Als je digitenne gebruikt moet je denk ik niet groter gaan dan 40 inch. Ik heb een 40 inch en digitenne en zit ongeveer 2 tot 3 meter van de tv af en dat gaat nog prima, maar zo gauw ik dichter bij ga zitten wordt het beeld wel heel erg matig.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef Fixers het volgende:
Ik mis een centraal "Ik zoek een nieuwe TV, help!" Topic eigenlijk. Idee wellicht om er een centraal te gaan maken?
Zoals de TT al zegt: ik zoek een nieuwe TV en heb geen flauw benul waar te beginnen met zoeken. Er zijn zoveel mogelijkheden, technieken en dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 15 jaar geleden was het makkelijk: je kocht de duurste Philips die je jezelf kon veroorloven, zat je altijd goed. Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer. Wie helpt mij op weg?
Ik wens:
- Niet te groot, centimeter of 80 is groot zat.
- Zaken als 3D en surround geluid boeien me totaal niet.
- Goed stereo geluid.
- HD mogelijkheden lijken me wel aardig
- Gewone TV uitzendingen wil ik gaan kijken met digitenne (liefst zonder externe decoder)
- Andere zaken kijk ik online, gedownload of vanaf dvd
- VGA en HDMI aansluitingen.
- Ik wil het toestel niet ophangen, er moeten gewoon pootjes onderzitten.
Op termijn wil ik nog een aparte mediacenterpc kopen. Voor de korte termijn wil ik daar een oude laptop voor inzetten (vandaar de wens voor een VGA aansluiting). Gewoon TV kijken hecht ik niet genoeg waarde aan om een uitgebreid (digitaal) kabelpakket te nemen. Het digitenne zenderaanbod vind ik voldoende.
Sony Braviaquote:
Elk merk heeft zijn goeie en slechte types. Je moet geen enkel merk uitsluiten en je ook niet op 1 merk richten. Meer zeg ik hier niet over.quote:
Dat dus inderdaadquote:Op maandag 10 januari 2011 14:51 schreef Biffkoffie het volgende:
[..]
Sony Bravia, Samsung LED ook wel OK.
Valt nog mee hoor op een 32 inchquote:Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad
Sony Bravia KDL-32EX500 voldoet aan al je wensen; bij plasma-discounter.nl voor ¤459,-
Komt er nog een kaartje voor digitenne bij, zit je zo rond de 500,-
Overigens is digitenne eigenlijk zonde voor op zo'n toestel; de beeldkwaliteit is wel heel erg beroerd ivm kabel
Ik kijk weinig reguliere TV, sterker nog ik heb het al 6 maanden niet meer. Mis het nu toch een beetje daarom wel digitenne, maar wil er simpelweg niet meer aan uitgeven. Als ik al TV keek bleef het voornamelijk bij de basis nederlandse zenders en discovery.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad
Sony Bravia KDL-32EX500 voldoet aan al je wensen; bij plasma-discounter.nl voor ¤459,-
Komt er nog een kaartje voor digitenne bij, zit je zo rond de 500,-
Overigens is digitenne eigenlijk zonde voor op zo'n toestel; de beeldkwaliteit is wel heel erg beroerd ivm kabel
Ben je daar al geweest dan?quote:Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Verder koop ik het liefst bij een winkel in de buurt bijvoorbeeld een it's, bcc of expert. Bij Mediamarkt heb ik een slecht gevoel en Coronel (plasma discounter) vind ik een oplichter met zijn grijze import en gebrek aan garantie.
Dan koop je m bij de winkel om de hoek; maakt weinig uit. Gebrek aan garantie heb je bij plasma-discounter niet; is exact dezelfde (fabrieks-)garantie als die de andere winkels geven. Alleen bij de betere zaken (en dat zijn vaak ook de duurdere) hebben ze een eigen service-afdeling met monteurs, maar de meeste grote tenten, zoals de BCC dus, doen dezelfde voorwaarden als plasma-discounter.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kijk weinig reguliere TV, sterker nog ik heb het al 6 maanden niet meer. Mis het nu toch een beetje daarom wel digitenne, maar wil er simpelweg niet meer aan uitgeven. Als ik al TV keek bleef het voornamelijk bij de basis nederlandse zenders en discovery.
Verder koop ik het liefst bij een winkel in de buurt bijvoorbeeld een it's, bcc of expert. Bij Mediamarkt heb ik een slecht gevoel en Coronel (plasma discounter) vind ik een oplichter met zijn grijze import en gebrek aan garantie.
Toch haak ik dr effe bij af... Dan koop je een mooi scherm die perfect beeld kan neerzetten en dan is de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken...quote:Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Valt nog mee hoor op een 32 inch
Ik weet niet hoe het zit met dealerbescherming van de TV fabrikanten. Maar ik werk bij een bedrijf dat moet concurreren tegen een van de andere Coronel winkels (hij heeft er nogal wat). Dan hoor je zo eens wat van importeurs die dus garantieverlening weigeren op producten die daar zijn gekocht. Mediamarkt/Saturn heeft bij mij een beetje afgedaan door hun KOPEN! KOPEN!! KO!PEN!!! mentaliteit, helemaal sinds die laat je niet gekmaken camapgne hadden. Ik koop gewoon liever bij een winkel hier in het centrum ook als dat 50 euro meer kost.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:25 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dan koop je m bij de winkel om de hoek; maakt weinig uit. Gebrek aan garantie heb je bij plasma-discounter niet; is exact dezelfde (fabrieks-)garantie als die de andere winkels geven. Alleen bij de betere zaken (en dat zijn vaak ook de duurdere) hebben ze een eigen service-afdeling met monteurs, maar de meeste grote tenten, zoals de BCC dus, doen dezelfde voorwaarden als plasma-discounter.
Ik probeer juist uit te leggen dat dat reuze meevalt...quote:Op maandag 10 januari 2011 15:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Toch haak ik dr effe bij af... Dan koop je een mooi scherm die perfect beeld kan neerzetten en dan is de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken...
En ik meldt je dus dat ik uit ervaring weet dat het voor mijn standaard te lage kwaliteit is. Dat jij er tevreden mee bent is mooi, en misschienis het voor TS ook wel prima, maar ik kijk graag naar een zo goed mogelijk beeld, en dan valt digitenne om die reden af. Het is kwalitatief gewoon minder dan kabel.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik probeer juist uit te leggen dat dat reuze meevalt...
3d is en optie. Het is niet per definitie een ander type tv. LED is gewoon LCD met een andere soort backlight.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef Fixers het volgende:
Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer.
32" dus (81cm). Is iets groter erg? De plasma's beginne namelijk bij 37" (94cm).quote:- Niet te groot, centimeter of 80 is groot zat.
Geluid is altijd klote bij de platte toestellen. Moet je je dus niet op richten. Wil je goed geluid, dan moet je er een aparte oplossing bij kopen.quote:- Goed stereo geluid.
Voor alle duidelijkheid: HD zegt niets over de scherpte van het beeld en de hoeveelheid details die te zien zijn. Het zegt alleen iets over goed beeld bij een grotere grootte. Bij 32" is HD Ready zat. Je zult op een degelijke kijkafstand het verschil met FullHD niet merken.quote:- HD mogelijkheden lijken me wel aardig
Digitenne is klote voor grotere toestellen. Maar bij minder beeld, dweergave van SD-beeld, is plasma al aan te raden. Op plasma ziet SD beeld er gewoon acceptabeler uit dan op LCD.quote:- Gewone TV uitzendingen wil ik gaan kijken met digitenne (liefst zonder externe decoder)
Ik betaal niets extra's voor mijn digitale pakket afgezien van het reguliere kijk- en luistergeld.quote:Op termijn wil ik nog een aparte mediacenterpc kopen. Voor de korte termijn wil ik daar een oude laptop voor inzetten (vandaar de wens voor een VGA aansluiting). Gewoon TV kijken hecht ik niet genoeg waarde aan om een uitgebreid (digitaal) kabelpakket te nemen. Het digitenne zenderaanbod vind ik voldoende.
Het is prima dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet zo dramatisch over te doenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
En ik meldt je dus dat ik uit ervaring weet dat het voor mijn standaard te lage kwaliteit is. Dat jij er tevreden mee bent is mooi, en misschienis het voor TS ook wel prima, maar ik kijk graag naar een zo goed mogelijk beeld, en dan valt digitenne om die reden af. Het is kwalitatief gewoon minder dan kabel.
Hoezo overdrevenquote:de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken
Misschien als je niets anders gewend bent.... Maar ik zou echt geen genoegen nemen met digitenne.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |