http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesisquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:54 schreef rumiii het volgende:
Hoe kon de eerste cel onstaan?
Ik wil gewoon antwoord van een user
Dat is juist de controle: Vanaf de eerste mens gaat het van vader op zoon (lees gerust ook: moeder op dochter); en vanwege de leeftijd van de mensen én het familieverband, konden evt. 'foutjes' in het doorvertellen goed gecorrigeerd worden, totdat het eindelijk op schrift is gesteld.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:50 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen "doorfluisteren" en "gewoon vertellen", behalve het volume van je stem?
En wat doet een sterke familieverband er toe?
Je wil serieus beweren dat alle argumenten die je tot dusver hebt gebruikt, van de tweede hoofdwet via het zondvloed argument en het stellen dat " het niet bewezen is" tot aan Pascals wager, helemaal door jezelf verzonnen zijn en dat het feit dat dit nu precies de argumenten zijn die je op iedere creationistensite kan vinden puur toeval is ?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:44 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Waar jij vandaan haalt dat ik gedachteloos van andere websites knip en plak, weet ik niet; de enige verwijzing die ik gebruikt heb, is bij het boek 'Darwins Black Box'. Dus jij hoeft je überhaupt niet te verlagen tot knip en plakwerk
Dat is geen arrogantie, maar irritatie.quote:. Overigens ben ik al eens van arrogantie beschuldigd, volgens mij lijkt de toon van jouw post daar ook wel op...
Omdat het verliezen van dierbaren veel pijn doet en dan is het praktisch veel handiger om te denken dat er een hiernamaals of reïncarnatie is.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:55 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is, dat we alleen maar 'goed' kunnen leven naar onze maatstaven. Wij werken meestal met het weegschaal principe: evenveel goede als of meer goede dan slechte daden en het komt alsnog wel goed. Al begrijp ik niet wat er goed zou moeten komen, als de evolutietheorie waar is, want dan is er geen hiernamaals (terwijl toch de meerderheid van de mensheid daar wel gelooft, waar zou het toch vandaan komen).
Vanaf de eerste cel wordt het verdere ontstaan van leven inderdaad door de evolutietheorie beschreven.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:58 schreef rumiii het volgende:
Al het leven is volgens de theorie van het eerste cel in water onstaan, door te evolueren?
Over knippen en plakken gesproken...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:57 schreef M.rak het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesis
Deze vraag heeft echter niets te maken met de evolutietheorie, net zomin als dat de vraag hoe het heelal ontstaan is niets te maken heeft met de theorie van de zwaartekracht.
Hoezo? Vaders maken geen fouten wanneer ze iets aan hun zoon vertellen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:57 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Dat is juist de controle: Vanaf de eerste mens gaat het van vader op zoon (lees gerust ook: moeder op dochter); en vanwege de leeftijd van de mensen én het familieverband, konden evt. 'foutjes' in het doorvertellen goed gecorrigeerd worden, totdat het eindelijk op schrift is gesteld.
De theorie zegt toch ook dat deze in het water is onstaan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:59 schreef M.rak het volgende:
[..]
Vanaf de eerste cel wordt het verdere ontstaan van leven inderdaad door de evolutietheorie beschreven.
DAT.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:00 schreef rumiii het volgende:
[..]
De theorie zegt toch ook dat deze in het water is onstaan?
Wat heeft dat met knippen en plakken te maken? Het feit dat verschillende gebeurtenissen door verschillende theorieën beschreven worden lijkt me niet meer dan logisch.quote:
Tsja. Zoals ik al zei: zolang JIJ niets nieuws aandraagt hoeven andere mensen dat ook niet te doen.quote:
Niks mis met knippen en plakken. Ik begrijp MrSqueaky's probleem ook niet zo.quote:
Dat laatste is een onterechte conclusie, maar gezien de verhoudingen kan ik niet op alles ingaan. Bovendien is het Off Topic, 'niet relevant'quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je wil serieus beweren dat alle argumenten die je tot dusver hebt gebruikt, van de tweede hoofdwet via het zondvloed argument en het stellen dat " het niet bewezen is" tot aan Pascals wager, helemaal door jezelf verzonnen zijn en dat het feit dat dit nu precies de argumenten zijn die je op iedere creationistensite kan vinden puur toeval is ?
Mijn excuses dan.
Blijft staan dat je met 5 minuten zoeken op google had kunnen ontdekken dat al je argumenten tot dusver al 10000en keren ontkracht zijn. Als je die ontkrachting maar zwak vindt - prima. Maar nogmaals: val DIE dan aan.
En ik begrijp hieruit dat je niet wil discussieren over de verschillende scheppingsverhalen?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:00 schreef rumiii het volgende:
[..]
De theorie zegt toch ook dat deze in het water is onstaan?
Helemaal mee eens. Het is goed om zaken gescheiden te houden, anders kan niet iedereen het meer volgen...quote:
Hangt er van af wat je doel is.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:02 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Dat laatste is een onterechte conclusie, maar gezien de verhoudingen kan ik niet op alles ingaan. Bovendien is het Off Topic, 'niet relevant'
....quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:05 schreef rumiii het volgende:
[..]
nemen darwinisten dat aan als het ware?
Hoe denk jij als mohammedaan erover?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:05 schreef rumiii het volgende:
[..]
nemen darwinisten dat aan als het
ware?
Het valt wel op dat het in F&L meestal gelovigen zijn die dingen als offtopic en niet relevant bepalen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:02 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Dat laatste is een onterechte conclusie, maar gezien de verhoudingen kan ik niet op alles ingaan. Bovendien is het Off Topic, 'niet relevant'
Deze exacte discussie is al duizenden keren gevoerd - alleen de namen van de deelnemers veranderen. De inhoud zelf is telkens hetzelfde. En het recyclen van oude argumenten zonder er iets aan toe te voegen is zo ontzettend nutteloosquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Niks mis met knippen en plakken. Ik begrijp MrSqueaky's probleem ook niet zo.
Wie zegt dat ik het allemaal zelf bedacht heb? Ik verwijs alleen niet naar websites, omdat ik dat een te goedkope manier van discussiëren vind: beetje smijten met links om je gelijk te bewijzen; over gedachteloos gesproken...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja. Zoals ik al zei: zolang JIJ niets nieuws aandraagt hoeven andere mensen dat ook niet te doen.
Vind je het sowieso niet veelzeggend dat voor ieder " volmaakt origineel en zelfbedacht" argument van jezelf er al hele websites met antwoorden bestaan ?
Moeilijk om te zeggen dat je geen darwinist genoemd wil worden ?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:08 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Hoe denk jij als mohammedaan erover?
Het probleem van meerdere scheppingsverhalen is juist zéér relevant.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:02 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als Darwinisme behalve in de ogen van creationistenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:12 schreef rumiii het volgende:
[..]
Moeilijk om te zeggen dat je geen darwinist genoemd wil worden ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |