Ja dat weet ik, alleen geen idee hoe je dat moet opstellen enzo. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:09 schreef Ml-etje het volgende:
Mbt tot je vraag, samenlevingscontract moet via notaris. Anders kan de rechtsgeldigheid wel eens te betwisten zijn.
Een notaris kan je daar zeker bij helpenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, alleen geen idee hoe je dat moet opstellen enzo. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen.
Daar hebben zij een standaard lay out voor liggen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, alleen geen idee hoe je dat moet opstellen enzo. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen.
Oké ik dacht dat je naar de notaris moest om het vast te laten leggen en dat je het contract zelf moest opstellen. Je kan het dus ook i.s.m. de notaris opstellen, is dat niet duur?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:12 schreef Ml-etje het volgende:
Daar hebben zij een standaard lay out voor liggen.
Wat jij het beste kan bedenken is wat wil je?
Wie betaalt mee aan wat en wat als we uit elkaar gaan.
Altijd, je wordt trouwens gemist bij de recreatieve wielrennersquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
oh, dit is ook een leuk topic![]()
al heb ik mijn eigen topic.. mag ik dan toch hier nog een beetje mee ouwehoeren?
Vooruitquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
oh, dit is ook een leuk topic![]()
al heb ik mijn eigen topic.. mag ik dan toch hier nog een beetje mee ouwehoeren?
Je begon over sport.quote:
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:06 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, verhuis-voorpret dan maar!
Nog 17 nachtjes, ik heb er zóveel zin in! Ben nu de tijd aan het doden met studerenen probeer zoveel mogelijjk zo snel mogelijk af te ronden zodat ik ook nog tijd heb om de verhuizing te regelen, maar kan eigenlijk gewoon echt niet wachten
![]()
Dat is nogal een behoorlijk verschil!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:24 schreef Freddeh het volgende:
Gisteren het taxatierapport binnen gekregen, ruim een ton lager dan de vraagprijs. We zijn nu bezig om nog eens een tweede taxatie te laten doen, want iets zegt ons dat die eerste taxateur het niet helemaal snapt, ook al is het enorm in óns voordeel.
Da's inderdaad een flink verschil. Ik snap zelf in ieder geval niet hoe het verschil zó groot kan zijn. De taxateur gaf aan dat hij de prijs o.a. gebaseerd heeft op de waardes van de overige woningen in die regio. Ons tussenpersoon is dus in ieder geval eens gaan bellen met de verkopende makelaar, en zodoende dus een 2e taxateur op pad gestuurd. Hoe dan ook, als we er vanuit gaan dat de max taxatiewaarde gelijk is aan de vraagprijs, dan zou het zelfs nog wel door moeten kunnen gaanquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is nogal een behoorlijk verschil!
Gefeliciteerd man!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
De financiering van ons huis is goedgekeurd
ah, ik lees 't nu pas!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
De financiering van ons huis is goedgekeurd
leuk! Koop of huur?quote:
Boedelbak? Of een bestelauto huren? Past ook een hoop in.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Hey een verhuistopic! Goed topic, ik moet zeer binnenkort ook verhuizen. En ben nu op zoek naar een verhuiswagen, bij voorkeur zelf iets huren, en bij voorkeur met laag eigen risico (de standaard 1500 euro vind ik wat veel voor die ene keer). Tips?
www.sixt.nlquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Hey een verhuistopic! Goed topic, ik moet zeer binnenkort ook verhuizen. En ben nu op zoek naar een verhuiswagen, bij voorkeur zelf iets huren, en bij voorkeur met laag eigen risico (de standaard 1500 euro vind ik wat veel voor die ene keer). Tips?
MoBlo, zag vanmorgen een bedrijf dat in Nl en in Hull koeltransport verzorgt, wie weet kun je daar straks wel een leuke baan vindenquote:
Zit dus te googlen maar verder dan cooling en Hull kom ik nietquote:
puik!quote:Op maandag 20 juni 2011 22:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Zit dus te googlen maar verder dan cooling en Hull kom ik niet
Uhuh borderline enzoquote:
Sms? Van de makelaar ofzo?quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:09 schreef Freddeh het volgende:
Net een smsje dat we een akkoord hebben met de verkoper over de prijs!![]()
Jep.quote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:48 schreef Sjoewe het volgende:
Geen voorpret, maar napret. Damn wat ik er blij mee![]()
[ afbeelding ]
Artemide Tolomedo Mega
Is eigenlijk een jaren 40/50 keukenkastje, maar ik vond het wel grappig om 'm zo in het 'niks' te hangenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:25 schreef Ml-etje het volgende:
wat heb je voor kastje aan de wand hangen trouwens?
Oh die kan ik dus nergens kopen helaas..quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:31 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Is eigenlijk een jaren 40/50 keukenkastje, maar ik vond het wel grappig om 'm zo in het 'niks' te hangen
Open eens gauw een eigen topicquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:37 schreef tvdleur het volgende:
Even mijn nieuwe trots showen. Zijn al een paar maanden bezig om het van 1980 naar de 21e eeuw om te vormen. Net is de sleuteloverdracht geweest van mijn oude woning... Bij het volgende huis is de aannemer nog bezig met de uitbouw (keuken wordt > 48 m2) en binnen een paar weken zit ik in:
[ afbeelding ]
en de uitbouw:
[ afbeelding ]
Waar deze keuken in komt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan niet wachten!
Marktplaats misschien?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh die kan ik dus nergens kopen helaas..
Been there, me gek gezocht en niks voldoet helemaal.quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb een voorlopig koopcontract ondertekend en ga morgen bij de bank langs voor een hypotheekofferte. Het is mijn eerste huis.
het was lang aftellen sinds 14 februari.. maar het gaat in eens heel snel, nog maar drie weekjes wachtenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:47 schreef Danny het volgende:
knorretje en ikzelf zullen op 1 augustus bij de notaris de sleutel van ons nieuwe huisje krijgen
quote:Op maandag 11 juli 2011 22:32 schreef knorretje het volgende:
[..]
het was lang aftellen sinds 14 februari.. maar het gaat in eens heel snel, nog maar drie weekjes wachten
Financiering en sollicitatiegesprekquote:Op maandag 11 juli 2011 21:12 schreef Freddeh het volgende:
Hoeft alleen de financiering van het nieuwe huis nog maar rond, hebben ze éindelijk van ons huidige huis de boiler gerepareerd. Gelukkig zijn we nog maar 5 jaar verder...
Ah well... Verbetering zit er aan te komen, als er straks iets niet goed is moeten we er tenminste zelf alles aan doen om het te (laten) fixen. Beter dan afhankelijk zijn van een woningstichting
Eerste sollicitatiegesprek is onderweg
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:38 schreef LoveProfuzion het volgende:
Wij zijn nu anderhalve maand aan het kijken. We willen iets met een tuin, balkon of dakterras, dus het 1e huis waar we keken had dit natuurlijk niet:) maar wel een fenomenaal uitzicht, ware het niet dat het zwaar overprijsd was en niet luxe afgewerkt. Toen nog een prachtig 4laagse woning bekeken, waar het kwijl me uit de mond liep, alleen het is 4 etages raam en de zon staat er in de namiddag vol op dus het is net een broeikas...helaas...toen gekeken naar wat ik dacht dat het zou worden, een chique herenhuis, met prachtige elementen en glas in lood. Legt partner hand op het dak brokkelt er meteen een stuk af van zo'n 50 cm...vloer niet geisoleerd, lekkage, enzovoort, dus we zoeken vrolijk verder.
we hoeven niet echt te klussen, likje verf, een behangetje en klaar voor de komende tijd (en dan flink sparen voor nieuwe keuken en vloer)quote:Op maandag 11 juli 2011 22:46 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
ben erg benieuwd, hebben jullie tijd om een topic te openen?
Dat weet ikquote:Op maandag 11 juli 2011 22:49 schreef knorretje het volgende:
[..]
we hoeven niet echt te klussen, likje verf, een behangetje en klaar voor de komende tijd (en dan flink sparen voor nieuwe keuken en vloer)
Ja, gewoon wat extra risico's. Vond ik wel leukquote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 06:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, gewoon wat extra risico's. Vond ik wel leuk
Nee even serieus. De financiering gaat in een van de 2 komende weken rond zijn. Maar omdat het huis dat we kopen op zo'n 200km hier vandaan ligt zie ik iedere dag met de auto heen en weer naar het werk niet echt zitten. Dus ik ben wat achterdeurtjes aan het proberen bij mensen die ik nog ken van vroeger
Ik ben ook erg benieuwdquote:Op maandag 11 juli 2011 22:49 schreef knorretje het volgende:
[..]
we hoeven niet echt te klussen, likje verf, een behangetje en klaar voor de komende tijd (en dan flink sparen voor nieuwe keuken en vloer)
ik heb ook niet echt iets met modern (heel af en toe kan ik het waarderen, op de juiste wijze gecombineerd) en het was te verwachten dat in een strak huis als deze een strakke keuken zou zitten evenals de tegelvloer. Als we de sleutel hebben zal ik wel wat foto's maken enzo en kijken of we het dan wel volhouden om evt veranderingen te posten in een topic. Zal van de week wel even een foto maken van de vorderingen huidig de 150+ dozen die we al ingepakt hebben)quote:Op maandag 11 juli 2011 23:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat weet ikmaar dat wil niet zeggen dat we niet benieuwd zijn
Die keuken![]()
volgens mij vond ik die heel mooi zelfs en ik heb echt niets met modern.
Het wordt een hoekwoning, maar dan in dezelfde stijl als die tussenwoningen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:05 schreef Freddeh het volgende:
Nixx-, wordt het een tussenwoning, of die hoekwoning?
Was me nog niet eens opgevallenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben ze daar nou serieus een meeuw getekend? Ik ben juist blij dat ik van die overlast verlost ben!
Leuk en spannend is dat. Je eigen huis kopen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren een gesprek bij de hypotheker gehad en dat was erg positief; nu dus bezig met het plannen van m'n allereerste woningbezichtiging ooitSpannend!
Wij krijgen de sleutel 1 Septemberquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag adviesgesprek met de bank over de hypotheek.
Dat zou idd wel goed uitkomen. We hebben al wel een hele lijst gemaakt van zo'n 40 huizen die we ok vinden, waarin er 20 staan waar we graag zouden wonen, waarvan er zo'n 5 helemaal top zijn. Jammer dat t zo'n gedoe is om bezichtigingen in te plannen als je allebei werkt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk en spannend is dat. Je eigen huis kopen.![]()
Ik ben een jaar geleden naar een open huizendag geweest in de stad. Helaas kon mijn meisje toen niet maar ik heb toen op 1 dag 4 huizen bekeken die ik vooraf had geselecteerd. Dat geeft wel een goed beeld van wat er te koop staat voor je budget.
Tja, wij namen er soms vrij voor, tenminste ik dan tussen de bedrijven door, mijn vriendin werkt onregelmatig. Je moet ook niet teveel tijd uittrekken om een woning te bezichtigen. Binnen 30-60 min. moet het te doen zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dat zou idd wel goed uitkomen. We hebben al wel een hele lijst gemaakt van zo'n 40 huizen die we ok vinden, waarin er 20 staan waar we graag zouden wonen, waarvan er zo'n 5 helemaal top zijn. Jammer dat t zo'n gedoe is om bezichtigingen in te plannen als je allebei werkt.
Waar staat jouw nieuwe huisje?
wat goed! Leuk!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wij krijgen de sleutel 1 September
Dat is volgens mij bij andere aanbieders niet anders hoor. Je moet dat soort zaken eigenlijk al ruim van tevoren geregeld hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:36 schreef nattermann het volgende:
Miljaar, na 3 weken eindelijk TV en internet in ons nieuwe appartement. Tip aan iedereen die gaat verhuizen, als je producten van KPN afneemt geef het dan minimaal 4 weken voor je verhuizing door![]()
Tof! Noordereiland?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, wij namen er soms vrij voor, tenminste ik dan tussen de bedrijven door, mijn vriendin werkt onregelmatig. Je moet ook niet teveel tijd uittrekken om een woning te bezichtigen. Binnen 30-60 min. moet het te doen zijn.
Ons nieuwe huis staat in hartje Rotterdam, aan de kade.
Hypotheek kan snel gaan hoor, bij mij was het binnen een week geregeldquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:27 schreef Freddeh het volgende:
Hypotheek is aangevraagd. We gingen in eerste instantie uit van overdrachtsdatum 5 september, maar als het in dit tempo blijft gaan wordt het nog 5 oktober...
Ik hoop het echt, kan ik in ieder geval m'n ontslagbrief ook gaan indienen en m'n nieuwe werkgever laten weten per wanneer ik exact bij hem begin.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:50 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Hypotheek kan snel gaan hoor, bij mij was het binnen een week geregeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |