abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91114160
Ik mis een centraal "Ik zoek een nieuwe TV, help!" Topic eigenlijk. Idee wellicht om er een centraal te gaan maken?

Zoals de TT al zegt: ik zoek een nieuwe TV en heb geen flauw benul waar te beginnen met zoeken. Er zijn zoveel mogelijkheden, technieken en dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 15 jaar geleden was het makkelijk: je kocht de duurste Philips die je jezelf kon veroorloven, zat je altijd goed. Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer. Wie helpt mij op weg?

Ik wens:
- Niet te groot, centimeter of 80 is groot zat.
- Zaken als 3D en surround geluid boeien me totaal niet.
- Goed stereo geluid.
- HD mogelijkheden lijken me wel aardig
- Gewone TV uitzendingen wil ik gaan kijken met digitenne (liefst zonder externe decoder)
- Andere zaken kijk ik online, gedownload of vanaf dvd
- VGA en HDMI aansluitingen.
- Ik wil het toestel niet ophangen, er moeten gewoon pootjes onderzitten.

Op termijn wil ik nog een aparte mediacenterpc kopen. Voor de korte termijn wil ik daar een oude laptop voor inzetten (vandaar de wens voor een VGA aansluiting). Gewoon TV kijken hecht ik niet genoeg waarde aan om een uitgebreid (digitaal) kabelpakket te nemen. Het digitenne zenderaanbod vind ik voldoende.
pi_91114262
Edit: offtopic en niet grappig.

[ Bericht 72% gewijzigd door smegmanus op 10-01-2011 14:39:39 ]
  maandag 10 januari 2011 @ 14:40:25 #3
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_91114706
Welk budget?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_91114817
Ik heb 3 weken terug een goeie TV gekocht en heb ook veel zitten zoeken. Ook op FOK. Allerleerst moet je de keuze maken tussen Plasma / LCD / (of de verouderde Beeldbuis).

Plasma was vroeger erg goed en nog steeds krijg je hier mooi beeld mee maar de meesten zullen je LCD adviseren omdat de nadelen die ze vroeger hadden minimaal zijn geworden. Plasma daarentegen heeft nog wel eens dat er een puntje inbrand. Bij LCD kan een pixel stuk gaan maar dit kan volgens mij makkelijk opgelost worden.
LCD LED tv's heeft te maken met backlighting. Omdat LCD's van zichtzelf geen licht geven (plasma wel). Je hebt ook weer verschillende LED-backlighting mogelijkheden waardoor alles nog mooier wordt. het is ook energie zuiniger. Bij een nieuwe tv moet je eigenlijk sowieso Full HD kopen, helemaal als je via digitenne gaat kijken.
Plasma zou ik alleen kopen als je een flink grote tv wilt. Als je op zoek bent naar 80 cm dan zou ik me sowieso richten op LCD. HDMI zit er tegenwoordig altijd wel in, VGA gewoon ff op letten.

Ik heb zelf de samsung LC32LE320E gekozen.

Succes.
pi_91114947
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef smegmanus het volgende:
Welk budget?
Een euro of 500.
  maandag 10 januari 2011 @ 14:48:38 #6
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_91115055
Ik heb deze, niks meer aan doen:

http://plattetvdiscounter.nl/product/lg-32ld450/
#26 || Luciano da Silva
pi_91115122
Panasonic of Philips. Maar géén LG :N
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91115161
quote:
3s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:29 schreef TwyLight het volgende:
Edit: offtopic en niet grappig.
wel
pi_91115172
quote:
5s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef Fixers het volgende:
Ik mis een centraal "Ik zoek een nieuwe TV, help!" Topic eigenlijk. Idee wellicht om er een centraal te gaan maken?

Zoals de TT al zegt: ik zoek een nieuwe TV en heb geen flauw benul waar te beginnen met zoeken. Er zijn zoveel mogelijkheden, technieken en dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 15 jaar geleden was het makkelijk: je kocht de duurste Philips die je jezelf kon veroorloven, zat je altijd goed. Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer. Wie helpt mij op weg?

Ik wens:
- Zaken als 3D en surround geluid boeien me totaal niet.
- Goed stereo geluid.
- Gewone TV uitzendingen wil ik gaan kijken met digitenne (liefst zonder externe decoder)
- Andere zaken kijk ik online, gedownload of vanaf dvd
- VGA en HDMI aansluitingen.
- Ik wil het toestel niet ophangen, er moeten gewoon pootjes onderzitten.

Op termijn wil ik nog een aparte mediacenterpc kopen. Voor de korte termijn wil ik daar een oude laptop voor inzetten (vandaar de wens voor een VGA aansluiting). Gewoon TV kijken hecht ik niet genoeg waarde aan om een uitgebreid (digitaal) kabelpakket te nemen. Het digitenne zenderaanbod vind ik voldoende.
Als je digitenne gebruikt moet je denk ik niet groter gaan dan 40 inch. Ik heb een 40 inch en digitenne en zit ongeveer 2 tot 3 meter van de tv af en dat gaat nog prima, maar zo gauw ik dichter bij ga zitten wordt het beeld wel heel erg matig.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91115218
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:50 schreef Stokstaart het volgende:
Sony Bravia :), Samsung LED ook wel OK.

oh ja... Als je geen externe decoder wilt hebben, moet je even navragen of ie een CI+ CAM heeft die DVB-T (terrestrial) aan kan. (DVB S (Sateliet) DVB C (Cable).) of combi van T en C | T en S.
Kos weet niet half hoe cool ie is.
pi_91115249
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:50 schreef Stokstaart het volgende:
Elk merk heeft zijn goeie en slechte types. Je moet geen enkel merk uitsluiten en je ook niet op 1 merk richten. Meer zeg ik hier niet over.
  maandag 10 januari 2011 @ 14:53:40 #12
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_91115300
Mediamarkt heeft deze Samsung 37" voor 533 staan. Kzou zeggen, ga eens kijken ;)
pi_91115395
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:51 schreef Biffkoffie het volgende:

[..]

Sony Bravia :), Samsung LED ook wel OK.
Dat dus inderdaad
Sony Bravia KDL-32EX500 voldoet aan al je wensen; bij plasma-discounter.nl voor ¤459,-
Komt er nog een kaartje voor digitenne bij, zit je zo rond de 500,-

Overigens is digitenne eigenlijk zonde voor op zo'n toestel; de beeldkwaliteit is wel heel erg beroerd ivm kabel
pi_91115420
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad
Sony Bravia KDL-32EX500 voldoet aan al je wensen; bij plasma-discounter.nl voor ¤459,-

Overigens is digitenne eigenlijk zonde voor op zo'n toestel; de beeldkwaliteit is wel heel erg beroerd ivm kabel
Valt nog mee hoor op een 32 inch :)
pi_91115855
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad

Ik kijk weinig reguliere TV, sterker nog ik heb het al 6 maanden niet meer. Mis het nu toch een beetje daarom wel digitenne, maar wil er simpelweg niet meer aan uitgeven. Als ik al TV keek bleef het voornamelijk bij de basis nederlandse zenders en discovery.

Verder koop ik het liefst bij een winkel in de buurt bijvoorbeeld een it's, bcc of expert. Bij Mediamarkt heb ik een slecht gevoel en Coronel (plasma discounter) vind ik een oplichter met zijn grijze import en gebrek aan garantie.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:11:42 #16
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_91116024
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef Fixers het volgende:

[..]
Verder koop ik het liefst bij een winkel in de buurt bijvoorbeeld een it's, bcc of expert. Bij Mediamarkt heb ik een slecht gevoel en Coronel (plasma discounter) vind ik een oplichter met zijn grijze import en gebrek aan garantie.
Ben je daar al geweest dan?
En ook wel handig als je dat even in de OP had gezet.
pi_91116661
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik kijk weinig reguliere TV, sterker nog ik heb het al 6 maanden niet meer. Mis het nu toch een beetje daarom wel digitenne, maar wil er simpelweg niet meer aan uitgeven. Als ik al TV keek bleef het voornamelijk bij de basis nederlandse zenders en discovery.

Dan koop je m bij de winkel om de hoek; maakt weinig uit. Gebrek aan garantie heb je bij plasma-discounter niet; is exact dezelfde (fabrieks-)garantie als die de andere winkels geven. Alleen bij de betere zaken (en dat zijn vaak ook de duurdere) hebben ze een eigen service-afdeling met monteurs, maar de meeste grote tenten, zoals de BCC dus, doen dezelfde voorwaarden als plasma-discounter.
pi_91116787
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Valt nog mee hoor op een 32 inch :)
Toch haak ik dr effe bij af... Dan koop je een mooi scherm die perfect beeld kan neerzetten en dan is de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken... :{ Maar zoals TS aangeeft kijkt hij zeer weinig maar tv, dus dan kan ik me voorstellen dat je er niet teveel aan uit wilt geven.
pi_91118614
Bedankt voor de respons tot nog toe.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dan koop je m bij de winkel om de hoek; maakt weinig uit. Gebrek aan garantie heb je bij plasma-discounter niet; is exact dezelfde (fabrieks-)garantie als die de andere winkels geven. Alleen bij de betere zaken (en dat zijn vaak ook de duurdere) hebben ze een eigen service-afdeling met monteurs, maar de meeste grote tenten, zoals de BCC dus, doen dezelfde voorwaarden als plasma-discounter.
Ik weet niet hoe het zit met dealerbescherming van de TV fabrikanten. Maar ik werk bij een bedrijf dat moet concurreren tegen een van de andere Coronel winkels (hij heeft er nogal wat). Dan hoor je zo eens wat van importeurs die dus garantieverlening weigeren op producten die daar zijn gekocht. Mediamarkt/Saturn heeft bij mij een beetje afgedaan door hun KOPEN! KOPEN!! KO!PEN!!! mentaliteit, helemaal sinds die laat je niet gekmaken camapgne hadden. Ik koop gewoon liever bij een winkel hier in het centrum ook als dat 50 euro meer kost.

Bij de lokale winkels ben ik al binnengelopen. Maar de keus en het aanbod was zo overweldigend dat de moed me in de schoenen zakte. Heb totaal geen idee wat voor- en nadelen zijn van bepaalde merken en technieken. Daar wil ik me hier over laten informeren.
pi_91118983
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:28 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Toch haak ik dr effe bij af... Dan koop je een mooi scherm die perfect beeld kan neerzetten en dan is de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken...
Ik probeer juist uit te leggen dat dat reuze meevalt...
pi_91119313
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik probeer juist uit te leggen dat dat reuze meevalt...
En ik meldt je dus dat ik uit ervaring weet dat het voor mijn standaard te lage kwaliteit is. Dat jij er tevreden mee bent is mooi, en misschienis het voor TS ook wel prima, maar ik kijk graag naar een zo goed mogelijk beeld, en dan valt digitenne om die reden af. Het is kwalitatief gewoon minder dan kabel.
pi_91119483
Samsung UE32C4000

• 32" 81 Centimeter scherm

• LED achtergrond verlichting

• USB voor Foto's, Muziek en Video (AVI, MP4, MKV en SRT subtitle bestand voor ondertitelingen)

• HD Ready

Prijs ± ¤550,-

LG 32LE4500

• LED Achtergrond verlichting

• USB voor Foto's en Muziek. Video wordt niet ondersteund.

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤500,-

Samsung UE32C5100

• LED Achtergrond verlichting

• USB voor Foto's, Muziek en Video's (AVI, MP4 en MKV ondersteuning)

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤500,-

Samsung LE-32C530

• Geen LED achtergrond verlichting

• USB voor Foto's, Muziek en Video's (AVI, MP4, MKV en SRT subtitle bestand voor ondertitelingen)

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤400,-

LG 32LD350

• USB voor Foto's en Muziek.

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤320,-

Philips 32PFL3605

• USB voor Foto's, Muziek en Video. (AVI, MP4)

• Full HD 1080p

• Pixel Plus HD Technologie voor 1080p upscaling.

Prijs ± ¤400,-

Philips 32PFL5405H

• USB voor Foto's, Muziek en Video. (AVI, MP4)

• Full HD 1080p

• Pixel Plus HD technologie voor 1080p upscaling.

• 100 Hertz voor vloeiend bewegende beelden.

Prijs ± ¤550,-

Deze TV's zijn goed uit de test gekomen en voldoen aan jou eisen. Ze hebben allemaal Minimaal 2 HDMI ingangen en een VGA ingang. Voor een ingebouwde Decoder voor digitenne moet iemand anders even kijken, ben alleen bekend met CI+ voor Ziggo.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:29:08 #23
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91119590
quote:
5s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef Fixers het volgende:
Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer.
3d is en optie. Het is niet per definitie een ander type tv. LED is gewoon LCD met een andere soort backlight.
quote:
32" dus (81cm). Is iets groter erg? De plasma's beginne namelijk bij 37" (94cm).
quote:
- Goed stereo geluid.
Geluid is altijd klote bij de platte toestellen. Moet je je dus niet op richten. Wil je goed geluid, dan moet je er een aparte oplossing bij kopen.
quote:
Voor alle duidelijkheid: HD zegt niets over de scherpte van het beeld en de hoeveelheid details die te zien zijn. Het zegt alleen iets over goed beeld bij een grotere grootte. Bij 32" is HD Ready zat. Je zult op een degelijke kijkafstand het verschil met FullHD niet merken.
quote:
Digitenne is klote voor grotere toestellen. Maar bij minder beeld, dweergave van SD-beeld, is plasma al aan te raden. Op plasma ziet SD beeld er gewoon acceptabeler uit dan op LCD.

quote:
Ik betaal niets extra's voor mijn digitale pakket afgezien van het reguliere kijk- en luistergeld.

Omdat je veel SD-materiaal kijkt, is een plasma sowieso aan te raden. Maar dan moet je wel voor 37" gaan. Is dat te groot, dan wordt het een LCD.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91119612
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

En ik meldt je dus dat ik uit ervaring weet dat het voor mijn standaard te lage kwaliteit is. Dat jij er tevreden mee bent is mooi, en misschienis het voor TS ook wel prima, maar ik kijk graag naar een zo goed mogelijk beeld, en dan valt digitenne om die reden af. Het is kwalitatief gewoon minder dan kabel.
Het is prima dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet zo dramatisch over te doen :')

quote:
de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken
Hoezo overdreven _O-
  maandag 10 januari 2011 @ 16:30:22 #25
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91119646
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Hoezo overdreven _O-
Misschien als je niets anders gewend bent.... Maar ik zou echt geen genoegen nemen met digitenne.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')