abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:55:01 #51
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98283980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef EricWalten het volgende:

[..]

Er staat helemaal niks over een aardbeving op de 15e...
Nee klopt er werd een melding gedaan van een poleshift, omdat men verwachtte dat er een massalere catastrofe zou plaats vinden.
Helaas voor jou was het minder erg en zijn grotendeels de mensen in Japan opgeschrik door een gigantische nattuurramp waarbij de platen van de aardkorst zich opeens chaotische begonnen te gerdragen.

Tevens:

Toch wat beter lezen als iemand je attendeert op de ondergang van de wereld. (waar of niet) ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door Ticker op 17-06-2011 10:16:12 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:02:20 #52
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98284202
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh heb je mijn post niet gevolgd?
Ik stelde dat als een hemellichaam met dezelfde massa als de zon het zonnestelsel binnen komt zeilen, de ramp niet te overzien is. Planeten zullen uit hun baan getrokken worden en botsen met de bruine dwerg of ze worden weggeslingerd. De zon en de dwerg trekken elkaar natuurlijk gigantisch aan en zullen ook botsen.. Er zou niets overblijven van het zonnestelsel.
En als het ding al zo dicht bij zou staan zou ie al net zo hard aan de aarde trekken als de zon doet. Het gevolg is iets groter dan een paar aardbevingen waartussen achteraf een verband gezocht werd door een paar gelovigen.

[..]

Je maakt er een eigen scenario van door al te stellen dat hij dit en dat is.
Dat kun je niet, je kunt alleen stellen, dat wat opgemerkt is.
Dat is de grootste fout die sceptici maken als zij zich in de schoenen van de 'samenzweerder' probeert te plaatsen. Hij begint altijd bij het extreemste doom-scenario samengeraapt uit alle verschillende theorieën om deze vervolgens te kunnen wegwuiven(later ridiculiseren in discussies) als er iets niet aan klopt en niets meer aan te nemen.

Luister, begrijp me goed, ik zeg niet DAT dit allemaal staat te gebeuren.. maar jij en ik wonen op dezelfde planeet. Waarom bekruipt jou niet hetzelfde gevoel als mij? Herken je geen patronen in de data en de aardbevingen? Zo niet, heb je enige reden om dit NIET aan te nemen? Het probleem is dat de volgende overeenkomstige data pas over enkele maanden is, we moeten zoals ik begrijp nu afwachten tot de volgende klapper. En toevallig is dat als Elenin dichterbij komt....

Aan de andere kant.. je post wel elke dag hier, dus ergens maak je je toch meer zorgen dan je via de letters op het scherm doet laten blijken.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_98285797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat is de grootste fout die sceptici maken als zij zich in de schoenen van de 'samenzweerder' probeert te plaatsen. Hij begint altijd bij het extreemste doom-scenario samengeraapt uit alle verschillende theorieën om deze vervolgens te kunnen wegwuiven(later ridiculiseren in discussies) als er iets niet aan klopt en niets meer aan te nemen.

Luister, begrijp me goed, ik zeg niet DAT dit allemaal staat te gebeuren.. maar jij en ik wonen op dezelfde planeet. Waarom bekruipt jou niet hetzelfde gevoel als mij? Herken je geen patronen in de data en de aardbevingen? Zo niet, heb je enige reden om dit NIET aan te nemen? Het probleem is dat de volgende overeenkomstige data pas over enkele maanden is, we moeten zoals ik begrijp nu afwachten tot de volgende klapper. En toevallig is dat als Elenin dichterbij komt....

Aan de andere kant.. je post wel elke dag hier, dus ergens maak je je toch meer zorgen dan je via de letters op het scherm doet laten blijken.
Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen. Enneacanthus_Obesus stelt dat Elenin nooit een dwergster kan zijn want dan waren we er waarschijnlijk al niet meer, maar jij stelt dat het een komeet is, en die best invloed op zaken op de aarde kan uitoefenen. Die twee stellingen kunnen prima naast elkaar bestaan.

Ik geloof ook best dat zo een komeet invloed op de aardkorst uit zou kunnen oefenen. Ik ben geen astronoom of fisicus dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Aan de andere kant kan het ook toeval zijn dat hij iets voorspelde voor 15 maart en het ook net toen gebeurde. We zullen het 11 september wel zien, I suppose.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:17:47 #54
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98288575
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:54 schreef Skint het volgende:

[..]

Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen. Enneacanthus_Obesus stelt dat Elenin nooit een dwergster kan zijn want dan waren we er waarschijnlijk al niet meer, maar jij stelt dat het een komeet is, en die best invloed op zaken op de aarde kan uitoefenen. Die twee stellingen kunnen prima naast elkaar bestaan.
Nee, ik stel totaal niets.
Waarom wil je iets stellen wat je niet zeker weet. Er zijn genoeg dingen die we wel weten en die een veel grotere betekenis hebben.. zoals het feit dat het er is. Wat dat het is.. en hoeveel schade dit kan aanbrengen, dat is dus incalculeren met de overeenkomsten die we telkens na de afgelopen 'alignments' hebben ervaren, zoals aardbevingen.. vulkanen die steeds actiever worden, vogels en beesten die vreemd doen/dood gaan. Kunnen we dus hier een verband aan trekken zonder dat we onnodige aannames verrichten; ja

quote:
Ik geloof ook best dat zo een komeet invloed op de aardkorst uit zou kunnen oefenen. Ik ben geen astronoom of fisicus dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Aan de andere kant kan het ook toeval zijn dat hij iets voorspelde voor 15 maart en het ook net toen gebeurde. We zullen het 11 september wel zien, I suppose.
Precies ;)
Voor de rest is het gewoon zoals we vanaf de dag dat we werden geboren bestemd waren; afwachten
pi_98288695
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dit is niet het extreemste doemscenario, maar een zeer aannemelijk scenario als het om een bruine dwerg gaat.
Ik heb geen enkele reden om jouw verhaal voor waar aan te nemen. Je moet uiteraard bewijzen dat iets zo is, als je een bewering doet. Niet andersom.
Ik post niet iedere dag hier. Bezorgd ben ik wel, maar dat betreft vooral de maatschappij en de politiek. Rampen zijn echt van alle tijden, dus wat dat betreft is er echt niks nieuws onder de zon.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:32:45 #56
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98289106
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit is niet het extreemste doemscenario, maar een zeer aannemelijk scenario als het om een bruine dwerg gaat.
Ik heb geen enkele reden om jouw verhaal voor waar aan te nemen. Je moet uiteraard bewijzen dat iets zo is, als je een bewering doet.
Lekker tegenstrijdig.
Je gaat al uit van een bruine dwerg zodat er een doomscenario complot bestreden kan worden. Maar als ik de feiten op tafel presenteer waarin er genoeg te vinden is en waar we het niet eens over het type object hebben, kom je met een krom verhaal dat het mijn verhaal is en dat je dit niet voor waarheid wilt aannemen.

Jongens waar ging de discussie weer mis?
Tjuus zoek ut uit
pi_98289582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Lekker tegenstrijdig.
Je gaat al uit van een bruine dwerg zodat er een doomscenario complot bestreden kan worden. Maar als ik de feiten op tafel presenteer waarin er genoeg te vinden is en waar we het niet eens over het type object hebben, kom je met een krom verhaal dat het mijn verhaal is en dat je dit niet voor waarheid wilt aannemen.

Jongens waar ging de discussie weer mis?
Tjuus zoek ut uit
Waarom stel je dat ik je ridiculiseer als ik zeg dat het geval geen grote massa kan hebben? Dat slaat helemaal nergens op.
En als je een verband wil zien tussen verschijnselen aan de hemel en wat voor gebeurtenis hier dan ook, dan kun je je gang gaan. Je kunt overal verbanden zien, astrologen doen dat ook. Dat wil nog niet zeggen dat er ook een verband is.
pi_98296572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:55 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee klopt er werd een melding gedaan van een poleshift, omdat men verwachtte dat er een massalere catastrofe zou plaats vinden.
Helaas voor jou was het minder erg en zijn grotendeels de mensen in Japan opgeschrik door een gigantische nattuurramp waarbij de platen van de aardkorst zich opeens chaotische begonnen te gerdragen.
Er werd voorspeld: wereldwijde chaos gedurende 7 dagen
De "match" is: één aardbeving in een bekend aardbevingsgebied.
Als dit de standaard is voor 'correcte' voorspellingen, dan hoef je weinig moeite te doen.

quote:
Tevens:
[ afbeelding ]
Toch wat beter lezen als iemand je attendeert op de ondergang van de wereld. (waar of niet) ;)
Die thread is zeker de moeite waard, wordt mooi in uiteengezet waarom het complete onzin is. Misschien dat het handiger is om een klikbare link te hebben in plaats van een screenshot van de link.
pi_98298891
Wat Ticker volgens mij probeert te zeggen is het volgende:

Stel je voor je bent op een feestje

Voorspeller zegt:

Jij bent stomdronken als je achter het stuur kruipt van de auto dan rij je je sowieso dood tegen een boom. Achteraf blijkt dat je niet stomdronken was maar iets aangeschoten en dat je tegen het paaltje bij de parkeerplaats hebt aangereden.

De relatie tussen oorzaak gevolg is er nog steeds. Alleen niet zo extreem als door de voorspeller voorgesteld. Echter gebeurt het vaak dat door de extremiteit van de voorspeller ook de werkelijke relatie onderbelicht blijft….

Toch?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:55:09 #60
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98299306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Wat Ticker volgens mij probeert te zeggen is het volgende:

Stel je voor je bent op een feestje

Voorspeller zegt:

Jij bent stomdronken als je achter het stuur kruipt van de auto dan rij je je sowieso dood tegen een boom. Achteraf blijkt dat je niet stomdronken was maar iets aangeschoten en dat je tegen het paaltje bij de parkeerplaats hebt aangereden.

De relatie tussen oorzaak gevolg is er nog steeds. Alleen niet zo extreem als door de voorspeller voorgesteld. Echter gebeurt het vaak dat door de extremiteit van de voorspeller ook de werkelijke relatie onderbelicht blijft….

Toch?
Leuk verwoord, maar daar komt het zo ongeveer op neer.

@EricWalten
Het was een screenshot uit me eerdere post waarin ik aangaf dat er wel een degelijke link te vinden was... :|W
pi_98304610
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:55 schreef Ticker het volgende:

[..]

Leuk verwoord, maar daar komt het zo ongeveer op neer.
Ok, dus jullie zien geen fundamenteel verschil tussen nog nooit vertoonde wereldwijde chaos gedurende 7 dagen en één aardbeving in één land bekend om z'n aardbevingen? Het is op zich niet vreemd dat er aardbevingen gebeuren in Japan toch? Daar heb je geen hypothetische relatie met een komeet voor nodig, het is volledig te verklaren door middel van plaattektoniek.

quote:
@EricWalten
Het was een screenshot uit me eerdere post waarin ik aangaf dat er wel een degelijke link te vinden was... :|W
Excuses, die post heb ik gemist en kan 'm zo gauw ook niet vinden. Heb je even een linkje voor me?
pi_98311823
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:22 schreef EricWalten het volgende:

[..]

Ok, dus jullie zien geen fundamenteel verschil tussen nog nooit vertoonde wereldwijde chaos gedurende 7 dagen en één aardbeving in één land bekend om z'n aardbevingen? Het is op zich niet vreemd dat er aardbevingen gebeuren in Japan toch? Daar heb je geen hypothetische relatie met een komeet voor nodig, het is volledig te verklaren door middel van plaattektoniek.

[..]
Als die aardbeving in Japan de enige chaos zou zijn, dan zou ik me ook geen zorgen maken..

[ Bericht 5% gewijzigd door vogeltjesdans op 22-06-2011 14:54:06 (quote hersteld) ]
pi_98315029
Een komeet van 4km doorsnede op die afstand heeft vrijwel nul invloed op Aarde. Het is klinkklare onzin dat de zwaartekracht van dat ding ook maar iets van invloed heeft op de aardschotsen.

Ofwel dat ding is veel groter, of er is iets anders aan de hand wat niet door dat ding wordt beinvloed.

Overigens, wat denk je dan dat bijvoorbeeld Jupiter voor invloed heeft, als de alignment wisselt van Jupiter - Aarde - Zon naar Jupiter - Zon - Aarde en weer terug? Dit gebeurt op continue basis, steeds in iets meer dan een jaar tijd. Ook dat heeft invloed op de Aarde, maar hebben we daarvan echt last? Zijn er aanwijsbaar aardbevingen en vulkaanuitbarstingen als gevolg van die wisselingen?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:34:01 #64
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_98316539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:06 schreef Maurice76 het volgende:
Een komeet van 4km doorsnede op die afstand heeft vrijwel nul invloed op Aarde. Het is klinkklare onzin dat de zwaartekracht van dat ding ook maar iets van invloed heeft op de aardschotsen.

Ofwel dat ding is veel groter, of er is iets anders aan de hand wat niet door dat ding wordt beinvloed.

Overigens, wat denk je dan dat bijvoorbeeld Jupiter voor invloed heeft, als de alignment wisselt van Jupiter - Aarde - Zon naar Jupiter - Zon - Aarde en weer terug? Dit gebeurt op continue basis, steeds in iets meer dan een jaar tijd. Ook dat heeft invloed op de Aarde, maar hebben we daarvan echt last? Zijn er aanwijsbaar aardbevingen en vulkaanuitbarstingen als gevolg van die wisselingen?
Het kon dacht ik wel invloed uitoefenen op de getijden, maar heftigere dingen ken ik niet.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 02:42:07 #65
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98323877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:06 schreef Maurice76 het volgende:

Ik zou zeggen, laten we de data erbij pakken. Als je de bewuste datums weet, waarom niet controleren? Al die bloggers werken allemaal met dezelfde software om te bereken waar elenin was in welk jaartal. Heb mensen al corrolaties zijn trekken tot aan de jaren 80.

ANyways, wat vind men hier van?

Leonhard Euler ??

http://blueskysunshine.org/blog/?p=4923#axzz1PaLJXAm4

[ Bericht 1% gewijzigd door Ticker op 18-06-2011 03:04:04 ]
pi_98325154
Onwetenschappelijker kan het bijna niet.. Feiten zoeken bij je idee ipv een hypothese opbouwen adv feiten.
En idd, een bal koolzuursneeuw van een paar km doorsnee op een paar miljoen km afstand heeft geen invloed hier.
Wel is het zo dat kometen van oudsher brengers waren van slecht nieuws. Mislukte oogsten en rampen waren werden aan de verschijning van een komeet toegeschreven.
Sinds de verlichting is er kennelijk niet zo heel veel veel veranderd. :)
pi_98328154
Het is ook geen komeet, maar een bruine/rode dwerg. Deze zijn zeer donker van kleur waardoor ze amper licht van de zon reflecteren.

De baan komt precies overeen met die van de planeet Niburu waar de Soemeriers het over hadden. 21 december 2012 moet 21 september 2011 zijn? Rekenfout door ontbrekende jaren etc.?

Volgens de Soemeriers komen de Annunaki met Niburu mee. Stel dat er dan enorme ruimteschepen verschijnen met reuzen erin? Nemen zij het Beest mee wat in Jeruzalem zal landen? We shall see...
Veni vidi foetsie
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:23:56 #68
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98332951
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 06:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Onwetenschappelijker kan het bijna niet.. Feiten zoeken bij je idee ipv een hypothese opbouwen adv feiten.
En idd, een bal koolzuursneeuw van een paar km doorsnee op een paar miljoen km afstand heeft geen invloed hier.
Wel is het zo dat kometen van oudsher brengers waren van slecht nieuws. Mislukte oogsten en rampen waren werden aan de verschijning van een komeet toegeschreven.
Sinds de verlichting is er kennelijk niet zo heel veel veel veranderd. :)
Gatverdamme, hier walg ik dus zo van.
Hoe kom je nou in vredesnaam erbij dat het nacontroleren van de data van planeet samenstanden, onwetenschappelijk is?

Neeeee niet onderzoekennnn, wat jullie doen is niet wetenschapelijjjjk!!! :')

Sorry hoor. Het idee alleen al dat je mensen afraad om onderzoek te doen omdat het niet voldoet aan jouw mening of iets mogelijk is. Alsof dat de wetenschap ooit beperkt!?
pi_98333936
Ok. Het kan dus nog erger.. Woorden zodanig verdraaien dat een religieus fanaticus er een puntje aan kan zuigen.
Dat pleit niet bepaald voor je ideeën, bovenop het feit dat feiten zoeken die bij je theorie passen nergens op slaat. En dan zwijgen we nog over een aanmerkelijk verschil proberen goed te praten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoe kom je nou in vredesnaam erbij dat het nacontroleren van de data van planeet samenstanden, onwetenschappelijk is?

Neeeee niet onderzoekennnn, wat jullie doen is niet wetenschapelijjjjk!!! :')

Sorry hoor. Het idee alleen al dat je mensen afraad om onderzoek te doen omdat het niet voldoet aan jouw mening of iets mogelijk is. Alsof dat de wetenschap ooit beperkt!?
pi_98334144
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het is onwetenschappelijk omdat er verbanden worden gelegd die volgens het huidige begrip van de natuurkunde onmogelijk zijn. Bepaalde verschijnselen worden zogenaamd veroorzaakt door zwaartekracht en/of (elektro)magnetisme, terwijl die krachten dat soort verschijnselen helemaal niet kunnen veroorzaken.

De rest is allemaal hocuspocus. Oppositie? Zal wel. Briefgeld? Toeval. Mythes en legendes? Verhalen. Het zoeken naar willekeurige verbanden is geen wetenschap. Je kan er vanalles bijhalen, maar het feit blijft dat dit alles gebaseerd op valse assumpties en dat er geen enkel plausibel mechanisme is waardoor een hemellichaam, laat staan een komeet, de effecten kan hebben die geclaimd worden.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:21:19 #71
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98334977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:57 schreef EricWalten het volgende:

[..]

Het is onwetenschappelijk omdat er verbanden worden gelegd die volgens het huidige begrip van de natuurkunde onmogelijk zijn. Bepaalde verschijnselen worden zogenaamd veroorzaakt door zwaartekracht en/of (elektro)magnetisme, terwijl die krachten dat soort verschijnselen helemaal niet kunnen veroorzaken.

De rest is allemaal hocuspocus. Oppositie? Zal wel. Briefgeld? Toeval. Mythes en legendes? Verhalen. Het zoeken naar willekeurige verbanden is geen wetenschap. Je kan er vanalles bijhalen, maar het feit blijft dat dit alles gebaseerd op valse assumpties en dat er geen enkel plausibel mechanisme is waardoor een hemellichaam, laat staan een komeet, de effecten kan hebben die geclaimd worden.
Ofwel, de zure nasmaak van 'wetenschap'; de corrolaties zijn 100% aangetoont, maar ons gezond verstand heeft een basis opgebouwd welke deze tegenspreken en waardoor we dus de andere kant op dienen te kijken. Ignore the facts if they defy logic!
pi_98336426
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ofwel, de zure nasmaak van 'wetenschap'; de corrolaties zijn 100% aangetoont, maar ons gezond verstand heeft een basis opgebouwd welke deze tegenspreken en waardoor we dus de andere kant op dienen te kijken. Ignore the facts if they defy logic!
Een correlatie kan een goed uitgangspunt zijn om naar mogelijke oorzakelijke verbanden te gaan zoeken, maar zo'n oorzakelijk verband hoeft er niet te zijn. Door toeval of invloed van andere variabelen komen correlaties overal voor, ook waar er overduidelijk geen oorzakelijk verband is; de negatieve correlatie tussen het aantal piraten en de temperatuur is daarvan een goed voorbeeld.
pi_98338866
Conjuncties hebben zeker wel invloed op het binnenste van planeten. De zwaartekracht heeft meer invloed dan men voorheen dacht.
Een goed voorbeeld daarvan is de maan Io van Jupiter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Io_(moon)

Deze blijkt een magnetisch veld en vulkanisme te hebben puur doordat er om de zoveel tijd een conjunctie van de manen optreedt, waarbij de zwaartekracht het binnenste van de maan opwarmt en vulkanisme activeert.

quote:
Unlike the Earth and the Moon, Io's main source of internal heat comes from tidal dissipation rather than radioactive isotope decay, the result of Io's orbital resonance with Europa and Ganymede.[33] Such heating is dependent on Io's distance from Jupiter, its orbital eccentricity, the composition of its interior, and its physical state.[64] Its Laplace resonance with Europa and Ganymede maintains Io's eccentricity and prevents tidal dissipation within Io from circularizing its orbit. The resonant orbit also helps to maintain Io's distance from Jupiter; otherwise tides raised on Jupiter would cause Io to slowly spiral outward from its parent planet.[68] The vertical differences in Io's tidal bulge, between the times Io is at periapsis and apoapsis in its orbit, could be as much as 100 m (330 ft). The friction or tidal dissipation produced in Io's interior due to this varying tidal pull, which, without the resonant orbit, would have gone into circularizing Io's orbit instead, creates significant tidal heating within Io's interior, melting a significant amount of the moon's mantle and core. The amount of energy produced is up to 200 times greater than that produced solely from radioactive decay.[7] This heat is released in the form of volcanic activity, generating its observed high heat flow (global total: 0.6 to 1.6×1014 W).[64] Models of its orbit suggest that the amount of tidal heating within Io changes with time, and that the current heat flow is not representative of the long-term average.[64]
Veni vidi foetsie
pi_98340586
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:13 schreef semexo het volgende:
Conjuncties hebben zeker wel invloed op het binnenste van planeten. De zwaartekracht heeft meer invloed dan men voorheen dacht.
Een goed voorbeeld daarvan is de maan Io van Jupiter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Io_(moon)

Deze blijkt een magnetisch veld en vulkanisme te hebben puur doordat er om de zoveel tijd een conjunctie van de manen optreedt, waarbij de zwaartekracht het binnenste van de maan opwarmt en vulkanisme activeert.

[..]

Daar heb je het over manen die een flink zwaartekrachtveld bezitten en die veel dichter bij elkaar staan. Ze draaien immers om dezelfde planeet.. Ik geloof dat Io dezelfde massa als de aarde heeft.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:16:31 #75
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_98342720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daar heb je het over manen die een flink zwaartekrachtveld bezitten en die veel dichter bij elkaar staan. Ze draaien immers om dezelfde planeet.. Ik geloof dat Io dezelfde massa als de aarde heeft.
Tot op de dag van vandaag kan niemand mij uitsluiten dat de planeten, de huidige stand daarvan en diverse andere 'pseudo wetenschap', niet een gigantisch belangrijke invloed heeft op ons en de planeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')