En dat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef Crutch het volgende:
Aan de OP te zien is de huidige relatie al naar de knoppen.
Vrouwenpraat, doe geen moeite om het te snappen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:02 schreef Techno het volgende:
Soulmate, wat is dat nu weer voor wollig geneuzel?
Inderdaad, doen dus.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef Crutch het volgende:
Die.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:08 schreef bascross het volgende:
Ik zou wachten tot de verliefdheid overgaat, waarna blijkt dat het totale onzin was.
Natuurlijk KAN het gras wel groener zijn aan de andere kant. Dat weet je niet van te voren...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:27 schreef acid_wormhole het volgende:
Ik heb een relatie van 7 jaar gehad met mijn soulmate. Maar ja, dat is nu toch uit. Als je met je huidige relatie geen toekomstplannen hebt, dan kan je de overstap wagen. Maar het gras is niet groener aan de andere kant.
Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:08 schreef bascross het volgende:
Ik zou wachten tot de verliefdheid overgaat, waarna blijkt dat het totale onzin was.
Uitstekende relaties kunnen er tijdelijk ineens een stuk minder goed uitzien als je verliefd op een ander bent. De werkelijkheid wordt dan totaal vertekend door die verliefdheid. Zodra de verliefdheid weg is, weet je weer hoe het echt in elkaar zit.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:03 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland?
En als dan blijkt dat het toch wel zou gaan werken?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Uitstekende relaties kunnen er tijdelijk ineens een stuk minder goed uitzien als je verliefd op een ander bent. De werkelijkheid wordt dan totaal vertekend door die verliefdheid. Zodra de verliefdheid weg is, weet je weer hoe het echt in elkaar zit.
Soms laat je door die spontaniteit een spoor van verwoesting achter. Pas als je eerst de verliefdheid laat uitwerken (en dat gaat normaal al weg na een paar weken) kun je met een enigszins heldere blik naar de situatie kijken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En als dan blijkt dat het toch wel zou gaan werken?
Resteert ook de vragen: hoe ben je aan je huidige relatie gekomen? En waarom is die zo geweldig of juist niet meer? Voor hetzelfde geld ben je daar ook in een waas aan begonnen.
Soms is in een waas spontaan dingen doen helemaal zo slecht nog niet; maakt het leven een stuk interessanter dan die van de gemiddelde grijze muis die al tot op de stuiver nauwkeurig weet hoeveel pensioen hij over 25 jaar gaat krijgen, waar hij de komende 25 jaar op vakantie zal gaan met zijn vrouw en bij welke baas hij de komende 25 jaar hij zal werken. Om er daarna achter te komen dat zijn vrouw er met een ander vandoor gaat omdat die de uitzichtloosheid niet meer kan uitstaan, zijn baas zijn vastgeroeste mentaliteit meer dan zat is en hem er dus uitgooit en en het pensioenfonds een halfjaar voor zijn pensioen op de fles gaat.
Cynisch? Misschien. Ik noem het liever een drang naar spontaniteit en meer uit het leven halen dan ademen.
Wat je wel van te voren weet is : dat het gras aan de overkant altijd groener LIJKTquote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk KAN het gras wel groener zijn aan de andere kant. Dat weet je niet van te voren...
en dan ben je 60 en vindt t andere geslacht je niet meer interessant. Dan vraag je je af waarom je alleen bent.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En als dan blijkt dat het toch wel zou gaan werken?
Resteert ook de vragen: hoe ben je aan je huidige relatie gekomen? En waarom is die zo geweldig of juist niet meer? Voor hetzelfde geld ben je daar ook in een waas aan begonnen.
Soms is in een waas spontaan dingen doen helemaal zo slecht nog niet; maakt het leven een stuk interessanter dan die van de gemiddelde grijze muis die al tot op de stuiver nauwkeurig weet hoeveel pensioen hij over 25 jaar gaat krijgen, waar hij de komende 25 jaar op vakantie zal gaan met zijn vrouw en bij welke baas hij de komende 25 jaar hij zal werken. Om er daarna achter te komen dat zijn vrouw er met een ander vandoor gaat omdat die de uitzichtloosheid niet meer kan uitstaan, zijn baas zijn vastgeroeste mentaliteit meer dan zat is en hem er dus uitgooit en en het pensioenfonds een halfjaar voor zijn pensioen op de fles gaat.
Cynisch? Misschien. Ik noem het liever een drang naar spontaniteit en meer uit het leven halen dan ademen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef Crutch het volgende:
Lastig voor je. Heb je het al in je dagboek geschreven?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Ik ben allergisch voor het woord soulmate
En terecht, zoals Youp van 't Hek zegt, maatje? Ik ben toch geen haring.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Ik denk dat er wel meer 'soulmates' zijn inderdaad (wat een jeukwoord trouwens)... en ja, je zult er ook wel meer dan een ontmoeten, van die potentieel passende personen. Maar waarom de ene voor de andere aan de kant zetten? Zo kun je wel bezig blijven dan, lijkt me...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:33 schreef firebladex het volgende:
Ik heb mijn soulmate al ontmoetmaar misschien zijn er meerdere soulmates dan 1
maar dan zou ik moeten kiezen de ene soulmate voor de andere... dat is dan redelijk lullig... of naar een land afreizen waar je twee vrouwen mag hebben
Soulmate schmoulmate.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:58 schreef bellabeauti het volgende:
. . .terwijl je al een relatie hebt?
Wat zou jij doen?
Zou jij je relatie die je op dat moment hebt ( laten we bijvoorbeeld zeggen: 2 jaar relatie, redelijk stabiel, niet samenwonend, gaat zijn gangetje maar geen echte toekomstplannen) opgeven voor iemand die in jouw ogen mogelijk de liefde van je leven is, jouw soulmate?
..En wat als de relatie bijvoorbeeld al veel langer duurt? 5 jaar? Samenwonend? 10 jaar? Getrouwd? eventueel nog kids?
Wat zou jij doen als jij je soulmate zou ontmoeten terwijl je al in een relatie zit?
En fijn dat andere mensen zich ook ergeren aan de term soulmate. Ik had al een reactie geschreven over de relatie tussen het gebruik van soulmate en mijn verlangen de gebruikers ervan van een brug af te kukelen, maar dit bleek niet nodig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Vrouwenpraat, doe geen moeite om het te snappen.
Als een man zo praat moet je hem in z'n zak stompen.
Waar blijkt uit dat de relatie zonder toekomst is? En waaruit blijkt dat die passieloos is? Dat haal ik niet uit de OP.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:03 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Jij blijft lekker in een relatie zonder toekomst zitten, net als de rest van verzuurd, passieloos Nederland?
Dan nog steeds:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Soms laat je door die spontaniteit een spoor van verwoesting achter. Pas als je eerst de verliefdheid laat uitwerken (en dat gaat normaal al weg na een paar weken) kun je met een enigszins heldere blik naar de situatie kijken.
Overigens begrijp ik verder best wat je bedoelt. Ik hou ook niet van zo'n uitgestippeld leven. Maar dat vind ik in dit topic niet zo relevant.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je als een sloerie moet gedragen door van relatie naar relatie te hoppen; ik denk alleen dat je verdomd goed stil bij moet staan waarom je gevoelens hebt voor een ander die je kennelijk niet meer voor je partner hebt. En laatstgenoemde moet je ook een heleboel nachtjes over nadenken voordat je stappen onderneemt; dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 07:29 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
en dan ben je 60 en vindt t andere geslacht je niet meer interessant. Dan vraag je je af waarom je alleen bent.
Natuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar in dit geval weten we gewoon te weinig van de situatie om TS het advies te geven voor die ander te gaan, puur alleen vanwege de verliefdheid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dan nog steeds:
[..]
[..]
Ik zeg ook niet dat je als een sloerie moet gedragen door van relatie naar relatie te hoppen; ik denk alleen dat je verdomd goed stil bij moet staan waarom je gevoelens hebt voor een ander die je kennelijk niet meer voor je partner hebt. En laatstgenoemde moet je ook een heleboel nachtjes over nadenken voordat je stappen onderneemt; dat vind ik ook.
Enige wat ik zeg is: als er echt geen uitzicht meer in je relatie zit, heb dan ook de ballen om er een eind aan te breien. Heb de ballen om te leven in plaats van het leven uit te zitten.
Dat dus. Ik heb in zo'n situatie gezeten, en ik durfde niet goed onder ogen te zien dat ik eigenlijk uit de relatie wilde. Dat gevoel had ik dus weggestopt. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een ander en dat schudde me volledig wakker. Heb de relatie beëindigd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Eerst stil staan bij je huidige relatie. Had je al gedacht aan beëindigen voor je die zogenaamde soulmate ontmoette? Zo ja...misschien daar dan nu wel een punt achter zetten.
Pure hormonen. Verliefdheid doet de gekste dingen met je.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:00 schreef Miasan het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb in zo'n situatie gezeten, en ik durfde niet goed onder ogen te zien dat ik eigenlijk uit de relatie wilde. Dat gevoel had ik dus weggestopt. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een ander en dat schudde me volledig wakker. Heb de relatie beëindigd.
Snap trouwens niet hoe je zo snel in kunt zien dat iemand je "soulmate" is. Lijkt me nog al een claim, wat het dan ook moge betekenen.![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:59 schreef W1ckeDxt het volgende:
En dan ben je met die soulmate, en dan kom je iemand tegen na 2 jaar die dan je soulmate zou kunnen zijn.
Iedereen vertellen dat je geil wordt van een andere kerel dan je eigen? Wut?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Heerlijk van genieten, zweven, op een roze wolk zitten, er iedereen over vertellen, dromen en denken en het ontzettend uitleven op je partner. Heb dat wel eens ervaren en was een vette boost voor mn relatie toen. De man in kwestie is nog altijd iemand met wie ik regelmatig contact heb en ik krijg elke keer weer vlindertjes in mijn buik, maar meer dan dat gebeurt er niet.
Watquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Heerlijk van genieten, zweven, op een roze wolk zitten, er iedereen over vertellen, dromen en denken en het ontzettend uitleven op je partner. Heb dat wel eens ervaren en was een vette boost voor mn relatie toen. De man in kwestie is nog altijd iemand met wie ik regelmatig contact heb en ik krijg elke keer weer vlindertjes in mijn buik, maar meer dan dat gebeurt er niet.
Zeker wist ie dat. We hadden het regelmatig over, hij heeft me ook nooit verboden er iets mee te doen. Mijn keuze was het om dat niet te doen, mede omdat ik het allemaal bij mijn lief kwijt kon. Verliefdheid is iets wat je kan overkomen, wat je daar mee doet is iets wat je zelf bepaalt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:35 schreef Velma het volgende:
[..]
WatEn weet je vent ook dat die 'boost' kwam van het feit dat je op een andere man zat te soppen? En dat dit nog steeds gebeurd? Ik zou mijn partner met moeite aan kunnen kijken als ik zulke gevoelens heb voor een ander.
ik vermoed dat het bij ons ook wel zoiets zou worden. ik heb nooit iets achtergehouden voor mijn man. hoe moeilijk of pijnlijk ook. beter maar direct eerlijk zijn, dat bespaart je op termijn een boel ellende denk ik. ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:21 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zeker wist ie dat. We hadden het regelmatig over, hij heeft me ook nooit verboden er iets mee te doen. Mijn keuze was het om dat niet te doen, mede omdat ik het allemaal bij mijn lief kwijt kon. Verliefdheid is iets wat je kan overkomen, wat je daar mee doet is iets wat je zelf bepaalt.
Het gaat ook niet om het woord. Het gaat om wat je ervaart.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
Het kan wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:23 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Om soulmates te zijn/worden, moet je elkaar door en door kennen, en dat kan dus niet op basis van een paar keer ontmoeten zijn... Het kan zijn dat je denkt dat het de liefde van je leven is, maar het blijft een gok. Met je huidige partner weet je wat je hebt... maar ook daar ben je nog niet op het niveau van soulmates, en sommige relaties bereiken dat niveau zelfs nooit.
Denk je gelukkiger te kunnen worden met de ander, dan doen. Weet je het niet zeker, denk dat goed na, want je weet nu wat je hebt...
Als het niet om het woord gaat, dan kunnen we alle woorden overboord gaan gooien en gewoon alles anders gaan noemen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Ulla het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het woord. Het gaat om wat je ervaart.
Al noem je het banaan. Woorden zijn maar kaders. We gebruiken dagelijks
x kaders voor van alles. Wij kunnen niet zonder woorden die iets beschrijven.
Een eenheid met iemand vormen in welke relatie dan ook drukt zich uit in elkaar begrijpen
zonder grote uitleg. En ook in de nodige confrontaties die nodig zijn, jezelf beter te begrijpen.
En we vliegen rustig door naar de zevende hemel. Zullen we ook nog even wat tarotkaarten leggen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:30 schreef Ulla het volgende:
[..]
Het kan wel.
Je "herkent" elkaar, alsof het nooit anders is geweest. Hoe je het ook wilt noemen, daarvoor hoef je elkaar niet door en door te kennen. Je ontmoet elkaar en het is klaar. Wat niet betekent dat er daarna niet de nodige confrontaties kunnen volgen. Maar ook die hebben een doel.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:14 schreef Ulla het volgende:
Als je de liefde van je leven ontmoet, weet je dat en heeft dat niets meer te maken met dat het gras groener is, maar heeft dat gewoon een betekenis. Het gebeurt niet zomaar.
Wat sommigen dan soulmate of tweelingziel noemen.
Al zegt dat niet dat je daarom per definitie je huidige relatie opgeeft en er iets mee gaat doen.
Dat heeft ook te maken met hoe je huidige relatie in elkaar steekt.
Zit er geen enkele toekomst meer in, weet je dat (vaak onbewust) eigenlijk al voor deze ontmoeting.In elk geval heeft de liefde van je leven een helende werking. Ook al blijf je in je huidige relatie. Juist dan. Een ontmoeting met je soulmate kan daarin een grote rol spelen.
Heb het gezien bij mensen in mijn omgeving.
Heb het 11 jaar geleden zelf ook meegemaakt en wist zonder twijfel welke de juiste weg was. Soms moet je je leven volledig omwentelen en dat heeft niets met goed of fout te maken. En hoewel de omwenteling voor sommigen niet eenvoudig was, was het de enige juiste weg, zodat iedereen weer gelukkig en voor zichzelf kon kiezen. Elke situatie is dan ook weer anders.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Ulla het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het woord. Het gaat om wat je ervaart.
Al noem je het banaan. Woorden zijn maar kaders. We gebruiken dagelijks
x kaders voor van alles. Wij kunnen niet zonder woorden die iets beschrijven.
Een eenheid met iemand vormen in welke relatie dan ook drukt zich uit in elkaar begrijpen
zonder grote uitleg. En ook in de nodige confrontaties die nodig zijn, jezelf beter te begrijpen.
Oh my God.....quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:30 schreef Ulla het volgende:
[..]
Het kan wel.
Je "herkent" elkaar, alsof het nooit anders is geweest. Hoe je het ook wilt noemen, daarvoor hoef je elkaar niet door en door te kennen. Je ontmoet elkaar en het is klaar. Wat niet betekent dat er daarna niet de nodige confrontaties kunnen volgen. Maar ook die hebben een doel.
Met je huidige partner weet je wat je hebt, maar ook wat je niet hebt en wat je wel nodig hebt in je huidige leven. En in hoever je daar wel of niet voor gaat. Dat bedoelde ik met de keuze wel of niet met elkaar verdergaan in je huidige relatie.
Moet je nog over nadenken, en weet je het allemaal niet zeker, is de kans groot, dat te maken heeft met heel iets anders dan met je soulmate te hebben ontmoet.
Hier zit anders wel wat in hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:30 schreef Ulla het volgende:
Met je huidige partner weet je wat je hebt, maar ook wat je niet hebt en wat je wel nodig hebt in je huidige leven. En in hoever je daar wel of niet voor gaat. Dat bedoelde ik met de keuze wel of niet met elkaar verdergaan in je huidige relatie.
Omdat heel veel mensen settelen voor 'good enough'. Van die mensen die heus wel weten dat dit niet de liefde van hun leven is, maar hij/zij is wel lief, geeft ze een goed gevoel en heeft wel een goede baan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef Sushimonster het volgende:
Als je huidige partner níet je "soulmate" is, waarom zou je daar dan überhaupt mee zijn? Ergo, die was vast ooit óók de ideale partner. En iemand die je net kent líjkt ideaal, omdat je alleen maar de overeenkomsten ziet. De verschillen kom je later pas achter.
Dit geldt toch voor iedereen? Niemand past 100% bij je, je zult altijd met tekortkomingen of lastige kwesties te maken krijgen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat heel veel mensen settelen voor 'good enough'. Van die mensen die heus wel weten dat dit niet de liefde van hun leven is, maar hij/zij is wel lief, geeft ze een goed gevoel en heeft wel een goede baan.
En al helemaal als die persoon zelf wel helemaal gek is op jou.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat heel veel mensen settelen voor 'good enough'. Van die mensen die heus wel weten dat dit niet de liefde van hun leven is, maar hij/zij is wel lief, geeft ze een goed gevoel en heeft wel een goede baan.
Ik heb het niet over 100% bij elkaar passen, ik heb het over het verschil tussen 'vreselijk verliefd zijn geweest en geen leukere man/vrouw dan je partner kunnen voorstellen' versus 'hem/haar wel leuk vinden en een goede man/vrouw in diegene zien maar ondertussen nooit verliefd zijn geweest en je continue aan allerlei kleine tekortkomingen ergeren'. Die laatste groep is denk ik enorm groot en die groep lijkt mij sneller geneigd vreemd te gaan of helemaal in de war te raken als ze wèl halsoverkop verliefd worden op een ander (wat ze op hun eigen partner dus nooit geweest zijn!)quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:41 schreef Disorder het volgende:
Dit geldt toch voor iedereen? Niemand past 100% bij je, je zult altijd met tekortkomingen of lastige kwesties te maken krijgen.
Je weet dat houden van en verliefd worden twee totaal verschillende hersendelen activeren, tegelijk kunnen voorkomen en niets met elkaar te maken hoeven hebben? Een verliefdheid is een stel neurotransmitters, hormonen en je fantasie die met je op de loop gaan en vaak niet meer dan dat. Ga je daar een goede relatie met iemand waar je oprecht veel van houdt voor opgeven?quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:29 schreef Grunge. het volgende:
Ik zou nooit in een relatie blijven puur omdat degene met wie ik dan ben 'eerder' was. Als het zo voelt zoals jij beschrijft in de OP zou ik voor die ander gaan, ook omdat ik dan al het idee zou hebben dat het waarschijnlijk toch niet (meer) goed (genoeg) zit in mijn relatie.
ikke niet... Geniet liever van het heerlijke gevoel dat verliefd zijn veroorzaakt en projecteer dat op mijn relatiequote:Op woensdag 15 juni 2011 10:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet dat houden van en verliefd worden twee totaal verschillende hersendelen activeren, tegelijk kunnen voorkomen en niets met elkaar te maken hoeven hebben? Een verliefdheid is een stel neurotransmitters, hormonen en je fantasie die met je op de loop gaan en vaak niet meer dan dat. Ga je daar een goede relatie met iemand waar je oprecht veel van houdt voor opgeven?
quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:01 schreef Sjeen het volgende:
ikke niet... Geniet liever van het heerlijke gevoel dat verliefd zijn veroorzaakt en projecteer dat op mijn relatie
Kan zo zijn. Maar als je zelf al erg groen gras hebt en dan heel in de verte een grasveld ziet wat nog groener lijkt, zou ik me nog wel even bedenken voordat ik van grasveld wissel. Vaak zul je zien dat het achteraf slechts een smerig, zompig en moerassige ondergrond betreftquote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk KAN het gras wel groener zijn aan de andere kant. Dat weet je niet van te voren...
Oh, uiteraard. Mijn gras is al meer dan 10 jaar erg groen. Natuurlijk heb je soms last van onkruid of kale plekjes, maar ik zit prima waar ik zit...quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:57 schreef Micson het volgende:
[..]
Kan zo zijn. Maar als je zelf al erg groen gras hebt en dan heel in de verte een grasveld ziet wat nog groener lijkt, zou ik me nog wel even bedenken voordat ik van grasveld wissel. Vaak zul je zien dat het achteraf slechts een smerig, zompig en moerassige ondergrond betreft
samenvatting:quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:37 schreef Tanin het volgende:
Als je huidige relatie zo flauw is (ik zeg niet slecht) en zonder toekomstplannen, vraag ik me überhaupt af wat je nog in die relatie doet. Eerst een stel koters uitpoepen voordat je erachter komt dat hij vreemd gegaan is en het dan uitmaken?
Nee, als je relatie echt zo tam is (en zoals eerder gezegd, je kunt het beste een maand of 2 wachten met dat te beoordelen), dan kun je hem maar beter nu beëindigen (of iig na 2 maanden). Als die ander echt je soulmate is, dan ben je ook zijn soulmate, en zal hij netjes op je wachten lijkt me. Of niet, maar dan zou je daar ook geen problemen mee moeten hebben, het is immers je soulmate.
Ik dacht overigens mijn soulmate tegengekomen te zijn, maar die zat in een slecht lopende relatie. Heb een maand of 2-3 gewacht (kwam toch niemand anders tegen...), veel vriendschappelijk gedaan met die meid, maar nooit de lijn overtreden, dat wilden we geen van tweeën.
Uiteindelijk heeft hun relatie zich herstelt, en ben ik nog eens 2 maanden later ook zelf weer iemand tegengekomen. Vervolgens is hun relatie toch weer stuk gegaan, en stond ik dus voor een dilemma. Daar dit tijdens examens gebeurde, en mijn huidige relatie door de stress niet zo goed liep heb ik gewoon een paar weken gewacht. In de afgelopen tijd is die eerste meid wat veranderd, niet zozeer ten nadele, en in een andere omstandigheid zou ik het nog zeker proberen, maar ik heb ervoor gekozen bij mijn huidige relatie te blijven. Zij heeft ook weer iemand gevonden, iemand die perfect lijkt te passen bij haar huidige persoonlijkheid (ik pas daar ook goed bij, maar ik paste perfect bij haar oude persoonlijkheid).
Lang verhaal kort: iedereen blij (behalve die ex misschien...), omdat mensen vooral op hun eigen grasveldje bleven.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Vrouwenpraat, doe geen moeite om het te snappen.
Als een man zo praat moet je hem in z'n zak stompen.
Waarom? Waarom zou het niet mogen dat je verliefd bent op een ander tijdens je al bestaande relatie?quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:37 schreef MajorTom. het volgende:
Je bent blijkbaar 'verliefd' op iemand anders dus dan vertel je dat aan je vorige/huidige liefde en ga je weer verder met je leven.
Het mag wel, het geeft alleen aan dat je toch iets mist, dat je weer zo verliefd wordt op een anderquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
Waarom? Waarom zou het niet mogen dat je verliefd bent op een ander tijdens je al bestaande relatie?
Eens.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:01 schreef VonHinten het volgende:
Ik ben van mening dat je altijd eerst zelf een deurtje open moet hebben staan om verliefd te kunnen worden. Sinds ik samen ben met mijn vriendin heeft die deur nog nooit opengestaan. Wat zeg ik, zelfs nog nooit op een kier gestaan. En ik ben in de tussentijd genoeg leuke meiden tegengekomen waarvan ik zeker weet dat (als ik geen relatie had) ik het met ze zou proberen.
Idd. Het was dat het bij mij een oude liefde was en het even niet lekker liep, anders was dat ook niet gebeurd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:46 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Eens.Je moet er om een of andere reden toch voor openstaan.
Vind ik niet. Verliefdheid is een menselijke emotie. Je wordt meerdere malen verliefd in je leven. Dat gaat niet ineens over als je een relatie hebt. Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je relatie 'slecht' is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het mag wel, het geeft alleen aan dat je toch iets mist, dat je weer zo verliefd wordt op een ander
Ik denk dat dat per persoon verschilt, als ik in een (goed lopende) relatie zit, kan het zijn dat ik iemand tegen kom en wat vlindertjes voel dwarrelen, dat duurt meestal niet langer dan een dag of 2.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Vind ik niet. Verliefdheid is een menselijke emotie. Je wordt meerdere malen verliefd in je leven. Dat gaat niet ineens over als je een relatie hebt. Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je relatie 'slecht' is.
Ik vind zelf dat dat onder verliefdheid valt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:10 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat per persoon verschilt, als ik in een (goed lopende) relatie zit, kan het zijn dat ik iemand tegen kom en wat vlindertjes voel dwarrelen, dat duurt meestal niet langer dan een dag of 2.
Ik weet niet of ik dat al verliefdheid moet noemen, maar meer dan dat zal nooit gebeuren, tenzij m'n relatie niet goed loopt.
Ik denk dat iedereen dat kan. Waarom niet zo noemen trouwens? Sorry voor de derail. Ik hou er over op nuquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef Tanin het volgende:
Mjah, in dat geval kan ik binnen een relatie verliefd worden. En waarschijnlijk ben ik in dat geval niet de enige, maar tis niet de classificatie die ik zou gebruiken...
Ik denk juist dat het etiket 'als je verliefd wordt op een ander dan is er iets mis met je huidige relatie' voor heel veel verwarring en ellende zorgt. Dan houd je het bijv geheim voor je partner, want die partner gaat natuurlijk denken dat je dus niet van hem/haar houdt etc. Ga je denken dat het je soulmate misschien wel is waar je je stabiele, liefdevolle relatie voor moet opgeven.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:24 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat iedereen dat kan. Waarom niet zo noemen trouwens? Sorry voor de derail. Ik hou er over op nu
neuh, zulke gevoelens krijgt iedereen altijd wel eensquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef Tanin het volgende:
Mjah, in dat geval kan ik binnen een relatie verliefd worden. En waarschijnlijk ben ik in dat geval niet de enige, maar tis niet de classificatie die ik zou gebruiken...
Mezelf (en die meiden) even goed de friendzone inwerken. Hoewel dat eerste niet altijd even makkelijk gaatquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:30 schreef simmu het volgende:
[..]
neuh, zulke gevoelens krijgt iedereen altijd wel eenshet verschil zit em erin wat je er mee doet
ik mag graag nu en dan wat dromenquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:35 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mezelf (en die meiden) even goed de friendzone inwerken. Hoewel dat eerste niet altijd even makkelijk gaat
De vraag was nu alleen of je zoiets onder verliefdheid kunt scharen of niet, maar dat maakt voor de strekking van het topic natuurlijk niet uit.
Dit dus. Wat ook helpt is gewoon in Nederland wonen. Heb je nooit last van mooie, gepassioneerde vrouwen die je verleidenquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:01 schreef VonHinten het volgende:
Ik ben van mening dat je altijd eerst zelf een deurtje open moet hebben staan om verliefd te kunnen worden. Sinds ik samen ben met mijn vriendin heeft die deur nog nooit opengestaan. Wat zeg ik, zelfs nog nooit op een kier gestaan. En ik ben in de tussentijd genoeg leuke meiden tegengekomen waarvan ik zeker weet dat (als ik geen relatie had) ik het met ze zou proberen.
Ik heb nog nooit een stel elkaar op precies hetzelfde moment tot "soul mate" horen bombarderen. Zo van "wij zijn soul mates". Zie je het al voor je? Het is altijd een van de partners die over de andere 'soul mate' praat en die ene partner is relatief vaak de vrouw. Daarnaast zijn er een hoop vriendinnen die zich rond zo'n stel bevinden en die dan met elkaar gaan praten over die 'twee soul mates'.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef Sushimonster het volgende:
Als je huidige partner níet je "soulmate" is, waarom zou je daar dan überhaupt mee zijn? Ergo, die was vast ooit óók de ideale partner. En iemand die je net kent líjkt ideaal, omdat je alleen maar de overeenkomsten ziet. De verschillen kom je later pas achter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |