abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 01:58:28 #1
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_98144762
. . .terwijl je al een relatie hebt?

Wat zou jij doen?
Zou jij je relatie die je op dat moment hebt ( laten we bijvoorbeeld zeggen: 2 jaar relatie, redelijk stabiel, niet samenwonend, gaat zijn gangetje maar geen echte toekomstplannen) opgeven voor iemand die in jouw ogen mogelijk de liefde van je leven is, jouw soulmate?

..En wat als de relatie bijvoorbeeld al veel langer duurt? 5 jaar? Samenwonend? 10 jaar? Getrouwd? eventueel nog kids?

Wat zou jij doen als jij je soulmate zou ontmoeten terwijl je al in een relatie zit?
pi_98144774
En dan ben je met die soulmate, en dan kom je iemand tegen na 2 jaar die dan je soulmate zou kunnen zijn. :')
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:01:02 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_98144789
Aan de OP te zien is de huidige relatie al naar de knoppen.
Je moeder is een hamster
pi_98144804
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef Crutch het volgende:
En dat.
pi_98144816
Soulmate, wat is dat nu weer voor wollig geneuzel?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:04:35 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_98144848
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:02 schreef Techno het volgende:
Soulmate, wat is dat nu weer voor wollig geneuzel?
Vrouwenpraat, doe geen moeite om het te snappen. :')
Als een man zo praat moet je hem in z'n zak stompen.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:08:13 #7
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_98144900
Ik zou wachten tot de verliefdheid overgaat, waarna blijkt dat het totale onzin was.
Bedankt Hans.
pi_98144946
In ieder geval niet vreemdgaan.
pi_98144949
quote:
Inderdaad, doen dus.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:20:53 #10
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98145025
Eerst maar eens een maand of twee helemaal niks. Zodra de verliefdheid weg is en die jongen/dat meisje irritante gewoontetjes begint te vertonen, ziet de situatie er misschien ineens heel anders uit.

En tot die tijd vooral niets met die persoon uitvoeren natuurlijk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_98145045
Achterlijke soulmate gebazel (dat je jezelf hebt wijsgemaakt) buiten beschouwing gelaten ben je gewoon verliefd geworden op een ander.
Dus dumpen die vent en je pijlen richten op die nieuwe vlam.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:26:54 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_98145077
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:08 schreef bascross het volgende:
Ik zou wachten tot de verliefdheid overgaat, waarna blijkt dat het totale onzin was.
Die. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98145085
Ik heb een relatie van 7 jaar gehad met mijn soulmate. Maar ja, dat is nu toch uit. Als je met je huidige relatie geen toekomstplannen hebt, dan kan je de overstap wagen. Maar het gras is niet groener aan de andere kant.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:41:48 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_98145207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:27 schreef acid_wormhole het volgende:
Ik heb een relatie van 7 jaar gehad met mijn soulmate. Maar ja, dat is nu toch uit. Als je met je huidige relatie geen toekomstplannen hebt, dan kan je de overstap wagen. Maar het gras is niet groener aan de andere kant.
Natuurlijk KAN het gras wel groener zijn aan de andere kant. Dat weet je niet van te voren...
pi_98145286
Ja, maar niet als ik getrouwd was met kinderen.
pi_98145347
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:08 schreef bascross het volgende:
Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland? :')
  dinsdag 14 juni 2011 @ 03:19:45 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98145451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 03:03 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland? :')
Uitstekende relaties kunnen er tijdelijk ineens een stuk minder goed uitzien als je verliefd op een ander bent. De werkelijkheid wordt dan totaal vertekend door die verliefdheid. Zodra de verliefdheid weg is, weet je weer hoe het echt in elkaar zit.
pi_98145487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 03:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Uitstekende relaties kunnen er tijdelijk ineens een stuk minder goed uitzien als je verliefd op een ander bent. De werkelijkheid wordt dan totaal vertekend door die verliefdheid. Zodra de verliefdheid weg is, weet je weer hoe het echt in elkaar zit.
En als dan blijkt dat het toch wel zou gaan werken?

Resteert ook de vragen: hoe ben je aan je huidige relatie gekomen? En waarom is die zo geweldig of juist niet meer? Voor hetzelfde geld ben je daar ook in een waas aan begonnen.

Soms is in een waas spontaan dingen doen helemaal zo slecht nog niet; maakt het leven een stuk interessanter dan die van de gemiddelde grijze muis die al tot op de stuiver nauwkeurig weet hoeveel pensioen hij over 25 jaar gaat krijgen, waar hij de komende 25 jaar op vakantie zal gaan met zijn vrouw en bij welke baas hij de komende 25 jaar hij zal werken. Om er daarna achter te komen dat zijn vrouw er met een ander vandoor gaat omdat die de uitzichtloosheid niet meer kan uitstaan, zijn baas zijn vastgeroeste mentaliteit meer dan zat is en hem er dus uitgooit en en het pensioenfonds een halfjaar voor zijn pensioen op de fles gaat.

Cynisch? Misschien. Ik noem het liever een drang naar spontaniteit en meer uit het leven halen dan ademen.
pi_98145491
Kwam der tegen. mede daardoor relatie van bijna 5 jaar beeindigd. Maar helaas, het bleek niet wederzijds, zij blijft bij der vriend...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 03:33:15 #20
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98145500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 03:28 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Resteert ook de vragen: hoe ben je aan je huidige relatie gekomen? En waarom is die zo geweldig of juist niet meer? Voor hetzelfde geld ben je daar ook in een waas aan begonnen.

Soms is in een waas spontaan dingen doen helemaal zo slecht nog niet; maakt het leven een stuk interessanter dan die van de gemiddelde grijze muis die al tot op de stuiver nauwkeurig weet hoeveel pensioen hij over 25 jaar gaat krijgen, waar hij de komende 25 jaar op vakantie zal gaan met zijn vrouw en bij welke baas hij de komende 25 jaar hij zal werken. Om er daarna achter te komen dat zijn vrouw er met een ander vandoor gaat omdat die de uitzichtloosheid niet meer kan uitstaan, zijn baas zijn vastgeroeste mentaliteit meer dan zat is en hem er dus uitgooit en en het pensioenfonds een halfjaar voor zijn pensioen op de fles gaat.

Cynisch? Misschien. Ik noem het liever een drang naar spontaniteit en meer uit het leven halen dan ademen.
Soms laat je door die spontaniteit een spoor van verwoesting achter. Pas als je eerst de verliefdheid laat uitwerken (en dat gaat normaal al weg na een paar weken) kun je met een enigszins heldere blik naar de situatie kijken.

Overigens begrijp ik verder best wat je bedoelt. Ik hou ook niet van zo'n uitgestippeld leven. Maar dat vind ik in dit topic niet zo relevant.
pi_98145847
Er zijn 6 miljard mensen op aarde, de kans dat je de ware nog niet bent tegengekomen is zo goed als 100%(afgerond). Kans dat je iemand tegenkomt die beter is dan je huidige partner is ook weer bijna 100%.

Je moet gewoon die knop omzetten dat je niet meer op zoek bent, je kiest ervoor om met een bepaald persoon te leven, en die moet je dus beschouwen als de ideale partner, waar je ook nooit bij weg wilt gaan.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 05:34:14 #22
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98145888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Natuurlijk KAN het gras wel groener zijn aan de andere kant. Dat weet je niet van te voren...
Wat je wel van te voren weet is : dat het gras aan de overkant altijd groener LIJKT
  dinsdag 14 juni 2011 @ 05:36:15 #23
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98145893
Wat ook zeker is: Zodra je aan de overkant bent, kun je nooit meer terug.
pi_98146194
quote:

[..]

en dan ben je 60 en vindt t andere geslacht je niet meer interessant. Dan vraag je je af waarom je alleen bent.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat ik in zou zien dat mijn soulmate niet bestaat en dat ik het met de vriend waar ik al zo lang mee samen ben gewoon goed heb. Mocht het aanhouden, de verliefdheid, dan zou ik ws uiteindelijk wel gaan.
Maar daar zou wel een heel lang proces aan vooraf gaan waarvan ik hoop het nooit mee te hoeven maken.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 07:43:09 #25
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_98146278
quote:
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_98146638
Om soulmates te zijn/worden, moet je elkaar door en door kennen, en dat kan dus niet op basis van een paar keer ontmoeten zijn... Het kan zijn dat je denkt dat het de liefde van je leven is, maar het blijft een gok. Met je huidige partner weet je wat je hebt... maar ook daar ben je nog niet op het niveau van soulmates, en sommige relaties bereiken dat niveau zelfs nooit.

Denk je gelukkiger te kunnen worden met de ander, dan doen. Weet je het niet zeker, denk dat goed na, want je weet nu wat je hebt...
pi_98146727
Ik ben allergisch voor het woord soulmate :r
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98146840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Lastig voor je. Heb je het al in je dagboek geschreven?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:35:43 #29
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98147650
quote:
En terecht, zoals Youp van 't Hek zegt, maatje? Ik ben toch geen haring.
pi_98148915
Ik heb mijn soulmate al ontmoet *; maar misschien zijn er meerdere soulmates dan 1 :o maar dan zou ik moeten kiezen de ene soulmate voor de andere... dat is dan redelijk lullig... of naar een land afreizen waar je twee vrouwen mag hebben :D
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juni 2011 @ 10:36:30 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98148981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:33 schreef firebladex het volgende:
Ik heb mijn soulmate al ontmoet *; maar misschien zijn er meerdere soulmates dan 1 :o maar dan zou ik moeten kiezen de ene soulmate voor de andere... dat is dan redelijk lullig... of naar een land afreizen waar je twee vrouwen mag hebben :D
Ik denk dat er wel meer 'soulmates' zijn inderdaad (wat een jeukwoord trouwens)... en ja, je zult er ook wel meer dan een ontmoeten, van die potentieel passende personen. Maar waarom de ene voor de andere aan de kant zetten? Zo kun je wel bezig blijven dan, lijkt me...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98149530
Ik zou gewoon bij me huidige soulmate blijven, want ik denk niet dat iemand me beter begrijpt of meer van me kan houden dan mijn huidige soulmate <3 Chick die game'd , van auto's houd en veel zin heeft in bed :D Ik had eerst twijfels of ze geen man was... maar dat is ze dus echt niet.

Zolang je gelukkig bent met een persoon, zie ik niet waarom je het zou uitmaken om het te proberen met een andere. De gras kan groener zijn aan de overkant... maar ook het tegenovergestelde....
pi_98149752
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:58 schreef bellabeauti het volgende:
. . .terwijl je al een relatie hebt?

Wat zou jij doen?
Zou jij je relatie die je op dat moment hebt ( laten we bijvoorbeeld zeggen: 2 jaar relatie, redelijk stabiel, niet samenwonend, gaat zijn gangetje maar geen echte toekomstplannen) opgeven voor iemand die in jouw ogen mogelijk de liefde van je leven is, jouw soulmate?

..En wat als de relatie bijvoorbeeld al veel langer duurt? 5 jaar? Samenwonend? 10 jaar? Getrouwd? eventueel nog kids?

Wat zou jij doen als jij je soulmate zou ontmoeten terwijl je al in een relatie zit?
Soulmate schmoulmate.

Je zit niet in een relatie 'totdat er wat beters langskomt'. Je moet een relatie beoordelen op hoe het op dat moment gaat tussen jullie beide als partners, niet op eventuele mogelijkheden die daarbuiten nog liggen met anderen. Mensen die zulke vergelijkingen wel steeds aangaan zullen m.i. nooit lange relaties hebben, omdat het gras op momenten groener is bij de buren.
pi_98149802
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:04 schreef Crutch het volgende:

[..]

En fijn dat andere mensen zich ook ergeren aan de term soulmate. Ik had al een reactie geschreven over de relatie tussen het gebruik van soulmate en mijn verlangen de gebruikers ervan van een brug af te kukelen, maar dit bleek niet nodig.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:59:34 #35
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_98157045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 03:03 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Waar blijkt uit dat de relatie zonder toekomst is? En waaruit blijkt dat die passieloos is? Dat haal ik niet uit de OP.
Bedankt Hans.
pi_98158707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 03:33 schreef Strani het volgende:

[..]

Soms laat je door die spontaniteit een spoor van verwoesting achter. Pas als je eerst de verliefdheid laat uitwerken (en dat gaat normaal al weg na een paar weken) kun je met een enigszins heldere blik naar de situatie kijken.

Overigens begrijp ik verder best wat je bedoelt. Ik hou ook niet van zo'n uitgestippeld leven. Maar dat vind ik in dit topic niet zo relevant.
Dan nog steeds:
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 07:29 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

en dan ben je 60 en vindt t andere geslacht je niet meer interessant. Dan vraag je je af waarom je alleen bent.
Ik zeg ook niet dat je als een sloerie moet gedragen door van relatie naar relatie te hoppen; ik denk alleen dat je verdomd goed stil bij moet staan waarom je gevoelens hebt voor een ander die je kennelijk niet meer voor je partner hebt. En laatstgenoemde moet je ook een heleboel nachtjes over nadenken voordat je stappen onderneemt; dat vind ik ook.

Enige wat ik zeg is: als er echt geen uitzicht meer in je relatie zit, heb dan ook de ballen om er een eind aan te breien. Heb de ballen om te leven in plaats van het leven uit te zitten.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:18:39 #37
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98160617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dan nog steeds:

[..]

[..]

Ik zeg ook niet dat je als een sloerie moet gedragen door van relatie naar relatie te hoppen; ik denk alleen dat je verdomd goed stil bij moet staan waarom je gevoelens hebt voor een ander die je kennelijk niet meer voor je partner hebt. En laatstgenoemde moet je ook een heleboel nachtjes over nadenken voordat je stappen onderneemt; dat vind ik ook.

Enige wat ik zeg is: als er echt geen uitzicht meer in je relatie zit, heb dan ook de ballen om er een eind aan te breien. Heb de ballen om te leven in plaats van het leven uit te zitten.
Natuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar in dit geval weten we gewoon te weinig van de situatie om TS het advies te geven voor die ander te gaan, puur alleen vanwege de verliefdheid.
pi_98160864
Eerst stil staan bij je huidige relatie. Had je al gedacht aan beëindigen voor je die zogenaamde soulmate ontmoette? Zo ja...misschien daar dan nu wel een punt achter zetten.

Was dat idee niet bij je opgekomen en ben je nu plots verliefd op die ander? Praat er over met je partner, dat zet dingen vrij snel in het juiste perspectief. Zolang het 'geheim' blijft loop je door met een roze bril omdat het heel spannend is allemaal. Als je het blootstelt aan nuchterheid en rede is het maar de vraag hoeveel daar nog van over blijft. En idd zoals hierboven al gemeld: eerst maar de heftigste verliefdheid laten wegebben en kijken wat resteert. Ik zou er zeker mijn huidige relatie niet mee op het spel zetten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:00:44 #39
139770 Miasan
Roemer has it
pi_98162339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Eerst stil staan bij je huidige relatie. Had je al gedacht aan beëindigen voor je die zogenaamde soulmate ontmoette? Zo ja...misschien daar dan nu wel een punt achter zetten.
Dat dus. Ik heb in zo'n situatie gezeten, en ik durfde niet goed onder ogen te zien dat ik eigenlijk uit de relatie wilde. Dat gevoel had ik dus weggestopt. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een ander en dat schudde me volledig wakker. Heb de relatie beëindigd.

Snap trouwens niet hoe je zo snel in kunt zien dat iemand je "soulmate" is. Lijkt me nog al een claim, wat het dan ook moge betekenen. oO<
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:11:07 #40
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98164987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:00 schreef Miasan het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb in zo'n situatie gezeten, en ik durfde niet goed onder ogen te zien dat ik eigenlijk uit de relatie wilde. Dat gevoel had ik dus weggestopt. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een ander en dat schudde me volledig wakker. Heb de relatie beëindigd.

Snap trouwens niet hoe je zo snel in kunt zien dat iemand je "soulmate" is. Lijkt me nog al een claim, wat het dan ook moge betekenen. oO<
Pure hormonen. Verliefdheid doet de gekste dingen met je.
pi_98165029
Soulmates :')
pi_98169124
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:59 schreef W1ckeDxt het volgende:
En dan ben je met die soulmate, en dan kom je iemand tegen na 2 jaar die dan je soulmate zou kunnen zijn. :')
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:46:58 #43
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_98169494
Heerlijk van genieten, zweven, op een roze wolk zitten, er iedereen over vertellen, dromen en denken en het ontzettend uitleven op je partner. Heb dat wel eens ervaren en was een vette boost voor mn relatie toen. De man in kwestie is nog altijd iemand met wie ik regelmatig contact heb en ik krijg elke keer weer vlindertjes in mijn buik, maar meer dan dat gebeurt er niet.
Prrrrr
pi_98169736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Heerlijk van genieten, zweven, op een roze wolk zitten, er iedereen over vertellen, dromen en denken en het ontzettend uitleven op je partner. Heb dat wel eens ervaren en was een vette boost voor mn relatie toen. De man in kwestie is nog altijd iemand met wie ik regelmatig contact heb en ik krijg elke keer weer vlindertjes in mijn buik, maar meer dan dat gebeurt er niet.
Iedereen vertellen dat je geil wordt van een andere kerel dan je eigen? Wut?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:53:00 #45
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_98169831
Ok, niet iedereen dan. Ik heb het er toen wel met vriendinnen over gehad, ja.
Prrrrr
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:35:55 #46
347320 Velma
nerdy vamp
pi_98172255
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat :') En weet je vent ook dat die 'boost' kwam van het feit dat je op een andere man zat te soppen? En dat dit nog steeds gebeurd? Ik zou mijn partner met moeite aan kunnen kijken als ik zulke gevoelens heb voor een ander.
I lost my glasses again
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:53:30 #47
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98173431
Als het nog binnen het 1e jaar is, je woont niet samen, hebt geen vakanties geplanned etc. dan zou ik het na goed nadenken overwegen.

Deze situatie is niet zo zeer dat de nieuwe persoon die je ontmoet de liefde van je leven is, maar dat je opnieuw verliefdheid ervaart nadat de verliefdheid van je eigen relatie begint af te zwakken en de relatie zich uitdiept. Als je 100% zeker weet dat je niets meer voor je vriend voelt maak het uit, maar realiseer je dit. Waarschijnlijk doet zich precies dezelfde situatie over 3 - 5 jaar weer voor. Liefde is meer dan alleen de intense gevoelens van verliefdheid, tot dat je dat realiseert ben je toch niet klaar voor een lange relatie :) En wanneer je je dat realiseert, dan hoef je ook niet weg bij je vriend om zo iets, maar puur omdat het niet zou werken
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:21:53 #48
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_98175348
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:35 schreef Velma het volgende:

[..]

Wat :') En weet je vent ook dat die 'boost' kwam van het feit dat je op een andere man zat te soppen? En dat dit nog steeds gebeurd? Ik zou mijn partner met moeite aan kunnen kijken als ik zulke gevoelens heb voor een ander.
Zeker wist ie dat. We hadden het regelmatig over, hij heeft me ook nooit verboden er iets mee te doen. Mijn keuze was het om dat niet te doen, mede omdat ik het allemaal bij mijn lief kwijt kon. Verliefdheid is iets wat je kan overkomen, wat je daar mee doet is iets wat je zelf bepaalt.
Prrrrr
pi_98175788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:21 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zeker wist ie dat. We hadden het regelmatig over, hij heeft me ook nooit verboden er iets mee te doen. Mijn keuze was het om dat niet te doen, mede omdat ik het allemaal bij mijn lief kwijt kon. Verliefdheid is iets wat je kan overkomen, wat je daar mee doet is iets wat je zelf bepaalt.
ik vermoed dat het bij ons ook wel zoiets zou worden. ik heb nooit iets achtergehouden voor mijn man. hoe moeilijk of pijnlijk ook. beter maar direct eerlijk zijn, dat bespaart je op termijn een boel ellende denk ik. ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98178735
Als je de liefde van je leven ontmoet, weet je dat en heeft dat niets meer te maken met dat het gras groener is, maar heeft dat gewoon een betekenis. Het gebeurt niet zomaar.
Wat sommigen dan soulmate of tweelingziel noemen.
Al zegt dat niet dat je daarom per definitie je huidige relatie opgeeft en er iets mee gaat doen.
Dat heeft ook te maken met hoe je huidige relatie in elkaar steekt.
Zit er geen enkele toekomst meer in, weet je dat (vaak onbewust) eigenlijk al voor deze ontmoeting.In elk geval heeft de liefde van je leven een helende werking. Ook al blijf je in je huidige relatie. Juist dan. Een ontmoeting met je soulmate kan daarin een grote rol spelen.
Heb het gezien bij mensen in mijn omgeving.

Heb het 11 jaar geleden zelf ook meegemaakt en wist zonder twijfel welke de juiste weg was. Soms moet je je leven volledig omwentelen en dat heeft niets met goed of fout te maken. En hoewel de omwenteling voor sommigen niet eenvoudig was, was het de enige juiste weg, zodat iedereen weer gelukkig en voor zichzelf kon kiezen. Elke situatie is dan ook weer anders.
pi_98179494
quote:
Het gaat ook niet om het woord. Het gaat om wat je ervaart.
Al noem je het banaan. Woorden zijn maar kaders. We gebruiken dagelijks
x kaders voor van alles. Wij kunnen niet zonder woorden die iets beschrijven.
Een eenheid met iemand vormen in welke relatie dan ook drukt zich uit in elkaar begrijpen
zonder grote uitleg. En ook in de nodige confrontaties die nodig zijn, jezelf beter te begrijpen.
pi_98179828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:23 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Om soulmates te zijn/worden, moet je elkaar door en door kennen, en dat kan dus niet op basis van een paar keer ontmoeten zijn... Het kan zijn dat je denkt dat het de liefde van je leven is, maar het blijft een gok. Met je huidige partner weet je wat je hebt... maar ook daar ben je nog niet op het niveau van soulmates, en sommige relaties bereiken dat niveau zelfs nooit.

Denk je gelukkiger te kunnen worden met de ander, dan doen. Weet je het niet zeker, denk dat goed na, want je weet nu wat je hebt...
Het kan wel.
Je "herkent" elkaar, alsof het nooit anders is geweest. Hoe je het ook wilt noemen, daarvoor hoef je elkaar niet door en door te kennen. Je ontmoet elkaar en het is klaar. Wat niet betekent dat er daarna niet de nodige confrontaties kunnen volgen. Maar ook die hebben een doel.
Met je huidige partner weet je wat je hebt, maar ook wat je niet hebt en wat je wel nodig hebt in je huidige leven. En in hoever je daar wel of niet voor gaat. Dat bedoelde ik met de keuze wel of niet met elkaar verdergaan in je huidige relatie.

Moet je nog over nadenken, en weet je het allemaal niet zeker, is de kans groot, dat te maken heeft met heel iets anders dan met je soulmate te hebben ontmoet.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:32:41 #53
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_98179985
Jeetje, Ulla, jij bent ooit eens verliefd geworden terwijl je al met iemand was, je bent er voor gegaan en het werkt al een aantal jaar? Fijn voor jullie, écht, daar doe ik niets aan af, maar het wil niet zeggen dat 'de enige ware' echt bestaat. Verkering is werken, niets meer en zeker niets minder. Als je op een bepaald moment besluit een bestaande relatie op te geven voor een ander ben je meer gemotiveerd die nieuwe verkering te laten werken.
Prrrrr
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:37:53 #54
280741 W1ckeDxt
Locomotive
pi_98180383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Ulla het volgende:

[..]

Een eenheid met iemand vormen in welke relatie dan ook drukt zich uit in elkaar begrijpen
zonder grote uitleg. En ook in de nodige confrontaties die nodig zijn, jezelf beter te begrijpen.
Als het niet om het woord gaat, dan kunnen we alle woorden overboord gaan gooien en gewoon alles anders gaan noemen.
Over het begrijpen kan ik je wel in vinden, sommige dingen kan je niet uitdrukken maar het woord soulmate is gewoon erg hocuspocus.

Ik voorzie een boel gebash.
pi_98181601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:30 schreef Ulla het volgende:

[..]

Het kan wel.
Je "herkent" elkaar, alsof het nooit anders is geweest. Hoe je het ook wilt noemen, daarvoor hoef je elkaar niet door en door te kennen. Je ontmoet elkaar en het is klaar. Wat niet betekent dat er daarna niet de nodige confrontaties kunnen volgen. Maar ook die hebben een doel.
En we vliegen rustig door naar de zevende hemel. Zullen we ook nog even wat tarotkaarten leggen?
pi_98189937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:14 schreef Ulla het volgende:
Als je de liefde van je leven ontmoet, weet je dat en heeft dat niets meer te maken met dat het gras groener is, maar heeft dat gewoon een betekenis. Het gebeurt niet zomaar.
Wat sommigen dan soulmate of tweelingziel noemen.
Al zegt dat niet dat je daarom per definitie je huidige relatie opgeeft en er iets mee gaat doen.
Dat heeft ook te maken met hoe je huidige relatie in elkaar steekt.
Zit er geen enkele toekomst meer in, weet je dat (vaak onbewust) eigenlijk al voor deze ontmoeting.In elk geval heeft de liefde van je leven een helende werking. Ook al blijf je in je huidige relatie. Juist dan. Een ontmoeting met je soulmate kan daarin een grote rol spelen.
Heb het gezien bij mensen in mijn omgeving.

Heb het 11 jaar geleden zelf ook meegemaakt en wist zonder twijfel welke de juiste weg was. Soms moet je je leven volledig omwentelen en dat heeft niets met goed of fout te maken. En hoewel de omwenteling voor sommigen niet eenvoudig was, was het de enige juiste weg, zodat iedereen weer gelukkig en voor zichzelf kon kiezen. Elke situatie is dan ook weer anders.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Ulla het volgende:

[..]

quote:

[..]

Het kan wel.
Met je huidige partner weet je wat je hebt, maar ook wat je niet hebt en wat je wel nodig hebt in je huidige leven. En in hoever je daar wel of niet voor gaat. Dat bedoelde ik met de keuze wel of niet met elkaar verdergaan in je huidige relatie.

Moet je nog over nadenken, en weet je het allemaal niet zeker, is de kans groot, dat te maken heeft met heel iets anders dan met je soulmate te hebben ontmoet.
Oh my God..... :'(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98190271
Zo zweverig heb ik ze nog niet vaak gezien.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:23:08 #58
139770 Miasan
Roemer has it
pi_98191128
quote:
Hier zit anders wel wat in hoor.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_98191203
Als je huidige partner níet je "soulmate" is, waarom zou je daar dan überhaupt mee zijn? Ergo, die was vast ooit óók de ideale partner. En iemand die je net kent líjkt ideaal, omdat je alleen maar de overeenkomsten ziet. De verschillen kom je later pas achter.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:28:57 #60
347320 Velma
nerdy vamp
pi_98191256
Ik geloof dat mensen met meerdere personen heel goed samen kunnen zijn. Het zijn ook de omstandigheden die ervoor zorgen of mensen samen blijven of niet, soms heeft dat amper iets te maken met je gevoel of dat je goed bij elkaar past of niet.
I lost my glasses again
pi_98191312
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef Sushimonster het volgende:
Als je huidige partner níet je "soulmate" is, waarom zou je daar dan überhaupt mee zijn? Ergo, die was vast ooit óók de ideale partner. En iemand die je net kent líjkt ideaal, omdat je alleen maar de overeenkomsten ziet. De verschillen kom je later pas achter.
Omdat heel veel mensen settelen voor 'good enough'. Van die mensen die heus wel weten dat dit niet de liefde van hun leven is, maar hij/zij is wel lief, geeft ze een goed gevoel en heeft wel een goede baan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:34:07 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_98191358
Dan zou ik mijn huidige relatie ernstig heroverwegen, waarom ik al die tijd met iemand anders doorbreng en intimiteit mee deel en ook nog eens toesta dat ik verliefd op haar wordt. Voor die tijd is er (voor mij) namelijk geen sprake van 'de liefde van je leven'. Je bent er helemaal zelf bij. Dat jij dat dus wel ervaart zie ik als een ernstige teken van zwakte. Toon eens wat meer karakter en zelfcontrole.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_98191507
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat heel veel mensen settelen voor 'good enough'. Van die mensen die heus wel weten dat dit niet de liefde van hun leven is, maar hij/zij is wel lief, geeft ze een goed gevoel en heeft wel een goede baan.
Dit geldt toch voor iedereen? Niemand past 100% bij je, je zult altijd met tekortkomingen of lastige kwesties te maken krijgen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:41:47 #64
139770 Miasan
Roemer has it
pi_98191516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En al helemaal als die persoon zelf wel helemaal gek is op jou.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_98191671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:41 schreef Disorder het volgende:

Dit geldt toch voor iedereen? Niemand past 100% bij je, je zult altijd met tekortkomingen of lastige kwesties te maken krijgen.
Ik heb het niet over 100% bij elkaar passen, ik heb het over het verschil tussen 'vreselijk verliefd zijn geweest en geen leukere man/vrouw dan je partner kunnen voorstellen' versus 'hem/haar wel leuk vinden en een goede man/vrouw in diegene zien maar ondertussen nooit verliefd zijn geweest en je continue aan allerlei kleine tekortkomingen ergeren'. Die laatste groep is denk ik enorm groot en die groep lijkt mij sneller geneigd vreemd te gaan of helemaal in de war te raken als ze wèl halsoverkop verliefd worden op een ander (wat ze op hun eigen partner dus nooit geweest zijn!)
pi_98191943
Die dacht ik ook tegengekomen te zijn maar het was gewoon verstandsverbijstering, het was leuk voor een maand of 2 twee en toen heb ik er een punt achter gezet.

Dus: eerst een paar maandjes aankijken,blijkt hij/zij dan nog steeds je soulmate te zijn dan zou ik er voor gaan.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:29:54 #67
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_98192727
Ik zou nooit in een relatie blijven puur omdat degene met wie ik dan ben 'eerder' was. Als het zo voelt zoals jij beschrijft in de OP zou ik voor die ander gaan, ook omdat ik dan al het idee zou hebben dat het waarschijnlijk toch niet (meer) goed (genoeg) zit in mijn relatie.
pi_98193535
Als je in een echt lange relatie zit, is diegene als het goed is al je soulmate, anders is het wel erg zonde van al die jaren intiem met iemand te leven.

Dus als ik in een lange relatie zou zitten en ik krijg gevoelens voor een ander, dan zie ik dat als verliefdheid, maar ik zie diegene niet als mijn soulmate. Het gras lijkt misschien even groener aan de overkant, maar uiteindelijk hoeft dat helemaal niet zo te zijn.

Denk aan wat je hebt opgebouwd met degene met wie je een lange relatie hebt. Verliefdheid is maar een chemische reactie. Wel een veel te lekkere, maar het niet waard om echte liefde op het spel te zetten.
pi_98193602
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:29 schreef Grunge. het volgende:
Ik zou nooit in een relatie blijven puur omdat degene met wie ik dan ben 'eerder' was. Als het zo voelt zoals jij beschrijft in de OP zou ik voor die ander gaan, ook omdat ik dan al het idee zou hebben dat het waarschijnlijk toch niet (meer) goed (genoeg) zit in mijn relatie.
Je weet dat houden van en verliefd worden twee totaal verschillende hersendelen activeren, tegelijk kunnen voorkomen en niets met elkaar te maken hoeven hebben? Een verliefdheid is een stel neurotransmitters, hormonen en je fantasie die met je op de loop gaan en vaak niet meer dan dat. Ga je daar een goede relatie met iemand waar je oprecht veel van houdt voor opgeven?
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 juni 2011 @ 11:01:49 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98193705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je weet dat houden van en verliefd worden twee totaal verschillende hersendelen activeren, tegelijk kunnen voorkomen en niets met elkaar te maken hoeven hebben? Een verliefdheid is een stel neurotransmitters, hormonen en je fantasie die met je op de loop gaan en vaak niet meer dan dat. Ga je daar een goede relatie met iemand waar je oprecht veel van houdt voor opgeven?
ikke niet... Geniet liever van het heerlijke gevoel dat verliefd zijn veroorzaakt en projecteer dat op mijn relatie :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98193807
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:01 schreef Sjeen het volgende:

ikke niet... Geniet liever van het heerlijke gevoel dat verliefd zijn veroorzaakt en projecteer dat op mijn relatie :)
O+ O+
pi_98195134
Mits een paar voorwaarden kloppen is het misschien wel goed om te ' verkassen', maar dan zal je 1) zekerheid moeten hebben dat die liefde van je leven er hetzelfde in staat als jij en hetzelfde voelt 2) je duidelijke aanwijzingen hebben dat er met je nieuwe vlam meer toekomstperspectief in zit 3) je huidige relatie echt niet goed voelt: ik vind zelf niet dat je altijd maar op zoek moet zijn naar meer, meer, meer.. zeker omdat je dat ook niet tegen je partner kan maken. Vind zelf dat je het alleen moet uitmaken als je denkt dat je, zonder dat je die nieuwe had ontmoet, het ook binnenkort uitgemaakt zou hebben.
Lastig dus.. :)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:57:47 #73
240618 Micson
The lonely stoner
pi_98195458
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Kan zo zijn. Maar als je zelf al erg groen gras hebt en dan heel in de verte een grasveld ziet wat nog groener lijkt, zou ik me nog wel even bedenken voordat ik van grasveld wissel. Vaak zul je zien dat het achteraf slechts een smerig, zompig en moerassige ondergrond betreft ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:18:22 #74
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_98196118
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:57 schreef Micson het volgende:

[..]

Kan zo zijn. Maar als je zelf al erg groen gras hebt en dan heel in de verte een grasveld ziet wat nog groener lijkt, zou ik me nog wel even bedenken voordat ik van grasveld wissel. Vaak zul je zien dat het achteraf slechts een smerig, zompig en moerassige ondergrond betreft ;)
Oh, uiteraard. Mijn gras is al meer dan 10 jaar erg groen. Natuurlijk heb je soms last van onkruid of kale plekjes, maar ik zit prima waar ik zit...
pi_98196781
Gooi ik een goed-werkende relatie weg voor een MOGELIJKE soul-mate? Nee. Maakt niet uit hoe lang de relatie al duurt waarin ik verkeer, maar ik ga geen goede relatie weggooien voor een mogelijke soul-mate. Kinderen hebben ook geen invloed. Mocht ik ze hebben, dan zou ik alleen nog minder snel vertrekken.

Gooi ik een slecht-werkende relatie weg voor een MOGELIJKE soul-mate? Ja, ik zal het uitmaken. Maar niet voor die mogelijke soul-mate, maar omdat de relatie gewoon niet goed werkt. En vervolgens zal ik die mogelijke soul-mate gaan leren kennen.

Als iemand je de zekerheid kan geven dat die soul-mate ECHT je soul-mate is en dat je een gelukkige relatie met elkaar zult houden tot de dood met leuke kinderen.....sure. Maar dan ook alleen als mijn huidige relatie al slecht loopt. Ik ga geen goede relatie eindigen omdat ik met iemand anders ook een goede relatie kan hebben...

Waar het op neer komt? Ligt compleet aan de situatie.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:37:45 #76
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98196833
Als je huidige relatie zo flauw is (ik zeg niet slecht) en zonder toekomstplannen, vraag ik me überhaupt af wat je nog in die relatie doet. Eerst een stel koters uitpoepen voordat je erachter komt dat hij vreemd gegaan is en het dan uitmaken?

Nee, als je relatie echt zo tam is (en zoals eerder gezegd, je kunt het beste een maand of 2 wachten met dat te beoordelen), dan kun je hem maar beter nu beëindigen (of iig na 2 maanden). Als die ander echt je soulmate is, dan ben je ook zijn soulmate, en zal hij netjes op je wachten lijkt me. Of niet, maar dan zou je daar ook geen problemen mee moeten hebben, het is immers je soulmate.

Ik dacht overigens mijn soulmate tegengekomen te zijn, maar die zat in een slecht lopende relatie. Heb een maand of 2-3 gewacht (kwam toch niemand anders tegen...), veel vriendschappelijk gedaan met die meid, maar nooit de lijn overtreden, dat wilden we geen van tweeën.
Uiteindelijk heeft hun relatie zich herstelt, en ben ik nog eens 2 maanden later ook zelf weer iemand tegengekomen. Vervolgens is hun relatie toch weer stuk gegaan, en stond ik dus voor een dilemma. Daar dit tijdens examens gebeurde, en mijn huidige relatie door de stress niet zo goed liep heb ik gewoon een paar weken gewacht. In de afgelopen tijd is die eerste meid wat veranderd, niet zozeer ten nadele, en in een andere omstandigheid zou ik het nog zeker proberen, maar ik heb ervoor gekozen bij mijn huidige relatie te blijven. Zij heeft ook weer iemand gevonden, iemand die perfect lijkt te passen bij haar huidige persoonlijkheid (ik pas daar ook goed bij, maar ik paste perfect bij haar oude persoonlijkheid).
Lang verhaal kort: iedereen blij (behalve die ex misschien...), omdat mensen vooral op hun eigen grasveldje bleven.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tanin op 15-06-2011 12:45:35 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_98197200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:37 schreef Tanin het volgende:
Als je huidige relatie zo flauw is (ik zeg niet slecht) en zonder toekomstplannen, vraag ik me überhaupt af wat je nog in die relatie doet. Eerst een stel koters uitpoepen voordat je erachter komt dat hij vreemd gegaan is en het dan uitmaken?

Nee, als je relatie echt zo tam is (en zoals eerder gezegd, je kunt het beste een maand of 2 wachten met dat te beoordelen), dan kun je hem maar beter nu beëindigen (of iig na 2 maanden). Als die ander echt je soulmate is, dan ben je ook zijn soulmate, en zal hij netjes op je wachten lijkt me. Of niet, maar dan zou je daar ook geen problemen mee moeten hebben, het is immers je soulmate.

Ik dacht overigens mijn soulmate tegengekomen te zijn, maar die zat in een slecht lopende relatie. Heb een maand of 2-3 gewacht (kwam toch niemand anders tegen...), veel vriendschappelijk gedaan met die meid, maar nooit de lijn overtreden, dat wilden we geen van tweeën.
Uiteindelijk heeft hun relatie zich herstelt, en ben ik nog eens 2 maanden later ook zelf weer iemand tegengekomen. Vervolgens is hun relatie toch weer stuk gegaan, en stond ik dus voor een dilemma. Daar dit tijdens examens gebeurde, en mijn huidige relatie door de stress niet zo goed liep heb ik gewoon een paar weken gewacht. In de afgelopen tijd is die eerste meid wat veranderd, niet zozeer ten nadele, en in een andere omstandigheid zou ik het nog zeker proberen, maar ik heb ervoor gekozen bij mijn huidige relatie te blijven. Zij heeft ook weer iemand gevonden, iemand die perfect lijkt te passen bij haar huidige persoonlijkheid (ik pas daar ook goed bij, maar ik paste perfect bij haar oude persoonlijkheid).
Lang verhaal kort: iedereen blij (behalve die ex misschien...), omdat mensen vooral op hun eigen grasveldje bleven.
samenvatting:

eerst denken dan neuken :+
pi_98198741
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:04 schreef Crutch het volgende:

[..]

_O_
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:37:16 #79
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_98204508
Je bent blijkbaar 'verliefd' op iemand anders dus dan vertel je dat aan je vorige/huidige liefde en ga je weer verder met je leven.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_98209064
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:37 schreef MajorTom. het volgende:
Je bent blijkbaar 'verliefd' op iemand anders dus dan vertel je dat aan je vorige/huidige liefde en ga je weer verder met je leven.
Waarom? Waarom zou het niet mogen dat je verliefd bent op een ander tijdens je al bestaande relatie?
pi_98211591
Ik ben van mening dat je altijd eerst zelf een deurtje open moet hebben staan om verliefd te kunnen worden. Sinds ik samen ben met mijn vriendin heeft die deur nog nooit opengestaan. Wat zeg ik, zelfs nog nooit op een kier gestaan. En ik ben in de tussentijd genoeg leuke meiden tegengekomen waarvan ik zeker weet dat (als ik geen relatie had) ik het met ze zou proberen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:26:38 #82
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98212620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:06 schreef Disorder het volgende:

[..]

Waarom? Waarom zou het niet mogen dat je verliefd bent op een ander tijdens je al bestaande relatie?
Het mag wel, het geeft alleen aan dat je toch iets mist, dat je weer zo verliefd wordt op een ander :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_98213381
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:01 schreef VonHinten het volgende:
Ik ben van mening dat je altijd eerst zelf een deurtje open moet hebben staan om verliefd te kunnen worden. Sinds ik samen ben met mijn vriendin heeft die deur nog nooit opengestaan. Wat zeg ik, zelfs nog nooit op een kier gestaan. En ik ben in de tussentijd genoeg leuke meiden tegengekomen waarvan ik zeker weet dat (als ik geen relatie had) ik het met ze zou proberen.
Eens. :) Je moet er om een of andere reden toch voor openstaan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:50:23 #84
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98213534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:46 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Eens. :) Je moet er om een of andere reden toch voor openstaan.
Idd. Het was dat het bij mij een oude liefde was en het even niet lekker liep, anders was dat ook niet gebeurd.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_98214368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Het mag wel, het geeft alleen aan dat je toch iets mist, dat je weer zo verliefd wordt op een ander :)
Vind ik niet. Verliefdheid is een menselijke emotie. Je wordt meerdere malen verliefd in je leven. Dat gaat niet ineens over als je een relatie hebt. Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je relatie 'slecht' is.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:10:26 #86
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98214473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Vind ik niet. Verliefdheid is een menselijke emotie. Je wordt meerdere malen verliefd in je leven. Dat gaat niet ineens over als je een relatie hebt. Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je relatie 'slecht' is.
Ik denk dat dat per persoon verschilt, als ik in een (goed lopende) relatie zit, kan het zijn dat ik iemand tegen kom en wat vlindertjes voel dwarrelen, dat duurt meestal niet langer dan een dag of 2.
Ik weet niet of ik dat al verliefdheid moet noemen, maar meer dan dat zal nooit gebeuren, tenzij m'n relatie niet goed loopt.
pi_98214625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:10 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik denk dat dat per persoon verschilt, als ik in een (goed lopende) relatie zit, kan het zijn dat ik iemand tegen kom en wat vlindertjes voel dwarrelen, dat duurt meestal niet langer dan een dag of 2.
Ik weet niet of ik dat al verliefdheid moet noemen, maar meer dan dat zal nooit gebeuren, tenzij m'n relatie niet goed loopt.
Ik vind zelf dat dat onder verliefdheid valt.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:18:16 #88
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98214909
Mjah, in dat geval kan ik binnen een relatie verliefd worden. En waarschijnlijk ben ik in dat geval niet de enige, maar tis niet de classificatie die ik zou gebruiken...
pi_98215245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef Tanin het volgende:
Mjah, in dat geval kan ik binnen een relatie verliefd worden. En waarschijnlijk ben ik in dat geval niet de enige, maar tis niet de classificatie die ik zou gebruiken...
Ik denk dat iedereen dat kan. Waarom niet zo noemen trouwens? Sorry voor de derail. Ik hou er over op nu :)
pi_98215365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:24 schreef Disorder het volgende:

Ik denk dat iedereen dat kan. Waarom niet zo noemen trouwens? Sorry voor de derail. Ik hou er over op nu :)
Ik denk juist dat het etiket 'als je verliefd wordt op een ander dan is er iets mis met je huidige relatie' voor heel veel verwarring en ellende zorgt. Dan houd je het bijv geheim voor je partner, want die partner gaat natuurlijk denken dat je dus niet van hem/haar houdt etc. Ga je denken dat het je soulmate misschien wel is waar je je stabiele, liefdevolle relatie voor moet opgeven.

ps: overigens is het wetenschappelijk aangetoond dat verliefdheid je logisch denken en beoordelingsvermogen aantast :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:29:11 #91
348020 _DSIA_
De Soep Is Aangebrand!
pi_98215471
Ik zou niet vreemdgaan en die ander vergeten...
Girl,
live your f*cking Life!
pi_98215533
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef Tanin het volgende:
neuh, zulke gevoelens krijgt iedereen altijd wel eens :) het verschil zit em erin wat je er mee doet ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:35:03 #93
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98215732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:30 schreef simmu het volgende:

[..]

neuh, zulke gevoelens krijgt iedereen altijd wel eens :) het verschil zit em erin wat je er mee doet ;)
Mezelf (en die meiden) even goed de friendzone inwerken. Hoewel dat eerste niet altijd even makkelijk gaat *)
De vraag was nu alleen of je zoiets onder verliefdheid kunt scharen of niet, maar dat maakt voor de strekking van het topic natuurlijk niet uit.
pi_98217418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:35 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mezelf (en die meiden) even goed de friendzone inwerken. Hoewel dat eerste niet altijd even makkelijk gaat *)
De vraag was nu alleen of je zoiets onder verliefdheid kunt scharen of niet, maar dat maakt voor de strekking van het topic natuurlijk niet uit.
ik mag graag nu en dan wat dromen :) maar och. dat doe ik ook over de staatloterij, johnny depp en vloedgolven die mijn schoonfamilie zomaar inene wegvagen *)

niks mis met dromen, dat mag :Y
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:10:22 #95
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_98225330
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:01 schreef VonHinten het volgende:
Dit dus. Wat ook helpt is gewoon in Nederland wonen. Heb je nooit last van mooie, gepassioneerde vrouwen die je verleiden :)

Al dat soul mate (ja twee woorden) gebrabbel komt van mensen die geloven dat er een weg is, of een weg moet worden gecreeerd. Er is geen weg en je hoeft 'm ook niet te maken. Het enige wat je doet is observeren. Altijd en overal, observeren.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:28 #96
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_98231749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef Sushimonster het volgende:
Ik heb nog nooit een stel elkaar op precies hetzelfde moment tot "soul mate" horen bombarderen. Zo van "wij zijn soul mates". Zie je het al voor je? Het is altijd een van de partners die over de andere 'soul mate' praat en die ene partner is relatief vaak de vrouw. Daarnaast zijn er een hoop vriendinnen die zich rond zo'n stel bevinden en die dan met elkaar gaan praten over die 'twee soul mates'. :')

Ook heb ik serieus nog nooit een man horen zeggen dat ie zijn 'soul mate' heeft ontmoet. Dat is gewoon gay :{w en waarschijnlijk gaat zijn zogenaamde 'soul mate' er in dat geval binnen de kortste keren met een echte kerel vandoor.

Stelling: iemand tot je 'soul mate' bombarderen is een ongewenste intimiteitsclaim.

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 15-06-2011 23:57:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')