blijkt dat het totale onzin was.
Uitstekende relaties kunnen er tijdelijk ineens een stuk minder goed uitzien als je verliefd op een ander bent. De werkelijkheid wordt dan totaal vertekend door die verliefdheid. Zodra de verliefdheid weg is, weet je weer hoe het echt in elkaar zit.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:03 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland?
En als dan blijkt dat het toch wel zou gaan werken?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Uitstekende relaties kunnen er tijdelijk ineens een stuk minder goed uitzien als je verliefd op een ander bent. De werkelijkheid wordt dan totaal vertekend door die verliefdheid. Zodra de verliefdheid weg is, weet je weer hoe het echt in elkaar zit.
Soms laat je door die spontaniteit een spoor van verwoesting achter. Pas als je eerst de verliefdheid laat uitwerken (en dat gaat normaal al weg na een paar weken) kun je met een enigszins heldere blik naar de situatie kijken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En als dan blijkt dat het toch wel zou gaan werken?
Resteert ook de vragen: hoe ben je aan je huidige relatie gekomen? En waarom is die zo geweldig of juist niet meer? Voor hetzelfde geld ben je daar ook in een waas aan begonnen.
Soms is in een waas spontaan dingen doen helemaal zo slecht nog niet; maakt het leven een stuk interessanter dan die van de gemiddelde grijze muis die al tot op de stuiver nauwkeurig weet hoeveel pensioen hij over 25 jaar gaat krijgen, waar hij de komende 25 jaar op vakantie zal gaan met zijn vrouw en bij welke baas hij de komende 25 jaar hij zal werken. Om er daarna achter te komen dat zijn vrouw er met een ander vandoor gaat omdat die de uitzichtloosheid niet meer kan uitstaan, zijn baas zijn vastgeroeste mentaliteit meer dan zat is en hem er dus uitgooit en en het pensioenfonds een halfjaar voor zijn pensioen op de fles gaat.
Cynisch? Misschien. Ik noem het liever een drang naar spontaniteit en meer uit het leven halen dan ademen.
Wat je wel van te voren weet is : dat het gras aan de overkant altijd groener LIJKTquote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk KAN het gras wel groener zijn aan de andere kant. Dat weet je niet van te voren...
en dan ben je 60 en vindt t andere geslacht je niet meer interessant. Dan vraag je je af waarom je alleen bent.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En als dan blijkt dat het toch wel zou gaan werken?
Resteert ook de vragen: hoe ben je aan je huidige relatie gekomen? En waarom is die zo geweldig of juist niet meer? Voor hetzelfde geld ben je daar ook in een waas aan begonnen.
Soms is in een waas spontaan dingen doen helemaal zo slecht nog niet; maakt het leven een stuk interessanter dan die van de gemiddelde grijze muis die al tot op de stuiver nauwkeurig weet hoeveel pensioen hij over 25 jaar gaat krijgen, waar hij de komende 25 jaar op vakantie zal gaan met zijn vrouw en bij welke baas hij de komende 25 jaar hij zal werken. Om er daarna achter te komen dat zijn vrouw er met een ander vandoor gaat omdat die de uitzichtloosheid niet meer kan uitstaan, zijn baas zijn vastgeroeste mentaliteit meer dan zat is en hem er dus uitgooit en en het pensioenfonds een halfjaar voor zijn pensioen op de fles gaat.
Cynisch? Misschien. Ik noem het liever een drang naar spontaniteit en meer uit het leven halen dan ademen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef Crutch het volgende:
Lastig voor je. Heb je het al in je dagboek geschreven?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Ik ben allergisch voor het woord soulmate
En terecht, zoals Youp van 't Hek zegt, maatje? Ik ben toch geen haring.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Ik ben allergisch voor het woord soulmate
Ik denk dat er wel meer 'soulmates' zijn inderdaad (wat een jeukwoord trouwens)... en ja, je zult er ook wel meer dan een ontmoeten, van die potentieel passende personen. Maar waarom de ene voor de andere aan de kant zetten? Zo kun je wel bezig blijven dan, lijkt me...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:33 schreef firebladex het volgende:
Ik heb mijn soulmate al ontmoetmaar misschien zijn er meerdere soulmates dan 1
maar dan zou ik moeten kiezen de ene soulmate voor de andere... dat is dan redelijk lullig... of naar een land afreizen waar je twee vrouwen mag hebben
Soulmate schmoulmate.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:58 schreef bellabeauti het volgende:
. . .terwijl je al een relatie hebt?
Wat zou jij doen?
Zou jij je relatie die je op dat moment hebt ( laten we bijvoorbeeld zeggen: 2 jaar relatie, redelijk stabiel, niet samenwonend, gaat zijn gangetje maar geen echte toekomstplannen) opgeven voor iemand die in jouw ogen mogelijk de liefde van je leven is, jouw soulmate?
..En wat als de relatie bijvoorbeeld al veel langer duurt? 5 jaar? Samenwonend? 10 jaar? Getrouwd? eventueel nog kids?
Wat zou jij doen als jij je soulmate zou ontmoeten terwijl je al in een relatie zit?
En fijn dat andere mensen zich ook ergeren aan de term soulmate. Ik had al een reactie geschreven over de relatie tussen het gebruik van soulmate en mijn verlangen de gebruikers ervan van een brug af te kukelen, maar dit bleek niet nodig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Vrouwenpraat, doe geen moeite om het te snappen.
Als een man zo praat moet je hem in z'n zak stompen.
Waar blijkt uit dat de relatie zonder toekomst is? En waaruit blijkt dat die passieloos is? Dat haal ik niet uit de OP.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:03 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland?
Dan nog steeds:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Soms laat je door die spontaniteit een spoor van verwoesting achter. Pas als je eerst de verliefdheid laat uitwerken (en dat gaat normaal al weg na een paar weken) kun je met een enigszins heldere blik naar de situatie kijken.
Overigens begrijp ik verder best wat je bedoelt. Ik hou ook niet van zo'n uitgestippeld leven. Maar dat vind ik in dit topic niet zo relevant.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je als een sloerie moet gedragen door van relatie naar relatie te hoppen; ik denk alleen dat je verdomd goed stil bij moet staan waarom je gevoelens hebt voor een ander die je kennelijk niet meer voor je partner hebt. En laatstgenoemde moet je ook een heleboel nachtjes over nadenken voordat je stappen onderneemt; dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 07:29 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
en dan ben je 60 en vindt t andere geslacht je niet meer interessant. Dan vraag je je af waarom je alleen bent.
Natuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar in dit geval weten we gewoon te weinig van de situatie om TS het advies te geven voor die ander te gaan, puur alleen vanwege de verliefdheid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dan nog steeds:
[..]
[..]
Ik zeg ook niet dat je als een sloerie moet gedragen door van relatie naar relatie te hoppen; ik denk alleen dat je verdomd goed stil bij moet staan waarom je gevoelens hebt voor een ander die je kennelijk niet meer voor je partner hebt. En laatstgenoemde moet je ook een heleboel nachtjes over nadenken voordat je stappen onderneemt; dat vind ik ook.
Enige wat ik zeg is: als er echt geen uitzicht meer in je relatie zit, heb dan ook de ballen om er een eind aan te breien. Heb de ballen om te leven in plaats van het leven uit te zitten.
Dat dus. Ik heb in zo'n situatie gezeten, en ik durfde niet goed onder ogen te zien dat ik eigenlijk uit de relatie wilde. Dat gevoel had ik dus weggestopt. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een ander en dat schudde me volledig wakker. Heb de relatie beëindigd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Eerst stil staan bij je huidige relatie. Had je al gedacht aan beëindigen voor je die zogenaamde soulmate ontmoette? Zo ja...misschien daar dan nu wel een punt achter zetten.
Pure hormonen. Verliefdheid doet de gekste dingen met je.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:00 schreef Miasan het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb in zo'n situatie gezeten, en ik durfde niet goed onder ogen te zien dat ik eigenlijk uit de relatie wilde. Dat gevoel had ik dus weggestopt. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een ander en dat schudde me volledig wakker. Heb de relatie beëindigd.
Snap trouwens niet hoe je zo snel in kunt zien dat iemand je "soulmate" is. Lijkt me nog al een claim, wat het dan ook moge betekenen.![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:59 schreef W1ckeDxt het volgende:
En dan ben je met die soulmate, en dan kom je iemand tegen na 2 jaar die dan je soulmate zou kunnen zijn.
Iedereen vertellen dat je geil wordt van een andere kerel dan je eigen? Wut?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Heerlijk van genieten, zweven, op een roze wolk zitten, er iedereen over vertellen, dromen en denken en het ontzettend uitleven op je partner. Heb dat wel eens ervaren en was een vette boost voor mn relatie toen. De man in kwestie is nog altijd iemand met wie ik regelmatig contact heb en ik krijg elke keer weer vlindertjes in mijn buik, maar meer dan dat gebeurt er niet.
Watquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Heerlijk van genieten, zweven, op een roze wolk zitten, er iedereen over vertellen, dromen en denken en het ontzettend uitleven op je partner. Heb dat wel eens ervaren en was een vette boost voor mn relatie toen. De man in kwestie is nog altijd iemand met wie ik regelmatig contact heb en ik krijg elke keer weer vlindertjes in mijn buik, maar meer dan dat gebeurt er niet.
Zeker wist ie dat. We hadden het regelmatig over, hij heeft me ook nooit verboden er iets mee te doen. Mijn keuze was het om dat niet te doen, mede omdat ik het allemaal bij mijn lief kwijt kon. Verliefdheid is iets wat je kan overkomen, wat je daar mee doet is iets wat je zelf bepaalt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:35 schreef Velma het volgende:
[..]
WatEn weet je vent ook dat die 'boost' kwam van het feit dat je op een andere man zat te soppen? En dat dit nog steeds gebeurd? Ik zou mijn partner met moeite aan kunnen kijken als ik zulke gevoelens heb voor een ander.
ik vermoed dat het bij ons ook wel zoiets zou worden. ik heb nooit iets achtergehouden voor mijn man. hoe moeilijk of pijnlijk ook. beter maar direct eerlijk zijn, dat bespaart je op termijn een boel ellende denk ik. ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:21 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zeker wist ie dat. We hadden het regelmatig over, hij heeft me ook nooit verboden er iets mee te doen. Mijn keuze was het om dat niet te doen, mede omdat ik het allemaal bij mijn lief kwijt kon. Verliefdheid is iets wat je kan overkomen, wat je daar mee doet is iets wat je zelf bepaalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |