abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97995350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Maar toch vraag ik me af waarom mensen ziekte proberen te verhalen als een werkgever normaal gesproken (ook in dit geval) gewoon loon blijft betalen
Er zijn werkgevers die daar achteraan gaan. Daar heb ik wel eens vaker van gehoord.
Blijkbaar heeft deze dame zo'n werkgever.
pi_97995439
Mijn god, achteruit rijdend iemand voor zijn flikker rijden, en dan nog proberen om onder je schuld uit te komen.

Faaltopic #1 van 2011.

(En backfiretopic)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_97995467
quote:
Dan lijkt het me dus een gelopen zaak.
pi_97995487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Maar toch vraag ik me af waarom mensen ziekte proberen te verhalen als een werkgever normaal gesproken (ook in dit geval) gewoon loon blijft betalen
Omdat dat wettelijk geregeld is.

quote:
Loonschade is de schade die u als werkgever lijdt doordat u het loon van uw werknemer heeft moeten doorbetalen tijdens diens ziekte. In sommige gevallen kunt u die loonschade op een derde verhalen. Dat is het geval indien uw werknemer ziek is geworden als gevolg van een ongeval waarvoor de veroorzaker van dat ongeval aansprakelijk is te houden.

Het verhalen van loonschade is bijvoorbeeld mogelijk als uw werknemer is betrokken bij een verkeersongeval of een geweldsmisdrijf. Degene die aansprakelijk is voor het ontstaan van het verkeersongeval of het geweldsmisdrijf, dient niet alleen uw werknemer schadeloos te stellen, maar ook diens werkgever.

Deze mogelijkheid is gebaseerd op art. 6:107a, tweede lid van het Burgerlijk Wetboek: "Indien een werkgever (...) verplicht is tijdens ziekte of arbeidsongeschiktheid van de gekwetste het loon door te betalen, heeft hij, indien de ongeschiktheid tot het werken van de gekwetste het gevolg is van een gebeurtenis waarvoor een ander aansprakelijk is, jegens deze ander het recht op schadevergoeding ten bedrage van de door hem betaalde loon, doch ten hoogste tot het bedrag, waarvoor de aansprakelijke persoon, bij het ontbreken van de loondoorbetalingsverplichting aansprakelijk zou zijn, gelijk aan dat van de schadevergoedingsverplichting tot betaling waarvan de aansprakelijke persoon jegens de gekwetste is gehouden."
http://www.advocaatarbeid(...)hade/loonschade.html
pi_97996200
quote:
Duidelijke zaak Thanks voor het delen
pi_97996221
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mijn god, achteruit rijdend iemand voor zijn flikker rijden, en dan nog proberen om onder je schuld uit te komen.

Faaltopic #1 van 2011.

(En backfiretopic)
`Lezen is niet makkelijk
pi_97996321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:26 schreef draaijer het volgende:
`Lezen is niet makkelijk
Autorijden blijkbaar ook niet. :W

Denk na gast, als jouw vrouw niet met haar linkeroog in haar rechterbroekzak had gekeken had zowel de fietser als haar werkgever nu geen probleem. Dus aan wie ligt het? Nou?
pi_97996551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Autorijden blijkbaar ook niet. :W

Denk na gast, als jouw vrouw niet met haar linkeroog in haar rechterbroekzak had gekeken had zowel de fietser als haar werkgever nu geen probleem. Dus aan wie ligt het? Nou?
lees maar wat ik zeg
pi_97996801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:33 schreef draaijer het volgende:
lees maar wat ik zeg
Gedaan, nu is het jouw beurt.

Wees blij dat er geen vrouw met een kind achterop de fiets reed. Accepteer gewoon dat je vrouw blijkbaar mazzel heeft gehad met het halen van haar rijbewijs, lik je wonden en het leven gaat door.

Overigens ben ik een groot voorstander van het onmiddellijk, per direct en voorgoed afnemen van een rijbewijs na het veroorzaken van een ongeval met letsel. Je hebt dan immers overduidelijk aangetoond niet over de benodigde voertuigbeheersing te beschikken, hoe je het ook wend of keert. Duidelijker kan het feitelijk niet.
pi_97997161
quote:
Ik ben van mening dat als je ongezond wilt leven je een hoger risico hebt. Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt
Lekker kortzichtige reactie weer. :(

Om het maar eens van de andere kant te bekijken: Ik weeg op dit moment 140kg bij 1.80 lengte. Dat is wat jij en ik beide kunnen zien. Wat jij echter niet weet is dat ik na mijn geboorte een zeer zware hersenvliesontsteking heb gehad waardoor mijn hypofyse en testosteronaanmaak nauwelijks functioneert. Ik mag blij zijn bij 150 kcal per dag dat ik op gewicht blijf, daar waar andere gezonde personen kilo's zouden afvallen.

Moraal van het verhaal: oordeel niet over mensen voor je de mens ook daadwerkelijk kent.
pi_97997227
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:45 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Om het maar eens van de andere kant te bekijken: Ik weeg op dit moment 140kg bij 1.80 lengte. Dat is wat jij en ik beide kunnen zien. Wat jij echter niet weet is dat ik na mijn geboorte een zeer zware hersenvliesontsteking heb gehad waardoor mijn hypofyse en testosteronaanmaak nauwelijks functioneert. Ik mag blij zijn bij 150 kcal per dag dat ik op gewicht blijf, daar waar andere gezonde personen kilo's zouden afvallen.

Moraal van het verhaal: oordeel niet over mensen voor je de mens ook daadwerkelijk kent.
Volgens mij zegt hij dat daar ook... Over kortzichtig gesproken :')
pi_97997416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:46 schreef Dennis101 het volgende:
Volgens mij zegt hij dat daar ook... Over kortzichtig gesproken :')
Volgens jou dan, volgens mij zegt hij HEEL iets anders....
pi_97997419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:45 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

read before you judge zeg je toch ;)
pi_97997468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:49 schreef draaijer het volgende:
read before you judge zeg je toch ;)
No, look around before you drive...
pi_97997549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

quote:
Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt
Lijkt me niet voor discussie vatbaar.
pi_97997611
quote:
ik dacht al dat ik een post cq quote gemist had. ;)
pi_97997683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:51 schreef Dennis101 het volgende:
Lijkt me niet voor discussie vatbaar.
Er staat niet:

quote:
Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor obesitas krijgt
of zelfs maar:

quote:
Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en het daardoor krijgt
maar er staat letterlijk:

quote:
Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt.
Dus inderdaad, niet voor discussie vatbaar. TS bedoelde heel wat anders. :W
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:57:40 #94
545 dop
:copyright: dop
pi_97997877
TS bekijk het verhaal eens vanuit het oogpunt van de fietser , doe eens als of zij je vrouw was , en vraag je dan nog eens van alles af.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_97997898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat als je ongezond wilt leven je een hoger risico hebt. Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt
Jouw mening is in deze niet relevant ben ik bang. Het feit dat jouw vrouw een speciale verrichting deed wel. Wat in de wet staat telt. En in de wet staat dat als jij aansprakelijk gesteld wordt, jij wellicht ook voortvloeiende schade betaalt. Dat ongeluk is veroorzaakt door jouw vrouw, dus ze moet betalen.

Overigens deze boel gewoon doorsturen naar jouw advocaat/aansprakelijksverzekering/rechtsbijstandsverzekering. Als je meot betalen is dat als het goed is gedekt door je autoverzekering/WA. Dat is vervelend want het kost je dan no-claim.

Overigens valt dit me wel tegen van een rechtse knakker zoals jij. Dit is exact wat rechts is. Jouw schuld, zelf dokken. Niemand die voor je inspringt of eeen collectief dat dit opvangt.
Whatever...
pi_97998085
Brainfart
I feel kinda Locrian today
pi_97998177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:01 schreef starla het volgende:
[Verwijderd]
Edit: Het is je vergeven :Y
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:33:43 #98
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98003827
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:58 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is naar mijn mening een kansloze opmerking. Dan mag je van heel veel dingen in het verkeer vanuit gaan. Als je licht op groen springt, kijk je ook om je heen dat niet toevallig iemand door oranje of rood aan het rijden is etc
Dat behoor je wel te doen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98003922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:33 schreef sanger het volgende:
Dat behoor je wel te doen :)
Correct. TS zijn vrouw heeft het niet van een vreemde zullen we maar zeggen... :o
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:43:43 #100
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98007774
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dus als ze slank was geweest en ze kon twee dagen niet werken was het geen probleem ?

Je verzekering gaat dat uitkeren en het is echt niet zo dat zij haar salaris van de verzekering krijgt . Hooguit de eigen bijdrage aan de zorgverzekeraar en de materiele schade. Mevrouw krijgt gewoon ziekteverlof van haar werkgever en haar werkgever zal bij de verzekering aankloppen.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')