Er zijn werkgevers die daar achteraan gaan. Daar heb ik wel eens vaker van gehoord.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Maar toch vraag ik me af waarom mensen ziekte proberen te verhalen als een werkgever normaal gesproken (ook in dit geval) gewoon loon blijft betalen
Dan lijkt het me dus een gelopen zaak.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:08 schreef Thieske het volgende:
http://www.letselschadeportaal.nl/index.php?c=13&p=121
Omdat dat wettelijk geregeld is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Maar toch vraag ik me af waarom mensen ziekte proberen te verhalen als een werkgever normaal gesproken (ook in dit geval) gewoon loon blijft betalen
http://www.advocaatarbeid(...)hade/loonschade.htmlquote:Loonschade is de schade die u als werkgever lijdt doordat u het loon van uw werknemer heeft moeten doorbetalen tijdens diens ziekte. In sommige gevallen kunt u die loonschade op een derde verhalen. Dat is het geval indien uw werknemer ziek is geworden als gevolg van een ongeval waarvoor de veroorzaker van dat ongeval aansprakelijk is te houden.
Het verhalen van loonschade is bijvoorbeeld mogelijk als uw werknemer is betrokken bij een verkeersongeval of een geweldsmisdrijf. Degene die aansprakelijk is voor het ontstaan van het verkeersongeval of het geweldsmisdrijf, dient niet alleen uw werknemer schadeloos te stellen, maar ook diens werkgever.
Deze mogelijkheid is gebaseerd op art. 6:107a, tweede lid van het Burgerlijk Wetboek: "Indien een werkgever (...) verplicht is tijdens ziekte of arbeidsongeschiktheid van de gekwetste het loon door te betalen, heeft hij, indien de ongeschiktheid tot het werken van de gekwetste het gevolg is van een gebeurtenis waarvoor een ander aansprakelijk is, jegens deze ander het recht op schadevergoeding ten bedrage van de door hem betaalde loon, doch ten hoogste tot het bedrag, waarvoor de aansprakelijke persoon, bij het ontbreken van de loondoorbetalingsverplichting aansprakelijk zou zijn, gelijk aan dat van de schadevergoedingsverplichting tot betaling waarvan de aansprakelijke persoon jegens de gekwetste is gehouden."
Duidelijke zaak Thanks voor het delenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:08 schreef Thieske het volgende:
http://www.letselschadeportaal.nl/index.php?c=13&p=121
`Lezen is niet makkelijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mijn god, achteruit rijdend iemand voor zijn flikker rijden, en dan nog proberen om onder je schuld uit te komen.
Faaltopic #1 van 2011.
(En backfiretopic)
Autorijden blijkbaar ook niet.quote:
lees maar wat ik zegquote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Autorijden blijkbaar ook niet.![]()
Denk na gast, als jouw vrouw niet met haar linkeroog in haar rechterbroekzak had gekeken had zowel de fietser als haar werkgever nu geen probleem. Dus aan wie ligt het? Nou?
Gedaan, nu is het jouw beurt.quote:
Lekker kortzichtige reactie weer.quote:Ik ben van mening dat als je ongezond wilt leven je een hoger risico hebt. Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt
Volgens mij zegt hij dat daar ook... Over kortzichtig gesprokenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:45 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige reactie weer.![]()
Om het maar eens van de andere kant te bekijken: Ik weeg op dit moment 140kg bij 1.80 lengte. Dat is wat jij en ik beide kunnen zien. Wat jij echter niet weet is dat ik na mijn geboorte een zeer zware hersenvliesontsteking heb gehad waardoor mijn hypofyse en testosteronaanmaak nauwelijks functioneert. Ik mag blij zijn bij 150 kcal per dag dat ik op gewicht blijf, daar waar andere gezonde personen kilo's zouden afvallen.
Moraal van het verhaal: oordeel niet over mensen voor je de mens ook daadwerkelijk kent.
Volgens jou dan, volgens mij zegt hij HEEL iets anders....quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:46 schreef Dennis101 het volgende:
Volgens mij zegt hij dat daar ook... Over kortzichtig gesproken
read before you judge zeg je tochquote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:45 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige reactie weer.![]()
Om het maar eens van de andere kant te bekijken: Ik weeg op dit moment 140kg bij 1.80 lengte. Dat is wat jij en ik beide kunnen zien. Wat jij echter niet weet is dat ik na mijn geboorte een zeer zware hersenvliesontsteking heb gehad waardoor mijn hypofyse en testosteronaanmaak nauwelijks functioneert. Ik mag blij zijn bij 150 kcal per dag dat ik op gewicht blijf, daar waar andere gezonde personen kilo's zouden afvallen.
Moraal van het verhaal: oordeel niet over mensen voor je de mens ook daadwerkelijk kent.
No, look around before you drive...quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens jou dan, volgens mij zegt hij HEEL iets anders....
Lijkt me niet voor discussie vatbaar.quote:Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt
ik dacht al dat ik een post cq quote gemist had.quote:Volgens jou dan, volgens mij zegt hij HEEL iets anders....
Er staat niet:quote:
of zelfs maar:quote:Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor obesitas krijgt
maar er staat letterlijk:quote:Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en het daardoor krijgt
Dus inderdaad, niet voor discussie vatbaar. TS bedoelde heel wat anders.quote:Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt.
Jouw mening is in deze niet relevant ben ik bang. Het feit dat jouw vrouw een speciale verrichting deed wel. Wat in de wet staat telt. En in de wet staat dat als jij aansprakelijk gesteld wordt, jij wellicht ook voortvloeiende schade betaalt. Dat ongeluk is veroorzaakt door jouw vrouw, dus ze moet betalen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je ongezond wilt leven je een hoger risico hebt. Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt
Dat behoor je wel te doenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening een kansloze opmerking. Dan mag je van heel veel dingen in het verkeer vanuit gaan. Als je licht op groen springt, kijk je ook om je heen dat niet toevallig iemand door oranje of rood aan het rijden is etc
Correct. TS zijn vrouw heeft het niet van een vreemde zullen we maar zeggen...quote:
Dus als ze slank was geweest en ze kon twee dagen niet werken was het geen probleem ?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je ongezond wilt leven je een hoger risico hebt. Obesitas door lekker snoepen en eten is wat anders dan wanneer je ziek bent en daardoor wat krijgt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |