abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98170242
hier ook die uitslag van zwitsel. hier in huis dus geen zwitsal :N :X
pi_98170941
Het lijkt me geen 6e ziekte na enig googlewerk.
Het lijkt ook iets minder inmiddels. Minder fel rood. Ik hou het op warmte of zwitsal.
Ik had de olie al een hele tijd laten liggen omdat hij een gevoelig huidje leek te hebben maar manlief pakte het gister en ik wilde niet meteen gaan gillen :@ :7

Mr.DML wilde nu ook stoppen met rijstebloem maar als je alles elimineert en het trekt weg weet je nog niet waar het aan lag dus Zwitsal maar weer overboord.

Dank voor het meedenken allemaal :*

Orea, wat fijn dat het beter gaat met Leia en ze heeft doorgeslapen! Maar wat zag ze er uit, arm ding.

Nu ga ik weer even tijdelijk terug onder mijn steen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:50:45 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98173230
:W DML, je weet waar je terecht kunt bij vragen :* voor je herstel.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:20:22 #154
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98175260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:27 schreef Poppedein het volgende:

[..]

:o .. _O- Das de kinderarts provoceren geloof ik ;)
Ik snap heel goed dat je alles uit de kast trekt, júist omdat ze allergieën heeft, maar man, ik heb echt bewondering voor je hoor! Ik hoop heel hard dat ze goed op de soya zal reageren en wens jou dan maar lekker je pre-zwanger lijf terug als in ieder geval fijne bijkomstigheid!
Hoe werkt t eigenlijk als ze in eerste instantie niet lijkt te reageren op hetgeen je provoceert? Moet je dan gelijk doorgaan met t product en in hogere mate of alsnog weer rustdagen inlassen?

[..]

Ja man O+ Hij was 5045 al, in 28 dagen tijd 1525 gram gegroeid!!! Mama's slagroom FTW! En ook 57 cm, dus ik verbeelde me t toch echt niet dat 56 al te klein leek te worden, vanavond de 62 kleertjes ook maar vast een plekje geven (Hij heeft echt meer dan de helft niet aangehad.. ik denk dat voor hem net wat minder had dan voor Lena destijds, maar Lena verschoonde ik door haar gespuug 4x daags, Jelte 1x per etmaal als we een spuitluierloze dag hebben...hij heeft de helft nooit aangehad :@ Dussuhhh kleurdoos, hou me in de gaten ;) )

Wel hoorde de CB arts een ruisje bij zn hartje, waarvoor ik morgen even langs de HA ga, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet echt warm of koud van word, eerst maar es echt zien en dan geloven, hij oogt als een heerlijk gezonde pasgeborene en de HA heeft in de kraamweek ook niets gehoord, dus er zijn vooralsnog geen andere factoren die voor zorgen pleiten,...we zien t wel even morgen, of de HA het nodig vindt ons te verwijzen..
haha lief :D O+ we gaan t meemaken. Ik pas in elk geval mn spijkerbroeken weer die ik kocht voor ik zwanger was van Amelie *O* ok mn buikrol had ik eerder stukken minder (hoewel ik daar destijds anders over dacht :')) maar dat heeft vast nog wat tijd nodig... ofzo... hoop ik.

Ik kan binnen 48 uur een reactie verwachten, als er niets gebeurt, of we twijfelen, dan wacht ik dus 2 dagen en voer de provocatie nog eens uit. Al dan niet met grotere hoeveelheid. Als het goed blijft gaan dan kan ik de hoeveelheid op gaan hogen naar een hoeveelheid die voor mij normaal is.

Fijn dat Jelte goed gegroeid is zeg! Helemaal met dank aan zn moesje O+ :D doe je goed!
Maar oef zn ruisje, ik schrik er een beetje van :@ fijn dat je zelf niet direct in de stress schiet en ook fijn dat de HA niets bijzonders zag in de kraamweek. Ik ben benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft. Maar sowieso super dat hij het zo goed doet!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 juni 2011 @ 21:25:53 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98175580
Sinds ik Geert vanmiddag in het stabilisatiekussen heb liggen op z'n zij, gaat het slapen tien keer beter. hij is géén huilbaby, maar protesteerde wel als ik 'm op z'n rug legde in de box. Hij heeft er nu vanaf vanmiddag steeds minimaal twee uur tussen gelaten zonder te protesteren en met zichzelf vermaken/slapen in de box. (ik mag het kussen van de fysio alleen onder toezicht gebruiken, wat nieuw voor me is, bij Jan moest ik het juist 's nachts gebruiken omdat hij dan de langste ruk maakte in z'n voorkeurshouding (zonder kussen thtat is))
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98177084
Klinkt goed Poppedein, die Jelte groeit goed O+

Jelle is vanmorgen even bij de huisarts geweest omdat hij bleef rochelen en z'n ademhaling ook nog piept. En om z'n oren maar weer eens na te laten kijken. Oren bleken gelukkig schoon, maar in z'n longen toch wel veel slijm wat hij er waarschijnlijk niet uitgehoest krijgt.
Hij heeft nu een puf voorgeschreven gekregen, 1-3 keer daags om te kijken of dat hem wat helpt op te knappen. Ik ben benieuwd, hij heeft hem vandaag 2x gehad en het puffen zelf is al een uitdaging ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 juni 2011 @ 21:54:12 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98177360
heb je dr ook zo'n heel apparaat bij gekregen mrien? Wat een drama was dat bij Jan zeg, hij sloeg 'm elke keer weg! Succes ermee :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_98177677
Ja, deze:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 juni 2011 @ 22:07:33 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98178239
Die ziet er een stuk comfortabeler uit dan die Jan destijds had. dat was echt een onding, deze kan je nog redelijk goed over neus en lippen plaatsen zo te zien, die van Jan had een rond kapje en kreeg je met geen mogelijkheid fatsoenlijk over zowel de neus als de mond heen.

pi_98180664
Beterschap voor Jelle
Jelte doet het goed poppedein echt een speklapje in wording
  woensdag 15 juni 2011 @ 01:44:34 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98187951
Bwuh, voor het eerst weer avonddienst gehad vandaag en volgens mij had Eline wat mama-honger in te halen. Zit nu al weer een uurtje met haar op de bank omdat ze alleen bij mij wil slapen. Op zich geen probleem, maar Bram slaapt ook bij ons nadat hij weer eens wakker is geschrokken en hij slaapt nog niet zo vast. Beweegt een hoop en slaat om zich heen. Ik wacht wel tot hij weer diep slaapt en probeer het dan nog een keer
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:22:36 #162
259886 pessie
pi_98190130
Jelte kweekt spek ^O^

Sugar, nog wat geslapen vannacht?

Mrien ik hoop dat de pufjes werken.

Ik ben opeens een jaartje ouder (Nou ja, nog een minuut of 10, maar goed). Manlief heeft zelfs voor hij naar zn werk ging slingers opgehangen O+ . Ondertussen wel de lamp gesloopt waar ik wakker van schrok maar goed, maakt niet uit.

En ik krijg een:

*Tromgeroffel*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 08:25:43 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98190160
wauw gaaf verjaardagscadeau Pessie! en gefeliciteerd natuurlijk :*

pi_98190224
Pessie gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een gaaf cadeau zeg! :o
pi_98190857
DML, hopelijk was het de zwitzal en verdwijnen de plekken snel. Yaro had eerst ook geen last van de massage olie van Weleda, maar kreeg er uiteindelijk toch last van. Het kan dus goed dat hij er eerst geen klachten van had.

Wat fijn dat Geert beter slaapt met het stabilisatiekussen. Wel bijzonder dat een beleid zo snel kan veranderen he?

Jelle aan de puffer, hopelijk helpt het hem, kan me helemaal voorstellen dat het een uitdaging is, als ik hier al merk dat de gewonen dingen soms een uitdaging zijn.

*O* voor het goed groeien van Jelte

:* voor Sugersnap, hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen

Pessie gefeliciteerd en wat een onwijs gaaf cadeau!
pi_98191923
Oef, Sugarsnap, dan hakt zo'n eerste avonddienst er wel in! Heb je uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen?

Pessie, gefeliciteerd! Mooi cadeau!

As1981, ik ben niet helemaal bijgelezen. Hoe gaat het met Yaro? Las ik nou iets over nieuwe ontwikkelingen?

Ik heb wat knopen doorgehakt gisteren. Van maandag op dinsdag was weer een ontzettend zware nacht. Lena dronk elke 2 uur en ik had vreselijke oorpijn. (De dag erna bleek dat een oorontsteking te zijn.) Ik besefte ineens dat ik vooral de onvoorspelbaarheid zat was en ik meer ritme en regelmaat in de dagen wilde. We hebben besloten om elke late avondvoeding een flesje kunstvoeding te geven. Die voeding kolf ik dan af, maar het doel is om haar meer te geven dan ze bij mij zou drinken zodat ze een seintje krijgt van 'hey, het is tijd voor de lange ruk!'. In principe ben ik van plan de overige voedingen zelf te blijven geven, maar als het zo is dat mijn productie hierdoor ernstig terugloopt dan is dat maar zo.

Gisteravond heeft ze een fles afgekolfde melk van 150cc gedronken en een kwartier later een fles kunstvoeding van 60cc erachteraan. Belachelijke hoeveelheid natuurlijk. :D En ja hoor, ze heeft 5 uur geslapen! *O* Ik zag mijn schone slaapster ineens terug, zo intens tevreden in plaats van dat gerommel 's nachts. Ik had bovendien het idee dat ik haar het slapen vermoeilijkte doordat ik vanwege mijn oorpijn onrustig sliep. Ik heb goede hoop dat de nachten na de volksverhuizing morgen nog beter gaan worden.

Mijn schoonouders gaan morgen helpen om de boel om te gooien. Het plan is iets gewijzigd. We laten onze eigen slaapkamer intact (inclusief co-sleeper for the time being), van onze werkkamer maken we Lena's kamer en onze bureaus verkassen we naar Ivans kamer (die nu in de grootste kamer slaapt). Het is niet helemaal ideaal, maar we hebben allebei een laptop dus we kunnen tijdens Ivans middag- en nachtslaap gewoon werken/computeren. Voor Ivan lijkt dit me minimaal belastend: hij krijgt geen onrustig gedoe 's nachts op zijn kamer en hij hoeft niet aan een andere kamer te wennen. Zijn hoekje in de kamer blijft gewoon intact. Ik denk niet dat hij last gaat hebben van de bureaus, en als dat wel zo is regelen we wel een kamerscherm of zo.

Anyhow, ik zie het weer zitten! Gooi ik er meteen een filmpje in van ons poppetje:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:02:43 #167
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98192025
Fijn Claudia, dat het plan lijkt te werken. Hopelijk voegen jullie toekomstige plannen nog meer aan een goede nachtrust toe.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98192375
Claudia fijn dat jullie nu knopen hebben doorgehakt. Ik denk dat, dat alleen al wat meer rust geeft. En wat lekker dat ze 5 uur achter elkaar heeft geslapen. En ondanks dat ze jullie van die moeizame nachten heeft bezorgd (ga van het positieve uit en dat ze nu voorbij zijn), is het echt een heerlijk meisje. Zo vrolijk ook!

Die volksverhuizing klinkt prima en wel overdacht. Lijkt me niet dat Ivan daar echt last van gaat krijgen.

Hoe gaat het nu met jou oorpijn? Heb je er iets voor gekregen?

Wat lief dat je naar Yaro's ontwikkelingen vraagt. Hij gaat naast staan, nu ook zelf zitten, pakt dingen van de grond als hij staat, herkent dingen en wijst ze aan. De ontwikkelingen gaan ineens weer zo snel allemaal. Wel wordt ik soms "moe" dat de dagelijkse dingen (slapen, luier verschonen, enz) steeds meer een strijd worden omdat hij gewoon niet stil kan/wil liggen. Maar als ik dan een lach van hem krijg is het weer goed hoor.
pi_98192764
Yaro is nu 10 maanden oud, hè? Ik zal eens proberen te bedenken wat we bij Ivan gingen doen toen het lastiger werd om hem bijvoorbeeld te verschonen. Ik vond het op een bepaald moment ook wel weer makkelijker worden omdat hij zelf meer kon helpen. Het kost me meer tijd om Lena om te kleden dan om Ivan kleren aan te trekken bijvoorbeeld.

Wat ik alvast alle toekomstige dreumesmoeders kan adviseren is het boek The happiest toddler on the block. Ik haal er ontzettend veel praktische tips uit. (Ik wil ook wel een samenvatting geven als er interesse voor is, maar het is vooral gericht op kinderen vanaf 18 maanden, al vind ik dat je met veel goede gewoontes al vroeg kunt beginnen.)
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:39:48 #170
259886 pessie
pi_98193028
Claudia wat een vrolijk meisje heb je daar! En wat is ze al groot! In mijn beleving was Nathan al veel ouder voordat hij op die manier in het badje lag!

As, zelf gaan zitten is al heel praktisch! Voorbij met de "mama kom hier ik wil zitten maar op de een of andere manier sta ik nog"-frustratie!
As, ik geef Nathan altijd iets in handen, een fles bodylotion, shampoo, tubetje zalf. Vind hij leuk omdat het geen speelgoed is ( :') ) en het houdt hem net de tijd rustig die ik nodig heb om een vieze luier af te doen en een schone weer om. Dan nog even strijd om zn romper vast te maken en broekje kan staand, sokken kunnen zittend, dus dat vind hij wel prima.
pi_98193055
Zal is gaan zoeken op dat boek, ken het niet. En als je praktische tips hebt graag. Yaro is inderdaad 10 maanden. Wat ik nu al soms doe is hem luierbroekjes aan i.p.v. luiers. Maar eigenlijk moet hij daar nog beter voor staan. Het lukt nou eenmaal niet om een gewone luier staand aan te doen.
Ook zou ik graag gewoon ondergoed voor hem willen, dat gepiel met die rompers. Maar die zijn pas vanaf maatje 86/92. Nog even volhouden dus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 10:40:45 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98193065
ik ben wel geinteresseerd clau :@

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 10:43:02 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98193152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:40 schreef As1981 het volgende:
Zal is gaan zoeken op dat boek, ken het niet. En als je praktische tips hebt graag. Yaro is inderdaad 10 maanden. Wat ik nu al soms doe is hem luierbroekjes aan i.p.v. luiers. Maar eigenlijk moet hij daar nog beter voor staan. Het lukt nou eenmaal niet om een gewone luier staand aan te doen.
Ook zou ik graag gewoon ondergoed voor hem willen, dat gepiel met die rompers. Maar die zijn pas vanaf maatje 86/92. Nog even volhouden dus.
er zijn ook boxertjes, ik geloof bij de zeeman, die klein vallen. De luier moet er ook nog onder he. Jan droeg ook al heel snel boxers en hemdjes. maar die heeft een absurd middenlijf zeg maar :P 74/80 was te klein en 86/92 verzoop hij in. toen ben ik overstapt op ondergoed.

pi_98193155
Herkenbaar Pessie, maar op de een of andere manier wil hij altijd dat gene wat nou net niet handig is. Ik haal altijd alles weg wat hij niet mag. Maar dan pakt hij bijvoorbeeld de luiertas. Prima, maar wil hij net dat ene koordje hebben wat kort is, waardoor hij toch moet draaien/zitten/enz.
Ach, deze fase gaat vast ook voorbij en dat doet hij weer iets waardoor ik vind dat hij veel te snel groot wordt en dan mis ik deze fase weer. Dus ik ga er maar van proberen te genieten.
pi_98193192
Echt DJMO? Oh dan ga ik straks gelijk op zoek naar boxers bij de Zeeman. Bedankt voor de tip. Rompers 74/80 zitten hier vaak ook te klein. Eigenlijk alleen die van de Primark passen nog goed.
pi_98193737
We hebben hier een zeeman om de hoek hè As, we kunnen zo wel ff kijken. Hebben we gelijk een goede reden om de deur uit te gaan en kan ik ook weer ff legitiem snuffelen haha.
pi_98193756
kijk, dat noem ik nou nog eens het aangename met het nuttige combineren :P
pi_98193771
hèhè yup! ;) :P
pi_98194235
fijn dat je een plan van aanpak hebt Claudia, ik hoop dat het wat opschiet want dit is ook niks voor jou zo :{

Poppedein hoe was het bij de huisarts? Of moet je nog gaan? In dat geval, succes!

Pessie feli met je verjaardag, mooie fiets! Daar ga je vast veel plezier van hebben strakjes :Y

She-Wolf hoe is het met jouw meiske? Ik zag zulke drollige foto's in t fototopic van je dames O+ wat een geweldig leuk trio zo bij elkaar :D

Claudia ik ben wel geinteresseerd in die samenvatting!

Hier gaat t zijn gangetje, Elin slaapt niet zelf in, enkel bij mij op de arm en dat is wel eens lastig/onhandig. Met name als ik alleen ben en Amelie dendert als een ongeleid projectiel door het huis :') :D
maar we hebben nu in ieder geval iets gevonden dat werkt tegen het krabben *O* we parkeren t knijn tegen de plek waar ze je jeuk lijkt te hebben en dan kan ze er niet bij met de handjes, bijkomend voordeel, ze heeft iets om lekker stevig vast te houden, dat lijkt ze fijn te vinden. Yay!

Zo langzaamaan begin ik hier ook wat meer structuur in de dag aan te brengen maar ik vind het nog wel lastig om de verschillende ritmes van dreumes en baby te combineren. Komt vanzelf wel maar nu loopt het nog compleet langs elkaar heen. Tijd om te syncen :Y)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98194260
Goed van die 5 uur claudia! De eerste stap richting je beter voelen *O*

De rest is allemaal nog een beetje ver van mijn bed show voor mij, met heule grote kinderen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98194367
Oh Huup je meisje met dat konijn O+ . Wat fijn dat het ook helpt tegen het krabben. Hopelijk lopen de ritmes straks een beetje gelijk aan elkaar.

Pas maar op Vanyel, voor je het weet heb jij ook een heule grote baby. Maar eerst nog lekker genieten van je mini mensje.

Ik heb gezocht op dat boek Claudia, maar diegene die ik gevonden hebt staat bij van 6 maanden tot 5 jaar. Is dat dan hetzelfde boek in een nieuwere versie? Ze verkochten hem gewoon bij bol.com.
pi_98194441
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:40 schreef As1981 het volgende:
En als je praktische tips hebt graag.
Verschoon je hem op de commode? Ik zou sowieso alles waarvan je niet wilt dat hij eraan komt buiten handbereik zetten. Dat is meer een 'pick your battles'-ding: hoeveel energie heb je ervoor over om hem ervan te weerhouden aan die dingen te zitten?

Afleiden werkt denk ik het beste. Zoek iets handzaams dat voor hem interessant is om mee te spelen tijdens het verschonen. Voor de ene baby is dat het zakje met billendoekjes dat interessant geluid maakt, voor de andere baby is het zoiets als een kralenkettinkje. Afleiden kan ook door spelletjes met hem te spelen of een liedje te zingen.

Verder is het zaak om snel te handelen, maar daar vertel ik je waarschijnlijk niks nieuws mee. Wat ik bij Ivan ook deed was uitleggen wat ik ging doen. Ik had het idee dat hij het op die leeftijd steeds minder ging accepteren als ik maar gewoon iets deed met zijn lijf. Als Yaro iets ouder is kun je hem ook vragen om mee te helpen, bijvoorbeeld door doekjes aan te geven, iets voor je vast te houden of door zijn arm door een gat te steken. En jij natuurlijk maar complimenten geven!

De dingen die ik nu doe zijn iets geraffineerder. Ivan krijgt vaak een driftbui als je hem wilt verschonen. Wat ik toepas uit The happiest toddler on the block is dat ik op een kernachtige manier zijn gevoel bevestig ('Nee! Nee! Niet leuk! Niet leuk! Niet verschonen! Ivan wil niet! Stom!') en als ik dan zijn aandacht heb leg ik uit dat ik het echt moet doen ('Maar je hebt een vieze luier, vieze luier. Mama wil je een schone luier geven, schone luier.') Daarna probeer ik hem af te leiden door een grapje te maken, door een spel te spelen waarin ik zijn lichaamsdelen benoem, door hem te vragen om mee te helpen, wat dan ook. Wat bij iets oudere kinderen ook goed werkt is om bijvoorbeeld een knuffel hierbij te betrekken. Het klinkt suf, maar het werkt wel: fluister tegen een knuffel wat voor soort gedrag je blij zou maken, of fluister tegen een knuffel wat je blij heeft gemaakt. Ik voer vaak hele gesprekken met Bobbie, de knuffel die op een plankje bij de commode staat.

Anyhow, tips zoals die laatste zijn denk ik voor Yaro nog niet zo geschikt, maar je kunt er eerder mee beginnen dan je denkt. Met het benoemen van de lichaamsdelen ben ik vrij vroeg begonnen. Dan zei ik bijvoorbeeld dat ik een kusje ging geven op Ivans... hand/arm/hoofd/neus/whatever. Het niveau waarop hij dit spelletje leuk vond veranderde op den duur.

DJMO, ik zal als ik het boek uit heb (dat duurt niet lang meer) wel een review schrijven in het dreumestopic!
pi_98194684
Bedankt voor de tips Claudia. Deels was ik er al mee bezig. Afleiden door hem objecten te geven inderdaad. Het nadeel is dat hij ze wel aanpakt, maar met datgene alsnog gaat draaien op zijn zij. Het snelle afhandelen....ja das een goede, maar daar zit het probleem. Op het moment dat ik de luier onder zijn billen schuif, gaat hij draaien, ligt het voor geen meter neer. Draai ik hem terug en begin opnieuw. Dit kan soms wel 5/6 keer zo door gaan. Tot ik het echt zat ben, en dan duidelijk maak dat het echt moet. Vaak gaat hij dan huilen, maar blijft hij wel net zo lang stilliggen om het voor elkaar te krijgen. Maar dat is niet zoals ik het eigenlijk zou willen.

Maar afleiden met zijn tweeën werkt nu vaak ook niet meer. Hij ziet altijd wel iets interessanters buiten zijn bereik. Al is het maar de muurschildering op zijn kamer, de poes die voorbij loopt of wat dan ook.
Ik ga in ieder geval proberen een spelletje te verzinnen, kijken of dat lukt. En eerder duidelijk benoemen wat ik van hem verwacht, zonder proberen geïrriteerd te raken. Een echte uitdaging voor mij dus.
pi_98194745
Fijn dat je aanpak lijkt te werken claudia succes met de volksverhuizing
Elin met het konijn fijn dat het helpt tegen het krabben

Wij zijn naar het cb geweest 47,4cm en 2800gram *O*
pi_98194770
Fijn zeg dat ze het zo goed blijft doen FR *O*
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:02:48 #186
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98195614
5u voor claudia *O*, fijn dat Lena er wel bij vaart, is toch heel belangrijk, en ook voor jou (nacht)rust.

F_R, wat heerlijk dat je meid het zo goed doet!!!!

Vanochtend hebben we maar een keer Seth gewogen, vandaag een maand oud: 4600 gram op mijn afgekolfde melk:) (geboorte was 3800), zeer netjes dus! Maatje 50 is ie ook al uit.

We gaan hem wel meer melk aanbieden, we dachten dat hij genoeg dronk, maar hij was niet tevreden na een voeding. Alleen moe aan het einde van de fles van het zuigen. We hebben nu een nieuwe speen (nr.2) en hij dronk zojuist 130cc weg, geen morsen, geen krampen... (we boden normaal 100cc aan, en dan viel hij met nog 40cc in slaap).
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98195647
Huup, wat een lieve foto! Ik merk dat Lena nu ook echt iets aan het slaappopje begint te hebben. Het neemt wat onrust weg of zo. En ze gooit het vaak over d'r hoofdje heen. Beetje maf gezicht, maar ach, whatever flows her boat. :Y)

As, ik bedoel dit boek:

Het is denk ik heel fijn als je al vroeg een manier vindt om het verschonen prettiger te maken. Ik merkte het vanochtend ook weer aan m'n lief: Ivan had een driftbui, lief probeerde redelijk te blijven, Ivan ging nog meer flippen en het was gewoon een rotklus. De energie die je uiteindelijk kwijt bent met het worstelen en gefrustreerd zijn bespaar je je als je energie steekt in een positief ritueel. Je vindt vast wel iets! Het blijft een uitdaging en het is ook weer onderdeel van je kind leren kennen. Net als je denkt dat je je kind helemaal doorhebt is er wel weer een of andere ontwikkeling waardoor je jezelf moet vernieuwen.

f_r: wauw, dat was meer dan je zelf ingeschat had, of niet?

En Seth groeit ookal zo goed! Ben je het afkolven nog niet beu, Takkembah?
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:21:52 #188
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98196250
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:04 schreef Claudia_x het volgende:

En Seth groeit ookal zo goed! Ben je het afkolven nog niet beu, Takkembah?
:D Jawel, maar ik heb door megatepelkloven en vasospasmen enorm veel pijn met voeden. Bovendien is Seth zo enorm gewend aan de fles, dat hij bijna stikt in mijn borst. Gisteren heb ik hem in de ochtend nog twee keer aangelegd, en vervolgens drinkt hij maar een paar minuten, spuugt de helft uit en valt doodmoe in slaap, om vervolgens zich een half uur later weer te melden met enorme krampen. Enorm zielig dus.

Voor mijn gevoel zou het nu nog enkel egoisme zijn van mij om hem aan te leggen (ik voel me dan dolgelukkig, iets mooiers is er niet), maar Seth heeft er duidelijk last van en doet het prima op de flessen met gekolfde melk, dus ja, dan maar full time koe. Bovendien heb ik mijn grens bereikt qua pijn tijdens en na het voeden met die kloven en spasmen. En dat gaat zolang het gaat. Hey, met al die ellende met mijn BV heeft ie toch al een maand mamamelk gehad :Y
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:23:50 #189
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98196328
Of pas een maand, soms denk ik... pas een maand *zucht*
Alexa en Seth zijn lief
pi_98196344
Knap je van hoor takkembah

Ow pessie nog van harte met je v-dag en een prachtig cadeau heb je gekregen
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:35:45 #191
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98196740
Takkembah: Al een maand!!! Het glas is halfvol!!!
Helemaal super dat je doorzet. Ik sprak vandeweek kennissen en ze hebben bij haar haar dochter niet meteen na geboorte aangelegd, pas paar uur later. En de kleine is nooit goed gaan drinken. Zij heeft gekolfd voor de kleine en heeft dat 10 maanden volgehouden. Geen pretje, maar ze is nu achteraf erg blij dat ze het gedaan heeft.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_98196889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:21 schreef Takkembah het volgende:
Hey, met al die ellende met mijn BV heeft ie toch al een maand mamamelk gehad :Y
Hartstikke mooi! ^O^

Zo te horen leef je niet te veel in de toekomst en ga je er mee door voor zolang het werkt?
pi_98197018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:35 schreef J-net het volgende:
Zij heeft gekolfd voor de kleine en heeft dat 10 maanden volgehouden. Geen pretje, maar ze is nu achteraf erg blij dat ze het gedaan heeft.
Ik zou het haar niet nadoen! Kolven vind ik echt heel vreselijk. Als je nou alleen zou moeten kolven zou het misschien nog wel te doen zijn, maar vervolgens kun je alsnog een fles gaan geven. Ik vind het knap van de langkolvers dat ze het volhouden.

Het voeden is hier nog steeds vaak gedoe. Lena drinkt niet geconcentreerd genoeg aan de borst om er genoeg uit te halen, waardoor ze al gauw weer komt voor de volgende voeding. Er zitten voedingen tussen die lekker lopen en daar geniet ik erg van, maar verder begint de borstvoeding vooral lastig te worden. Op deze manier ga ik er niet al te lang mee door.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:45:12 #194
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_98197100
Allemaal goede berichten vandaag, doet mij goed om ze te lezen ^O^

Nu ook een positief verhaaltje van mij:

Helaas werkte het afkolven voor het borstvoeden niet, Larissa bleef en blijft teveel lucht inslikken tijdens de voedingen.

Uit wanhoop heb ik gisteren de maximale dosering van infacol geprobeerd, daarnaast ben ik even gestopt met het drinken van melk (diverse mensen met melk allergie in de familie), en ben ik rooibosthee gaan drinken.

Na de 2 pipetten infacol en een voeding kwam er echt een gigantische boer uit mijn kleine meisje :o En toen was het opeens een hele andere baby O+ rustig, gezellig, en niet meer alleen maar huilen tijdens het wakker zijn (dit bedoel ik niet cru, ik zag gewoon dat ze graag wilde slapen maar het niet kon vanwege de pijn).

Ze komt ook veel beter in slaap nu. Nu geef ik weer de normale dosis infacol (1 pipet).
Vannacht was ze elke 2 uur wakker. Niet ideaal (ze kon eerst van 11 tot 3 slapen), maar ik vond het opeens niet meer erg, want ze viel gelijk na elke voeding in slaap. Ze slaapt ook rustiger, ik heb niet meer het idee dat ze continu tegen de krampen zit te vechten.

Vandaag gaan we wel naar de huisarts, ze heeft denk ik last van eczeem: rode vlekjes met pukkeltjes en een hele droge, ruwe huid. Ze heeft er denk ik niet zo'n last ervan, maar het spreid zich wel snel uit over haar lichaam.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Tankgirl op 15-06-2011 12:53:21 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 12:50:31 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98197298
As: die periode heb ik ook gehad rond die tijd. Ik zong toen vaak kinderliedjes om hem af te leiden en dan bleef hij, gefascineerd door m'n stem, wel stil liggen (nu werkt dat niet meer, en moet ik 'm soms echt in de houdgreep nemen als ik 'm verschoon (Jan dus he ;) ) Wat ook nog wel wil werken is een knuffeltje aan een elastiek boven hem hangen, dat hij / je naar beneden kan trekken en weer laten schieten. Dat houd z'n aandacht omhoog gericht en dus blijft hij op z'n rug liggen, immers op z'n zij ziet hij dat speeltje niet (meer).

pi_98197360
Ik zag pas iemand die een spiegel bij de commode had opgehangen. Dat vond ik ook een heel goed idee!

Tankgirl, hopelijk blijft ze nu een tijdje kramploos! Het is wel heel herkenbaar, hoor.
pi_98197570
Wij hebben een spiegel bij de commode hangen omdat de commode in de gang staat en de spiegel er al hing. Nu is het erg leuk maar mijn schoonzus vond het niks met ons neefje van 10 maanden. Die ging er aan zitten en ze was bang dat het ding naar beneden kwam.
Ik zou dus wel voor platte spiegel gaan die je tegen de muur aan kan plakken zeg maar. Wij hebben er eentje met een lijst aan een haakje. Niet dreumes proof :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:01:31 #198
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98197690
Tankgirl, wat fijn voor jullie! Het is zo sneu om te zien, kleine baby's die last hebben van krampjes....

J-net 10 maanden! :o.... Het is hier inderdaad wat claudia zegt, ik bekijk het van dag tot dag of ik met elke voeding mee kan kolven. Lukt dat het keer niet, helaas pindakaas, ik ga er niet meer koste wat het kost rekening mee houden. Het kost tijd, maar gelukkig is (tot nu toe) Seth een goede slaper en kan zichzelf goed vermaken en dus heb ik alles nog mee kunnen kolven (dat is met Alexa nooit gelukt, tenzij ik dan kolfde met een krijsende roodaanlopende baby naast me :') )
Alexa en Seth zijn lief
pi_98197755
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben een spiegel bij de commode hangen omdat de commode in de gang staat en de spiegel er al hing. Nu is het erg leuk maar mijn schoonzus vond het niks met ons neefje van 10 maanden. Die ging er aan zitten en ze was bang dat het ding naar beneden kwam.
Ik zou dus wel voor platte spiegel gaan die je tegen de muur aan kan plakken zeg maar. Wij hebben er eentje met een lijst aan een haakje. Niet dreumes proof :N
Oeh, dat lijkt me inderdaad wel eng! Mij lijkt zo'n scheerspiegel wel handig.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:14:52 #200
259886 pessie
pi_98198274
TT fijn dat het nu beter gaat!

Bedankt voor de felicitaties!

Takkembah, wow zeg! Hij groeit supergoed op jouw melk!

10 maanden full-time kolven! Had ikzelf echt niet getrokken, ik vond de afgelopen 10 maanden al heftig genoeg, moet er niet aan denken om ook nog 8 tot 12 keer per dag aan een kolf te hangen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')