abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97995121
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik op zoek naar een nieuwe televisie en ik kwam deze 2 tv's tegen.

1. http://bit.ly/iAO6Xe

2. http://bit.ly/lPS2Cr

Het enige wat ik nu wil weten is welke tv beter is.
Ik kan ze allebei voor 600 euro krijgen (niet op bol.com) dus de prijs maakt niet uit.

Mvg,

Frank
De glazenwasser is ladderzat.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:07:26 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97995340
Ga naar een winkel en zoek de verschillen?
censuur :O
pi_97995504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga naar een winkel en zoek de verschillen?
Ja daar ben ik niet zo goed in.
Ik heb liever dat de echte experts hier naar kijken en niet die gasten die er gelijk zijn verkoperspraatje bij vertellen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:12:04 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97995574
Samsung.

Het enige dat "Philips" is aan een Philips, zijn de letters "Philips". Vroeger was Philips een van de betere tv merken, maar op gebied van lcd's zijn ze allang in gehaald door Panasonic, Samsung en hun vroegere compangion LG.
So we just called him Fred
pi_97995655
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:12 schreef FredvZ het volgende:
Samsung.

Het enige dat "Philips" is aan een Philips, zijn de letters "Philips". Vroeger was Philips een van de betere tv merken, maar op gebied van lcd's zijn ze allang in gehaald door Panasonic, Samsung en hun vroegere compangion LG.
Maar het ambilight dan?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:16:20 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97995759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:13 schreef Jetskemets het volgende:
Maar het ambilight dan?
Ambilight is een leuke gadget. Je moet er van houden.
Het voegt iig niks toe aan de kwaliteit van het beeld.
pi_97995804
Zoek eens op Samsung storingen bij veel tv's begeven de voedingen het net na de garantie...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:20:25 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97995928
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:17 schreef kiwiholland het volgende:
Zoek eens op Samsung storingen bij veel tv's begeven de voedingen het net na de garantie...
en Philips tv's hebben brakke schakelaars voor aan/uit die in de garantieperiode stukgaan en waar Philips per definitie roept dat het aan de klant ligt en 50 euro rekent voor een vervangende unit ( van dezelfde brakke kwaliteit)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:21:00 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97995960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:17 schreef kiwiholland het volgende:
kan je gewoon garantie voor claimen bij de verkopende partij. (zie nederlandse wetgeving)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:21:58 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_97996008
Philips loopt hopeloos achter de feiten aan qua tv. Het enige wat van hoog niveau is, is de prijs.
pi_97996084
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

kan je gewoon garantie voor claimen bij de verkopende partij. (zie nederlandse wetgeving)
In mijn vorige topic had ik al iets gevraagd over zelf ambilight maken. (Misschien dat jij het antwoord weet)

Maar volgens mij vind iedereen de samsung dus beter?
pi_97996304
Persoonlijk zou ik voor Philips kiezen. Eerlijk gezegd wel wat problemen mee gehad. Heb ook een Samsung led gehad maar ik vond het beeld maar niks, het instellen van de philips tv vond ik een stuk fijner. En ambilight is heerlijk, zonder is het kijken van tv niet leuk meer.

Maar zoals al eerder is gemeld, ga even naar de winkel, beeld is iets persoonlijks. Geen expert hier die die keuze voor jou kan maken. Veel succes!!!
pi_97996409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:27 schreef ferrari222 het volgende:
Persoonlijk zou ik voor Philips kiezen. Eerlijk gezegd wel wat problemen mee gehad. Heb ook een Samsung led gehad maar ik vond het beeld maar niks, het instellen van de philips tv vond ik een stuk fijner. En ambilight is heerlijk, zonder is het kijken van tv niet leuk meer.

Maar zoals al eerder is gemeld, ga even naar de winkel, beeld is iets persoonlijks. Geen expert hier die die keuze voor jou kan maken. Veel succes!!!
Bedankt, op dit moment wil ik ze eigenlijk allebei even graag hebben.
Ik denk alleen toch dat de ambilight verlichting de doorslag geeft.
pi_98018058
Ik heb zelf een Samsung en Philips gehad ( wel andere modellen natuurlijk) en raad zelf de Philips aan . Ambilight voegt voor mij heel veel toe.

In de winkel kan je dit niet zo goed zien , maar in je eigen woonkamer geeft het een mooi effect en is het beeld veel rustiger voor de ogen . Je kamer moet wel donker zijn,overdag merk je het bijna niet. Vooral speciale effecten zoals een ondergaande zon, een explosie of bliksemschichten verlichten je hele kamer in de juiste kleuren , en geven een extra effect.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:38:58 #15
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_98018633
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:21 schreef ShaoliN het volgende:
Philips loopt hopeloos achter de feiten aan qua tv. Het enige wat van hoog niveau is, is de prijs.
Wij hebben de Philips 40PFL9705H en met de 9000 lijn bewijst Philips dat ze qua beeldkwaliteit nog altijd king of the hill zijn. Niet 1 van de grote jongens komt daar bij in de buurt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:00:46 #16
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98024994
Geen van beiden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:38 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Wij hebben de Philips 40PFL9705H en met de 9000 lijn bewijst Philips dat ze qua beeldkwaliteit nog altijd king of the hill zijn. Niet 1 van de grote jongens komt daar bij in de buurt.
In your dreams. En dan neem ik niet eens de plasmatoestellen in beschouwing. Bedenk je ook dat jouw paneel gewoon een Sharp paneel heeft en dat in de toestellen van 600 Euro, Philips een LG paneel levert, en in veel gevallen ook derest van het toestel behalve de bezel gewoon LG is.
Jouw Philips is zeker een goed toestel en een bewijs dat ze tegenwoordig (2 jaar geleden was het anders) gewoon prima kwaliteit leveren voor een redelijke prijs. Maar voor 1450 Euro dat jouw Philips moet kosten, zou het zeer zeker niet mijn keus zijn. Ook niet als ik geen plasma kon kiezen. De 3D prestaties zijn overigens matig van jouw televisie.

Verder moet TS voor 600 Euro verder kijken dan die twee modellen. Wanneer je voor 600 Euro een 40" televisie wil, pak je een Sharp Aquos LC-40LE820UN als je het goed wil doen of evt. de Toshiba 40VL743G en niets anders. Voor alle doeleinden gewoon de beste LCD toestellen in deze prijsklasse.

Tussen de Samsung en de Philips, moet je voor de Samsung gaan, tenzij je ook wil gamen. Dan moet je voor de Philips gaan (eigenlijk niet, maar wanneer je daar tussen moet kiezen....).
pi_98056719
Voor 600 euro kun je beter een plasma halen. Geen enkele LCD van 600 euro die het daarbij haalt.
pi_98057360
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:00 schreef 16meter het volgende:
Voor 600 euro kun je beter een plasma halen. Geen enkele LCD van 600 euro die het daarbij haalt.
Niet te vergeten dat die philips tv net is afgeprijsd he? Maar ik bestel ze niet in nederland.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:45:17 #19
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98064156
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:31 schreef Jetskemets het volgende:

[..]

Niet te vergeten dat die philips tv net is afgeprijsd he? Maar ik bestel ze niet in nederland.
Wat wil je hiermee suggereren? Dat het eigenlijk een toptelevisie is, die je snel even voor een prikje kunt oppikken omdat hij snel weer duurder wordt? Dat is niet het geval hoor. Het is gewoon de prijs die geleidelijk tot dit niveau is afgezakt. En dan heb ik het niet eens over ambilight, waar je normaal gesproken een meerprijs voor betaalt. Dan zou je kunnen zeggen dat het dus eigenlijk een TV met prestaties uit een lager segment zou zijn.
pi_98684666
ff een kick
ik ben ook opzoekn aar een tv en kom onderandere deze 2 tv's tegen (alleen dan 32" , of toch 37" ben er nog niet helemaal uit)

in de winkel vond ik de samsung dieper van kleur, verder weinig verschil kunnen merken. maar blijf dat ook lastig vinden onder al die TL lampen.
Geluid viel al helemaal niet te testen.

ik kijk vooral serie's en films via pc, deze wil ik aansluiten op de tv (hdmi)
als ik tv kijk gaat dat via kabel, nog geen HD kwaliteit maar is wel de planning voor de toekomst.

dan het formaat: de afstand bank tot tv is 1.80m
ik heb nu een campingtvtje van 13"(ja ik weet het :') ) dus 32" leek mij groot genoeg maar deze leek in de winkel weer zo klein.
andere eisen:
100hz
Full HD (lijkt me logisch)
Minimaal 3x HDMI, 1x Scart

Ambilight vind ik niet belangrijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Waps op 26-06-2011 20:33:38 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 20:08:55 #21
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98689705
Ik ben toch benieuwd hoe mensen op deze twee televisies komen. Of worden ze in de winkel zo nadrukkelijk aangeboden oid? En sowieso slechts twee opties ter keus voorleggen. Je wil toch een keus baseren op een open mind? Je weet zelf niet welke je moet kiezen, maar gaat voor de mensen waarvan je aanneemt dat ze die keus beter kunnen maken, wel alle opties afkaderen tot twee toestellen.

Anyway, het antwoord dat ik gaf blijft staan. Als iemand zegt slechte-keus A of slechte keus B, dan zeg ik C. Wil je perse kiezen, dan dus voor de Samsung tenzij je wil gamen op het ding.

Edit: Wil je 32", dan zou ik voor de Sony KDL32EX711 gaan. Gewoon een hoge serie met een degelijke beeldmotor voor een laag bedrag. Hij is alweer een tijdje uit, maar nog steeds een prachtig toestel, dat degelijk presteert. De inkijkhoek valt wel een beetje tegen. Is dit geen optie, dan zou ik gaan voor een 37" plasma, de Panasonic Viera TX-P37C2E of de TX-P37X25ES (ik noem deze laatste niet in zijn eentje, omdat de zwarte variant hiervan niet meer te krijgen is). Eigenlijk zou ik sowieso voor een van de plasma's gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Xaobotnik op 26-06-2011 20:25:04 ]
pi_98689883

[ Bericht 100% gewijzigd door loecje op 26-06-2011 20:12:11 ]
pi_98690595
ik heb wel meer vergeleken, ook de sony die jij noemt
ik merk in de winkel weinig tot geen verschil in kwaliteit.
dus dan kijk ik toch naar de prijs. en dan kom ik toch op de samsungD5000 uit.

waarom plasma? energie zuinig vind ik ook een belangrijk punt. vandaar de led en geen mega tv.
  zondag 26 juni 2011 @ 21:09:13 #24
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98692834
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:26 schreef Waps het volgende:
ik heb wel meer vergeleken, ook de sony die jij noemt
ik merk in de winkel weinig tot geen verschil in kwaliteit.
dus dan kijk ik toch naar de prijs. en dan kom ik toch op de samsungD5000 uit.

waarom plasma? energie zuinig vind ik ook een belangrijk punt. vandaar de led en geen mega tv.
Plasma biedt gewoon beter beeld. Zeker als het gaat om SD-kwaliteit. Verder is de inkijkhoek ook geen issue. Kwa stroomverbruik is het wel wat meer. Ongeveer net zo veel als de CCFL lcd's. De Samsung is geen slechte TV, zoals ik al eerder aangaf. Maar kwa instellingsmogelijkheden is blijft hij wel erg achter. Kijken in de winkel is geen goede maatstaf. Lees de zaken in dit topic even na omtrent de onderbouwingen voor een plasma, HD Ready vs Full HD, een uitgebreidere beeldmotor en waar je op moet letten om goed beeld te beoordelen.
pi_98695316
ik wil me niet richten op SD-kwaliteit maar op HD dus dat argument gaat niet op.
ik heb nu dan nog wel kabel maar de verwachting is dat ik binnen een jaar overga op glasvezel internet en daarbij HD tv. Daarbij kijk ik (bijna) al mn films en serrie's in HD kwaliteit.

watvoor instelmogelijkheden moet ik aan denken?

topic ook doorgelezen. veel verschillende meningen... ik word er niet veel wijzer van.
er wordt gezegt dat je het verschil merkt met computeren/gamen. kom er niet echt helemaal achter wat hiermee bedoeld wordt.
ik ga er namelijk wel een pc aan hangen. eerst een oudje en zodra er weer wat geld bij elkaar gespaard is een mooier dingetje(ga ik me tegen die tijd pas in verdiepen)
  maandag 27 juni 2011 @ 01:35:08 #26
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98705304
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:57 schreef Waps het volgende:
ik wil me niet richten op SD-kwaliteit maar op HD dus dat argument gaat niet op.
Heb je een HD pakket bij je provider? Verder is het gros van wat er getoond wordt op TV niet in HD.

quote:
ik heb nu dan nog wel kabel maar de verwachting is dat ik binnen een jaar overga op glasvezel internet en daarbij HD tv. Daarbij kijk ik (bijna) al mn films en serrie's in HD kwaliteit.
Series in FUll HD of HD ready? 720p is HD ready. Verder is HD op een plasma en HD op een LCD niet helemaal hetzelfde kwa ervaring. Het resolutieverschil merk je amper op een plasma. Zeker bij schermen van 37" merk je het amper. Niet voor niets waren de peperdure Pioneers vaak ook gewoon HD Ready. En dat waren ook gewoon schermen van 50".

quote:
watvoor instelmogelijkheden moet ik aan denken?
Uitgebreidere kleurinstellingen die de mogelijkheid bieden voor een perfecte kalibratie, en belangrijker nog, de kwaliteit van de beeldverwerking. Denk aan bewegingsverbetering, en de aanwezigheid van 24p (belangrijk voor films met name. Films worden native altijd op 24p geschoten. Onze TV's zijn echter georiënteerd op TV-uitzendingen van 25p (Het 'westen' hebben we 50 Hz of een veelvoud ervan)) of 30p (Azië hebben ze 60 Hz, of een veelvoud ervan). Door deze ongelijkheid moet er iets gecorrigeerd waardoor er judder optreedt. Bij langzame beelden zie je dan een trillend/hakkelend beeld. 24p Zorgt ervoor dat je TV native die 24 frames per seconde volgt, zodat je die rare correctieproblemen niet hebt). De 5000-serie is ook een entry-level serie van Samsung (4000-serie is het budget segment, en 9000-serie is het topsegment). De EX711 was aanvankelijk voor een hoger segment bedoeld, en is nu laag geprijsd omdat er een opvolger is. Oudere toestellen uit het hogere segment die goed beoordeeld werden, zijn beter dan toestellen uit het lagere segment van een jaar later. Zeker aangezien vorig jaar een flinke stap in kwaliteit werd gezet, terwijl we dit jaar eigenlijk weinig aan revolutionaire verbeteringen zien op de LCD-markt.

Voor de voordelen van plasma moet je je maar even inlezen in andere topics. De beter onderbouwde meningen zijn gewoon de meningen die tellen. Makkelijk zat om die eruit te filteren.
  maandag 27 juni 2011 @ 02:04:42 #27
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_98705935
samsung!!

ik houd zelf niet zo van die kermisverlichting rondom een tv
En dat kan zomaar.....?
pi_98706248
Philips, hands down.

Zelfs mijn 3 jaar oude Philips lcd (zonder ambilight) geeft nog beter beeld dan de huidige Samsung modellen.
  maandag 27 juni 2011 @ 14:26:46 #29
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98718839
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:24 schreef mk13139 het volgende:
Philips, hands down.

Zelfs mijn 3 jaar oude Philips lcd (zonder ambilight) geeft nog beter beeld dan de huidige Samsung modellen.
Een merk opzichzelf zegt natuurlijk niets. Het specifieke model is belangrijk. En 3 jaar geleden kostte Philips toestellen veel te veel geld voor de kwaliteit die ze boden. Tegenwoordig is de bang for buck ratio beter. Maar tot een jaar/anderhalf jaar geleden waren Philipstoestellen geen optie voor mij. Samsung heeft sinds een jaar of twee pas de echte toppers in huis. Maar daar betaal je wel voor, en is in het besproken segment niet relevant. Samsung is misschien wel een B-merk, maar het is niet zo dat je voor dezelfde prijs bij een ander een veel beter toestel hebt. Tenzij er iets met de prijs is gedaan, bijv. dat deze gezakt is vanwege de introductie van een nieuw model oid. Verder is het onzin om het ene merk per definitie boven het andere te plaatsen. Alle merken hebben hun toppers en hun draken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')