http://www.powned.tv/nieu(...)_op_pinkpopbaas.htmlquote:Arie Slob heeft op Twitter fors uitgehaald naar de baas van Pinkpop Jan Smeets. Die riep uit woede over de btw-verhoging op de podiumkunsten zaterdag vanaf het podium "Get the fuck off met deze regering."
De fractievoorzitter van de ChristenUnie vindt dat Smeets best een “toontje lager mag zingen” over de cultuurbezuinigingen. Hij refereerde via Twitter aan het feit dat Coldplay voor een uurtje spelen op Pinkpop een vermogen vangt.
”Begrijp dat Coldplay 1,3 miljoen euro heeft ontvangen voor een uurtje spelen op Pinkpop. Dan kun je beter spreken van Goldplay”, aldus Slob. “Nu mag organisatie Pinkpop zulke keuzen maken. Maar dan Pinkpop-chef Jan Smeets beter toontje lager zingen over cultuurbezuinigingen. “
Natuurlijk niet, dat betaalt hij allemaal uit zijn eigen zak omdat hij het zo'n goede band vindt.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:26 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik hoop echt dat wij dat niet hoeven te betalen.
Maar het zal wel weer wel.
Nee da's niet waar, PP is nooit een festival geweest om nieuwe bandjes te ontdekken..quote:Op maandag 13 juni 2011 17:23 schreef Stokstaart het volgende:
Ooit was Pinkpop het podium voor opkomende bands. Tegenwoordig worden er bakken geld aan mainstream popartiesten uitgegeven.
Hele concept is al jaren naar de klote.
quote:
Denk je echt dat U2 nu nog zou komen draaien dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:27 schreef Tism het volgende:
[..]
Nee da's niet waar, PP is nooit een festival geweest om nieuwe bandjes te ontdekken..
Pinkpop is subsidievrij? Yeah rightquote:Op maandag 13 juni 2011 17:33 schreef jeoff het volgende:
Mensen die dit topic gebruiken om hun mening over Coldplay spuwen.![]()
Nog altijd betalen de bezoekers de kosten voor dit soort bands en aan de aantallen kijkers te zien aldaar is het hun dit waard.
Dat je buurvrouw toen nog niet van U2 had gehoord dat betekent niet dat U2 toen ook nog maar enigsinds een beginnend en opkomend bandje was.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk je echt dat U2 nu nog zou komen draaien dan?
Zo zijn er tal van voorbeelden.
Idd, die stonden daar op het hoogtepunt van hun carriere..quote:Op maandag 13 juni 2011 17:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat je buurvrouw toen nog niet van U2 had gehoord dat betekent niet dat U2 toen ook nog maar enigsinds een beginnend en opkomend bandje was.
Dat is al heel heel heel heel lang zo.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:23 schreef Stokstaart het volgende:
Ooit was Pinkpop het podium voor opkomende bands. Tegenwoordig worden er bakken geld aan mainstream popartiesten uitgegeven.
Inderdaad. Hoeveel heeft de staat aan belastingen verdient met die 1,3 miljoen van Smeets?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef Lindstrøm. het volgende:
Die twee zaken staan los van elkaar. Dat hij meer dan een miljoen betaald om een band te laten komen is puur uit commercieel oogpunt.
Arie 'Ik kan niks' Slob.
RHCP vind ik wel een echte concert band.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:39 schreef Loveless85 het volgende:
Echt bizar, zeker voor zo'n schijt band. Maar goed, nieuw is het niet echt volgens mij... RHCP stonden er paar jaar terug ook al voor een 1 miljoen, en bands als Metallica, Foo Fighters, KoL etc. komen vast ook niet voor minder dan een paar ton hun nest uit.
Smaken verschillen natuurlijk, hier kwam ook genoeg volk op af. Ik vind het gewoon absurde bedragen, zeker als je maar een uurtje speelden. RHCP was volgens mij nog minstens anderhalf, zoals de meeste (dag)afsluiters van een festival.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:40 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
RHCP vind ik wel een echte concert band.
Schijtband of niet, ik vind Coldplay ook overgewaardeerd maar dat is natuurlijk niet relevant voor deze discussie.quote:Echt bizar, zeker voor zo'n schijt band.
betaaldquote:Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef Lindstrøm. het volgende:
Die twee zaken staan los van elkaar. Dat hij meer dan een miljoen betaald om een band te laten komen is puur uit commercieel oogpunt.
Arie 'Ik kan niks' Slob.
Kloptquote:Op maandag 13 juni 2011 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schijtband of niet, ik vind Coldplay ook overgewaardeerd maar dat is natuurlijk niet relevant voor deze discussie.
Welnee man.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat je buurvrouw toen nog niet van U2 had gehoord dat betekent niet dat U2 toen ook nog maar enigsinds een beginnend en opkomend bandje was.
Heb ook even de beelden weten op te duikelenquote:De eerste tour in Nederland werd op 17 oktober 1980 afgesloten bij Gigant in Apeldoorn. De volgende dag trad U2 op in een klein zaaltje in Ukkel voor een zeventigtal toeschouwers, die elk 220 Belgische Frank (5,45 euro of 12,02 Gulden) betaalden.[1]
Nee, maar het slaat nergens op dat Jan Smeets staat te janken over een paar procent btw, bij zo'n festival en met zulke bedragenquote:Op maandag 13 juni 2011 17:59 schreef MadSteven het volgende:
Arie Slob snapt het verschil niet tussen goed-genoeg muziek en uitstekende muziek. Da's het probleem.
Het is toch niets nieuws dat er zulke bedragen betaald worden voor dat soort bands?
Komt bij dat er toch snel 50.000 x meer dan 100 euro aan inkomsten zijn. Da's dus al meer dan 5 miljoen. In praktijk zullen ze aan tickets alleen al (inclusief camping) 7 miljoen verdienen. Dat houden ze natuurlijk niet over, maar dat dé duurste artiest dan 1,3 miljoen kost - tja ach.
In random jaar, 1979 op pinkpop, daar speeldenquote:Op maandag 13 juni 2011 17:23 schreef Stokstaart het volgende:
Ik zou dan eerder kiezen voor meer goede bands en artiesten die misschien iets minder populair zijn maar niet van een minder niveau zijn. Maar ja, ieder zijn keuze.quote:Arie Slob snapt het verschil niet tussen goed-genoeg muziek en uitstekende muziek. Da's het probleem.
Het is toch niets nieuws dat er zulke bedragen betaald worden voor dat soort bands?
Komt bij dat er toch snel 50.000 x meer dan 100 euro aan inkomsten zijn. Da's dus al meer dan 5 miljoen. In praktijk zullen ze aan tickets alleen al (inclusief camping) 7 miljoen verdienen. Dat houden ze natuurlijk niet over, maar dat dé duurste artiest dan 1,3 miljoen kost - tja ach.
In 1981 hadden ze 1 album, meerdere singles en exposure in muziekbladen. En stonden op het punt een tweede album, met bijbehorende (bescheiden) hitsingles uit te brengen.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Welnee man.
De doorbraak was in 83 en in 81 stonden ze op Pinkpop.
Ik quote even Wikipedia:
[..]
Heb ook even de beelden weten op te duikelen![]()
Hoogtepunt was natuurlijk in 87 met het uitbrengen van The Joshua Tree en bijbehorende tour.
Totaal niet vergelijkbaar met een gearriveerde band als Coldplay die in uitverkochte stadia staan en tientallen miljoenen albums verkocht hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In 1981 hadden ze 1 album, meerdere singles en exposure in muziekbladen. En stonden op het punt een tweede album, met bijbehorende (bescheiden) hitsingles uit te brengen.
Ik zeg: dat is hetzelfde kaliber als de halve line-up dit weekend.
Reken maar op enkele tienduizenden euro's aan kosten per optreden.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat heeft zo'n band eigenlijk aan kosten voor een zo'n optreden?
Ik denk dan aan de reiskosten (zal nog wel meevallen ervan uitgaande dat die meerdere optredens in Europa achter elkaar doen), verblijfskosten (hotel en geen pauperhotel), begeleidend personeel, transportkosten (materiaal), ...
Vorig jaar was Rammstein de afsluiter.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:01 schreef Sloggi het volgende:
Wat is vorig jaar voor Springsteen betaald?
Ben vorig jaar dan ook alleen voor Rammstein richting Landgraaf gereden.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Rammstein zie ik toch echt veel liever dan coldplay
Springsteen was twee jaar geleden zie ik nu.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vorig jaar was Rammstein de afsluiter.
Als dat downloaden zo doorgaat, houden die jongens het straks voor gezien. Dan nemen ze wel ergens een kantoorbaantje van 8 tot 5 en sta jij mooi met lege handen voor je CD-speler.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
1,3 miljoen voor een uurtje?
Goh en het dan vreemd vinden dat mensen CD's downloaden en zich er niet schuldig over voelen.
Och zolang ze 1,3 miljoen binnenharken voor een uurtje denk ik dat er genoeg te vinden zijn die dat veeeeel leuker vinden als van 8 tot 5 formulieren invullen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dat downloaden zo doorgaat, houden die jongens het straks voor gezien. Dan nemen ze wel ergens een kantoorbaantje van 8 tot 5 en sta jij mooi met lege handen voor je CD-speler.
Actie (van Smeets) --> Reactie. Niet meer dan logisch.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:00 schreef Jarno het volgende:
Wat een verschrikkelijk Nederlands gejankzak weer. Zesjes cultuur in optima forma. "Doe maar gewoon mien jong, voor die 1,3 miljoen heb je 6 ander'n bands!". Nee, boek lekker puur middenmoters en laat Pinkpop wegkwijnen zoals zo veel andere festivals in Europa. Sjees.
En dat snobistisch afzeiken van Coldplay begint ook een beetje typisch te worden btw (nee, geen fan).
Smeets is helemaal niet ver genoeg gegaan, imho. Die kutconservatieven moeten eens nodig horen dat niet iedereen staat te juichen om een regering van boekhouders en angstzaaiers. Dat laffe Pinkpop publiek wakker schudden. Ze in actie laten komen. En als die slak van een Smeets die boodschap moet brengen, soit.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Actie (van Smeets) --> Reactie. Niet meer dan logisch.
Dan moeten ze ook niet gaan janken over een btw-verhoging als ze dit soort bands binnenhalenquote:Op maandag 13 juni 2011 21:00 schreef Jarno het volgende:
Wat een verschrikkelijk Nederlands gejankzak weer. Zesjes cultuur in optima forma. "Doe maar gewoon mien jong, voor die 1,3 miljoen heb je 6 ander'n bands!". Nee, boek lekker puur middenmoters en laat Pinkpop wegkwijnen zoals zo veel andere festivals in Europa. Sjees.
En dat snobistisch afzeiken van Coldplay begint ook een beetje typisch te worden btw (nee, geen fan).
Volgens mij ging dat over cultuur in de breedste zin des woord, niet over Pinkpop an sich. Maar goed, nuance...quote:Op maandag 13 juni 2011 21:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan moeten ze ook niet gaan janken over een btw-verhoging als ze dit soort bands binnenhalen
Bullshit. Het gaat om het hypocriete gejank van die organisator die huilt om z'n BTW-tarief terwijl hij middelmatige bandjes als Coldplay boekt voor 1,3 miljoen per uur.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:00 schreef Jarno het volgende:
quote:Op maandag 13 juni 2011 21:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bullshit. Het gaat om het hypocriete gejank van die organisator die huilt om z'n BTW-tarief terwijl hij middelmatige bandjes als Coldplay boekt voor 1,3 miljoen per uur.
quote:Op maandag 13 juni 2011 21:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over cultuur in de breedste zin des woord, niet over Pinkpop an sich. Maar goed, nuance...
Ralf Hütter, Florian Schneider, Peter Allen, Adrienne Anderson, Joe Satriani...quote:
Exact, het maakt mij geen reet uit hoeveel iemand voor een bandje betaald. Al betalen ze 100 miljoen om twee minuten Jay-z en Beyonce binnen te halen. Doe het van je eigen geld en ik zal zwijgen.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bullshit. Het gaat om het hypocriete gejank van die organisator die huilt om z'n BTW-tarief terwijl hij middelmatige bandjes als Coldplay boekt voor 1,3 miljoen per uur.
Ik zou toch wat beter lezen.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over cultuur in de breedste zin des woord, niet over Pinkpop an sich. Maar goed, nuance...
Inderdaad, daarom is het ook een raadsel waarom voetbal en de bioscoop niet onder het vernieuwde btw tarief gaan vallen. Kun jij het uitleggen ?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:08 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Verder zie ik niet in waarom de staat commerciële evenementen verkapt zou moeten subsidiëren.
Dat kost stemmen?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom is het ook een raadsel waarom voetbal en de bioscoop niet onder het vernieuwde btw tarief gaan vallen. Kun jij het uitleggen ?
Volgens mij lees ik prima en staat nergens in dit topic anders vermeld.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zou toch wat beter lezen.
Waarom zou ík dat moeten uitleggen? Dat vind ik namelijk net zo onzinnig.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom is het ook een raadsel waarom voetbal en de bioscoop niet onder het vernieuwde btw tarief gaan vallen. Kun jij het uitleggen ?
Goeie genade zeg! Wat zijn het voor mensen die dat daadwerkelijk neertellen?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Terwijl hij voor dat geld toch mooi 325 uur Lucas en Gea had kunnen huren.
http://www.twilight-enter(...)_Ks6kCFcODDgodUUYgJg
Offtopic: Dit ben ik nou helemaal met je eens. Bovendien betalen veel mensen al driedubbel voor muziek:quote:Op maandag 13 juni 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er geen moeite mee te betalen voor content die ik wil hebben. Waar ik veel meer moeite mee heb is dat je verplicht wordt te betalen voor crap waar je niet om gevraagd hebt.
Ik koop mijn DVD's, maar waarom moeten ze mijn dan lastig vallen met waarschuwingen, ik koop mijn muziek, waarom zit daar dan weer een beveiliging op.
Lazer op denk ik dan.
Nou, ik weet eigenlijk niet zo goed wat schokkender is: 1,3 miljoen voor een uurtje Coldplay of 4 mille voor een uurtje Lucas en Gea...quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef boem-dikkie het volgende:
1.3 miljoen betalen voor een band als Coldplay, en er dan ook nog vrijwillig naar luisteren.!!!
In principe sponsort de overheid de 1,3 miljoen euro voor Coldplay, met het lage BTW-tarief.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef gelly het volgende:
Maar goed, Slob praat natuurlijk poep. Een act als coldplay boeken heeft niks met btw te maken, door bezoekers die daarvoor komen kunnen weer andere acts geboekt worden. Enkel de overheid profiteert van een hoger btw tarief. Niet de bezoekers of Smeets. Die worden juist benadeeld.
Daarnaast ontvangt Pinkpop geen subsidie. Dus meneer Slob mag écht z'n mondje toe doen.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef gelly het volgende:
Maar goed, Slob praat natuurlijk poep. Een act als coldplay boeken heeft niks met btw te maken, door bezoekers die daarvoor komen kunnen weer andere acts geboekt worden. Enkel de overheid profiteert van een hoger btw tarief. Niet de bezoekers of Smeets. Die worden juist benadeeld.
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er geen moeite mee te betalen voor content die ik wil hebben. Waar ik veel meer moeite mee heb is dat je verplicht wordt te betalen voor crap waar je niet om gevraagd hebt.
Ik koop mijn DVD's, maar waarom moeten ze mijn dan lastig vallen met waarschuwingen, ik koop mijn muziek, waarom zit daar dan weer een beveiliging op.
Lazer op denk ik dan.
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarnaast ontvangt Pinkpop geen subsidie. Dus meneer Slob mag écht z'n mondje toe doen..
Hoe moet ik dat dan zien ? Btw moet gewoon weer afgedragen worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
In principe sponsort de overheid de 1,3 miljoen euro voor Coldplay, met het lage BTW-tarief.
Voor Smeets zal dat trouwens wel meevallen, denk ik. Het enige verschil is dat de groep mensen die naast de kaartjes grijpt wat kleiner wordt, maar daar eet de heer Smeets geen biefstukje minder om.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef gelly het volgende:
Pinkpop houdt zijn eigen broek op iig. En laten we het ajb níet hebben over zaken die indirect met overheidsgeld bekostigt worden want dan wordt het wel een beetje hypocriet topic vrees ikquote:
Matige woordkeuze van mijn kant inderdaad. Het is direct overheidsgeld, maar niet in de vorm van subsidie maar een 'zakelijke transactie' (de publieke omroep krijgt er immers radio en tv materiaal voor terug)quote:Op maandag 13 juni 2011 21:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Pinkpop houdt zijn eigen broek op iig. En laten we het ajb níet hebben over zaken die indirect met overheidsgeld bekostigt worden want dan wordt het wel een beetje hypocriet topic vrees ik.
Ja joh en Foo Fighters en al die andere headliners komen ook niet voor een ton of 2 hoor. Het is populistisch gewauwel van een stel wereldvreemde SGP'ers.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:27 schreef MOD het volgende:
Was Rammstein vorig jaar ook niet iets van 2 miljoen?
Ik ben er voor dat het lage BTW tarief voor alles gaat geldenquote:Op maandag 13 juni 2011 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat het lage BTW tarief alleen voor levensmiddelen moet gelden.
Indirect natuurlijk ook mensen die geen interesse hebben in concerten, en hun geld uitgeven aan producten of diensten waarvoor wel een hoog BTW-tarief geldt: die moeten relatief meer betalen voor overheidsdiensten. Daarnaast kunnen andere sectoren ook prima blijven drijven met een BTw van negentien procent, dus waarom zou dat voor de entertainmentsector anders moeten zijn?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef gelly het volgende:
Smeets moet niet zo populistisch wauwelen, want zijn feestje heeft ook verder geen fuck ermee te maken. Verder kost een kaartje pinkpop 150 euro nu en zou het met btw-verhoging wel 168 euro kosten. Nou gelijk veels te duur!quote:Op maandag 13 juni 2011 21:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja joh en Foo Fighters en al die andere headliners komen ook niet voor een ton of 2 hoor. Het is populistisch gewauwel van een stel wereldvreemde SGP'ers.
Dat is het juistquote:Op maandag 13 juni 2011 21:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja joh en Foo Fighters en al die andere headliners komen ook niet voor een ton of 2 hoor. Het is populistisch gewauwel van een stel wereldvreemde SGP'ers.
Dát is het punt.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Smeets moet niet zo populistisch wauwelen, want zijn feestje heeft ook verder geen fuck ermee te maken. Verder kost een kaartje pinkpop 150 euro nu en zou het met btw-verhoging wel 168 euro kosten. Nou gelijk veels te duur!
Nee nou wordt -ie mooiquote:Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Smeets moet niet zo populistisch wauwelen
niets, ik denk niet dat Coldplay belasting in nederland afdraagtquote:Op maandag 13 juni 2011 17:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoeveel heeft de staat aan belastingen verdient met die 1,3 miljoen van Smeets?
Klopt, maar niet vanuit het commerciële kamp wat Pinkpop heet. Dat heeft weinig met kunst en cultuur te makenquote:Op maandag 13 juni 2011 21:50 schreef Boldface het volgende:
Coldplay schijnt zichzelf te hebben terugverdiend; geen probleem. Het doet niets af aan het feit dat bezuinigen op kunst en cultuur een slechte zaak is. Terecht dat daar veel protest tegen klinkt.
Het zou me niet verbazen als ze een brievenbusmaatschappij hebben hier vanwege de belastingvoordelenquote:Op maandag 13 juni 2011 21:50 schreef donald_dick het volgende:
[..]
niets, ik denk niet dat Coldplay belasting in nederland afdraagt
Dit. Dus.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:08 schreef Pino112 het volgende:
Toen de BTW van 19 naar 6% ging zijn de kaartjes ook niet verlaagd, dus Pinkpop moet niet zeuren.
Zo heb ik je nog nooit gehoord over belastingen.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef gelly het volgende:
Meeste grote bands hebben een Holding in Nederland waar ze hun winst boekhoudkundig plaatsen, U2 doet dat ook, en betaald geen belasting in Ierland. Hebben wél een grote bek over de Ierse overheidsuitgaven, maar dragen er niet aan bij. Coldplay zou er waarschijnlijk verstandig aan doen in Nederland belasting af te dragen omdat Nederland een belastingparadijs is voor multinationals.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:50 schreef donald_dick het volgende:
[..]
niets, ik denk niet dat Coldplay belasting in nederland afdraagt
En dat bepaal jij? Ook mainstream-muziek, die een grote groep mensen aanspreekt, is kunst en cultuur. Dat zijn niet de kunstvormen die het eerst in de verdrukking komen bij bezuinigingen, dankzij het commerciële potentieel. Maar de bezuinigingen raken alles en iedereen in die sector. Bovendien: de visie van het rechtse kabinet is nou juist dat kunst en cultuur zichzelf moet bedruipen, dus blijft alleen datgene over wat de massa aanspreekt. Wen er maar vast aan.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:51 schreef Piles het volgende:
Klopt, maar niet vanuit het commerciële kamp wat Pinkpop heet. Dat heeft weinig met kunst en cultuur te maken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |