Maar.. dan weet je dus bij 1 site de juiste maat.. Dan zit je daar nogal aan vast, niet? Want bij andere sites weet je niet de juiste maat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb één keer op proef een hemd besteld en weet sindsdien mijn maat, dus ik bestel mijn hemden altijd volgens vaste maten.
Overigens pas ik hemden in de winkel ook nooit, m'n couturier wist mijn maat zo altijd wel.
Dat je contact uit de vermijdt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van kleding in een winkel kopen dan?
Bij andere sites bestel ik geen kleding.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Maar.. dan weet je dus bij 1 site de juiste maat.. Dan zit je daar nogal aan vast, niet? Want bij andere sites weet je niet de juiste maat.
Het lijkt me sterk dat je veel contact met anderen hebt tijdens een winkelbezoek, of knoop jij met de andere bezoekers allemaal gesprekjes aan?quote:
Wel makkelijk!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij andere sites bestel ik geen kleding.
Als autist wil ik toch altijd hetzelfde hebben, blauw gestreepte overhemden en chino broeken. Alleen voor schoenen moet ik dan erop uit, maar ik heb toch altijd hetzelfde paar zwarte broques van van Bommel.
Heel saai, ik weet het.
Wat je zegt, voor sociale contacten ga je over het algemeen niet naar de winkel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:07 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel makkelijk!
En over dat contact: .. Het scheelt eerder veel gedoe en gezeik. Veel sociaal contact (behalve dat het verplichte: 'hallo, bedankt en doei' tegen het personeel) is er toch niet.
Daar is FOK! voor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat je zegt, voor sociale contacten ga je over het algemeen niet naar de winkel.
Er is zo'n winkel en die kennen precies mijn smaak, wat ik wil, weten wat mij goed staat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat je zegt, voor sociale contacten ga je over het algemeen niet naar de winkel.
Alhoewel, bij de supermarkt heb ik over het algemeen de indruk dat er enorm veel autisten rondlopen, bij de meeste mensen gaat er "goedendag, dank u wel, prettige dag" vanaf, terwijl ik dat nog wel over mijn lippen krijg.
Wel een mooie kledingstijl.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij andere sites bestel ik geen kleding.
Als autist wil ik toch altijd hetzelfde hebben, blauw gestreepte overhemden en chino broeken. Alleen voor schoenen moet ik dan erop uit, maar ik heb toch altijd hetzelfde paar zwarte broques van van Bommel.
Heel saai, ik weet het.
Op een niet drukke dag op zoek gaan naar een rustige winkel is een aanrader. Als je daar eenmaal vaste klant bent wil je niks meer andersquote:
of beidequote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:56 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Die winkelmeisjes proberen je altijd van die strak zittende zooi aan te smeren. Dat is toch geen gezicht die skinny jeans. Ben geen emo of heaumeau.
duurdere segment doe ik al helemaal niet, ik vind sommige bedragen echt debiel en dat ga ik ook echt never nooit niet betalen. Er zijn wel een paar dure merken die ik het wel waard vind maar dat is speciale kleding en daar heb ik nu ook geen geld meer voor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Op een niet drukke dag op zoek gaan naar een rustige winkel is een aanrader. Als je daar eenmaal vaste klant bent wil je niks meer anders![]()
Dan moet je wel in het duurdere segment kijken, C&A e.d. vind ik persoonlijk ook een ramp.
Dat zou wat zijn zeg. Een homofiele emo met asperger.quote:
Mijn ma is zo'n 20 cm langer dan ik, dus dat gaat hem niet worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
Mijn oplossing voor dit dilemma (vrouwelijk zijnde):
Kleding met je moeder delen.
Werkt in mijn situatie ideaal, gezien dat:
1. we dezelfde maat hebben.
2. mam hele goede smaak heeft.
3. mam van winkelen houdt.
Ik snap dat sowieso niet. Je koopt toch gewoon kleding wat je zelf mooi vindt of lekker vindt zitten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:59 schreef Auti het volgende:
[..]
duurdere segment doe ik al helemaal niet, ik vind sommige bedragen echt debiel en dat ga ik ook echt never nooit niet betalen. Er zijn wel een paar dure merken die ik het wel waard vind maar dat is speciale kleding en daar heb ik nu ook geen geld meer voor.
En al dat mode gedoe, ik ben best wel casual. Maar ik vind het ook niet zo belangrijk meer.
verzendkosten zijn echt stukken goedkoper dan reiskosten. En het biedt nog veel meer voordelen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 04:30 schreef phpmystyle het volgende:
God jongens, je gaat toch niet serieus winkels vermijden om vervolgens zoveel mogelijk goederen op internet kopen? Dat je een rustig moment wil opzoeken kan ik inkomen want dat doe ik zelf ook, maar om nu op internet te gaan bestellen..
Een herenmodezaak in de buurt heeft precies hetzelfde, daar ging ik tot nu toe altijd heen en koop daar tegenwoordig nog wél mijn pakken,jasjes (volksmond: colbert) en dassen (volksmond: stropdas). Altijd fijn, die man begroet mij altijd met mijn naam en weet meestal binnen de kortste keren wat te vinden wat mij past en wat ik mooi vind. De winkel is gelukkig ook erg rustig (ga meestal tijdens kantooruren) en sta ook meestal na 15 minuten weer buiten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is zo'n winkel en die kennen precies mijn smaak, wat ik wil, weten wat mij goed staat.
Dan is zo'n winkel wel handiger dan internet
Dank je, de meeste mensen van mijn leeftijd (pakweg tussen 18 en 30) vinden mijn smaak maar duf en ouderwets.quote:
Van huis uit heb ik qua kleding een dure smaak meegekregen en ik ben van mening dat je ook daadwerkelijk een verschil ziet tussen kwalitatief hoogwaardige kleding en de kleding die je bij een normale winkel koopt. Dan gaat het mij niet eens zozeer om het merk (het liefst heb ik kleding zonder zichtbare merktekens) maar gewoonweg om hoe het zit en hoe het aanvoelt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:59 schreef Auti het volgende:
[..]
duurdere segment doe ik al helemaal niet, ik vind sommige bedragen echt debiel en dat ga ik ook echt never nooit niet betalen. Er zijn wel een paar dure merken die ik het wel waard vind maar dat is speciale kleding en daar heb ik nu ook geen geld meer voor.
En al dat mode gedoe, ik ben best wel casual. Maar ik vind het ook niet zo belangrijk meer.
Op het internet kan ik goedkoper de kleding bestellen die ik wil hebben, hoezo zou je dan naar een winkel gaan waar ze gelijkwaardige spullen voor een hogere prijs hebben?quote:Op woensdag 15 juni 2011 04:30 schreef phpmystyle het volgende:
God jongens, je gaat toch niet serieus winkels vermijden om vervolgens zoveel mogelijk goederen op internet kopen? Dat je een rustig moment wil opzoeken kan ik inkomen want dat doe ik zelf ook, maar om nu op internet te gaan bestellen..
Ja inderdaad, ik vind veel mode ook helemaal niet mooi en ik doe dat dus ook niet. Maar als ik dan eens naar V&D ga (is nu ook alweer 2 jaar geleden voor het laatst ofzo) dan heb ik al moeite om iets te vinden, of soms niet maar ik wil eigenlijk meteen weer naar buiten. Ik kan niet rustig ontspannen rondkijken, ook niet als het rustig is en er is teveel keuze.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:43 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik snap dat sowieso niet. Je koopt toch gewoon kleding wat je zelf mooi vindt of lekker vindt zitten.
Maar dat mag wat wij zijn hier autistisch enzoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel een erg eenzijdig beeld krijg je dan.. Gezien het type vrouw dat daar rondloopt (ervaringsdeskundige meldt zich)...
Oh ja? Echt?quote:
Cargobroeken zitten inderdaad erg fijn en zelf koop ik die bij de C&A, omdat die best wel van goede kwaliteit zijn. Spijkerbroeken zijn voor mij weer lastig vanwege mijn figuur en een groot deel van de vrouwenspijkerbroeken het model hebben die ik net niet wil. De beste spijkerbroek die ik nu heb is van mijn werk, maar staat dan weer TNT op.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:23 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik vind veel mode ook helemaal niet mooi en ik doe dat dus ook niet. Maar als ik dan eens naar V&D ga (is nu ook alweer 2 jaar geleden voor het laatst ofzo) dan heb ik al moeite om iets te vinden, of soms niet maar ik wil eigenlijk meteen weer naar buiten. Ik kan niet rustig ontspannen rondkijken, ook niet als het rustig is en er is teveel keuze.
En daarnaast zit ik er nu dan financieel ook niet zo ruim bij dus dat maakt het nog lastiger, maar dat is een ander verhaal.. ik geef sowieso niet onnodig veel uit aan kleding want ik vind dat zonde.
Er zijn wel uitzonderingen, dure merken, maar dat is niet omdat dat hippe trendy mode kleding is maar speciale kleding. Merken als The North Face, Berghaus, Fjallraven. Dat is dure kleding die ik wel zou kopen.. Ik ben ook aan het sparen voor een nieuwe outershell, 450 euro. Maar daar doe ik dan wel járen mee. Dat is ook échte kwaliteit. Zo ben je uiteindelijk nog veel goedkoper uit ook ipv elke keer een nieuwe jas kopen.
In kledingwinkels ook, ik zou dan eigenlijk soms willen vragen of ze misschien ook normale kleding hebben. Ik hou ook niet van strakke kleding. Ik ben eigenlijk heel lastig terwijl ik belachelijk simpel ben![]()
Ondergoed en sokken haal ik bij de Wibra (heb ik zwaar maling aan), mensen die een onderbroek kopen voor 30 of 40 euro zijn echt zwaar in de war. Overhemden of shirts bij de Hema, of soms een leuk shirtje via internet, maar dan is het weer iets speciaals. Zo heb ik pas nog een fietsshirt gekocht van het merk van mijn fiets.
1 van mijn lievelingsbroeken is een broek van de V&D, geen fratsen.. doodnormale broek en die koste 15 euro..(prijzencircus) #winning! De beste broeken vind ik orginele broeken van de Landmacht. Die zijn top! Maar dat kan je weer niet altijd en overal dragen. En ik ben er achter gekomen dat de meeste mensen dat een negatieve stempel geven. Maar het zijn wel extreem goede broeken.
Net als Legerkisten extreem goed schoeisel is. Maar een gewone cargobroek is dan weer wel goedgekeurd, die draag ik ook graag. Ik heb ook een paar spijkerbroeken maar die draag ik niet zo heel vaak.
Ik zou wel graag eens een goed pak willen kopen, ik zie er goed uit in een net pak met stropdas enzoDoe ik een Royal Oak om en dan ben ik helemaal baas!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |