SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PluspuntjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 zelfsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:06 schreef Unexist88 het volgende:
Na Duke Nukem 3D ??? Ehm na 3D is er nog 1tje geweest op de Playstation
I got balls of fail.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Eigenlijk zijn de spelletjes in het spel (Flipperkast, air hockey) tot nog toe leuker dan het spel zelf..
Kan ik mij wel in vinden..quote:Duke Nukem Forever is finally out this week. I haven't played much of the game yet, but the bit I did play was... well, it was a video game. It ran on my computer, and showed up on my monitor, and I could interact with it via my mouse. That's probably the nicest thing I can say about Duke Nukem Forever.
I'll be honest, I wasn't expecting a good game. Last year when Gearbox made this huge announcement that they'd acquired the rights to the game, and would finally be finishing and releasing it, everyone made a pretty big deal about it. I quietly pondered why people even cared about this game anymore.
I can only imagine that the legend of the game... the stigma surrounding it's development saga is the only thing fueling the hype, and ultimately, will be the primary thing that sells any copies of this game. Point of fact, that's why I bought it, expecting full well it would be trash. It's been such an industry joke for over a decade, myself guilty of making jokes about it, that it was mostly a morbid curiosity to see the thing to its conclusion, for better or worse.
And having watched videos of it, and read about it, and played some of it, I really feel that Duke Nukem Forever was better as a vaporware legend than it is in reality. And had that infamy not existed, I have a hard time believing that anyone truly thought to themselves "You know what we need? Another Duke Nukem game."
I'm not entirely sure where you would even place the blame for this game. Having enjoyed Gearbox's other games, I'm reluctant to say it's their fault. In fact, it's pretty clear it isn't. Everything about Duke Nukem Forever screams attention to it's decade-long development cycle.
The game is outdated, clunky. The Duke comes of as borish, sexist, immature and unlikeable. He was an outrageous parody back in the '90s, a tongue in cheek take on action heroes, even borrowing some of their one-liners. Duke was violent and crass, and I think we loved him back then because that was all new territory for a video game.
Also I was ten when I first played Duke Nukem, so all the violence and swearing and "babes" was exciting, like staying up late to watch an R-rated movie I wasn't supposed to see.
He hasn't aged well, and now I find Duke annoying.
From a sheer gameplay standpoint, I can't find much to like either, aside from fleeting moments of pure shooty goodness wherein I briefly recall the glory days of Doom and Doom 2. These shooty bits are broken up by a lot of awkward platforming and racing mini games.
Gearbox said to themselves "Hey, let's buy the IP and finish this thing", and I can't imagine why. Nothing about DNF that I've seen begged to be released to the public. It does nothing new, it brings nothing fresh to the table. And at the same time, it falls flat as a "throwback", as a nostalgia shooter from back in the days when times (and first person shooters) were simpler.
I haven't played multiplayer yet, but from what I've read, and heard from friends who have played it, it fares no better than the core game.
I have no doubt that there will be people that enjoy it, that find some charm in it. Really though, I suspect most people who buy it will do so for the same reason I did. For some closure. To say "yes, DNF finally came out. And I played it."
Now let's leave Duke in the past where he belongs.
Klopt, een soort semi-3D side scroller game.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:31 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Je had ook nog Duke Nukem Manhattan.
Zero Hour op de N64 was ook wel leuk.quote:
als enigste danquote:
Helaasch.quote:
Nergens in de winkel....quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:35 schreef ZetaOS het volgende:
Nou in de winkel ligt hij nog nergens anders hoor![]()
Ik ben er in ieder geval klaar voor, roids hij de hand, nu de game nog.
[ afbeelding ]
Nope, ze keken mij aan of ze schijt zagen branden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:57 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Nergens in de winkel....Hij is al sinds vrijdag te koop.....
Misschien heeft hij bij de groenteboer gekeken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:57 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Nergens in de winkel....Hij is al sinds vrijdag te koop.....
Zal mee het boere gehucht zijn waar ik keek.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Misschien heeft hij bij de groenteboer gekeken.
Een 3,5 slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:11 schreef LoggedIn het volgende:
Ik zag net de review op gamespot, 3.5/10Het is niet een bijster goed spel, maar zo laag vind ik dan wel weer overdreven. Het grootste probleem is dat het spel totaal niet de nostalgische waarde heeft die het had moeten hebben. En dat gebrek benadrukt de verouderde techniek achter het spel, die je het anders gemakkelijk had kunnen vergeven.
Een 3.0 zelfs. 'Critics score' en 'User score' zijn niet veel hoger trouwens.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:11 schreef LoggedIn het volgende:
Ik zag net de review op gamespot, 3.5/10![]()
Ik vind mijn potje met Duke Steroïde veel cooler.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:12 schreef rakotto het volgende:
Piece of art niggas!
[ afbeelding ]
http://www.duke4.net/news.php?extend.499
Ik vind hem af en toe behoorlijk frustrerend, heb al aardig wat afgevloekt. Maar ik geniet er wel van hoor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:29 schreef El_Thijs het volgende:
Wat iedereen ook zegt: je houdt ervan of je haat het. Er is geen tussenweg. Ik vind het een tof spel, op punten wel wat frustrerend, maar de humor en interactiviteit maken veel goed. Weinig andere games waarin je wall boobs mag meppen.
Mwah, ik vind de game op zich niet geweldig, als je kijkt wat er tegenwoordig uitkomt. Nou hoeft je gameplay niet zo diegaand te zijn bij een spel als dit, maar zorg er dan wel voor dat de graphics top of the bill zijn, en dat zijn ze absoluut niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:29 schreef El_Thijs het volgende:
Wat iedereen ook zegt: je houdt ervan of je haat het. Er is geen tussenweg. Ik vind het een tof spel, op punten wel wat frustrerend, maar de humor en interactiviteit maken veel goed. Weinig andere games waarin je wall boobs mag meppen.
Precies mijn gedachten. Ik neem aan dat iedereen gewoon zeurt over de console versies... Tenzij men gewoon Crysis drie verwachtte ofzo. O_oquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:22 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
de gfx op de pc zijn echt niet slecht ...
Mwoh, stel je nou eens voor dat je Duke nog totaal niet kent. Nostalgische waarde is dus meteen nul. Dan blijft er een verouderde shooter over vol onderbroekenhumor. Veel meer dan een 4 zou ik er ook niet voor geven. Vooral als shooter kan het spel gewoon echt niet mee komen met moderne shooters.quote:
Mwoh, er zitten dingen in waaraan je echt kan zien dat het gewoon 'oud' is. Maar pleur over oude modellen wat fatsoenlijke high res textures en het lijkt al snel heel wat als je selectief screenshots gaat nemen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:22 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
de gfx op de pc zijn echt niet slecht ...
Ik kan me het levendig voorstellen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen waarom dit spel zulke slechte reviews krijgt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:00 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik heb me prma vermaakt met duke, beetje rijden, puzzelen, schieten en onderbroeken humor.
Hij laat alleen de mooiste stukjes zien. Met alle respect, maar het grootste gedeelte van het spel ziet er erg gedateerd uit. Ik geloof echt dat als er geen 'Duke Nukem' op de cover had gestaan, bijna niemand om dit spel had gegeven.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:55 schreef rakotto het volgende:
Maar mensen... ff serieus... Dit is toch niet lelijk?
http://forums.gearboxsoftware.com/showthread.php?t=124828
Ik snap echt niet wat mensen zeggen dat de graphics gedateerd zijn... Is het echt zo erg op de consoles?
Dat valt mee hoor. Het enige wat er matig uitziet zijn de voertuigen. Ik heb maar 1 unpolished gedeelte gezien in de woestijn en dat was een rand van een berg.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hij laat alleen de mooiste stukjes zien. Met alle respect, maar het grootste gedeelte van het spel ziet er erg gedateerd uit. Ik geloof echt dat als er geen 'Duke Nukem' op de cover had gestaan, bijna niemand om dit spel had gegeven.
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. Het enige wat er matig uitziet zijn de voertuigen. Ik heb maar 1 unpolished gedeelte gezien in de woestijn en dat was een rand van een berg.
Heb jij ooit spellen als crysis gezien / gespeeld?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. Het enige wat er matig uitziet zijn de voertuigen. Ik heb maar 1 unpolished gedeelte gezien in de woestijn en dat was een rand van een berg.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:29 schreef Markster het volgende:
[..]
Heb jij ooit spellen als crysis gezien / gespeeld?
Sommige dingen kloppen ook gewoon niet, als je op iets inzoomt, wordt het nog onscherper dan wanneer je niet inzoomt
Daarbij ben ik nu bij de Dam, met een vrij grote battlelord ofzo, en die is ineens vet moeilijk, vrijwel geen 1x doodgeweest in het hele spel, en dezekrijg ik maar niet dood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat kan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:24 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden.Ik ga het spel nog een keer uitspelen en kijken wat ik eruit kan halen. Ik wil alles wat ik vind dat unpolished is eens gaan documenteren.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
Gast....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Verkrijgbaar in de winkel en kost ¤50!
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Verkrijgbaar in de winkel en kost ¤50!
Bungie steekt dan ook met kop en schouders boven de rest uitquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:01 schreef Mirel het volgende:
Ik vind de gameplay te simpel en saai. Dat er niks boeiends gebeurt in een level samen met die saaie gameplay zorgt ervoor dat ik het spel uitzet.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat gezeur op de graphics. Ik speel het op 1680x1050 alles op max en het ziet er gewoon prima uit. Duke en de vrouwen zelf zijn lelijk, maar de aliens zien er prima uit. Lichteffecten en rookeffecten in de ducts zijn ook gewoon prima![]()
Wat ik dan nog tof vind is dat de achtergrond, dingen in de verte zoals je die ziet als je vanuit het hotel naar buiten kijkt qua graphics enigszins consistent zijn met de rest. Devs van spellen zoals Call of Duty en zelfs Crysis schenken daar weinig aandacht aan. Kijk maar in het vliegveld level.
Vind dat de industrie dan van Bungie moet leren. Die doen meerdere backdrops, lowres 3D modellen en shaders allemaal in de achtergrond, en daar krijg je mooie schilderachtige plaatjes van.![]()
[ afbeelding ]
Ben hem nu voor de 2e keer aan het doorspelen maar de motivatie is niet heel hoog idd.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:05 schreef Marsenal het volgende:
Heb erg veel plezier gehad aan dnf, maar replayability is niet erg hoog.. Maar het doosje misstaat niet naast mn xbox.
Dat heb ik met vrijwel elk spel. 1 keer rondgespeeld en je weet het allemaal wel. Ook als je keuzes in het spel het verloop en uitkomst beïnvloeden zit je vaak toch nog voor 80% dezelfde game te spelen. Totaal niet interessant wmb.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:05 schreef Marsenal het volgende:
Heb erg veel plezier gehad aan dnf, maar replayability is niet erg hoog.. Maar het doosje misstaat niet naast mn xbox.
Q. drinkt dat sowieso al.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
het motiveert als je jezelf een beloning geeft. Voor elk level een liter bier.
Ik zit Portal 2 trouwens nu al voor de 5e keer rond te spelen. Dat zegt toch wel iets over zo'n spel.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat heb ik met vrijwel elk spel. 1 keer rondgespeeld en je weet het allemaal wel. Ook als je keuzes in het spel het verloop en uitkomst beïnvloeden zit je vaak toch nog voor 80% dezelfde game te spelen. Totaal niet interessant wmb.
Heb je een 3DFX kaart ofzo?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:15 schreef Gamer_V het volgende:
De Duke Nukem Forever-demo ziet er bij mij zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mompelt iets over dertien jaar maar niet eens al hun textures mee uploaden
Mobility kaart ofzo?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:15 schreef Gamer_V het volgende:
De Duke Nukem Forever-demo ziet er bij mij zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mompelt iets over dertien jaar maar niet eens al hun textures mee uploaden
Patser... Oh wachtquote:Op maandag 27 juni 2011 11:27 schreef Gamer_V het volgende:
Radeon 6950 bitches![]()
Probleem was waarschijnlijk dat ik V-Sync forceerde in de driversettings. Toen ik dat uitzette liep ie als een blad op de wind
Ik heb mn pc gewoon gekocht toen DNF werd aangekondigd hoor! State of the art!quote:
The memoriesquote:Op maandag 27 juni 2011 13:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb mn pc gewoon gekocht toen DNF werd aangekondigd hoor! State of the art!
Ze zeggen Duke is beter dan Fear3quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Zo, eindelijk uitgespeeld... Wat een saai, zouteloos K*tspel zeg! Geen enkele behoefte om opnieuw te gaan beginnen. Tijd voor F.e.a.r. 3!
Daar ben ik het voorlopig nog niet mee eens! (Al zit ik wel een beetje vast op dit moment..quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:47 schreef rakotto het volgende:Ze zeggen Duke is beter dan Fear3
veel plezier
Daar staat dat je hem eerst uit moet spelen in bepaalde difficulties. Die opmerking vind ik vaker, maar er moeten toch wel echte cheats zijn?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |