abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91114160
Ik mis een centraal "Ik zoek een nieuwe TV, help!" Topic eigenlijk. Idee wellicht om er een centraal te gaan maken?

Zoals de TT al zegt: ik zoek een nieuwe TV en heb geen flauw benul waar te beginnen met zoeken. Er zijn zoveel mogelijkheden, technieken en dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 15 jaar geleden was het makkelijk: je kocht de duurste Philips die je jezelf kon veroorloven, zat je altijd goed. Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer. Wie helpt mij op weg?

Ik wens:
- Niet te groot, centimeter of 80 is groot zat.
- Zaken als 3D en surround geluid boeien me totaal niet.
- Goed stereo geluid.
- HD mogelijkheden lijken me wel aardig
- Gewone TV uitzendingen wil ik gaan kijken met digitenne (liefst zonder externe decoder)
- Andere zaken kijk ik online, gedownload of vanaf dvd
- VGA en HDMI aansluitingen.
- Ik wil het toestel niet ophangen, er moeten gewoon pootjes onderzitten.

Op termijn wil ik nog een aparte mediacenterpc kopen. Voor de korte termijn wil ik daar een oude laptop voor inzetten (vandaar de wens voor een VGA aansluiting). Gewoon TV kijken hecht ik niet genoeg waarde aan om een uitgebreid (digitaal) kabelpakket te nemen. Het digitenne zenderaanbod vind ik voldoende.
pi_91114262
Edit: offtopic en niet grappig.

[ Bericht 72% gewijzigd door smegmanus op 10-01-2011 14:39:39 ]
  maandag 10 januari 2011 @ 14:40:25 #3
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_91114706
Welk budget?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_91114817
Ik heb 3 weken terug een goeie TV gekocht en heb ook veel zitten zoeken. Ook op FOK. Allerleerst moet je de keuze maken tussen Plasma / LCD / (of de verouderde Beeldbuis).

Plasma was vroeger erg goed en nog steeds krijg je hier mooi beeld mee maar de meesten zullen je LCD adviseren omdat de nadelen die ze vroeger hadden minimaal zijn geworden. Plasma daarentegen heeft nog wel eens dat er een puntje inbrand. Bij LCD kan een pixel stuk gaan maar dit kan volgens mij makkelijk opgelost worden.
LCD LED tv's heeft te maken met backlighting. Omdat LCD's van zichtzelf geen licht geven (plasma wel). Je hebt ook weer verschillende LED-backlighting mogelijkheden waardoor alles nog mooier wordt. het is ook energie zuiniger. Bij een nieuwe tv moet je eigenlijk sowieso Full HD kopen, helemaal als je via digitenne gaat kijken.
Plasma zou ik alleen kopen als je een flink grote tv wilt. Als je op zoek bent naar 80 cm dan zou ik me sowieso richten op LCD. HDMI zit er tegenwoordig altijd wel in, VGA gewoon ff op letten.

Ik heb zelf de samsung LC32LE320E gekozen.

Succes.
pi_91114947
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef smegmanus het volgende:
Welk budget?
Een euro of 500.
  maandag 10 januari 2011 @ 14:48:38 #6
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_91115055
Ik heb deze, niks meer aan doen:

http://plattetvdiscounter.nl/product/lg-32ld450/
#26 || Luciano da Silva
pi_91115122
Panasonic of Philips. Maar géén LG :N
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91115161
quote:
3s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:29 schreef TwyLight het volgende:
Edit: offtopic en niet grappig.
wel
pi_91115172
quote:
5s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef Fixers het volgende:
Ik mis een centraal "Ik zoek een nieuwe TV, help!" Topic eigenlijk. Idee wellicht om er een centraal te gaan maken?

Zoals de TT al zegt: ik zoek een nieuwe TV en heb geen flauw benul waar te beginnen met zoeken. Er zijn zoveel mogelijkheden, technieken en dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 15 jaar geleden was het makkelijk: je kocht de duurste Philips die je jezelf kon veroorloven, zat je altijd goed. Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer. Wie helpt mij op weg?

Ik wens:
- Zaken als 3D en surround geluid boeien me totaal niet.
- Goed stereo geluid.
- Gewone TV uitzendingen wil ik gaan kijken met digitenne (liefst zonder externe decoder)
- Andere zaken kijk ik online, gedownload of vanaf dvd
- VGA en HDMI aansluitingen.
- Ik wil het toestel niet ophangen, er moeten gewoon pootjes onderzitten.

Op termijn wil ik nog een aparte mediacenterpc kopen. Voor de korte termijn wil ik daar een oude laptop voor inzetten (vandaar de wens voor een VGA aansluiting). Gewoon TV kijken hecht ik niet genoeg waarde aan om een uitgebreid (digitaal) kabelpakket te nemen. Het digitenne zenderaanbod vind ik voldoende.
Als je digitenne gebruikt moet je denk ik niet groter gaan dan 40 inch. Ik heb een 40 inch en digitenne en zit ongeveer 2 tot 3 meter van de tv af en dat gaat nog prima, maar zo gauw ik dichter bij ga zitten wordt het beeld wel heel erg matig.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91115218
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:50 schreef Stokstaart het volgende:
Sony Bravia :), Samsung LED ook wel OK.

oh ja... Als je geen externe decoder wilt hebben, moet je even navragen of ie een CI+ CAM heeft die DVB-T (terrestrial) aan kan. (DVB S (Sateliet) DVB C (Cable).) of combi van T en C | T en S.
Kos weet niet half hoe cool ie is.
pi_91115249
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:50 schreef Stokstaart het volgende:
Elk merk heeft zijn goeie en slechte types. Je moet geen enkel merk uitsluiten en je ook niet op 1 merk richten. Meer zeg ik hier niet over.
  maandag 10 januari 2011 @ 14:53:40 #12
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_91115300
Mediamarkt heeft deze Samsung 37" voor 533 staan. Kzou zeggen, ga eens kijken ;)
pi_91115395
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:51 schreef Biffkoffie het volgende:

[..]

Sony Bravia :), Samsung LED ook wel OK.
Dat dus inderdaad
Sony Bravia KDL-32EX500 voldoet aan al je wensen; bij plasma-discounter.nl voor ¤459,-
Komt er nog een kaartje voor digitenne bij, zit je zo rond de 500,-

Overigens is digitenne eigenlijk zonde voor op zo'n toestel; de beeldkwaliteit is wel heel erg beroerd ivm kabel
pi_91115420
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad
Sony Bravia KDL-32EX500 voldoet aan al je wensen; bij plasma-discounter.nl voor ¤459,-

Overigens is digitenne eigenlijk zonde voor op zo'n toestel; de beeldkwaliteit is wel heel erg beroerd ivm kabel
Valt nog mee hoor op een 32 inch :)
pi_91115855
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad

Ik kijk weinig reguliere TV, sterker nog ik heb het al 6 maanden niet meer. Mis het nu toch een beetje daarom wel digitenne, maar wil er simpelweg niet meer aan uitgeven. Als ik al TV keek bleef het voornamelijk bij de basis nederlandse zenders en discovery.

Verder koop ik het liefst bij een winkel in de buurt bijvoorbeeld een it's, bcc of expert. Bij Mediamarkt heb ik een slecht gevoel en Coronel (plasma discounter) vind ik een oplichter met zijn grijze import en gebrek aan garantie.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:11:42 #16
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_91116024
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef Fixers het volgende:

[..]
Verder koop ik het liefst bij een winkel in de buurt bijvoorbeeld een it's, bcc of expert. Bij Mediamarkt heb ik een slecht gevoel en Coronel (plasma discounter) vind ik een oplichter met zijn grijze import en gebrek aan garantie.
Ben je daar al geweest dan?
En ook wel handig als je dat even in de OP had gezet.
pi_91116661
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik kijk weinig reguliere TV, sterker nog ik heb het al 6 maanden niet meer. Mis het nu toch een beetje daarom wel digitenne, maar wil er simpelweg niet meer aan uitgeven. Als ik al TV keek bleef het voornamelijk bij de basis nederlandse zenders en discovery.

Dan koop je m bij de winkel om de hoek; maakt weinig uit. Gebrek aan garantie heb je bij plasma-discounter niet; is exact dezelfde (fabrieks-)garantie als die de andere winkels geven. Alleen bij de betere zaken (en dat zijn vaak ook de duurdere) hebben ze een eigen service-afdeling met monteurs, maar de meeste grote tenten, zoals de BCC dus, doen dezelfde voorwaarden als plasma-discounter.
pi_91116787
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Valt nog mee hoor op een 32 inch :)
Toch haak ik dr effe bij af... Dan koop je een mooi scherm die perfect beeld kan neerzetten en dan is de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken... :{ Maar zoals TS aangeeft kijkt hij zeer weinig maar tv, dus dan kan ik me voorstellen dat je er niet teveel aan uit wilt geven.
pi_91118614
Bedankt voor de respons tot nog toe.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:25 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dan koop je m bij de winkel om de hoek; maakt weinig uit. Gebrek aan garantie heb je bij plasma-discounter niet; is exact dezelfde (fabrieks-)garantie als die de andere winkels geven. Alleen bij de betere zaken (en dat zijn vaak ook de duurdere) hebben ze een eigen service-afdeling met monteurs, maar de meeste grote tenten, zoals de BCC dus, doen dezelfde voorwaarden als plasma-discounter.
Ik weet niet hoe het zit met dealerbescherming van de TV fabrikanten. Maar ik werk bij een bedrijf dat moet concurreren tegen een van de andere Coronel winkels (hij heeft er nogal wat). Dan hoor je zo eens wat van importeurs die dus garantieverlening weigeren op producten die daar zijn gekocht. Mediamarkt/Saturn heeft bij mij een beetje afgedaan door hun KOPEN! KOPEN!! KO!PEN!!! mentaliteit, helemaal sinds die laat je niet gekmaken camapgne hadden. Ik koop gewoon liever bij een winkel hier in het centrum ook als dat 50 euro meer kost.

Bij de lokale winkels ben ik al binnengelopen. Maar de keus en het aanbod was zo overweldigend dat de moed me in de schoenen zakte. Heb totaal geen idee wat voor- en nadelen zijn van bepaalde merken en technieken. Daar wil ik me hier over laten informeren.
pi_91118983
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:28 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Toch haak ik dr effe bij af... Dan koop je een mooi scherm die perfect beeld kan neerzetten en dan is de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken...
Ik probeer juist uit te leggen dat dat reuze meevalt...
pi_91119313
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik probeer juist uit te leggen dat dat reuze meevalt...
En ik meldt je dus dat ik uit ervaring weet dat het voor mijn standaard te lage kwaliteit is. Dat jij er tevreden mee bent is mooi, en misschienis het voor TS ook wel prima, maar ik kijk graag naar een zo goed mogelijk beeld, en dan valt digitenne om die reden af. Het is kwalitatief gewoon minder dan kabel.
pi_91119483
Samsung UE32C4000

• 32" 81 Centimeter scherm

• LED achtergrond verlichting

• USB voor Foto's, Muziek en Video (AVI, MP4, MKV en SRT subtitle bestand voor ondertitelingen)

• HD Ready

Prijs ± ¤550,-

LG 32LE4500

• LED Achtergrond verlichting

• USB voor Foto's en Muziek. Video wordt niet ondersteund.

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤500,-

Samsung UE32C5100

• LED Achtergrond verlichting

• USB voor Foto's, Muziek en Video's (AVI, MP4 en MKV ondersteuning)

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤500,-

Samsung LE-32C530

• Geen LED achtergrond verlichting

• USB voor Foto's, Muziek en Video's (AVI, MP4, MKV en SRT subtitle bestand voor ondertitelingen)

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤400,-

LG 32LD350

• USB voor Foto's en Muziek.

• Full HD 1080p

Prijs ± ¤320,-

Philips 32PFL3605

• USB voor Foto's, Muziek en Video. (AVI, MP4)

• Full HD 1080p

• Pixel Plus HD Technologie voor 1080p upscaling.

Prijs ± ¤400,-

Philips 32PFL5405H

• USB voor Foto's, Muziek en Video. (AVI, MP4)

• Full HD 1080p

• Pixel Plus HD technologie voor 1080p upscaling.

• 100 Hertz voor vloeiend bewegende beelden.

Prijs ± ¤550,-

Deze TV's zijn goed uit de test gekomen en voldoen aan jou eisen. Ze hebben allemaal Minimaal 2 HDMI ingangen en een VGA ingang. Voor een ingebouwde Decoder voor digitenne moet iemand anders even kijken, ben alleen bekend met CI+ voor Ziggo.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:29:08 #23
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91119590
quote:
5s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef Fixers het volgende:
Maar nu kan je kiezen tussen LCD, Plasma en led, meerdere soorten van HD, 3D en wat nog allemaal meer.
3d is en optie. Het is niet per definitie een ander type tv. LED is gewoon LCD met een andere soort backlight.
quote:
32" dus (81cm). Is iets groter erg? De plasma's beginne namelijk bij 37" (94cm).
quote:
- Goed stereo geluid.
Geluid is altijd klote bij de platte toestellen. Moet je je dus niet op richten. Wil je goed geluid, dan moet je er een aparte oplossing bij kopen.
quote:
Voor alle duidelijkheid: HD zegt niets over de scherpte van het beeld en de hoeveelheid details die te zien zijn. Het zegt alleen iets over goed beeld bij een grotere grootte. Bij 32" is HD Ready zat. Je zult op een degelijke kijkafstand het verschil met FullHD niet merken.
quote:
Digitenne is klote voor grotere toestellen. Maar bij minder beeld, dweergave van SD-beeld, is plasma al aan te raden. Op plasma ziet SD beeld er gewoon acceptabeler uit dan op LCD.

quote:
Ik betaal niets extra's voor mijn digitale pakket afgezien van het reguliere kijk- en luistergeld.

Omdat je veel SD-materiaal kijkt, is een plasma sowieso aan te raden. Maar dan moet je wel voor 37" gaan. Is dat te groot, dan wordt het een LCD.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91119612
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

En ik meldt je dus dat ik uit ervaring weet dat het voor mijn standaard te lage kwaliteit is. Dat jij er tevreden mee bent is mooi, en misschienis het voor TS ook wel prima, maar ik kijk graag naar een zo goed mogelijk beeld, en dan valt digitenne om die reden af. Het is kwalitatief gewoon minder dan kabel.
Het is prima dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet zo dramatisch over te doen :')

quote:
de input die je erin harkt zo beroerd dat je voor je verdriet niet meer wilt kijken
Hoezo overdreven _O-
  maandag 10 januari 2011 @ 16:30:22 #25
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91119646
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Hoezo overdreven _O-
Misschien als je niets anders gewend bent.... Maar ik zou echt geen genoegen nemen met digitenne.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91119815
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:30 schreef Kenju het volgende:

[..]

Misschien als je niets anders gewend bent.... Maar ik zou echt geen genoegen nemen met digitenne.
Ik kijk heel veel films en documentaires en dan zoveel mogelijk op bluray en als ik dan vervolgens overschakel naar Digitenne ondervind ik daar geen problemen mee hoor.
pi_91119927
Zelf vind ik Plasma geen voordeel hebben, ze vreten stroom en het beeld is t.o.v. een LED ook minder mooi. Daarnaast is HD ready voor een 32" TV goed genoeg, je gaat het pas merken als je er echt op gaat computeren.
pi_91120114
Ik kijk even mee met dit topic.
Komt Panasonic echt zo goed uit de test?
Mijn oom heeft het er de hele tijd over namelijk.
pi_91120164
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Kenju het volgende:

[..]

3d is en optie. Het is niet per definitie een ander type tv. LED is gewoon LCD met een andere soort backlight.

[..]

32" dus (81cm). Is iets groter erg? De plasma's beginne namelijk bij 37" (94cm).

Ja groter is erg. Ik heb niet de behoefte aan een heel groot scherm, en de plaats waar het toestel moet komen is een nisje van 110 breed. Ter vergelijk: films e.d. kijken we nu op een 15 inch laptop die op de salontafel staat.

quote:
[..]

Geluid is altijd klote bij de platte toestellen. Moet je je dus niet op richten. Wil je goed geluid, dan moet je er een aparte oplossing bij kopen.
Da's jammer. Is "klote" nog goed genoeg om het journaal te kijken. Of is "klote" echt onaanvaardbaar slecht?
quote:
[..]

Voor alle duidelijkheid: HD zegt niets over de scherpte van het beeld en de hoeveelheid details die te zien zijn. Het zegt alleen iets over goed beeld bij een grotere grootte. Bij 32" is HD Ready zat. Je zult op een degelijke kijkafstand het verschil met FullHD niet merken.
Kijkafstand zal ongeveer 3 meter zijn.

quote:
[..]

Digitenne is klote voor grotere toestellen. Maar bij minder beeld, dweergave van SD-beeld, is plasma al aan te raden. Op plasma ziet SD beeld er gewoon acceptabeler uit dan op LCD.

[..]

Ik betaal niets extra's voor mijn digitale pakket afgezien van het reguliere kijk- en luistergeld.

Het goedkoopste Ziggo pakket kost per maand twee keer zoveel als digitenne. Aangezien ik weinig tv kijk en geen behoefte heb aan veel zenders is dat me goed genoeg.
quote:
Omdat je veel SD-materiaal kijkt, is een plasma sowieso aan te raden. Maar dan moet je wel voor 37" gaan. Is dat te groot, dan wordt het een LCD.
pi_91120215
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:09 schreef Fixers het volgende:
Bedankt voor de respons tot nog toe.

[..]

Ik weet niet hoe het zit met dealerbescherming van de TV fabrikanten. Maar ik werk bij een bedrijf dat moet concurreren tegen een van de andere Coronel winkels (hij heeft er nogal wat). Dan hoor je zo eens wat van importeurs die dus garantieverlening weigeren op producten die daar zijn gekocht. Mediamarkt/Saturn heeft bij mij een beetje afgedaan door hun KOPEN! KOPEN!! KO!PEN!!! mentaliteit, helemaal sinds die laat je niet gekmaken camapgne hadden. Ik koop gewoon liever bij een winkel hier in het centrum ook als dat 50 euro meer kost.
je hebt in principe niets te schaften met hoe de verkoper (en of dat nu BCC of de Plasma-discounter is, dat dondert niets) zijn garantie afhandelt. Jij hebt niets te maken met hoe hij zn zaakjes regelt natuurlijk. Je koopt een product bij een verkoper, en die is er verantwoordelijk voor. Dat hij met zijn leveranciers weer afspraken daarover heeft is mooi, maar dat zoekt ie maar lekker zelf uit. Vandaar dat je daar geen risico in loopt wat dat betreft. De consument, jij dus, is daar goed in beschermt in Nederland, alleen moet je soms wel even op je strepen gaan staan bij sommige leveranciers. Bij de plasma-discounter heb ik er overigens nog nooit problemen mee gehad. Diverse toestellen al aangeschaft, en tot nu toe slechts 1x een probleem gehad wat binnen een dag was opgelost door het omruilen van het toestel. Was prima geregeld door ze.
quote:
Bij de lokale winkels ben ik al binnengelopen. Maar de keus en het aanbod was zo overweldigend dat de moed me in de schoenen zakte. Heb totaal geen idee wat voor- en nadelen zijn van bepaalde merken en technieken. Daar wil ik me hier over laten informeren.
Het begint ondertussen ook behoorlijk verwarrend te worden wat dat betreft. Het beste kun je het toch altijd ervaren door het te zien; specs kunnen nog zo geweldig worden gepresenteerd, maar het gaat erom dat hetgeen jij ziet ook hetgeen is waar je tevreden mee bent en niet de cijfertjes in het boekje. Kijken is weten dus.
Zelf ben ik erg liefhebber van de schermen van Sony; qua prijs-kwaliteit komen deze over het algemeen behoorlijk goed uit de bus, maar neem wel de wat hogere lijn van Sony dan. De EX500 of EX700 zijn prima toestellen die een heel strak beeld geven. De lagere lijnen (EX402 bijvoorbeeld ) zitten op 50Hz en dat verschil zie je toch wel aanmerkelijk. Alternatief voor Sony is imho Samsung, maar hun design van behuizing is niet echt mijn smaak. Niet onbelangrijk aangezien het vaak wel prominent in de huiskamer aanwezig is. Philips maakt ook prima schermen, maar dan zul je wel in het duurdere segment van Philips moeten kijken; die gaan denk ik boven je budget uitkomen. De lagere (goedkopere) modellen van Philips zijn soms ronduit slecht te noemen. Daar zou ik me dus niet aan wagen.
Daarnaast zul je voor jezelf moeten vast stellen wat je ermee wilt. Je had al een leuk lijstje staan in het begin, maar er speelt nog wel wat meer mee. Zo is het aantal aansluitingen (HDMI, SCART) niet onbelangrijk, wil je DLNA-ondersteuning erop hebben of niet? Kan er een CI+ kaartje in (ofwel voor DVB-C, kabel, of voor DVB-T in jouw geval digitenne dus) zodat je geen losse decoder nodig hebt et cetera. Daarnaast zijn er uiteraard de nodige reviews op internet na te zoeken, zoals op tweakers.net
Kies je voor schermen van groter dan 42", dan ga je al heel snel naar plasma toe en dan is er eigenlijk maar 1 merk; panasonic
pi_91120325
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het is prima dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet zo dramatisch over te doen :')

[..]

Hoezo overdreven _O-
.
Tsja, je kan het er natuurlijk mee oneens zijn, maar ik zou niet een hoop geld voor een scherm neerleggen met een geweldig beeld-potentieel om vervolgens naar een bron te kijken die ronduit slecht te noemen is. Dat is hetzelfde als een ferrari kopen er en niet harder dan 50km/h mee gaan rijden. Koop dan een fiat panda... :{
pi_91120397
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik kijk heel veel films en documentaires en dan zoveel mogelijk op bluray en als ik dan vervolgens overschakel naar Digitenne ondervind ik daar geen problemen mee hoor.
Zelfs het verschil tussen Discovery en Discovery HD is al enorm groot...laat staan discovery via digitenne en discovery HD... niet te vergelijken qua kwaliteit. Maar als jij er tevreden mee bent, moet je natuurlijk zeker op digitenne blijven. Bespaart wel geld
pi_91120475
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:36 schreef Dimens het volgende:
Zelf vind ik Plasma geen voordeel hebben, ze vreten stroom en het beeld is t.o.v. een LED ook minder mooi. Daarnaast is HD ready voor een 32" TV goed genoeg, je gaat het pas merken als je er echt op gaat computeren.
Plasma bij de grotere maten is toch echt wel erg mooi hoor. Voor een 32" scherm zou ik ook geen plasma kiezen. Zelf leg ik de grens voor HD-ready op onder de 32"... dit is dus echt een rand-gevalletje, maar toch zou ik voor FullHD gaan. Het zit wel op 't randje wat dat betreft.
pi_91120624
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:46 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Plasma bij de grotere maten is toch echt wel erg mooi hoor. Voor een 32" scherm zou ik ook geen plasma kiezen. Zelf leg ik de grens voor HD-ready op onder de 32"... dit is dus echt een rand-gevalletje, maar toch zou ik voor FullHD gaan. Het zit wel op 't randje wat dat betreft.
Ik heb zelf het verschil tussen FullHD en HD Ready op 2 meter niet gezien, pas bij 37" zag ik het verschil. Maar als je er op gaat computeren is het wel mooier natuurlijk.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:50:28 #35
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91120669
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:39 schreef Kabolter het volgende:
Ik kijk even mee met dit topic.
Komt Panasonic echt zo goed uit de test?
Mijn oom heeft het er de hele tijd over namelijk.
Pana heeft prima toestellen ja. Zowel LCD als plasma. Maar welk toestel specifiek hangt van de eisen van de gebruiker af.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ja groter is erg. Ik heb niet de behoefte aan een heel groot scherm, en de plaats waar het toestel moet komen is een nisje van 110 breed. Ter vergelijk: films e.d. kijken we nu op een 15 inch laptop die op de salontafel staat.
Ok. Duidelijk. Al wil ik wel even de opmerking maken dat ik nog nooit van mensen heb gehoord dat ze spijt hadden van een iets grotere TV. Zeker met de HD-beelden van tegenwoordig.
Dat van Ziggo hangt ervan af. Als je kijk- en luistergeld al betaalt zijn de standaardzenders gewoon gratis. Kwestie van een decoder kopen en dan zijn alle standaard zenders gratis.

quote:
Da's jammer. Is "klote" nog goed genoeg om het journaal te kijken. Of is "klote" echt onaanvaardbaar slecht?
Ja hoor, daar is het uiteraard gewoon genoeg voor. Maar je had het over 'goed geluid', en die noemer mag het niet hebben.

quote:
Dat is genoeg. HD-ready of Full HD-content maakt weinig tot geen verschil in de ervaring bij alles >40" op die afstand.

Toestellen die ik zou aanraden:

Sony Bravia KDL-32EX500

Sony Bravia KDL-32NX500

Sharp Aquos LC-32LE320E

Allen FullHD (HD Ready is niet erg, maar je kan makkelijk voor FullHD gaan op dit budget, dus waarom niet?), 100/120 Hz. De Sharp heeft ook Edge led, en is dus wat zuiniger kwa stroom.
Allen hebbenm ze DVB-T (voor digitenne) DVB-C (voor bijv. Ziggo). De Sony's hebben 4 HDMI-aansluitingen en de Sharp 3. Allen hebben ze een VGA-aansluiting.

Sharp wordt weinig genoemd in dit soort topic. Net als Toshiba. Jammer, want ze maken echt goede toestellen. Niet voor niets is Sharp de marktleider in Japan, draagt dat merk de vlag van 'het nationale merk' zoals wij dat hier door Philips laten doen. En dit terwijl Philips geen concurrentie heeft van andere Nederlandse bedrijven, terwijl dat wel iets anders is in Japan. Verder zegt het ook wel wat dat de duurdere Philipstoestellen met een Sharppaneel zijn uitgerust (de goedkopere hebben LG).

quote:
Onzin. Minder mooi tov LED? Daarmee geef je al aan dat je er geen kaas van gegeten hebt. En plasma's vreten niet meer stroom dan LCD toestellen (CCFL). Als de LCD-toestellen uitgerust zijn met LED is er wel een verschil. Maar er zijn niet veel LCD-toestellen die LED hebben in deze klasse. Verder doe je alsof LED beter beeld heeft. Dat is ook onzin. De kwaliteit van het paneel maakt het verschil. LED is alleen goed voor het stroomverbruik en de designmogelijkheid voor een dun scherm. Maar wanneer je je tv niet ophangt, heb je al niets aan een dun scherm.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:46 schreef kroegtijger het volgende:

32" plasma bestaat volgens mij niet eens. HD-Ready op een LCD i.v.m. een plasma is ook echt een verschil. Door het digitale beeld op een LCD ziet het er toch een stuk minder uit. Elke HD Ready 37" plasma verslaat iedere full HD Televisie tot de 1100 Euro kwa beeldweergave. Een hoop van de dure Pioneer Plasma's waren ook 'slechts' HD Ready.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kenju op 10-01-2011 17:25:12 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91120742
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je voldoende ventilatie-ruimte over houdt; strak inbouwen gaat problemen opleveren. het scherm moet zn warmte kwijt kunnen.
quote:

"Klote" is relatief... Het is goed genoeg voor gewoon beetje tv kijken, maar echte filmbeleving zal je er in moeten missen. Is ook logisch, aangezien speakers ruimte innemen en die platte schermen juist gericht zijn op ruimtebesparing. De toestellen van Sony worden overigens vaak geprezen om het relatief goede geluid, maar echt goed geluid krijg je pas als je het geluid via een receiver laat lopen.

quote:

Ergens tussen de 32" en 40" dus... 32" lijkt me mooi, 37" kan, en 40" is echt aan de grote kant... Gezien de afmeting van je nisje zul je toch naar 32" moeten denk ik.
quote:
Het goedkoopste Ziggo pakket kost per maand twee keer zoveel als digitenne. Aangezien ik weinig tv kijk en geen behoefte heb aan veel zenders is dat me goed genoeg.

[..]

Begrijpelijke keuze; je kan later altijd nog over stappen als je je bedenkt uiteraard. Kies wel voor een toestel dat zowel DVB-T als DVB-C ondersteund dan, anders wordt later alsnog overstappen best weer een teleurstelling omdat je dan een losse decoder nodig gaat hebben.
pi_91121341
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik heb zelf het verschil tussen FullHD en HD Ready op 2 meter niet gezien, pas bij 37" zag ik het verschil. Maar als je er op gaat computeren is het wel mooier natuurlijk.
Ik zag het verschil wel, maar echt overdonderent was het niet... Aan de andere kant is een TV aanschaffen niet iets dat je elke dag even doet over het algemeen, dus wil je meteen wel iets goeds... Dan zou ik voor de relatief lage meerprijs toch voor dat net iets mooiere beeld van fullhd gaan. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 17:14:05 #38
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91121843
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:04 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik zag het verschil wel, maar echt overdonderent was het niet... Aan de andere kant is een TV aanschaffen niet iets dat je elke dag even doet over het algemeen, dus wil je meteen wel iets goeds... Dan zou ik voor de relatief lage meerprijs toch voor dat net iets mooiere beeld van fullhd gaan. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk ;)
Full HD is niet per definitie mooier. Zeker niet wanneer je het vergelijkt met plasma. Verder moet je natuurlijk ook 1080p content hebben.

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer een film op 720p gekeken (ik had perongeluk die versie gedownload ipv de 1080p versie), op een 46" televisie (46X3000) van mijn ouders. En ik zat er redelijk dicht op (3,5 m ongeveer). Ik merkte het niet eens. Een goede HD Ready heb ik veel liever dan een FullHD die minder presteert in termen van kleuren, refreshrate, scaling, etc....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91122220
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:14 schreef Kenju het volgende:

[..]

Full HD is niet per definitie mooier. Zeker niet wanneer je het vergelijkt met plasma. Verder moet je natuurlijk ook 1080p content hebben.
Klopt helemaal ja :Y
quote:
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer een film op 720p gekeken (ik had perongeluk die versie gedownload ipv de 1080p versie), op een 46" televisie (46X3000) van mijn ouders. En ik zat er redelijk dicht op (3,5 m ongeveer). Ik merkte het niet eens. Een goede HD Ready heb ik veel liever dan een FullHD die minder presteert in termen van kleuren, refreshrate, scaling, etc....
Uiteraard; maar kijk eens een goede 1080p en een goede 720p en je ziet wel degelijk verschil. Het is nu ook weer niet zo dramatisch om op 720p te kijken, maar de wetenschap dat het beter kan gaat irriteren dan ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 17:36:27 #40
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91122858
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:21 schreef kroegtijger het volgende:

Uiteraard; maar kijk eens een goede 1080p en een goede 720p en je ziet wel degelijk verschil. Het is nu ook weer niet zo dramatisch om op 720p te kijken, maar de wetenschap dat het beter kan gaat irriteren dan ;)
Tsja, ik kijk normaal gesproken altijd 1080p content. En dat zijn altijd gewoon goede rips. En in de ervaring was het beeld echt niet minder. Ik heb één keer echt vergeleken tussen 720p en 1080p. Op zich ook wel met een goede film ervoor, In Bruges. Veel shots van oude gebouwen in het licht, dus het detail en de scherpte kon je echt vergelijken. Je zag het verschil wel tussen 720p en 1080p, maar in de ervaring maakte dat echt niets uit.

De reden dat ik stug altijd voor 1080p ga, is juist die wetenschap dat het FullHD is, en dat ik niet kan leven met slechts 720p. Die ene film had ik per ongeluk een freeleech-slot voor gebruikt, dus dan wilde ik die gebruiken ook :'), ondank dat ik genoeg ratio heb. Maar goed, er is natuurlijk een verschil tussen een goede rip en een minder goede of slechte rip. Je hebt die 4 GB 1080p m2ts-rips voor de PS3 (die maximaal 4 GB kan lezen), en die zien er vaak een stuk minder uit.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91123125
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:36 schreef Kenju het volgende:

[..]

Tsja, ik kijk normaal gesproken altijd 1080p content. En dat zijn altijd gewoon goede rips. En in de ervaring was het beeld echt niet minder. Ik heb één keer echt vergeleken tussen 720p en 1080p. Op zich ook wel met een goede film ervoor, In Bruges. Veel shots van oude gebouwen in het licht, dus het detail en de scherpte kon je echt vergelijken. Je zag het verschil wel tussen 720p en 1080p, maar in de ervaring maakte dat echt niets uit.

De reden dat ik stug altijd voor 1080p ga, is juist die wetenschap dat het FullHD is, en dat ik niet kan leven met slechts 720p. Die ene film had ik per ongeluk een freeleech-slot voor gebruikt, dus dan wilde ik die gebruiken ook :'), ondank dat ik genoeg ratio heb. Maar goed, er is natuurlijk een verschil tussen een goede rip en een minder goede of slechte rip. Je hebt die 4 GB 1080p m2ts-rips voor de PS3 (die maximaal 4 GB kan lezen), en die zien er vaak een stuk minder uit.
Je moet inderdaad wel altijd even opletten, maar het is uiteraard ook afhankelijk van wat je kijkt. Is het een film die draait om de mooie shots erin, dan is een goede 1080p rip wel een pré. Gaat het om het verhaal wat erin zit en niet zozeer de shots, dan is het alweer minder van belang uiteraard. Maar hoe dan ook liever een goede 720p dan een crap 1080p uiteraard
pi_91127451
Even een ding kroegtijger. Je praat hier alleen over sony's. Over het algemeen zijn Sony's de slechtste tv's prijs kwaliteit verhouding. Schermen zijn helemaal niet zo geweldig als je ze naast elkaar gaat vergelijken.
pi_91127797
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:16 schreef powah87 het volgende:
Even een ding kroegtijger. Je praat hier alleen over sony's. Over het algemeen zijn Sony's de slechtste tv's prijs kwaliteit verhouding. Schermen zijn helemaal niet zo geweldig als je ze naast elkaar gaat vergelijken.
Precies. Sony Bravia's zijn helemaal niet zo goed, zelfs LG komt beter uit de testen als ik internet moet geloven. Ga je voor mooi beeld en een mooi design, dan kan je het best voor een Philips gaan. Ga je voor een mooi beeld en een wat minder design, dan is Samsung een goede aanrader.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:52:28 #44
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91132782
quote:
Ik heb juist heel andere ervaringen. Zeker het laatste jaar vind ik de bang-for-buck bij Sony gewoon goed. En hoezo komen ze niet zo goed uit de tests? Dat lees ik nergens terug iig.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:22 schreef Dimens het volgende:

[..]

Precies. Sony Bravia's zijn helemaal niet zo goed, zelfs LG komt beter uit de testen als ik internet moet geloven. Ga je voor mooi beeld en een mooi design, dan kan je het best voor een Philips gaan. Ga je voor een mooi beeld en een wat minder design, dan is Samsung een goede aanrader.
Nog meer onzin. Ieder merk heeft zijn toppers en draken. LG gaat voor alle markten, behalve het echte high end. Gemiddeld hebben ze dan juist de mindere TV's. Maar wanneer je ervoor betaalt, hebben ook zij een paar toppers. Philips heeft jaren lang (tot vorig jaar) voor een veel te hoge prijs hun toestellen verkocht. Ze zijn overeind gebleven bij de chauvinistische gratie van de consument. Het is niet voor niets zo dat Philips 'gewoon een van de andere merken is', buiten Nederland. Afgezien van het afgelopen jaar, was Philips juist erg slecht bezig. De Aurea lijn was hun toplijn, maar die presteerde kwa beeld als toestellen die 1500 euro minder waren.
En ook Samsung heeft zijn draken gewoon. Google maar eens naar het C51-paneel. Een draak van een paneel, terwijl die in het begin redelijk wat moest kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kenju op 10-01-2011 20:58:45 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91133277
als je een student bent moet je bij marktplaats dode pixels intikken ,lekker goedkoop en wat boeit het dat 1 zo een pixel het niet doet
pi_91144542
quote:
Zoals ik al aangaf moet je niet de cheapass lijn van de sony's nemen, want die zijn niet zo best. De hogere series, zoals de EX700, en ook wel de EX500 zijn prima te noemen en scoren in vrijwel alle test gewoon hoog.
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:22 schreef Dimens het volgende:

[..]

Sony afkraken om vervolgens met Philips ana te komen :') Philips toestellen van de echt hoge budgetten zijn goed, maar de "normale" lijn (dus rond de 500,- voor 32") zijn gewoon bagger te noemen.
pi_91144594
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:52 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik heb juist heel andere ervaringen. Zeker het laatste jaar vind ik de bang-for-buck bij Sony gewoon goed. En hoezo komen ze niet zo goed uit de tests? Dat lees ik nergens terug iig.

[..]

Nog meer onzin. Ieder merk heeft zijn toppers en draken. LG gaat voor alle markten, behalve het echte high end. Gemiddeld hebben ze dan juist de mindere TV's. Maar wanneer je ervoor betaalt, hebben ook zij een paar toppers. Philips heeft jaren lang (tot vorig jaar) voor een veel te hoge prijs hun toestellen verkocht. Ze zijn overeind gebleven bij de chauvinistische gratie van de consument. Het is niet voor niets zo dat Philips 'gewoon een van de andere merken is', buiten Nederland. Afgezien van het afgelopen jaar, was Philips juist erg slecht bezig. De Aurea lijn was hun toplijn, maar die presteerde kwa beeld als toestellen die 1500 euro minder waren.
En ook Samsung heeft zijn draken gewoon. Google maar eens naar het C51-paneel. Een draak van een paneel, terwijl die in het begin redelijk wat moest kosten.
Dat dus...

Samsung heeft heel aardige schermen er tussen zitten, maar ook mindere. Daar moet je ook goed opletten waar je mee thuis komt
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:36:28 #48
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_91149985
quote:
Zelf vind ik Plasma geen voordeel hebben, ze vreten stroom en het beeld is t.o.v. een LED ook minder mooi.
En waar baseer je dit op ? In de winkel zien plasma TV's er inderdaad niet uit naast een LED. In je woonkamer is dit echter een heel ander verhaal. LCD TV's, zeker in de winkels, staan over het algemeen totaal verkeerd afgesteld. B.v. veel te felle kleuren.

In de sterk verlichte omgeving van een winkel komt een LCD ook beter tot z'n recht omdat zo'n scherm erg veel licht kan opbrengen. In je huiskamer waar je geen enorme bakken TL licht hebt is dit totaal anders, veel mensen laten echter hun LCD op de veel te felle stand staan.

In praktijk is het zo dat als je een goede (LED) LCD en een Plasma laat calibreren het beeld vrijwel hetzelfde zal zijn waarbij de plasma het misschien ietsje beter zal doen. Uiteraard kost zo'n goede LCD je minimaal het dubbele van een vergelijkbare plasma, zeker in de grotere maten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_91151265
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:36 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En waar baseer je dit op ? In de winkel zien plasma TV's er inderdaad niet uit naast een LED. In je woonkamer is dit echter een heel ander verhaal. LCD TV's, zeker in de winkels, staan over het algemeen totaal verkeerd afgesteld. B.v. veel te felle kleuren.

In de sterk verlichte omgeving van een winkel komt een LCD ook beter tot z'n recht omdat zo'n scherm erg veel licht kan opbrengen. In je huiskamer waar je geen enorme bakken TL licht hebt is dit totaal anders, veel mensen laten echter hun LCD op de veel te felle stand staan.

In praktijk is het zo dat als je een goede (LED) LCD en een Plasma laat calibreren het beeld vrijwel hetzelfde zal zijn waarbij de plasma het misschien ietsje beter zal doen. Uiteraard kost zo'n goede LCD je minimaal het dubbele van een vergelijkbare plasma, zeker in de grotere maten.
Ik heb verschillende keren plasma TV's en LCD (LED) gezien en ik ben elke keer tot de conclusie gekomen dat ik Plasma niet mooi vind t.o.v. LCD. De zwart waarde waar ze zeggen dat plasma heel erg goed in is valt mij elke keer heel erg mee en elke keer lijkt dit weer gewoon grijs. Veel plasma's hebben, zelfs nadat je de instellingen hebt gewijzigd, een bruin/gele kleur die ik zelf niet mooi vind.
Ik heb ook veel LCD LED Edge Lit gezien en LCD direct LED, en ik vind deze allebij ver boven de Plasma komen, hogere contrast en de zwart waarde van de LCD direct LED vind ik veel beter dan die van Plasma.

Ik heb ze trouwens gewoon bij mensen thuis gezien, niet alleen in de winkel. Maar smaken verschillen, zo blijkt maar weer.

Ik denk dat TS gewoon even naar de winkel moet gaan en zelf gaan kijken welke TV ze mooi vind.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:36:12 #50
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_91190632
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:39 schreef Dimens het volgende:
Ik heb ze trouwens gewoon bij mensen thuis gezien, niet alleen in de winkel. Maar smaken verschillen, zo blijkt maar weer.
En deze toestellen waren professioneel (ISF) gecalibreerd ?
quote:
Ik denk dat TS gewoon even naar de winkel moet gaan en zelf gaan kijken welke TV ze mooi vind.
Slecht advies, in de winkel ziet het er totaal anders uit dan thuis. Je kan beter afgaan op prof. reviews door mensen die het paneel ook daadwerkelijk doorgemeten en gecalibreerd hebben.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')